abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:41:57 #101
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 14:42:19 #102
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192733491
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:31 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Je moet de gemiddelde ligtijd nemen en dus kijken naar de instroom op dat aantal dagen geleden. Ik las ergens dat een patient zo'n 21 dagen (en lengend) op de IC ligt. Dat betekent dat de mensen die eind maart, begin april instroomden gemiddeld uitstromen nu. Dus ik verwacht dat de daling de komende dagen wel steeds iets groter wordt.

Komt bij, slechts een deel van de nieuwe ziekenhuisopnames gaat (op termijn) door naar de IC. Het aantal ziekenhuisopnames daalt steeds verder, dus daarmee ook de nieuwe instroom. Ik denk dat je pas als een week nadat de daling van het aantal ziekenhuisopnames is gestopt kunt zien wat de nieuwe instroom is bij de huidige maatregelen.
Eens hoor, maar aantal ziekenhuisopnames ligt al sinds ongeveer 12 april rondom de 100 per dag. Denk dat je bijna vier weken na maatregelen wel iets kan zeggeb over de gevolgen.

Natuurlijk is alles onzeker etc., maar zie gewoon even niet in hoe er ruimte gaat ontstaan voor versoepeling en daar baal ik van.

Hoop dat de komende dagen alsnog een flinke daling laat zien, graag zelfs.
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:42:29 #103
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192733499
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zo lang we nog geen enkel middel in handen hebben om het virus te bestrijden is dat niet relevant. Het enige wat we kunnen doen is de social distancing maatregelen voortzetten om te voorkomen dat het virus zich (weer) sneller gaat verspreiden. Kun je 100 sociologen en economen laten roepen dat de café's weer open moeten, maar dat verandert daar niks aan.
Het gaat niet alleen om alles opengooien, als je het gesloten houdt zul je ook na moeten denken over gevolgen daarvan en eventuele compensatie voor ondernemers. Dat is geen stof voor virologen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192733502
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Ik ben me bewust van de moeilijkheden hoor. Maar je bent gewoon een hele slechte werkgever als je deze mensen gedwongen voor de klas zou zetten. Je schiet jezelf er ook ontzettend mee in de voet want het gaat dan natuurlijk ziekmeldingen en ontslagbrieven regenen.
Die werkgever komt in een onmogelijke spagaat terecht als 80% van de werknemers in de risicogroep valt. Wat moet je dan doen? Hoe veel risico wil je nemen en willen je werknemers dat?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:42:49 #105
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192733506
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:41 schreef F.Sinatra het volgende:
Zou het niet wijs zijn ook de naderende zomervakantie te behandelen? In ieder geval reizen die in juni zijn gepland?

Dan geef je die groep ook weer wat meer duidelijkheid.
In elk geval een festivalverbod. Kunnen de organisatoren ook weer verder met het annuleren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192733513
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Ik ben me bewust van de moeilijkheden hoor. Maar je bent gewoon een hele slechte werkgever als je deze mensen gedwongen voor de klas zou zetten. Je schiet jezelf er ook ontzettend mee in de voet want het gaat dan natuurlijk ziekmeldingen en ontslagbrieven regenen.
Ontslagbrieven in deze tijd zullen wel meevallen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:43:07 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192733516
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:02 schreef Nicksanders het volgende:
Net dat rapport gelezen maar typisch dat er echt alleen maar medici in die adviescommissie zitten en geen enkele econoom, filosoof of statisticus. Dus verbaast mij deze extreem voorzichtig adviezen totaal niet.
De lockdown kost meer levens dan er mee gered worden en is een ernstige inbreuk op onze vrijheid.
Geen mensen met een vakgebied op de grens van zoiets? Statisticus die bezig is vooral met modelleren van infectieziektes? Gezondheidsfilosoof?
pi_192733530
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:41 schreef F.Sinatra het volgende:
Zou het niet wijs zijn ook de naderende zomervakantie te behandelen? In ieder geval reizen die in juni zijn gepland?

Dan geef je die groep ook weer wat meer duidelijkheid.
Politiek kan hierin enkel advies geven, voor de rest wordt al het gros van de vakanties zelf geannuleerd of door maatschappijen. Mensen die nu serieus nog plannen hebben om in Juli/Augustus lekker op vakantie te gaan hebben enorme oogkleppen op.
pi_192733535
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:42 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om alles opengooien, als je het gesloten houdt zul je ook na moeten denken over gevolgen daarvan en eventuele compensatie voor ondernemers. Dat is geen stof voor virologen.
Maar ook geen stof om met de virologen te bespreken.
pi_192733536
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zweden 185 doden vandaag. Hun sterftepercentage ligt nu op bijna 11%. Uiteraard omdat er veel meer cases zijn dan officieel getest, maar laat wel zien hoe weinig ze testen.
Ja MaAr ZwEdEn DoEt HeT gOeD :')
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:44:22 #111
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192733540
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:42 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Nee, maar dat staat dan ook los van de adviezen rondom de virusbestrijding. Hoe je ondernemers compenseert is iets voor de Kamercommissie Financiën of Sociale Zaken, daar heeft het OMT verder niets mee te maken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192733549
Net de adviezen van het OMT gelezen en wat er allemaal gebeurd in de wereld, evenementen voor oktober/november worden al gecancelled.

grote kans dat er dit jaar gewoon geen grote ( 100+ man ? ) evenementen meer mogen plaatsvinden en geen sportwedstrijden met publiek.

restaurants mogen misschien open met de 1.5 regel en een maximaal aantal klanten per vierkante meter, maar ik ga zelf dat risico gewoon niet nemen.

sportscholen zullen heel veel moeten aanpassen voordat ze weer open kunnen.
hoe zit het bijvoorbeeld met de toestellen, gewichten, kleedkamers, entree etc etc

zomervakantie kunnen we gewoon vergeten, misschien in eigen land maar lekker naar het zwembad ? vergeet het maar
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192733555
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:38 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, waarom? We zijn een virus aan het bestrijden. Dan luister je naar virologen, want die hebben er voor doorgeleerd.
hier was echt NIKS van te merken in februari.....in nederland
pi_192733565
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Politiek kan hierin enkel advies geven, voor de rest wordt al het gros van de vakanties zelf geannuleerd of door maatschappijen. Mensen die nu serieus nog plannen hebben om in Juli/Augustus lekker op vakantie te gaan hebben enorme oogkleppen op.
Niet helemaal mee eens, want veel mensen die al vroeg geboekt hebben, willen graag dat iemand anders het bonnetje pakt. Die gaan niet zelf annuleren.

Maatschappijen volgen ook overheidsadvies van hun land of het aan te reizen land. Ik zie nergens duidelijke maatregelen voor juni/juli/augustus.

400 in een vliegtuig is risicovoller dan 400 man in de plaatselijke horeca of een lokaal festival voor wat betreft verspreiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2020 14:47:42 ]
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:46:40 #115
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192733567
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:45 schreef Predator40 het volgende:

grote kans dat er dit jaar gewoon geen grote ( 100+ man ? ) evenementen meer mogen plaatsvinden en geen sportwedstrijden met publiek.
Dat leek me toch al een tijdje duidelijk eigenlijk. Het wordt gewoon niks meer dit jaar.
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:46:46 #116
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192733568
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:41 schreef Red_85 het volgende:
De lockdown kost meer levens dan er mee gered worden en is een ernstige inbreuk op onze vrijheid.
Dit weet je gewoon niet. Je bent aan het gissen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192733581
Zeg, als we de huidige trend lineair doortrekken zijn we op 30 april van de ziekenhuisopnames af... ;)

Wat me wel lichtelijk verbaast is dat we in feite hoogtepunt van het effect der maatregelen al gehad zouden moeten hebben. Immers in de eerste twee weken werden deze optisch met meest effectief opgevolgd. En toch daalt het aantal opnames steeds verder. Ook na die mooie weekenden waar bepaalde mensen hier zich volop zorgen maakten over een volgende golf.

Zouden de zon en het temperatuurverschil dan toch een positief effect hebben?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192733586
quote:
Als zelfs deze gast meer ratio heeft op dit moment dan Rutte. :X
epje
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:49:03 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192733590
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:44 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ja MaAr ZwEdEn DoEt HeT gOeD :')
ze doen het wel anders, te vroeg om te zeggen of het goed is maar hun IC capaciteit is meen ik te vergelijken met de onze dus die moeten inmiddels ook wel aardig richting hun max lopen
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:49:38 #120
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192733594
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:47 schreef Multatilu het volgende:
Zeg, als we de huidige trend lineair doortrekken zijn we op 30 april van de ziekenhuisopnames af... ;)

[ afbeelding ]

Wat me wel lichtelijk verbaast is dat we in feite hoogtepunt van het effect der maatregelen al gehad zouden moeten hebben. Immers in de eerste twee weken werden deze optisch met meest effectief opgevolgd. En toch daalt het aantal opnames steeds verder. Ook na die mooie weekenden waar bepaalde mensen hier zich volop zorgen maakten over een volgende golf.

Nee, de maatregelen brengen de R0 naar beneden. Dit zorgt dan vervolgens voor een constante daling.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 14:49:48 #121
416575 crew  Evenstar
pi_192733596
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:44 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, maar dat staat dan ook los van de adviezen rondom de virusbestrijding. Hoe je ondernemers compenseert is iets voor de Kamercommissie Financiën of Sociale Zaken, daar heeft het OMT verder niets mee te maken.
Dit. OMT adviseert over het virus. Wat doet het, wat gaat het doen, wat helpt, wat niet...

De economische gevolgen zijn dan weer iets voor de regering.

Je kan een vraagstuk bij het OMT leggen en bijvoorbeeld vragen wat er zou gebeuren als alle scholen weer open zouden gaan. Het OMT kan je dan adviseren en als regering neem je dan een besluit.
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:50:17 #122
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192733603
pi_192733605
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Die werkgever komt in een onmogelijke spagaat terecht als 80% van de werknemers in de risicogroep valt. Wat moet je dan doen? Hoe veel risico wil je nemen en willen je werknemers dat?
80% zal wel een uitzondering zijn.:P Maar het is roeien met de riemen die je hebt. Ik denk niet dat risicogroepers zich en masse laten dwingen om voor de klas te gaan staan. En ik denk ook niet dat je dat moet willen als werkgever. Dan blijft de school maar dicht.
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:43 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Ontslagbrieven in deze tijd zullen wel meevallen.
In sommige verpleeghuizen heeft het al ontslagbrieven geregend. Zaten zelf in de risicogroep of hadden thuis iemand uit de risicogroep zitten. Als je het financieel een tijdje uit kan zingen zullen er genoeg zijn die er voor kiezen. Over een half jaar kom je wel weer aan de bak als je wil in de zorg of het onderwijs hoor.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:50:45 #124
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192733611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:50 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Limburg gaat hard.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 14:51:24 #125
416575 crew  Evenstar
pi_192733617
quote:

[ afbeelding ]

Zou mooi zijn, ik loop al richting een terrasje en bestel mijn eerste biertje alvast!
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:54:02 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192733661
quote:

[ afbeelding ]

Er zijn modellen met een beter fit dan een lineare lijn ;) Natuurlijk zijn we 30 april niet klaar met ziekenhuisopnames.
pi_192733663
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

80% zal wel een uitzondering zijn.:P Maar het is roeien met de riemen die je hebt. Ik denk niet dat risicogroepers zich en masse laten dwingen om voor de klas te gaan staan. En ik denk ook niet dat je dat moet willen als werkgever. Dan blijft de school maar dicht.
[..]

In sommige verpleeghuizen heeft het al ontslagbrieven geregend. Zaten zelf in de risicogroep of hadden thuis iemand uit de risicogroep zitten. Als je het financieel een tijdje uit kan zingen zullen er genoeg zijn die er voor kiezen. Over een half jaar kom je wel weer aan de bak als je wil in de zorg of het onderwijs hoor.
Klopt inderdaad wel ja.
pi_192733666
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:41 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe agressief dat virus is. Als ze daar nog steeds in groepen van 20 paëlla zaten te vreten dan waren het er nu 10x zo veel.
Vind ik wel heel makkelijk gedacht. Ik denk dan dat nu de helft van de populatie al dood zou zijn. Dat denk ik oprecht.
pi_192733667
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Zou mooi zijn, ik loop al richting een terrasje en bestel mijn eerste biertje alvast!
helaas pindakaas.....hier in australie gewoon een staat 3 dagen 0 besmettingen ontdekt ( met meer testen dan in NL ) en opeens vandaag weer een aantal.

dus zelfs met een aantal dagen 0 besmettingen kan nog niet alles opeens open want dan krijg je de 2de golf.

maatregelen tot er een geneesmiddel/vaccin is :'(
pi_192733699
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:36 schreef Max23 het volgende:

[..]

Jup, maar op mijn school werken er zo'n 6 leerkrachten van boven de 60, zie daar maar eens vervangers voor te krijgen, die krijg je normaal al niet
Dat is ook een probleem. Er is een lerarentekort en ze zijn ook bang.

Als ik oprecht mee probeer te denken met de huidige situatie:
- jong voor de klas, oud online
- kinderen in dagdelen in kleine groepen
- optioneel voor ouders

Ik heb moeite met de oplossingen voor de onderbouw op korte termijn.
- speel maar met elkaar, negeer afstand vind ik geen oplossing maar ze helemaal bang maken en afstand willen behouden perse ook niet.
pi_192733703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

helaas pindakaas.....hier in australie gewoon een staat 3 dagen 0 besmettingen ontdekt ( met meer testen dan in NL ) en opeens vandaag weer een aantal.

dus zelfs met een aantal dagen 0 besmettingen kan nog niet alles opeens open want dan krijg je de 2de golf.

Ja dat omdat er honderdduizenden zonder klachten rondlopen, allemaal dweilen met de kraan open.
0 is een illusie
pi_192733705
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:49 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Nee, de maatregelen brengen de R0 naar beneden. Dit zorgt dan vervolgens voor een constante daling.
Maar minder goed opvolgen zorgt dan weer voor een stijging van de R0. En dat minder opvolgen hebben we toch wel gezien?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:56:43 #133
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192733715
quote:

[ afbeelding ]

Of er worden nu gewoon minder mensen doorverwezen naar het ziekenhuis.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192733721
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:54 schreef Predator40 het volgende:

[..]

wel indrukwekkend, 3 dagen 0 besmettingen, dus iedereen houdt zich daar keurig aan de maatregelen en blijven thuis neem ik aan
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_192733723
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:56 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja dat omdat er honderdduizenden zonder klachten rondlopen, allemaal dweilen met de kraan open.
0 is een illusie
daarom zeg ik ook....0 besmettingen ontdekt....
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:57:15 #136
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192733725
Het begint lekker op te lopen in Zweden
pi_192733734
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:57 schreef Markesh het volgende:
zoals verwacht.....
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:58:01 #138
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192733737
Er zijn al 30 mutaties van deze virus jongens. Vaccine is een droom die nooit waar gaat komen.

https://www.jpost.com/hea(...)w-study-finds-625333
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 14:58:03 #139
416575 crew  Evenstar
pi_192733738
quote:
Kon ook niet anders. Beetje gekkenwerk om te verwachten dat het daar anders zou lopen. Toch knap dat ze het zo lang hebben volgehouden.
pi_192733741
Tsja, toch vraag ik mij af of ze de scholen niet gewoon beter helemaal open kunnen gooien. Half- half gaat echt gedoe geven voor een hoop ouders. Maar we horen het vanavond...
Zonder wrijving geen glans
pi_192733762
quote:
Zweden is de equivalent van seks zonder condoom tijdens de aids crisis want zolang ik positief denk zal me niks overkomen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:59:53 #142
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192733764
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je bent er content mee...
Natuurlijk is het niet leuk voor de mensen in Zweden, maar het is wel echt gevaarlijk als teveel mensen denken dat een gebrek aan maatregelen positief kan uitpakken.
pi_192733765
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je bent er content mee...
Andere landen gaan grote fouten maken als het daar rustig blijft.
Nieuw is niet altijd beter.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:00:00 #144
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192733767
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:58 schreef Daarnaast het volgende:
Er zijn al 30 mutaties van deze virus jongens. Vaccine is een droom die nooit waar gaat komen.

Zucht... kleine mutaties betekend niet dat vaccins niet meer werken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 15:00:24 #145
416575 crew  Evenstar
pi_192733774
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tsja, toch vraag ik mij af of ze de scholen niet gewoon beter helemaal open kunnen gooien. Half- half gaat echt gedoe geven voor een hoop ouders. Maar we horen het vanavond...
Mja, ik zou ook zeggen wacht dan nog even twee weken langer en maak het je niet te moeilijk.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:00:30 #146
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192733776

Corona....5G....and now aliens join the chat....
pi_192733779
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mja, ik zou ook zeggen wacht dan nog even twee weken langer en maak het je niet te moeilijk.
Ja precies, mijn idee eigenlijk.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:00:53 #148
367178 Daarnaast
pi_192733781
https://www.scmp.com/news(...)-all-over-body-swiss

Ik hoop echt dat dit alleen geldt voor mensen die ernstig ziek worden van corona en niet voor iedereen. Anders hebben we allemaal misschien na 5 jaar een beroerte?
pi_192733784
quote:

bij sommige vaccins maken de mutaties niet uit....
pi_192733786
quote:

:')

ummm je hebt ook meerdere coronavirussen om eerlijk te zijn, misschien wel meer dan 30 soorten virussen denk ik
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 15:01:24 #151
416575 crew  Evenstar
pi_192733788
quote:

Onzin. Niet iedere mutatie zorgt voor een dusdanige verandering dat een vaccin niet kan werken. Influenza verandert ook constant en ook dat kunnen wij in de meeste jaren aardig bijbenen.
pi_192733791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En is ook wel goed het tempo erin te houden zodat we op 1 juno naar de kroeg kunnen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192733799
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet leuk voor de mensen in Zweden, maar het is wel echt gevaarlijk als teveel mensen denken dat een gebrek aan maatregelen positief kan uitpakken.
Dat begrijp ik, maar om het nou als iets positiefs te zien...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:02:06 #154
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192733802
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:41 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoe agressief dat virus is. Als ze daar nog steeds in groepen van 20 paëlla zaten te vreten dan waren het er nu 10x zo veel.
Daar is geen enkel bewijs voor dat zijn vermoedens en modellen die al een paar keer naar beneden zijn bijgesteld en nog steeds te negatief zijn.

Begin maart was er paniek waren de beelden (vaak nog dezelfde ook) uit Italië en waren er modellen en waren de maatregelen acceptabel.
Alleen nu is toch wel duidelijk dat 90% van de mensen niks er van merkt en ze wekken de indruk nog steeds dat iedereen er dood aan gaat en het erg is als je het krijgt en dat is voor meer dan 95% niet erg. Wekenlang propaganda 1.5 meter en social distancing als je nu op straat loopt mensen lopen met een boog om andere heen van de week was er zelf een debiel aan het fietsen met zijn handen wijd als mensen er langs liepen dat ze afstand hielden.

Meer dan 50% sterft in de verzorgingshuizen dit zijn vaak al mensen die veel onderliggende klachten hebben en niet lang te leven meer hebben.

Er zijn landen die niks hebben gedaan er zijn landen die een totale lockdown hebben gedaan je zou zeggen dat de resultaten in de landen met de strengste lockdowns de minste doden zouden zijn maar Italie, Spanje en België hebben de meeste.
De grootste verspreiders zijn grote gezinnen dicht op elkaar zitten (Italië, Spanje) ziekenhuizen, verpleegtehuizen door medisch personeel die het niet expres doen overigens dus ik wil hun niet de schuld geven.

En ook in New York en die cruise schepen waar het hard ging aan het begin zitten ze dicht op elkaar.
Als je elkaar passeert loop je het echt niet meteen op (het is niet dat het niet kan) maar kans is niet zo groot helemaal niet als je hygiëne goed is wat helaas bij sommige mensen ook ontbreekt openbare toiletten gebruiken en zonder handen wassen aan hun eten zitten.

Dus het voorzorgsmaatregel was aan het begin te begrijpen en je kan wel zeggen dat het werkt maar op basis waarvan dan.
Want de sterftecijfers onderzoek uit onder andere Duitsland lijkt rond de 0.38 uit te komen en grotendeels 65+ met meerdere onderliggende klachten.

Dat we de zwakkere/ouderen moeten beschermen is begrijpbaar maar is dit de juiste manier en er is nooit volgens mij serieus de gevolgen overwogen ook als je kijkt wie het advies geeft in het rapport alleen mensen met een medische achtergrond..

Maar lockdown 1,5 meter beleid is natte vinger werk en achteraf zullen ze zeggen ja zie je we hadden gelijk maar waar is het bewijs dat dat gezond verstand gebruiken en geen lockdown niet dezelfde resultaten had gehad.

Ook in dit verslag van het RIVM aan de tweede kamer zie je niks dat grotendeels van Nederland zich geen zorgen hoeft te maken alleen een klein groepje en hoelang ga je dit beleid verdedigen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:02:12 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192733803
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Onzin. Niet iedere mutatie zorgt voor een dusdanige verandering dat een vaccin niet kan werken. Influenza verandert ook constant en ook dat kunnen wij in de meeste jaren aardig bijbenen.
https://nextstrain.org/ncov/global

Jup, hier een overzicht al van die mutaties van het virus over de tijd.
pi_192733804
quote:

Maar dan kan het toch zijn net als een griepprik. Ja, je krijgt het maar je gaat er niet zo slecht op als nu. Dan is het echt gereduceeerd tot maar een griepje
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:02:24 #157
367178 Daarnaast
pi_192733805
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Daar maken we elke keer een nieuwe vaccine voor. Dat kan omdat we het onder controle hebben. Met corona lopen we achter de feiten aan.
pi_192733810
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:02 schreef Momo het volgende:

[..]

https://nextstrain.org/ncov/global

Jup, hier een overzicht al van die mutaties van het virus over de tijd.
dat zegt ook iets over dat virus dan, die kan wel heel agressief zijn maar als ie zo vaak muteert is ie ook erg instabiel lijkt mij
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:03:24 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192733814
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:02 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Daar maken we elke keer een nieuwe vaccine voor. Dat kan omdat we het onder controle hebben. Met corona lopen we achter de feiten aan.
Dankjewel Daarnaast, de fokviroloog.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 15:05:01 #160
416575 crew  Evenstar
pi_192733829
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:02 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Voor nu wel. De eerste vaccins voor de griep zijn ook niet uit de lucht komen vallen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:05:49 #161
367178 Daarnaast
pi_192733839
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Voor nu wel. De eerste vaccins voor de griep zijn ook niet uit de lucht komen vallen.
Ja maar weet je hoeveel mensen aan de griep zijn overleden voordat we grip op hadden? Dat was echt rampzalig.
pi_192733861
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat is ook een probleem. Er is een lerarentekort en ze zijn ook bang.

Als ik oprecht mee probeer te denken met de huidige situatie:
- jong voor de klas, oud online
- kinderen in dagdelen in kleine groepen
- optioneel voor ouders

Ik heb moeite met de oplossingen voor de onderbouw op korte termijn.
- speel maar met elkaar, negeer afstand vind ik geen oplossing maar ze helemaal bang maken en afstand willen behouden perse ook niet.
Er zijn heel veel mensen die hun baan kwijt zijn. Als een deel daarvan zich nou laat omscholen tot docent, politieagent, zorgmedewerker of schoonmaker zijn er weer wat meer dingen mogelijk.

En ja, ik weet dat het niet realistisch is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 15:07:21 #163
416575 crew  Evenstar
pi_192733863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:05 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ja maar weet je hoeveel mensen aan de griep zijn overleden voordat we grip op hadden? Dat was echt rampzalig.
Daarom hebben wij nu maatregelen genomen.

Je bewering dat je op basis van dit onderzoek een vaccin kan vergeten is gewoon onzin, daar ging het mij om.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:09:37 #164
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192733893
2 mensen in de laatste 24 uur overleden in de leeftijdsgroep 45-49 jaar.
pi_192733910
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:09 schreef Momo het volgende:
2 mensen in de laatste 24 uur overleden in de leeftijdsgroep 45-49 jaar.
enig onderliggende klachten?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 15:10:52 #166
416575 crew  Evenstar
pi_192733912
Ik vind een deel van de leerkrachten serieus jankerds hoor.

Alsof zij de enige werknemers zijn die moeten werken terwijl ze mogelijk in een risicogroep vallen.

Er zijn ook artsen, verpleegkundigen, supermarktmedewerkers, schoonmakers etc. in risicogroepen die door blijven werken en lang niet zoveel zeuren als leerkrachten.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:11:30 #167
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192733918
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:10 schreef Kyran het volgende:

Alsof zij de enige werknemers zijn die moeten werken terwijl ze mogelijk in een risicogroep vallen.

Er zijn ook artsen, verpleegkundigen, supermarktmedewerkers, schoonmakers etc. in risicogroepen die door blijven werken en lang niet zoveel zeuren als leerkrachten.
Klopt, is ook een over het paard getilde beroepsgroep.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:11:52 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192733922
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:10 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

enig onderliggende klachten?
Is niet eruit te halen in het verslag, wel opvallend helaas.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:12:34 #169
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192733929

Zwolle/Noord-Veluwe regio doet ook niet veel meer onder voor Brabant.
pi_192733936
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:07 schreef kilon het volgende:

[..]

Er zijn heel veel mensen die hun baan kwijt zijn. Als een deel daarvan zich nou laat omscholen tot docent, politieagent, zorgmedewerker of schoonmaker zijn er weer wat meer dingen mogelijk.

En ja, ik weet dat het niet realistisch is.
geen van die banen lijkt me wat. :{w
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192733947
mijn regio eindhoven (als ik het goed zie op die kaart) tussen de 200-290 dan
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:14:18 #172
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192733952
quote:

Je noemt nu wel groepen die voldoende beschermingsmiddelen krijgen (dokters/verpleegkundigen) of groepen die meestal geen keus hebben vanwege nuluren- of uitzendcontract (supermarktmedewerker/schoonmakers)
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:14:39 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192733963
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dit weet je gewoon niet. Je bent aan het gissen.
Er is een hele logische verklaring voor die ook al voldoende is uitgelegd hier.
Die cijfers kun je niet actueel hebben, omdat ze later pas komen.

Hier geen rekening mee houden is beestachtig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192733968
zeeland kleurt goed bruin :o opvallend want hadden die niet alles afgesloten van de rest van nederland
pi_192733992
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:14 schreef TheVoice4ever het volgende:
zeeland kleurt goed bruin :o opvallend want hadden die niet alles afgesloten van de rest van nederland
Verklaar je nader.
In Southern Sun
pi_192734001
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:16 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
dat ene bovenste gedeelte van zeeland heeft bruinere kleur dan bv sommige plaatsen in brabant, zuid-holland, gelderland
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 15:18:44 #177
416575 crew  Evenstar
pi_192734018
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:14 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Je noemt nu wel groepen die voldoende beschermingsmiddelen krijgen (dokters/verpleegkundigen) of groepen die meestal geen keus hebben vanwege nuluren- of uitzendcontract (supermarktmedewerker/schoonmaker)
Ik zie op de dagen die ik werk gemiddeld 30 patiënten, zonder bescherming. Alleen mondkapje als ze klachten hebben.

Een caissière ziet honderden mensen per dagen raakt duizenden artikelen per dag aan.

Een schoonmaker komt op de meest ranzige plekken, zonder bescherming.

Wat voor contract men heeft doet er niet toe. Dat leerkrachten vaste contracten hebben geeft ze geen vrijbrief om te janken. Integendeel ....
pi_192734022
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:17 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

dat ene bovenste gedeelte van zeeland heeft bruinere kleur dan bv sommige plaatsen in brabant, zuid-holland, gelderland
Het gaat om deze uitspraak van je: "opvallend want hadden die niet alles afgesloten van de rest van nederland"
  Moderator dinsdag 21 april 2020 @ 15:19:19 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_192734034
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:13 schreef Apotheose het volgende:

[..]

geen van die banen lijkt me wat. :{w
Momenteel kun je niet kieskeurig zijn.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:20:08 #180
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192734044
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:19 schreef Simmertje het volgende:
Conclusie: carnaval, wintersport en het geloof afschaffen.
Dat geeft dan wel weer ruimte voor festivals en terrasjes. Ik zeg: doen!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:20:13 #181
367178 Daarnaast
pi_192734045
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:18 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik zie op de dagen die ik werk gemiddeld 30 patiënten, zonder bescherming. Alleen mondkapje als ze klachten hebben.

Een caissière ziet honderden mensen per dagen raakt duizenden artikelen per dag aan.

Een schoonmaker komt op de meest ranzige plekken, zonder bescherming.

Wat voor contract men heeft doet er niet toe. Dat leerkrachten vaste contracten hebben geeft ze geen vrijbrief om te janken. Integendeel ....
Ben u Dokter?
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:20:26 #182
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192734051
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:18 schreef Daarnaast het volgende:
Ik heb echt het idee dat ik in een simulatie leef he. Dat ik de enige ben met bewustzijn en alle andere mensen poppetjes zijn die alleen maar geprogrammeerd zijn om mij te doen denken dat dit realiteit is.

Ik denk hier al een lange tijd over op deze manier, maar door corona ben ik eigenlijk van overtuigd.
Seek professional attention!
pi_192734054
quote:

[..]

Dat bovenste is ook heul geen Zeeland
Nieuw is niet altijd beter.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:20:57 #184
367178 Daarnaast
pi_192734061
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:20 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Seek professional attention!
De psycholoog is ook een poppetje.
pi_192734064
quote:

[..]

Ja dat begrijp ik maar wat bedoel je met alles afgesloten?

(ik hoop overigens dat je het over Tholen hebt en niet over Goeree)
In Southern Sun
pi_192734072
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:20 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Dat bovenste is ook heul geen Zeeland
wat hoort dat dan bij?
pi_192734080
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:21 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

wat hoort dat dan bij?
Oh. We hadden het dus wel over Goeree :').
Dat is Zuid-Holland...
In Southern Sun
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:21:58 #188
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_192734081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:20 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

De psycholoog is ook een poppetje.
Jij bent ook een poppetje. Jouw gedachten worden gesimuleerd.
pi_192734086
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:21 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik maar wat bedoel je met alles afgesloten?

(ik hoop overigens dat je het over Tholen hebt en niet over Goeree)
afgesloten, dat buitenstaanders die daar vakantiehuisjes hebben nu niet welkom zijn daar, dat bedoel ik
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:22:22 #190
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192734087
Is het in de Zwolle regio en Goeree-Overflakee nou puur uit de hand gelopen door die kerkdiensten?
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:22:27 #191
367178 Daarnaast
pi_192734089
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:21 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Jij bent ook een poppetje. Jouw gedachten worden gesimuleerd.
Fuck
pi_192734091
quote:

En als leraar kun je ook nog eens veel beter afstand houden dan mensen in de zorg of in de supermarkt.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 21 april 2020 @ 15:23:17 #193
416575 crew  Evenstar
pi_192734108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:20 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ben u Dokter?
Nope, werk in de radiotherapie als MBBer (Medisch Beeldvormings- en Bestralingsdeskundige / radiotherapeutisch laborant)
pi_192734128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:22 schreef TheVoice4ever het volgende:

[..]

afgesloten, dat buitenstaanders die daar vakantiehuisjes hebben nu niet welkom zijn daar, dat bedoel ik
Dat is niet afgesloten natuurlijk.
Verder lijkt me Zeeland buitenom Tholen behoorlijk lichtbruin.
In Southern Sun
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:24:54 #195
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192734131
quote:

Het lijkt wel alsof zeiken en staken daar contractueel wordt afgedwongen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:31:51 #196
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_192734231
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:22 schreef Momo het volgende:
Is het in de Zwolle regio en Goeree-Overflakee nou puur uit de hand gelopen door die kerkdiensten?
In regio Zwolle zijn het een aantal verpleeg/verzorgingstehuizen waar het gros van de doden is gevallen, of dat een relatie met kerkdiensten heeft weet ik niet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:33:21 #197
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192734257
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 14:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Heb het gevoel dat ze zich weer rijk rekenen. Ze verwachten ook rond 1 mei 700 patiënten op de IC terwijl er nu ruim 1150 liggen, dus volgende ruime week 450+ minder patiënten.

Hoop dat het uitkomt natuurlijk, maar heb mijn twijfels.
Aan die beademingsapparatuur hangt ook een behoorlijk prijskaartje neem ik aan.
Kunnen die gedane bestellingen voor extra apparaten nog afgezegd worden?
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:33:32 #198
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_192734262
Kan mijn bruiloft (+80 man) in de eerste week van September doorgaan..... dat is een vraag die me nogal bezig houdt.....

Ik hoop dat ze daar vanavond iets over zeggen.
  dinsdag 21 april 2020 @ 15:33:51 #199
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192734266
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:31 schreef Arizona het volgende:

[..]

In regio Zwolle zijn het een aantal verpleeg/verzorgingstehuizen waar het gros van de doden is gevallen, of dat een relatie met kerkdiensten heeft weet ik niet.
Veel van die verpleegtehuizen tellen ze niet eens mee toch in de officiële doden?
Hier bespreken ze ook de kerkdiensten waar meerdere mensen besmet raakte, maar het zal vast een combinatie van verschillende factoren zijn.
pi_192734278
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:33 schreef NaturalScience het volgende:
Kan mijn bruiloft (+80 man) in de eerste week van September doorgaan..... dat is een vraag die me nogal bezig houdt.....

Ik hoop dat ze daar vanavond iets over zeggen.
Als je slim bent ga je nu al voorbereidingen treffen om het te verzetten met >6 maanden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')