abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192746219
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

De mensen die ik ken en in de horeca werken, of hebben gewerkt, verdienen echt geen bakken met geld, ze moeten het vaak hebben van een paar goede maanden.
Ik heb het vaker mis zien gaan dan goed, ondanks dat ze vaak dag en nacht er mee bezig zijn.

Dat is zo'n onzin dat mensen dat blijven denken, dikke winsten :'). Om een zaak draaiende te houden maak je al heel veel kosten, de huur van een pand alleen al.
In de Horeca is over algemeen weinig te verdienen, als medewerker al helemaal niet.
Daarnaast heeft het merendeel van de Horeca gewoon een slechte businesscase, daarom gaan ook veel zaken failliet.

De enige manier om echt te verdienen met Horeca is schaalvergroting zoals je ziet met de ketens.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192746225
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:44 schreef hooibaal het volgende:

[..]

In normale tijden gaan horecazaken al failliet bij het leven, en toch zitten alle straten in het centrum er vol mee. Tegen de tijd dat de horeca weer geopend kan worden dan komen ze vanzelf weer terug.
Dit dus. Iedereen doet alsof failliet een vreselijk iets is. Het enige wat je zegt: Ik kan mijn lasten niet meer voldoen, dus ik hou er mee op. Daarna mag je gewoon weer opnieuw beginnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192746244
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:44 schreef hooibaal het volgende:

[..]

In normale tijden gaan horecazaken al failliet bij het leven, en toch zitten alle straten in het centrum er vol mee. Tegen de tijd dat de horeca weer geopend kan worden dan komen ze vanzelf weer terug.
Wie gaat al die werkloosheid straks betalen?

Met het vooruitzicht dat er nu wordt geopperd, 1.5 jaar maatregelen ben je wel even een gekke henkie om dan een tent te openen.
pi_192746245
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat ze nog niet weten of dat virus ook doorgeefbaar is in water, denk ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192746247
Recorddaling consumentenvertrouwen door coronacrisis

De coronacrisis heeft de scherpste daling in het consumentenvertrouwen ooit veroorzaakt, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Het daalde van -2 in maart naar -22 in april. Hoewel het niet de laagste stand ooit is, gaat het wel om de grootste daling. Zowel het oordeel over het economisch klimaat als de koopbereidheid zijn verslechterd, aldus het CBS.

Het consumentenvertrouwen is gemeten over de afgelopen twintig jaar gemiddeld -5. In januari werd met 36 de hoogste stand ooit gemeten. In maart 2013, bijna precies zeven jaar geleden, was het dieptepunt met -41.

Ook de koopbereidheid ging flink achteruit. Mensen hebben minder vertrouwen in hun financiële situatie en zien het doen van grote aankopen dan ook niet zitten, mede omdat ongeveer 85 procent van de ondervraagden een grote toename van de werkloosheid verwacht.


Bron: volkskrant liveblog
  Spellchecker woensdag 22 april 2020 @ 07:52:06 #156
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192746272
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Omdat ze nog niet weten of dat virus ook doorgeefbaar is in water, denk ik.
Als het in het water zit, en je springt erin dan spettert dat, als je die spetters in je gezicht krijgt ben je al de klos, toch?
  woensdag 22 april 2020 @ 07:52:18 #157
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192746273
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wie gaat al die werkloosheid straks betalen?

Met het vooruitzicht dat er nu wordt geopperd, 1.5 jaar maatregelen ben je wel even een gekke henkie om dan een tent te openen.
Lijkt me dan juist een goed moment. Een stuk minder concurrentie dan voorheen
  woensdag 22 april 2020 @ 07:54:21 #158
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192746291
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:47 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wie gaat al die werkloosheid straks betalen?

Met het vooruitzicht dat er nu wordt geopperd, 1.5 jaar maatregelen ben je wel even een gekke henkie om dan een tent te openen.
Het UWV.

En je zult als horeca-ondernemer inderdaad een wat beter plan moeten hebben dan 'een vierkante ruimte met een tap. een paar krukken en een halve kringloopwinkel aan de muur en dan zien we wel'. Dat zal hem inderdaad voorlopig niet worden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192746302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Omdat ze nog niet weten of dat virus ook doorgeefbaar is in water, denk ik.
We weten wel dat het door asymptomatisch in dezelfde ruimte te ademen wel doorgegeven kan worden.
Bovendien, sinds wanneer wachten we onderzoeken af.
pi_192746306
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:52 schreef maily het volgende:

[..]

Als het in het water zit, en je springt erin dan spettert dat, als je die spetters in je gezicht krijgt ben je al de klos, toch?
Dat weten ze zelf ook niet. Ik ook niet.

https://www.destentor.nl/(...)ps://www.google.com/

"Zwemmen veilig?
Want is water ook een ‘doorgever’ van het coronavirus? De zwemwereld weet het antwoord niet. ,,Volgende week heb ik over dit onderwerp een speciaal webinar vanuit de zwembranche’’, zegt Ron Bauhuis, manager zwembaden in Deventer. ,,We moeten meer weten over dit virus. Zwemen moet veilig zijn. Vergeet niet dat we in de zomer soms meer dan duizend mensen in het water hebben liggen.’’
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192746322
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dit dus. Iedereen doet alsof failliet een vreselijk iets is. Het enige wat je zegt: Ik kan mijn lasten niet meer voldoen, dus ik hou er mee op. Daarna mag je gewoon weer opnieuw beginnen.
Voor de eigenaar ja, maar wat is het gevolg voor het personeel? Noem mij 1 branche welke nu meer onder druk staat, puur op dit front, dan de horeca met dermate veel personeel..
Jij en ik komen de tijd wel door, maar als horeca personeel snap ik de zorgen. Als de horeca in kosten gaat/moet snijden om te overleven is het personeel natuurlijk als eerste het bokkie.
pi_192746366
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:54 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het UWV.

En je zult als horeca-ondernemer inderdaad een wat beter plan moeten hebben dan 'een vierkante ruimte met een tap. een paar krukken en een halve kringloopwinkel aan de muur en dan zien we wel'. Dat zal hem inderdaad voorlopig niet worden.
Verder dan 1.5m kan man tegenwoordig niet meer kijken, UWV _O-.

Ik zie het straks wel verschijnen, de eerste grote groep werklozen, vooral lagere opgeleide, die je niet zo maar aan een andere baan kan helpen.
pi_192746369
Weer een cohort gesloten hier. _O_
pi_192746384
Waar we een aantal weken terug op 6 cohort-afdelingen zaten, zitten we nu op 3.

Ook hebben we geen IC-bedden meer open op de PACU of OK.
  woensdag 22 april 2020 @ 08:05:17 #165
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192746398
Heeft australie het virus nu compleet onder controle trouwens? Bijna geen nieuwe cases de laatste dagen... Ik zie ook recente foto's van mensen op cruises en tourbussen :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192746404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Verder dan 1.5m kan men tegenwoordig niet meer kijken, UWV _O-.

Ik zie het straks wel verschijnen, de eerste grote groep werklozen, vooral lagere opgeleide, die je niet zo maar aan een andere baan kan helpen.
Dit. De onnozelheid ten top.
  woensdag 22 april 2020 @ 08:08:41 #167
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192746421
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Verder dan 1.5m kan man tegenwoordig niet meer kijken, UWV _O-.

Ik zie het straks wel verschijnen, de eerste grote groep werklozen, vooral lagere opgeleide, die je niet zo maar aan een andere baan kan helpen.
Het UWV is de instantie die in NL verantwoordelijk is voor het betalen van de werkloosheidsuitkeringen, ook die die voortkomen uit faillissementen. Dat is gewoon een feit.

En het is begrijpelijk dat jij en een heleboel anderen nog niet echt gewend zijn aan de anderhalve meter samenleving, want is het natuurlijk vrij ingrijpend. Maar je kunt maar net zo goed zo snel mogelijk neerleggen bij het nieuwe normaal.

Een goede ondernemer maakt een nieuw plan op de veranderende omstandigheden en overleeft. De slechte maakt zich heel erg kwaad om dingen die hij toch niet kan veranderen en gaat failliet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192746449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het UWV is de instantie die in NL verantwoordelijk is voor het betalen van de werkloosheidsuitkeringen, ook die die voortkomen uit faillissementen. Dat is gewoon een feit.

En het is begrijpelijk dat jij en een heleboel anderen nog niet echt gewend zijn aan de anderhalve meter samenleving, want is het natuurlijk vrij ingrijpend. Maar je kunt maar net zo goed zo snel mogelijk neerleggen bij het nieuwe normaal.

Een goede ondernemer maakt een nieuw plan op de veranderende omstandigheden en overleeft. De slechte maakt zich heel erg kwaad om dingen die hij toch niet kan veranderen en gaat failliet.
Ok daarom wordt KLM overeind gehouden? Omdat ze er zo goed voorstaan en de zaken al jaren op orde hebben, omdat ze nu een super 1.5m plan hebben?
  woensdag 22 april 2020 @ 08:14:21 #169
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192746480
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:11 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ok daarom wordt KLM overeind gehouden? Omdat ze er zo goed voorstaan en de zaken al jaren op orde hebben, omdat ze nu een super 1.5m plan hebben?
Van belang voor de internationale positie van NL als we het virus overwonnen hebben. Dat in tegenstelling tot Het Wapen van Schubbekutteveen.

De KLM zal met schotten tussen de stoelen gaan werken denk ik. En de tickets zullen veel duurder worden, dat worden minder All-ins in Turkije. Uit milieuoogpunt ook niet echt vervelend natuurlijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 22 april 2020 @ 08:19:50 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192746527
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Omdat ze nog niet weten of dat virus ook doorgeefbaar is in water, denk ik.
Moeilijk afstand bewaren en vooral gezamenlijk gebruik van sanitair en omkleden dicht bij elkaar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 22 april 2020 @ 08:21:55 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192746544
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Waar we een aantal weken terug op 6 cohort-afdelingen zaten, zitten we nu op 3.

Ook hebben we geen IC-bedden meer open op de PACU of OK.
^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 22 april 2020 @ 08:23:36 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192746558
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 00:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Tja helemaal waterdicht zal het niet zijn maar als je 90% kunt weren is het risico wellicht aanvaardbaar.

Maar dan moet het wel in die orde van grootte zijn, dat is dus nog niet duidelijk.
het feit dat de RIVM eerst bij hoog en bij laag beweerde dat je symptomen moet hebben om het virus te verspreiden en nu daar op terug komt maar op een manier dat ze niet helemaal voor lul staan zegt toch wel wat en het is ook de voornaamste reden waarom onze buurlanden mondkapjes adviseren.
pi_192746583
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Weer een cohort gesloten hier. _O_
*O*
Go hard or go home
pi_192746616
Rondetafelgesprek begint.
pi_192746620
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:14 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Van belang voor de internationale positie van NL als we het virus overwonnen hebben. Dat in tegenstelling tot Het Wapen van Schubbekutteveen.

De KLM zal met schotten tussen de stoelen gaan werken denk ik. En de tickets zullen veel duurder worden, dat worden minder All-ins in Turkije. Uit milieuoogpunt ook niet echt vervelend natuurlijk.
Dan opeens wel? Je kan toch gewoon een nieuwe maatschappij starten als je KLM failliet laat gaan, om even in jouw logica te spreken. Of je laat een buitenlandse maatschappij de taken overnemen.
:W
pi_192746623
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 07:57 schreef lighted het volgende:

[..]

Voor de eigenaar ja, maar wat is het gevolg voor het personeel? Noem mij 1 branche welke nu meer onder druk staat, puur op dit front, dan de horeca met dermate veel personeel..
Jij en ik komen de tijd wel door, maar als horeca personeel snap ik de zorgen. Als de horeca in kosten gaat/moet snijden om te overleven is het personeel natuurlijk als eerste het bokkie.
Dat was altijd al zo, de meeste mensen die in de Horeca werken zijn vaak studenten of mensen die niet zo veel kunnen, niet dat ik daar op neer kijk, want mijn vriend heeft altijd in de Horeca gewerkt, maar feitelijk is het wel zo.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192746629
Als je trouwens een wintersport winkel hebt ben je nu spekverkoper :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192746630
Albert Bos is terecht kapotgesloopt.

https://www.mediacourant.(...)ste-vraag-aan-rutte/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 22 april 2020 @ 08:33:14 #179
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192746632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dan opeens wel? Je kan toch gewoon een nieuwe maatschappij starten als je KLM failliet laat gaan, om even in jouw logica te spreken. Of je laat een buitenlandse maatschappij de taken overnemen.
:W
:')
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192746633
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dan opeens wel? Je kan toch gewoon een nieuwe maatschappij starten als je KLM failliet laat gaan, om even in jouw logica te spreken. Of je laat een buitenlandse maatschappij de taken overnemen.
:W
Je bent aan het discussieren met iemand die nooit zijn zolderkamer afkomt hč? Hij weet niet eens hoe een kroeg er van binnen uitziet.
pi_192746644
En dat de horeca dan wel opnieuw kan beginnen want goed voor je concurentie.
Alleen die grote fantasieloze ketens hou je dan over. Nou, feest hoor! -O-
Voor de gemiddelde vreetschuur burger is dit goed nieuws, ik vind het zonde.
Go hard or go home
  woensdag 22 april 2020 @ 08:36:34 #182
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192746655
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:33 schreef superniger het volgende:
Albert Bos is terecht kapotgesloopt.

https://www.mediacourant.(...)ste-vraag-aan-rutte/
Dat was ook echt redelijk achterlijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 22 april 2020 @ 08:36:44 #183
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192746657
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:34 schreef Noek het volgende:
En dat de horeca dan wel opnieuw kan beginnen want goed voor je concurentie.
Alleen die grote fantasieloze ketens hou je dan over. Nou, feest hoor! -O-
Voor de gemiddelde vreetschuur burger is dit goed nieuws, ik vind het zonde.
'De' horeca moet zich sowieso beraden op zijn toekomst, keten of niet. Het bruine café van vroeger werkt als concept sowieso niet meer.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192746658
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:33 schreef superniger het volgende:
Albert Bos is terecht kapotgesloopt.

https://www.mediacourant.(...)ste-vraag-aan-rutte/
@Zipportal *O*
pi_192746665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:36 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat was ook echt redelijk achterlijk.
Inderdaad zeg _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192746668
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:32 schreef raptorix het volgende:
Als je trouwens een wintersport winkel hebt ben je nu spekverkoper :)
Waarom zou je spek gaan verkopen in een wintersport winkel?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192746669
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:34 schreef Noek het volgende:
En dat de horeca dan wel opnieuw kan beginnen want goed voor je concurentie.
Alleen die grote fantasieloze ketens hou je dan over. Nou, feest hoor! -O-
Voor de gemiddelde vreetschuur burger is dit goed nieuws, ik vind het zonde.
Dat denk ik niet, veel van deze grote ketens staan op omvallen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 22 april 2020 @ 08:41:45 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192746681
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:33 schreef superniger het volgende:
Albert Bos is terecht kapotgesloopt.

https://www.mediacourant.(...)ste-vraag-aan-rutte/
quote:
Satiricus Diederik Smit: “Het kabinet roept journalisten op om domme vragen voortaan te stellen in de elleboog.”
_O_ _O_ _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192746684
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Waar we een aantal weken terug op 6 cohort-afdelingen zaten, zitten we nu op 3.

Ook hebben we geen IC-bedden meer open op de PACU of OK.
Hier gaat het ook gestaag de goede kant op! :)
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_192746688
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:33 schreef superniger het volgende:
Albert Bos is terecht kapotgesloopt.

https://www.mediacourant.(...)ste-vraag-aan-rutte/
Dat is ook wel terecht.
Dat was (of waren, want de vervolg vragen waren ook niet bijster intelligent). echt zo'n vraag waarvan de steller dacht dat 'ie 'm wel even in 1 klap populair zou maken onder het volk.

Truuk misluuk.
pi_192746697
quote:
1s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:33 schreef superniger het volgende:
Albert Bos is terecht kapotgesloopt.

https://www.mediacourant.(...)ste-vraag-aan-rutte/
Ik zeg het niet gauw maar volledig terecht.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 22 april 2020 @ 08:44:41 #192
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192746699
  woensdag 22 april 2020 @ 08:46:52 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_192746711
Let's hear it for New York.... :X :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_192746715
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:44 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
"Zweden doet het geweldig!"

:')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 22 april 2020 @ 08:50:07 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192746724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

"Zweden doet het geweldig!"

:')
Ze hebben ons al bijna ingehaald :{
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_192746729
Prettige vorm, zo'n rondetafelgesprek.
pi_192746737
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:50 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ze hebben ons al bijna ingehaald :{
En dat met een bevolkingsdichtheid die 20x zo klein is als die van ons.. Nee joh, gewoon allemaal lekker naar het terras! Alles open! _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192746748
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:42 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Hier gaat het ook gestaag de goede kant op! :)
Waar is hier in jouw geval? :)
pi_192746751
Dhr. van Steen denkt dat BlueTooth wel eens een onoverkomelijke hindernis kan worden.

Zal gekeken moeten worden naar andere oplossingen.

Afstappen van de smartphone als meetinstrument. Waar hij voor pleit. Een meer actievere rol voor de gebruiker. (Scannen van qr codes, ipv meting op de achtergrond)
  woensdag 22 april 2020 @ 08:55:00 #200
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192746765
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2020 08:53 schreef _I het volgende:
Dhr. van Steen denkt dat BlueTooth wel eens een onoverkomelijke hindernis kan worden.

Zal gekeken moeten worden naar andere oplossingen.

Afstappen van de smartphone als meetinstrument. Waar hij voor pleit. Een meer actievere rol voor de gebruiker. (Scannen van qr codes, ipv meting op de achtergrond)
Dat leek mij ook een groot veiligheidslek. Als dit moet werken moet ieders bluetooth in de 'discoverable' modus. Dat is echt een risico.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')