Denk je dat de WHO in China iets kan doen zonder de medewerking van de Chinese regering?quote:Op woensdag 22 april 2020 02:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, ik ben niet zo thuis in de bevoegdheden van de WHO, maar de paragraaf suggereert iets anders:
[..]
Niks meer om vanavond in te duiken, maar ik ben toch benieuwd wat die speciale bevoegdheden zouden zijn.
quote:Op woensdag 22 april 2020 02:18 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, ik ben niet zo thuis in de bevoegdheden van de WHO, maar de paragraaf suggereert iets anders:
[..]
Niks meer om vanavond in te duiken, maar ik ben toch benieuwd wat die speciale bevoegdheden zouden zijn.
De ziekte was "atypische longontsteking", en het risico op besmetting van mens tot mens leek beperkt omdat de meeste besmette personen slechts lichte griepsymptomen krijgen, wat niet als de ziekte herkend werd. Je weet enkel dat het dezelfde ziekte is wanneer er een test beschikbaar is.quote:Dus had de WHO slechts lof, ook toen Beijing steken liet vallen, zoals het muilkorven van klokkenluidende artsen of de melding dat besmetting van mens tot mens ‘een beperkt risico’ zou zijn. De WHO moest weken soebatten voordat ze de situatie in China met eigen ogen mocht bekijken.
De WHO deed dat op 30 januari. De organisatie had na de Swine flu veel kritiek gekregen omdat ze te snel een PHEIC zouden uitgeroepen hebben.quote:De aarzeling covid-19 uit te roepen tot PHEIC (Public Health Emergency of International Concern) is waarschijnlijk ingegeven door Beijing.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5803810/quote:These case study outbreaks support hypotheses that we see quicker responses for novel diseases when outbreaks do not coincide with holidays and when US citizens are infected. They do not support hypotheses that we see quicker responses for more severe outbreaks or those that threaten larger numbers of people.
"even onderzoekje doen naar mondkapjes. Brb, bitches!"quote:
Ga je nou weer deze riedel omhoog halen? Want elke keer als er dan gevraagt word om een bron dan word weer het plaatje gepost: Mondkapjes bieden geen bescherming. Dat is wat er gezegd is, en ook feitelijk juist is.quote:Op woensdag 22 april 2020 06:27 schreef Noek het volgende:
[..]
"even onderzoekje doen naar mondkapjes. Brb, bitches!"
Mondkapjes werken niet -maart 2020-
Echt, wat een poppenkast, die hele speech maar ik las net dat "we" het allemaal heel goed vonden en meegaan in Ruttes gezucht en dramatische woorden. Nou, hulde!
Ga je nou weer?quote:Op woensdag 22 april 2020 06:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga je nou weer deze riedel omhoog halen? Want elke keer als er dan gevraagt word om een bron dan word weer het plaatje gepost: Mondkapjes bieden geen bescherming. Dat is wat er gezegd is, en ook feitelijk juist is.
Nee, het gaat echt om buiten sporten. Buiten sporten zou nog een buitenzwembad kunnen zijn maar denk dat ze dit snel specifiek gaan maken als no go.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:06 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Sorry als het al is langs gekomen, maar weet iemand hoe het nu zit met zwemles? Valt dat onder de 'sporten' die weer zouden mogen vanaf 28 april?
Thx, lees het ook net:quote:Op woensdag 22 april 2020 07:09 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, het gaat echt om buiten sporten. Buiten sporten zou nog een buitenzwembad kunnen zijn maar denk dat ze dit snel specifiek gaan maken als no go.
Het heeft mogelijk zin om verspreiding te voorkomen, beschermen doet het niet, gister uitgebreid gepost met wetenschappelijke bronnen. Aangezien we zelfs voor de medische sector nog tekort hebben, lijkt het me heel verstandig om te ONDERZOEKEN of er capaciteit is.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Ga je nou weer?
Je had alleen maar hoeven luisteren gisteren. Gewoon een beetje opletten, gast.
Gisteren! Rutte:"We gaan onderzoeken of mondkapjes zin hebben bij het versoepelen" (iets in die strekking)
Waarom ga je dat onderzoeken als de zgn conclusies in maart al zijn uitsproken.
Het is goed met je.
Nee, het probleem is ook niet het zwembad, maar met name het sanitair vermoed ik.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:06 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Sorry als het al is langs gekomen, maar weet iemand hoe het nu zit met zwemles? Valt dat onder de 'sporten' die weer zouden mogen vanaf 28 april?
Voor kinderen gaan ze toch wel open?quote:Op woensdag 22 april 2020 07:11 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Thx, lees het ook net:
Gaan de zwembaden ook weer open na 28 april voor bijvoorbeeld zwemles?
Nee, alle sportclubs en sportvoorzieningen blijven in ieder geval tot en met 19 mei gesloten. Zwembaden vallen daar ook onder. Zwemmen in buitenwater mag wel, mits je 1,5 meter afstand tot elkaar houdt en niet met een groep van meer dan twee personen bent.
Neequote:Op woensdag 22 april 2020 07:17 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voor kinderen gaan ze toch wel open?
Oh wacht zie dat ze alleen buiten mogen trainen. Voetbal en tennis complexen een gaat dan wel open.quote:
Neequote:Op woensdag 22 april 2020 07:30 schreef quirina het volgende:
[..]
Voor kinderen kunnen ze wel een uitzondering maken toch ivm zwemles?
quote:Gaan de zwembaden ook weer open na 28 april voor bijvoorbeeld zwemles?
Nee, alle sportclubs en sportvoorzieningen blijven in ieder geval tot en met 19 mei gesloten. Zwembaden vallen daar ook onder. Zwemmen in buitenwater mag wel, mits je 1,5 meter afstand tot elkaar houdt en niet met een groep van meer dan twee personen bent
quote:
Waarom niet? App JaapGodquote:Gaan de zwembaden ook weer open na 28 april voor bijvoorbeeld zwemles?
Nee, alle sportclubs en sportvoorzieningen blijven in ieder geval tot en met 19 mei gesloten. Zwembaden vallen daar ook onder. Zwemmen in buitenwater mag wel, mits je 1,5 meter afstand tot elkaar houdt en niet met een groep van meer dan twee personen bent
De mensen die ik ken en in de horeca werken, of hebben gewerkt, verdienen echt geen bakken met geld, ze moeten het vaak hebben van een paar goede maanden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 23:25 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap dat de horeca flinke klappen krijgt hoor, maar ik vraag me ook wel een heel klein beetje af of het echt allemaal zo hemeltergend erg is als dat de branche het nu doet voorkomen... zaken die de afgelopen jaren dikke winsten maakten of in handen zijn van brouwerijen zullen echt niet meteen omvallen en zo doen ze het nu wel voorkomen. Denk dat er ook een stuk tactiek achter zit om de overheid te laten betalen...
In normale tijden gaan horecazaken al failliet bij het leven, en toch zitten alle straten in het centrum er vol mee. Tegen de tijd dat de horeca weer geopend kan worden dan komen ze vanzelf weer terug.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De mensen die ik ken en in de horeca werken, of hebben gewerkt, verdienen echt geen bakken met geld, ze moeten het vaak hebben van een paar goede maanden.
Ik heb het vaker mis zien gaan dan goed, ondanks dat ze vaak dag en nacht er mee bezig zijn.
Dat is zo'n onzin dat mensen dat blijven denken, dikke winsten. Om een zaak draaiende te houden maak je al heel veel kosten, de huur van een pand alleen al.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |