SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Ouderwetse boterhammen met kaas?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:54 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens!
Ik heb inspiratie nodig voor gezonde vullende snelle ontbijtjes.. helaas vult yoghurt/kwark met welke vulling dan 9ok voor geen meter bij mij en zit daardoor de rest van de dag te snaaien![]()
Ik sta om 6 uur op en moet rond 7 de deur uit naar werk en werk dan vervolgens 10 uur.. s avonds ben ik dan redelijk af wel en heb ik ook niet echt de puf om te mealpreppen.
Dus. Wie heeft de gouden tip? Want ik groei dicht
Havermout?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:54 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens!
Ik heb inspiratie nodig voor gezonde vullende snelle ontbijtjes.. helaas vult yoghurt/kwark met welke vulling dan 9ok voor geen meter bij mij en zit daardoor de rest van de dag te snaaien![]()
Ik sta om 6 uur op en moet rond 7 de deur uit naar werk en werk dan vervolgens 10 uur.. s avonds ben ik dan redelijk af wel en heb ik ook niet echt de puf om te mealpreppen.
Dus. Wie heeft de gouden tip? Want ik groei dicht
Oh. Ik eet ook geen brood ..quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:55 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ouderwetse boterhammen met kaas?
Oei, lastig.. ik heb geen verstand van tarwe en aanverwante zaken, je krijgt naast de havermout vast nog wel tips van kennersquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:56 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Oh. Ik eet ook geen brood ..vanwege tarwe.. daar kan ik niet tegen..
Ik gooi nu dus havermout door de (soja) yoghurt.. en dan om 10 en 15 uur: snaai snaai vreet alles!!!quote:
En als je gewoon havermout pap eet. Dan heb je dat als hoofdbestandsdeel ipv de yoghurt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik gooi nu dus havermout door de (soja) yoghurt.. en dan om 10 en 15 uur: snaai snaai vreet alles!!!
Ik ook. Ik at eerst een hele bak havermout in de ochtend en had dan rond half 10 echt honger.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:08 schreef Myraela het volgende:
Eieren?
Ik had overigens hetzelfde toen ik naar kantoor ging en ook zo vroeg al wat at. Maar ik ben daardoor juist gegaan voor klein ontbijten met een banaan, en daarna nog wat bewuste snacks om het tot de lunch vol te houden.
Echt bijzonder hoe dat werktquote:
Dat ís ook gewenning, al kan ik me voorstellen dat nu het moment er niet naar is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:33 schreef Barreltje het volgende:
Ik word geloof ik nogal chagerijnig van niet eten.. tenminste dat is wat ik terug krijg van mn collega's
Ik begon cold turkey, na 2 dagen wennen was het klaar.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:34 schreef Tuindier het volgende:
Met al die positieve verhalen die ik lees over IF wil ik het bijna zelf proberen. Maar niet-eten staat me een beetje tegen. En hoe begin je zoiets? Steeds een uurtje later ontbijten? Of cold-turkey?
Wat is dan precies het verschil tussen brood en wraps? Of is dat psychologisch?quote:Op woensdag 22 april 2020 09:51 schreef Declan-Harp het volgende:
Edit; ik ben ook gelijk gestopt met het eten van brood als O/L. Nu kwark, roggebrood en wraps.
In het weekend eet ik wel eens een hard broodje (want, lekker) of een tosti. Minder koolhydraten uit brood uit zich bij mij in minder honger.
Ik vind het lekkerder en het vult bij mij beter. Wraps zijn compacter. Ik wissel het wel af met roggebrood bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is dan precies het verschil tussen brood en wraps? Of is dat psychologisch?
Maar is het dan niet verstandig een goed tussendoortje mee te nemen en die om half tien op te eten om je snaaitrek te dempen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik gooi nu dus havermout door de (soja) yoghurt.. en dan om 10 en 15 uur: snaai snaai vreet alles!!!
Hier ook cold-turkey gestopt maar ik moet wel zeggen dat ik al nooit de tijd nam om te ontbijten. Dan was het eerder een banaan om 09:30 op kantoor oid. Ik heb een tijdje echt gelet op elke ochtend braaf ontbijten en merkte juist dat toen er daarna weer de klad in kwam ik elke keer bijna omviel van de honger, waar ik daarvoor nooit problemen had met laat of niet ontbijten.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:34 schreef Tuindier het volgende:
Met al die positieve verhalen die ik lees over IF wil ik het bijna zelf proberen. Maar niet-eten staat me een beetje tegen. En hoe begin je zoiets? Steeds een uurtje later ontbijten? Of cold-turkey?
Wat zou dan een goed tussendoortje kunnen zijn?quote:Op woensdag 22 april 2020 10:05 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Maar is het dan niet verstandig een goed tussendoortje mee te nemen en die om half tien op te eten om je snaaitrek te dempen?
Eiwitrijk spul! Zelf ben ik nog steeds gecharmeerd van een eiwitreep (in de categorie snel en makkelijk) en dan is de trek écht wel een tijdje weg daarna.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat zou dan een goed tussendoortje kunnen zijn?
Nu zijn het maïs crackers en die vullen ook niet echt..
Mijn ritme is ongeveer:
7:00 ontbijt
7:15 fietsend naar werk
10:00 tussendoortje
11:30 lunch
14:30 tussendoortje
16:30 tussendoortje
17:45 naar huis fietsen
18:15 avond eten
Ik ben er ook fan van. De mijne zijn ongeveer 160 kcal (met 15 gram eiwitten). En vind ze oprecht heel lekker. Daarna ben ik echt voor een paar uur vol.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eiwitrijk spul! Zelf ben ik nog steeds gecharmeerd van een eiwitreep (in de categorie snel en makkelijk) en dan is de trek écht wel een tijdje weg daarna.
Die ik vaak heb zijn 202 kcal en 12 gram eiwit, dus iets ongunstiger, maar het helpt enorm om mijn zin-in-chocolade te temperen.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:50 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik ben er ook fan van. De mijne zijn ongeveer 160 kcal (met 15 gram eiwitten). En vind ze oprecht heel lekker. Daarna ben ik echt voor een paar uur vol.
Daarom neem ik ook altijd de varianten die omhuld zijn met chocolade. Bijna net of ik een Mars eetquote:Op woensdag 22 april 2020 17:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die ik vaak heb zijn 202 kcal en 12 gram eiwit, dus iets ongunstiger, maar het helpt enorm om mijn zin-in-chocolade te temperen.
ik wil eigenlijk vooral "echt" voedsel eten.. dus niet iets wat in een reep/poeder gepropt is..quote:Op woensdag 22 april 2020 17:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eiwitrijk spul! Zelf ben ik nog steeds gecharmeerd van een eiwitreep (in de categorie snel en makkelijk) en dan is de trek écht wel een tijdje weg daarna.
Zoeken op "high protein snacks" geeft vast wel een resultaat waar je meer mee kan.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik wil eigenlijk vooral "echt" voedsel eten.. dus niet iets wat in een reep/poeder gepropt is..
Is het echt een honger-honger of meer een leemte?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik wil eigenlijk vooral "echt" voedsel eten.. dus niet iets wat in een reep/poeder gepropt is..
Ja en dan denk ik echt laaaat maaaaaar. Er zijn echt wel lekkere, verstandige tussendoortjes, maar sommige van die sport/dieet dingen lijken niet eens op wat ze pretenderen te zijnquote:Op woensdag 22 april 2020 18:12 schreef Myraela het volgende:
Die dingen helpen bij mij vooral omdat ik ze echt smerig vind en dus snel genoeg klaar ben met eten.Maar daar vond ik ze toch iets te duur voor.
Oh met een Nakd reep heb ik geen moeite.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja en dan denk ik echt laaaat maaaaaar. Er zijn echt wel lekkere, verstandige tussendoortjes, maar sommige van die sport/dieet dingen lijken niet eens op wat ze pretenderen te zijn
Ik vind veel dingen van naked wel echt geslaagd. Ok geen snicker, maar daar probeert het ook niet op te lijken.
Wat ik wel eens doe als ik knabbeltrek heb is een bordje maken met wat nootjes, wat dadels, een paar stukjes nakedbar(s) eventueel wat groentje of fruit als ik nog heb. Maar ook een naked bar vind ik in zn geheel niet te doen. Dat is echt veel te veel en smaakt niet goed genoeg om in 1 keer weg te werken.
Ja! Eentonig is denk ik wel het goede woord! Te veel vanhetzelfde als je een hele reep eet. Heb ik een twix nooitquote:Op donderdag 23 april 2020 09:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh met een Nakd reep heb ik geen moeite.Nouja, ik eet het wel met een kop thee, dus niet achter elkaar door. Maar wel lekker.
Vooral de citroen, veel andere smaken zijn wat eentonig.
Voor mij werkt een gekookt ei, bakje kwark (Lindahl Straccitallaquote:Op woensdag 22 april 2020 14:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat zou dan een goed tussendoortje kunnen zijn?
Nu zijn het maïs crackers en die vullen ook niet echt..
Mijn ritme is ongeveer:
7:00 ontbijt
7:15 fietsend naar werk
10:00 tussendoortje
11:30 lunch
14:30 tussendoortje
16:30 tussendoortje
17:45 naar huis fietsen
18:15 avond eten
En dingen als avocado? Als ik het me juist herinner, hebben ze daar ook een diepvriesvariant van in de categorie "makkelijk".quote:Op donderdag 23 april 2020 11:03 schreef Barreltje het volgende:
Tnx voor de adviezen..
Als ik met gebakken ei ontbijt wil ik liever niet overdag NOG meer ei eten..
Lunch vandaag is inderdaad matig vanwege een lunch meeting en geen sla in huis..![]()
En in de cranberry mix zit inderdaad ook noten![]()
Ik heb hier ook nog peer en kiwi liggen, misschien dat ik dat er ook nog bij neem
Waarom wil jij gewicht kwijt en wat vind je een prettig gewichtsverlies qua kilo's?quote:Op donderdag 23 april 2020 11:18 schreef D. het volgende:
Ow, wat specs
2,5 maand bezig nu, van 12:00u tot 20:00u, 8kg kwijt, ik eet ‘normaal, alleen iets minder, en in het weekend smokkel ik soms een beetje
Geroosterde kikkererwten met geroosterde paprika of andere geroosterde groenten erbijquote:Op donderdag 23 april 2020 15:04 schreef Nanuke het volgende:
@:Barreltje, wat vind je van Hummus? Kant en klaar, maar het is ook heel makkelijk zelf te maken. Wel een week houdbaar in de koelkast en met paprika of komkommer om mee te dippen een prima tussendoortje.
Ik ben 3,5 jaar geleden met fitness begonnen, met als doel meer spiermassa en minder vet. Dat eerste ging prima, maar een klein buikje bleef. Het is of het ene, of het ander, dus nu 100% op vet-/buikverlies, met waarschijnlijk ook heel wat spierverlies, en daarna weer groeien, op de goede plekken. Aantal kilo’s weet ik niet. Ik ben nu ‘slanker’ dan ik de afgelopen 20 jaar was, maar de buik kan nog ietsje strakker. Ook bevalt IF goed, en is de sportschool dicht, dus ik ga nog even verderquote:Op donderdag 23 april 2020 15:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom wil jij gewicht kwijt en wat vind je een prettig gewichtsverlies qua kilo's?
(Ik herinner me jou juist als best slank trouwens?)
Mij niet opgevallen toen iigquote:Op donderdag 23 april 2020 15:34 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ben 3,5 jaar geleden met fitness begonnen, met als doel meer spiermassa en minder vet. Dat eerste ging prima, maar een klein buikje bleef. Het is of het ene, of het ander, dus nu 100% op vet-/buikverlies, met waarschijnlijk ook heel wat spierverlies, en daarna weer groeien, op de goede plekken. Aantal kilo’s weet ik niet. Ik ben nu ‘slanker’ dan ik de afgelopen 20 jaar was, maar de buik kan nog ietsje strakker. Ook bevalt IF goed, en is de sportschool dicht, dus ik ga nog even verder
Ik hield het hele weekend mijn buik inquote:Op donderdag 23 april 2020 15:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Mij niet opgevallen toen iig![]()
Maar top, fijn dat het zo goed voelt![]()
Lekkerder in je vel is zo fijn
Weekend?quote:Op donderdag 23 april 2020 15:50 schreef D. het volgende:
[..]
Ik hield het hele weekend mijn buik in
Nee hoor, het viel wel mee
quote:Op donderdag 23 april 2020 10:44 schreef Holyme het volgende:
O/L smoothie (zo'n doosje uit de vries van AH, met fruit en havermout) met volle yoghurt en/of amandelmelk, proteinepannenkoek met rozijn en appelstroop
T ik gok puntpaprika, appel, spicy biet rijstwafels, surimi sticks
D spaghetti bolognese, appel, misschien nog wat skyr met muesli
B ruim kwartier (hard)lopen
Thuiswerkdagje
ohh! ik hou van hummus! dat smeer ik ook wel eens op mijn crackers met komkommer er bovenop.. maar idd een goed idee om komkommer in te dippen!quote:Op donderdag 23 april 2020 15:04 schreef Nanuke het volgende:
@:Barreltje, wat vind je van Hummus? Kant en klaar, maar het is ook heel makkelijk zelf te maken. Wel een week houdbaar in de koelkast en met paprika of komkommer om mee te dippen een prima tussendoortje.
Voor iedereen werkt iets anders.quote:
Beter 1 keer, want minder vaak eten geeft je lichaam rust van het met eten bezig zijn, da'seen deel van het IF principequote:Op donderdag 23 april 2020 20:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Voor iedereen werkt iets anders.
Zo lang je maar minder binnen krijgt dan er uit gaat. Of je nou 1 of 100x per dag eet, wat jij fijn vindt.
Nouja dat zeg ik, dat werkt niet voor iedereen.quote:Op donderdag 23 april 2020 20:57 schreef D. het volgende:
[..]
Beter 1 keer, want minder vaak eten geeft je lichaam rust van het met eten bezig zijn, da'seen deel van het IF principe
En vaak eten is juist wat men bij fitness doet als men wil groeien, om steeds je lichaam aan te vullen
Ja hoor, zo'n 30kg kwijt met in principe drie maaltijden en daarnaast tussendoortjes. Gaat prrrrrima.quote:
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 23 april 2020 20:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nouja dat zeg ik, dat werkt niet voor iedereen.
Als je juist door weinig eetmomenten ongelukkig wordt en daardoor weer meer gaat eten bijvoorbeeld schiet het niet op.
Zo zal je hier dus veel verschillende manieren zien. Weinig zullen het ook als goed of fout bestempelen. Je moet gewoon vinden wat bij je past.
Nee, maar we blijven gewoon koppig doorgaan tot we ooit het IF licht zien. De enige échte manier om af te vallen.quote:
quote:Op vrijdag 24 april 2020 07:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, maar we blijven gewoon koppig doorgaan tot we ooit het IF licht zien. De enige échte manier om af te vallen.
He bah, jij hier...quote:
[..]
Nee, maar we blijven gewoon koppig doorgaan tot we ooit het IF licht zien. De enige échte manier om af te vallen.
En weer -200grquote:Op donderdag 23 april 2020 09:13 schreef Sarabi het volgende:
En 200gr onder mijn laagste gewichten dat terwijl ik al 2 dagen niet naar het toilet kan
Goed bezig! Inmiddels naar de wc geweest?quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En weer -200gr
Wel leuk steeds een nieuw getal, dit gewicht heb ik echt in jaren niet gezien.
Gaaf!quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En weer -200gr
Wel leuk steeds een nieuw getal, dit gewicht heb ik echt in jaren niet gezien.
Nog niet echtquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:01 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Goed bezig! Inmiddels naar de wc geweest?
Auwquote:
Minstens 4, daarvoor had ik een andere weegschaal en 'woog' ik van de een op andere dag 7 kilo meer. Dus daarvoor kan ik niet goed vergelijken. Maar denk dat het eerder een jaar of 7 is, als ik naar mijn kleding kijken.quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:07 schreef minilot het volgende:
[..]
Gaaf!Over hoeveel jaar hebben we het?
Oh Myra!quote:Op vrijdag 24 april 2020 07:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Aargh, naar is dat! Paar gedroogde abrikozen/pruimen erin gooien? Sterkte!quote:
In je mond dus hè?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Aargh, naar is dat! Paar gedroogde abrikozen/pruimen erin gooien? Sterkte!
[..]
Ik heb Passoa jus gehaaldquote:Op vrijdag 24 april 2020 16:26 schreef Sarabi het volgende:
Oja weekend, tijd voor het eerste biertje
Wat is dit?quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh Myra!![]()
![]()
Niettemin, IF-lijstje
L: Koffie met melk, gekookt ei, kerstomaten, bakje zeer rijpe ananasaardbeien
D: Sushirijst, koningsoesterzwammen in teritakisaus, gepicklede komkommer, gestoomde paksoi. Mango toe.
B: Twee uur buiten lopen op stevig tempo
Verder 58 en een beetje vanmorgen, dus jeej, maar weekend voor de deur (zelf kroketten maken) en Koningsdag (zelf oranje tompoezen maken) dus volgende week weer verder op weg naar de 55
En ik begin het zwembad wel danig te missen nu. Wandelen is prettig maar het is geen zwemmen.
Welke sojayoghurt heb je?quote:Op vrijdag 24 april 2020 19:16 schreef Barreltje het volgende:
het werd:
O: soja yoghurt met handje havermout en klein handje rozijnen
B: 25 min fietsen
L: maaltijd salade met kipcorn
T: Mergpijpje, kiwi
B: 25 min fietsen
D: Spareribs
ach wel ja.
Ik hoop eens langere tijd op een dusdanig laag gewicht te zijn dat ik klimmen eens serieus kan onderzoeken. Paar keer recreatief gedaan, vond het echt leuk!quote:Op vrijdag 24 april 2020 21:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat is dit?
Jammer van het zwembad ja. Ik ken het; ik mis m'n klimdingen. #aap
quote:Op zaterdag 25 april 2020 08:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Voor het ontbijt kakken is toch wel een cadeautje in skere dieettijden
Niet zo'n briljante dag zo.quote:Op zaterdag 25 april 2020 09:02 schreef Nanuke het volgende:
O: 2 Wasa crackers met smeerkaas, Skyr met bosbessen.
T: stuk fruit
B: sportprogramma op de Xbox.
L: restje poffertjes
A: wraps met pulled chicken en veel groente.
T: glas wijn, klein zakje chips denk ik
Wat is er mis mee?quote:
Niet te streng voor jezelf zijn hoor. Of je 'restje' poffertjes was eigenlijk een berg met een kilo roomboter en poedersuiker, maar anders valt het allemaal toch wel mee?quote:
Mijn lijstje was al wat magertjes en is nog wat magerder geworden. Maar dat kwam doordat ik vanmiddag 3 uur heb geslapen.quote:Op zaterdag 25 april 2020 13:04 schreef Myraela het volgende:
O: Banaan
L: Zak bloemkool/broccolisoep
T: Twee crackers met oude 30+ kaas Half doosje aardbeien
D: Foe yong hai met 50/50 zilvervliesrijst en broccolirijst
T: Kwart B&J Moophoria Halve ananas
Leukquote:Op zondag 26 april 2020 09:59 schreef Myraela het volgende:
Een Poolse krokiety gevuld met kool en champignons
Ik las alleen ''eet alleen dingen die je lekker vindt''quote:
Chocoladedieet.quote:Op maandag 27 april 2020 17:59 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik las alleen ''eet alleen dingen die je lekker vindt''
Okééé dan
Pizza en Ben&Jerry's aaaallll day longquote:
Misschien heb ik de OP verkeerd begrepen.quote:Op maandag 27 april 2020 18:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Toch fijn dat eens in de zo veel tijd iemand ons het komt uitleggen hoe het moet.
Ik denk hetquote:Op maandag 27 april 2020 18:15 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Misschien heb ik de OP verkeerd begrepen.
Dat ging 1 dag prima maar daarna kwamen er een paar klotedagen tussendoor waardoor eten en sporten even geen prio meer had. Wellicht volgend weekend een nieuwe poging.quote:
8k stappenquote:
Voor mij wel, wantquote:Op maandag 27 april 2020 20:18 schreef Declan-Harp het volgende:
Serieuze vraag; ik zie dat er in waterijsjes weinig kcal zit, maar wel veel toegevoegde suikers.
Past het nou wel of niet in een normaal dieet zoals we die hier volgen?
Ik lokte kind net mee te wandelen, beloofde hem schepijs. Gelukkig draaide hij zichzelf misselijk op een draaiding in de speeltuinquote:
Fijn, dat je je beter voelt. Daar kun je echt flink beroerd van zijn. Wat was de boosdoener?quote:Op maandag 27 april 2020 18:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zaterdag had ik een voedselvergiftiging
Best een tijd terug dat ik iets met 72 op de weegschaal zag staan. Ben benieuwd hoe lang dat duurt. Gelukkig voel ik me sinds gistermiddag niet meer ziek.
Lijstje vandaag
O 2 boterhammen pindakaas
L boterham guacamole, boterham muhammara, boterham baba hanoush met ingemaakte rode kool, glas sap
T mini nep-magnum (met nootjes)
D risotto met kip, ui, bleekselderij en prei
T ? Misschien een glaasje gemberbier
Ik heb altijd van die zelf-invrieslollies liggen, die langwerpige.quote:Op maandag 27 april 2020 20:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik lokte kind net mee te wandelen, beloofde hem schepijs. Gelukkig draaide hij zichzelf misselijk op een draaiding in de speeltuinen gingen we zonder naar huis. Ik had gelukkig nog van die dubbeldekkerijsjes liggen, 60kcal per stuk zowat.
Heerlijk.
Dacht dat de conclusie de laatste dagen juist was dat we helemaal niets volgen, maar vooral allemaal onze eigen manier zoeken. Dus of het in jouw dieet past, kan ik niet zeggen. Maar ik heb, ondanks dat ik zoetigheid verder wel beperk, niets tegen toegevoegde suikers. En perenijsjes liggen hier wel standaard.quote:Op maandag 27 april 2020 20:18 schreef Declan-Harp het volgende:
Serieuze vraag; ik zie dat er in waterijsjes weinig kcal zit, maar wel veel toegevoegde suikers.
Tja dat zal voor iedereen een eigen keuze zijn.quote:Op maandag 27 april 2020 20:18 schreef Declan-Harp het volgende:
Die zuig ik te hard smakeloosquote:Op maandag 27 april 2020 20:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb altijd van die zelf-invrieslollies liggen, die langwerpige.
Ik bedoelde in het algemeen natuurlijkquote:Op maandag 27 april 2020 20:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dacht dat de conclusie de laatste dagen juist was dat we helemaal niets volgen, maar vooral allemaal onze eigen manier zoeken. Dus of het in jou dieet past, kan ik niet zeggen. Maar ik heb, ondanks dat ik zoetigheid verder wel beperk, niets tegen toegevoegde suikers. En perenijsjes liggen hier wel standaard.
Die koffiemagnums gingen er hier per 3 in. Dus die koop ik niet meerquote:Op maandag 27 april 2020 20:26 schreef IJsdraakje het volgende:
Naast de ijslollies heb ik ook marsen, cornetto's en koffie"magnums" van de Aldi.
Maar die consumeer ik met mate, de ijslollies ben ik niet zo voorzichtig mee.
quote:Op maandag 27 april 2020 20:28 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Die koffiemagnums gingen er hier per 3 in. Dus die koop ik niet meer
Perenijsjesquote:Op maandag 27 april 2020 20:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dacht dat de conclusie de laatste dagen juist was dat we helemaal niets volgen, maar vooral allemaal onze eigen manier zoeken. Dus of het in jouw dieet past, kan ik niet zeggen. Maar ik heb, ondanks dat ik zoetigheid verder wel beperk, niets tegen toegevoegde suikers. En perenijsjes liggen hier wel standaard.
Niet helemaal duidelijk. We houden het op de droge worst, al had mn vriend er geen last van.quote:Op maandag 27 april 2020 20:22 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Fijn, dat je je beter voelt. Daar kun je echt flink beroerd van zijn. Wat was de boosdoener?
Ik had 3 dagen weekend dit weekend, dus neequote:Op maandag 27 april 2020 20:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Een per dag in het weekend, dat kan wel.
Vind ik ook altijd lastig. Cola zero drink ik af en toe. Maar probeer max 2 blikjes per week ofzo te drinken. Ook al heeft het geen kcal, het voelt toch ongezond. En dan kan mijn motivatie ineens weer omslaan.quote:Op maandag 27 april 2020 20:34 schreef Myraela het volgende:
En blikjes Cola vanille zero.Qua kcal is dat natuurlijk niets, maar daar beperk ik mezelf ook in. Ben juist wel blij dat ik water en thee gewoon kan waarderen.
Ja, hoi. Al is het bij mij een ding wat al vanaf mijn jeugd speelt. Te snel opstaan = sterretjes zien.quote:Op maandag 27 april 2020 22:01 schreef Myraela het volgende:
Hebben toevallig meer mensen hier last van een lage bloeddruk? Tenminste, ik denk dat dat het is. Ik word elke keer als ik op sta zwart voor mijn ogen. Ik val niet flauw, maar moet me wel elke dag meerdere keren ergens aan vasthouden of ga gewoon snel op de grond zitten.
Nu ongeveer twee maanden last van. Probeer wel meer te drinken, want dat deed ik niet. Als ik Google lijkt het vooral een ouderenkwaaltje te zijn waar niets aan te doen is, maar ik ben 27.
Misschien heb ik door mijn dieet ergens anders een tekort aan? Of door vega te eten?
Was even benieuwd of jullie het herkennen.
Gelukkig gaat dat hier prima.quote:Op maandag 27 april 2020 20:31 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik had 3 dagen weekend dit weekend, dus nee![]()
Heb jaren terug eens een waterijsverslaving gehad, bohh.. gingen er zo 5 per dag doorheen.
quote:Op maandag 27 april 2020 22:31 schreef IJsdraakje het volgende:
Ja, hoi. Al is het bij mij een ding wat al vanaf mijn jeugd speelt. Te snel opstaan = sterretjes zien.Heb het extra als ik ongesteld ben.
Eet je vleesvervangers? Het zou inderdaad kunnen komen door vegetarisch eten, in vlees zitten stofjes die je lastig uit andere dingen haalt. In vegaschijven zijn deze daarom ook toegevoegd. Zou wel even contact opnemen met je huisarts, bij plotse veranderingen is dat wel even het nakijken waard. Sommige tekorten krijg je zelf niet makkelijk aangevuld en van bepaalde vitamines/mineralen wil je niet te veel binnen krijgen, dus beter even in overleg met HA dan.
Bedankt! Ik eet wel vleesvervangers, maar zeker niet dagelijks. In ieder geval goed om te weten dat de kans groot is dat dit door de veranderingen in mijn eetgedrag komt. Zal nog wel contact opnemen met de huisarts als het zo blijft. Voelt nu met corona even niet belangrijk genoeg.quote:Op dinsdag 28 april 2020 03:21 schreef Sumppi het volgende:
@:Myraela het zou ook een tekort aan ijzer kunnen zijn. Toen ik daar last van kreeg is daar specifiek op geprikt (werd ook erger tijdens de menstruatie).
En, hoi, ik moet ook extra letten op mijn eten, daarom lees ik hier af en toe mee.
Telefonisch! Bellen kan altijd.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Bedankt! Ik eet wel vleesvervangers, maar zeker niet dagelijks. In ieder geval goed om te weten dat de kans groot is dat dit door de veranderingen in mijn eetgedrag komt. Zal nog wel contact opnemen met de huisarts als het zo blijft. Voelt nu met corona even niet belangrijk genoeg.
Anyhow, lijstje vandaag:
O: Halve bak bosvruchten skyr met een appel en een pruim
L: Twee volkoren boterhammen. Eentje met sandwichspread en tomaat, andere met hummus en spinazie
T: Lichte aspergebouillon, te licht om soep van te maken, dus dan maar als bouillon.
T: Cracker met pindakaas
D: Couscoussalade met snijbonen, pompoen, tomaat, paprika, granaatappel en een klein beetje feta
Hier hetzelfdequote:Op dinsdag 28 april 2020 03:21 schreef Sumppi het volgende:
@:Myraela het zou ook een tekort aan ijzer kunnen zijn. Toen ik daar last van kreeg is daar specifiek op geprikt (werd ook erger tijdens de menstruatie).
Chapeau voor je wilskrachtquote:Op maandag 27 april 2020 22:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Gelukkig gaat dat hier prima.IJsjes.
Ook wel een deel sociale controle hoor, m'n kerel maakt er gerust een opmerking over als ik blijf vreten.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:23 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Chapeau voor je wilskrachtIk ben nog niet zo ver.
Myraela, bellen is altijd verstandig. Ik heb er zelf geen last van (gehad), ik slik ook multivitaminen en wordt niet ongesteld, scheelt misschien ook wel.
''Nee, koop je eigen''quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:31 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ook wel een deel sociale controle hoor, m'n kerel maakt er gerust een opmerking over als ik blijf vreten.(Vooral in de "laat je nog wat voor mij over ook?"-sferen hoor, ik krijg geen kutopmerkingen naar m'n hoofd verder.
)
Hij haalt ze meestal altijd.quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:31 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
''Nee, koop je eigen''![]()
Ik ben de enige volwassene in huis, ik moet mezelf aanspreken
Dr Now zou hem een enabler vindenquote:
quote:Op dinsdag 28 april 2020 10:33 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dr Now zou hem een enabler vinden
Hoi!quote:
Waar haal je die lollies?quote:Op maandag 27 april 2020 20:23 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik heb altijd van die zelf-invrieslollies liggen, die langwerpige.
Keurig! En gefeliciteerdquote:Op woensdag 29 april 2020 14:15 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Waar haal je die lollies?
Ik grijp altijd mis of kan ze gewoon niet vinden.
Lijstje:
L: Alpro aardbei met een banaan
D: Sushi bestellen met mijn nichtje want jarig.
T: Ongetwijfeld een stukje taart
Weet niet of ik het hier al gedeeld had maar ik ben inmiddels 10kg kwijt sinds 1 januari en ben best trots op mijzelf! Ik zag het eigenlijk helemaal niet totdat ik toch even terugkeek naar de 'before' fotos die ik ergens vorig jaar in ondergoed maakte en nu in dezelfde poses weer fotos maakte.
Jumbo, liggen meestal in de buurt van de limonades.quote:Op woensdag 29 april 2020 14:15 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Waar haal je die lollies?
Ik grijp altijd mis of kan ze gewoon niet vinden.
Lijstje:
L: Alpro aardbei met een banaan
D: Sushi bestellen met mijn nichtje want jarig.
T: Ongetwijfeld een stukje taart
Weet niet of ik het hier al gedeeld had maar ik ben inmiddels 10kg kwijt sinds 1 januari en ben best trots op mijzelf! Ik zag het eigenlijk helemaal niet totdat ik toch even terugkeek naar de 'before' fotos die ik ergens vorig jaar in ondergoed maakte en nu in dezelfde poses weer fotos maakte.
RIPquote:Op woensdag 29 april 2020 20:29 schreef emmyemmy2 het volgende:
omg mn picnic bestelling was fout gegaan en ik heb 2 gratis bakken ben en jerrys gekregenhelp
Lekker bezig!quote:Op woensdag 29 april 2020 21:33 schreef emmyemmy2 het volgende:
Ik heb gewoon een bolletje gepakt en het terug in de vriezer gestopt. Progress.
Nieuwe poging tot sporten vandaag.quote:Op woensdag 29 april 2020 16:16 schreef Nanuke het volgende:
O: 2 crackers smeerkaas en een havermoutreep
L: 2 afbakbroodjes met zalm en kruidenkaas
A: aardappels, hamlapje en doperwten
B: sportprogramma
T: Skyr met framboos.
quote:Op donderdag 30 april 2020 17:47 schreef Declan-Harp het volgende:
D: Kaas met spaghetti, groente en saus
Oh en vega gehaktquote:
Ja dit zijn even 2 rare wekenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
Meh, deze week was eigenlijk een intermezzo tussen 2 lange weekendenniet aangekomen, maar ook niet echt gewicht kwijt. Ons of 3 hooguit. En weer 4 dagen weekend voor de boeg
Ik heb deze week weer zat bakjes gehaald, dus ik zal wel een regelmatige reminder in m'n lijstjes stoppen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:35 schreef minilot het volgende:
Steeds als ik het bij jou voorbij zie komen @:Myraela denk ik: oh ja, ook eens cottage cheese halen. Vind het lekker, maar vergeet het steeds.
Ik ben al blij met niet aangekomen en de flow niet compleet kwijtquote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja dit zijn even 2 rare weken
Achja wat maakt het uit op een jaar.
Wij zijn allebei "essentieel"quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:
Ik merk met dat constant thuis zitten echt niets van weekend of geen weekend. Normaal toch wel regelmatig uiteten of een weekendje weg. Maar thuis blijf ik gewoon hetzelfde eten. Al gaat m'n vriend soms wel een beetje klagen als ik op zaterdag broccoli op tafel zet.![]()
Morgen ga ik wel Ethiopisch eten, dat is de eerste keer thuis (uit)eten sinds alles.
Bordje lucht?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:
Morgen ga ik wel Ethiopisch eten, dat is de eerste keer thuis (uit)eten sinds alles.
Lekker dieetproof.quote:
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:15 schreef minilot het volgende:
Verschil hier tussen week en weekend wel duidelijk: op doordeweekse dagen bivakkeert mijn lief met zijn laptop op zolder en zie ik 'm niet, behoudens dagelijks een uur lang lunchwandelen.
In het weekend hangt -ie beneden rond en luiwammesen we.
IF bij mij ook alleen doordeweeks: in het weekend hecht ik teveel aan het knusse aspect van uitgebreid gezamenlijk ontbijten
Ik ga het nu halen bij Injera Habesha, daar had ik eindelijk de eerste week van de maatregelen nog een reservering staan die dus niet doorging.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:18 schreef minilot het volgende:
Ethiopisch is awesome, lekker verschillende pittige prutjes opscheppen met je injeraWaar haal je af, @:Myraela? (Sorry voor de CULheid
)
* DancingPhoebe bookmarktquote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ga het nu halen bij Injera Habesha, daar had ik eindelijk de eerste week van de maatregelen nog een reservering staan die dus niet doorging.
Nja, en de alcohol ja. Minus gisteren dus. Want ik geloof niet dat het al weekend was.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]Bij mij is het ontbijt ook het belangrijkste verschil
En de alcohol
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Nja, en de alcohol ja. Minus gisteren dus. Want ik geloof niet dat het al weekend was.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:29 schreef minilot het volgende:
[..]
Nja, en de alcohol ja. Minus gisteren dus. Want ik geloof niet dat het al weekend was.
3 dagen? Mits je de Philadelphia en pesto later toevoegt. Ben bang dat het anders een kleffe bende wordt..quote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:50 schreef Sarabi het volgende:
Koude pastasalade (ui, mais, geroosterde paprika, Philadelphia en pesto) hoe lang blijft dat goed? Wil eigenlijk een beetje preppen maar geen idee....
Die zitten er al bijquote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:56 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
3 dagen? Mits je de Philadelphia en pesto later toevoegt. Ben bang dat het anders een kleffe bende wordt..
@:Emmy, woops
Ehhhmm.... dan morgen maar gewoon proevenquote:
+1quote:Op zondag 3 mei 2020 16:25 schreef minilot het volgende:
Ahem. Alle vierentwintig vandaag versgebakken koekjes zijn op. CUL-opdrachten bijten een beetje met LIF/Dieet.
Gelukkig maar twee keer per week..
Maar versgebakken koekjes zijn wel heavenquote:Op zondag 3 mei 2020 16:25 schreef minilot het volgende:
Ahem. Alle vierentwintig vandaag versgebakken koekjes zijn op. CUL-opdrachten bijten een beetje met LIF/Dieet.
Daarom sla ik de opdrachten waar geen gezonde twist aan te geven is over.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:25 schreef minilot het volgende:
Ik zet hier regelmatig bij de buren taart, koek, broodjes en stoofvlees enzo in de tuinquote:Op zondag 3 mei 2020 19:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Daarom sla ik de opdrachten waar geen gezonde twist aan te geven is over.Ik zie nu ook geen mensen, anders zou ik er zelf eentje eten en de rest weggeven.
Ik ben wat minder gul richting mijn buren sinds wat schuttinggedoe.quote:Op zondag 3 mei 2020 19:32 schreef Molo het volgende:
Ik zet hier regelmatig bij de buren taart, koek, broodjes en stoofvlees enzo in de tuin
Ben ik er vanaf en hebben zij wat lekkers te eten![]()
Ene kant is hoog bejaard en de andere kant is keihard aan het verbouwen dus zijn er erg blij mee. Win win
quote:Op zondag 3 mei 2020 19:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben wat minder gul richting mijn buren sinds wat schuttinggedoe.
quote:Op zondag 3 mei 2020 19:39 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben wat minder gul richting mijn buren sinds wat schuttinggedoe.
Ik heb een dutje gedaan, dat hield enorm.quote:
Goedzoquote:Op maandag 4 mei 2020 19:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb een dutje gedaan, dat hield enorm.Dus ik heb me netjes aan m'n lijstje gehouden. Alleen nog een halve mango erbij, maar daar doen we niet moeilijk over.
Ik snij twee helften van de pit af, die snij ik in en lepel ik uit. En dan sabbel ik de rest van de pit af.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:27 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Goedzo![]()
Ik vind mango's heerlijk, maar kan ze écht niet fatsoenlijk snijdenDus neem af en toe maar een bakje voorgesneden, of een doosje uit de vriezer.
Op één of andere manier zit ik altijd IN de pit te snijden. Vervolgens knijp ik ze helemaal fijn. Dus nee, laat maarquote:Op maandag 4 mei 2020 19:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik snij twee helften van de pit af, die snij ik in en lepel ik uit. En dan sabbel ik de rest van de pit af.Niet charmant, maar zo lekker.
Oeh, dat klinkt lekker!quote:Op maandag 4 mei 2020 20:23 schreef Declan-Harp het volgende:
En ik heb alweer een batch banaanhavermout-muffins in de oven staan
Ik doe het altijd zo, binnen 5 min klaar.quote:Op maandag 4 mei 2020 19:28 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Op één of andere manier zit ik altijd IN de pit te snijden. Vervolgens knijp ik ze helemaal fijn. Dus nee, laat maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://chickslovefood.com/recept/kids-gezonde-muffins/quote:Op maandag 4 mei 2020 20:28 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Oeh, dat klinkt lekker!
O: bakje kwark
S: 30 min interval training hardlopen, 30 min krachttraining onderlichaam
O2: rest van kwark, hele mango, handje walnoten
L: boterham met 2,5 ei
D: gehakt, aardappelen en wokgroente
Vandaag zo druk geweest dat ik helemaal geen tijd/zin in tussendoortjes had...
Dat klinkt goed! Waar bestel je die?quote:Op maandag 4 mei 2020 20:51 schreef Myraela het volgende:
Ik heb net weer een fruitpakket besteld. Tientje, gratis bezorging en dan krijg je echt een enorme doos vol. Ik was nooit zo van het fruit, maar ik begin het toch wel echt te waarderen. Ik moet gewoon niet te lui zijn om het even te schillen en in stukjes te snijden.
Hier: https://www.fruitbestellen.nu/Fruit-bestellenquote:
O, dat is wel jammer inderdaad.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 08:56 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hier: https://www.fruitbestellen.nu/Fruit-bestellen
Maar het is alleen hier in de regio, Rotterdam/Barendrecht
O: Twee gebakken appeltjes met kaneel en rozijnen
L: IJsbergsla, rucola, komkommer, tomaat, olijven en cottage cheese met pesto - afbakbroodje met een van de vega spreads die ik wilde proberen.
T: Twee gekookte eitjes
D: Courgettesoep
T: Kwart B&J Moophoria
Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar ik heb er nu drie uit de categorie eigenlijk belachelijke dure uit het bio/bewuste voeding schap.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:03 schreef Tuindier het volgende:
O, dat is wel jammer inderdaad.
Welke vegaspread heb je? Ik ben wel een beetje klaar met de houmous.
Over het algemeen zijn mijn 'gezond eet' periodes sowieso duurder dan de niet gezonde periodes.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:01 schreef Tuindier het volgende:
Die ga ik onthouden voor als ik weer naar de winkel ga! Ik bestel nu alles bij Picnic, en die hebben dit niet. Wel echt lekkere vega-filet americain (Terwijl niet echt niet van de vleesversie houd), maar goed voor je portemonee is het allemaal niet.
De Dirk en de Coop hebben de Vivera geregeld in de aanbieding. 3v5 of 1 voor 1,- bijvoorbeeld. Ik flikker de vriezer dan altijd nokvol.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:36 schreef Myraela het volgende:
Hier kan het heel erg verschillen. Want ik eet nu wel twee avonden van wat ik eerder in één avond zou eten. En ik haal best een hoop dingen niet, omdat het gewoon ongezonde extraatjes waren. Als ik het daarbij zou laten, dan is het eigenlijk best goedkoop.
Alleen koop ik elke keer dingen die ik normaal te duur zou vinden, want dan haalde ik gewoon een zak chips. Nu haal ik een doosje frambozen, nakd repen of snoepkomkommertjes ofzo.
Maar het vega-eten, zeker als je wel de vervangers wil eten, vind ik wel best duur. Zat gister nog te kijken naar de nieuwe braadworst van Garden Gourmet. 4 euro voor twee worstjes.Daar kocht ik eerder 8 echte worsten voor. Maar gelukkig komt er steeds meer, en ook voordeliger.
Ja hier komt het door. Als ik gezond bezig ben vind ik dat ik wel lekkere frambozen, aardbeien of ander duur, maar wel lekker fruit mag. Terwijl chips of chocolade 1 euro kost.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:36 schreef Myraela het volgende:
Alleen koop ik elke keer dingen die ik normaal te duur zou vinden, want dan haalde ik gewoon een zak chips. Nu haal ik een doosje frambozen, nakd repen of snoepkomkommertjes ofzo.
Ja, dat doe ik ook.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:37 schreef Declan-Harp het volgende:
De Dirk en de Coop hebben de Vivera geregeld in de aanbieding. 3v5 of 1 voor 1,- bijvoorbeeld. Ik flikker de vriezer dan altijd nokvol.
Vergeet de nieuwe lijn van de Lidl niet, betaalbaar en best lekkerquote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:41 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik ook.Dat is hét moment om weer kaasschnitzels te kopen.
En Appie heeft van het eigen merk ook betaalbare opties die dikke prima zijn.
Het is ook wel een beetje psychologisch, het is geen noodzaak. Ik zou echt wel een lekkere, verantwoorde en betaalbare snack kunnen vinden. Maar ik heb heel erg de gedachte 'joh, je bent lekker bezig, dan mag je jezelf dat wel gunnen'. Bij gezond eten voelt het het ook waard ofzo. Ik haalde vroeger bijvoorbeeld nooooooit Kinder Bueno, terwijl dat echt m'n favoriete candybar is. Maar weet je hoe duur dat is? Terwijl ik in de categorie 'gezonde tussendoortjes' rustig die belachelijke prijzen betaal.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:40 schreef Pinuts het volgende:
Ja hier komt het door. Als ik gezond bezig ben vind ik dat ik wel lekkere frambozen, aardbeien of ander duur, maar wel lekker fruit mag. Terwijl chips of chocolade 1 euro kost.
Dit! Serieus de helft van mijn koelkast ligt momenteel vol met het nieuwe vega-assortiment van Lidlquote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:45 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Vergeet de nieuwe lijn van de Lidl niet, betaalbaar en best lekker
Die gyros is lekker! En de spekjes ook, een stuk goedkoper dan die dure van Vivera of de Vega slager.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit! Serieus de helft van mijn koelkast ligt momenteel vol met het nieuwe vega-assortiment van Lidl
Klopt. Is ook een kwestie van mezelf gunnen. Maar zolang ik het geld daarvoor heb vind ik het dat zeker waard. Helpt me ook om langer on track te blijven als ik kan uitkijken naar iets lekkers. Zo helpen eiwitrepen bijv. ook voor mijn chocolade cravings. Ja, daar betaal ik dan 1,50 a 2 euro per reep voor, maar altijd beter dan weer in oude patroon vallen en dan het 2 weken later weer oppakken en zo in die eeuwige cirkel blijven.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is ook wel een beetje psychologisch, het is geen noodzaak. Ik zou echt wel een lekkere, verantwoorde en betaalbare snack kunnen vinden. Maar ik heb heel erg de gedachte 'joh, je bent lekker bezig, dan mag je jezelf dat wel gunnen'. Bij gezond eten voelt het het ook waard ofzo. Ik haalde vroeger bijvoorbeeld nooooooit Kinder Bueno, terwijl dat echt m'n favoriete candybar is. Maar weet je hoe duur dat is? Terwijl ik in de categorie 'gezonde tussendoortjes' rustig die belachelijke prijzen betaal.
Zijn die echt eetbaar?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit! Serieus de helft van mijn koelkast ligt momenteel vol met het nieuwe vega-assortiment van Lidl
Ik ben al een paar keer geweest, maar elke keer was alles leeg. Door jullie verhalen net weer geweest, en weer alles zo goed als leeg. Alleen nog orientburgers ofzo, maar dat lijkt me niets. Maarja, laatste champignonburger en juicy steak meegenomen. Dus die zal ik wel proberen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Vergeet de nieuwe lijn van de Lidl niet, betaalbaar en best lekker
Goed teken, meer mensen die (af en toe) vegetarisch etenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben al een paar keer geweest, maar elke keer was alles leeg. Door jullie verhalen net weer geweest, en weer alles zo goed als leeg. Alleen nog orientburgers ofzo, maar dat lijkt me niets. Maarja, laatste champignonburger en juicy steak meegenomen. Dus die zal ik wel proberen.
En het was een extra wandeling, dus dat is goed.
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:53 schreef Molo het volgende:
Als het echt een compleet nieuwe lijn is wil ik het wel weer eens een kans geven, tot nu toe vond ik alle vegetarische zaken uit dat schap echt oneetbaar, op de falafel na.
Hier een wat matig eetpatroon laatste week, iets meer op letten iig wat minder snackvoer in mijn schuif te dauwen ipv gewoon vaste eetmomenten.
Rust, regelmaat etc weer terug
Vandaag:
O gekookt ei, zuurdesemboterham met filet americain
L chocoladetaartal was ie wel awesome
D pulled pork, venkel, koolsla en wat patatjes
Vanavond nog een bakje skyr met aardbeien denk ik
Ik eet liever niet zoveel soja, maar zal de groenteburgers eens proberen. Goed geprijsd iig, want de prijzen van veel vleesvervangers gaan m.i. nergens overquote:
Oh die heb ik eens via Scoupy getest, was wel lekker inderdaadquote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik eet liever niet zoveel soja, maar zal de groenteburgers eens proberen. Goed geprijsd iig, want de prijzen van veel vleesvervangers gaan m.i. nergens over
Ik ben trouwens wel enthousiast over Pulled Oats van het Finse bedrijf Gold & Green. 30% proteïne ook nog dus dat is extra top.
Dat klinkt ook wel goed ja. Waar zijn die te krijgen?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik eet liever niet zoveel soja, maar zal de groenteburgers eens proberen. Goed geprijsd iig, want de prijzen van veel vleesvervangers gaan m.i. nergens over
Ik ben trouwens wel enthousiast over Pulled Oats van het Finse bedrijf Gold & Green. 30% proteïne ook nog dus dat is extra top.
AH iig.quote:Op woensdag 6 mei 2020 07:32 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat klinkt ook wel goed ja. Waar zijn die te krijgen?
Vandaag of morgen wordt mijn nieuwe slowcooker bezorgd. Twee tientjes bij de Lidl, dat durfde ik wel aan. Ik heb al een slowcooker, maar die heeft een ventiel en een rvs pan, waardoor alle eigenschappen van 'slowcooker' het niet doen. Die van de Lidl heeft gewoon een keramieken pot, dus ik ben benieuwd!
Herkenbaar, die weegschaal. Ik ben als 6 weken 6 dgn/week aan het sporten, en ik sta al een maand stil in gewicht. Ik weet dat dat spiergroei is, maar toch.quote:Op woensdag 6 mei 2020 07:40 schreef Myraela het volgende:
Meh, soms kan de weegschaal toch een beetje tegenvallen. Zo netjes bezig en dan zat er vanochtend toch ineens 7 ons aan. Ik geef de soep van gisteravond dan maar de schuld, want van teveel eten kan het niet komen.
Lijstje vandaag:
T: Grapefruit
L: Salade met sla, aspergetips, lente-ui, geitenkaas en pijnboompitjes
T: Klein restje courgettesoep met een half bakje light cottage cheese en sambal
D: Bloemkoolpizza met vega spekjes, olijven en rucola
Yep, regelmatig, goeie toko, ietwat agressief in met kortingscodes smijten maar prima spullen en snelle levering.quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:09 schreef Pinuts het volgende:
Hier wel eens mensen die wel eens iets bij de body en fit bestellen? Ik heb een mail gekregen om mee te doen aan een videogesprek voor een onderzoek wat ander half uur duurt. Als beloning krijg je een voucher van 75 euro. Dikke prima!
Ja inderdaad. Bestel er ook regelmatig. 75 euro voor 1,5 uur feedback geven is ook 'dik betaald'. Kan ik een keer luxe repen bestellenquote:Op woensdag 6 mei 2020 21:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep, regelmatig, goeie toko, ietwat agressief in met kortingscodes smijten maar prima spullen en snelle levering.
Klantenservice is ook goed, ik had een keer zelf een domme fout gemaakt, was geen enkel probleem voor ze
quote:Op woensdag 6 mei 2020 21:12 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Bestel er ook regelmatig. 75 euro voor 1,5 uur feedback geven is ook 'dik betaald'. Kan ik een keer luxe repen bestellen
Kreeg een derde van m'n pizza niet op, maar heb wat later wel nog een zak linzenchips met mijn vriend gedeeld. Een hele zak is 40 gram, dus geen hele grote. En toch nog een rondje gelopen, dus ik vind het weer een net dagje.quote:Op woensdag 6 mei 2020 07:40 schreef Myraela het volgende:
Lijstje vandaag:
T: Grapefruit
L: Salade met sla, aspergetips, lente-ui, geitenkaas en pijnboompitjes
T: Klein restje courgettesoep met een half bakje light cottage cheese en sambal
D: Bloemkoolpizza met vega spekjes, olijven en rucola
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |