SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Ouderwetse boterhammen met kaas?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:54 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens!
Ik heb inspiratie nodig voor gezonde vullende snelle ontbijtjes.. helaas vult yoghurt/kwark met welke vulling dan 9ok voor geen meter bij mij en zit daardoor de rest van de dag te snaaien![]()
Ik sta om 6 uur op en moet rond 7 de deur uit naar werk en werk dan vervolgens 10 uur.. s avonds ben ik dan redelijk af wel en heb ik ook niet echt de puf om te mealpreppen.
Dus. Wie heeft de gouden tip? Want ik groei dicht
Havermout?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:54 schreef Barreltje het volgende:
Oh jongens!
Ik heb inspiratie nodig voor gezonde vullende snelle ontbijtjes.. helaas vult yoghurt/kwark met welke vulling dan 9ok voor geen meter bij mij en zit daardoor de rest van de dag te snaaien![]()
Ik sta om 6 uur op en moet rond 7 de deur uit naar werk en werk dan vervolgens 10 uur.. s avonds ben ik dan redelijk af wel en heb ik ook niet echt de puf om te mealpreppen.
Dus. Wie heeft de gouden tip? Want ik groei dicht
Oh. Ik eet ook geen brood ..quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:55 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ouderwetse boterhammen met kaas?
Oei, lastig.. ik heb geen verstand van tarwe en aanverwante zaken, je krijgt naast de havermout vast nog wel tips van kennersquote:Op dinsdag 21 april 2020 17:56 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Oh. Ik eet ook geen brood ..vanwege tarwe.. daar kan ik niet tegen..
Ik gooi nu dus havermout door de (soja) yoghurt.. en dan om 10 en 15 uur: snaai snaai vreet alles!!!quote:
En als je gewoon havermout pap eet. Dan heb je dat als hoofdbestandsdeel ipv de yoghurt.quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik gooi nu dus havermout door de (soja) yoghurt.. en dan om 10 en 15 uur: snaai snaai vreet alles!!!
Ik ook. Ik at eerst een hele bak havermout in de ochtend en had dan rond half 10 echt honger.quote:Op dinsdag 21 april 2020 18:08 schreef Myraela het volgende:
Eieren?
Ik had overigens hetzelfde toen ik naar kantoor ging en ook zo vroeg al wat at. Maar ik ben daardoor juist gegaan voor klein ontbijten met een banaan, en daarna nog wat bewuste snacks om het tot de lunch vol te houden.
Echt bijzonder hoe dat werktquote:
Dat ís ook gewenning, al kan ik me voorstellen dat nu het moment er niet naar is.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:33 schreef Barreltje het volgende:
Ik word geloof ik nogal chagerijnig van niet eten.. tenminste dat is wat ik terug krijg van mn collega's
Ik begon cold turkey, na 2 dagen wennen was het klaar.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:34 schreef Tuindier het volgende:
Met al die positieve verhalen die ik lees over IF wil ik het bijna zelf proberen. Maar niet-eten staat me een beetje tegen. En hoe begin je zoiets? Steeds een uurtje later ontbijten? Of cold-turkey?
Wat is dan precies het verschil tussen brood en wraps? Of is dat psychologisch?quote:Op woensdag 22 april 2020 09:51 schreef Declan-Harp het volgende:
Edit; ik ben ook gelijk gestopt met het eten van brood als O/L. Nu kwark, roggebrood en wraps.
In het weekend eet ik wel eens een hard broodje (want, lekker) of een tosti. Minder koolhydraten uit brood uit zich bij mij in minder honger.
Ik vind het lekkerder en het vult bij mij beter. Wraps zijn compacter. Ik wissel het wel af met roggebrood bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is dan precies het verschil tussen brood en wraps? Of is dat psychologisch?
Maar is het dan niet verstandig een goed tussendoortje mee te nemen en die om half tien op te eten om je snaaitrek te dempen?quote:Op dinsdag 21 april 2020 17:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik gooi nu dus havermout door de (soja) yoghurt.. en dan om 10 en 15 uur: snaai snaai vreet alles!!!
Hier ook cold-turkey gestopt maar ik moet wel zeggen dat ik al nooit de tijd nam om te ontbijten. Dan was het eerder een banaan om 09:30 op kantoor oid. Ik heb een tijdje echt gelet op elke ochtend braaf ontbijten en merkte juist dat toen er daarna weer de klad in kwam ik elke keer bijna omviel van de honger, waar ik daarvoor nooit problemen had met laat of niet ontbijten.quote:Op woensdag 22 april 2020 09:34 schreef Tuindier het volgende:
Met al die positieve verhalen die ik lees over IF wil ik het bijna zelf proberen. Maar niet-eten staat me een beetje tegen. En hoe begin je zoiets? Steeds een uurtje later ontbijten? Of cold-turkey?
Wat zou dan een goed tussendoortje kunnen zijn?quote:Op woensdag 22 april 2020 10:05 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Maar is het dan niet verstandig een goed tussendoortje mee te nemen en die om half tien op te eten om je snaaitrek te dempen?
Eiwitrijk spul! Zelf ben ik nog steeds gecharmeerd van een eiwitreep (in de categorie snel en makkelijk) en dan is de trek écht wel een tijdje weg daarna.quote:Op woensdag 22 april 2020 14:42 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wat zou dan een goed tussendoortje kunnen zijn?
Nu zijn het maīs crackers en die vullen ook niet echt..
Mijn ritme is ongeveer:
7:00 ontbijt
7:15 fietsend naar werk
10:00 tussendoortje
11:30 lunch
14:30 tussendoortje
16:30 tussendoortje
17:45 naar huis fietsen
18:15 avond eten
Ik ben er ook fan van. De mijne zijn ongeveer 160 kcal (met 15 gram eiwitten). En vind ze oprecht heel lekker. Daarna ben ik echt voor een paar uur vol.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eiwitrijk spul! Zelf ben ik nog steeds gecharmeerd van een eiwitreep (in de categorie snel en makkelijk) en dan is de trek écht wel een tijdje weg daarna.
Die ik vaak heb zijn 202 kcal en 12 gram eiwit, dus iets ongunstiger, maar het helpt enorm om mijn zin-in-chocolade te temperen.quote:Op woensdag 22 april 2020 17:50 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik ben er ook fan van. De mijne zijn ongeveer 160 kcal (met 15 gram eiwitten). En vind ze oprecht heel lekker. Daarna ben ik echt voor een paar uur vol.
Daarom neem ik ook altijd de varianten die omhuld zijn met chocolade. Bijna net of ik een Mars eetquote:Op woensdag 22 april 2020 17:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die ik vaak heb zijn 202 kcal en 12 gram eiwit, dus iets ongunstiger, maar het helpt enorm om mijn zin-in-chocolade te temperen.
ik wil eigenlijk vooral "echt" voedsel eten.. dus niet iets wat in een reep/poeder gepropt is..quote:Op woensdag 22 april 2020 17:41 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eiwitrijk spul! Zelf ben ik nog steeds gecharmeerd van een eiwitreep (in de categorie snel en makkelijk) en dan is de trek écht wel een tijdje weg daarna.
Zoeken op "high protein snacks" geeft vast wel een resultaat waar je meer mee kan.quote:Op woensdag 22 april 2020 19:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik wil eigenlijk vooral "echt" voedsel eten.. dus niet iets wat in een reep/poeder gepropt is..
Is het echt een honger-honger of meer een leemte?quote:Op woensdag 22 april 2020 19:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik wil eigenlijk vooral "echt" voedsel eten.. dus niet iets wat in een reep/poeder gepropt is..
Ja en dan denk ik echt laaaat maaaaaar. Er zijn echt wel lekkere, verstandige tussendoortjes, maar sommige van die sport/dieet dingen lijken niet eens op wat ze pretenderen te zijnquote:Op woensdag 22 april 2020 18:12 schreef Myraela het volgende:
Die dingen helpen bij mij vooral omdat ik ze echt smerig vind en dus snel genoeg klaar ben met eten.Maar daar vond ik ze toch iets te duur voor.
Oh met een Nakd reep heb ik geen moeite.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja en dan denk ik echt laaaat maaaaaar. Er zijn echt wel lekkere, verstandige tussendoortjes, maar sommige van die sport/dieet dingen lijken niet eens op wat ze pretenderen te zijn
Ik vind veel dingen van naked wel echt geslaagd. Ok geen snicker, maar daar probeert het ook niet op te lijken.
Wat ik wel eens doe als ik knabbeltrek heb is een bordje maken met wat nootjes, wat dadels, een paar stukjes nakedbar(s) eventueel wat groentje of fruit als ik nog heb. Maar ook een naked bar vind ik in zn geheel niet te doen. Dat is echt veel te veel en smaakt niet goed genoeg om in 1 keer weg te werken.
Ja! Eentonig is denk ik wel het goede woord! Te veel vanhetzelfde als je een hele reep eet. Heb ik een twix nooitquote:Op donderdag 23 april 2020 09:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Oh met een Nakd reep heb ik geen moeite.Nouja, ik eet het wel met een kop thee, dus niet achter elkaar door. Maar wel lekker.
Vooral de citroen, veel andere smaken zijn wat eentonig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |