Ja, maar dat lijkt dus niet genoeg te zijn als je naar de huidige cijfers kijkt. Als wij nu nog 40 IC patiënten per dag krijgen dan gaat dat straks gewoon toenemen als er meer vrijheid komt.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Track en Trace is dan ook de enige manier om zo'n virus onder controle te houden. Buiten een lockdown (dom of intelligent) dan.
Dat viel mij ook op. Dat heeft verre van prioriteit, geeft teveel problemen rondom.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
IK hoop dat iedereen die dacht over een 2 weken weer een terrasje te pikken na dit kamerdebat weer bij de les is. Dat wordt dit jaar niets meer.
Misschien mag je mee naar de kerk?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:33 schreef maan_man het volgende:
Zolang de buurman naar de kerk mag, wil ik tennissen.
Zolang de zorg het aankan.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
maar het zou fijn zijn als zij gewoon open willen communiceren over wat ze willen accepteren qua aantal doden/ziekenhuisopnames/IC opnames etc.
Dat moeten we ook. Er is al vaker gezegd "het virus is onder ons en zal niet weggaan". Die doden gaan er komen. De vraag is binnen welk tijdsbestek.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
De cijfers laten gewoon zien dat je geen andere keus hebt (behalve meer doden accepteren).
Daarom is het dan toch verstandig om juist in te zetten op het verbeteren, uitbreiden, opschalen van de zorg? Wij moeten er voor zorgen dat de zorg langdurig kwaliteit kan leveren zonder constant onder druk te staan. Druk totaal wegnemen lijkt mij onmogelijk, maar deze zoveel mogelijk minderen moet echt speerpunt zijn. Nog meer dan een app of wat dan ook.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zolang de zorg het aankan.
[..]
Dat moeten we ook. Er is al vaker gezegd "het virus is onder ons en zal niet weggaan". Die doden gaan er komen. De vraag is binnen welk tijdsbestek.
(En afhankelijk hoe snel een vaccin komt en hoe effectief deze is; ook tegen toekomstige mutaties)
De cultuur van Z-K laat dit soort maatregelen veel beter toe in mijn beleving. Nederlanders willen graag overal tegenaan schoppen en hebben het niet zo met regeltjes die iedereen verplichten iets te installeren of ergens aan te houden..quote:Op donderdag 16 april 2020 16:39 schreef Lyrebird het volgende:
De Koreanen lijken veel succes met track and tracé te hebben, maar er zijn haken en ogen. Laat je telefoon thuis, doe geen betalingen met een betaalkaart en je blijft onder de radar.
Is Nederland klaar voor zo’n maatregel? Wij kunnen niet eens stil zijn in een stiltecoupé.
Met track en trace moeten mensen eerst ziek worden voor je iets kunt doen, waardoor je altijd achter de feiten aanholt.
Wie beweert dat dit niet gebeurt en zal blijven gebeuren? Mensen worden als een gek (verkort) opgeleid, waar mogelijk.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:40 schreef Kyran het volgende:
Daarom is het dan toch verstandig om juist in te zetten op het verbeteren, uitbreiden, opschalen van de zorg?
Goh het wekelijkse bangmaak en streng zijn festijn heeft ook weer zijn werk gedaan zie ik.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
IK hoop dat iedereen die dacht over een 2 weken weer een terrasje te pikken na dit kamerdebat weer bij de les is. Dat wordt dit jaar niets meer.
Kijk alleen al de reacties in het topic hier met de vraag wie zo'n app gaat gebruiken. En zelfs zo'n app is niet zaligmakend (zie bv. Singapore).quote:Op donderdag 16 april 2020 16:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De cultuur van Z-K laat dit soort maatregelen veel beter toe in mijn beleving. Nederlanders willen graag overal tegenaan schoppen en hebben het niet zo met regeltjes die iedereen verplichten iets te installeren of ergens aan te houden..
Juist, dit is ook mijn punt.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:39 schreef Lyrebird het volgende:
De Koreanen lijken veel succes met track and tracé te hebben, maar er zijn haken en ogen. Laat je telefoon thuis, doe geen betalingen met een betaalkaart en je blijft onder de radar.
Is Nederland klaar voor zo’n maatregel? Wij kunnen niet eens stil zijn in een stiltecoupé.
Met track en trace moeten mensen eerst ziek worden voor je iets kunt doen, waardoor je altijd achter de feiten aanholt.
Ik hoor hier bizar weinig over. Als je bronnen hebt lees ik ze graag.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie beweert dat dit niet gebeurt en zal blijven gebeuren? Mensen worden als een gek (verkort) opgeleid, waar mogelijk.
Kun je meer details geven - wat heeft men specifiek gezegd?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Zie bv. https://www.icthealth.nl/(...)-voor-zorgpersoneel/quote:Op donderdag 16 april 2020 16:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik hoor hier bizar weinig over. Als je bronnen hebt lees ik ze graag.
quote:De coronacrisis zet het Nederlandse zorgsysteem al weken enorm onder druk. Verwacht wordt dat dit nog een aantal weken tot maanden zal duren. De zorg kampte ook voor deze crisis al met een personeelstekort. De behoefte voor meer zorgpersoneel is alleen maar groter geworden.
Daarom wordt nu ook een beroep gedaan op mensen zonder specifieke zorgachtergrond in te zetten, liefst zo snel mogelijk. Daarvoor is scholing nodig. Maar er is ook scholing nodig om huidig zorgpersoneel zo snel mogelijk te bekwamen in complexere werkprocessen.
quote:De afgelopen periode hebben ook steeds meer ziekenhuizen en wetenschappelijke verenigingen aan de ontwikkeling van omscholingsmaterialen gewerkt. Die zijn bedoeld voor het zo snel mogelijk kunnen inzetten van zorgprofessionals bij de bestrijding van COVID-19. Een overzicht van beschikbare e-learnings, checklists en capaciteitsmodellen zijn op deze website bij elkaar gezet.
Dit valt mij ook ja. Het wordt bijna als een vaststaand gegeven gepresenteerd dat we weer terug moeten naar de standaard IC bezetting voordat we de maatregelen deels kunnen opheffen.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom is het dan toch verstandig om juist in te zetten op het verbeteren, uitbreiden, opschalen van de zorg? Wij moeten er voor zorgen dat de zorg langdurig kwaliteit kan leveren zonder constant onder druk te staan. Druk totaal wegnemen lijkt mij onmogelijk, maar deze zoveel mogelijk minderen moet echt speerpunt zijn. Nog meer dan een app of wat dan ook.
Hoe beter je zorg is en hoe meer bedden je hebt en hoe meer personeel je hebt hoe langer of hoe meer je je maatregelen kan versoepelen.
Daar hoor ik gewoon te weinig over en dat vind ik raar/slecht.
Maar daar is de 1,5 meter-maatregel en het handen wassen toch voor bedoeld om die kans te minimaliseren? Want iemand die wel symptomen heeft gaat sowieso niet naar buiten (althans dat is de bedoeling).quote:Op donderdag 16 april 2020 16:44 schreef Kyran het volgende:
[...]
Als iemand denkt asymptomatisch te zijn en gewoon naar de supermarkt gaat of gaat werken dan kan hij/zij dus gewoon anderen besmetten. Dat hij dan eigenlijk wel symptomen heeft die niet opgemerkt doet er dan niet meer toe.
[...]
Het is gewoon de aloude retorische truc. Doen alsof iemand iets gezegd heeft en vervolgens ingaan op iets wat helemaal niemand gezegd heeft.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je meer details geven - wat heeft men specifiek gezegd?
Zo is het, de maatregelen zijn wel toe aan de nodige nuancering.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:33 schreef maan_man het volgende:
Daarom denk ik dat het het beste is om dit als een keuze voor te leggen.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:41 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De cultuur van Z-K laat dit soort maatregelen veel beter toe in mijn beleving. Nederlanders willen graag overal tegenaan schoppen en hebben het niet zo met regeltjes die iedereen verplichten iets te installeren of ergens aan te houden..
Niks vanuit de regering / overheid dus, ook geen oproep? Echt niet lullig bedoeld, want ik heb het serieus niet gezien en dat is waar ik op doel. Ik vind dat de overheid hier de leiding moet nemen en bijvoorbeeld moet zeggen wij gaan standaard naar 2500 IC bedden, waarvan 1500 voor coronapatiënten en wij gaan A B C en D doen om dit te bereiken in X maanden.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zie bv. https://www.icthealth.nl/(...)-voor-zorgpersoneel/
[..]
[..]
Precies, dit moet je echt op hele grote schaal aanpakken.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niks vanuit de regering / overheid dus, ook geen oproep? Echt niet lullig bedoeld, want ik heb het series inet gezien en dat is waar ik op doel. Ik vind dat de overheid hier de leiding moet nemen en bijvoorbeeld moet zeggen wij gaan standaard naar 2500 IC bedden, waarvan 1500 voor coronapatiënten en wij gaan A B C en D doen om dit te bereiken in X maanden.
Dit soort dingen heb je veel meer aan, want dan heb je gewoon meer ruimte om langdurig te versoepelen.
Ja, maar het gaat dus om de situatie dat je DENKT geen symptomen te hebben, maar die eigenlijk wel hebt. Als uit onderzoek blijkt dat dan 44% van de besmettingen uit zulke situaties ontstaan dan is het best kut .....quote:Op donderdag 16 april 2020 16:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar daar is de 1,5 meter-maatregel en het handen wassen toch voor bedoeld om die kans te minimaliseren? Want iemand die wel symptomen heeft gaat sowieso niet naar buiten (althans dat is de bedoeling).
Er is een belangrijk verschil tussen presymptomatisch en asymptomatisch:quote:Op donderdag 16 april 2020 16:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Juist, dit is ook mijn punt.
https://www.nature.com/articles/s41591-020-0869-5
Nogmaals even dit onderzoek. Als 44% asymptomatisch verspreidt dan hebben wij gewoon een probleem. Jaap van Dissel zegt dat een groot deel van die 44% waarschijnlijk toch wel symptomen had, maar dat maakt voor ons als bevolking GEEN verschil.
Als iemand denkt asymptomatisch te zijn en gewoon naar de supermarkt gaat of gaat werken dan kan hij/zij dus gewoon anderen besmetten. Dat hij dan eigenlijk wel symptomen heeft die niet opgemerkt doet er dan niet meer toe.
https://www.propublica.or(...)-to-beat-coronavirusquote:"Most of the people who were thought to be asymptomatic aren't truly asymptomatic," said Van Kerkhove. "When we went back and interviewed them, most of them said, actually I didn't feel well but I didn't think it was an important thing to mention. I had a low-grade temperature, or aches, but I didn't think that counted."
The WHO sent a team to China and visited community centers, clinics and hospitals, and transportation hubs. Through their data collection, the team found that about 75% of people who were initially classified as "asymptomatic" went on to develop symptoms, she said. This matches up with the CDC's findings at the nursing facility in Washington. Of the 13 positive patients who initially reported no symptoms during testing,10 later developed symptoms.
Tis ook een tamelijk besmettelijke ziekte die naar kan uitpakken voor sommigen.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat dus om de situatie dat je DENKT geen symptomen te hebben, maar die eigenlijk wel hebt. Als uit onderzoek blijkt dat dan 44% van de besmettingen uit zulke situaties ontstaan dan is het best kut .....
1.5 meter + handen wassen verminderen de kans, absoluut, maar nogmaals wij hebben na vier weken maatregelen nog steeds 150+ ziekenhuisopnames per dag en 40+ IC opnames per dag.
Er werd specifiek gevraagd of er getennist zou mogen worden omdat dat kan zonder bij elkaar in de buurt te komen.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je meer details geven - wat heeft men specifiek gezegd?
Hoe zie je voor je dat dat haalbaar is? Er is de capaciteit, noch de tijd niet (een opleiding duurt zo 10 jaar) om mensen op te leiden hiervoor.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niks vanuit de regering / overheid dus, ook geen oproep? Echt niet lullig bedoeld, want ik heb het serieus niet gezien en dat is waar ik op doel. Ik vind dat de overheid hier de leiding moet nemen en bijvoorbeeld moet zeggen wij gaan standaard naar 2500 IC bedden,
En zeker niet in een paar maanden.quote:waarvan 1500 voor coronapatiënten en wij gaan A B C en D doen om dit te bereiken in X maanden.
Maar als pakweg 40% van de patienten op IC overlijdt komt zo'n strategie in feite neer op het accepteren van meer doden.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:51 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niks vanuit de regering / overheid dus, ook geen oproep? Echt niet lullig bedoeld, want ik heb het serieus niet gezien en dat is waar ik op doel. Ik vind dat de overheid hier de leiding moet nemen en bijvoorbeeld moet zeggen wij gaan standaard naar 2500 IC bedden, waarvan 1500 voor coronapatiënten en wij gaan A B C en D doen om dit te bereiken in X maanden.
Dit soort dingen heb je veel meer aan, want dan heb je gewoon meer ruimte om langdurig te versoepelen.
Goed, pre-symptomatisch dan. Dit maakt in dit geval niet veel uit. Behalve dat je bij asymptomatisch nog veel meer mensen kan besmetten, omdat er nooit een punt komt dat je klachten ontwikkelt.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
n the past few weeks, however, more and more reports have emerged to challenge my neat assumptions. Seven out of 14 NBA players, coaches and staff who tested positive didn’t have symptoms when they were diagnosed, The Wall Street Journal reported. The U.S. Centers for Disease Control and Prevention issued a case study on a nursing facility in King County, Washington, where 23 residents tested positive for COVID-19, and it found that 13 reported no symptoms initially. Sixty singers went to rehe
Als de ic opnames 40-45 per dag zijn en de gemiddelde ligtijd 3 weken dan zit je op een permante bezitting van tussen de 8 a 900 covid patiënten. Dit lijkt mij net haalbaar om de overige zorg "normaal" door te laten gaan.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar het gaat dus om de situatie dat je DENKT geen symptomen te hebben, maar die eigenlijk wel hebt. Als uit onderzoek blijkt dat dan 44% van de besmettingen uit zulke situaties ontstaan dan is het best kut .....
1.5 meter + handen wassen verminderen de kans, absoluut, maar nogmaals wij hebben na vier weken maatregelen nog steeds 150+ ziekenhuisopnames per dag en 40+ IC opnames per dag.
Natuurlijk wel.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goed, pre-symptomatisch dan. Dit maakt in dit geval niet veel uit.
Het zou wel verklaren hoe het komt dat dit virus zo snel rond is gegaan en alle landen zich overvallen voelen door dit virus.quote:Als 44% van de gevallen a- of presymptomatisch gebeuren is het gewoon rot en gaat het aantal besmettingen gewoon door zolang je niet in een totale lockdown gaat. Aangezien dat, terecht, niet wenselijk is moeten wij naar oplossingen zoeken en het liefst wat verder kijken dan alleen track & trace.
Je kan ook overdrijven ja.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Sorry, maar je blijft denken in onmogelijkheden. Als dit virus voor jaren of zelfs voor altijd bij ons gaat blijven moeten wij verder gaan kijken dan track & trace. Men moet ophouden met korte termijn denken en lange termijn oplossingen gaan bedenken.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe zie je voor je dat dat haalbaar is? Er is de capaciteit, noch de tijd niet (een opleiding duurt zo 10 jaar) om mensen op te leiden hiervoor.
[..]
En zeker niet in een paar maanden.
Tennis lijkt mij een uitstekend voorbeeld van iets wat WEL kan inderdaad.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:33 schreef maan_man het volgende:
Als je niet een halve zin maar alles even quote dan zie je dat ik dat ook zeg ..... Je besmet in beide gevallen mensen zonder dat je het door hebt, pre-symptomatisch alleen wat minder dan a-symptomatisch.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Situatie 1:
Persoon A is presymptomatisch en besmet X aantal personen.
Na een paar dagen krijgt persoon A wel symptomen en dus kun je die X personen vragen om per direct in quarantaine te gaan.
Het virus wordt in een vroeg stadium de kop in gedrukt
Situatie 2:
Persoon B is asymptomatisch en besmet X aantal personen.
Persoon B ontwikkelt nergens symptomen, dus niemand van X weet dat ze besmet zijn door B.
Niemand X wordt gevraagd in quarantaine te gaan en kan dus weer andere mensen besmetten tijdens hun pre-/asymptomatische periode.
Het virus kan geruime tijd vrijelijk rondgaan.
[..]
Het zou wel verklaren hoe het komt dat dit virus zo snel rond is gegaan en alle landen zich overvallen voelen door dit virus.
En het isoleren van risico groepen hoort daar zeker niet bij?quote:Op donderdag 16 april 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goed, pre-symptomatisch dan. Dit maakt in dit geval niet veel uit. Behalve dat je bij asymptomatisch nog veel meer mensen kan besmetten, omdat er nooit een punt komt dat je klachten ontwikkelt.
Als 44% van de gevallen a- of presymptomatisch gebeuren is het gewoon rot en gaat het aantal besmettingen gewoon door zolang je niet in een totale lockdown gaat. Aangezien dat, terecht, niet wenselijk is moeten wij naar oplossingen zoeken en het liefst wat verder kijken dan alleen track & trace.
Tja, daar denkt Rutte anders over.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tennis lijkt mij een uitstekend voorbeeld van iets wat WEL kan inderdaad.
Pareltjes zijn het!quote:Op donderdag 16 april 2020 17:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
"Als je ziet wat met het nieuwe verdeeldmodel is verschoven, dan zie je een enorme verschuiving in de verdeling."
- Hugo de Jonge
Volgens mij heb jij weinig idee hoeveel tijd en moeite het kost om mensen op te leiden. Zelfs een studie verpleegkunde duurt 4 jaar. Dat ga je echt niet terugbrengen tot één of twee jaar. Kortom, er gaat veel eerder een vaccin komen dan dat we mensen kunnen opleiden, c.q. omscholen. Wat er mogelijk is, gebeurt al.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:03 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan zorgmedewerkers omscholen, je kan schuiven in je personeel, er is vast wel iets te bedenken om het iets dragelijker te maken. Wij hoeven ook geen honderden nieuwe intesivisten op te leiden, maar meer handen aan het bed regelen die de intensivisten en IC-verpleegkundigen kunnen helpen. Je blijt denken in onmogelijkheden en vergroot het uit waardoor het onmogelijk lijkt.
En wat hebben we dan aan al die artsen over een paar jaar? En wie gaat die mensen opleiden? De bottleneck van de studie geneeskunde is niet de instroom, maar het beschikbare aantal opleidingsplekken.quote:Als het niet in weken lukt dan maar in maanden, als het niet in maanden lukt dan maar in jaren. Als wij denken/zeggen dat dit virus voorlopig niet meer weg gaat moeten wij stoppen met korte termijn denken.
Dat kan zeker een rol spelen, maar wat valt onder risicogroepen? Je kan niet iedereen met hart- en vaatziekten, BMI >25, COPD, diabetes etc isoleren. Als ze dit op een goede manier kunnen doen zou het zeker helpen, maar geen idee hoe.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En het isoleren van risico groepen hoort daar zeker niet bij?
"wat minder". Je hebt gezien hoe snel het kan gaan met exponentiële groei, toch?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je niet een halve zin maar alles even quote dan zie je dat ik dat ook zeg ..... Je besmet in beide gevallen mensen zonder dat je het door hebt, pre-symptomatisch alleen wat minder dan a-symptomatisch.
Testen + mondkapjes.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:
[..]
Goed, pre-symptomatisch dan. Dit maakt in dit geval niet veel uit. Behalve dat je bij asymptomatisch nog veel meer mensen kan besmetten, omdat er nooit een punt komt dat je klachten ontwikkelt.
Als 44% van de gevallen a- of presymptomatisch gebeuren is het gewoon rot en gaat het aantal besmettingen gewoon door zolang je niet in een totale lockdown gaat. Aangezien dat, terecht, niet wenselijk is moeten wij naar oplossingen zoeken en het liefst wat verder kijken dan alleen track & trace.
Een spotgoedkope corona zelf sneltest ontwikkelen die mensen wekelijks zelf kunnen doen dan kunnen asymptomatische verspreiders ook zichzelf in quarantaine plaatsen en heb je denk ik als maatschappij best een kans om dit virus redelijk onder controle te krijgen.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Juist, dit is ook mijn punt.
https://www.nature.com/articles/s41591-020-0869-5
Nogmaals even dit onderzoek. Als 44% asymptomatisch verspreidt dan hebben wij gewoon een probleem. Jaap van Dissel zegt dat een groot deel van die 44% waarschijnlijk toch wel symptomen had, maar dat maakt voor ons als bevolking GEEN verschil.
Even geen tijd om het rapport te lezen (wil ik nog wel doen, want interessant), maar in wat voor setting is het onderzoek uitgevoerd? In een open samenleving of in een situatie waar er al een "intelligente" of "full" lockdown in place was? En vonden de besmettingen plaats binnen huishoudens, tussen collega's die de social distancing in acht namen, of tussen willekeurige mensen die elkaar toevallig op straat voorbijliepen (bij wijze van spreken). Want dat is nogal van belang om je beleid op te baseren.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Klopt, en dwingen kan je ook niet, en bestraffen zou ik zelf op tegen zijn omdat ik vrijheid belangrijker vind dan regels.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat kan zeker een rol spelen, maar wat valt onder risicogroepen? Je kan niet iedereen met hart- en vaatziekten, BMI >25, COPD, diabetes etc isoleren. Als ze dit op een goede manier kunnen doen zou het zeker helpen, maar geen idee hoe.
Bron?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:08 schreef Lyrebird het volgende:
Met die anderhalve meter gaan we het niet redden. Het is niet praktisch, het is veel te vrijblijvend en tot nu toe laten de cijfers zien dat het geen zoden aan de dijk zet.
We zagen inderdaad hoe weinig besmettingen ze in China hebben. Of wacht...quote:Het aantal nieuwe besmettingen is nog steeds erg hoog in vergelijking tot Aziatische landen (waar ze meer maatregelen hebben, waar ze minder besmettingen hebben, etc.
Het is ook onzinnig, verspilling, duur, en ronduit potsierlijk om mensen maskers te laten dragen terwijl zij prima tegen een griepje kunnen. Je moet het risicogericht gaan adviseren.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:08 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Testen + mondkapjes.
Als 90% van de bevolking tijdens het contact met elkaar een masker draagt, vang je een groot deel van die 40% asymptotische/presymptotische/asohouding besmettingen af. Daarnaast moet veel sneller duidelijk worden waar het virus welig tiert. Testen dus.
Met die anderhalve meter gaan we het niet redden. Het is niet praktisch, het is veel te vrijblijvend en tot nu toe laten de cijfers zien dat het geen zoden aan de dijk zet. Het aantal nieuwe besmettingen is nog steeds erg hoog in vergelijking tot Aziatische landen (waar ze meer maatregelen hebben, waar ze minder besmettingen hebben, etc. Maar waar ze dus wel snappen hoe je zo’n virus indamt zonder je economie naar de kloten te helpen).
https://www.theguardian.c(...)infectious-unethicalquote:Healthcare workers 'should be screened for Covid-19 every week'
UK cancer specialist says leaving potentially infectious staff in hospitals is unethical
Healthcare workers should be screened for Covid-19 every week to protect patients from asymptomatic infection, the head of the Francis Crick Institute’s testing facility has said.
The call comes amid concerns that hospitals are becoming hotspots for disease transmission and evidence that a significant fraction of those infected show few or no symptoms.
“For all our fuss about social distancing we’re ignoring one of the main routes of infection in front of our eyes,” said Prof Charles Swanton, who is leading the testing effort at the institute in London. “It’s almost untenable to argue you shouldn’t be screening and isolating healthcare workers.”
The institute is next week launching a pilot to screen staff at University College hospital to identify asymptomatic Covid-19 cases, but the approach has not been explicitly endorsed by the government and there have been no indications that this is being considered as a national strategy.
The institute’s testing lab has capacity to run 3,000 tests a day, so would be capable of running a screening operation for staff at UCH, if this approach were adopted.
Nogmaals, aanpassen, niet denken in onmogelijkheden. Ik zit zelf in de zorg, mijn vrouw is arts, ik weet echt wel wat er bij komt kijken. Ik weet ook dat het geen kwestie van weken of maanden is om iemand vanaf NUL op te leiden. Er zijn echter ook genoeg andere opties.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij weinig idee hoeveel tijd en moeite het kost om mensen op te leiden. Zelfs een studie verpleegkunde duurt 4 jaar. Dat ga je echt niet terugbrengen tot één of twee jaar. Kortom, er gaat veel eerder een vaccin komen dan dat we mensen kunnen opleiden, c.q. omscholen. Wat er mogelijk is, gebeurt al.
[..]
En wat hebben we dan aan al die artsen over een paar jaar? En wie gaat die mensen opleiden? De bottleneck van de studie geneeskunde is niet de instroom, maar het beschikbare aantal opleidingsplekken.
rutte moet zich nu ook laten adviseren door andere sectorspecialisten. De tijd is gekomen daarvoor. Ander blijven we voor eeuwig in lockdown.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:06 schreef maan_man het volgende:
[..]
Tja, daar denkt Rutte anders over.
Prachtig, zei die dat ook met die taalfoutquote:Op donderdag 16 april 2020 17:12 schreef _I het volgende:
Denk: Ik merk dat de minister veel verteld... Maar niets zegt.
Boh. Goeie.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Prachtig, zei die dat ook met die taalfout
En je eigen stoel meenemen uiteraard.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:09 schreef Ericr het volgende:
Terrasje valt over paar maanden prima te pakken. Wel volledig zelfbediening omdat er geen horeca meer bestaat
Ik zou zeggen, stel het voor aan je leidinggevenden. Ik ga er (al dan niet naïef) vanuit dat er momenteel alles gedaan wordt om nieuwe mensen aan te trekken waar nodig.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:11 schreef Kyran het volgende:
Nogmaals, aanpassen, niet denken in onmogelijkheden. Ik zit zelf in de zorg, mijn vrouw is arts, ik weet echt wel wat er bij komt kijken.
Klopt, en dan die drogredenen. Dat het dan drukker wordt op straat, daar kan ik nog inkomen. Maar drukker in de bus. Ik ben bij veel tennisverenigingen geweest, maar heb nog nooit iemand gezien die met de bus kwam.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
rutte moet zich nu ook laten adviseren door andere sectorspecialisten. De tijd is gekomen daarvoor. Ander blijven we voor eeuwig in lockdown.
Tennis, golf, zwemmen, roeien, tijdrijden op de fiets. Zomaar een handvol zaken die wel kunnen.
Tevens is rutte de dictator niet.
Bij ons op de afdeling hebben wij arts-assistenten uitgeleend aan cohort-poliklinieken. Mensen daar weer gedeeltelijk doorgeschoven richting de IC's etc. Dit soort dingen kunnen ook op langere termijn gedaan worden, maar dan moet dit groots en goed aangepakt worden.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, stel het voor aan je leidinggevenden. Ik ga er (al dan niet naïef) vanuit dat er momenteel alles gedaan wordt om nieuwe mensen aan te trekken waar nodig.
Een gezonde kerel met sociale contacten die Covid-19 oploopt en asymptotisch ouderen aansteekt is een groter gevaar dan een oude knar met overgewicht die in een hoekje zit.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is ook onzinnig, verspilling, duur, en ronduit potsierlijk om mensen maskers te laten dragen terwijl zij prima tegen een griepje kunnen. Je moet het risicogericht gaan adviseren.
Je gaat ook niet iedereen preventief door een ct-scanner halen om vroeg te detecteren, dat doe je ook risicogericht.
Wel komisch dat 3 van de 5 voorbeelden momenteel al kunnen.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
rutte moet zich nu ook laten adviseren door andere sectorspecialisten. De tijd is gekomen daarvoor. Ander blijven we voor eeuwig in lockdown.
Tennis, golf, zwemmen, roeien, tijdrijden op de fiets. Zomaar een handvol zaken die wel kunnen.
ik hoor te weinig over preventie, het virus te stoppen, ipv maar op een IC bed te belanden.quote:Op donderdag 16 april 2020 16:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daarom is het dan toch verstandig om juist in te zetten op het verbeteren, uitbreiden, opschalen van de zorg? Wij moeten er voor zorgen dat de zorg langdurig kwaliteit kan leveren zonder constant onder druk te staan. Druk totaal wegnemen lijkt mij onmogelijk, maar deze zoveel mogelijk minderen moet echt speerpunt zijn. Nog meer dan een app of wat dan ook.
Hoe beter je zorg is en hoe meer bedden je hebt en hoe meer personeel je hebt hoe langer of hoe meer je je maatregelen kan versoepelen.
Daar hoor ik gewoon te weinig over en dat vind ik raar/slecht.
Dan moet je adviseren aan ouderen om distantie tussen jongeren te betrachten.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een gezonde kerel met sociale contacten die Covid-19 oploopt en asymptotisch ouderen aansteekt is een groter gevaar dan een oude knar met overgewicht die in een hoekje zit.
Ook hier moet men in oplossingen denken.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Klopt, en dan die drogredenen. Dat het dan drukker wordt op straat, daar kan ik nog inkomen. Maar drukker in de bus. Ik ben bij veel tennisverenigingen geweest, maar heb nog nooit iemand gezien die met de bus kwam.
Idd. Je moet mensen juist uit het ziekenhuis houden. Je spant het paard achter de wagen. Het is ook kostbaar en de cijfers zijn dramatisch.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hoor te weinig over preventie, het virus te stoppen, ipv maar op een IC bed te belanden.
Stoppen is niet meer mogelijk. Is geen enkel land gelukt en gaat ook geen enkel land meer lukken of ze moeten een 100% lockdown invoeren en daar in blijven.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik hoor te weinig over preventie, het virus te stoppen, ipv maar op een IC bed te belanden.
Hoe zit dat met die tennisballen? Daar sla je niet alleen tegen ....quote:Op donderdag 16 april 2020 17:20 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ook hier moet men in oplossingen denken.
Bij tennis:
- Kleed je thuis om
- Pak de auto/fiets of ga lopen, pak in ieder geval niet de OV
En de kans op besmetting is heel klein.
Aaah leuk, de rest van je leven onder restricties moeten leven of een verplichte gates-spuit.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Idd. Je moet mensen juist uit het ziekenhuis houden. Je spant het paard achter de wagen. Het is ook kostbaar en de cijfers zijn dramatisch.
Daarnaast, zie de bijdrage van CM hierboven. Veel medewerkers zijn geïnfecteerd.
Met eigen ballen spelen, niet aan je gezicht zitten en je handen wassenquote:Op donderdag 16 april 2020 17:24 schreef maily het volgende:
[..]
Hoe zit dat met die tennisballen? Daar sla je niet alleen tegen ....
Dubbelen wordt afgeschaft?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Met eigen ballen spelen, niet aan je gezicht zitten en je handen wassen![]()
Kans is nooit 0%, helaas. Alleen vind ik de kans in zo'n geval persoonlijk prima te accepteren. Daarnaast heb je maar twee personen, je besmet in dat geval maar maximaal één extra persoon (natuurlijk kan die ook weer iemand besmetten etc .... )
Waarom denk je dat we nu allemaal binnen zitten?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:23 schreef Lyrebird het volgende:
Je moet mensen juist uit het ziekenhuis houden.
Er moet een balans komen tussen zoveel mogelijk voorkomen en zo veel mogelijk "normaal" leven. Virus z'n gang laten gaan en tienduizenden doden accepteren is voor mij geen optie, maar jarenlang in huidige situatie doorgaan lijkt mij ook niet gezond.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:23 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Idd. Je moet mensen juist uit het ziekenhuis houden. Je spant het paard achter de wagen. Het is ook kostbaar en de cijfers zijn dramatisch.
Daarnaast, zie de bijdrage van CM hierboven. Veel medewerkers zijn geïnfecteerd.
Handdoeken niet naast elkaar. Niet je gezicht afvegen tussen de punten. Ballen niet direct overgeven. etc.quote:
quote:Op donderdag 16 april 2020 17:28 schreef Kyran het volgende:
Daarom moeten er dingen veranderen i.p.v. krampachtig vasthouden aan de huidige situatie.
Was voor antwoord aan Kiran . Wat zijn risicogroepen.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, en dwingen kan je ook niet, en bestraffen zou ik zelf op tegen zijn omdat ik vrijheid belangrijker vind dan regels.
De dan houd je ''slechts'' adviseren over, en dat zal ongetwijfeld betekenen dat een deel daar lak aan heeft. Hetzelfde met roken, je adviseert om het niet te doen, maar de keus is wel bij de consument.
Toch lijkt mij adviseren een goed middel, dan kun je de maatschappij weer doorgang laten geven, en je hebt impliciet minder verantwoordelijkheid.
Die politici lopen nu rond als makke honden, die over niks zelf willen nadenken. Voor alles een papiertje, statistiekje, grafiekje, getalletje.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tevens is rutte de dictator niet.
Dat is niet houdbaar op de lange termijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we nu allemaal binnen zitten?
Haga dacht erover na, maar dat werd gelijk gekwalificeerd als zwakke bijdrage door Rutte.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die politici lopen nu rond als makke honden, die over niks zelf willen nadenken. Voor alles een papiertje, statistiekje, grafiekje, getalletje.
Waarom denk je dat we aan het nadenken over manieren waarop we uit deze situatie komen waarbij we zoveel mogen voorkomen (= preventie) dat mensen naar het ziekenhuis moeten?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:33 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is niet houdbaar op de lange termijn.
De meeste dingen kan je met je boeren verstand ook wel verzinnen, maar dat lijkt op dit moment helemaal verdwenen. Een theoretisch gegeven van een geschatte 1.5m (hier in Zwitserland is het 2m, weet niet hoe dat mogelijk is) moet leiden tot nieuwe beleidsnormen.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:33 schreef maan_man het volgende:
[..]
Haga dacht erover na, maar dat werd gelijk gekwalificeerd als zwakke bijdrage door Rutte.
Is nog een overkomst tussen die twee... Het zijn beiden vrouwenquote:Op donderdag 16 april 2020 17:31 schreef Kyran het volgende:
Lilian is echt een SP-er. Krijgt gelijk, maar blijft toch doorzagen.
Doet mij denken aan Agnes KantDie kon dat ook geweldig.
Agnes Kant was echt heel slecht, daar hadden ze eerder de stekker uit moeten trekken. (pun intented)quote:Op donderdag 16 april 2020 17:31 schreef Kyran het volgende:
Lilian is echt een SP-er. Krijgt gelijk, maar blijft toch doorzagen.
Doet mij denken aan Agnes KantDie kon dat ook geweldig.
Verwar je Agnes Kant niet met Jolande Sap?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Agnes Kant was echt heel slecht, daar hadden ze eerder de stekker uit moeten trekken. (pun intented)
Mits het virus zich daar niet zal kunnen verspreiden... toch ?quote:
Ja.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Verwar je Agnes Kant niet met Jolande Sap?
Qua vraagstukken omtrent zorg zat zij er wel goed bovenop steeds hoor. Zij was alleen heel irritantquote:Op donderdag 16 april 2020 17:39 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Agnes Kant was echt heel slecht, daar hadden ze eerder de stekker uit moeten trekken. (pun intented)
Zou me eerder druk maken om blauwalg en andere rotzooi.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mits het virus zich daar niet zal kunnen verspreiden... toch ?
Wel interessant ook deze vorm van vrijetijdsbesteding te bekijken.
Welke economie hou je nog over dan? Mijn zomers bestaan uit grote evenementen, vakantie en cafébezoek.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:41 schreef Breekfast het volgende:
Dat we een jaar lang geen grote evenementen meer kunnen houden, niet op vakantie kunnen, en de cafés dicht blijven daar kan ik wel mee leven. Maar ik mag toch hopen dat we in de zomer de overige economie weer op gang kunnen brengen.
je kan alvast aanmelden bij GGZ voor de aankomende depressie?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Welke economie hou je nog over dan? Mijn zomers bestaan uit grote evenementen, vakantie en cafébezoek.
Ik was behoorlijk in de war, excuus.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Qua vraagstukken omtrent zorg zat zij er wel goed bovenop steeds hoor. Zij was alleen heel irritant![]()
Edit: en wat Snert zegt
Shit happensquote:Op donderdag 16 april 2020 17:44 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik was behoorlijk in de war, excuus.
Helaas gaat wegens Corona de cursus "omgaan met teleurstellingen" niet door.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je kan alvast aanmelden bij GGZ voor de aankomende depressie?
quote:
Je kan in Nederland echt niet zomaar in elke random parkvijver springen, voor je het weet heb je een huidinfectie. Daarvoor moet je al naar een speciaal aangewezen zwemplas.quote:
"Even de film terugspoelen.."quote:Op donderdag 16 april 2020 17:45 schreef Jed1Gam het volgende:
Weinig vooruitkijken, veel terugblikken.
Van dat geld nu spullen kopen om onze economie te reddenquote:Op donderdag 16 april 2020 17:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Welke economie hou je nog over dan? Mijn zomers bestaan uit grote evenementen, vakantie en cafébezoek.
Dat zeggen heel wat users al weken lang. Dit is natuurlijk niet houdbaar wat we nu aan het doen zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:41 schreef Breekfast het volgende:
Dat we een jaar lang geen grote evenementen meer kunnen houden, niet op vakantie kunnen, en de cafés dicht blijven daar kan ik wel mee leven. Maar ik mag toch hopen dat we in de zomer de overige economie weer op gang kunnen brengen.
Als de economie deze klappen nog een jaar moet volhouden dan is de ellende die daaruit voortkomt nog vele malen groter dan wat het virus kan aanrichten. Massawerkloosheid, suïcide, huiselijk geweld, mensen die op straat komen te staan, enzovoort.
Ik spaar het op, want als in de zomer de cafés weer opengaan zet iedereen het op een zuipen.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Van dat geld nu spullen kopen om onze economie te redden
Waarom denkt iedereen dat de cafés over 2 maanden weer open zijn?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik spaar het op, want als in de zomer de cafés weer opengaan zet iedereen het op een zuipen.
Weer een hoop yada yada yada zeker?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:50 schreef _I het volgende:
"Iedereen kan getest worden... Volgens de richtlijnen die er nu zijn om te testen."
Mooi is dat, als je je richtlijnen aanpast, heb je nooit tekorten.
Persoonlijk red ik de huidige maatregelen nog wel tot half mei ofzo. Daarna kan men wat mij betreft de tering krijgen.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:46 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
[..]
Je kan in Nederland echt niet zomaar in elke random parkvijver springen, voor je het weet heb je een huidinfectie. Daarvoor moet je al naar een speciaal aangewezen zwemplas.
En als de temperatuur boven 25 graden stijgt ben je echt niet de enige die op dat idee komt.
Ben je weer een aso en een bejaardenmoordenaar omdat je samen met de rest van de stad hutje mutje op een klein zwemstrandje staat.![]()
Dus nee, dat wil ook niet echt. Voor de meesten dan.
Net als dat je alles onder controle hebt zolang je niet test.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:50 schreef _I het volgende:
"Iedereen kan getest worden... Volgens de richtlijnen die er nu zijn om te testen."
Het is een heel gek verhaal.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weer een hoop yada yada yada zeker?
Of dat iedereen een link heeft naar Italië, als je alleen mensen test die in Italië zijn geweest.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Net als dat je alles onder controle hebt zolang je niet test.
Denk dat je blij mag zijn als de scholen en opvang alweer open is. Rest kan je echt vergeten denk ik.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Persoonlijk red ik de huidige maatregelen nog wel tot half mei ofzo. Daarna kan men wat mij betreft de tering krijgen.
Dat was wel een meesterlijke opmerking jaquote:Op donderdag 16 april 2020 17:52 schreef _I het volgende:
[..]
Of dat iedereen een link heeft naar Italië, als je alleen mensen test die in Italië zijn geweest.
Tuin is groot zat.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk dat je blij mag zijn als de scholen en opvang alweer open is. Rest kan je echt vergeten denk ik.
Ik zwem niet, vrijwillig tenzij ik daartoe (kinderen bezighouden) wordt gedwongen, en maak mij daar al helemaal niet druk om. Sws al prettig dat met het virus; het strandbezoek een nogo lijkt te worden.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou me eerder druk maken om blauwalg en andere rotzooi.
Vooral de "unknowns" zijn toevoegend, interessant.quote:Bron:CDC 03apr20 ter oriëntering.
The virus that causes COVID-19 has been detected in the feces of some patients diagnosed with COVID-19. The amount of virus released from the body (shed) in stool, how long the virus is shed, and whether the virus in stool is infectious are not known.
The risk of transmission of the virus that causes COVID-19 from the feces of an infected person is also unknown. However, the risk is expected to be low based on data from previous outbreaks of related coronaviruses, such as severe acute respiratory syndrome (SARS) and Middle East respiratory syndrome (MERS). There has been no confirmed fecal-oral transmission of COVID-19 to date.
Dan maak je borst maar natquote:Op donderdag 16 april 2020 17:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Persoonlijk red ik de huidige maatregelen nog wel tot half mei ofzo. Daarna kan men wat mij betreft de tering krijgen.
Die komt vanzelf weer terug als er vraag naar is. Genoeg leegstand om meteen te beginnen.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:09 schreef Ericr het volgende:
Terrasje valt over paar maanden prima te pakken. Wel volledig zelfbediening omdat er geen horeca meer bestaat
quote:Op donderdag 16 april 2020 17:50 schreef _I het volgende:
ik heb liever dat jij naar buiten gaat dan dat ik de tering krijg.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Wat wil je gaan doen dan?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Gave hoor, om dat soort interne tegenstellingen te verkopen als een plausibel verhaal.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat was wel een meesterlijke opmerking ja
Zo werkt de politiek inderdaad.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:50 schreef _I het volgende:
als je de zaak al hebt dan huur je alleen maar uitzendkrachten in en dan kan je dat prima doen.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Je gaat echt geen zaak openen met de kans dat je in de herfst weer voor een paar maanden kan sluiten.
Altijd mooi als ik bijdragen aan de dag van een ander.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]je maakt mij dag weer goed met je conclusie
Natuurlijk niet.... maar het is wel vermakelijk hoe men overheid/media daar op lijkt in of langzaam weg te sturen. Een week, vooruit een maande was al ondenkbaar maar te overzien. Nu met maanden of een jaar (zo niet jaren) zal er echt een andere kijk moeten komen. Je kunt mensen niet zo lang van elkaar isoleren.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:47 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat zeggen heel wat users al weken lang. Dit is natuurlijk niet houdbaar wat we nu aan het doen zijn.
Idd😂quote:Op donderdag 16 april 2020 17:56 schreef Harmankardon het volgende:
Een VVD-coalitie die moedwillig de economie de nek omdraait, wie had dat bedacht?
ik weet het al, een zuipboot, die naar internationale wateren vaart.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik spaar het op, want als in de zomer de cafés weer opengaan zet iedereen het op een zuipen.
Het is wel mooi om nu een beetje te volgen. Dan krijg je een beter beeld wat voor poppenkast het af en toe is.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:58 schreef _I het volgende:
[..]
Al wekenlang genieten. Politiek op z'n puurst.
Klopt, de media en het volk geilt er op. Opmerkelijk.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.... maar het is wel vermakelijk hoe men overheid/media daar op lijkt in of langzaam weg te sturen. Een week, vooruit een maande was al ondenkbaar maar te overzien. Nu met maanden of een jaar (zo niet jaren) zal er echt een andere kijk moeten komen. Je kunt mensen niet zo lang van elkaar isoleren.
Precies. Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]je maakt mij dag weer goed met je conclusie
Het is inderdaad een soort klucht die al weken loopt. Erger me er ook niet aan, vind het wel knap hoe je om een antwoord heen kan draaien.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:59 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het is wel mooi om nu een beetje te volgen. Dan krijg je een beter beeld wat voor poppenkast het af en toe is.
Dan gooi jij gewoon je kroeg open?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Ruttes 'hou vol' is een soort equivalent van 'snaveltjes toe en slaap lekker'quote:Op donderdag 16 april 2020 18:01 schreef _I het volgende:
[..]
Het is inderdaad een soort klucht die al weken loopt. Erger me er ook niet aan, vind het wel knap hoe je om een antwoord heen kan draaien.
Een boot die nergens naartoe gaat en nergens zal mogen aanleggen zonder eerst twee weken in quarantaine te gaan.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik weet het al, een zuipboot, die naar internationale wateren vaart.
Het geeft het gevoel dat je "iets" doet wat werkt.quote:Op donderdag 16 april 2020 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ruttes 'hou vol' is een soort equivalent van 'snaveltjes toe en slaap lekker'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |