Nou wat jullie er van vonden? Bv dat die druppeltjes via de luchtsystemen in bejaardentehuizen rond kunnen gaanquote:
Nice, nu kan ik die tekst copy pasten in mijn browserquote:Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe lui kun je zijn... google op "op1 gemist".
Het is een groter probleem dat je daar door alles en iedereen vaak gelijk omhelst wordt / gezoend. Als je dat al 70 jaar doet, is het heel moeilijk omschakelen.quote:Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef Jane het volgende:
Kan me nog herinneren dat in dit topic in maart steeds werd gemeld dat het zulk lekker weer was in Milaan en dat iedereen lekker z'n gang ging op straat. En dat dat zo goed was. Niks aan de hand, kinderen in de speeltuin enzo.
Het resultaat lijkt me inmiddels duidelijk.
Nee. Max 3.quote:Op zondag 19 april 2020 18:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als ze daarbij afstand houden mag dat.
Nou ik denk dat de Popo toch wel onderscheid maakt of je op een flat woont waar je niet kunt BBQen of je in een rijtjeshuis woont met een tuin??quote:Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In dat item politie te motor en in auto’s die er tussendoor reden en omriepen om naar huis te gaan. Als je dan alsnog boetes uit moet delen weet je genoeg..
Waarom zouden ze?quote:Op zondag 19 april 2020 18:30 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Nou ik denk dat de Popo toch wel onderscheid maakt of je op een flat woont waar je niet kunt BBQen of je in een rijtjeshuis woont met een tuin??
Wat is je punt nou?quote:Op zondag 19 april 2020 18:30 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Nou ik denk dat de Popo toch wel onderscheid maakt of je op een flat woont waar je niet kunt BBQen of je in een rijtjeshuis woont met een tuin??
Weet ik veel, ik heb een grote tuin. Dus ik hoef niet in een volgescheten park (hondenpoep) te zitten.quote:
Dit is de grootst mogelijke onzin dat je kunt typen. In een gemiddelde sportschool heb je 30-40 man tegelijkertijd aan het werk. Die door de inspanning vaak aan het hijgen of kuchen zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sportscholen kunnen relatief makkelijk voldoen aan de 1,5 meter afstand. Binnen een kapperszaak is dat gezien de werkzaamheden per definitie onmogelijk. Tel daarbij de gezondheidswinst op en ik vind vrij makkelijk te beredeneren waarom de sportscholen open gooien meer prioriteit heeft dan een kapperszaak.
Ik zie de kapperszaken alleen maar open gaan met de benodigde beschermingsmiddelen, die er dus niet genoeg zijn.
Italië bewijst juist dat het tijdig ingrijpen 10x belangrijker is dan het verschil tussen onze "intelligente lockdown" en hun strenge lockdown.quote:Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef Jane het volgende:
Kan me nog herinneren dat in dit topic in maart steeds werd gemeld dat het zulk lekker weer was in Milaan en dat iedereen lekker z'n gang ging op straat. En dat dat zo goed was. Niks aan de hand, kinderen in de speeltuin enzo.
Het resultaat lijkt me inmiddels duidelijk.
Er kunnen ongetwijfeld druppeltjes rondgaan. De vraag is of het er genoeg zijn om besmet door te raken.quote:Op zondag 19 april 2020 18:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Nou wat jullie er van vonden? Bv dat die druppeltjes via de luchtsystemen in bejaardentehuizen rond kunnen gaan
quote:Ook Maurice de Hond heeft kritiek op het overheidsbeleid. Hij vindt dat er te weinig wordt gekeken naar het belang van de economie. “Ik ben zelf doctorandus sociale geografie en weet hoe ik wetenschappelijk werk moet lezen. Wat ik vooral merk als ik het RIVM en virologen hoor, is dat ze het vooral druk hebben. Volgens mij vergeten ze hierdoor de meest actuele informatie tot zich te nemen. Ik kijk elke dag naar de ontwikkelingen van twintig tot dertig landen en lees ook de meest recente studies. Het lijkt alsof ik actuelere kennis heb dan het Outbreak Management Team.”
hahahahaquote:Op zondag 19 april 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sportscholen kunnen relatief makkelijk voldoen aan de 1,5 meter afstand. Binnen een kapperszaak is dat gezien de werkzaamheden per definitie onmogelijk. Tel daarbij de gezondheidswinst op en ik vind vrij makkelijk te beredeneren waarom de sportscholen open gooien meer prioriteit heeft dan een kapperszaak.
Ik zie de kapperszaken alleen maar open gaan met de benodigde beschermingsmiddelen, die er dus niet genoeg zijn.
Want er zijn mensen die het zweet van hun voorganger met hun eigen handdoek afvegen? In welke sportscholen kom jij?quote:Op zondag 19 april 2020 18:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dit is de grootst mogelijke onzin dat je kunt typen. In een gemiddelde sportschool heb je 30-40 man tegelijkertijd aan het werk. Die door de inspanning vaak aan het hijgen of kuchen zijn.
Hierdoor zul je per definitie virusdeeltjes de lucht in krijgen van mensen die niet eens weten dat ze besmet zijn. Tel daarbij op dat in veel sportscholen de ventilatie niet goed is en je constant in een droge lucht loopt. Mensen die aan het sporten zijn hebben niet eens door hoevaak ze met hun handdoekjes en vingers aan hun gezicht zitten.
Super onhygiënisch ook om vervolgens met die handdoek apparaten schoon te vegen voordat je er gebruik van maakt. wat nog regelmatig gebeurt in een sportschool. Het zou een fiasco worden mocht men serieus zo achterlijk zijn om met jouw beredenering mee te gaan. Ga er maar vanuit dat de sportscholen nog lang niet open gaan.
Ik pak even dit eruit, omdat de rest alleen maar persoonlijke platitudes bevat.quote:Op zondag 19 april 2020 18:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
In een gemiddelde sportschool heb je 30-40 man tegelijkertijd aan het werk.
Volgens mij moet je eens goed in die spiegel gaan kijken mafklapper. Dat jij een vagina tussen je benen hebt zitten hoef je niet van de daken te gillen. Maar hou die kul voor je Harrie, los van het gegeven dat je er voor betaald hebt om een zij te worden.quote:Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Je hebt het wel tegen J.lo hè, wat moet zij zonder kapper enzo doen dan?
Oh diva is het weer die tijd van de maand? Je zal wel balen hè dat de parade is afgelast. Nou die komt vast wel weer terug hoor.quote:Op zondag 19 april 2020 18:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Volgens mij moet je eens goed in die spiegel gaan kijken mafklapper. Dat jij een vagina tussen je benen hebt zitten hoef je niet van de daken te gillen. Maar hou die kul voor je Harrie, los van het gegeven dat je er voor betaald hebt om een zij te worden.
Volgens mij moet je minder hormonen gaan slikken. Je visie lijkt er door aangetast te zijn. Of je hebt nooit een sportschool van binnen gezien. Of denk je dat die handdoeken op de grond gelegd wordenquote:Op zondag 19 april 2020 18:36 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Want er zijn mensen die het zweet van hun voorganger met hun eigen handdoek afvegen? In welke sportscholen kom jij?
Sorry hoor maar in elke sportschool waar ik kom heb je desinfectiebusjes met doekjes. Ja zelfs bij Basic Fit.quote:Op zondag 19 april 2020 18:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Volgens mij moet je minder hormonen gaan slikken. Je visie lijkt er door aangetast te zijn. Of je hebt nooit een sportschool van binnen gezien. Of denk je dat die handdoeken op de grond gelegd worden.
Die parade is voor jou in het leven geroepen. Jij bent de enige hier die een zij is. Al dan niet biologisch. Maar je kunt niet alles hebben hè Harina.quote:Op zondag 19 april 2020 18:38 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Oh diva is het weer die tijd van de maand? Je zal wel balen hè dat de parade is afgelast. Nou die komt vast wel weer terug hoor.
Voorlopig zullen beiden inderdaad nog wel dicht blijven. Ik heb de sportschool als voorbeeld genoemd, omdat die laatst bij Op1 langskwam. Als je ziet hoe goed ze er daar mee bezig zijn heb ik er vertrouwen in dat die branche met wat goede wil vrij veilig kan functioneren.quote:Op zondag 19 april 2020 18:37 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik zie de risicogroep niet zo vaak in de sportschool, wel vaker bij de kapper trouwens.
Je kan natuurlijk beide dichthouden omdat het geen prioriteit is.![]()
Nee hoor.... virus loop je op door o.a. contacten van besmete materialen, en in de lucht rondhangende miniscule (vocht)druppeltjes. De kapper doet verder meer dan alleen afknippen.quote:Op zondag 19 april 2020 18:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
De kapster is effectief de enige die écht mensen kan besmetten.
Dus ook hier geldt, oudjes andere behandeling dan de niet risico groepen
En niemand die het gebruikt. Nu ineens wel zeker? En wie gaat daar op letten? Zo'n 21 jarig kutje dat niks gedaan heeft aan haar opleiding die daar zit omdat ze iets moet doen om de huur te betalen. Die is alleen maar bezig met haar telefoon.quote:Op zondag 19 april 2020 18:39 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Sorry hoor maar in elke sportschool waar ik kom heb je desinfectiebusjes met doekjes. Ja zelfs bij Basic Fit.
Ja want die kutjes bij de AH studeren allemaal geneeskunde.quote:Op zondag 19 april 2020 18:42 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
En niemand die het gebruikt. Nu ineens wel zeker? En wie gaat daar op letten? Zo'n 21 jarig kutje dat niks gedaan heeft aan haar opleiding die daar zit omdat ze iets moet doen om de huur te betalen. Die is alleen maar bezig met haar telefoon.
Wat ik bedoel is dat het niet de reden moet zijn dat mensen toch niet meer luisteren.quote:Op zondag 19 april 2020 18:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Cijfers gaan niet omhoog, juist omlaag in Zwitserland. Waarom zou het dan niet kunnen?
Het is al weken mooi weer, en iedereen is constant buiten.
Ja dat is hetzelfde!quote:Op zondag 19 april 2020 18:42 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ja want die kutjes bij de AH studeren allemaal geneeskunde.
Mensen zien de aantallen dalen en denken Nou, we zijn klaar. We gaan weer verder met ons leven. Als we er nu niet snel op gaan handhaven dan gaan we die 2400 IC-plaatsen straks nog hard nodig hebben.quote:Op zondag 19 april 2020 18:43 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het niet de reden moet zijn dat mensen toch niet meer luisteren.
De instructie is er al in de sportschool. Maar een klein gedeelte maakt ook daadwerkelijk schoon na het sporten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:45 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Nee alleen supermarktmedewerkers kan je instrueren.
wat jij wiltquote:Op zondag 19 april 2020 18:22 schreef hooibaal het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over mensen die schuin de straat over steken. Ze brengen de volksgezondheid in gevaar.
Gewoon online bestellen.quote:Op zondag 19 april 2020 18:45 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik vind dat wel opvallend bij de supermarkt. Eind van de dag is het hier vaak een zooitje, spray leeg, handschoenen op de vloer, van die medewerkers die versuft bij de mandjes/karretjes staan, na de hele dag die dingen te hebben gepoetst.
Theorie werkt het allemaal perfect, totdat je het in de praktijk uitvoert. Einde van de dag is ook de social distance een stuk lager haha, vermoeide mensen na hun werk enzo.
Waarom niet op leeftijd mogelijk?quote:Op zondag 19 april 2020 18:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee hoor.... virus loop je op door o.a. contacten van besmete materialen, en in de lucht rondhangende miniscule (vocht)druppeltjes. De kapper doet verder meer dan alleen afknippen.
Groepen scheiden op grond van leeftijd en zelfs risico; is hier feitelijk niet mogelijk.
Wil je het goed doen zou zowel de kapper of de gekapte zichzelf optimaal moeten beschermen waarmee de (be)handeling nauwelijks nog goed uitvoerbaar is voor het resultaat.
De ruimte en materialen telkens per te knippen persoon, ontsmetten, zal ook een dure kapzaak worden.
Het bovenstaande geldt voor elke ander (cosmetisch) beroep waarbij iemand persoonlijk - huid op huid - wordt behandeld. Ook weten dat niet alleen de ademhalingswegen of (oog)slijmvliezen, de enige (weliswaar minder kansrijke) zal zijn voor besmetting en verspreiding. Wondjes zijn net zo goed, bv een prima weg.
Elders zie ik trouwens mensen naar een illegale kapper gaan en dan zeggen dat ze thuis zo mooi zijn gemaakt. Ik ken ook iemand, thuiswerker, die gewoon (zwart dan) doorknipt. Het zelf mooi opscheren of kuiven, is zelf bijna niet te doen.
Jep dat kan ook.quote:
Wordt nog wel een dingetje.... wordt/ben je Oma/Opa/oom/Tante/Neef/Nicht/Vriend(in) etc.etc..... mag je dan nog het "kleine kind" van de geliefde knuffelen of daarmee stoeien ?quote:Op zondag 19 april 2020 18:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het is een groter probleem dat je daar door alles en iedereen vaak gelijk omhelst wordt / gezoend. Als je dat al 70 jaar doet, is het heel moeilijk omschakelen.
Vandaar dat de horeca nog wel een tijdje mag genieten van de NOW.quote:Op zondag 19 april 2020 18:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep dat kan ook.
Mij boeit het niet zoveel verder.
Zal wat worden met de horeca straks.
Oh best interessant.quote:Op zondag 19 april 2020 18:19 schreef bitterbal het volgende:
jullie gister ook de maurice de hond gezien bij op 1?
Restauranthouders zijn overal hun tafeltjes anderhalve meter uit elkaar aan het zetten. Allemaal vergeten dat dat drie meter moet zijn omdat er anders niemand naar de wc of naar de uitgang kan.quote:
quote:Op zondag 19 april 2020 18:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wordt nog wel een dingetje.... wordt/ben je Oma/Opa/oom/Tante/Neef/Nicht/Vriend(in) etc.etc..... mag je dan nog het "kleine kind" van de geliefde knuffelen of daarmee stoeien ?
Zelf ben ik wel blij af te zijn van het "voor de vorm" huggen en shaken, hoewel het wel een prima maatstaf was om in te schatten (of te ruiken/voelen) hoe iemand in z'n/d'r vel zat. Bij sommige mensen en in sommige buitenlanden kreeg/krijg was dat voor mij best wel een bruggetje.
In minderheid van de gevallen ook weer erg "jammer" dat ik straks met Kerstmis/Nieuwjaar mij niet mag/kan verheugen om Janine van de postkamer even tegen het lijf te kunnen duwen of close-encounter ten dans te vragen. Die parties waren de place to be naughty. Gelukkig heb ik de foto's nog als bewijs.
Inderdaad deze rekenwonders blijven voorlopig ook nog zonder vergunning dicht zitten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Restauranthouders zijn overal hun tafeltjes anderhalve meter uit elkaar aan het zetten. Allemaal vergeten dat dat drie meter moet zijn omdat er anders niemand naar de wc of naar de uitgang kan.
Behalve dan dat die noodzaak er nooit echt was. Of in ieder geval niet gevoeld werd.quote:Op zondag 19 april 2020 18:47 schreef RubenSosa het volgende:
De instructie is er al in de sportschool. Maar een klein gedeelte maakt ook daadwerkelijk schoon na het sporten.
Ja want de overheid gaat bij het bepalen of iets open mag kijken naar het niveau van de medewerkers. Alsof er door het management niet op gehamerd gaat worden. En anders zijn er altijd wel een paar foksoldaten die er melding van zullen maken.quote:Op zondag 19 april 2020 18:47 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
De instructie is er al in de sportschool. Maar een klein gedeelte maakt ook daadwerkelijk schoon na het sporten.
Wie moet daar op letten? Juist die medewerkers. En wat doen die? Helemaal niks. Enige wat ze doen is (eind van de middag) naar de kleedkamer gaan en 4 krabbeltjes (voor de hele dag) zetten dat ze de ruimte schoongemaakt hebben.
Deze zelfde medewerkers wil je instructies geven? Hahah succes.
Krachthonk niet hoor..... Denk in de cardio en step toko's maar dat zijn toch eigenlijk egoboost stations.... Anabole hokken daar gaat het nog iets verder.quote:Op zondag 19 april 2020 18:55 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hij is viesdik vermoedelijk hij komt er nooit.
Bij ons heb je gewoon sprays en schoonmaakdoeken
Omdat hij gewoon wat secundaire data bij elkaar geveegd heeft en met een grove cross-sectionele analyse denkt slimmer te zijn dan de wereldwijde experts die decennia aan ervaring hebben.quote:Op zondag 19 april 2020 18:57 schreef ludovico het volgende:
Hey wel netjes joh die Maurice, waarom haten jullie hem zo?
Wie wil/gaat verantwoordelijk zijn voor dat risico willen nemen als kans ?quote:Op zondag 19 april 2020 18:34 schreef DireStraits7 het volgende:
Er kunnen ongetwijfeld druppeltjes rondgaan. De vraag is of het er genoeg zijn om besmet door te raken.
Douche op z'n heetst zetten en alle ventilatie dichtmaken?quote:Op zondag 19 april 2020 18:59 schreef quirina het volgende:
Sauna is wel een gemis, ,maar misschien ook wel op te lossen thuis.
Eigen infrarood sauna......deze kosten bijna niks meer.quote:Op zondag 19 april 2020 18:59 schreef quirina het volgende:
Ben blij met onze home-gym. Liever dat dan in een sportschool virus oplopen.
Sauna is wel een gemis, ,maar misschien ook wel op te lossen thuis.
Passen we diezelfde logica ook toe op autorijden, roken, alcohol etc.? Risico's horen bij het leven. En de vraag is hoeveel risico we bereid zijn te accepteren. We doen toch nog steeds boodschappen en de meesten gaan nog steeds naar buiten. Ondanks dat het risico er is om besmet te raken.quote:Op zondag 19 april 2020 19:00 schreef Vallon het volgende:
Ik vermoed dat wanneer de wetenschap onomstotelijk aantoont maar dat 1:10000 gegarandeerd doodgaat aan het virus of gevolgen, dat 9999 mensen zullen willen weglopen om niet die ene persoon te gaan zijn, ondanks hun gering kans.
Strikt genomen zal je het tandartsprotocol moeten volgen. Eén sporter in de behandelruimte en die - inclusief (zo ja) kleedkamer/douche, bij het verlaten daarvan weer moeten ontsmetten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik pak even dit eruit, omdat de rest alleen maar persoonlijke platitudes bevat.
Je kunt gewoon controleren hoeveel mensen er in een sportschool mogen zijn, hè? Je doet net alsof ik het over 'business as usual' heb.
Mwah. Laten we eerst de IC patiënten onder de 700 corona-gevallen hebben.quote:Op zondag 19 april 2020 17:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grote kans dat ze dan in mei dan wéér roepen alleen, dat is de angst van veel mensen die ik spreek; dat ze maar blijven rekken...te bang voor een nieuwe piek...
Wat meer duidelijkheid....lange termijn plannen/exit strategie ideeën zouden welkom zijn. Dan weten we als bevolking in ieder geval dat ze dit niet onnodig rekken. Onnodig veel mensen die werkloos raken, etc.
Zo overdreven hoeft het allemaal niet hoor. Het risico moet zoveel mogelijk beperkt worden. Niet teruggebracht naar 0.quote:Op zondag 19 april 2020 19:05 schreef Vallon het volgende:
Strikt genomen zal je het tandartsprotocol moeten volgen. Eén sporter in de behandelruimte en die - inclusief (zo ja) kleedkamer/douche, bij het verlaten daarvan weer moeten ontsmetten.
Je kan dan idd denken aan toestellen in afgescheiden hokjes en afzuiging, al of niet doorzichtig.
Heeft hij die data niet van experts? Heeft hij die data zelf in elkaar gezet? En dan nog? De viroloog aan tafel erkent al zijn punten als very likely.quote:Op zondag 19 april 2020 18:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat hij gewoon wat secundaire data bij elkaar geveegd heeft en met een grove cross-sectionele analyse denkt slimmer te zijn dan de wereldwijde experts die decennia aan ervaring hebben.
Er zit zeker enige waarheid in zijn stuk, maar dat bevat nauwelijks nieuwe informatie. Verder is het een typisch geval van de klok en de klepel.
Als je de gemiddelde sportschool betreedt zie je niemand tussen de sets door of wanneer ze van toestel veranderen naar de spray lopen uit hygiënische motieven. En wat dacht je van alle kleine deeltjes dat overal terecht kan komen na het uitblazen van lucht wat voor problemen kan zorgen. De sportscholen gaan nog zeker niet open.quote:Op zondag 19 april 2020 19:02 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ga je nou een keer een definitieve reactie plaatsen. Want dit heb je nu al 4x veranderd. Maar geef eens een keer inhoudelijk reactie. In elke sportschool waar ik kom je heb je sprays. Is dat correct ja of nee? En nee mensen maken het niet altijd schoon dus dat moet je nu zelf doen. Wat klopt er niet aan? In Amsterdam heb je wel 10 basic fits. Allemaal met sprays.
Ja, het is erg jammer dat iedere nuance ontbreekt in de huidige maatregelgeving, er is een groot verschil tussen binnen- en buitensport in de context van dit virus, een intelligente lockdown zou daar rekening mee moeten houden.quote:Op zondag 19 april 2020 18:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dit is de grootst mogelijke onzin dat je kunt typen. In een gemiddelde sportschool heb je 30-40 man tegelijkertijd aan het werk. Die door de inspanning vaak aan het hijgen of kuchen zijn.
Hierdoor zul je per definitie virusdeeltjes de lucht in krijgen van mensen die niet eens weten dat ze besmet zijn. Tel daarbij op dat in veel sportscholen de ventilatie niet goed is en je constant in een droge lucht loopt. Mensen die aan het sporten zijn hebben niet eens door hoevaak ze met hun handdoekjes en vingers aan hun gezicht zitten.
Super onhygiënisch ook om vervolgens met die handdoek apparaten schoon te vegen voordat je er gebruik van maakt. wat nog regelmatig gebeurt in een sportschool. Het zou een fiasco worden mocht men serieus zo achterlijk zijn om met jouw beredenering mee te gaan. Ga er maar vanuit dat de sportscholen nog lang niet open gaan.
Als dat niet ten koste gaat van de kwaliteit van leven.quote:Op zondag 19 april 2020 19:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wie wil/gaat verantwoordelijk zijn voor dat risico willen nemen als kans ?
Eén virusdeeltje kan al genoeg zijn net als 10ml niet per definitie betekent dat je dus dodelijk ziek wordt. Het venijn van een globale kans zit 'm in de onzekerheid die dat geeft van/voor het individu.
Ik vermoed dat wanneer de wetenschap onomstotelijk aantoont maar dat 1:10000 gegarandeerd doodgaat aan het virus of gevolgen, dat 9999 mensen zullen willen weglopen om niet die ene persoon te gaan zijn, ondanks hun gering kans.
iets met discriminatie....quote:
Aboriginals komen uit Australiëquote:Op zondag 19 april 2020 19:09 schreef -Chakotay- het volgende:
Als het gaat om open grenzen, het gemak van reizen, meerder culturen bij elkaar.. In hoeverre is dit slecht voor de volksgezondheid?
Wellicht kennen jullie de verhalen van de Europeanen die ernstige ziektes hebben verspreidt bij de aboriginals in zuid Amerika.
Europeanen konden er niet aan wennen dat de aboriginals zonder kleren liepen, dus werden zij voorzien van kleding. Dat zorgde er voornamelijk voor dat ze dood gingen.
Kan je niet heel simpel stellen dat het open grenzen beleid slecht is voor de volksgezondheid?
Dat lijkt met ietwat simpel, maar ik las vandaag een stuk waarin een vergelijking met het Romeinse Rijk gemaakt werd, dat uiteenviel voor een pestuitbraak. In dat stuk werd gezegd dat na die ineenstorting van het rijk de meeste gebieden relatief autonoom doorgingen. Ik zie dat nu ook best gebeuren, dat het opengrenzenbeleid ter discussie komt te staan. Het zal niet verdwijnen, maar wellicht wel sterk gereduceerd.quote:Op zondag 19 april 2020 19:09 schreef -Chakotay- het volgende:
Als het gaat om open grenzen, het gemak van reizen, meerder culturen bij elkaar.. In hoeverre is dit slecht voor de volksgezondheid?
Wellicht kennen jullie de verhalen van de Europeanen die ernstige ziektes hebben verspreidt bij de aboriginals in zuid Amerika.
Europeanen konden er niet aan wennen dat de aboriginals zonder kleren liepen, dus werden zij voorzien van kleding. Dat zorgde er voornamelijk voor dat ze dood gingen.
Kan je niet heel simpel stellen dat het open grenzen beleid slecht is voor de volksgezondheid?
Nee, is incorrect gebruik, aboriginals zitten overal.quote:
Ik snap die eerste vragen niet. En ik heb toch al gezegd dat zijn cijfers zeker enige waarheid bevatten. Maar zijn verhaal met luchtvochtigheid (toch de enige toevoeging aan de brede kennisbank die er al was over respiratoire infectieziekten) was nog wel wat op aan te merken. Zelfs Ab vond dat iets te kort-door-de-bocht. Hij dicht causale verbanden toe waar je dat gewoon niet kunt stellen.quote:Op zondag 19 april 2020 19:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heeft hij die data niet van experts? Heeft hij die data zelf in elkaar gezet? En dan nog? De viroloog aan tafel erkent al zijn punten als very likely.
Discrimineren is onderscheid maken in.quote:Op zondag 19 april 2020 19:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
iets met discriminatie....![]()
Dat de statistiek aangeeft dat vooral ouderen met onderliggende problemen worden getroffen kan zelf geen reden zijn om hun op grond van die kenmerken, mensen uit te sluiten. Dit ook om gelijk die discussie, terug de grond in te meppen. Daar kan je persoonlijk anders over denken, al of niet wenselijk, maar we hebben wetten die dat onderscheid simpelweg verbiedt. Kortom, het is niet eens het begin van een optie.
De pest kwam toch ook met een schip vol ratten naar Italië en vanuit daar Europa in.quote:Op zondag 19 april 2020 19:09 schreef -Chakotay- het volgende:
quote:Op zondag 19 april 2020 19:14 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Nee, is incorrect gebruik, aboriginals zitten overal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stonden geen Aboriginals tussen......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door Oekelele op 19-04-2020 19:25:50 ]Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
Dat causale verband wordt gewoon onderkent door Ab, waar heb je het over?quote:Op zondag 19 april 2020 19:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap die eerste vragen niet. En ik heb toch al gezegd dat zijn cijfers zeker enige waarheid bevatten. Maar zijn verhaal met luchtvochtigheid (toch de enige toevoeging aan de brede kennisbank die er al was over respiratoire infectieziekten) was nog wel wat op aan te merken. Zelfs Ab vond dat iets te kort-door-de-bocht. Hij dicht causale verbanden toe waar je dat gewoon niet kunt stellen.
Pest ging 1/3 aan dood, bij Corona 1/200. En die 1/200 is bejaard en ziek.quote:Op zondag 19 april 2020 19:21 schreef Jed1Gam het volgende:
Met de Pest dachten ze de goede maatregelen te hebben genomen, bleek later verkeerd gedacht.
Zal nu best eens op hetzelfde kunnen neerkomen.
point well takenquote:Op zondag 19 april 2020 19:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De pest kwam toch ook met een schip vol ratten naar Italië en vanuit daar Europa in.
Je houdt het niet tegen. Denk ik.
Ja dat komt er nog bij.quote:Op zondag 19 april 2020 19:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pest ging 1/3 aan dood, bij Corona 1/200.
Krachthonk bij ons ook sprays en schoonmaak dat het niet door iedereen gedaan wordt klopt wel.quote:Op zondag 19 april 2020 18:59 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Krachthonk niet hoor..... Denk in de cardio en step toko's maar dat zijn toch eigenlijk egoboost stations.... Anabole hokken daar gaat het nog iets verder.
Ergo, te kort door de bocht. Zoals zijn verhaal met New York versus San Francisco.quote:Op zondag 19 april 2020 19:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat causale verband wordt gewoon onderkent door Ab, waar heb je het over?
Hij zegt dat er veel meer variabelen zijn en dat het enkele effect dus van zoiets lastig toe te dichten valt aan één specifieke variabele.
En dat is dus precies waar het misgaat. Door inductie vormt hij een theorie en bevestigt deze door dezelfde data. Kijkend naar zijn plaatje m.b.t. die 'heatmap' (of eigenlijk een 'humidity map') kan ik ook stellen dat het vooral het klimaat op het Noordelijk Halfrond is dat gunstiger is voor het virus om zich te ontwikkelen dan op het Zuidelijk Halfrond. Want waarom zijn er dan geen grote uitbraken aan de andere kant van de wereld?quote:De data laat achteraf echter zien dat de verklaring van Maurice wel ergens op slaat.
ah de zoveelste viroloog.quote:
Ik wil gewoon weer zwaar liften. Denk dat mijn DL wel achteruit gegaan is.quote:Op zondag 19 april 2020 18:59 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Krachthonk niet hoor..... Denk in de cardio en step toko's maar dat zijn toch eigenlijk egoboost stations.... Anabole hokken daar gaat het nog iets verder.
Klopt. Wellicht is er een causaal verband, maar er spelen zoveel factoren én de metingen zijn relatief onbetrouwbaar (we weten gewoon niet hoeveel besmettingen er zijn) dat dit wel een beetje vergezocht is.quote:Op zondag 19 april 2020 19:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ergo, te kort door de bocht. Zoals zijn verhaal met New York versus San Francisco.
[..]
En dat is dus precies waar het misgaat. Door inductie vormt hij een theorie en bevestigt deze door dezelfde data. Kijkend naar zijn plaatje m.b.t. die 'heatmap' (of eigenlijk een 'humidity map') kan ik ook stellen dat het vooral het klimaat op het Noordelijk Halfrond is dat gunstiger is voor het virus om zich te ontwikkelen dan op het Zuidelijk Halfrond. Want waarom zijn er dan geen grote uitbraken aan de andere kant van de wereld?
Uiteraard is zijn verhaal wel wat beter beargumenteerd dan één plaatje, maar je snapt hopelijk waar ik naartoe wil.
Nee dat doen we "gek" genoeg niet omdat we ons niet medeschuldig willen maken/voelen en zo ons leven gaan belemmeren. Dat risico's horen bij het leven geldt dan vooral als die elders (NIMBY) dan de eigen omgeving, liggen.quote:Op zondag 19 april 2020 19:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Passen we diezelfde logica ook toe op autorijden, roken, alcohol etc.? Risico's horen bij het leven. En de vraag is hoeveel risico we bereid zijn te accepteren. We doen toch nog steeds boodschappen en de meesten gaan nog steeds naar buiten. Ondanks dat het risico er is om besmet te raken.
Wat een onzin slaat die man uitquote:
Waarom moet het risico niet naar 0 te worden gebracht ? Voor het individu of de samenleving ?quote:Op zondag 19 april 2020 19:09 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zo overdreven hoeft het allemaal niet hoor. Het risico moet zoveel mogelijk beperkt worden. Niet teruggebracht naar 0.
En kleedkamers/douches worden niet gebruikt, aldus de branchevereniging.
kanker is niet besmettelijk...quote:Op zondag 19 april 2020 19:40 schreef Jed1Gam het volgende:
We zijn ook niet bang voor kanker, terwijl 1 op 3 Nederlanders kanker krijgt.
Toch voor dit virus...
Ja, er wordt nogal welig getierd op correlaties. Velen zonder een gedegen (basale) statistische achtergrond kunnen daar moeilijk mee omgaan; m.n. het op waarde schatten van de getrokken conclusies.quote:Op zondag 19 april 2020 19:36 schreef Zwansen het volgende:
Misschien flauw, maar moest aan deze site denken: https://www.tylervigen.com/spurious-correlations
En wie gaat die kwaliteit afwegen en bepalen ?quote:Op zondag 19 april 2020 19:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als dat niet ten koste gaat van de kwaliteit van leven.
Ik vond het een verdiepende discussie, ik ben het er niet mee eens dat die twee het zo oneens met elkaar waren.quote:Op zondag 19 april 2020 19:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja dat komt er nog bij.
Het gaat erom dat er vaak bepaalde ingeroeste paradigma's leven die worden geprojecteerd op een nieuwe situatie, die paradigma's blijken dan bij nader inzien niet te kloppen.
Ik vind het daarom wel goed dat ook mensen met een andere achtergrond, zoals Maurice de Hond er naar kijken.
De oude experts met rigide denkpatronen, zoals een Ab, zullen dat dan vaak lacherig benaderen.
"Het speelt zeker mee" is meerdere malen gezegd.quote:Op zondag 19 april 2020 19:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Ergo, te kort door de bocht. Zoals zijn verhaal met New York versus San Francisco.
1 op de 3 Nederlanders? Jaarlijks? Wat zeg je nou precies?quote:Op zondag 19 april 2020 19:40 schreef Jed1Gam het volgende:
We zijn ook niet bang voor kanker, terwijl 1 op 3 Nederlanders kanker krijgt.
Toch voor dit virus...
Nee, de theorie bestond al. Dat de theorie in het plaatje valt en dat daar natuurkundige verklaringen voor zijn versterkt de theorie alleen maar.quote:Op zondag 19 april 2020 19:25 schreef DireStraits7 het volgende:
En dat is dus precies waar het misgaat. Door inductie vormt hij een theorie en bevestigt deze door dezelfde data. Kijkend naar zijn plaatje m.b.t. die 'heatmap' (of eigenlijk een 'humidity map') kan ik ook stellen dat het vooral het klimaat op het Noordelijk Halfrond is dat gunstiger is voor het virus om zich te ontwikkelen dan op het Zuidelijk Halfrond. Want waarom zijn er dan geen grote uitbraken aan de andere kant van de wereld?
Uiteraard is zijn verhaal wel wat beter beargumenteerd dan één plaatje, maar je snapt hopelijk waar ik naartoe wil.
Wat kan je Deadliften dan?quote:Op zondag 19 april 2020 19:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil gewoon weer zwaar liften. Denk dat mijn DL wel achteruit gegaan is.
Erfelijkheid kan wel een rol spelen. Wat dan weer een interessante ethische discussie kan opleveren over de vraag of het moreel verantwoord is om kinderen te nemen.Maar verder inderdaad totaal andere situatie.quote:
Jongens, dit soort variabelen spelen duidelijk mee, dat wordt onderkent door een viroloog aan tafel.quote:Op zondag 19 april 2020 19:36 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt. Wellicht is er een causaal verband, maar er spelen zoveel factoren én de metingen zijn relatief onbetrouwbaar (we weten gewoon niet hoeveel besmettingen er zijn) dat dit wel een beetje vergezocht is.
Misschien flauw, maar moest aan deze site denken: https://www.tylervigen.com/spurious-correlations
Nooit enig zinnig woord uit gekomen. Blijft een aanfluiting dat zo'n malloot een podium krijgtquote:
Want hij zegt dingen die wetenschappelijk worden ondersteund door virologen?quote:
Hij zegt wel meer dan dat he.quote:Op zondag 19 april 2020 19:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want hij zegt dingen die wetenschappelijk worden ondersteund door virologen?
Kan je gewoon zelf toch als je gaat fietsen zonder helm op.quote:Op zondag 19 april 2020 19:44 schreef Vallon het volgende:
[..]
En wie gaat die kwaliteit afwegen en bepalen ?
NB: het word alras een filosofisch/ethische discussie. Die je zult moeten willen voeren, wil je als samenleving een uitweg maken.
Mijn punt is vooral dat De Hond de luchtvochtigheid waarschijnlijk een te grote rol toedicht.quote:Op zondag 19 april 2020 19:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
"Het speelt zeker mee" is meerdere malen gezegd.
Nouja keb de eerste 30 minuten gekeken en het valt allemaal wel mee hoor met dingen zeggen die niet kloppen. Ab ondersteund het verhaal en trekt het wat breder. Prima informatie aan die tafel.quote:Op zondag 19 april 2020 19:52 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hij zegt wel meer dan dat he.
Dat zijn de enige feiten die hij noemt, voor de rest moet ie z'n grote mond houden.
Verklaar jij dan even het verschil tussen Rome en Lombardije / Milaan.quote:Op zondag 19 april 2020 19:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mijn punt is vooral dat De Hond de luchtvochtigheid waarschijnlijk een te grote rol toedicht.
Verklaar jij dan het verschil tussen Brabant en Groningen?quote:Op zondag 19 april 2020 19:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Verklaar jij dan even het verschil tussen Rome en Lombardije / Milaan.
Geeft die een andere verklaring voor namelijk Carnaval / superspreader.quote:Op zondag 19 april 2020 19:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verklaar jij dan het verschil tussen Brabant en Groningen?
Precies, voor data die niet stroken met de hypothese wordt een alternatieve verklaring gezocht, voor data die wel strookt met de hypothese niet. Klassieke valkuil.quote:Op zondag 19 april 2020 19:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Geeft die een andere verklaring voor namelijk Carnaval / superspreader.
Die 2 ziet hij als hoofdverschillen.
De variabelen zijn toch logisch of niet? Of iets een causaal verband heeft wordt beargumenteerd, niet anders.quote:Op zondag 19 april 2020 19:56 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies, voor data die niet stroken met de hypothese wordt een alternatieve verklaring gezocht, voor data die wel strookt met de hypothese niet.
Zelfs al zou er een causaal verband zijn, is het nog steeds de vraag hoe sterk deze is.quote:Op zondag 19 april 2020 19:57 schreef ludovico het volgende:
[..]
De variabelen zijn toch logisch of niet? Of iets een causaal verband heeft wordt beargumenteerd, niet anders.
Was dat niet "de wedstrijd die nooit gespeeld had mogen worden"?quote:Op zondag 19 april 2020 19:59 schreef DireStraits7 het volgende:
Bij Bergamo wordt overigens gewezen naar: https://www.nu.nl/voetbal(...)biologische-bom.html
Inmiddels behoort Liverpool - Atletico ook tot die lijst.quote:Op zondag 19 april 2020 20:00 schreef maily het volgende:
[..]
Was dat niet "de wedstrijd die nooit gespeeld had mogen worden"?
Dat causale verband is er gewoon, der zat een viroloog aan tafel die vast gigantisch veel onderzoeken gelezen heeft die het verhaal namelijk gewoon heeft ondersteund.quote:Op zondag 19 april 2020 19:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zelfs al zou er een causaal verband zijn, is het nog steeds de vraag hoe sterk deze is.
Hoe komt het dat er geen grote uitbraken zijn geweest op het Zuidelijk Halfrond met dezelfde luchtvochtigheid?
Je trekt je leeftijdsinbreng zelf scheef door daar schijnbaar valide kenmerken aan te geven.quote:Op zondag 19 april 2020 19:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Discrimineren is onderscheid maken in.
Discriminatie in spreektaal is op "onrechtmatige wijze" of "onredelijke wijze" onderscheid maken tussen. Dat gaat allemaal niet op. "Positieve discriminatie" mag ook allemaal verzonnen worden terwijl dat voor alle groepen behalve de uitzondering gewoon pure negatieve discriminatie is.
Dit is een politieke discussie, dus laat die door de politiek worden gevoerd. Daar moet een rechter terughoudend in zijn om over te oordelen in ieder geval.
Ladies night, female only. 65+ pas. Alleen urinoirs plaatsen en geen plekken voor vrouwen om te plassen. Motor clubs die niet toegankelijk zijn voor fietsers.
Leeftijddiscriminatie gaat gewoon op prijzen hoor van marktaanbieders.quote:Op zondag 19 april 2020 20:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je trekt je leeftijdsinbreng zelf scheef door daar schijnbaar valide kenmerken aan te geven.
Men mag leeftijd hanteren als toegangscriterium mits dat in vereniging is van haar gebruikers op vrijwillige basis voor is gekozen en er bv. gelijkwaardige alternatieven voor anderen zijn.
Hierbij dat wanneer leeftijd zelf het verenigingsdoel is, dat geen discriminatie is. Je kan als 40 jarige nu eenmaal geen lid zijn van de 65jaarclub.
Ms een idee dat een sportschool, dan een vereniging wordt de "20jarige sportclub" waarbij zij anderne (stel "obeses") daarin natuurlijk niet mogen uitsluiten en sws altijd moeten zorgen dat die ook voldoende beschermd worden tegen erkende virusinfecties.
Accepteer dat leeftijd op zichzelf nooit een criterium kan zijn om iemand te weigeren of toegang te geven tot/in publiekszaken. Je kan dan van alles er bij halen, wat leuk als discussie en gezellig dan de tijd passeert.
En ja het is zeker politiek wat het niet anders maakt dan dat de samenleving daar dan over zal moeten (willen?) beslissen. Tot op heden geldt dat "leeftijd" een nogo-argument is.
Zal een behoorlijk dilemma worden voor Rutte en co.quote:Op zondag 19 april 2020 20:04 schreef Oekelele het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)Sw5f?ocid=spartanntp
Leraren in Actie: scholen moeten dicht blijven.
Behalve dan dat hij het niet alleen relateerde aan de luchtvochtigheid, maar bovenal aan het gegeven dat we in de koude tijd met name binnen zitten, dichter op elkaar en in slecht geventileerde ruimtes.quote:Op zondag 19 april 2020 20:01 schreef ludovico het volgende:
Dat causale verband is er gewoon, der zat een viroloog aan tafel die vast gigantisch veel onderzoeken gelezen heeft die het verhaal namelijk gewoon heeft ondersteund.
Als het onderzoek nog niet afgerond is wel....inderdaadquote:Op zondag 19 april 2020 20:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal een behoorlijk dilemma worden voor Rutte en co.
Persoonlijk denk ik dat (basis)scholen de enige versoepeling worden a.s. dinsdag, maar als ik dit zo lees zal dit ook zeker flink mee gaan wegen. Wat als leraren zich (massaal) “ziek” gaan melden?quote:Op zondag 19 april 2020 20:07 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Als het onderzoek nog niet afgerond is wel....inderdaad
Klinkt toch als een hoop angst, als je risicogroep bent als docent dan heb je een goed punt, ben je 40- en gezond.... Dan moet het gewoon kunnen.quote:Op zondag 19 april 2020 20:04 schreef Oekelele het volgende:
Ook als 30er/40er ben je gewoon een risicogroep.quote:Op zondag 19 april 2020 20:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klinkt toch als een hoop angst, als je risicogroep bent als docent dan heb je een goed punt, ben je 40- en gezond.... Dan moet het gewoon kunnen.
Als je als overheid mensen angst gaat aanpraten .... Dan creëer je wat je zaait.quote:Op zondag 19 april 2020 20:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Klinkt toch als een hoop angst, als je risicogroep bent als docent dan heb je een goed punt, ben je 40- en gezond.... Dan moet het gewoon kunnen.
Spreekt elkaar niet tegen.quote:Op zondag 19 april 2020 20:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat hij het niet alleen relateerde aan de luchtvochtigheid, maar bovenal aan het gegeven dat we in de koude tijd met name binnen zitten, dichter op elkaar en in slecht geventileerde ruimtes.
Tss maar t wel heel gewoon vinden dat het supermarkt personeel braaf wél werkt.quote:Op zondag 19 april 2020 20:04 schreef Oekelele het volgende:
Nee.quote:Op zondag 19 april 2020 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook als 30er/40er ben je gewoon een risicogroep.
Blijkt maar, dit gaat echt veel te ver allemaal.quote:Op zondag 19 april 2020 20:12 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Als je als overheid mensen angst gaat aanpraten .... Dan creëer je wat je zaait.
quote:Op zondag 19 april 2020 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook als 30er/40er ben je gewoon een risicogroep.
Wat een onzin, je kunt gewoon besmet raken en daarmee weer anderen besmetten.quote:
Echt hoor, weinig solidariteit die leraren.quote:Op zondag 19 april 2020 20:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tss maar t wel heel gewoon vinden dat het supermarkt personeel braaf wél werkt.
Ze nemen het virus wel weer mee naar huis na de les.quote:
Dan ben je nog geen risicogroep maar iemand die andere kan besmetten. Dat zul je overigens gewoon blijven houden ook dus wat is je punt hier mee?quote:Op zondag 19 april 2020 20:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een onzin, je kunt gewoon besmet raken en daarmee weer anderen besmetten.
Het is een (onnodig) risico, lees verder deze statistiek betreft leeftijd van docenten:quote:Op zondag 19 april 2020 20:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan ben je nog geen risicogroep maar iemand die andere kan besmetten. Dat zul je overigens gewoon blijven houden ook dus wat is je punt hier mee?
Yep.. en wie is die overheid..... dat zijn wij die haar vertegenwoordigers kiezen.quote:Op zondag 19 april 2020 20:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
Leeftijddiscriminatie gaat gewoon op prijzen hoor van marktaanbieders.
Goedkoper knippen voor 65+ en goedkoper voor studenten bijvoorbeeld, gewoon discriminatie. Heeft niks met verenigingen te maken.
De overheid moet gewoon bepalen wat mag en wat niet. En dit corona virus geeft allicht een goede aanleiding.
Waarom zouden kinderen niet kunnen besmetten? Welke aanleidingen zijn er om dat in twijfel te trekken? Waarom speelt deze gedachte opeens?quote:Op zondag 19 april 2020 20:15 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ze nemen het virus wel weer mee naar huis na de les.
Dus zolang er onduidelijkheid is of kinderen kunnen besmetten.
Tis maar goed dat ze schrijven en niet regeren.quote:Op zondag 19 april 2020 20:15 schreef RipCity het volgende:
Kranten in Engeland denken het volgende:
Mei 11: Kappers open en creches. Alleen mini-shops open.
Mei 25: Bedrijven tot 50 man open, Maskers verplicht in openbaar vervoer, Scholen open. Restaurants weer open maar met afstand van tafels tot elkaar.
juni 15: Weddings en begrafenissen mogen weer met unlimited aantal mensen. Bioscopen en theaters en sport weer open. Pubs open met restricties. OV nog steeds masker verplicht, Gyms mogen open maar met speciale schoonmaakvoorschriften.
Die mogen thuis blijven lesgeven, no worries, dat is helaas wel minder ideaal.quote:Op zondag 19 april 2020 20:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is een (onnodig) risico, lees verder deze statistiek betreft leeftijd van docenten:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)onderwijs-is-55-plus
Zie hier het dilemma.. kinderen terug naar school sturen is zo eenvoudig dus nietquote:Op zondag 19 april 2020 20:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die mogen thuis blijven lesgeven, no worries, dat is helaas wel minder ideaal.
Het leven is een groot risico.quote:
Wat is er zo moeilijk aan? Er moeten oplossingen worden bedacht voor hindernissen die er zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 20:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie hier het dilemma.. kinderen terug naar school sturen is zo eenvoudig dus niet
De witte bedoel je dan. De zwarten en latino’s iig niet. Die hebben vaak een gebrek aan vitamine D.quote:Op zondag 19 april 2020 18:10 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Mensen in Afrika hebben een goed immuun systeem.
Inderdaad Geertquote:Op zondag 19 april 2020 20:19 schreef Solingjan het volgende:
[..]
De witte bedoel je dan. De zwarten en latino’s iig niet. Die hebben vaak een gebrek aan vitamine D.
In de VS is al aan getoond dat 80% van de gevallen zwarten en latino’s is.
Daar waar ze oplossingen aan gaan dragen zullen elders weer problemen ontstaan. Terecht dat docenten hier een kritisch geluid over laten horen.quote:Op zondag 19 april 2020 20:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is er zo moeilijk aan? Er moeten oplossingen worden bedacht voor hindernissen die er zijn.
Nou okay ben het er wel mee eensquote:Op zondag 19 april 2020 20:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar waar ze oplossingen aan gaan dragen zullen elders weer problemen ontstaan. Terecht dat docenten hier een kritisch geluid over laten horen.
We hoeven het niet eens te zijn - ik wil iig niet in Rutte’s schoenen staan in dezequote:
Ik ben het er gewoon mee eensquote:Op zondag 19 april 2020 20:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
We hoeven het niet eens te zijn - ik wil iig niet in Rutte’s schoenen staan in deze
Respect betonen, niet heel handig in deze omstandigheden.quote:Op zondag 19 april 2020 20:26 schreef deedeetee het volgende:
https://www.independent.c(...)e-luca-a9472976.html
Wat bezielt de mensen toch om nu massaal naar begrafenissen te gaan ?
twitter:NOS twitterde op zondag 19-04-2020 om 20:22:06Grieken namen snel strenge maatregelen tegen corona en met succes https://t.co/7AMvLpf9Nk reageer retweet
Tandartsen gaan morgen nog niet open zoals veel mensen denken. Ze zijn klaar om open te gaan, maar wachten ook eerst dinsdag afquote:Op zondag 19 april 2020 18:01 schreef F.Sinatra het volgende:
Je ziet sowieso al weer meer opgang komen zonder dat er in het overheidsbeleid wat is aangepast. Winkels en tandartsen bijvoorbeeld.
Daarom zou het goed zijn als er een langere termijn planning kan worden afgegeven. Al snap ik dat veel afhangt van besmettingen en IC opnames.
De mijne is sowieso tot 28 april dicht, behalve voor spoedafspraken.quote:Op zondag 19 april 2020 20:43 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Tandartsen gaan morgen nog niet open zoals veel mensen denken. Ze zijn klaar om open te gaan, maar wachten ook eerst dinsdag af
https://www.tubantia.nl/b(...)-weer-open~afe26d96/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |