abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192650642

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf godverdomme thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192650664
IK hoop dat iedereen die dacht over een 2 weken weer een terrasje te pikken na dit kamerdebat weer bij de les is. Dat wordt dit jaar niets meer.
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 16:32:24 #3
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192650692
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Track en Trace is dan ook de enige manier om zo'n virus onder controle te houden. Buiten een lockdown (dom of intelligent) dan.
Ja, maar dat lijkt dus niet genoeg te zijn als je naar de huidige cijfers kijkt. Als wij nu nog 40 IC patiënten per dag krijgen dan gaat dat straks gewoon toenemen als er meer vrijheid komt.

Ik zeg niet dat er geen versoepeling moet komen, maar het zou fijn zijn als zij gewoon open willen communiceren over wat ze willen accepteren qua aantal doden/ziekenhuisopnames/IC opnames etc.

Track & Trace is een prima manier en iets waar ik al langer om roep, dus daar heb ik geen kritiek op, maar ik denk dat wij ook heel snel moeten gaan kijken hoe wij de zorg langdurig kunnen opschalen. De cijfers laten gewoon zien dat je geen andere keus hebt (behalve meer doden accepteren).
pi_192650720
Zolang de buurman naar de kerk mag, wil ik tennissen.
pi_192650734
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
IK hoop dat iedereen die dacht over een 2 weken weer een terrasje te pikken na dit kamerdebat weer bij de les is. Dat wordt dit jaar niets meer.
Dat viel mij ook op. Dat heeft verre van prioriteit, geeft teveel problemen rondom.
Hoewel dat voor veel dingen telt natuurlijk.
pi_192650750
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:33 schreef maan_man het volgende:
Misschien mag je mee naar de kerk? ;)
pi_192650761
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
maar het zou fijn zijn als zij gewoon open willen communiceren over wat ze willen accepteren qua aantal doden/ziekenhuisopnames/IC opnames etc.
Zolang de zorg het aankan.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:32 schreef Kyran het volgende:
De cijfers laten gewoon zien dat je geen andere keus hebt (behalve meer doden accepteren).
Dat moeten we ook. Er is al vaker gezegd "het virus is onder ons en zal niet weggaan". Die doden gaan er komen. De vraag is binnen welk tijdsbestek.
(En afhankelijk hoe snel een vaccin komt en hoe effectief deze is; ook tegen toekomstige mutaties)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192650814
De Koreanen lijken veel succes met track and tracé te hebben, maar er zijn haken en ogen. Laat je telefoon thuis, doe geen betalingen met een betaalkaart en je blijft onder de radar.

Is Nederland klaar voor zo’n maatregel? Wij kunnen niet eens stil zijn in een stiltecoupé.

Met track en trace moeten mensen eerst ziek worden voor je iets kunt doen, waardoor je altijd achter de feiten aanholt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 16:40:14 #9
416575 crew  Evenstar
pi_192650823
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zolang de zorg het aankan.
[..]

Dat moeten we ook. Er is al vaker gezegd "het virus is onder ons en zal niet weggaan". Die doden gaan er komen. De vraag is binnen welk tijdsbestek.
(En afhankelijk hoe snel een vaccin komt en hoe effectief deze is; ook tegen toekomstige mutaties)
Daarom is het dan toch verstandig om juist in te zetten op het verbeteren, uitbreiden, opschalen van de zorg? Wij moeten er voor zorgen dat de zorg langdurig kwaliteit kan leveren zonder constant onder druk te staan. Druk totaal wegnemen lijkt mij onmogelijk, maar deze zoveel mogelijk minderen moet echt speerpunt zijn. Nog meer dan een app of wat dan ook.

Hoe beter je zorg is en hoe meer bedden je hebt en hoe meer personeel je hebt hoe langer of hoe meer je je maatregelen kan versoepelen.

Daar hoor ik gewoon te weinig over en dat vind ik raar/slecht.
  donderdag 16 april 2020 @ 16:41:35 #10
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192650851
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:39 schreef Lyrebird het volgende:
De Koreanen lijken veel succes met track and tracé te hebben, maar er zijn haken en ogen. Laat je telefoon thuis, doe geen betalingen met een betaalkaart en je blijft onder de radar.

Is Nederland klaar voor zo’n maatregel? Wij kunnen niet eens stil zijn in een stiltecoupé.

Met track en trace moeten mensen eerst ziek worden voor je iets kunt doen, waardoor je altijd achter de feiten aanholt.
De cultuur van Z-K laat dit soort maatregelen veel beter toe in mijn beleving. Nederlanders willen graag overal tegenaan schoppen en hebben het niet zo met regeltjes die iedereen verplichten iets te installeren of ergens aan te houden..
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192650862
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:40 schreef Kyran het volgende:
Daarom is het dan toch verstandig om juist in te zetten op het verbeteren, uitbreiden, opschalen van de zorg?
Wie beweert dat dit niet gebeurt en zal blijven gebeuren? Mensen worden als een gek (verkort) opgeleid, waar mogelijk.
pi_192650872
quote:
Goh het wekelijkse bangmaak en streng zijn festijn heeft ook weer zijn werk gedaan zie ik.

Kijken naar Zwitserland straks wat er daar gaat gebeuren na de 27ste.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192650876
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:41 schreef Zeroku het volgende:

[..]

De cultuur van Z-K laat dit soort maatregelen veel beter toe in mijn beleving. Nederlanders willen graag overal tegenaan schoppen en hebben het niet zo met regeltjes die iedereen verplichten iets te installeren of ergens aan te houden..
Kijk alleen al de reacties in het topic hier met de vraag wie zo'n app gaat gebruiken. En zelfs zo'n app is niet zaligmakend (zie bv. Singapore).
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 16:44:03 #14
416575 crew  Evenstar
pi_192650887
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:39 schreef Lyrebird het volgende:

Juist, dit is ook mijn punt.

https://www.nature.com/articles/s41591-020-0869-5

Nogmaals even dit onderzoek. Als 44% asymptomatisch verspreidt dan hebben wij gewoon een probleem. Jaap van Dissel zegt dat een groot deel van die 44% waarschijnlijk toch wel symptomen had, maar dat maakt voor ons als bevolking GEEN verschil.

Als iemand denkt asymptomatisch te zijn en gewoon naar de supermarkt gaat of gaat werken dan kan hij/zij dus gewoon anderen besmetten. Dat hij dan eigenlijk wel symptomen heeft die niet opgemerkt doet er dan niet meer toe.

Hoe dan ook het aantal besmettingen en opnames zullen gewoon toenemen als de maatregelen versoepeld worden. De vraag is hoe wij dit dan verder willen afhandelen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 16:44:28 #15
416575 crew  Evenstar
pi_192650894
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wie beweert dat dit niet gebeurt en zal blijven gebeuren? Mensen worden als een gek (verkort) opgeleid, waar mogelijk.
Ik hoor hier bizar weinig over. Als je bronnen hebt lees ik ze graag.
pi_192650912
quote:
Kun je meer details geven - wat heeft men specifiek gezegd?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192650927
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:44 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik hoor hier bizar weinig over. Als je bronnen hebt lees ik ze graag.
Zie bv. https://www.icthealth.nl/(...)-voor-zorgpersoneel/
quote:
De coronacrisis zet het Nederlandse zorgsysteem al weken enorm onder druk. Verwacht wordt dat dit nog een aantal weken tot maanden zal duren. De zorg kampte ook voor deze crisis al met een personeelstekort. De behoefte voor meer zorgpersoneel is alleen maar groter geworden.

Daarom wordt nu ook een beroep gedaan op mensen zonder specifieke zorgachtergrond in te zetten, liefst zo snel mogelijk. Daarvoor is scholing nodig. Maar er is ook scholing nodig om huidig zorgpersoneel zo snel mogelijk te bekwamen in complexere werkprocessen.
quote:
De afgelopen periode hebben ook steeds meer ziekenhuizen en wetenschappelijke verenigingen aan de ontwikkeling van omscholingsmaterialen gewerkt. Die zijn bedoeld voor het zo snel mogelijk kunnen inzetten van zorgprofessionals bij de bestrijding van COVID-19. Een overzicht van beschikbare e-learnings, checklists en capaciteitsmodellen zijn op deze website bij elkaar gezet.
pi_192650939
quote:

[..]

Daarom is het dan toch verstandig om juist in te zetten op het verbeteren, uitbreiden, opschalen van de zorg? Wij moeten er voor zorgen dat de zorg langdurig kwaliteit kan leveren zonder constant onder druk te staan. Druk totaal wegnemen lijkt mij onmogelijk, maar deze zoveel mogelijk minderen moet echt speerpunt zijn. Nog meer dan een app of wat dan ook.

Hoe beter je zorg is en hoe meer bedden je hebt en hoe meer personeel je hebt hoe langer of hoe meer je je maatregelen kan versoepelen.

Dit valt mij ook ja. Het wordt bijna als een vaststaand gegeven gepresenteerd dat we weer terug moeten naar de standaard IC bezetting voordat we de maatregelen deels kunnen opheffen.

Als we daaraan vast moeten houden dan kunnen we ons maar een hele kleine besmettingsgraad permitteren, en zullen de maatregelen heel strikt moeten blijven.

Een structurele uitbreiding is niet binnen een paar weken geregeld, maar we zouden ons nu voor de komende maanden moeten voorbereiden op een structurele uitbreiding van de IC capaciteit, zonder dat dit ten koste gaat van overige zorg of de kwaliteit van de zorg.

Dat betekent dat je voor een structurele uitbreiding van bedden, IC ruimte, apparatuur en opgeleid IC personeel moet zorgen. Die eerste drie zullen het gemakkelijkst zijn, het zal met name vast zitten op het beschikbare personeel dat opgeleid is voor de IC.

Hier moeten we nu dus massaal mee beginnen: massale werving van zorgpersoneel en het opleiden van zorgpersoneel voor onze IC's.

Hoe hoger je IC capaciteit, hoe meer besmettingen we kunnen tolereren en hoe sneller we immuniteit kunnen opbouwen. Een jaar in lockdown, wachtend op een vaccin, is gewoon niet te doen.
pi_192650963
quote:
[...]
Als iemand denkt asymptomatisch te zijn en gewoon naar de supermarkt gaat of gaat werken dan kan hij/zij dus gewoon anderen besmetten. Dat hij dan eigenlijk wel symptomen heeft die niet opgemerkt doet er dan niet meer toe.
[...]
Maar daar is de 1,5 meter-maatregel en het handen wassen toch voor bedoeld om die kans te minimaliseren? Want iemand die wel symptomen heeft gaat sowieso niet naar buiten (althans dat is de bedoeling).
pi_192650968
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is gewoon de aloude retorische truc. Doen alsof iemand iets gezegd heeft en vervolgens ingaan op iets wat helemaal niemand gezegd heeft.
  donderdag 16 april 2020 @ 16:49:30 #21
224960 highender
Travellin' Light
pi_192650970
quote:
Zo is het, de maatregelen zijn wel toe aan de nodige nuancering.
pi_192650975
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:41 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Daarom denk ik dat het het beste is om dit als een keuze voor te leggen.

Dus van: Hier is een app, je hoeft hem niet te installeren als je niet wilt. Maar hoe meer mensen hem installeren, hoe sneller we (hopelijk) naar een normalere situatie terug kunnen.

Dan kan ieder voor zichzelf een afweging maken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 16:51:06 #23
416575 crew  Evenstar
pi_192650997
quote:
Niks vanuit de regering / overheid dus, ook geen oproep? Echt niet lullig bedoeld, want ik heb het serieus niet gezien en dat is waar ik op doel. Ik vind dat de overheid hier de leiding moet nemen en bijvoorbeeld moet zeggen wij gaan standaard naar 2500 IC bedden, waarvan 1500 voor coronapatiënten en wij gaan A B C en D doen om dit te bereiken in X maanden.

Dit soort dingen heb je veel meer aan, want dan heb je gewoon meer ruimte om langdurig te versoepelen.
pi_192651004
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Niks vanuit de regering / overheid dus, ook geen oproep? Echt niet lullig bedoeld, want ik heb het series inet gezien en dat is waar ik op doel. Ik vind dat de overheid hier de leiding moet nemen en bijvoorbeeld moet zeggen wij gaan standaard naar 2500 IC bedden, waarvan 1500 voor coronapatiënten en wij gaan A B C en D doen om dit te bereiken in X maanden.

Dit soort dingen heb je veel meer aan, want dan heb je gewoon meer ruimte om langdurig te versoepelen.
Precies, dit moet je echt op hele grote schaal aanpakken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 16:53:17 #25
416575 crew  Evenstar
pi_192651019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:49 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Maar daar is de 1,5 meter-maatregel en het handen wassen toch voor bedoeld om die kans te minimaliseren? Want iemand die wel symptomen heeft gaat sowieso niet naar buiten (althans dat is de bedoeling).
Ja, maar het gaat dus om de situatie dat je DENKT geen symptomen te hebben, maar die eigenlijk wel hebt. Als uit onderzoek blijkt dat dan 44% van de besmettingen uit zulke situaties ontstaan dan is het best kut .....

1.5 meter + handen wassen verminderen de kans, absoluut, maar nogmaals wij hebben na vier weken maatregelen nog steeds 150+ ziekenhuisopnames per dag en 40+ IC opnames per dag.
pi_192651037
quote:

[..]

Nogmaals even dit onderzoek. Als 44% asymptomatisch verspreidt dan hebben wij gewoon een probleem. Jaap van Dissel zegt dat een groot deel van die 44% waarschijnlijk toch wel symptomen had, maar dat maakt voor ons als bevolking GEEN verschil.

Er is een belangrijk verschil tussen presymptomatisch en asymptomatisch:
quote:
"Most of the people who were thought to be asymptomatic aren't truly asymptomatic," said Van Kerkhove. "When we went back and interviewed them, most of them said, actually I didn't feel well but I didn't think it was an important thing to mention. I had a low-grade temperature, or aches, but I didn't think that counted."

The WHO sent a team to China and visited community centers, clinics and hospitals, and transportation hubs. Through their data collection, the team found that about 75% of people who were initially classified as "asymptomatic" went on to develop symptoms, she said. This matches up with the CDC's findings at the nursing facility in Washington. Of the 13 positive patients who initially reported no symptoms during testing,10 later developed symptoms.
https://www.propublica.or(...)-to-beat-coronavirus

Asymptomatisch is lastig te ontdekken. Presymptomatisch is achteraf dus wel terug te beredeneren, want die ontwikkelen alsnog symptomen. Daarmee kun je dus potentiële besmettingen alsnog vragen om binnen te blijven.
pi_192651040
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:53 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat dus om de situatie dat je DENKT geen symptomen te hebben, maar die eigenlijk wel hebt. Als uit onderzoek blijkt dat dan 44% van de besmettingen uit zulke situaties ontstaan dan is het best kut .....

1.5 meter + handen wassen verminderen de kans, absoluut, maar nogmaals wij hebben na vier weken maatregelen nog steeds 150+ ziekenhuisopnames per dag en 40+ IC opnames per dag.
Tis ook een tamelijk besmettelijke ziekte die naar kan uitpakken voor sommigen.

Hoeveel worden er nu ontslagen van de IC's? Het aantal nam af dacht ik op de IC's.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192651045
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er werd specifiek gevraagd of er getennist zou mogen worden omdat dat kan zonder bij elkaar in de buurt te komen.
Het antwoord van de minister-president was dat daar geen denken aan was.
Want dat zou betekenen dat er automatisch meer mensen zich op straat gaan begeven dan strikt noodzakelijk. Het doel is immers: "Blijf thuis!"
Hij had weinig hoop dat dit na 28 april zou veranderen.
Wie dit leest is gek
pi_192651069
quote:

[..]

Niks vanuit de regering / overheid dus, ook geen oproep? Echt niet lullig bedoeld, want ik heb het serieus niet gezien en dat is waar ik op doel. Ik vind dat de overheid hier de leiding moet nemen en bijvoorbeeld moet zeggen wij gaan standaard naar 2500 IC bedden,
Hoe zie je voor je dat dat haalbaar is? Er is de capaciteit, noch de tijd niet (een opleiding duurt zo 10 jaar) om mensen op te leiden hiervoor.

quote:
waarvan 1500 voor coronapatiënten en wij gaan A B C en D doen om dit te bereiken in X maanden.
En zeker niet in een paar maanden.
  donderdag 16 april 2020 @ 16:57:59 #30
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192651074
quote:

[..]

Niks vanuit de regering / overheid dus, ook geen oproep? Echt niet lullig bedoeld, want ik heb het serieus niet gezien en dat is waar ik op doel. Ik vind dat de overheid hier de leiding moet nemen en bijvoorbeeld moet zeggen wij gaan standaard naar 2500 IC bedden, waarvan 1500 voor coronapatiënten en wij gaan A B C en D doen om dit te bereiken in X maanden.

Maar als pakweg 40% van de patienten op IC overlijdt komt zo'n strategie in feite neer op het accepteren van meer doden.

Weten we al of en hoeveel patienten op IC langdurige of blijvende schade oplopen?
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 16:59:06 #31
416575 crew  Evenstar
pi_192651084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:54 schreef DireStraits7 het volgende:
n the past few weeks, however, more and more reports have emerged to challenge my neat assumptions. Seven out of 14 NBA players, coaches and staff who tested positive didn’t have symptoms when they were diagnosed, The Wall Street Journal reported. The U.S. Centers for Disease Control and Prevention issued a case study on a nursing facility in King County, Washington, where 23 residents tested positive for COVID-19, and it found that 13 reported no symptoms initially. Sixty singers went to rehe
Goed, pre-symptomatisch dan. Dit maakt in dit geval niet veel uit. Behalve dat je bij asymptomatisch nog veel meer mensen kan besmetten, omdat er nooit een punt komt dat je klachten ontwikkelt.

Als 44% van de gevallen a- of presymptomatisch gebeuren is het gewoon rot en gaat het aantal besmettingen gewoon door zolang je niet in een totale lockdown gaat. Aangezien dat, terecht, niet wenselijk is moeten wij naar oplossingen zoeken en het liefst wat verder kijken dan alleen track & trace.
pi_192651100
quote:

[..]

Als de ic opnames 40-45 per dag zijn en de gemiddelde ligtijd 3 weken dan zit je op een permante bezitting van tussen de 8 a 900 covid patiënten. Dit lijkt mij net haalbaar om de overige zorg "normaal" door te laten gaan.
pi_192651126
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:59 schreef Kyran het volgende:

[..]

Goed, pre-symptomatisch dan. Dit maakt in dit geval niet veel uit.
Natuurlijk wel.

Situatie 1:
Persoon A is presymptomatisch en besmet X aantal personen.
Na een paar dagen krijgt persoon A wel symptomen en dus kun je die X personen vragen om per direct in quarantaine te gaan.

Het virus wordt in een vroeg stadium de kop in gedrukt

Situatie 2:
Persoon B is asymptomatisch en besmet X aantal personen.
Persoon B ontwikkelt nergens symptomen, dus niemand van X weet dat ze besmet zijn door B.
Niemand X wordt gevraagd in quarantaine te gaan en kan dus weer andere mensen besmetten tijdens hun pre-/asymptomatische periode.

Het virus kan geruime tijd vrijelijk rondgaan.

quote:
Als 44% van de gevallen a- of presymptomatisch gebeuren is het gewoon rot en gaat het aantal besmettingen gewoon door zolang je niet in een totale lockdown gaat. Aangezien dat, terecht, niet wenselijk is moeten wij naar oplossingen zoeken en het liefst wat verder kijken dan alleen track & trace.
Het zou wel verklaren hoe het komt dat dit virus zo snel rond is gegaan en alle landen zich overvallen voelen door dit virus.
pi_192651128
Het is nu een probleem dat niet iedereen dood neer valt, maar rustig asymptonisch geïnfecteerd kan doorakkeren. :P

Ik verwacht morgen nieuwe modellen.
pi_192651130
"Als je ziet wat met het nieuwe verdeeldmodel is verschoven, dan zie je een enorme verschuiving in de verdeling."
- Hugo de Jonge
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_192651131
quote:
Je kan ook overdrijven ja.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:03:05 #37
416575 crew  Evenstar
pi_192651133
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Hoe zie je voor je dat dat haalbaar is? Er is de capaciteit, noch de tijd niet (een opleiding duurt zo 10 jaar) om mensen op te leiden hiervoor.
[..]

En zeker niet in een paar maanden.
Sorry, maar je blijft denken in onmogelijkheden. Als dit virus voor jaren of zelfs voor altijd bij ons gaat blijven moeten wij verder gaan kijken dan track & trace. Men moet ophouden met korte termijn denken en lange termijn oplossingen gaan bedenken.

Je kan zorgmedewerkers omscholen, je kan schuiven in je personeel, er is vast wel iets te bedenken om het iets dragelijker te maken. Wij hoeven ook geen honderden nieuwe intesivisten op te leiden, maar meer handen aan het bed regelen die de intensivisten en IC-verpleegkundigen kunnen helpen. Je blijt denken in onmogelijkheden en vergroot het uit waardoor het onmogelijk lijkt.

Als het niet in weken lukt dan maar in maanden, als het niet in maanden lukt dan maar in jaren. Als wij denken/zeggen dat dit virus voorlopig niet meer weg gaat moeten wij stoppen met korte termijn denken.
pi_192651134
Vorige week kwam het CBS met de oversterfte van de eerste weken tijdens de epidemie. Maar ik ben eigenlijk benieuwd hoe die cijfers er over 1 of 2 jaar uitzien. Zijn die wel hoger, dan de voorgaande periode. Met andere woorden verliezen wij op de iets langere termijn meer mensen of gaan de zwakste iets eerder en vlakt dit weer uit.
pi_192651141
quote:
Tennis lijkt mij een uitstekend voorbeeld van iets wat WEL kan inderdaad.
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:04:55 #40
416575 crew  Evenstar
pi_192651151
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Natuurlijk wel.

Situatie 1:
Persoon A is presymptomatisch en besmet X aantal personen.
Na een paar dagen krijgt persoon A wel symptomen en dus kun je die X personen vragen om per direct in quarantaine te gaan.

Het virus wordt in een vroeg stadium de kop in gedrukt

Situatie 2:
Persoon B is asymptomatisch en besmet X aantal personen.
Persoon B ontwikkelt nergens symptomen, dus niemand van X weet dat ze besmet zijn door B.
Niemand X wordt gevraagd in quarantaine te gaan en kan dus weer andere mensen besmetten tijdens hun pre-/asymptomatische periode.

Het virus kan geruime tijd vrijelijk rondgaan.
[..]

Het zou wel verklaren hoe het komt dat dit virus zo snel rond is gegaan en alle landen zich overvallen voelen door dit virus.
Als je niet een halve zin maar alles even quote dan zie je dat ik dat ook zeg ..... Je besmet in beide gevallen mensen zonder dat je het door hebt, pre-symptomatisch alleen wat minder dan a-symptomatisch.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:05:14 #41
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192651154
quote:

[..]

Goed, pre-symptomatisch dan. Dit maakt in dit geval niet veel uit. Behalve dat je bij asymptomatisch nog veel meer mensen kan besmetten, omdat er nooit een punt komt dat je klachten ontwikkelt.

En het isoleren van risico groepen hoort daar zeker niet bij?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_192651173
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tennis lijkt mij een uitstekend voorbeeld van iets wat WEL kan inderdaad.
Tja, daar denkt Rutte anders over.
pi_192651179
quote:
6s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
"Als je ziet wat met het nieuwe verdeeldmodel is verschoven, dan zie je een enorme verschuiving in de verdeling."
- Hugo de Jonge
Pareltjes zijn het!
pi_192651180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:03 schreef Kyran het volgende:

[..]

Je kan zorgmedewerkers omscholen, je kan schuiven in je personeel, er is vast wel iets te bedenken om het iets dragelijker te maken. Wij hoeven ook geen honderden nieuwe intesivisten op te leiden, maar meer handen aan het bed regelen die de intensivisten en IC-verpleegkundigen kunnen helpen. Je blijt denken in onmogelijkheden en vergroot het uit waardoor het onmogelijk lijkt.
Volgens mij heb jij weinig idee hoeveel tijd en moeite het kost om mensen op te leiden. Zelfs een studie verpleegkunde duurt 4 jaar. Dat ga je echt niet terugbrengen tot één of twee jaar. Kortom, er gaat veel eerder een vaccin komen dan dat we mensen kunnen opleiden, c.q. omscholen. Wat er mogelijk is, gebeurt al.

quote:
Als het niet in weken lukt dan maar in maanden, als het niet in maanden lukt dan maar in jaren. Als wij denken/zeggen dat dit virus voorlopig niet meer weg gaat moeten wij stoppen met korte termijn denken.
En wat hebben we dan aan al die artsen over een paar jaar? En wie gaat die mensen opleiden? De bottleneck van de studie geneeskunde is niet de instroom, maar het beschikbare aantal opleidingsplekken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:07:37 #45
416575 crew  Evenstar
pi_192651186
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En het isoleren van risico groepen hoort daar zeker niet bij?
Dat kan zeker een rol spelen, maar wat valt onder risicogroepen? Je kan niet iedereen met hart- en vaatziekten, BMI >25, COPD, diabetes etc isoleren. Als ze dit op een goede manier kunnen doen zou het zeker helpen, maar geen idee hoe.
pi_192651192
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Als je niet een halve zin maar alles even quote dan zie je dat ik dat ook zeg ..... Je besmet in beide gevallen mensen zonder dat je het door hebt, pre-symptomatisch alleen wat minder dan a-symptomatisch.
"wat minder". Je hebt gezien hoe snel het kan gaan met exponentiële groei, toch?
pi_192651197
quote:

[..]

Testen + mondkapjes.

Als 90% van de bevolking tijdens het contact met elkaar een masker draagt, vang je een groot deel van die 40% asymptotische/presymptotische/asohouding besmettingen af. Daarnaast moet veel sneller duidelijk worden waar het virus welig tiert. Testen dus.

Met die anderhalve meter gaan we het niet redden. Het is niet praktisch, het is veel te vrijblijvend en tot nu toe laten de cijfers zien dat het geen zoden aan de dijk zet. Het aantal nieuwe besmettingen is nog steeds erg hoog in vergelijking tot Aziatische landen (waar ze meer maatregelen hebben, waar ze minder besmettingen hebben, etc. Maar waar ze dus wel snappen hoe je zo’n virus indamt zonder je economie naar de kloten te helpen).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192651204
quote:

[..]

Een spotgoedkope corona zelf sneltest ontwikkelen die mensen wekelijks zelf kunnen doen dan kunnen asymptomatische verspreiders ook zichzelf in quarantaine plaatsen en heb je denk ik als maatschappij best een kans om dit virus redelijk onder controle te krijgen.
pi_192651211
quote:

[..]

Even geen tijd om het rapport te lezen (wil ik nog wel doen, want interessant), maar in wat voor setting is het onderzoek uitgevoerd? In een open samenleving of in een situatie waar er al een "intelligente" of "full" lockdown in place was? En vonden de besmettingen plaats binnen huishoudens, tussen collega's die de social distancing in acht namen, of tussen willekeurige mensen die elkaar toevallig op straat voorbijliepen (bij wijze van spreken). Want dat is nogal van belang om je beleid op te baseren.
pi_192651214
Terrasje valt over paar maanden prima te pakken. Wel volledig zelfbediening omdat er geen horeca meer bestaat
  donderdag 16 april 2020 @ 17:09:49 #51
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192651218
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:07 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat kan zeker een rol spelen, maar wat valt onder risicogroepen? Je kan niet iedereen met hart- en vaatziekten, BMI >25, COPD, diabetes etc isoleren. Als ze dit op een goede manier kunnen doen zou het zeker helpen, maar geen idee hoe.
Klopt, en dwingen kan je ook niet, en bestraffen zou ik zelf op tegen zijn omdat ik vrijheid belangrijker vind dan regels.

De dan houd je ''slechts'' adviseren over, en dat zal ongetwijfeld betekenen dat een deel daar lak aan heeft. Hetzelfde met roken, je adviseert om het niet te doen, maar de keus is wel bij de consument.

Toch lijkt mij adviseren een goed middel, dan kun je de maatschappij weer doorgang laten geven, en je hebt impliciet minder verantwoordelijkheid.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_192651225
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:08 schreef Lyrebird het volgende:
Met die anderhalve meter gaan we het niet redden. Het is niet praktisch, het is veel te vrijblijvend en tot nu toe laten de cijfers zien dat het geen zoden aan de dijk zet.
Bron?

quote:
Het aantal nieuwe besmettingen is nog steeds erg hoog in vergelijking tot Aziatische landen (waar ze meer maatregelen hebben, waar ze minder besmettingen hebben, etc.
We zagen inderdaad hoe weinig besmettingen ze in China hebben. Of wacht...

De enige reden dat het daar vooralsnog goed gaat, is vanwege vroegtijdige signalering.

En je hebt meegekregen dat de strategie van Singapore dus toch niet zo goed werkte?

Je draait gewoon oorzaak en gevolg om.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:11:26 #53
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192651237
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:08 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Testen + mondkapjes.

Als 90% van de bevolking tijdens het contact met elkaar een masker draagt, vang je een groot deel van die 40% asymptotische/presymptotische/asohouding besmettingen af. Daarnaast moet veel sneller duidelijk worden waar het virus welig tiert. Testen dus.

Met die anderhalve meter gaan we het niet redden. Het is niet praktisch, het is veel te vrijblijvend en tot nu toe laten de cijfers zien dat het geen zoden aan de dijk zet. Het aantal nieuwe besmettingen is nog steeds erg hoog in vergelijking tot Aziatische landen (waar ze meer maatregelen hebben, waar ze minder besmettingen hebben, etc. Maar waar ze dus wel snappen hoe je zo’n virus indamt zonder je economie naar de kloten te helpen).
Het is ook onzinnig, verspilling, duur, en ronduit potsierlijk om mensen maskers te laten dragen terwijl zij prima tegen een griepje kunnen. Je moet het risicogericht gaan adviseren.
Je gaat ook niet iedereen preventief door een ct-scanner halen om vroeg te detecteren, dat doe je ook risicogericht.
Vladimir Putin
  donderdag 16 april 2020 @ 17:11:29 #54
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192651239
quote:
Healthcare workers 'should be screened for Covid-19 every week'

UK cancer specialist says leaving potentially infectious staff in hospitals is unethical

Healthcare workers should be screened for Covid-19 every week to protect patients from asymptomatic infection, the head of the Francis Crick Institute’s testing facility has said.

The call comes amid concerns that hospitals are becoming hotspots for disease transmission and evidence that a significant fraction of those infected show few or no symptoms.

For all our fuss about social distancing we’re ignoring one of the main routes of infection in front of our eyes,” said Prof Charles Swanton, who is leading the testing effort at the institute in London. “It’s almost untenable to argue you shouldn’t be screening and isolating healthcare workers.”

The institute is next week launching a pilot to screen staff at University College hospital to identify asymptomatic Covid-19 cases, but the approach has not been explicitly endorsed by the government and there have been no indications that this is being considered as a national strategy.

The institute’s testing lab has capacity to run 3,000 tests a day, so would be capable of running a screening operation for staff at UCH, if this approach were adopted.
https://www.theguardian.c(...)infectious-unethical
are we infinite or am I alone
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:11:56 #55
416575 crew  Evenstar
pi_192651244
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij weinig idee hoeveel tijd en moeite het kost om mensen op te leiden. Zelfs een studie verpleegkunde duurt 4 jaar. Dat ga je echt niet terugbrengen tot één of twee jaar. Kortom, er gaat veel eerder een vaccin komen dan dat we mensen kunnen opleiden, c.q. omscholen. Wat er mogelijk is, gebeurt al.
[..]

En wat hebben we dan aan al die artsen over een paar jaar? En wie gaat die mensen opleiden? De bottleneck van de studie geneeskunde is niet de instroom, maar het beschikbare aantal opleidingsplekken.
Nogmaals, aanpassen, niet denken in onmogelijkheden. Ik zit zelf in de zorg, mijn vrouw is arts, ik weet echt wel wat er bij komt kijken. Ik weet ook dat het geen kwestie van weken of maanden is om iemand vanaf NUL op te leiden. Er zijn echter ook genoeg andere opties.

Genoeg mensen met een zorgachtergrond die in andere branches werken bijvoorbeeld. Gewoon een simpel voorbeeld. Er zijn genoeg MBB-ers bijvoorbeeld die geen werk hebben. Die hebben al een verpleegkunde cursus gehad, school die bij in een paar maanden en laat ze assisteren, zodat je niet met 1 verpleegkundige op vier bedden staat, maar met 1 verpleegkundige en 2 assistenten die ook redelijk weten wat ze doen.

Ik val in herhaling, maar wij moeten juist dit denken in onmogelijkheden z.s.m. omzetten in denken in mogelijkheden. Zolang dat niet gebeurt zal dit virus veel meer schade aanrichten dan nodig.
pi_192651246
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:06 schreef maan_man het volgende:

[..]

Tja, daar denkt Rutte anders over.
rutte moet zich nu ook laten adviseren door andere sectorspecialisten. De tijd is gekomen daarvoor. Ander blijven we voor eeuwig in lockdown.

Tennis, golf, zwemmen, roeien, tijdrijden op de fiets. Zomaar een handvol zaken die wel kunnen.

Tevens is rutte de dictator niet.
1947-2016
pi_192651249
Denk: Ik merk dat de minister veel verteld... Maar niets zegt.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:13:41 #58
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192651260
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:12 schreef _I het volgende:
Denk: Ik merk dat de minister veel verteld... Maar niets zegt.
Prachtig, zei die dat ook met die taalfout :')
Vladimir Putin
pi_192651264
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Prachtig, zei die dat ook met die taalfout :')
Boh. Goeie.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:14:52 #60
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192651268
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:09 schreef Ericr het volgende:
Terrasje valt over paar maanden prima te pakken. Wel volledig zelfbediening omdat er geen horeca meer bestaat
En je eigen stoel meenemen uiteraard.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192651278
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:11 schreef Kyran het volgende:
Nogmaals, aanpassen, niet denken in onmogelijkheden. Ik zit zelf in de zorg, mijn vrouw is arts, ik weet echt wel wat er bij komt kijken.
Ik zou zeggen, stel het voor aan je leidinggevenden. Ik ga er (al dan niet naïef) vanuit dat er momenteel alles gedaan wordt om nieuwe mensen aan te trekken waar nodig.

En ik zie weinig nut van het opleiden van mensen voor over 2 jaar. Buiten dan de reguliere zorgschaarste uiteraard.
pi_192651311
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]

rutte moet zich nu ook laten adviseren door andere sectorspecialisten. De tijd is gekomen daarvoor. Ander blijven we voor eeuwig in lockdown.

Tennis, golf, zwemmen, roeien, tijdrijden op de fiets. Zomaar een handvol zaken die wel kunnen.

Klopt, en dan die drogredenen. Dat het dan drukker wordt op straat, daar kan ik nog inkomen. Maar drukker in de bus. Ik ben bij veel tennisverenigingen geweest, maar heb nog nooit iemand gezien die met de bus kwam.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:18:24 #63
416575 crew  Evenstar
pi_192651320
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, stel het voor aan je leidinggevenden. Ik ga er (al dan niet naïef) vanuit dat er momenteel alles gedaan wordt om nieuwe mensen aan te trekken waar nodig.
Bij ons op de afdeling hebben wij arts-assistenten uitgeleend aan cohort-poliklinieken. Mensen daar weer gedeeltelijk doorgeschoven richting de IC's etc. Dit soort dingen kunnen ook op langere termijn gedaan worden, maar dan moet dit groots en goed aangepakt worden.
pi_192651327
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het is ook onzinnig, verspilling, duur, en ronduit potsierlijk om mensen maskers te laten dragen terwijl zij prima tegen een griepje kunnen. Je moet het risicogericht gaan adviseren.
Je gaat ook niet iedereen preventief door een ct-scanner halen om vroeg te detecteren, dat doe je ook risicogericht.
Een gezonde kerel met sociale contacten die Covid-19 oploopt en asymptotisch ouderen aansteekt is een groter gevaar dan een oude knar met overgewicht die in een hoekje zit.
pi_192651328
quote:

[..]

Wel komisch dat 3 van de 5 voorbeelden momenteel al kunnen.
pi_192651332
quote:

[..]

ik hoor te weinig over preventie, het virus te stoppen, ipv maar op een IC bed te belanden.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:20:01 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192651338
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een gezonde kerel met sociale contacten die Covid-19 oploopt en asymptotisch ouderen aansteekt is een groter gevaar dan een oude knar met overgewicht die in een hoekje zit.
Dan moet je adviseren aan ouderen om distantie tussen jongeren te betrachten.
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:20:42 #68
416575 crew  Evenstar
pi_192651347
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:17 schreef maan_man het volgende:

[..]

Klopt, en dan die drogredenen. Dat het dan drukker wordt op straat, daar kan ik nog inkomen. Maar drukker in de bus. Ik ben bij veel tennisverenigingen geweest, maar heb nog nooit iemand gezien die met de bus kwam.
Ook hier moet men in oplossingen denken.

Bij tennis:
- Kleed je thuis om
- Pak de auto/fiets of ga lopen, pak in ieder geval niet de OV

En de kans op besmetting is heel klein.
pi_192651383
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik hoor te weinig over preventie, het virus te stoppen, ipv maar op een IC bed te belanden.
Idd. Je moet mensen juist uit het ziekenhuis houden. Je spant het paard achter de wagen. Het is ook kostbaar en de cijfers zijn dramatisch.

Daarnaast, zie de bijdrage van CM hierboven. Veel medewerkers zijn geïnfecteerd.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:24:03 #70
416575 crew  Evenstar
pi_192651385
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Stoppen is niet meer mogelijk. Is geen enkel land gelukt en gaat ook geen enkel land meer lukken of ze moeten een 100% lockdown invoeren en daar in blijven.
  Spellchecker donderdag 16 april 2020 @ 17:24:08 #71
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192651388
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ook hier moet men in oplossingen denken.

Bij tennis:
- Kleed je thuis om
- Pak de auto/fiets of ga lopen, pak in ieder geval niet de OV

En de kans op besmetting is heel klein.
Hoe zit dat met die tennisballen? Daar sla je niet alleen tegen ....
  donderdag 16 april 2020 @ 17:26:19 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192651412
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Idd. Je moet mensen juist uit het ziekenhuis houden. Je spant het paard achter de wagen. Het is ook kostbaar en de cijfers zijn dramatisch.

Daarnaast, zie de bijdrage van CM hierboven. Veel medewerkers zijn geïnfecteerd.
Aaah leuk, de rest van je leven onder restricties moeten leven of een verplichte gates-spuit.
Mij niet gezien.
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:26:43 #73
416575 crew  Evenstar
pi_192651417
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:24 schreef maily het volgende:

[..]

Hoe zit dat met die tennisballen? Daar sla je niet alleen tegen ....
Met eigen ballen spelen, niet aan je gezicht zitten en je handen wassen :P

Kans is nooit 0%, helaas. Alleen vind ik de kans in zo'n geval persoonlijk prima te accepteren. Daarnaast heb je maar twee personen, je besmet in dat geval maar maximaal één extra persoon (natuurlijk kan die ook weer iemand besmetten etc .... )
  donderdag 16 april 2020 @ 17:27:21 #74
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192651427
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:26 schreef Kyran het volgende:

[..]

Met eigen ballen spelen, niet aan je gezicht zitten en je handen wassen :P

Kans is nooit 0%, helaas. Alleen vind ik de kans in zo'n geval persoonlijk prima te accepteren. Daarnaast heb je maar twee personen, je besmet in dat geval maar maximaal één extra persoon (natuurlijk kan die ook weer iemand besmetten etc .... )
Dubbelen wordt afgeschaft?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192651438
quote:
Je moet mensen juist uit het ziekenhuis houden.
Waarom denk je dat we nu allemaal binnen zitten?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:28:27 #76
416575 crew  Evenstar
pi_192651440
quote:

[..]

Er moet een balans komen tussen zoveel mogelijk voorkomen en zo veel mogelijk "normaal" leven. Virus z'n gang laten gaan en tienduizenden doden accepteren is voor mij geen optie, maar jarenlang in huidige situatie doorgaan lijkt mij ook niet gezond.

Daarom moeten er dingen veranderen i.p.v. krampachtig vasthouden aan de huidige situatie.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:28:50 #77
416575 crew  Evenstar
pi_192651444
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Goed, vier man dan :D
pi_192651453
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Handdoeken niet naast elkaar. Niet je gezicht afvegen tussen de punten. Ballen niet direct overgeven. etc.

Al met al zijn er best veel momenten bij tennis waar je aan moet denken.
pi_192651457
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:28 schreef Kyran het volgende:

Daarom moeten er dingen veranderen i.p.v. krampachtig vasthouden aan de huidige situatie.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:29:59 #80
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192651458
Ik wil weer gaan zwemmen :(
Vladimir Putin
pi_192651461
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt, en dwingen kan je ook niet, en bestraffen zou ik zelf op tegen zijn omdat ik vrijheid belangrijker vind dan regels.

De dan houd je ''slechts'' adviseren over, en dat zal ongetwijfeld betekenen dat een deel daar lak aan heeft. Hetzelfde met roken, je adviseert om het niet te doen, maar de keus is wel bij de consument.

Toch lijkt mij adviseren een goed middel, dan kun je de maatschappij weer doorgang laten geven, en je hebt impliciet minder verantwoordelijkheid.
Was voor antwoord aan Kiran . Wat zijn risicogroepen.
Zwarte mensen, latino’s en wat te denken van moslima’s. Dat zijn allemaal risico groepen.
Hebben namelijk een te laag vitamine D3. Ouderen die de hele dag binnen zitten natuurlijk ook.
Geadviseerd word dagelijks 25 mg vitamine D3 te slikken. Kinderen 10 en dan m’n in de herfst en winter.

[ Bericht 2% gewijzigd door Solingjan op 16-04-2020 17:32:43 (Aanvulling) ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:31:49 #82
416575 crew  Evenstar
pi_192651485
Lilian is echt een SP-er. Krijgt gelijk, maar blijft toch doorzagen.

Doet mij denken aan Agnes Kant :D Die kon dat ook geweldig.
pi_192651486
quote:

[..]

Die politici lopen nu rond als makke honden, die over niks zelf willen nadenken. Voor alles een papiertje, statistiekje, grafiekje, getalletje.
pi_192651500
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:29 schreef phpmystyle het volgende:
heb zin in saunaatje
pi_192651509
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat we nu allemaal binnen zitten?
Dat is niet houdbaar op de lange termijn.
pi_192651510
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Die politici lopen nu rond als makke honden, die over niks zelf willen nadenken. Voor alles een papiertje, statistiekje, grafiekje, getalletje.
Haga dacht erover na, maar dat werd gelijk gekwalificeerd als zwakke bijdrage door Rutte.
pi_192651513
was Rutte zijn haar op lengte?
pi_192651529
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:33 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is niet houdbaar op de lange termijn.
Waarom denk je dat we aan het nadenken over manieren waarop we uit deze situatie komen waarbij we zoveel mogen voorkomen (= preventie) dat mensen naar het ziekenhuis moeten?
pi_192651536
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:33 schreef maan_man het volgende:

[..]

Haga dacht erover na, maar dat werd gelijk gekwalificeerd als zwakke bijdrage door Rutte.
De meeste dingen kan je met je boeren verstand ook wel verzinnen, maar dat lijkt op dit moment helemaal verdwenen. Een theoretisch gegeven van een geschatte 1.5m (hier in Zwitserland is het 2m, weet niet hoe dat mogelijk is) moet leiden tot nieuwe beleidsnormen. :')
pi_192651539
quote:
Open water kan.
pi_192651570
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:31 schreef Kyran het volgende:

Is nog een overkomst tussen die twee... Het zijn beiden vrouwen :D
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:37:32 #92
416575 crew  Evenstar
pi_192651572
de Jonge is wel een slappe hap hoor

Wilders heeft hier wel een punt.

Edit: Behalve constant om een datum vragen, dat slaat nergens op
pi_192651582
Wilders. :')
  donderdag 16 april 2020 @ 17:39:22 #94
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192651596
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:31 schreef Kyran het volgende:

Agnes Kant was echt heel slecht, daar hadden ze eerder de stekker uit moeten trekken. (pun intented)
pi_192651599
Eigenlijk wacht ik op een moment dat De Jonge gewoon zegt 'iedere keer dat jullie deze vraag nog een keer stellen, duurt het vijf minuten langer'.
pi_192651604
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:39 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Agnes Kant was echt heel slecht, daar hadden ze eerder de stekker uit moeten trekken. (pun intented)
Verwar je Agnes Kant niet met Jolande Sap?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 16 april 2020 @ 17:40:58 #97
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192651612
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:35 schreef maan_man het volgende:

[..]

Open water kan.
Mits het virus zich daar niet zal kunnen verspreiden... toch ?

Wel interessant ook deze vorm van vrijetijdsbesteding te bekijken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 16 april 2020 @ 17:41:37 #98
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192651622
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Verwar je Agnes Kant niet met Jolande Sap?
Ja.
pi_192651623
Dat we een jaar lang geen grote evenementen meer kunnen houden, niet op vakantie kunnen, en de cafés dicht blijven daar kan ik wel mee leven. Maar ik mag toch hopen dat we in de zomer de overige economie weer op gang kunnen brengen.

Als de economie deze klappen nog een jaar moet volhouden dan is de ellende die daaruit voortkomt nog vele malen groter dan wat het virus kan aanrichten. Massawerkloosheid, suïcide, huiselijk geweld, mensen die op straat komen te staan, enzovoort.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:41:41 #100
416575 crew  Evenstar
pi_192651624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:39 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Qua vraagstukken omtrent zorg zat zij er wel goed bovenop steeds hoor. Zij was alleen heel irritant :D

Edit: en wat Snert zegt :P
  donderdag 16 april 2020 @ 17:41:56 #101
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192651627
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:40 schreef Vallon het volgende:

[..]

Mits het virus zich daar niet zal kunnen verspreiden... toch ?

Wel interessant ook deze vorm van vrijetijdsbesteding te bekijken.
Zou me eerder druk maken om blauwalg en andere rotzooi.
pi_192651632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:41 schreef Breekfast het volgende:
Dat we een jaar lang geen grote evenementen meer kunnen houden, niet op vakantie kunnen, en de cafés dicht blijven daar kan ik wel mee leven. Maar ik mag toch hopen dat we in de zomer de overige economie weer op gang kunnen brengen.
Welke economie hou je nog over dan? Mijn zomers bestaan uit grote evenementen, vakantie en cafébezoek. ;)
  donderdag 16 april 2020 @ 17:42:33 #103
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192651633
NPO Politiek: Hugo blijft grappig hoe hij in blokjes interacteert met, of maling heeft aan, Arib,
  donderdag 16 april 2020 @ 17:44:03 #104
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192651648
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Welke economie hou je nog over dan? Mijn zomers bestaan uit grote evenementen, vakantie en cafébezoek. ;)
je kan alvast aanmelden bij GGZ voor de aankomende depressie?
  donderdag 16 april 2020 @ 17:44:04 #105
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192651649
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Qua vraagstukken omtrent zorg zat zij er wel goed bovenop steeds hoor. Zij was alleen heel irritant :D

Edit: en wat Snert zegt :P
Ik was behoorlijk in de war, excuus.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:44:31 #106
416575 crew  Evenstar
pi_192651655
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:44 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik was behoorlijk in de war, excuus.
Shit happens ^O^
pi_192651679
Weinig vooruitkijken, veel terugblikken.
  Spellchecker donderdag 16 april 2020 @ 17:46:09 #108
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192651683
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:44 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je kan alvast aanmelden bij GGZ voor de aankomende depressie?
Helaas gaat wegens Corona de cursus "omgaan met teleurstellingen" niet door.
pi_192651684
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:35 schreef maan_man het volgende:

Open water kan.
Je kan in Nederland echt niet zomaar in elke random parkvijver springen, voor je het weet heb je een huidinfectie. Daarvoor moet je al naar een speciaal aangewezen zwemplas.

En als de temperatuur boven 25 graden stijgt ben je echt niet de enige die op dat idee komt.

Ben je weer een aso en een bejaardenmoordenaar omdat je samen met de rest van de stad hutje mutje op een klein zwemstrandje staat. :')

Dus nee, dat wil ook niet echt. Voor de meesten dan.
pi_192651687
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:45 schreef Jed1Gam het volgende:
Weinig vooruitkijken, veel terugblikken.
"Even de film terugspoelen.."
pi_192651694
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Van dat geld nu spullen kopen om onze economie te redden :P
pi_192651703
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:41 schreef Breekfast het volgende:

Als de economie deze klappen nog een jaar moet volhouden dan is de ellende die daaruit voortkomt nog vele malen groter dan wat het virus kan aanrichten. Massawerkloosheid, suïcide, huiselijk geweld, mensen die op straat komen te staan, enzovoort.
Dat zeggen heel wat users al weken lang. Dit is natuurlijk niet houdbaar wat we nu aan het doen zijn.
pi_192651708
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:47 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Van dat geld nu spullen kopen om onze economie te redden :P
Ik spaar het op, want als in de zomer de cafés weer opengaan zet iedereen het op een zuipen. _O_
pi_192651725
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik spaar het op, want als in de zomer de cafés weer opengaan zet iedereen het op een zuipen. _O_
Waarom denkt iedereen dat de cafés over 2 maanden weer open zijn?
pi_192651732
"Iedereen kan getest worden... Volgens de richtlijnen die er nu zijn om te testen."

Mooi is dat, als je je richtlijnen aanpast, heb je nooit tekorten.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:51:06 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192651742
quote:
2s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:50 schreef _I het volgende:
"Iedereen kan getest worden... Volgens de richtlijnen die er nu zijn om te testen."

Weer een hoop yada yada yada zeker?
  donderdag 16 april 2020 @ 17:51:58 #117
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192651759
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:46 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

[..]

Je kan in Nederland echt niet zomaar in elke random parkvijver springen, voor je het weet heb je een huidinfectie. Daarvoor moet je al naar een speciaal aangewezen zwemplas.

En als de temperatuur boven 25 graden stijgt ben je echt niet de enige die op dat idee komt.

Ben je weer een aso en een bejaardenmoordenaar omdat je samen met de rest van de stad hutje mutje op een klein zwemstrandje staat. :')

Dus nee, dat wil ook niet echt. Voor de meesten dan.
Persoonlijk red ik de huidige maatregelen nog wel tot half mei ofzo. Daarna kan men wat mij betreft de tering krijgen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:52:08 #118
416575 crew  Evenstar
pi_192651763
quote:

Net als dat je alles onder controle hebt zolang je niet test.
pi_192651765
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Weer een hoop yada yada yada zeker?
Het is een heel gek verhaal.

Vanaf half mei kunnen we iedereen testen die nodig zijn volgens de richtlijnen.

Wie testen we nu dan niet.

Iedereen die we nu volgens de richtlijnen kunnen testen, testen we nu.

We lachen er maar gewoon om..
pi_192651773
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Net als dat je alles onder controle hebt zolang je niet test.
Of dat iedereen een link heeft naar Italië, als je alleen mensen test die in Italië zijn geweest.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:52:52 #121
416575 crew  Evenstar
pi_192651776
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Persoonlijk red ik de huidige maatregelen nog wel tot half mei ofzo. Daarna kan men wat mij betreft de tering krijgen.
Denk dat je blij mag zijn als de scholen en opvang alweer open is. Rest kan je echt vergeten denk ik.
pi_192651789
Lekker rondjes draaien met die tests.
Geef gewoon een duidelijk antwoord, boeiend wat je erg vind.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 17:54:25 #123
416575 crew  Evenstar
pi_192651807
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:52 schreef _I het volgende:

[..]

Of dat iedereen een link heeft naar Italië, als je alleen mensen test die in Italië zijn geweest.
Dat was wel een meesterlijke opmerking ja :)
  donderdag 16 april 2020 @ 17:54:29 #124
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192651808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Denk dat je blij mag zijn als de scholen en opvang alweer open is. Rest kan je echt vergeten denk ik.
Tuin is groot zat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 16 april 2020 @ 17:54:40 #125
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192651810
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zou me eerder druk maken om blauwalg en andere rotzooi.
Ik zwem niet, vrijwillig tenzij ik daartoe (kinderen bezighouden) wordt gedwongen, en maak mij daar al helemaal niet druk om. Sws al prettig dat met het virus; het strandbezoek een nogo lijkt te worden.

Het relevante puntje is dat iemand kan tuffen in het water en iemand ziek maken...... het virus verspreid zich via vocht/druppel overdracht. Ook heeft de rioolzuiver het virus in het water al aangetoond. In de winter is dat wat minder toepasselijk maar de zomer ziende; wordt dat aspect belangrijker. Het risico dat Covid19 aanwezig in in het drinkwater is nihil

Voor open water, ligt dat echter anders.
quote:
Bron:CDC 03apr20 ter oriëntering.
The virus that causes COVID-19 has been detected in the feces of some patients diagnosed with COVID-19. The amount of virus released from the body (shed) in stool, how long the virus is shed, and whether the virus in stool is infectious are not known.

The risk of transmission of the virus that causes COVID-19 from the feces of an infected person is also unknown. However, the risk is expected to be low based on data from previous outbreaks of related coronaviruses, such as severe acute respiratory syndrome (SARS) and Middle East respiratory syndrome (MERS). There has been no confirmed fecal-oral transmission of COVID-19 to date.
Vooral de "unknowns" zijn toevoegend, interessant.

Kortom.... op jacht naar Kamervragen voor volgende week ;) ... moeten ook de boten op de kant en de mensen uit het water blijven ?
pi_192651814
quote:

[..]

Dan maak je borst maar nat ;). Maatregelen gaan nog maanden duren. Zoals ook al door veel mensen voorspeld. Volkomen doorgeslagen natuurlijk, maar daar heeft het kabinet schijt aan.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:55:27 #127
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_192651822
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:09 schreef Ericr het volgende:
Die komt vanzelf weer terug als er vraag naar is. Genoeg leegstand om meteen te beginnen.
Wie dit leest is gek
pi_192651827
quote:

_O- je maakt mij dag weer goed met je conclusie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192651835
Een VVD-coalitie die moedwillig de economie de nek omdraait, wie had dat bedacht?
pi_192651836
quote:

[..]

ik heb liever dat jij naar buiten gaat dan dat ik de tering krijg. :{w
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192651838
Je gaat echt geen zaak openen met de kans dat je in de herfst weer voor een paar maanden kan sluiten.
pi_192651841
quote:

[..]

Wat wil je gaan doen dan?
pi_192651842
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:54 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat was wel een meesterlijke opmerking ja :)
Gave hoor, om dat soort interne tegenstellingen te verkopen als een plausibel verhaal.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:56:56 #134
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192651844
quote:

Zo werkt de politiek inderdaad.
pi_192651848
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Je gaat echt geen zaak openen met de kans dat je in de herfst weer voor een paar maanden kan sluiten.
als je de zaak al hebt dan huur je alleen maar uitzendkrachten in en dan kan je dat prima doen.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:57:44 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192651849
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:56 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Wat wil je gaan doen dan?
dan open ik mijn eigen bordeel met bar erbij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192651851
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Altijd mooi als ik bijdragen aan de dag van een ander.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:57:51 #138
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192651852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:47 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Dat zeggen heel wat users al weken lang. Dit is natuurlijk niet houdbaar wat we nu aan het doen zijn.
Natuurlijk niet.... maar het is wel vermakelijk hoe men overheid/media daar op lijkt in of langzaam weg te sturen. Een week, vooruit een maande was al ondenkbaar maar te overzien. Nu met maanden of een jaar (zo niet jaren) zal er echt een andere kijk moeten komen. Je kunt mensen niet zo lang van elkaar isoleren.
pi_192651865
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:56 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Zo werkt de politiek inderdaad.
Al wekenlang genieten. Politiek op z'n puurst.
pi_192651883
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:56 schreef Harmankardon het volgende:
Een VVD-coalitie die moedwillig de economie de nek omdraait, wie had dat bedacht?
Idd😂
  donderdag 16 april 2020 @ 17:59:20 #141
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192651884
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

ik weet het al, een zuipboot, die naar internationale wateren vaart.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:59:21 #142
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192651885
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:58 schreef _I het volgende:

[..]

Al wekenlang genieten. Politiek op z'n puurst.
Het is wel mooi om nu een beetje te volgen. Dan krijg je een beter beeld wat voor poppenkast het af en toe is.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:59:25 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192651887
Is de kapper van Rutte wel open?
pi_192651890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.... maar het is wel vermakelijk hoe men overheid/media daar op lijkt in of langzaam weg te sturen. Een week, vooruit een maande was al ondenkbaar maar te overzien. Nu met maanden of een jaar (zo niet jaren) zal er echt een andere kijk moeten komen. Je kunt mensen niet zo lang van elkaar isoleren.
Klopt, de media en het volk geilt er op. Opmerkelijk.
  donderdag 16 april 2020 @ 18:00:52 #145
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192651907
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Precies. Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
Zelfde gebeurd ook met dat cijfergegoochel.
pi_192651912
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:59 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het is wel mooi om nu een beetje te volgen. Dan krijg je een beter beeld wat voor poppenkast het af en toe is.
Het is inderdaad een soort klucht die al weken loopt. Erger me er ook niet aan, vind het wel knap hoe je om een antwoord heen kan draaien.
pi_192651914
quote:

[..]

Dan gooi jij gewoon je kroeg open?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 16 april 2020 @ 18:01:59 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192651927
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:01 schreef _I het volgende:

[..]

Het is inderdaad een soort klucht die al weken loopt. Erger me er ook niet aan, vind het wel knap hoe je om een antwoord heen kan draaien.
Ruttes 'hou vol' is een soort equivalent van 'snaveltjes toe en slaap lekker'
  donderdag 16 april 2020 @ 18:02:36 #149
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192651932
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik weet het al, een zuipboot, die naar internationale wateren vaart.
Een boot die nergens naartoe gaat en nergens zal mogen aanleggen zonder eerst twee weken in quarantaine te gaan.
pi_192651944
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ruttes 'hou vol' is een soort equivalent van 'snaveltjes toe en slaap lekker'
Het geeft het gevoel dat je "iets" doet wat werkt.

We doen het ten slotte samen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')