abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192702064
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja. En nu?
Nou wat jullie er van vonden? Bv dat die druppeltjes via de luchtsystemen in bejaardentehuizen rond kunnen gaan
pi_192702065
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoe lui kun je zijn... google op "op1 gemist". 8)7
Nice, nu kan ik die tekst copy pasten in mijn browser c_/
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192702071
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef Jane het volgende:
Kan me nog herinneren dat in dit topic in maart steeds werd gemeld dat het zulk lekker weer was in Milaan en dat iedereen lekker z'n gang ging op straat. En dat dat zo goed was. Niks aan de hand, kinderen in de speeltuin enzo. B-)
Het resultaat lijkt me inmiddels duidelijk.
Het is een groter probleem dat je daar door alles en iedereen vaak gelijk omhelst wordt / gezoend. Als je dat al 70 jaar doet, is het heel moeilijk omschakelen.
  zondag 19 april 2020 @ 18:28:24 #154
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192702074
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Als ze daarbij afstand houden mag dat.
Nee. Max 3.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192702087
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:28 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee. Max 3.
Nee. Min 1,5 meter.

https://www.nu.nl/coronav(...)r-afstand-houdt.html
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 19 april 2020 @ 18:30:05 #156
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192702095
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

In dat item politie te motor en in auto’s die er tussendoor reden en omriepen om naar huis te gaan. Als je dan alsnog boetes uit moet delen weet je genoeg..
Nou ik denk dat de Popo toch wel onderscheid maakt of je op een flat woont waar je niet kunt BBQen of je in een rijtjeshuis woont met een tuin??
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  zondag 19 april 2020 @ 18:31:12 #157
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192702104
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:30 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Nou ik denk dat de Popo toch wel onderscheid maakt of je op een flat woont waar je niet kunt BBQen of je in een rijtjeshuis woont met een tuin??
Waarom zouden ze?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192702113
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:30 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Wat is je punt nou?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 19 april 2020 @ 18:33:28 #159
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192702128
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:31 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Waarom zouden ze?
Weet ik veel, ik heb een grote tuin. Dus ik hoef niet in een volgescheten park (hondenpoep) te zitten.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  zondag 19 april 2020 @ 18:33:49 #160
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_192702132
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sportscholen kunnen relatief makkelijk voldoen aan de 1,5 meter afstand. Binnen een kapperszaak is dat gezien de werkzaamheden per definitie onmogelijk. Tel daarbij de gezondheidswinst op en ik vind vrij makkelijk te beredeneren waarom de sportscholen open gooien meer prioriteit heeft dan een kapperszaak.

Ik zie de kapperszaken alleen maar open gaan met de benodigde beschermingsmiddelen, die er dus niet genoeg zijn.
Dit is de grootst mogelijke onzin dat je kunt typen. In een gemiddelde sportschool heb je 30-40 man tegelijkertijd aan het werk. Die door de inspanning vaak aan het hijgen of kuchen zijn.

Hierdoor zul je per definitie virusdeeltjes de lucht in krijgen van mensen die niet eens weten dat ze besmet zijn. Tel daarbij op dat in veel sportscholen de ventilatie niet goed is en je constant in een droge lucht loopt. Mensen die aan het sporten zijn hebben niet eens door hoevaak ze met hun handdoekjes en vingers aan hun gezicht zitten.

Super onhygiënisch ook om vervolgens met die handdoek apparaten schoon te vegen voordat je er gebruik van maakt. wat nog regelmatig gebeurt in een sportschool. Het zou een fiasco worden mocht men serieus zo achterlijk zijn om met jouw beredenering mee te gaan. Ga er maar vanuit dat de sportscholen nog lang niet open gaan.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 19 april 2020 @ 18:34:04 #161
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_192702138
quote:
2s.gif Op zondag 19 april 2020 18:26 schreef Jane het volgende:
Kan me nog herinneren dat in dit topic in maart steeds werd gemeld dat het zulk lekker weer was in Milaan en dat iedereen lekker z'n gang ging op straat. En dat dat zo goed was. Niks aan de hand, kinderen in de speeltuin enzo. B-)
Het resultaat lijkt me inmiddels duidelijk.
Italië bewijst juist dat het tijdig ingrijpen 10x belangrijker is dan het verschil tussen onze "intelligente lockdown" en hun strenge lockdown.

Italië komt ondanks hun veel strengere maatregelen tergend langzaam over hun piek heen, omdat ze in het Noorden pas ingrepen toen het eigenlijk al te laat was om het nog snel onder controle te krijgen.
pi_192702139
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:27 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Nou wat jullie er van vonden? Bv dat die druppeltjes via de luchtsystemen in bejaardentehuizen rond kunnen gaan
Er kunnen ongetwijfeld druppeltjes rondgaan. De vraag is of het er genoeg zijn om besmet door te raken.

Verder heeft De Hond het weer eens hoog in zijn bol:
quote:
Ook Maurice de Hond heeft kritiek op het overheidsbeleid. Hij vindt dat er te weinig wordt gekeken naar het belang van de economie. “Ik ben zelf doctorandus sociale geografie en weet hoe ik wetenschappelijk werk moet lezen. Wat ik vooral merk als ik het RIVM en virologen hoor, is dat ze het vooral druk hebben. Volgens mij vergeten ze hierdoor de meest actuele informatie tot zich te nemen. Ik kijk elke dag naar de ontwikkelingen van twintig tot dertig landen en lees ook de meest recente studies. Het lijkt alsof ik actuelere kennis heb dan het Outbreak Management Team.”
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192702161
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Sportscholen kunnen relatief makkelijk voldoen aan de 1,5 meter afstand. Binnen een kapperszaak is dat gezien de werkzaamheden per definitie onmogelijk. Tel daarbij de gezondheidswinst op en ik vind vrij makkelijk te beredeneren waarom de sportscholen open gooien meer prioriteit heeft dan een kapperszaak.

Ik zie de kapperszaken alleen maar open gaan met de benodigde beschermingsmiddelen, die er dus niet genoeg zijn.
hahahaha
pi_192702171
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 18:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Dit is de grootst mogelijke onzin dat je kunt typen. In een gemiddelde sportschool heb je 30-40 man tegelijkertijd aan het werk. Die door de inspanning vaak aan het hijgen of kuchen zijn.

Hierdoor zul je per definitie virusdeeltjes de lucht in krijgen van mensen die niet eens weten dat ze besmet zijn. Tel daarbij op dat in veel sportscholen de ventilatie niet goed is en je constant in een droge lucht loopt. Mensen die aan het sporten zijn hebben niet eens door hoevaak ze met hun handdoekjes en vingers aan hun gezicht zitten.

Super onhygiënisch ook om vervolgens met die handdoek apparaten schoon te vegen voordat je er gebruik van maakt. wat nog regelmatig gebeurt in een sportschool. Het zou een fiasco worden mocht men serieus zo achterlijk zijn om met jouw beredenering mee te gaan. Ga er maar vanuit dat de sportscholen nog lang niet open gaan.
Want er zijn mensen die het zweet van hun voorganger met hun eigen handdoek afvegen? In welke sportscholen kom jij? :')
pi_192702176
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 18:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
In een gemiddelde sportschool heb je 30-40 man tegelijkertijd aan het werk.
Ik pak even dit eruit, omdat de rest alleen maar persoonlijke platitudes bevat.

Je kunt gewoon controleren hoeveel mensen er in een sportschool mogen zijn, hè? Je doet net alsof ik het over 'business as usual' heb.
  zondag 19 april 2020 @ 18:36:50 #166
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_192702184
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:20 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Je hebt het wel tegen J.lo hè, wat moet zij zonder kapper enzo doen dan? :')
Volgens mij moet je eens goed in die spiegel gaan kijken mafklapper. Dat jij een vagina tussen je benen hebt zitten hoef je niet van de daken te gillen. Maar hou die kul voor je Harrie, los van het gegeven dat je er voor betaald hebt om een zij te worden.
pi_192702191
Ik zie de risicogroep niet zo vaak in de sportschool, wel vaker bij de kapper trouwens.

Je kan natuurlijk beide dichthouden omdat het geen prioriteit is. :P
pi_192702201
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 18:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Volgens mij moet je eens goed in die spiegel gaan kijken mafklapper. Dat jij een vagina tussen je benen hebt zitten hoef je niet van de daken te gillen. Maar hou die kul voor je Harrie, los van het gegeven dat je er voor betaald hebt om een zij te worden.
Oh diva is het weer die tijd van de maand? Je zal wel balen hè dat de parade is afgelast. Nou die komt vast wel weer terug hoor. :')
  zondag 19 april 2020 @ 18:38:26 #169
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_192702209
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:36 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Want er zijn mensen die het zweet van hun voorganger met hun eigen handdoek afvegen? In welke sportscholen kom jij? :')
Volgens mij moet je minder hormonen gaan slikken. Je visie lijkt er door aangetast te zijn. Of je hebt nooit een sportschool van binnen gezien. Of denk je dat die handdoeken op de grond gelegd worden :').
pi_192702225
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 18:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Volgens mij moet je minder hormonen gaan slikken. Je visie lijkt er door aangetast te zijn. Of je hebt nooit een sportschool van binnen gezien. Of denk je dat die handdoeken op de grond gelegd worden :').
Sorry hoor maar in elke sportschool waar ik kom heb je desinfectiebusjes met doekjes. Ja zelfs bij Basic Fit. :')
  zondag 19 april 2020 @ 18:39:29 #171
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_192702228
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:38 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Oh diva is het weer die tijd van de maand? Je zal wel balen hè dat de parade is afgelast. Nou die komt vast wel weer terug hoor. :')
Die parade is voor jou in het leven geroepen. Jij bent de enige hier die een zij is. Al dan niet biologisch. Maar je kunt niet alles hebben hè Harina.
pi_192702246
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:37 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik zie de risicogroep niet zo vaak in de sportschool, wel vaker bij de kapper trouwens.

Je kan natuurlijk beide dichthouden omdat het geen prioriteit is. :P
Voorlopig zullen beiden inderdaad nog wel dicht blijven. Ik heb de sportschool als voorbeeld genoemd, omdat die laatst bij Op1 langskwam. Als je ziet hoe goed ze er daar mee bezig zijn heb ik er vertrouwen in dat die branche met wat goede wil vrij veilig kan functioneren.
https://www.npostart.nl/h(...)020/POMS_BV_16085001

Uiteraard gaan er eerst andere zaken open, waaronder de tandarts en fysio (die ik eerder ook heb genoemd), maar ook onderwijs, kinderopvang etc. Het zou me ook niets verbazen als er veel 'buitengyms' gaan ontstaan, omdat je buiten doorgaans minder vatbaar bent dan binnen (en het toch beter weer wordt).
  zondag 19 april 2020 @ 18:41:04 #173
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192702257
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

De kapster is effectief de enige die écht mensen kan besmetten.

Dus ook hier geldt, oudjes andere behandeling dan de niet risico groepen
Nee hoor.... virus loop je op door o.a. contacten van besmete materialen, en in de lucht rondhangende miniscule (vocht)druppeltjes. De kapper doet verder meer dan alleen afknippen.
Groepen scheiden op grond van leeftijd en zelfs risico; is hier feitelijk niet mogelijk.

Wil je het goed doen zou zowel de kapper of de gekapte zichzelf optimaal moeten beschermen waarmee de (be)handeling nauwelijks nog goed uitvoerbaar is voor het resultaat.
De ruimte en materialen telkens per te knippen persoon, ontsmetten, zal ook een dure kapzaak worden.

Het bovenstaande geldt voor elke ander (cosmetisch) beroep waarbij iemand persoonlijk - huid op huid - wordt behandeld. Ook weten dat niet alleen de ademhalingswegen of (oog)slijmvliezen, de enige (weliswaar minder kansrijke) zal zijn voor besmetting en verspreiding. Wondjes zijn net zo goed, bv een prima weg.

Elders zie ik trouwens mensen naar een illegale kapper gaan en dan zeggen dat ze thuis zo mooi zijn gemaakt. Ik ken ook iemand, thuiswerker, die gewoon (zwart dan) doorknipt. Het zelf mooi opscheren of kuiven, is zelf bijna niet te doen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 19 april 2020 @ 18:42:02 #174
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192702276
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 18:39 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Sorry hoor maar in elke sportschool waar ik kom heb je desinfectiebusjes met doekjes. Ja zelfs bij Basic Fit. :')

En niemand die het gebruikt. Nu ineens wel zeker? En wie gaat daar op letten? Zo'n 21 jarig kutje dat niks gedaan heeft aan haar opleiding die daar zit omdat ze iets moet doen om de huur te betalen. Die is alleen maar bezig met haar telefoon.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_192702286
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 18:42 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

En niemand die het gebruikt. Nu ineens wel zeker? En wie gaat daar op letten? Zo'n 21 jarig kutje dat niks gedaan heeft aan haar opleiding die daar zit omdat ze iets moet doen om de huur te betalen. Die is alleen maar bezig met haar telefoon.
Ja want die kutjes bij de AH studeren allemaal geneeskunde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')