abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2020 @ 16:39:21 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193016675
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 16:13 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Altijd wat te zeiken jij :( maandag gewoon weer een drietje
Doe even normaal mafkees, ik ben juist hartstikke positief ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 8 mei 2020 @ 16:40:03 #127
183523 Salatrel
Salatrel
pi_193016692
En ik was niet geheel serieus
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2020 @ 16:41:35 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193016715
Mooi.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_193019003
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Beiden niet maar ik denk dat als onderduikers 5 jaar verstopt kunnen zitten dat ik dat ook wel een paar maanden moet volhouden, kom nou zeg. Het is niet alsof iedereen onbereikbaar is.
Juist mooi deze vergelijking. Ik zit al sinds 13 maart alleen maar binnen met mijn diabetes type 1 en ga 1x per week mijn vuil weg brengen in mijn appartementengebouw en mijn post ophalen.
Mensen zeggen tegen me: dat is echt niet goed hoor.
Ik heb ook al paar keer gezegd: er waren onderduikers die jaren binnen hebben gezeten en weinig daglicht zagen. Ik kan nog gewoon op mijn balkon zitten. Kennelijk ga je echt niet dood van maanden niet buiten komen. Mits je wel eten aangevoerd krijgt.....
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2020 @ 19:17:40 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193019238
Zolang je bij een plee en een wasmachine kunt komen ben je al een heel eind :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_193019985
Beiden in mijn huis aanwezig!
Zelfs een douche erbij! Plus bad ook nog!
pi_193023236
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 19:04 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Juist mooi deze vergelijking. Ik zit al sinds 13 maart alleen maar binnen met mijn diabetes type 1 en ga 1x per week mijn vuil weg brengen in mijn appartementengebouw en mijn post ophalen.
Mensen zeggen tegen me: dat is echt niet goed hoor.
Ik heb ook al paar keer gezegd: er waren onderduikers die jaren binnen hebben gezeten en weinig daglicht zagen. Ik kan nog gewoon op mijn balkon zitten. Kennelijk ga je echt niet dood van maanden niet buiten komen. Mits je wel eten aangevoerd krijgt.....
Ik voel je. Ik ben vrij extravert van mezelf en dit zou dus helemaal niet bij me passen maar ik kreeg een jaar of 10 geleden last van een chronische medische aandoening waardoor ik ieder jaar meer tijd in donkere kamers doorbreng, waarbij ik dus ook niet meer de deur uitga voor boodschappen. Ik doe de deur open als ik weet wie er aan de deur staat en ik het daar mee eens ben zeg maar. Heeeel soms kom ik op het balkon als ik een soepje sta warm te maken of nog 1 minuut moet wachten op die bapao in de magnetron en dan toch niet weet wat ik in de keuken moet doen dus "dan maar ff op het balkon want daar zijn 'tralies'". Vorig jaar heb ik één keer 3 maanden zo gezeten en een keer 2 maanden op en af waarbij ik nog wel vanuit huis kon werken. Dat heeft me er wel een beetje op voorbereid maar er zit ook een scheve kant aan.

Want nu heb ik dus eindelijk eens een keer géén last van die chronische clusterhoofdpijn, hoogstwaarschijnlijk omdat de lucht zo schoon is, en dan kan deze kroegtijger niet eens een pilsje in de stad gaan drinken terwijl normaliter kijken naar alcohol al vragen is om een aanval en je dat dus logischerwijs aan je voorbij laat gaan.

En dan denk ik; als ik dat kan, die niets liever doet dan met z'n maten op de boot zitten of eraan werken, een weekendje weg met de trein, een ander continent verkennen wat ik met enige regelmaat doe, waarom is het voor alle andere mensen dan zo moeilijk om je aan de voorschriften te houden?

Ik kan er echt weinig begrip voor opbrengen. Wel voor dat het moeilijk is, zeker, maar niet voor het ten eerste aan je laars lappen van de best practices, en ten tweede nog het gore Nederlandse lef hebben om weer eens te vinden dat de regels voor iedereen gelden maar dat jij precies ze wél een beetje mag breken als het jou uitkomt. Net als in de stiltecoupé. We moeten echt kappen met dat onzekere gedoe en die holier-than-thou verbeelding die we als volk hebben en ons een keer gewoon voegen naar datgene wat het werk van de mensen die hier hun leven van hebben gemaakt, het aanpakken en uitbannen van problemen als deze, als concensus heeft. Dat laatste klinkt moeilijk maar dat is omdat ik wil benadrukken dat wetenschappelijke concensus namelijk niet betekent dat alle wetenschappers het met elkaar eens zijn, maar dat het bewijs en resultaat van de onderzoeken die volgens de wetenschappelijke methode uitgevoerd zijn zeggen dat het dat moet zijn of in die richting of juist niet, en dat wetenschappers het daardoor grotendeels met elkaar eens zijn is een leuk bij-effect. Niet andersom.
Bier.
pi_193023260
Ik ben trouwens in de kroeg geweest (don't worry, ik was de enige niet-eigenaar in het gebouw) vandaag en heb niets gedronken maar kwam wel apestoned terug en dan is het spraakwaterval. Mijn excuses als het irritant is :)
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 8 mei 2020 @ 23:14:22 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193023764
Okej :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 9 mei 2020 @ 10:49:04 #135
256146 b2py
Beton!
pi_193028779
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 22:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik ben trouwens in de kroeg geweest (don't worry, ik was de enige niet-eigenaar in het gebouw) vandaag en heb niets gedronken maar kwam wel apestoned terug en dan is het spraakwaterval. Mijn excuses als het irritant is :)
You rebel scum
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 9 mei 2020 @ 11:56:12 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193029513
Trouwens, zo ongebruikelijk is het niet om WO2 erbij te halen :)

https://nos.nl/artikel/23(...)s-niks-gevraagd.html

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 9 mei 2020 @ 12:02:42 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193029574
Zullen we even stoppen met WO II vergelijkingen en het over treinen hebben? Sommige mensen kunnen dat minder waarderen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_193030415
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 10:49 schreef b2py het volgende:

[..]

You rebel scum
For the Empire!
Bier.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 20:36:10 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_193035846
Mijn opa kwam in 1945 terug uit Duitsland per trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_193048861
https://www.noordhollands(...)p-station-wormerveer

Was weer eens raak helaas.....misschien toch maar eens een andere parkeerplaats zoeken.
  Redactie Sport zondag 10 mei 2020 @ 23:12:19 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_193056643
In Amerika is alles groter, dus ook de KISS. Let vooral ook op het grote aantal deuren op verschillende hoogtes :D


https://twitter.com/FloEl(...)060040450048/photo/1
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 10 mei 2020 @ 23:14:03 #142
204633 Fred2
Kritisch
pi_193056660
Das ook een oplossing voor het gelijkvloers instappen
So we just called him Fred too
  Moderator zondag 10 mei 2020 @ 23:16:20 #143
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193056703
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 14:42 schreef Adrie072 het volgende:
https://www.noordhollands(...)p-station-wormerveer

Was weer eens raak helaas.....misschien toch maar eens een andere parkeerplaats zoeken.
Of ze niet meer weg laten komen met "wat kunstzinnig, volgende keer niet op een trein. Foei"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 11 mei 2020 @ 12:52:57 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_193063868
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 14:15 schreef James1988 het volgende:
Ja, zo ontzettend "flex" is NS Flex nou ook weer niet.

Als het echt flex zou zijn zou het automatisch de beste prijs bepalen voor de gemaakte ritten, zodat je nooit meer betaalt dan wanneer je een abonnement zou hebben. Of zou het mogelijk zijn om met terugwerkende kracht een abonnement af te sluiten.
Ja en wat ook flex zou zijn is als er met "je eerstvolgende factuur" steeds hetzelfde bedoeld zou worden. En niet "we schrijven je abo vast nu af, en wat je terug krijgt verrekenen we wel wanneer we er zin in hebben."
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_193065442
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:12 schreef dennistd het volgende:
In Amerika is alles groter, dus ook de KISS. Let vooral ook op het grote aantal deuren op verschillende hoogtes :D

[ afbeelding ]
https://twitter.com/FloEl(...)060040450048/photo/1
In Rusland hebben ze ook al een mega KISS :Y
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 14:42:21 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_193065773
quote:
13s.gif Op maandag 11 mei 2020 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja en wat ook flex zou zijn is als er met "je eerstvolgende factuur" steeds hetzelfde bedoeld zou worden. En niet "we schrijven je abo vast nu af, en wat je terug krijgt verrekenen we wel wanneer we er zin in hebben."
Reiziger op 1, 2 en 3 toch? ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 11 mei 2020 @ 14:43:28 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193065792
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 23:14 schreef Fred2 het volgende:
Das ook een oplossing voor het gelijkvloers instappen
Daar heeft het inderdaad mee te maken.

Op dit moment zijn de perrons waar Caltrain stopt laag (65cm), en dat blijven ze zo. Er is geen geld om 20 stations volledig om te bouwen naar hoge perrons.

Het California HSR project, waaraan momenteel gebouwd wordt, krijgt echter wel hoge perrons (130cm!). Sommige stations zullen worden gebruikt door Caltrain en de hogesnelheidstreinen, deze dubbele deuren zijn een compromis zodat op alle stations een gelijkvloerse instap gerealiseerd kan worden.

Ik heb begrepen dat er in elk rijtuig een rolstoellift wordt geplaatst zodat mensen in een rolstoel zelfstandig vanaf de hoge deuren naar de rolstoelplaatsen kunnen gaan.
  Redactie Sport maandag 11 mei 2020 @ 14:48:02 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_193065845
TRI (bekend van alle n-Wagen Ersatzzüge in Duitsland) doet een dringende oproep aan alle treinliefhebbers:

quote:
Liebe Fuzzies,

seit einer Woche fährt TRI im Auftrag von Abellio NRW den Ersatzverkehr auf der S3 zwischen Oberhausen und Hattingen Mitte.
Die Leistungen fahren wir sehr gern; der Auftrag läuft bis 31. Mai. Die Fahrpläne sind auf [www.abellio.de] abrufbar und gelten zunächst bis zum 19. Mai, danach gibt es Änderungen durch Baumaßnahmen.

Die eingesetzten n-Wagen ziehen auch viele Eisenbahnfreunde an, und wir haben uns bereits über einige schöne Fotos freuen dürfen.
Überhaupt nicht freuen tun wir uns aber über einige Fuzzies, die durch ihr Verhalten die gesamte Eisenbahn-Fanszene in Verruf bringen und uns zu diesem Aufruf veranlassen:

Erstens: Dauer-Mitfahrer im Ersatzverkehr aus "Lust auf n-Wagen" behindern andere.
Wir können Euch absolut verstehen. Was gibt es Schöneres als tolles Wetter, eine interessante Strecke und n-Wagen?
Ja, Ihr seid im Besitz eines gültigen Fahrausweises und habt damit ein Recht auf Beförderung. Wer aber den ganzen Tag (!) im Einstiegsbereich mitfährt, der erschwert die Einhaltung der Abstandsregeln beim Ein- und Aussteigen anderer Fahrgäste, gefährdet damit sich und andere - und der Pünktlichkeit ist dieses Verhalten ebenfalls abträglich. Deshalb fahrt bitte nur mit, wenn Ihr mitfahren müsst, also ein Fahrtziel zu erreichen habt.

Zweitens: Neben den Abstandsregeln ist auch die Maskenpflicht strikt einzuhalten.
Unabhängig von der Diskussion um den Sinn oder Unsinn der Masken, die wir hier nicht führen wollen, hat das Tragen der Masken doch zwei Vorteile. Es erinnert uns ständig an die besondere Situation, die wir ohne Maske doch manchmal vergessen. Und es hält uns davon ab, uns unbewusst ins Gesicht zu fassen, was wir sonst öfter tun als man denkt.

Drittens: Unsere Wagen besitzen Übersetzfenster zum Öffnen.
Diese Fenster sind inzwischen zur Seltenheit geworden. Ja, bei 120 km/ den Fahrtwind am offenen Fenster zu spüren, ist was Schönes. Aber sehen das die Fahrgäste in der nächsten Sitzreihe auch so? Bitte nehmt Rücksicht! Und das herauslehnen während der Fahrt, egal ob mit oder ohne Kamera, ist ohnehin verboten, weil gefährlich.

Viertens: Betriebliche Einrichtungen in den Fahrzeugen gehören nicht unseren Fuzzies.
Ja, Ihr seid alle im Besitz der einschlägigen Schlüssel, doch Führerstände, Diensträume, Schaltschränke und was sonst zum Betrieb gehört, sind für alle Eisenbahnfreunde absolut tabu, ohne Ausnahme!
Wir dulden es nicht, wenn betriebsrelevante Bereiche betreten, genutzt oder sonst was werden und scheuen auch nicht vor einer Anzeige zurück. Wer erwischt wird, muss die Konsequenzen tragen!

Fünftens: Zuglaufschilder dienen der Information unserer Fahrzeuge.
Und das in einem heute so selten gewordenen digital-freien Umfeld - wie seit 150 Jahren.
Der Diebstahl der Schilder aus unseren Wagen ist penetrant. Wir haben schon gar keine Lust mehr, informative wie dekorative Zuglaufschilder bei der DB-Siebdruckwerkstatt in Berlin zu bestellen, wenn der gesamte Zugverband innerhalb weniger Betriebsstunden komplett von selbsternannten Fans entschildert wird.
Das war während meiner Vorstandszeit beim "Alex" schon so (weshalb wir sogar zur Nachweisführung alle Schilder einzeln durchnummeriert hatten), aber auch bei der RB 48 für National Express in Köln. Monate später tauchten dann die Schilder im Ebay wieder auf und wenn man den Verkäufer danach angeht, wird man beschimpft und als potentieller Ebay-Käufer gesperrt.
Unser Angebot: Unsere Zugführer nehmen wann immer abhanden gekommene Gegenstände anonym zurück und wir verzichten auf eine Anzeige.

Sechstens: Verhalten in Gleisnähe.
Wie Ihr alle wisst, besitzt die Eisenbahn ein paar Besonderheiten und bietet damit der Menschheit ein ausgezeichnetes Maß an Sicherheit.
Respektiert den Gleisbereich und achtet auf die Gefahren!
Es kann nicht sein, dass sich Fotofreunde direkt vor den Wittenberger Kopf stellen, um sein Spitzenlicht der Nachwelt zu erhalten .. und das ASig zeigt bereits Hp1.
Wir müssen - so hart es klingen mag - in ähnlichen Fällen Notrufe absetzen, das Gleis sperren lassen … und die Verursacher anzeigen. Das Leid haben die übrigen Fahrgäste.
LEUTE, HIER HÖRT JEDER SPASS AUF!

Ihr wisst, wir haben große Freude an unserer Eisenbahn, stehen hinter diesem Verkehrssystem und unserer Philosophie, bei der Sicherheit immer an erster Stelle steht. Wir möchten aber zusätzlich auch unseren Gästen stets "Gute Laune" in unseren Zügen vermitteln, um das "Erlebnis SPNV" für alle angenehmer zu gestalten. Wir leben von kommerziellen Aufträgen, um historische Fahrzeuge betriebsfähig zu erhalten, und damit uns selbst, aber auch unseren Fuzzies viel Freude zu bereiten. Dieses Geschäftsmodell wäre übrigens nicht möglich gewesen wäre ohne Regionalisierung und Privatisierung, wenn gleich die meisten SPNV-Anbieter heute auch nur Staatsbahnen sind, die zum Erhalt der Eisenbahnhistorie keinen Bezug besitzen.

Bitte nutzt Euren "gesunden Menschenverstand" für Euer schönes Hobby, welches wir respektieren und fördern.
Doch es darf nicht eines Tages soweit kommen, dass es heisst:" Ach ja TRI, die versuchen zwar, gute Laune in die Züge zu bringen, aber da kommen immer so viele Eisenbahnfreaks mit, die alles belagern, über die Gleise laufen und anderen Fahrgästen, die fahren müssen, die Sitzplätze wegnehmen." Das wäre wirklich kontraproduktiv für uns alle - und wir können es gemeinsam vermeiden helfen.

Lasst uns einem der schönsten Hobbies der Welt frönen, der Eisenbahn - mit Vernunft und Umsicht.
Wir sitzen alle im gleichen Zug, in Corona- und in Nicht-Corona-Zeiten.

Es grüßt Euch stets gutgelaunt

Euer Vorstand (der sich heute bisweilen selbst als Fuzzi outet und seit 40 Jahren Zuglaufschilder sammelt - wo die wohl damals herkamen...?)
Bron: DSO
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_193066061
Afgaande op de hoeveelheid recente foto's die er in groepen op FB verschijnen verbaast het me niet zat zo'n oproep nodig is...
Bier.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:02:57 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_193085614
Kijk eens wat ik tijdens het wandelen tegenkwam? O+

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')