Passen we diezelfde logica ook toe op autorijden, roken, alcohol etc.? Risico's horen bij het leven. En de vraag is hoeveel risico we bereid zijn te accepteren. We doen toch nog steeds boodschappen en de meesten gaan nog steeds naar buiten. Ondanks dat het risico er is om besmet te raken.quote:Op zondag 19 april 2020 19:00 schreef Vallon het volgende:
Ik vermoed dat wanneer de wetenschap onomstotelijk aantoont maar dat 1:10000 gegarandeerd doodgaat aan het virus of gevolgen, dat 9999 mensen zullen willen weglopen om niet die ene persoon te gaan zijn, ondanks hun gering kans.
Strikt genomen zal je het tandartsprotocol moeten volgen. Eén sporter in de behandelruimte en die - inclusief (zo ja) kleedkamer/douche, bij het verlaten daarvan weer moeten ontsmetten.quote:Op zondag 19 april 2020 18:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik pak even dit eruit, omdat de rest alleen maar persoonlijke platitudes bevat.
Je kunt gewoon controleren hoeveel mensen er in een sportschool mogen zijn, hè? Je doet net alsof ik het over 'business as usual' heb.
Mwah. Laten we eerst de IC patiënten onder de 700 corona-gevallen hebben.quote:Op zondag 19 april 2020 17:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Grote kans dat ze dan in mei dan wéér roepen alleen, dat is de angst van veel mensen die ik spreek; dat ze maar blijven rekken...te bang voor een nieuwe piek...
Wat meer duidelijkheid....lange termijn plannen/exit strategie ideeën zouden welkom zijn. Dan weten we als bevolking in ieder geval dat ze dit niet onnodig rekken. Onnodig veel mensen die werkloos raken, etc.
Zo overdreven hoeft het allemaal niet hoor. Het risico moet zoveel mogelijk beperkt worden. Niet teruggebracht naar 0.quote:Op zondag 19 april 2020 19:05 schreef Vallon het volgende:
Strikt genomen zal je het tandartsprotocol moeten volgen. Eén sporter in de behandelruimte en die - inclusief (zo ja) kleedkamer/douche, bij het verlaten daarvan weer moeten ontsmetten.
Je kan dan idd denken aan toestellen in afgescheiden hokjes en afzuiging, al of niet doorzichtig.
Heeft hij die data niet van experts? Heeft hij die data zelf in elkaar gezet? En dan nog? De viroloog aan tafel erkent al zijn punten als very likely.quote:Op zondag 19 april 2020 18:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat hij gewoon wat secundaire data bij elkaar geveegd heeft en met een grove cross-sectionele analyse denkt slimmer te zijn dan de wereldwijde experts die decennia aan ervaring hebben.
Er zit zeker enige waarheid in zijn stuk, maar dat bevat nauwelijks nieuwe informatie. Verder is het een typisch geval van de klok en de klepel.
Als je de gemiddelde sportschool betreedt zie je niemand tussen de sets door of wanneer ze van toestel veranderen naar de spray lopen uit hygiënische motieven. En wat dacht je van alle kleine deeltjes dat overal terecht kan komen na het uitblazen van lucht wat voor problemen kan zorgen. De sportscholen gaan nog zeker niet open.quote:Op zondag 19 april 2020 19:02 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Ga je nou een keer een definitieve reactie plaatsen. Want dit heb je nu al 4x veranderd. Maar geef eens een keer inhoudelijk reactie. In elke sportschool waar ik kom je heb je sprays. Is dat correct ja of nee? En nee mensen maken het niet altijd schoon dus dat moet je nu zelf doen. Wat klopt er niet aan? In Amsterdam heb je wel 10 basic fits. Allemaal met sprays.
Ja, het is erg jammer dat iedere nuance ontbreekt in de huidige maatregelgeving, er is een groot verschil tussen binnen- en buitensport in de context van dit virus, een intelligente lockdown zou daar rekening mee moeten houden.quote:Op zondag 19 april 2020 18:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Dit is de grootst mogelijke onzin dat je kunt typen. In een gemiddelde sportschool heb je 30-40 man tegelijkertijd aan het werk. Die door de inspanning vaak aan het hijgen of kuchen zijn.
Hierdoor zul je per definitie virusdeeltjes de lucht in krijgen van mensen die niet eens weten dat ze besmet zijn. Tel daarbij op dat in veel sportscholen de ventilatie niet goed is en je constant in een droge lucht loopt. Mensen die aan het sporten zijn hebben niet eens door hoevaak ze met hun handdoekjes en vingers aan hun gezicht zitten.
Super onhygiënisch ook om vervolgens met die handdoek apparaten schoon te vegen voordat je er gebruik van maakt. wat nog regelmatig gebeurt in een sportschool. Het zou een fiasco worden mocht men serieus zo achterlijk zijn om met jouw beredenering mee te gaan. Ga er maar vanuit dat de sportscholen nog lang niet open gaan.
Als dat niet ten koste gaat van de kwaliteit van leven.quote:Op zondag 19 april 2020 19:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wie wil/gaat verantwoordelijk zijn voor dat risico willen nemen als kans ?
Eén virusdeeltje kan al genoeg zijn net als 10ml niet per definitie betekent dat je dus dodelijk ziek wordt. Het venijn van een globale kans zit 'm in de onzekerheid die dat geeft van/voor het individu.
Ik vermoed dat wanneer de wetenschap onomstotelijk aantoont maar dat 1:10000 gegarandeerd doodgaat aan het virus of gevolgen, dat 9999 mensen zullen willen weglopen om niet die ene persoon te gaan zijn, ondanks hun gering kans.
iets met discriminatie....quote:
Aboriginals komen uit Australiëquote:Op zondag 19 april 2020 19:09 schreef -Chakotay- het volgende:
Als het gaat om open grenzen, het gemak van reizen, meerder culturen bij elkaar.. In hoeverre is dit slecht voor de volksgezondheid?
Wellicht kennen jullie de verhalen van de Europeanen die ernstige ziektes hebben verspreidt bij de aboriginals in zuid Amerika.
Europeanen konden er niet aan wennen dat de aboriginals zonder kleren liepen, dus werden zij voorzien van kleding. Dat zorgde er voornamelijk voor dat ze dood gingen.
Kan je niet heel simpel stellen dat het open grenzen beleid slecht is voor de volksgezondheid?
Dat lijkt met ietwat simpel, maar ik las vandaag een stuk waarin een vergelijking met het Romeinse Rijk gemaakt werd, dat uiteenviel voor een pestuitbraak. In dat stuk werd gezegd dat na die ineenstorting van het rijk de meeste gebieden relatief autonoom doorgingen. Ik zie dat nu ook best gebeuren, dat het opengrenzenbeleid ter discussie komt te staan. Het zal niet verdwijnen, maar wellicht wel sterk gereduceerd.quote:Op zondag 19 april 2020 19:09 schreef -Chakotay- het volgende:
Als het gaat om open grenzen, het gemak van reizen, meerder culturen bij elkaar.. In hoeverre is dit slecht voor de volksgezondheid?
Wellicht kennen jullie de verhalen van de Europeanen die ernstige ziektes hebben verspreidt bij de aboriginals in zuid Amerika.
Europeanen konden er niet aan wennen dat de aboriginals zonder kleren liepen, dus werden zij voorzien van kleding. Dat zorgde er voornamelijk voor dat ze dood gingen.
Kan je niet heel simpel stellen dat het open grenzen beleid slecht is voor de volksgezondheid?
Nee, is incorrect gebruik, aboriginals zitten overal.quote:
Ik snap die eerste vragen niet. En ik heb toch al gezegd dat zijn cijfers zeker enige waarheid bevatten. Maar zijn verhaal met luchtvochtigheid (toch de enige toevoeging aan de brede kennisbank die er al was over respiratoire infectieziekten) was nog wel wat op aan te merken. Zelfs Ab vond dat iets te kort-door-de-bocht. Hij dicht causale verbanden toe waar je dat gewoon niet kunt stellen.quote:Op zondag 19 april 2020 19:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heeft hij die data niet van experts? Heeft hij die data zelf in elkaar gezet? En dan nog? De viroloog aan tafel erkent al zijn punten als very likely.
Discrimineren is onderscheid maken in.quote:Op zondag 19 april 2020 19:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
iets met discriminatie....![]()
Dat de statistiek aangeeft dat vooral ouderen met onderliggende problemen worden getroffen kan zelf geen reden zijn om hun op grond van die kenmerken, mensen uit te sluiten. Dit ook om gelijk die discussie, terug de grond in te meppen. Daar kan je persoonlijk anders over denken, al of niet wenselijk, maar we hebben wetten die dat onderscheid simpelweg verbiedt. Kortom, het is niet eens het begin van een optie.
De pest kwam toch ook met een schip vol ratten naar Italië en vanuit daar Europa in.quote:Op zondag 19 april 2020 19:09 schreef -Chakotay- het volgende:
quote:Op zondag 19 april 2020 19:14 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Nee, is incorrect gebruik, aboriginals zitten overal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stonden geen Aboriginals tussen......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door Oekelele op 19-04-2020 19:25:50 ]Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
Dat causale verband wordt gewoon onderkent door Ab, waar heb je het over?quote:Op zondag 19 april 2020 19:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik snap die eerste vragen niet. En ik heb toch al gezegd dat zijn cijfers zeker enige waarheid bevatten. Maar zijn verhaal met luchtvochtigheid (toch de enige toevoeging aan de brede kennisbank die er al was over respiratoire infectieziekten) was nog wel wat op aan te merken. Zelfs Ab vond dat iets te kort-door-de-bocht. Hij dicht causale verbanden toe waar je dat gewoon niet kunt stellen.
Pest ging 1/3 aan dood, bij Corona 1/200. En die 1/200 is bejaard en ziek.quote:Op zondag 19 april 2020 19:21 schreef Jed1Gam het volgende:
Met de Pest dachten ze de goede maatregelen te hebben genomen, bleek later verkeerd gedacht.
Zal nu best eens op hetzelfde kunnen neerkomen.
point well takenquote:Op zondag 19 april 2020 19:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De pest kwam toch ook met een schip vol ratten naar Italië en vanuit daar Europa in.
Je houdt het niet tegen. Denk ik.
Ja dat komt er nog bij.quote:Op zondag 19 april 2020 19:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pest ging 1/3 aan dood, bij Corona 1/200.
Krachthonk bij ons ook sprays en schoonmaak dat het niet door iedereen gedaan wordt klopt wel.quote:Op zondag 19 april 2020 18:59 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Krachthonk niet hoor..... Denk in de cardio en step toko's maar dat zijn toch eigenlijk egoboost stations.... Anabole hokken daar gaat het nog iets verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |