Ze doen eerst rond mei of juni de scholen open en bekijken dan of er een toename van besmettingen komt. Vervolgens gaan bijvoorbeeld de kappers open, en wordt daarvan bekeken wat de effecten zijn.quote:Op zondag 19 april 2020 17:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Minstens.
En dan krijg je weer een piek als alles opgeschaald wordt.
En dan?
Denk het ook..... Ze wachten eerst op besmettings onderzoek jongeren.quote:Op zondag 19 april 2020 17:59 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ze doen eerst rond mei of juni de scholen open en bekijken dan of er een toename van besmettingen komt. Vervolgens gaan bijvoorbeeld de kappers open, en wordt daarvan bekeken wat de effecten zijn.
Dus daarom hebben ze nu een vrijbrief om nog een keer massaal te bbq'en in het zuiderpark en hoeven zij geen respect te tonen voor de geldende regels? oké man okéquote:Op zondag 19 april 2020 17:57 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Die mensen hebben van de week Ramadan.....beetje respect zou wel gepast zijn.
Dat heet je belachelijke stelling projecteren. Dat het openen van sportscholen belangrijker zou zijn dan de kapperszaken. Je natte vingerwerk heb je onlangs nog natter gemaaktquote:Op zondag 19 april 2020 17:32 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En je hoeft ook niet een kapperszaak te zitten om je haar te laten knippen. Als dit het discussieniveau wordt...
Laat daar beter een doktersadvies van maken.... en het gros van serieuze kwetsbaren zal je sws niet aantreffen in de bij jongeren, populaire "sportscholen".quote:Op zondag 19 april 2020 17:54 schreef Caland het volgende:
Op sportscholen en horeca dus een 50+ verbod
En je bent klaar
Dank u namens mijzelf.quote:Op zondag 19 april 2020 18:01 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dus daarom hebben ze nu een vrijbrief om nog een keer massaal te bbq'en in het zuiderpark en hoeven zij geen respect te tonen voor de geldende regels? oké man oké
Het zou natuurlijk bijzonder (pijnlijk) zijn als ie halverwege een onderzoek conclusies trekt, acties er op doorvoert, om er bij het einde van het onderzoek achter te komen dat je halverwege de verkeerde beslissing hebt gemaakt.quote:Op zondag 19 april 2020 18:01 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Denk het ook..... Ze wachten eerst op besmettings onderzoek jongeren.
En de hoeren?quote:Op zondag 19 april 2020 17:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Sportschool gaat voorlopig niet open. De kapper gaat niet open voordat het mondkapjestekort is opgelost.
Als de scholen nog niet open kunnen, dan blijven alle maatregelen waarschijnlijk nog zeker 3 weken gelden.
Je vergeet dat er op dit moment nog geen enkele vooruitgang is geboekt met het bestrijden van dit virus. Dus doorgaan met social distancing is het enige dat we kunnen, totdat we een behandeling of een vaccin vinden.quote:Op zondag 19 april 2020 17:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grote kans dat ze dan in mei dan wéér roepen alleen, dat is de angst van veel mensen die ik spreek; dat ze maar blijven rekken...te bang voor een nieuwe piek...
Wat meer duidelijkheid....lange termijn plannen/exit strategie ideeën zouden welkom zijn. Dan weten we als bevolking in ieder geval dat ze dit niet onnodig rekken. Onnodig veel mensen die werkloos raken, etc.
De boeren zijn aan het zaaien zag ik gisteren.quote:
Ik heb niet het niet idee dat Henk&Ingrid het zo bekijken. Maar iedere nieuwe datum van een persco vatten als 'dan gaat meer weer normaal zijn'.quote:Op zondag 19 april 2020 18:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je vergeet dat er op dit moment nog geen enkele vooruitgang is geboekt met het bestrijden van dit virus. Dus doorgaan met social distancing is het enige dat we kunnen, totdat we een behandeling of een vaccin vinden.
Maar hun ouders/ verzorgers wel?quote:Op zondag 19 april 2020 17:58 schreef quirina het volgende:
Help Unicef en doneer om kinderen tegen Corona te beschermen.
( advertentie)
Maar kinderen hebben toch geen last van Corona!
Mensen in Afrika hebben een goed immuun systeem.quote:Op zondag 19 april 2020 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar hun ouders/ verzorgers wel?
Maar het valt nogal mee met Corona in Afrika geloof ik, hoor er weinig van.
Die vieren geen carnaval in de winter in kleine ruimtes, denk ik.quote:Op zondag 19 april 2020 18:10 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Mensen in Afrika hebben een goed immuun systeem.
Dat ga je met geen enkele maatregel tegen kunnen houden. Maar is mijn inziens nog geen reden om dan maar te versoepelen omdat een groep niet luisteren kan.quote:Op zondag 19 april 2020 18:09 schreef Jed1Gam het volgende:
Vandaag was het hier op straat, in het park, in het bos praktisch normaal, mensen aan het barbecueën, veel mensen buiten, zonnen, wandelen. Af en toe een verdwaalde mondkap.
Vorig weekend was ook zo.
Cijfers gaan niet omhoog, juist omlaag in Zwitserland. Waarom zou het dan niet kunnen?quote:Op zondag 19 april 2020 18:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat ga je met geen enkele maatregel tegen kunnen houden. Maar is mijn inziens nog geen reden om dan maar te versoepelen omdat een groep niet luisteren kan.
Sportscholen kunnen relatief makkelijk voldoen aan de 1,5 meter afstand. Binnen een kapperszaak is dat gezien de werkzaamheden per definitie onmogelijk. Tel daarbij de gezondheidswinst op en ik vind vrij makkelijk te beredeneren waarom de sportscholen open gooien meer prioriteit heeft dan een kapperszaak.quote:Op zondag 19 april 2020 18:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dat heet je belachelijke stelling projecteren. Dat het openen van sportscholen belangrijker zou zijn dan de kapperszaken. Je natte vingerwerk heb je onlangs nog natter gemaakt.
Omdat verschil Zwitserland en Nederland in cultuur alleen alquote:Op zondag 19 april 2020 18:12 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Cijfers gaan niet omhoog, juist omlaag in Zwitserland. Waarom zou het dan niet kunnen?
Het is weeken mooi weer, en iedereen is constant buiten.
Ik verwacht dat ze nog gaan verlengen met 2 weken en tegelijkertijd al aankondigen welke maatregelen ze daarna gaan versoepelen. Dan hebben mensen toch wat licht aan het einde van de tunnel.quote:Op zondag 19 april 2020 18:12 schreef Caland het volgende:
Als er morgen geen versoepeling aangekondigd wordt verwacht ik eerder dat mensen er nog meer schijt aan gaan krijgen, helemaal gezien het weer en gebrek aan toekomstperspectief.
Heb je de kloon van hooibaal weer.quote:Op zondag 19 april 2020 18:11 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dat ga je met geen enkele maatregel tegen kunnen houden. Maar is mijn inziens nog geen reden om dan maar te versoepelen omdat een groep niet luisteren kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |