abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 april 2020 @ 20:38:53 #151
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192703881
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:29 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dat erken ik ook allemaal. En alle levens, ook die van 80+ers, zijn het waard om te beschermen. De discussie die je echter wel mag voeren is of daar een grens aan zit en of je ook andere belangen mee moet wegen in je beleid.

Net zoals het totaal belachelijk is om "het zijn maar oudjes die toch al bijna dood gaan" te roepen, is het net zo jammer dat voorstanders van het opheffen van de lockdown worden weggezet als mensen die zich aan het aanstellen zijn omdat "hun vakantie/festivalseizoen niet door gaat".

Ik heb het idee dat bij sommigen het besef nog niet is ingedaald dat we de ergste economische crisis sinds de depressie van de jaren 30 tegemoet gaan, waarbij 2009 echt gaat verbleken.
Klopt, die kans is erg groot. En maatregelen nemen om de gevolgen te dempen moeten continu besproken en genomen worden. Waar het fout gaat is wanneer woorden als opstand en dergelijke gebruikt worden.

Ik persoonlijk heb begrip voor de huidige maatregelen, juist omdat ze door een VVD’er zijn genomen. Juist de VVD zal economische schade altijd zwaar laten wegen.
pi_192703998
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De scholen willen dit schooljaar niet eens meer open gaan. En september is nog ver weg. Als het dan verantwoord is gaan ze gewoon open.
Het zou mij niet verbazen als de scholen na de meivakantie of eerder weer gedeeltelijk open gaan.

Ik kan mij voorstellen dat leerkrachten met een zwakke gezondheid dan thuis moeten blijven. Het beste zou zijn als de directie van scholen nu alvast proactief een inventarisatie van deze leerkrachten maakt.

Deze lange sluiting van scholen zorgt voor leerachterstanden en is schadelijk voor de sociale ontwikkeling van kinderen. Kinderen zelf lijken weinig risico te lopen door het virus.

In Duitsland zijn ook plannen om de scholen stapsgewijs weer te openen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 19 april 2020 @ 20:59:29 #153
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192704395
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De scholen willen dit schooljaar niet eens meer open gaan. En september is nog ver weg. Als het dan verantwoord is gaan ze gewoon open.
Die leraren denken het beter te weten dan de deskundigen van het RIVM
The End Times are wild
pi_192704474
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt altijd al berekend wat een behandeling kost. Dat helpt met de allocatie van schaarse capaciteiten. Je wil die middelen zo effectief en efficient mogelijk inzetten.
Zo is een nieuwe heup voor iemand van 90 het -her-overwegen waard wanneer je voor hetzelfde geld ook twee jaar lang een verpleegster kunt inhuren. Je moet je dus afvragen wat 'de moeite waard is'. Dat is helemaal niet raar of asociaal, maar redt juist levens.

Nu geven we dus veel meer uit voor een coronapatient dan we normaal zouden doen. En als de lockdown te lang duurt kunnen we in de toekomst eenvoudigere handelingen daardoor niet meer betalen.

Ik zeg niet waar de grens ligt wanneer het nog wat waard is, maar dat er een grens is stata vast.
Financiële middelen zijn er genoeg, maar blijkbaar spendeert men die in de Nederlandse zorg liever aan vastgoed, met als gevolg dat we nu een tekort aan IC bedden en personeel hebben. Hopelijk maakt deze pandemie duidelijk dat medische apparatuur en personeel meer waard is dan een fraaie natuurstenen vloer in de entreehal van het zoveelste gerenoveerde of nieuwe ziekenhuis...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_192704486
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:43 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als de scholen na de meivakantie of eerder weer gedeeltelijk open gaan.

Ik kan mij voorstellen dat leerkrachten met een zwakke gezondheid dan thuis moeten blijven. Het beste zou zijn als de directie van scholen nu alvast proactief een inventarisatie van deze leerkrachten maakt.

Deze lange sluiting van scholen zorgt voor leerachterstanden en is schadelijk voor de sociale ontwikkeling van kinderen. Kinderen zelf lijken weinig risico te lopen door het virus.

In Duitsland zijn ook plannen om de scholen stapsgewijs weer te openen.
Eerder absoluut niet. De leraren willen dat niet. Hoe de pandemie er rond september uitziet zien ze dan wel weer.
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die leraren denken het beter te weten dan de deskundigen van het RIVM
Zonder leraren geen lessen. Maar ook de overheid lijkt een streep te trekken door dit leerjaar.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192704540
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 21:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Eerder absoluut niet. De leraren willen dat niet. Hoe de pandemie er rond september uitziet zien ze dan wel weer.
[..]

Zonder leraren geen lessen. Maar ook de overheid lijkt een streep te trekken door dit leerjaar.
Tja, andere beroepsgroepen (zorg, winkels, bevoorrading etc) moeten ook gewoon aan het werk blijven als zij hun salaris willen zien en dit zal voor leraren niet anders zijn.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 19 april 2020 @ 21:38:05 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192705125
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 21:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Financiële middelen zijn er genoeg, maar blijkbaar spendeert men die in de Nederlandse zorg liever aan vastgoed, met als gevolg dat we nu een tekort aan IC bedden en personeel hebben. Hopelijk maakt deze pandemie duidelijk dat medische apparatuur en personeel meer waard is dan een fraaie natuurstenen vloer in de entreehal van het zoveelste gerenoveerde of nieuwe ziekenhuis...
Al was er oneindig veel geld, de medische capaciteiten (bedden, personeel, medicijnen) zijn per definitie schaars. Je moet deze dus zo optimaal mogelijk verdelen. Om dat te kunnen doen wordt alles omgerekend in geld of in kosten per extra levensjaar.
The End Times are wild
pi_192705345
quote:

[..]

Dat erken ik ook allemaal. En alle levens, ook die van 80+ers, zijn het waard om te beschermen. De discussie die je echter wel mag voeren is of daar een grens aan zit en of je ook andere belangen mee moet wegen in je beleid.

Net zoals het totaal belachelijk is om "het zijn maar oudjes die toch al bijna dood gaan" te roepen, is het net zo jammer dat voorstanders van het opheffen van de lockdown worden weggezet als mensen die zich aan het aanstellen zijn omdat "hun vakantie/festivalseizoen niet door gaat".

Ik heb het idee dat bij sommigen het besef nog niet is ingedaald dat we de ergste economische crisis sinds de depressie van de jaren 30 tegemoet gaan, waarbij 2009 echt gaat verbleken.
Die depressie was al voor de Corona uitbraak aan het broeien. Dat besef is er bij velen al heel lang als je bedenkt dat na de crisis van 2008 totaal niets is veranderd.

Maar ja, straks kunnen we de Corona uitbraak als excuus gaan gebruiken en de lockdown ipv van jarenlang economisch wanbeleid. Althans dat is mijn persoonlijke mening.
pi_192705623
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 19:59 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat is ook het sneue. Laat het aan de horecabaasjes over en binnen no time staat 80% van de zaken helemaal vol.
Precies en meestal zijn die zaken snel vol als er kwetsbare mensen binnen zijn. Want die kwetsbare mensen moeten soms in zo'n zaak zijn, als ze niet gezien willen poepen en/of plassen en daarna hun handen willen kunnen wassen met zeep en schoon water. Want soms gaan kwetsbare mensen ook iets verder van huis.
  zondag 19 april 2020 @ 22:25:36 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192705848
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:13 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies en meestal zijn die zaken snel vol als er kwetsbare mensen binnen zijn. Want die kwetsbare mensen moeten soms in zo'n zaak zijn, als ze niet gezien willen poepen en/of plassen en daarna hun handen willen kunnen wassen met zeep en schoon water. Want soms gaan kwetsbare mensen ook iets verder van huis.
Dat moeten ze ook niet doen natuurlijk!
The End Times are wild
  zondag 19 april 2020 @ 22:48:43 #161
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_192706285
Ik ben het daar helemaal mee eens.
Het is nu er meer bekend is over het virus echt van de zotte dat onze economie nog steeds op slot zit. In Zweden is nooit een lockdown geweest, daar laten ze alles op zijn beloop en ook daar lijkt alles reuze mee te vallen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_192706335
quote:

[..]

Die crisis komt er al, daar gaat geen opheffing van de lockdown iets aan veranderen. Aankomende twee a drie jaar moet iedereen op een houtje gaan bijten en mag je blij zijn als je geld hebt om een terras te pakken.
pi_192706375
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 20:26 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat waren mijn opmerkingen niet
[..]

Ik erken dat we in een uitzonderlijke situatie zitten en dat wie dan ook op deze aarde recht heeft op een leven. Ook ouderen.

Het enige waar ik voor pleit is niet om angst te laten reageren en puur op basis van feiten te regeren. Maar dat zet andere personen al aan tot schuimbekken hier.

Wat ik overigens ook erken is dat de we moeten weer aan het werk roepers zich niet alleen blind staren op de directe gevolgen van Corona maar ook kijken naar de gevolgen van al deze maatregelen.
Het is een anders een feit dat deze lockdown levens red. Grappig dat dat feit niet zo goed ontvangen wordt door de voorstanders van het opheffen van de lockdown. Heel gek.
pi_192707084
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is een anders een feit dat deze lockdown levens red. Grappig dat dat feit niet zo goed ontvangen wordt door de voorstanders van het opheffen van de lockdown. Heel gek.
Kan het wel blijven herhalen maar het totaal verneuken van de economie kost meer levens dan dat dit geintje oplevert. BY FAR. Het staat echt totaal niet in verhouding.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192707112
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 23:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

Kan het wel blijven herhalen maar het totaal verneuken van de economie kost meer levens dan dat dit geintje oplevert. BY FAR. Het staat echt totaal niet in verhouding.

Je kan het blijven herhalen maar zolang je geen betrouwbare cijfers hebt blijft het aan dovemansoren gericht. Meten is weten, zonder cijfers geen wetenschap en we zeggen allemaal dat we op de wetenschap vertrouwen, dus dan is de lockdown het beste alternatief.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2020 23:35:02 ]
pi_192707292
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 23:32 schreef ludovico het volgende:

[..]

We hebben geen volledige lockdown dus we verneuken onze economie momenteel niet totaal, dat is een klein beetje overdreven.

We kunnen nog steeds eten en drinken bestellen bij restaurants en afhalen of laten bezorgen, we kunnen nog steeds nieuwe auto's kopen en laten repareren, we kunnen nog naar winkels, bakkers en slagers zijn nog gewoon open enz. enz.

Daarnaast is het een wilde gok dat dit ons "by far" meer kost dan oplevert. Dat is je eigen interpretatie, maar zoals ik al eerder zei is het - te veel - loslaten van de maatregelen ook een garantie voor flinke maatschappelijke schade - die ook financieel - lang door zal werken in de samenleving, en de maatschappij flink zal ontwrichten.

Of dat tegen elkaar opweegt is koffiedik kijken, maar ik denk dat de huidige instelling verstandig is en dat we deze vorm van maatregelen het beste zo geleidelijk mogelijk kunnen loslaten willen we een explosie van besmettingen voorkomen, en voorkomen dat ziekenhuizen de vraag echt niet meer aan kunnen met alle gevolgen van dien (in dat geval zijn we namelijk verder van huis dan de huidige situatie).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 19 april 2020 @ 23:57:53 #167
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192707347
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 23:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

We hebben geen volledige lockdown dus we verneuken onze economie momenteel niet totaal, dat is een klein beetje overdreven.

We kunnen nog steeds eten en drinken bestellen bij restaurants en afhalen of laten bezorgen, we kunnen nog steeds nieuwe auto's kopen en laten repareren, we kunnen nog naar winkels, bakkers en slagers zijn nog gewoon open enz. enz.

Daarnaast is het een wilde gok dat dit ons "by far" meer kost dan oplevert. Dat is je eigen interpretatie, maar zoals ik al eerder zei is het - te veel - loslaten van de maatregelen ook een garantie voor flinke maatschappelijke schade - die ook financieel - lang door zal werken in de samenleving, en de maatschappij flink zal ontwrichten.

Of dat tegen elkaar opweegt is koffiedik kijken, maar ik denk dat de huidige instelling verstandig is en dat we deze vorm van maatregelen het beste zo geleidelijk mogelijk kunnen loslaten willen we een explosie van besmettingen voorkomen, en voorkomen dat ziekenhuizen de vraag echt niet meer aan kunnen met alle gevolgen van dien (in dat geval zijn we namelijk verder van huis dan de huidige situatie).
Goeie post. Ondernemers krijgen staatssteun en voor de rest zijn de huidige maatregelen broodnodig om de zorg in de running te houden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192707526
quote:
1s.gif Op zondag 19 april 2020 23:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan het blijven herhalen maar zolang je geen betrouwbare cijfers hebt blijft het aan dovemansoren gericht. Meten is weten, zonder cijfers geen wetenschap en we zeggen allemaal dat we op de wetenschap vertrouwen, dus dan is de lockdown het beste alternatief.
Google dan op GDP and life expectancy of unemployment and life expectancy....

Of bedenk gewoon hoeveel levens je kan redden met de 225 miljard die nu verdampt ieder kwartaal, en als dat structurele schade wordt nog meer.

40.000 extra doden met 5 jaar nog op de normale teller is niks op 17 miljoen.

Wat lul je met geen betrouwbare cijfers de correlatie tussen GDP en levensverwachting is mega duidelijk LXIV heeft al ergens in dit topic laten zien hoe dat er uit ziet in de wereld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192707540
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 23:57 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Goeie post. Ondernemers krijgen staatssteun en voor de rest zijn de huidige maatregelen broodnodig om de zorg in de running te houden.
Nooit perfect dit doet dus wel wat meer pijn.
pi_192707559
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 23:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Daarnaast is het een wilde gok dat dit ons "by far" meer kost dan oplevert.
Dat is dus niet "een wilde gok" als je een beetje verstand hebt van de verhoudingen dan begrijp je dit.

Maar okay met deze woorden zal ik jullie niet overtuigen ofzo, maar probeer google scholar en leg linkjes tussen gezondheid en economie... Zoveel zaken zijn onderzocht.

Daarnaast is het ook gewoon normaal boeren verstand dat als mensen meer geld hebben om uit te geven dat er meer naar zorg gaat.

En kijk eens voor de grap naar hoeveel vermogen er naar zorg gaat over de jaren, steeds meer en meer. Dat kan alleen vanwege toegenomen welvaart.

Ook onderzoek valt daar onder. Echt, we zijn zo hard vooruit gegaan... Dat komt allemaal door de stand van de economie.

https://www.cpb.nl/sites/(...)isch-perspectief.pdf

Blz 39 bijvoorbeeld.
Meer zorg als % van het BBP dat is ook vanwege meer zorg behoeftigden hoor, maar zonder economie hadden we dit ons niet kunnen permitteren.
  maandag 20 april 2020 @ 00:25:52 #171
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_192707576
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 00:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is dus niet "een wilde gok" als je een beetje verstand hebt van de verhoudingen dan begrijp je dit.

Maar okay met deze woorden zal ik jullie niet overtuigen ofzo, maar probeer google scholar en leg linkjes tussen gezondheid en economie... Zoveel zaken zijn onderzocht.

Daarnaast is het ook gewoon normaal boeren verstand dat als mensen meer geld hebben om uit te geven dat er meer naar zorg gaat.

En kijk eens voor de grap naar hoeveel vermogen er naar zorg gaat over de jaren, steeds meer en meer. Dat kan alleen vanwege toegenomen welvaart.

Ook onderzoek valt daar onder. Echt, we zijn zo hard vooruit gegaan... Dat komt allemaal door de stand van de economie.
Kun je nagaan hoeveel mensen we nu kunnen redden vanwege onze fantastische welvaart. Maar jij laat ze liever creperen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_192707583
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 00:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Kun je nagaan hoeveel mensen we nu kunnen redden vanwege onze fantastische welvaart. Maar jij laat ze liever creperen.
Nee, jij laat ze creperen door onze welvaart op te heffen waardoor we straks geen middelen meer hebben om meer mensen te redden.

Als alle scholen alleen al een leerachterstand oplopen van 6 maanden, kun je dat zo doortrekken naar een geneesmiddel dat 6 maanden later op de markt komt waardoor er meer mensen onnodig sterven, als er al geen structurele schade om omdat bedrijven onnodig failliet gaan.

Gezondheid en economie zijn diep vervlochten.
pi_192707731
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 00:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, jij laat ze creperen door onze welvaart op te heffen waardoor we straks geen middelen meer hebben om meer mensen te redden.
Maar we heffen onze welvaart momenteel niet op. Dat we straks geen middelen meer zouden hebben om mensen nog te redden is ook zwaar overtrokken, want dat is simpelweg een keuze.

Zoals het ook een keuze is om onbeperkt geld bij te drukken voor het redden van de financiële sector, of de Zuid-Europese landen.

quote:
Precies. Daarom zou je moeten weten dat als we de huidige maatregelen te snel loslaten en het virus echt om zich heengrijpt, ziekenhuizen overbelast raken etc, dat de economie dan nog veel harder zal worden geraakt waarschijnlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_192708750
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 00:59 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar we heffen onze welvaart momenteel niet op. Dat we straks geen middelen meer zouden hebben om mensen nog te redden is ook zwaar overtrokken, want dat is simpelweg een keuze.

Zoals het ook een keuze is om onbeperkt geld bij te drukken voor het redden van de financiële sector, of de Zuid-Europese landen.
[..]

Precies. Daarom zou je moeten weten dat als we de huidige maatregelen te snel loslaten en het virus echt om zich heengrijpt, ziekenhuizen overbelast raken etc, dat de economie dan nog veel harder zal worden geraakt waarschijnlijk.
Goeie post. Er is straks nog zat welvaart over, en die economie maak ik me ook niet zo zorgen om. Die crisis zat er allang aan te komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2020 07:42:02 ]
  maandag 20 april 2020 @ 07:52:12 #175
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192708799
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 00:25 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Die fanatische welvaart zal spoedig over zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 20 april 2020 @ 08:01:31 #176
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_192708863
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 07:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die fanatische welvaart zal spoedig over zijn
Ik weet nog het begin van de lockdown toen werd gezegd dat Nederland sterk genoeg is om het financieel te dragen en ik vind mensenlevens belangrijker dan verzonnen geld
I will do what i must !!
  maandag 20 april 2020 @ 08:02:55 #177
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_192708874
quote:

[..]

Als alle scholen alleen al een leerachterstand oplopen van 6 maanden, kun je dat zo doortrekken naar een geneesmiddel dat 6 maanden later op de markt komt waardoor er meer mensen onnodig sterven, als er al geen structurele schade om omdat bedrijven onnodig failliet gaan.

Bottomline vind je dus dat we nu mensen moeten laten doodgaan voor mogelijke winst in de toekomst. Winst die afkomstig is van onmeetbare verliezen nu op basis van een nog onvoorspelbaar economisch verlies. Helder. Misschien gaat die briljante uitvinder van toekomstige geneesmiddelen wel dood omdat hij geen zorg kan krijgen vanwege het opheffen van de lock-down?

Even voor jouw beeld. Op de IC's liggen geen bejaarden, bejaarden gaan nog steeds gewoon dood, palliatieve zorg krijgen die. Mag dat nog wel van jou? Dat kost ook aardig wat geld. Ook dat geld kunnen we beter in onderwijs stoppen. Die bejaarden gaan ook zonder palliatieve zorg wel dood, geen probleem.
pi_192708947
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 08:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Bottomline vind je dus dat we nu mensen moeten laten doodgaan voor mogelijke winst in de toekomst. Winst die afkomstig is van onmeetbare verliezen nu op basis van een nog onvoorspelbaar economisch verlies. Helder. Misschien gaat die briljante uitvinder van toekomstige geneesmiddelen wel dood omdat hij geen zorg kan krijgen vanwege het opheffen van de lock-down?

Even voor jouw beeld. Op de IC's liggen geen bejaarden, bejaarden gaan nog steeds gewoon dood, palliatieve zorg krijgen die. Mag dat nog wel van jou? Dat kost ook aardig wat geld. Ook dat geld kunnen we beter in onderwijs stoppen. Die bejaarden gaan ook zonder palliatieve zorg wel dood, geen probleem.
Hoezo liggen er op de ICs geen bejaarden?
En los van de uitzonderingen zijn de meeste doden boven de 70. Die werken niet eens meer.

Denk nog steeds dat isoleren van de ouderen samen met anderen met een zwakke gezondheid het beste is.
  maandag 20 april 2020 @ 08:13:10 #179
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_192708954
Mischien als het virus afzwakt en we kunnen weer uit lockdown wie weet komen we er nog sterker uit wie weet ?
I will do what i must !!
pi_192708980
quote:

[..]

Zo relevant is Nederland helemaal niet. Het hele probleem is dat we hier een enorm open economie hebben. Dan kun je de lockdown in Nederland wel doodleuk gaan opheffen, maar dat doet vrij weinig af aan het feit dat de internationale handel en het toerisme redelijk stil liggen. Daar helpt met z'n allen in een kroeg gaan staan zuipen of uit eten gaan niet echt tegen. Je ziet bovendien ook dat zaken die gewoon open zijn net zo goed flink geraakt worden. Dat is niet omdat je er van de overheid niet in mag, maar omdat mensen ook zelf liever niet te veel risico nemen in dit soort tijden.
En hoewel structurele economische neergang inderdaad nadelige gezondheidseffecten kan hebben, geldt dat voor dit soort recessies die wellicht ook weer snel voorbij kunnen zijn dat er ook wel degelijk positieve gezondheidseffecten aanzitten. Van minder verkeersdoden tot betere luchtkwaliteit.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 20 april 2020 @ 08:19:35 #181
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_192709005
De mensen die nu roepen om alles weer op te starten denken alleen maar aan geld
En krijgen we een keiharde comeback van het virus lijky mij niet slim
I will do what i must !!
pi_192709148
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 22:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat moeten ze ook niet doen natuurlijk!
De kwetsbare mensen moeten toch naar bendes ondernemers om zeep en schoon water te krijgen? Zijn dus verplicht om te gaan zoeken, terwijl de ondernemers al tijden betere fietsen en/of snellere auto's hebben dan de kwetsbare mensen, waardoor de bendes ondernemers veel sneller zijn.
  maandag 20 april 2020 @ 08:35:04 #183
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_192709184
Wat mij zorgen baad is dat ondernemers blijkbaar geen 2 maanden zonder inkomsten kunnen. De meeste 'ondernemers' gaan dus van maand tot maand. Zorgelijk.
  maandag 20 april 2020 @ 08:51:58 #184
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_192709350
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2020 08:35 schreef xzaz het volgende:
Wat mij zorgen baad is dat ondernemers blijkbaar geen 2 maanden zonder inkomsten kunnen. De meeste 'ondernemers' gaan dus van maand tot maand. Zorgelijk.
Daar zullen een hoop ZZP'ers tussen zitten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 20 april 2020 @ 08:53:28 #185
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192709363
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 08:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar zullen een hoop ZZP'ers tussen zitten.
Als ZZP-er is het toch juist makkelijker om even helemaal terug te schalen wat betreft kosten? Lijkt me dat juist kleine bedrijfjes met een paar mensen in dienst het erg zwaar hebben. Veel ZZP-ers werken bv gewoon thuis, dus geen huur van een kantoor oid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 20 april 2020 @ 08:54:57 #186
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192709374
quote:
Ligt er ook maar net aan hoe lang een bedrijf bestaat. Stel je hebt een winstmarge van 4%, dan ben je al 2 jaar aan het sparen voor een maand buffer.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192710119
quote:
Vind je? In veel bedrijftakken is de winstmarge niet zo riant, ik geloof dat de winstmarge voor belasting voor het MKB in een goed jaar als vorig jaar ongeveer 5% van de omzet. In een wat minder jaar ligt dat lager of zelfs negatief.

Twee Maanden omzet is dan pakweg 16,7% omzet. Oftewel je hebt bijna 3,5 jaar aan volledige winst nodig om voldoende buffer te hebben om 2 maanden echt nul omzet te draaien.
Goed, je zult hier en daar wat verzekerd zijn en kunnen lenen, maar 2 maanden nul omzet is gewoon echt fors.

[ Bericht 1% gewijzigd door Monolith op 20-04-2020 10:25:31 ]
pi_192710557
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2020 17:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus, zonder aannames beslissingen maken dan maar? :')
Ja, het lijkt me inderdaad zeer verstandig om geen beslissingen te maken op basis van aannames.

:D :D :D
"Pools are perfect for holding water"
pi_192710613
quote:
Zorgen baar je, net als een vrouw een kind. In zorgen baden klopt taalkundig gezien niet.

En ja, dat maand tot maand lijkt me een heel vervelend overblijfsel van de vorige crisis. De buffers zijn op bij kleine ondernemers.
  maandag 20 april 2020 @ 10:15:40 #190
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_192710626
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 10:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Zorgen baar je, net als een vrouw een kind. Er in baden klopt taalkundig gezien niet.

En ja, dat maand tot maand lijkt me een heel vervelend overblijfsel van de vorige crisis. De buffers zijn op bij kleine ondernemers.
Dmn, 'baart me zorgen.'

Bedankt.
pi_192710632
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2020 10:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dmn, 'baart me zorgen.'

Bedankt.
yw
  maandag 20 april 2020 @ 11:09:07 #192
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_192711651
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2020 08:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als ZZP-er is het toch juist makkelijker om even helemaal terug te schalen wat betreft kosten? Lijkt me dat juist kleine bedrijfjes met een paar mensen in dienst het erg zwaar hebben. Veel ZZP-ers werken bv gewoon thuis, dus geen huur van een kantoor oid.
Veel Zzp'ers zijn schijnzelfstandige. En veel zijn goedkoop omdat ze weinig overhead hebben. Die kunnen helemaal niet terug schalen. Ze hebben helemaal geen schaal.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_192712116
Zelfs als we de lockdown in Nederland opheffen zijn veel bedrijven daar niet mee geholpen. Tuurlijk, het is heel fijn voor kroegbazen, restauranthouders, bioscoopketens en poppodia (en al het personeel dat daarin werkzaam is, van geluidstechnici tot schoonmakers) maar de grote sectoren zoals de land- en tuinbouw en de vliegsector kunnen dan nog steeds nergens heen met hun producten en diensten.
pi_192712511
quote:
6s.gif Op maandag 20 april 2020 11:37 schreef Nielsch het volgende:
Zelfs als we de lockdown in Nederland opheffen zijn veel bedrijven daar niet mee geholpen. Tuurlijk, het is heel fijn voor kroegbazen, restauranthouders, bioscoopketens en poppodia (en al het personeel dat daarin werkzaam is, van geluidstechnici tot schoonmakers) maar de grote sectoren zoals de land- en tuinbouw en de vliegsector kunnen dan nog steeds nergens heen met hun producten en diensten.
De ondernemers werkzaam in de land - en tuinbouw kunnen hun producten toch gewoon uitdelen? Ze produceren toch maar overschotten.
pi_192712607
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 11:57 schreef torentje het volgende:

[..]

De ondernemers werkzaam in de land - en tuinbouw kunnen hun producten toch gewoon uitdelen? Ze produceren toch maar overschotten.
hoe zijn zij daarmee geholpen?
pi_192712661
quote:
6s.gif Op maandag 20 april 2020 12:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

hoe zijn zij daarmee geholpen?
Nou, dan krijgen zij loon in de vorm van gesprekken op niveau.
  maandag 20 april 2020 @ 12:12:33 #197
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192712744
quote:
10s.gif Op maandag 20 april 2020 10:15 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dmn, 'baart me zorgen.'

Bedankt.
Ach, beter in zorgen baden, dan in verdriet verdrinken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_192712857
quote:
6s.gif Op maandag 20 april 2020 11:37 schreef Nielsch het volgende:
En zelfs dan is het de vraag in hoeverre de genoemde sectoren nou echt gebaat zijn bij het opheffen van de lockdown. Ga je de anderhalvemeterregel in stand houden, dan zullen kroegen, restaurants, bioscopen en poppodia toch niet echt heel lekker kunnen draaien en dus waarschijnlijk ook nog forse steun moeten ontvangen. Gooi je alles gewoon lekker weer ouderwets open, dan is het de vraag of mensen er allemaal wel weer zo happig op zijn om weer en masse hutjemutje in een populaire kroeg of bij een concertje te gaan staan.
  maandag 20 april 2020 @ 12:25:44 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192712916
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 12:07 schreef torentje het volgende:

[..]

Nou, dan krijgen zij loon in de vorm van gesprekken op niveau.
De tuinderskinderen:”wat eten we vanavond?” Een gesprek op niveau
The End Times are wild
pi_192712981
Dan hou je toch gewoon niet aan de regels? Geen boete voor nodig, gewoon de namen registreren.

Klopt diegene dan aan voor een IC bed, kom je of niet voor in aanmerking of onderaan de wachtlijst.

Simpel zat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')