In de Horeca is over algemeen weinig te verdienen, als medewerker al helemaal niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De mensen die ik ken en in de horeca werken, of hebben gewerkt, verdienen echt geen bakken met geld, ze moeten het vaak hebben van een paar goede maanden.
Ik heb het vaker mis zien gaan dan goed, ondanks dat ze vaak dag en nacht er mee bezig zijn.
Dat is zo'n onzin dat mensen dat blijven denken, dikke winsten. Om een zaak draaiende te houden maak je al heel veel kosten, de huur van een pand alleen al.
Dit dus. Iedereen doet alsof failliet een vreselijk iets is. Het enige wat je zegt: Ik kan mijn lasten niet meer voldoen, dus ik hou er mee op. Daarna mag je gewoon weer opnieuw beginnen.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In normale tijden gaan horecazaken al failliet bij het leven, en toch zitten alle straten in het centrum er vol mee. Tegen de tijd dat de horeca weer geopend kan worden dan komen ze vanzelf weer terug.
Wie gaat al die werkloosheid straks betalen?quote:Op woensdag 22 april 2020 07:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In normale tijden gaan horecazaken al failliet bij het leven, en toch zitten alle straten in het centrum er vol mee. Tegen de tijd dat de horeca weer geopend kan worden dan komen ze vanzelf weer terug.
Omdat ze nog niet weten of dat virus ook doorgeefbaar is in water, denk ik.quote:
Als het in het water zit, en je springt erin dan spettert dat, als je die spetters in je gezicht krijgt ben je al de klos, toch?quote:Op woensdag 22 april 2020 07:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Omdat ze nog niet weten of dat virus ook doorgeefbaar is in water, denk ik.
Lijkt me dan juist een goed moment. Een stuk minder concurrentie dan voorheenquote:Op woensdag 22 april 2020 07:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wie gaat al die werkloosheid straks betalen?
Met het vooruitzicht dat er nu wordt geopperd, 1.5 jaar maatregelen ben je wel even een gekke henkie om dan een tent te openen.
Het UWV.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wie gaat al die werkloosheid straks betalen?
Met het vooruitzicht dat er nu wordt geopperd, 1.5 jaar maatregelen ben je wel even een gekke henkie om dan een tent te openen.
We weten wel dat het door asymptomatisch in dezelfde ruimte te ademen wel doorgegeven kan worden.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat weten ze zelf ook niet. Ik ook niet.quote:Op woensdag 22 april 2020 07:52 schreef maily het volgende:
[..]
Als het in het water zit, en je springt erin dan spettert dat, als je die spetters in je gezicht krijgt ben je al de klos, toch?
Voor de eigenaar ja, maar wat is het gevolg voor het personeel? Noem mij 1 branche welke nu meer onder druk staat, puur op dit front, dan de horeca met dermate veel personeel..quote:Op woensdag 22 april 2020 07:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit dus. Iedereen doet alsof failliet een vreselijk iets is. Het enige wat je zegt: Ik kan mijn lasten niet meer voldoen, dus ik hou er mee op. Daarna mag je gewoon weer opnieuw beginnen.
Verder dan 1.5m kan man tegenwoordig niet meer kijken, UWVquote:Op woensdag 22 april 2020 07:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het UWV.
En je zult als horeca-ondernemer inderdaad een wat beter plan moeten hebben dan 'een vierkante ruimte met een tap. een paar krukken en een halve kringloopwinkel aan de muur en dan zien we wel'. Dat zal hem inderdaad voorlopig niet worden.
Dit. De onnozelheid ten top.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Verder dan 1.5m kan men tegenwoordig niet meer kijken, UWV.
Ik zie het straks wel verschijnen, de eerste grote groep werklozen, vooral lagere opgeleide, die je niet zo maar aan een andere baan kan helpen.
Het UWV is de instantie die in NL verantwoordelijk is voor het betalen van de werkloosheidsuitkeringen, ook die die voortkomen uit faillissementen. Dat is gewoon een feit.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:02 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Verder dan 1.5m kan man tegenwoordig niet meer kijken, UWV.
Ik zie het straks wel verschijnen, de eerste grote groep werklozen, vooral lagere opgeleide, die je niet zo maar aan een andere baan kan helpen.
Ok daarom wordt KLM overeind gehouden? Omdat ze er zo goed voorstaan en de zaken al jaren op orde hebben, omdat ze nu een super 1.5m plan hebben?quote:Op woensdag 22 april 2020 08:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het UWV is de instantie die in NL verantwoordelijk is voor het betalen van de werkloosheidsuitkeringen, ook die die voortkomen uit faillissementen. Dat is gewoon een feit.
En het is begrijpelijk dat jij en een heleboel anderen nog niet echt gewend zijn aan de anderhalve meter samenleving, want is het natuurlijk vrij ingrijpend. Maar je kunt maar net zo goed zo snel mogelijk neerleggen bij het nieuwe normaal.
Een goede ondernemer maakt een nieuw plan op de veranderende omstandigheden en overleeft. De slechte maakt zich heel erg kwaad om dingen die hij toch niet kan veranderen en gaat failliet.
Van belang voor de internationale positie van NL als we het virus overwonnen hebben. Dat in tegenstelling tot Het Wapen van Schubbekutteveen.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ok daarom wordt KLM overeind gehouden? Omdat ze er zo goed voorstaan en de zaken al jaren op orde hebben, omdat ze nu een super 1.5m plan hebben?
Moeilijk afstand bewaren en vooral gezamenlijk gebruik van sanitair en omkleden dicht bij elkaarquote:Op woensdag 22 april 2020 07:47 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 april 2020 08:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Waar we een aantal weken terug op 6 cohort-afdelingen zaten, zitten we nu op 3.
Ook hebben we geen IC-bedden meer open op de PACU of OK.
het feit dat de RIVM eerst bij hoog en bij laag beweerde dat je symptomen moet hebben om het virus te verspreiden en nu daar op terug komt maar op een manier dat ze niet helemaal voor lul staan zegt toch wel wat en het is ook de voornaamste reden waarom onze buurlanden mondkapjes adviseren.quote:Op woensdag 22 april 2020 00:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja helemaal waterdicht zal het niet zijn maar als je 90% kunt weren is het risico wellicht aanvaardbaar.
Maar dan moet het wel in die orde van grootte zijn, dat is dus nog niet duidelijk.
Dan opeens wel? Je kan toch gewoon een nieuwe maatschappij starten als je KLM failliet laat gaan, om even in jouw logica te spreken. Of je laat een buitenlandse maatschappij de taken overnemen.quote:Op woensdag 22 april 2020 08:14 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Van belang voor de internationale positie van NL als we het virus overwonnen hebben. Dat in tegenstelling tot Het Wapen van Schubbekutteveen.
De KLM zal met schotten tussen de stoelen gaan werken denk ik. En de tickets zullen veel duurder worden, dat worden minder All-ins in Turkije. Uit milieuoogpunt ook niet echt vervelend natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |