Ik weet nog het begin van de lockdown toen werd gezegd dat Nederland sterk genoeg is om het financieel te dragen en ik vind mensenlevens belangrijker dan verzonnen geldquote:Op maandag 20 april 2020 07:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die fanatische welvaart zal spoedig over zijn
Bottomline vind je dus dat we nu mensen moeten laten doodgaan voor mogelijke winst in de toekomst. Winst die afkomstig is van onmeetbare verliezen nu op basis van een nog onvoorspelbaar economisch verlies. Helder. Misschien gaat die briljante uitvinder van toekomstige geneesmiddelen wel dood omdat hij geen zorg kan krijgen vanwege het opheffen van de lock-down?quote:Op maandag 20 april 2020 00:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, jij laat ze creperen door onze welvaart op te heffen waardoor we straks geen middelen meer hebben om meer mensen te redden.
Als alle scholen alleen al een leerachterstand oplopen van 6 maanden, kun je dat zo doortrekken naar een geneesmiddel dat 6 maanden later op de markt komt waardoor er meer mensen onnodig sterven, als er al geen structurele schade om omdat bedrijven onnodig failliet gaan.
Gezondheid en economie zijn diep vervlochten.
Hoezo liggen er op de ICs geen bejaarden?quote:Op maandag 20 april 2020 08:02 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Bottomline vind je dus dat we nu mensen moeten laten doodgaan voor mogelijke winst in de toekomst. Winst die afkomstig is van onmeetbare verliezen nu op basis van een nog onvoorspelbaar economisch verlies. Helder. Misschien gaat die briljante uitvinder van toekomstige geneesmiddelen wel dood omdat hij geen zorg kan krijgen vanwege het opheffen van de lock-down?
Even voor jouw beeld. Op de IC's liggen geen bejaarden, bejaarden gaan nog steeds gewoon dood, palliatieve zorg krijgen die. Mag dat nog wel van jou? Dat kost ook aardig wat geld. Ook dat geld kunnen we beter in onderwijs stoppen. Die bejaarden gaan ook zonder palliatieve zorg wel dood, geen probleem.
Zo relevant is Nederland helemaal niet. Het hele probleem is dat we hier een enorm open economie hebben. Dan kun je de lockdown in Nederland wel doodleuk gaan opheffen, maar dat doet vrij weinig af aan het feit dat de internationale handel en het toerisme redelijk stil liggen. Daar helpt met z'n allen in een kroeg gaan staan zuipen of uit eten gaan niet echt tegen. Je ziet bovendien ook dat zaken die gewoon open zijn net zo goed flink geraakt worden. Dat is niet omdat je er van de overheid niet in mag, maar omdat mensen ook zelf liever niet te veel risico nemen in dit soort tijden.quote:Op maandag 20 april 2020 00:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, jij laat ze creperen door onze welvaart op te heffen waardoor we straks geen middelen meer hebben om meer mensen te redden.
Als alle scholen alleen al een leerachterstand oplopen van 6 maanden, kun je dat zo doortrekken naar een geneesmiddel dat 6 maanden later op de markt komt waardoor er meer mensen onnodig sterven, als er al geen structurele schade om omdat bedrijven onnodig failliet gaan.
Gezondheid en economie zijn diep vervlochten.
De kwetsbare mensen moeten toch naar bendes ondernemers om zeep en schoon water te krijgen? Zijn dus verplicht om te gaan zoeken, terwijl de ondernemers al tijden betere fietsen en/of snellere auto's hebben dan de kwetsbare mensen, waardoor de bendes ondernemers veel sneller zijn.quote:
Daar zullen een hoop ZZP'ers tussen zitten.quote:Op maandag 20 april 2020 08:35 schreef xzaz het volgende:
Wat mij zorgen baad is dat ondernemers blijkbaar geen 2 maanden zonder inkomsten kunnen. De meeste 'ondernemers' gaan dus van maand tot maand. Zorgelijk.
Als ZZP-er is het toch juist makkelijker om even helemaal terug te schalen wat betreft kosten? Lijkt me dat juist kleine bedrijfjes met een paar mensen in dienst het erg zwaar hebben. Veel ZZP-ers werken bv gewoon thuis, dus geen huur van een kantoor oid.quote:Op maandag 20 april 2020 08:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar zullen een hoop ZZP'ers tussen zitten.
Ligt er ook maar net aan hoe lang een bedrijf bestaat. Stel je hebt een winstmarge van 4%, dan ben je al 2 jaar aan het sparen voor een maand buffer.quote:Op maandag 20 april 2020 08:35 schreef xzaz het volgende:
Wat mij zorgen baad is dat ondernemers blijkbaar geen 2 maanden zonder inkomsten kunnen. De meeste 'ondernemers' gaan dus van maand tot maand. Zorgelijk.
Vind je? In veel bedrijftakken is de winstmarge niet zo riant, ik geloof dat de winstmarge voor belasting voor het MKB in een goed jaar als vorig jaar ongeveer 5% van de omzet. In een wat minder jaar ligt dat lager of zelfs negatief.quote:Op maandag 20 april 2020 08:35 schreef xzaz het volgende:
Ja, het lijkt me inderdaad zeer verstandig om geen beslissingen te maken op basis van aannames.quote:Op zondag 19 april 2020 17:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus, zonder aannames beslissingen maken dan maar?
Zorgen baar je, net als een vrouw een kind. In zorgen baden klopt taalkundig gezien niet.quote:Op maandag 20 april 2020 08:35 schreef xzaz het volgende:
Dmn, 'baart me zorgen.'quote:Op maandag 20 april 2020 10:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Zorgen baar je, net als een vrouw een kind. Er in baden klopt taalkundig gezien niet.
En ja, dat maand tot maand lijkt me een heel vervelend overblijfsel van de vorige crisis. De buffers zijn op bij kleine ondernemers.
Veel Zzp'ers zijn schijnzelfstandige. En veel zijn goedkoop omdat ze weinig overhead hebben. Die kunnen helemaal niet terug schalen. Ze hebben helemaal geen schaal.quote:Op maandag 20 april 2020 08:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als ZZP-er is het toch juist makkelijker om even helemaal terug te schalen wat betreft kosten? Lijkt me dat juist kleine bedrijfjes met een paar mensen in dienst het erg zwaar hebben. Veel ZZP-ers werken bv gewoon thuis, dus geen huur van een kantoor oid.
De ondernemers werkzaam in de land - en tuinbouw kunnen hun producten toch gewoon uitdelen? Ze produceren toch maar overschotten.quote:Op maandag 20 april 2020 11:37 schreef Nielsch het volgende:
Zelfs als we de lockdown in Nederland opheffen zijn veel bedrijven daar niet mee geholpen. Tuurlijk, het is heel fijn voor kroegbazen, restauranthouders, bioscoopketens en poppodia (en al het personeel dat daarin werkzaam is, van geluidstechnici tot schoonmakers) maar de grote sectoren zoals de land- en tuinbouw en de vliegsector kunnen dan nog steeds nergens heen met hun producten en diensten.
hoe zijn zij daarmee geholpen?quote:Op maandag 20 april 2020 11:57 schreef torentje het volgende:
[..]
De ondernemers werkzaam in de land - en tuinbouw kunnen hun producten toch gewoon uitdelen? Ze produceren toch maar overschotten.
Ach, beter in zorgen baden, dan in verdriet verdrinken.quote:
En zelfs dan is het de vraag in hoeverre de genoemde sectoren nou echt gebaat zijn bij het opheffen van de lockdown. Ga je de anderhalvemeterregel in stand houden, dan zullen kroegen, restaurants, bioscopen en poppodia toch niet echt heel lekker kunnen draaien en dus waarschijnlijk ook nog forse steun moeten ontvangen. Gooi je alles gewoon lekker weer ouderwets open, dan is het de vraag of mensen er allemaal wel weer zo happig op zijn om weer en masse hutjemutje in een populaire kroeg of bij een concertje te gaan staan.quote:Op maandag 20 april 2020 11:37 schreef Nielsch het volgende:
Zelfs als we de lockdown in Nederland opheffen zijn veel bedrijven daar niet mee geholpen. Tuurlijk, het is heel fijn voor kroegbazen, restauranthouders, bioscoopketens en poppodia (en al het personeel dat daarin werkzaam is, van geluidstechnici tot schoonmakers) maar de grote sectoren zoals de land- en tuinbouw en de vliegsector kunnen dan nog steeds nergens heen met hun producten en diensten.
De tuinderskinderen:”wat eten we vanavond?” Een gesprek op niveauquote:Op maandag 20 april 2020 12:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Nou, dan krijgen zij loon in de vorm van gesprekken op niveau.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |