En ben je ook niet pas écht goed bekend met materie wanneer je het in jip-en-janneketaal ook uitleggen kan?quote:Op woensdag 22 april 2020 09:37 schreef _I het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar zo, met een iq van 135 zit je net zover af van de gemiddelde mens, als de gemiddelde mens van iemand met down syndroom.
quote:Op woensdag 22 april 2020 09:40 schreef TheVoice4ever het volgende:
kan die van dissel zelf niet echt verstaan, raar taaltje zoals hij praat
collegieé wat is dat voor woord eigenlijk
Ergens in deze reeks heb ik dezelfde zin gebruikt.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
En ben je ook niet pas écht goed bekend met materie wanneer je het in jip-en-janneketaal ook uitleggen kan?
En dan heb je dus totaal niet op zitten letten. Elke schlemiel en zijn demente moeder zag aankomen dat het hoogst haalbare het basisonderwijs opengooien was.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Valt natuurlijk rauw op het dakje. Zie hoeveel users er hier zijn geweest die verwacht hadden eind april al lekker op het terras te zitten.
Als de regelgeving dan nóg een maand verlengd wordt en het inmiddels wel duidelijk is dat het voor de horeca nog veel langer gaat duren, tsja, dan stort je wereld wel even in
Omdat ik gewend ben aan kantooruren kan ik ook niet zomaar weggezet/omgeschoold worden naar vuilnisman omdat ik aan deze uren gewend ben, vaak de troep van een ander opruim en op 't gemakje de dag verder door kom.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:36 schreef FYazz het volgende:
Overigens kun je horecapersoneel prima wegzetten/omscholen naar andere beroepen. Zo werd in de logistiek alsook in de zorg veel geworven onder jongeren die in de horeca werken. Zij zijn namelijk gewend aan verschillende werktijden, vaak klantgericht en weten van aanpakken.
Ze tellen degenen die covid-19 symptomen hadden. En waarschijnlijk tellen ze te weinig doden mee, want de oversterfte ligt 25% hoger.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:31 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Oversterfte is meer nuttig om naar te kijken ja. Die ligt in Nederland hoger dan in België meen ik vorige week hier gezien te hebben.
Belachelijk natuurlijk dat België alles zo goed als iedereen die in een verzorgingstehuis sterft onder corona nummert, dat dan weer wel.
Ik vind hem anders keurig ABN spreken. Ok, hij is bij tijd en wijlen een beetje langdradig van stof, maar hij legt wel alles uit zodat ook een leek het kan begrijpen.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:40 schreef TheVoice4ever het volgende:
kan die van dissel zelf niet echt verstaan, raar taaltje zoals hij praat
Niemand, tenzij troll, verwachtte dat. Users hoopten het, dat is heel wat anders.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:39 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Valt natuurlijk rauw op het dakje. Zie hoeveel users er hier zijn geweest die verwacht hadden eind april al lekker op het terras te zitten.
Als de regelgeving dan nóg een maand verlengd wordt en het inmiddels wel duidelijk is dat het voor de horeca nog veel langer gaat duren, tsja, dan stort je wereld wel even in
Hier zijn de winkels gewoon open.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:43 schreef banaantjeEE het volgende:
In mei gaan hier de winkels weer open
Dat is geheel niet vergelijkbaar en het is ook geen mening van mij, maar een feit dat dit al jaren zo gaat.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat ik gewend ben aan kantooruren kan ik ook niet zomaar weggezet/omgeschoold worden naar vuilnisman omdat ik aan deze uren gewend ben, vaak de troep van een ander opruim en op 't gemakje de dag verder door kom.
Staten worden los wel vaker meegenomen. Overigens is ook Lombardije in de tijd dat het daar raak was vaak als aparte regio getoond in grafieken en dergelijke.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
Dit is natuurlijk een grafiek die nergens op slaat. New York isoleren als regio en dat dan vergelijken met landen. Waarom dan bijvoorbeeld Lombardije niet meenemen?
inferieur zal "niet begrijpend" zijn... toch ?quote:Op woensdag 22 april 2020 09:35 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet zozeer om de gemiddelde kijker maar om zoveel mogelijk kijkers.
Hoogbegaafde FOK!kers snappen jip-en-janneketaal immers wel. Al die inferieure Nederlanders zullen daarentegen moeite hebben wanneer men op eigen, (inlichtingen)niveau zal spreken.
Het was ook alleen maar om aan te tonen dat jouw oplossing kant noch wal raakte.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:44 schreef FYazz het volgende:
[..]
Dat is geheel niet vergelijkbaar en het is ook geen mening van mij, maar een feit dat dit al jaren zo gaat.
Dus dan kunnen we wel weer allemaal argumenten gaan verzinnen waarom het niet kan, onnodig, want het kan en gebeurt dus ook.
Tja..quote:De Italiaanse krant Affari Italiani ligt onder vuur nadat ze minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open VLD) bekritiseerde. Bij een artikel over de Belgische coronacijfers was er sprake van ‘de minister van 140 kilogram’. Lezers van de krant eisen excuses.
Vorige vrijdag kopte de Milanese krant Affari Italiani op ‘Coronavirus, België wijzigt hoe het doden zal tellen, beslist Maggie: minister van 140 kilogram’. In het artikel zelf werd er opnieuw op haar gewicht gefocust.
Gelul. Ik kan je zo een reeks namen geven van users die hier gewoon voor de rest serieus waren.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niemand, tenzij troll, verwachtte dat. Users hoopten het, dat is heel wat anders.
Maar goed, de onzichtbare vijand weer.
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:46 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Gelul. Ik kan je zo een reeks namen geven van users die hier gewoon voor de rest serieus waren.
Nouja, het is bijzonder dat een minister van volksgezondheid haar voorkomen heeft maar om je daar als medium op te richten..quote:
quote:Een Belgische app die mee de coronapandemie indijkt, zal nog niet voor meteen zijn. Ruim vier weken geleden werd op het kabinet van minister van Privacy Philippe De Backer (Open VLD) een ‘Data against corona’-taskforce opgericht. Daar moesten app-ontwikkelaars hun voorstellen indienen en toelichten. Maar gisteren wees De Backer plots naar de regio’s: zij moeten beslissen of en welke app ze willen gebruiken. Federaal wordt er alleen nog aan een wettelijk kader gewerkt.
Dat laatste gebeurt ‘op vraag van de gewesten’, meldt de woordvoerster van De Backer. ‘In dat kader komen de waarborgen op het vlak van privacy, zoals bepalingen rond bewaartermijnen en bescherming van gegevens. Er zal ook in staan dat de apps moeten kunnen samenwerken met het interfederale eHealth-systeem.’
Dat de finale keuze nu terechtkomt bij de deelstaten, maakt het mogelijk dat in België niet minder dan drie apps in omloop komen, liet De Backer verstaan op Radio 1. Maar dat is zeer onwaarschijnlijk. De verschillende regionale agentschappen die bevoegd zijn voor infectieziektes willen wel degelijk werken met eenzelfde app. Als er überhaupt nog een app komt.
De Backer verwees naar de regionale bevoegdheden rond contact tracing. Daarbij wordt nagegaan met wie een besmette persoon contact had. Omdat zo’n opsporing onder ziektepreventie valt, is het een taak voor de gemeenschappen. Vlaamse ambtenaren gebruiken al jaren contact tracing of contactonderzoek voor andere infectieziektes.
‘De regio’s zijn altijd betrokken geweest, wanneer het over contact tracing ging’, verzekert het kabinet-De Backer. In de taskforce die bevoegd was voor het ontwikkelen van een ‘contact tracing’-app, zetelden wel alleen de federale autoriteiten.
De Nederlandse zoektocht naar een geschikte app, die afgelopen weekend plaatsvond via een publieke ‘appathon’, toont dat het niet eenvoudig is om een geschikte toepassing te vinden. ‘Geen van de getoonde apps stond al ver genoeg om te voldoen aan de eisen’, was de conclusie van het Ministerie van Volksgezondheid.
Bij De Backer werd een vijftiental app-voorstellen ingediend, maar Vlaanderen staat niet te springen om er snel een in gebruik te nemen.
‘De eerste focus moet nu liggen op het uitwerken van het systeem van contact tracing, het zoeken naar personeel ervoor en het bijbehorende elektronische platform. In een volgende stap bekijken we het gebruik van een app ter ondersteuning van tracing’, laat Vlaams minister van Volksgezondheid Wouter Beke (CD&V) weten. ‘Een dergelijke app kan zijn nut hebben, maar neemt de noodzaak aan menselijke contact tracing niet weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |