Werd net uitgelegd dat omgeving en weer ook veel invloed heeft op de ontvangst. Zitten dus nogal wat problemen aan.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat leek mij ook een groot veiligheidslek. Als dit moet werken moet ieders bluetooth in de 'discoverable' modus. Dat is echt een risico.
nu al veroordelen is te vroeg en ik vind het ook wel interessant dat een land het anders doet, vooralsnog zal bij hun de economische klap minder zijn in verhouding dan hier.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat met een bevolkingsdichtheid die 20x zo klein is als die van ons.. Nee joh, gewoon allemaal lekker naar het terras! Alles open!
Dan ben je wat? Wat een abrupte, collectieve carrièreswitch van die mensen.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:32 schreef raptorix het volgende:
Als je trouwens een wintersport winkel hebt ben je nu spekverkoper
Zag ook zoiets over een ijssalon, dat zijn nu mondkapjesverkopers.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:32 schreef raptorix het volgende:
Als je trouwens een wintersport winkel hebt ben je nu spekverkoper
Nice! stond ook al heel raar te kijken.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:33 schreef superniger het volgende:
Albert Bos is terecht kapotgesloopt.
https://www.mediacourant.(...)ste-vraag-aan-rutte/
Zolang hij nog niet uit functie gezet is valt dat ‘kapot’ gemaakt nog wel mee.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:33 schreef superniger het volgende:
Albert Bos is terecht kapotgesloopt.
https://www.mediacourant.(...)ste-vraag-aan-rutte/
UMCUquote:
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 22 april 2020 08:58 schreef Tarado het volgende:
[..]
nu al veroordelen is te vroeg en ik vind het ook wel interessant dat een land het anders doet, vooralsnog zal bij hun de economische klap minder zijn in verhouding dan hier.
dat zij dichter bij de situatie zitten van voor corona dan wij, hoe minder maatregelen hoe minder inkomstenderving.quote:
Verfrissendquote:Op woensdag 22 april 2020 09:10 schreef Harmankardon het volgende:
Raar gedoe over die journalist, iedere week worden domme vragen gesteld waarna Rutte wegkomt met een ontwijkend antwoord. Ik vind het wel verfrissend, hoe hij het aanpakte. Minder hosanna, meer wrijving.
België is zo ongeveer het enige land wat doden in verzorgingstehuizen mee telt.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:01 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
New York wonen enkel fitte mensen.![]()
Belgie lock down is super effectief.
Dat gebeurt letterlijk iedere week, het niveau journalistiek vind ik deze hele crisis al dramatisch.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Verfrissend.
De man zet een Jeugdjournaaltoontje op, stelt een vraag waardoor Rutte eigenlijk zijn hele riedel opnieuw moet afdraaien en veinst kritisch te zijn.
Nouja, met wrijving is niets mis, maar dit was gewoon sensatie zoeken ofzo. Wij doen dit, en dat krijgen we er voor terug? Hoe achterlijk ben je, net alsof Rutte het virus in de hand heeft.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:10 schreef Harmankardon het volgende:
Raar gedoe over die journalist, iedere week worden domme vragen gesteld waarna Rutte wegkomt met een ontwijkend antwoord. Ik vind het wel verfrissend, hoe hij het aanpakte. Minder hosanna, meer wrijving.
Ik hoorde de vraag en vond het een vreemde vraag voor een journalist maar het was ook een vraag die heel veel mensen Rutte zouden stellen. Misschien was dat de insteek van de journalist.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:10 schreef Harmankardon het volgende:
Dat is wat overdreven gesteld, al klopt het wel dat niet de meest intelligente vragen voorbij komen. De vragen gister waren wel echt het toppunt en daarom valt iedereen over die man.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:15 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Dat gebeurt letterlijk iedere week, het niveau journalistiek vind ik deze hele crisis al dramatisch.
Ik ken niemand die deze vraag zou willen stellen aan Rutte.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:17 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik hoorde de vraag en vond het een vreemde vraag voor een journalist maar het was ook een vraag die heel veel mensen Rutte zouden stellen. Misschien was dat de insteek van de journalist.
Same.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ken niemand die deze vraag zou willen stellen aan Rutte.
Er zijn veel Henk en Ingrids die zo'n vraag best hadden willen stellen denk ik. Het geeft Rutte de gelegenheid om nog eens uit te leggen waarom het niet anders kan.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die technische briefings en rondetafelgesprekken zijn wel echt fantastisch. Heel erg interessant.quote:
Hij wilde wrs vragen hoe het kan dat er aan de ene kant werd gezegd dat we ons keurig aan de regels houden, maar er komt geen versoepeling. Hoe rijmt dat!?quote:Op woensdag 22 april 2020 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Interessant wel, maar veel herhaling elke keer weer + de eeuweige vraagstelling over die verdomde mondkapjesquote:Op woensdag 22 april 2020 09:20 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Die technische briefings en rondetafelgesprekken zijn wel echt fantastisch. Heel erg interessant.
Dat is toch exact de vraag die hij stelde?quote:Op woensdag 22 april 2020 09:21 schreef _I het volgende:
[..]
Hij wilde wrs vragen hoe het kan dat er aan de ene kant werd gezegd dat we ons keurig aan de regels houden, maar er komt geen versoepeling. Hoe rijmt dat!?
Ja, zijn net masterclasses. En het toont ook wel aan hoever we nog van de realiteit zitten vwb die app.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:20 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Die technische briefings en rondetafelgesprekken zijn wel echt fantastisch. Heel erg interessant.
Ja ik denk dat Nederland 1 van de weinige landen is die alles zo openbaar bespreektquote:Op woensdag 22 april 2020 09:23 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, zijn net masterclasses. En het toont ook wel aan hoever we nog van de realiteit zitten vwb die app.
Wel vreemd dat andere landen er zo blind op vertrouwen en dat het hier geen enkele toets doorstaat.
Ben ook blij met zo'n appathon-dag. Los van de inhoud, vind het boeiend dat het publiek/wetenschap mee kan denken bij het proces en de aanbesteding.
Zijn voor mij wel positieve zaken!
quote:Op woensdag 22 april 2020 09:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Same.
Maar ben er bang voor dat genoeg mensen het wel zullen denken. We zijn een paar weken braaf geweest, komop, doe maar door die versoepeling, dat hebben we verdient!
Tja, dat wordt altijd maar aangenomen. Ze zullen er zijn hoor, maar om voor die kleine doelgroep nou zulke vragen te stellen...quote:Op woensdag 22 april 2020 09:20 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Er zijn veel Henk en Ingrids die zo'n vraag best hadden willen stellen denk ik. Het geeft Rutte de gelegenheid om nog eens uit te leggen waarom het niet anders kan.
Jah, maar je kan het twee kanten op "lezen". Als vragend om een beloning, zoals men het nu las, of omdat je niet begrijpt hoe het kan dat "we alles goed doen" maar geen verbetering zien.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat is toch exact de vraag die hij stelde?
Hoop dat dit zo blijft! Zeker in IT aanbestedingen.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ik denk dat Nederland 1 van de weinige landen is die alles zo openbaar bespreekt
Bejaarde ouders van een kennis vroegen al om weer af te spreken met vrienden na 28 april want het zou maar duren tot 28 april toch....quote:Op woensdag 22 april 2020 09:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Tja, dat wordt altijd maar aangenomen. Ze zullen er zijn hoor, maar om voor die kleine doelgroep nou zulke vragen te stellen...
Als je dat soort vragen interessant vindt dan moet je voor de Telegraaf of Hart van Nederland gaan werken. Niet voor de NOS.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:22 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Dat is toch exact de vraag die hij stelde?
Ik vind het hoe dan ook een erg vreemde vraag. Als je niet begrijpt hoe het kan dat 'we alles goed doen' en geen versoepeling zien begrijp je het hele probleem überhaupt niet volgens mij.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:25 schreef _I het volgende:
[..]
Jah, maar je kan het twee kanten op "lezen". Als vragend om een beloning, zoals men het nu las, of omdat je niet begrijpt hoe het kan dat "we alles goed doen" maar geen verbetering zien.
Bleef zelf hangen in de toon, waardoor het echt klonk als slachtoffer gedrag. Maar echt heel vreemd is de strekking niet. Toch!?
Oke man. Wat moet ik met deze post?quote:Op woensdag 22 april 2020 09:27 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Als je dat soort vragen interessant vindt dan moet je voor de Telegraaf of Hart van Nederland gaan werken. Niet voor de NOS.
Een Amerikaanse staat die bijna viermaal zo groot is als Nederland en meer inwoners heeft.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:21 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
beetje raar om landen te vergelijken dan met New york
Na een persconferentie die als enige onderwerp had 'we doen het met z'n allen geweldig, alleen moeten we dat nog wel even volhouden om de zorg weer normaal te krijgen dus versoepelen we maar heeel weinig' kan ik me als jouw eerste vraag 'we doen alles goed, waarom mogen we niet meer?' is niets anders bedenken dan dat je de hele persco hebt zitten schijten en maar gewoon ergens begint.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:25 schreef _I het volgende:
[..]
Jah, maar je kan het twee kanten op "lezen". Als vragend om een beloning, zoals men het nu las, of omdat je niet begrijpt hoe het kan dat "we alles goed doen" maar geen verbetering zien.
Bleef zelf hangen in de toon, waardoor het echt klonk als slachtoffer gedrag. Maar echt heel vreemd is de strekking niet. Toch!?
Blijft een stad. Dat moet je niet vergelijken met landen.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Een Amerikaanse staat die bijna viermaal zo groot is als Nederland en meer inwoners heeft.
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01700quote:
Er keken 7 mln mensen. Neem aan dat zo'n vraag besproken wordt van te voren. Of misschien ook niet, maar geeft wel aan wat men denkt van het gemiddeld niveau van de kijker.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik vind het hoe dan ook een erg vreemde vraag. Als je niet begrijpt hoe het kan dat 'we alles goed doen' en geen versoepeling zien begrijp je het hele probleem überhaupt niet volgens mij.
de meeste landen zijn groter dan nederland, als je landen onderling wilt vergelijken, moet je gewoon USA nemen, niet 1 staat. Dat is appels met peren vergelijkenquote:Op woensdag 22 april 2020 09:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Een Amerikaanse staat die bijna viermaal zo groot is als Nederland en meer inwoners heeft.
En daarom heeft Rutte alles dan ook in nogal heldere bewoordingen uitgelegd tijdens de persconferentie.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Bejaarde ouders van een kennis vroegen al om weer af te spreken met vrienden na 28 april want het zou maar duren tot 28 april toch....
Ik zou 'm inlijsten en boven je toiletpot ophangen.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oke man. Wat moet ik met deze post?
Geen Rian van Rijbroek in blok 3?quote:Op woensdag 22 april 2020 09:28 schreef _I het volgende:
Blok 1: 08:30 - 09:25 uur Wetenschap
1. Prof.dr. Natali Helberger, Universiteitsprofessor Recht en Digitale Technologie, Universiteit van Amsterdam
2. Prof. José van Dijck, Hoogleraar Media en Digitale Samenleving, Universiteit Utrecht
3. Prof.dr.ir. Maarten van Steen, Wetenschappelijk directeur, Digital Society Institute, Universiteit Twente
Blok 2: 09:30 - 10:25 uur Wetenschap
1. Prof. dr. Niels Chavannes, hoofd van de sectie Wetenschappelijk Onderzoek Eerstelijnsgeneeskunde, Initiatiefnemer National eHealth Living Lab, LUMC
2. Prof. dr. M.J. de Vries, Hoogleraar technische natuurwetenschappen TU Delft, expertise ethiek/filosofie van de technologie
3. Dr. R.J.E.H Creemers, University Lecturer Modern China Studies/Leiden University
Blok 3: 10:30 -11:25 uur (onderzoeks-) instellingen
1. Bas Filippini, voorzitter Privacy First
2. Evelyn Austin, directeur Bits of Freedom
3. Marleen Stikker, directeur Waag
Blok 4: 11:30 - 12:25 uur juridisch & bedrijfsleven
1. Ronald Prins, Lid Toetsingscommissie Inzet Bevoegdheden Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (TIB), Buitengewoon Raadslid OVV
2. Sijmen Ruwhof, Freelance IT Security Consultant/Ethisch Hacker
3. Jeroen Terstegge, partner bij Privacy Management Partners
Oh zeker, maar dat is al vanaf dag 1 toch. Het volk zijn de kleuters, dat blijkt uit alle communicatie zo'n beetje wel.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:29 schreef _I het volgende:
[..]
Er keken 7 mln mensen. Neem aan dat zo'n vraag besproken wordt van te voren. Of misschien ook niet, maar geeft wel aan wat men denkt van het gemiddeld niveau van de kijker.
Oversterfte is meer nuttig om naar te kijken ja. Die ligt in Nederland hoger dan in België meen ik vorige week hier gezien te hebben.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:14 schreef Momo het volgende:
[..]
België is zo ongeveer het enige land wat doden in verzorgingstehuizen mee telt.
Vind het helemaal interessant tot nu toe. Helder verhaal, en idd, die app is redelijk onhaalbaar.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01700
stream: https://www.npostart.nl/live/npo-politiek
Yep, schakel net in..... en hoor Prof.dr.ir. Maarten van Steen vertellen dat BlueTooth nauwelijks bruikbaar is om met enige zekerheid, nauwkeurig afstand te bepalen met andere apparaten. Het is ook kul dat te verwachten, wat ze al in WO2 wisten.
Zelfben ik vooral benieuwd naar Blok 3: 10:30 -11:25 uur (onderzoeks-) instellingen waar de privacy ter sprake komt.
NB: Die APP gaat er zo niet komen wat we eerder, al wisten; ook vanuit de gebrekkige APP'aton.
Flauwekul.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:29 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
de meeste landen zijn groter dan nederland, als je landen onderling wilt vergelijken, moet je gewoon USA nemen, niet 1 staat. Dat is appels met peren vergelijken
Bron, van wat.... mogelijk iets met inzicht dat ze niet achter hoeven te blijven...... en dat het virus door ook niet weg is.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is er in Singapore in hemelsnaam aan de hand?Die zijn in 5 dagen van 4-5k naar 9-10k gegaan.
![]()
![]()
2 weken geleden was het land nog een lichtend voorbeeld van hoe het moest volgens velen hier.
en terechtquote:Op woensdag 22 april 2020 09:01 schreef crystal_meth het volgende:
OV in België wil maskers verplichten.
Het gaat dan ook niet zozeer om de gemiddelde kijker maar om zoveel mogelijk kijkers.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:29 schreef _I het volgende:
[..]
Er keken 7 mln mensen. Neem aan dat zo'n vraag besproken wordt van te voren. Of misschien ook niet, maar geeft wel aan wat men denkt van het gemiddeld niveau van de kijker.
Denk niet dat elke volwassenen de TB kijkt of kan volgen. Anders zouden er niet zoveel 5G masten in de fik vliegen.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Oh zeker, maar dat is al vanaf dag 1 toch. Het volk zijn de kleuters, dat blijkt uit alle communicatie zo'n beetje wel.
De enige momenten waar je als volwassen toegesproken bent zijn de momenten waar je mee mag kijken met de technische briefings of nu het ronde tafel gesprek.
quote:
quote:Op woensdag 22 april 2020 09:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01700
stream: https://www.npostart.nl/live/npo-politiek
Yep, schakel net in..... en hoor Prof.dr.ir. Maarten van Steen vertellen dat BlueTooth nauwelijks bruikbaar is om met enige zekerheid, nauwkeurig afstand te bepalen met andere apparaten. Het is ook kul dat te verwachten, wat ze al in WO2 wisten.
Zelfben ik vooral benieuwd naar Blok 3: 10:30 -11:25 uur (onderzoeks-) instellingen waar de privacy ter sprake komt.
NB: Die APP gaat er zo niet komen wat we eerder, al wisten; ook vanuit de gebrekkige APP'aton.
Verder kijken dan het sentiment doet men inderdaad niet. Het is vreselijk dat de horeca grote klappen gaat vangen, maar het is niet anders en we kunnen niet alles redden.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Verder dan 1.5m kan man tegenwoordig niet meer kijken, UWV.
Ik zie het straks wel verschijnen, de eerste grote groep werklozen, vooral lagere opgeleide, die je niet zo maar aan een andere baan kan helpen.
Dit.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:27 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Ik vind het hoe dan ook een erg vreemde vraag. Als je niet begrijpt hoe het kan dat 'we alles goed doen' en geen versoepeling zien begrijp je het hele probleem überhaupt niet volgens mij.
Idd, het wordt tig keer herhaald waarom en hoe lastig het is. maar ze begrijpen het niet ... Of ze willen het gewoon niet horenquote:Op woensdag 22 april 2020 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:
is niets anders bedenken dan dat je de hele persco hebt zitten schijten en maar gewoon ergens begint.
Ik zeg altijd maar zo, met een iq van 135 zit je net zover af van de gemiddelde mens, als de gemiddelde mens van iemand met down syndroom.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:35 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet zozeer om de gemiddelde kijker maar om zoveel mogelijk kijkers.
Hoogbegaafde FOK!kers snappen jip-en-janneketaal immers wel. Al die inferieure Nederlanders zullen daarentegen moeite hebben wanneer men op eigen, (inlichtingen)niveau zal spreken.
Valt natuurlijk rauw op het dakje. Zie hoeveel users er hier zijn geweest die verwacht hadden eind april al lekker op het terras te zitten.quote:
Omdat ze geen andere oplossing zien..... en dan overstappen naar een schijnveilig alternatief.quote:
quote:
Dit is natuurlijk een grafiek die nergens op slaat. New York isoleren als regio en dat dan vergelijken met landen. Waarom dan bijvoorbeeld Lombardije niet meenemen?quote:
En ben je ook niet pas écht goed bekend met materie wanneer je het in jip-en-janneketaal ook uitleggen kan?quote:Op woensdag 22 april 2020 09:37 schreef _I het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar zo, met een iq van 135 zit je net zover af van de gemiddelde mens, als de gemiddelde mens van iemand met down syndroom.
quote:Op woensdag 22 april 2020 09:40 schreef TheVoice4ever het volgende:
kan die van dissel zelf niet echt verstaan, raar taaltje zoals hij praat
collegieé wat is dat voor woord eigenlijk
Ergens in deze reeks heb ik dezelfde zin gebruikt.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En ben je ook niet pas écht goed bekend met materie wanneer je het in jip-en-janneketaal ook uitleggen kan?
En dan heb je dus totaal niet op zitten letten. Elke schlemiel en zijn demente moeder zag aankomen dat het hoogst haalbare het basisonderwijs opengooien was.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Valt natuurlijk rauw op het dakje. Zie hoeveel users er hier zijn geweest die verwacht hadden eind april al lekker op het terras te zitten.
Als de regelgeving dan nóg een maand verlengd wordt en het inmiddels wel duidelijk is dat het voor de horeca nog veel langer gaat duren, tsja, dan stort je wereld wel even in
Omdat ik gewend ben aan kantooruren kan ik ook niet zomaar weggezet/omgeschoold worden naar vuilnisman omdat ik aan deze uren gewend ben, vaak de troep van een ander opruim en op 't gemakje de dag verder door kom.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:36 schreef FYazz het volgende:
Overigens kun je horecapersoneel prima wegzetten/omscholen naar andere beroepen. Zo werd in de logistiek alsook in de zorg veel geworven onder jongeren die in de horeca werken. Zij zijn namelijk gewend aan verschillende werktijden, vaak klantgericht en weten van aanpakken.
Ze tellen degenen die covid-19 symptomen hadden. En waarschijnlijk tellen ze te weinig doden mee, want de oversterfte ligt 25% hoger.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Oversterfte is meer nuttig om naar te kijken ja. Die ligt in Nederland hoger dan in België meen ik vorige week hier gezien te hebben.
Belachelijk natuurlijk dat België alles zo goed als iedereen die in een verzorgingstehuis sterft onder corona nummert, dat dan weer wel.
Ik vind hem anders keurig ABN spreken. Ok, hij is bij tijd en wijlen een beetje langdradig van stof, maar hij legt wel alles uit zodat ook een leek het kan begrijpen.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:40 schreef TheVoice4ever het volgende:
kan die van dissel zelf niet echt verstaan, raar taaltje zoals hij praat
Niemand, tenzij troll, verwachtte dat. Users hoopten het, dat is heel wat anders.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Valt natuurlijk rauw op het dakje. Zie hoeveel users er hier zijn geweest die verwacht hadden eind april al lekker op het terras te zitten.
Als de regelgeving dan nóg een maand verlengd wordt en het inmiddels wel duidelijk is dat het voor de horeca nog veel langer gaat duren, tsja, dan stort je wereld wel even in
Hier zijn de winkels gewoon open.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:43 schreef banaantjeEE het volgende:
In mei gaan hier de winkels weer open
Dat is geheel niet vergelijkbaar en het is ook geen mening van mij, maar een feit dat dit al jaren zo gaat.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat ik gewend ben aan kantooruren kan ik ook niet zomaar weggezet/omgeschoold worden naar vuilnisman omdat ik aan deze uren gewend ben, vaak de troep van een ander opruim en op 't gemakje de dag verder door kom.
Staten worden los wel vaker meegenomen. Overigens is ook Lombardije in de tijd dat het daar raak was vaak als aparte regio getoond in grafieken en dergelijke.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
Dit is natuurlijk een grafiek die nergens op slaat. New York isoleren als regio en dat dan vergelijken met landen. Waarom dan bijvoorbeeld Lombardije niet meenemen?
inferieur zal "niet begrijpend" zijn... toch ?quote:Op woensdag 22 april 2020 09:35 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet zozeer om de gemiddelde kijker maar om zoveel mogelijk kijkers.
Hoogbegaafde FOK!kers snappen jip-en-janneketaal immers wel. Al die inferieure Nederlanders zullen daarentegen moeite hebben wanneer men op eigen, (inlichtingen)niveau zal spreken.
Het was ook alleen maar om aan te tonen dat jouw oplossing kant noch wal raakte.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:44 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat is geheel niet vergelijkbaar en het is ook geen mening van mij, maar een feit dat dit al jaren zo gaat.
Dus dan kunnen we wel weer allemaal argumenten gaan verzinnen waarom het niet kan, onnodig, want het kan en gebeurt dus ook.
Tja..quote:De Italiaanse krant Affari Italiani ligt onder vuur nadat ze minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) bekritiseerde. Bij een artikel over de Belgische coronacijfers was er sprake van ‘de minister van 140 kilogram’. Lezers van de krant eisen excuses.
Vorige vrijdag kopte de Milanese krant Affari Italiani op ‘Coronavirus, België wijzigt hoe het doden zal tellen, beslist Maggie: minister van 140 kilogram’. In het artikel zelf werd er opnieuw op haar gewicht gefocust.
Gelul. Ik kan je zo een reeks namen geven van users die hier gewoon voor de rest serieus waren.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niemand, tenzij troll, verwachtte dat. Users hoopten het, dat is heel wat anders.
Maar goed, de onzichtbare vijand weer.
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Gelul. Ik kan je zo een reeks namen geven van users die hier gewoon voor de rest serieus waren.
Nouja, het is bijzonder dat een minister van volksgezondheid haar voorkomen heeft maar om je daar als medium op te richten..quote:
quote:Een Belgische app die mee de coronapandemie indijkt, zal nog niet voor meteen zijn. Ruim vier weken geleden werd op het kabinet van minister van Privacy Philippe De Backer (Open VLD) een ‘Data against corona’-taskforce opgericht. Daar moesten app-ontwikkelaars hun voorstellen indienen en toelichten. Maar gisteren wees De Backer plots naar de regio’s: zij moeten beslissen of en welke app ze willen gebruiken. Federaal wordt er alleen nog aan een wettelijk kader gewerkt.
Dat laatste gebeurt ‘op vraag van de gewesten’, meldt de woordvoerster van De Backer. ‘In dat kader komen de waarborgen op het vlak van privacy, zoals bepalingen rond bewaartermijnen en bescherming van gegevens. Er zal ook in staan dat de apps moeten kunnen samenwerken met het interfederale eHealth-systeem.’
Dat de finale keuze nu terechtkomt bij de deelstaten, maakt het mogelijk dat in België niet minder dan drie apps in omloop komen, liet De Backer verstaan op Radio 1. Maar dat is zeer onwaarschijnlijk. De verschillende regionale agentschappen die bevoegd zijn voor infectieziektes willen wel degelijk werken met eenzelfde app. Als er überhaupt nog een app komt.
De Backer verwees naar de regionale bevoegdheden rond contact tracing. Daarbij wordt nagegaan met wie een besmette persoon contact had. Omdat zo’n opsporing onder ziektepreventie valt, is het een taak voor de gemeenschappen. Vlaamse ambtenaren gebruiken al jaren contact tracing of contactonderzoek voor andere infectieziektes.
‘De regio’s zijn altijd betrokken geweest, wanneer het over contact tracing ging’, verzekert het kabinet-De Backer. In de taskforce die bevoegd was voor het ontwikkelen van een ‘contact tracing’-app, zetelden wel alleen de federale autoriteiten.
De Nederlandse zoektocht naar een geschikte app, die afgelopen weekend plaatsvond via een publieke ‘appathon’, toont dat het niet eenvoudig is om een geschikte toepassing te vinden. ‘Geen van de getoonde apps stond al ver genoeg om te voldoen aan de eisen’, was de conclusie van het Ministerie van Volksgezondheid.
Bij De Backer werd een vijftiental app-voorstellen ingediend, maar Vlaanderen staat niet te springen om er snel een in gebruik te nemen.
‘De eerste focus moet nu liggen op het uitwerken van het systeem van contact tracing, het zoeken naar personeel ervoor en het bijbehorende elektronische platform. In een volgende stap bekijken we het gebruik van een app ter ondersteuning van tracing’, laat Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V) weten. ‘Een dergelijke app kan zijn nut hebben, maar neemt de noodzaak aan menselijke contact tracing niet weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |