abonnement Unibet Coolblue
pi_192597896
Deze conclusie nav de artikelen hieronder:

Twee dagen geleden meldde CureVac dat er mogelijk al vroeg in de zomer kan worden begonnen met een klinische studie. ,, Op zijn laatst in juli kunnen we daarmee beginnen. Met een groep van 100 mensen’’, aldus een zegsman. De eerste resultaten worden enkele weken later verwacht. Als die goed zijn, begint er een tweede klinische studie. Dit keer met enkele duizenden proefpersonen.

Als ook deze studie succesvol is gaat Dietmar Hopp ervan uit dat de verantwoordelijke bestuurders de procedure voor toelating op de markt versneld zullen afhandelen. ,,In dat geval kan het vaccin in de herfst worden geleverd’’, aldus Hopp.


https://www.ad.nl/dossier(...)nderzoeken~af384073/

Drie maanden dus tussen het aanvangen van de eerste fase en het leveren van het vaccin.

Ook de Universiteit van Oxford denkt er zo over:

Sarah Gilbert, een professor aan de Universiteit van Oxford zet in op september. Oxford begint over twee weken met testen. De wetenschapper is 'tachtig procent zeker' dat hun vaccin gaat werken.
https://www.thetimes.co.u(...)-september-flmwl257x
https://www.rtlnieuws.nl/(...)dheid-virus-medicijn

Dus ook Gilbert verwacht dat het vaccin 4 maanden na aanvang van het testen klaar zal zijn.

Allen slaan zij de jaren van dierproeven die de norm zijn bij het ontwikkelen van vaccins over, en beginnen rechtstreeks met proeven op mensen.

En dan nu dit nieuws van de WHO:

Het verst in het klinische proces is een experimenteel vaccin dat is ontwikkeld door CanSino Biologics Inc. uit Hong Kong en het Beijing Institute of Biotechnology, dat zich reeds in fase 2 bevindt.
CanSino zei vorige maand dat het Chinese wettelijke goedkeuring heeft gekregen om menselijke proeven met zijn vaccin te starten.

https://www.bloomberg.com(...)e-leading-candidates

CanSino en het Beijing Institute of Biotechnology bevinden zich al in fase 2 van de trial, en heeft fase 1 dus goed doorlopen.
Zij zijn in maart al aangevangen met proeven op mensen, en indien zij net zo voortvarend kunnen werken als Ofxord University en Curevac dat zeggen te kunnen, zou dat inhouden dat het vaccin over 3 a 4 maanden klaar is.

Dit zou dan gelijk het antwoord geven op de prangende vraag waarom China niet druk is met het in kaart brengen van antibodies bij de bevolking, een zinloze missie wanneer je al aan de vooravond van een vaccin staat.
  maandag 13 april 2020 @ 15:49:56 #2
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_192597936
meeste mensen: Vaccin duurt meestal jaren om te leveren

universiteit oxford: binnen 3 of 4 maanden een vaccin

_O-

dit geloof ik totaal niet, een Vaccin heeft juist heel veel tijd nodig
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_192597962
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef TheVoice4ever het volgende:
meeste mensen: Vaccin duurt meestal jaren om te leveren

universiteit oxford: binnen 3 of 4 maanden een vaccin

_O-

dit geloof ik totaal niet, een Vaccin heeft juist heel veel tijd nodig
Volgens de WHO hebben CanSino en het Beijing Institute of Biotechnology fase 1 al succesvol doorlopen.
pi_192598089
Sarah Gilbert beweerde een aantal jaar geleden ook dat ze binnen een jaar een vaccin tegen alle soorten griep zou hebben.

Ik hoor het wel als het zover is.
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192598126
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef TheVoice4ever het volgende:
meeste mensen: Vaccin duurt meestal jaren om te leveren

universiteit oxford: binnen 3 of 4 maanden een vaccin

_O-

dit geloof ik totaal niet, een Vaccin heeft juist heel veel tijd nodig
De "meeste mensen" waar jij het over hebt, spreken dan ook van het ontwikkelen van een vaccinin een normale periode. Niet wanneer de hele wereld zoekt en zo'n beetje alle middelen gaan naar het zoeken naar een vaccin.

Een paar maanden lijkt me wel erg vroeg, maar eind van het jaar vind ik niet onaannemelijk. Aan de andere kant stapelen de innovaties zich op en is alles eraan gelegen om dit zo snel mogelijk (op zorgvuldige wijze uiteraard) op de markt te krijgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192598310
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:04 schreef DireStraits7 het volgende:

De "meeste mensen" waar jij het over hebt, spreken dan ook van het ontwikkelen van een vaccinin een normale periode. Niet wanneer de hele wereld zoekt en zo'n beetje alle middelen gaan naar het zoeken naar een vaccin.

Een paar maanden lijkt me wel erg vroeg, maar eind van het jaar vind ik niet onaannemelijk. Aan de andere kant stapelen de innovaties zich op en is alles eraan gelegen om dit zo snel mogelijk (op zorgvuldige wijze uiteraard) op de markt te krijgen.
Scientists have a bit of a head start in creating a vaccine for the virus that causes COVID-19, according to Dr Kayat.

Because of genome sequencing of the new coronavirus provided by scientists in China, scientists know it shares 79 percent of the same genetic material as SARS, and 50 percent of the same material as MERS. This allows developers to use groundwork already created in research for vaccines for those viruses.

https://www.aljazeera.com(...)200412085842883.html
pi_192598332
Ik sla over.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192598333
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef TheVoice4ever het volgende:
meeste mensen: Vaccin duurt meestal jaren om te leveren

universiteit oxford: binnen 3 of 4 maanden een vaccin

_O-

dit geloof ik totaal niet, een Vaccin heeft juist heel veel tijd nodig
Stappen die veel tijd in beslag nemen, worden nu overgeslagen. Zoals dierproeven.

Zo is in een aantal gevallen direct overgegaan op toedienen op de mens, in Amerika en China. In non-corona omstandigheden, kan dat absoluut niet. Maar zoals jij ook wel ervaren hebt, er is haast. Nog meer haast dan anders.
pi_192598465
Raar idee, als het 96% overeenkomstig is met sars en je op dat onderzoek voortborduurt heb je al wat jaren onderzoek binnen toch? Aanvullen, aanpassen, testen en experimenteren.

Als ik dood lig te gaan zou ik open staan voor elk vaccin, medicijn. Wat boeit het dan nog?
pi_192598486
ik hoef geen vaccin te hebben. die lockdown kan ook zonder vaccin beëindigd worden.
pi_192598595
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Raar idee, als het 96% overeenkomstig is met sars en je op dat onderzoek voortborduurt heb je al wat jaren onderzoek binnen toch? Aanvullen, aanpassen, testen en experimenteren.

Als ik dood lig te gaan zou ik open staan voor elk vaccin, medicijn. Wat boeit het dan nog?
Een sleutel die voor 96% overeenkomt met een andere sleutel kan niet opeens 2 verschillende sloten openen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192598877
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Als ik dood lig te gaan zou ik open staan voor elk vaccin, medicijn. Wat boeit het dan nog?
Zo makkelijk is het niet. Je moet ook testen op mensen die niet dood liggen te gaan. Niet-klinische populaties etc.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192599041
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zo makkelijk is het niet. Je moet ook testen op mensen die niet dood liggen te gaan. Niet-klinische populaties etc.
Daklozen en studenten dan. Vaccin zal sowieso gehaast zijn toch?

Die Nederlandse vrouw van dat bedrijf uit Leiden zei onlangs bij nieuwsuur dat ze na de zomer al willen testen en dan einde van het jaar voor iedereen beschikbaar. (Meest gunstige scenario volgens haar)
pi_192599047
Hmmms dat ze een bijna werkend vaccin hebben geloof ik nog wel.
Probleempje alleen dat het door de klinische tests moet en dat gaat echt wat meer tijd kosten als een paar maanden ;)

Is mss wel een gewetensvraag, maar zou jij je laten inspuiten met iets wat nog helemaal niet eens bewezen is?

Ik niet hoor, dan loop ik liever het risico om het maar op te lopen.
Aan de andere kant, wss genoeg mensen die het wel willen als laatste redmiddel ofzo.
Do what you love, love what you do!
pi_192599072
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daklozen en studenten dan.
Waarom heb ik het idee dat je dit serieus bedoelt?

En wat begrijp je niet aan dat je dit vaccin moet testen onder alle lagen van de bevolking? Man, vrouw, dik, dun, ziek, niet ziek, groot, klein, 20-, 70+, zwart, wit, grijs, paars...
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192599088
Sars was ook een vaccin tegen binnen 8 maanden, dus waarom niet
blablablabla
pi_192599112
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Als ik dood lig te gaan zou ik open staan voor elk vaccin
Wel een beetje laat voor een vaccin dan.
pi_192599148
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:13 schreef Elan het volgende:
Sars was ook een vaccin tegen binnen 8 maanden, dus waarom niet
Mjah maar toch is dat niet helemaal te vergelijken.
Dat was onwijs veel kleinschaliger en voordat er een vaccin is zeg maar voor iedereen in te enten. Tja of het als overheid soort van opleggen net als het vaccinatie programma nu al is.

Dan moet je toch even donders goed weten, zoals hierboven al gezegd. Dat het ook inderdaad werkt voor iedereen.
Ik zie het niet gebeuren dat het er komt, dit hele jaar niet trouwens.
Do what you love, love what you do!
pi_192599168
En dan heb je de antivaxxers nog die gaan gillen bij élke vaccinatie, en zéker bij vaccins die "er even snel doorheen gedrukt worden, want wij weten niet wat erin zit en hoe de overheid ons daarmee wil vergiftigen".
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192599253
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:09 schreef kree het volgende:

Is mss wel een gewetensvraag, maar zou jij je laten inspuiten met iets wat nog helemaal niet eens bewezen is?
Bedrijven in de OP werken met geinactiveerd virus, welk risico verwacht je?
pi_192599297
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:23 schreef Za het volgende:

[..]

Bedrijven in de OP werken met geinactiveerd virus, welk risico verwacht je?
Geen idee heb er niet genoeg verstand van om dat te zeggen.
Maar voordat er een spuit in mijn arm gaat wil ik wel graag even weten of het allemaal wel veilig is.

Sowieso een verplichte vaccinatie van de overheid over een virus waar alles nog heel onduidelijk over is....

Denk niet dat je dat er doorheen gaat krijgen hier in NL.

ik sla over nl als ze nu ineens binnen een paar maanden wel een vaccinatie hebben. Dan loop ik liever het risico om maar corona te krijgen.
Do what you love, love what you do!
pi_192599310
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:13 schreef Elan het volgende:
Sars was ook een vaccin tegen binnen 8 maanden, dus waarom niet
SARS is nooit een vaccin voor gekomen. Ze zijn gestopt met het zoeken ernaar, omdat er nauwelijks nog besmettingen plaatsvonden.

https://www.scmp.com/news(...)ill-there-be-one-new

quote:
For Sars in 2003, it took four months before the genome sequence of the coronavirus was available to develop antigens that could be used for animal and cell culture trials.

The first human trial of a possible Sars vaccine was conducted in Beijing in December 2004, but by that time the epidemic was over, and research into other diseases was given priority so it was shelved.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192599339
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Raar idee, als het 96% overeenkomstig is met sars en je op dat onderzoek voortborduurt heb je al wat jaren onderzoek binnen toch? Aanvullen, aanpassen, testen en experimenteren.

Als ik dood lig te gaan zou ik open staan voor elk vaccin, medicijn. Wat boeit het dan nog?
als je dood ligt te gaan is het te laat voor een vaccin.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_192599349
prima en dan begint de grootschalige productie. Ik ben benieuwd waar en ten koste van welk ander vaccin dat gaat plaatsvinden.
60% van 7 miljard vaccins zijn er natuurlijk niet over 3-4 maanden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192599431
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

SARS is nooit een vaccin voor gekomen. Ze zijn gestopt met het zoeken ernaar, omdat er nauwelijks nog besmettingen plaatsvonden.

https://www.scmp.com/news(...)ill-there-be-one-new
[..]

Er is wel degelijk een prototype, het is alleen nooit doorontwikkeld omdat er geen noodzaak voor was.

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/sars

Dat prototype is echter wel 'af' , en zal ongetwijfeld een versnellende rol hebben gespeeld bij het ontwikkelen van een vaccin tegen Corona omdat de virussen zoveel op elkaar lijken.
blablablabla
pi_192599471
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:25 schreef kree het volgende:

Geen idee heb er niet genoeg verstand van om dat te zeggen.
Maar voordat er een spuit in mijn arm gaat wil ik wel graag even weten of het allemaal wel veilig is.

Sowieso een verplichte vaccinatie van de overheid over een virus waar alles nog heel onduidelijk over is....

Denk niet dat je dat er doorheen gaat krijgen hier in NL.

ik sla over nl als ze nu ineens binnen een paar maanden wel een vaccinatie hebben. Dan loop ik liever het risico om maar corona te krijgen.
Ik denk dat je nergens bang voor hoeft te zijn.

Hier is meer info:
https://www.latimes.com/s(...)-coronavirus-vaccine
pi_192599480
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 17:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een prototype, het is alleen nooit doorontwikkeld omdat er geen noodzaak voor was.

https://lci.rivm.nl/richtlijnen/sars

Dat prototype is echter wel 'af' , en zal ongetwijfeld een versnellende rol hebben gespeeld bij het ontwikkelen van een vaccin tegen Corona omdat de virussen zoveel op elkaar lijken.
Prototype =/= vaccin. Het helpt uiteraard wel in de ontwikkeling van het huidige vaccin.

De fase na het prototype kan minstens zo lang, zo niet langer, zijn als de ontwikkelingsfase.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192599614
Zal bij het ontwikkelen van dit vaccin fase 3 overgeslagen worden of meer fase II en III in één? In China toch wel denk ik?

Klinisch onderzoek - testen bij mensen
Onderzoek bij mensen wordt uitgevoerd in drie fasen, op basis van internationale afspraken.

In fase I evalueren we in studies met kleine groepen vrijwilligers de veiligheid, de afweerreactie en de tolerantie voor verschillende doses.
Fase II omvat een grotere groep en bevestigt formuleringen en doses. Ook stelt het de behoefte vast aan boosters en de beste intervallen tussen elke dosis.
Fase III -onderzoek evalueert de bescherming in een groep van duizenden vrijwilligers die risico lopen op de bewuste infectie. Dit kan jaren duren.

https://nl.gsk.com/nl-nl/(...)n-onderzoek-vaccins/

Fase 1 -onderzoeken zijn klein, meestal met enkele tientallen nauwlettend gecontroleerde deelnemers. Het belangrijkste doel hier is om ervoor te zorgen dat het vaccin veilig is.
Fase 2 -onderzoeken schrijven doorgaans honderden patiënten in om de veiligheidsbeoordeling uit te breiden en wetenschappers in staat te stellen de immuunrespons van het lichaam te onderzoeken.
Fase 3 -onderzoeken kunnen duizenden mensen inschrijven, meestal met sommigen willekeurig toegewezen om het vaccin te krijgen en sommigen krijgen een placebo.

Dit proces kan onder normale omstandigheden jaren duren . In een noodgeval kan het dramatisch worden versneld.

Het grote knelpunt is vaak de fase 3-studie. Bij een epidemie willen veel onderzoeksvrijwilligers niet het risico lopen om een ​​placebo te krijgen in plaats van het vaccin, zei Stephenson.
https://www.latimes.com/s(...)-coronavirus-vaccine
pi_192599997
Ik vindt het gewoon eng om over te denken eigenlijk al.
Ik ben totaal niet tegen vaccineren btw en alle bewezen dingen.

Maar nu praat je over fases overslaan in het testproces. Beetje zorgwekkend wel eigenlijk. Ze hadden dat vast niet voor niks zo bedacht met testen enzo.?
Do what you love, love what you do!
pi_192600326
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 16:21 schreef halfway het volgende:
Ik sla over.
Me2
Liever zo Corona krijgen dan allerlei bijwerkingen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192600447
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:59 schreef kree het volgende:
Ik vindt het gewoon eng om over te denken eigenlijk al.
Ik ben totaal niet tegen vaccineren btw en alle bewezen dingen.

Maar nu praat je over fases overslaan in het testproces. Beetje zorgwekkend wel eigenlijk. Ze hadden dat vast niet voor niks zo bedacht met testen enzo.?
Het testen op dieren wordt bij de ontwikkeling van de vaccins ook overgeslagen.
pi_192600610
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:18 schreef spijkerbroek het volgende:
En dan heb je de antivaxxers nog die gaan gillen bij élke vaccinatie, en zéker bij vaccins die "er even snel doorheen gedrukt worden, want wij weten niet wat erin zit en hoe de overheid ons daarmee wil vergiftigen".
Beetje voorzichtigheid mag wel, je wilt niet dat 50% na een paar jaar problemen met de lymfeklieren of bloed problemen krijgt of misvormde kinderen noem het maar op.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 13 april 2020 @ 18:36:24 #33
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192600720
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:33 schreef weetjewel5 het volgende:
ik hoef geen vaccin te hebben. die lockdown kan ook zonder vaccin beëindigd worden.
Mee eens. Dit virusje dooft gewoon uit voordat ze een vaccin willen gaan gebruiken.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192600804
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:23 schreef Za het volgende:

[..]

Het testen op dieren wordt bij de ontwikkeling van de vaccins ook overgeslagen.
Tja weet het niet en daarom volg ik dit topic ook.
Maar mag toch wel hopen voordat ze een spuit in mijn arm zetten dat het wel goed getest is ;)
Do what you love, love what you do!
pi_192601084
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Als ik dood lig te gaan zou ik open staan voor elk vaccin, medicijn. Wat boeit het dan nog?
Als je dood ligt te gaan door het virus is een vaccin te laat. Dat gaat je dan niet meer helpen. Het helpt potentieel alleen om de ziekte te voorkomen.
  maandag 13 april 2020 @ 19:07:52 #36
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_192601257
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:18 schreef spijkerbroek het volgende:
En dan heb je de antivaxxers nog die gaan gillen bij élke vaccinatie, en zéker bij vaccins die "er even snel doorheen gedrukt worden, want wij weten niet wat erin zit en hoe de overheid ons daarmee wil vergiftigen".
Ho eens even... Twijfel bij een vaccin dat nauwelijks getest is over 1 kam scheren met "anti-vaxxers" die tegen ALLE vaccinaties zijn, ongeacht hoe lang ze al in gebruik zijn er hoeveel onderzoek er al naar gedaan is?

Beetje erg kort door de bocht van je.
Krekker is de bom!
  maandag 13 april 2020 @ 19:33:28 #37
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_192601648
quote:
1s.gif Op maandag 13 april 2020 18:31 schreef halfway het volgende:

[..]

Beetje voorzichtigheid mag wel, je wilt niet dat 50% na een paar jaar problemen met de lymfeklieren of bloed problemen krijgt of misvormde kinderen noem het maar op.
In dit geval ging het niet om vaccinatie maar medicatie:

quote:
Desdochters zijn vrouwen van wie de moeder tijdens de zwangerschap di-ethylstilbestrol, beter bekend als DES, heeft gebruikt.

[...]

Soms traden ook vormafwijkingen aan de baarmoeder op, waardoor de vruchtbaarheid van deze zogenaamde desdochters in sommige gevallen verminderd is. In sommige gevallen komen door de vormafwijkingen tijdens de zwangerschap afwijkingen van de ligging van de foetus voor, bijvoorbeeld een dwarsligging of een stuitligging.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Desdochter
Ik ben absoluut geen expert, maar onderstaande klinkt wel weer anders dan een afgezwakte versie van een virus zoals in veel vaccins wordt gebruikt.

quote:
Di-ethylstilbestrol (doorgaans afgekort tot DES) is een organische verbinding met oestrogene activiteit, waarvan de chemische structuur echter niet verwant is aan die van het in mensen natuurlijk voorkomende hormoon. De trans-isomeer is actiever dan de cis-isomeer. De stof wordt tegenwoordig niet meer voorgeschreven, omdat blootstelling ernstige consequenties voor de gezondheid met zich mee kan brengen. In het verleden werd het wel in de geneeskunde gebruikt.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Di-ethylstilbestrol
Maar het is wel een goed voorbeeld dat aangeeft dat lange termijns effecten niet altijd tijdens de tests maar voren komen...
Krekker is de bom!
pi_192601718
quote:
7s.gif Op maandag 13 april 2020 18:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Me2
Liever zo Corona krijgen dan allerlei bijwerkingen.
Tegen die tijd is er hopelijk ook een goed werkend medicijn. Dan heb je heel dat vaccin niet nodig.

Overigens zijn er wereldwijd nu 70 vaccins in de maak waarbij er voor 3 al klinisch onderzoek wordt gedaan op proefpersonen: https://www.who.int/bluep(...)11April2020.PDF?ua=1

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2020 19:42:57 ]
pi_192601984
Vaccin en een medicijn zijn natuurlijk ook weer 2 verschillende dingen.
Ik snap hem wel, maar denk bij lange na niet iedereen
Do what you love, love what you do!
pi_192602999
3 of 4 maanden lijkt me sterk. Ik doe mee in die studie van Oxford, vrijdag screening. Vraag me af of ik dan gelijk ingeent wordt of niet of dat ze eerst antistoffen bepalen en aanwezigheid virus in je lichaam. Ze beginnen wel al gelijk met 510 vrijwilliger.
Een groep van 500 krijgt of het covid vaccin of een controle vaccin (MenACWY), 10 vrijwilligers krijgen 2 doses van het covid vaccin (in week 0 en week 4).
Ze beginnen met 2 die vaccin of controle vaccin krijgen en die worden na 48u gechecked. Daarna krijgen 6 anderen uit dezelfde groep het vaccin of het controle vaccin en die worden weer na 48u gechecked. Dan krijgt de rest uit de groep het vaccin.
Er zijn 3 groepen, een groep van 88, een groep van 412 en de groep van 10 die twee keer het covid vaccin krijgt. Ze beginnen met de groep van 88 en 10. Ik vermoed dat ze in de groep van 412 gelijk iedereen inenten, ipv eerst 2, dan 6, dan de rest.

Groep 1 heeft 6 follow up visits op dag 3, 7, 14, 28, 56, 182 en (optioneel) 365.
Groep 2 heeft 2 follow up visits op dag 28 en 182.
Groep 3 heeft 8 folluw up visits op dag 3, 7, 14, 28 (2e vaccinatie), 31, 35, 42, 56, 182 en (optioneel) 365.

Na 28 dagen zouden er anti-stoffen meetbaar moeten zijn, en die zouden dan hopelijk voldoende moeten zijn. Zijn er geen onbekende bijwerkingen dan zou mogelijk met productie gestart kunnen worden. Maar het lijkt me sterk dat ze het sein dan al helemaal op groen zetten.

Meer info hier: https://covid19vaccinetrial.co.uk/volunteer
pi_192603005
Details van de onderzoeken van CanSino Biologics Inc. uit Hong Kong en het Beijing Institute of Biotechnology:

Fase 1
http://www.chictr.org.cn/showprojen.aspx?proj=51154

Fase 2
http://www.chictr.org.cn/showprojen.aspx?proj=52006

Bron:
https://www.who.int/bluep(...)11April2020.PDF?ua=1

Wel dierproeven voorafgaand, 36 personen fase 1. 500 personen fase 2, placebo gebruik al in fase 2.

Extra links
https://medcitynews.com/2(...)phase-ii-trial/?rf=1

https://www.biospace.com/(...)idate-into-phase-ii/
pi_192603121
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 20:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
3 of 4 maanden lijkt me sterk. Ik doe mee in die studie van Oxford, vrijdag screening. Vraag me af of ik dan gelijk ingeent wordt of niet of dat ze eerst antistoffen bepalen en aanwezigheid virus in je lichaam. Ze beginnen wel al gelijk met 510 vrijwilliger.
Een groep van 500 krijgt of het covid vaccin of een controle vaccin (MenACWY), 10 vrijwilligers krijgen 2 doses van het covid vaccin (in week 0 en week 4).
Ze beginnen met 2 die vaccin of controle vaccin krijgen en die worden na 48u gechecked. Daarna krijgen 6 anderen uit dezelfde groep het vaccin of het controle vaccin en die worden weer na 48u gechecked. Dan krijgt de rest uit de groep het vaccin.
Er zijn 3 groepen, een groep van 88, een groep van 412 en de groep van 10 die twee keer het covid vaccin krijgt. Ze beginnen met de groep van 88 en 10. Ik vermoed dat ze in de groep van 412 gelijk iedereen inenten, ipv eerst 2, dan 6, dan de rest.

Groep 1 heeft 6 follow up visits op dag 3, 7, 14, 28, 56, 182 en (optioneel) 365.
Groep 2 heeft 2 follow up visits op dag 28 en 182.
Groep 3 heeft 8 folluw up visits op dag 3, 7, 14, 28 (2e vaccinatie), 31, 35, 42, 56, 182 en (optioneel) 365.

Na 28 dagen zouden er anti-stoffen meetbaar moeten zijn, en die zouden dan hopelijk voldoende moeten zijn. Zijn er geen onbekende bijwerkingen dan zou mogelijk met productie gestart kunnen worden. Maar het lijkt me sterk dat ze het sein dan al helemaal op groen zetten.

Meer info hier: https://covid19vaccinetrial.co.uk/volunteer
Wat interessant, blijf je updates geven?

In China geven ze ook aan tussenresultaten te zullen hebben, maar dat het gehele onderzoek 6 mnd duurt.
pi_192604348
Zal ik proberen. Eerst maar gezond blijven tot vrijdag, en dan kijken of ik echt mee kan doen.
pi_192606454
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 22:00 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Zal ik proberen. Eerst maar gezond blijven tot vrijdag, en dan kijken of ik echt mee kan doen.
Graag. Er zijn flink wat voorwaarden las ik.
pi_192610420
Ik drink iig niet meer dan 42(!) units alcohol per week (al drink ik nu wel meer dan normaal merk ik).
pi_192611691
De verschillende soorten vaccins en samenwerking met GSK:

https://pharmaphorum.com/(...)on-covid-19-vaccine/
pi_192730416
Afgelopen vrijdag screening gehad. Was wel apart. Ze proberen wel alle afstand maatregelen enzo in acht te nemen, maar soms lukt dat niet.
Bij binnenkomst melden bij de receptie, een tafel, met een gebied ervoor van 2m (in de UK is het een 2m samenleving, geen 1.5m). Dan je ID laten zien, lees maar eens een rijbewijs af van 2m. Vervolgens handen desinfecteren bij een zeep dispenser, en in een stoel gaan zitten. Nadat ik mijn handen gedesinfecteerd had stond gelijk iemand om om de zeep-dispenser weer te desinfecteren. Toen we opgehaald werden, 5 man, werden ook alle stoelen eerst weer gedesinfecteerd. Op 2m afstand van elkaar lopen, maar een deur ging niet automatisch open, dus die moet je dan toch vast houden voor de volgende (gaan alleen open anders met pasjes).
Maar goed, formulieren invullen met gegevens, en een voorlichtingsfilm van 20 min kijken over de trial en de risico's. Ze besteedden redelijk wat aandacht aan side-effects die opgemerkt zijn bij de ontwikkeling van een vaccin voor SARS. Bij een aantal vaccins ontwikkelden gevaccineere dieren in proeven een sterkere ontstekingsreactie in de longen, en ook bij een MERS vaccin werd dit bij een muis geconstateerd. Dit is echter niet geconstateerd bij een MERS vaccin wat in ontwikkeling was en dezelfde procedure had als het vaccin wat nu getest gaat worden.
Daarna kreeg je een screening met een dokter en verpleger. Veel vragen over gezondheid en leefstijl. Snelle urine-test (OK), bloed afgenomen (wordt getest op hep etc), gewicht, lengte, bloeddruk, en nog meer vragen over levensstijl.
Ook vragen werden beantwoord. Ik vroeg me af hoe ze vast gaan stellen of het vaccin echt werkt. Ze gaven aan dat de trial in eerste instantie bedoeld is om de veiligheid van het vaccin te testen. En omdat het virus nu rondwaart, en de groep redelijk groot is (250 met vaccin, 250 control) hopen ze dat er overtuigend statistisch bewijs zal zijn dat meer mensen in de control groep COVID-19 symptomen zullen ontwikkelen tijdens de trial dan in de vaccin groep.
Ik hoop dat dat inderdaad zo is. Ze nemen wel een risico door deelnemers niet te testen of ze het virus hebben of hebben gehad. Ze gaven aan dat ze simpelweg nog geen goede antibody test tot hun beschikking hebben die ook onderscheidt kan maken tussen antibodies van verschillende corona virussen en ze dus niet goed genoeg op antibodies voor COVID-19 kunnen testen. Ook testen ze niet of je op dat moment het virus bij je draagt omdat ze niet aanspraak kunnen maken op de NHS buiten de trial en dus niet van die test capaciteit gebruik kunnen maken. Mocht je tijdens de trial symptomen ontwikkelen dan kun je 24/7 met het trial team contact opnemen en die kunnen dan een inschatting maken en eventueel testen (dan wel schijnbaar), maar als je opgenomen moet worden dan ben je gewoon afhankelijk van de NHS en kunnen zij geen extra zorg bieden.
Een tricky dingetje tijdens de screening was het bezit van een auto. Je moet 24/7 de beschikking hebben over een auto om eventueel naar het ziekenhuis te moeten komen. Nu lijkt me dat als ik direct naar het ziekenhuis moet ik waarschijnlijk in een staat ben dat ik niet kan rijden (of de call moet van hun kant komen). Mijn vriendin heeft een auto van het werk, ik fiets altijd naar mijn werk. Mijn vriendin werkt nu ook thuis, dus nu is dat geen probleem. Ik kan wel een auto van mijn werk pakken normaliter, maar dan moet ik er eerst naar toe fietsen. We zullen zien of dat een issue is, volgens mij hebben ze meer dan genoeg aanmeldingen, dus kunnen ze redelijk streng zijn bij de toelating.
Op dit moment zijn ze in de afrondende fase van het testen van het vaccin op dieren, en die resultaten zouden deze week bij hun bekend moeten zijn. Ook worden nu de huisartsen van de gescreende vrijwilligers gecontacteerd om de medische gegegevens te checken, en een database met deelnemers aan trials gechecked of je inderdaad niet al meedoet bij een andere trial. Ze hopen eind deze week (zie hier: https://www.oxfordmail.co(...)accine-start-oxford/). In de link kun je ook iets meer lezen over de productie maar ook bijvoorbeeld dat deze trial wordt gedaan onder gezonde mensen van 18-55, en dat dat niet automatisch wilt zeggen dat zelfs als het vaccin goed werkt in die groep, dat het ook goed werkt in de groep mensen die het meest kwetsbaar zijn.
pi_192730868
@George_of_the_Jungle
Interessant om te lezen, waneer hoor je meer?

En waarom is dit:

quote:
Een tricky dingetje tijdens de screening was het bezit van een auto. Je moet 24/7 de beschikking hebben over een auto om eventueel naar het ziekenhuis te moeten komen.
pi_192731129
Geen idee wanneer ik meer hoor. Ik neem aan dat als ze deze week willen beginnen dat de eerste 2 mensen van de eerste groep zijn. Die worden dan dan 48u gescreend en als alles OK is worden er nog 6 mensen gevaccineerd. Die worden na 48u gescreend en is dat OK dan wordt de rest van de eerste groep gevaccineerd (totaal 88). Daarna komt de 2e groep, maar ik weet niet wanneer en wanneer ik bericht zou krijgen.

Ik zou me in kunnen denken dat er in extreme gevallen een situatie ontwikkeld waarin ze alle deelnemers op korte termijn onder direct toezicht geplaatst moeten worden en dat iedereen zich dan snel moet kunnen melden en ze niet willen dat je van het OV gebruikt maakt. Maar dat lijkt me een noodscenario.
pi_192731251
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Geen idee wanneer ik meer hoor. Ik neem aan dat als ze deze week willen beginnen dat de eerste 2 mensen van de eerste groep zijn. Die worden dan dan 48u gescreend en als alles OK is worden er nog 6 mensen gevaccineerd. Die worden na 48u gescreend en is dat OK dan wordt de rest van de eerste groep gevaccineerd (totaal 88). Daarna komt de 2e groep, maar ik weet niet wanneer en wanneer ik bericht zou krijgen.
Het klinkt heel zorgvuldig, maar niet eerst testen is dan wel wat raar.

quote:
Ik zou me in kunnen denken dat er in extreme gevallen een situatie ontwikkeld waarin ze alle deelnemers op korte termijn onder direct toezicht geplaatst moeten worden en dat iedereen zich dan snel moet kunnen melden en ze niet willen dat je van het OV gebruikt maakt. Maar dat lijkt me een noodscenario.
Zoiets misschien. Om welke reden doe je hier aan mee?
pi_192731767
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:23 schreef Za het volgende:

[..]

Bedrijven in de OP werken met geinactiveerd virus, welk risico verwacht je?
Alsnog kort door de bocht, maar toch:

Ons immuunsysteem Kun je vergelijken met een soort triggerhappy machinegeweer. Als dat los gaat tegen het het coronavirus, is dat mooi. Lost het meestal ook wel op.

Als je dat gaat uitdagen en je maakt een foutje, kan het zich tegen het lichaam keren direct bij het vaccin, of als je daarna toch het echte virus binnenkrijgt.

Er is een hele reële kans dat een slecht vaccin het alleen maar erger maakt, omdat het het immuunsysteem om de tuin probeert te leiden.

Daarnaast riskeer je ook dat je een evolutie in de hand werkt. Het virus is gelukkig redelijk stabiel, maar als je het maar half aanpakt kunnen eventueel resistente deeltjes zich alsnog voortplanten. Heb je SARS-CoV-3 als je niet uitkijkt.

Dus nee, zomaar experimenteren met onklasr gemaakte stukjes virus is absoluut niet zonder risico.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_192734212
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:36 schreef Za het volgende:

[..]

Het klinkt heel zorgvuldig, maar niet eerst testen is dan wel wat raar.
[..]

Zoiets misschien. Om welke reden doe je hier aan mee?
Ik vind het ook wel apart dat ze niet een corona-test afnemen bij de start. Misschien bedenken ze zich nog. Het lijkt me dat ze daarmee hun statistische onderscheidingsvermogen behoorlijk kunnen verbeteren als ze proberen zoveel mogelijk corona-vrije deelnemers te hebben bij de start. Maar goed, ik weet ook niet alle (on)mogelijkheden die ze hebben.

Ik doe mee omdat ik geloof in wetenschap en vaccins. Een vaccin moet er komen als onderdeel om dit virus in de toekomst te beteugelen. Ik val in de doelgroep en woon in de het doelgebied. Ik werk verder niet de gezondheidszorg maar zo kan ik toch, hopelijk, een steentje bijdragen.
Het gaf ook wat afleiding moet ik zeggen, de auto instappen om naar een afspraak toe te gaan, met andere mensen, het was bijna een leuk uitje.
pi_192734335
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 13:06 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Alsnog kort door de bocht, maar toch:

Ons immuunsysteem Kun je vergelijken met een soort triggerhappy machinegeweer. Als dat los gaat tegen het het coronavirus, is dat mooi. Lost het meestal ook wel op.

Als je dat gaat uitdagen en je maakt een foutje, kan het zich tegen het lichaam keren direct bij het vaccin, of als je daarna toch het echte virus binnenkrijgt.

Er is een hele reële kans dat een slecht vaccin het alleen maar erger maakt, omdat het het immuunsysteem om de tuin probeert te leiden.

Daarnaast riskeer je ook dat je een evolutie in de hand werkt. Het virus is gelukkig redelijk stabiel, maar als je het maar half aanpakt kunnen eventueel resistente deeltjes zich alsnog voortplanten. Heb je SARS-CoV-3 als je niet uitkijkt.

Dus nee, zomaar experimenteren met onklasr gemaakte stukjes virus is absoluut niet zonder risico.
Dat vaccins tegen SARS en MERS in dierproeven verergerde reacties teweegbrachten klopt, daarom wordt er ook getest op dieren eerst. Maar met beperkte tijd kunnen ook maar beperkte proeven worden gedaan, en wat in dieren (niet) gebeurd wilt niet zeggen dat dat in mensen ook (niet) gebeurd.
Virussen muteren, SARS-COVID-19 ongeveer 2x per maand tot dusver (wereldwijd, zie hier voor een overzicht: https://www.gisaid.org/epiflu-applications/next-hcov-19-app/). Maar de meeste mutaties leiden niet tot functionele verschillen.
pi_192734441
LEIDEN (AFN) - De in Leiden gevestigde biotechnoloog Pharming meldt bemoedigende resultaten met zijn geneesmiddel Ruconest tegen de ziekte Covid-19, die wordt veroorzaakt door het nieuwe coronavirus. Resultaten uit tests onder vijf patiënten zijn aanleiding voor een groter opgezet onderzoek naar de werking van het medicijn tegen het longvirus.

Pharming ontwikkelde Ruconest aanvankelijk als medicijn tegen erfelijke vormen van angio-oedeem, oftewel acute zwellingen in het lichaam. Via een speciaal onderzoeksprogramma werd het middel in het Zwitserse Basel getest op vijf patiënten met Covid-19. Bij vier van de vijf patiënten nam de koorts af en waren er minder tekenen van ontstekingen. Zij genazen snel. Een patiënt moest voor extra beademing tijdelijk naar de intensive care.

Nu volgt een groter onderzoek naar de werking van Ruconest tegen de gevolgen van het nieuwe coronavirus. Onder leiding van onderzoekers van het academisch ziekenhuis van Basel wordt het middel bij 150 patiënten met Covid-19 getest.

https://www.iex.nl/Nieuws(...)-tegen-Covid-19.aspx

Ruconest kan al geleverd worden.

Echter zal het leveren in zeer grote hoeveelheden niet snel mogelijk zijn.
pi_192734780
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2020 15:46 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
LEIDEN (AFN) - De in Leiden gevestigde biotechnoloog Pharming meldt bemoedigende resultaten met zijn geneesmiddel Ruconest tegen de ziekte Covid-19, die wordt veroorzaakt door het nieuwe coronavirus. Resultaten uit tests onder vijf patiënten zijn aanleiding voor een groter opgezet onderzoek naar de werking van het medicijn tegen het longvirus.

Pharming ontwikkelde Ruconest aanvankelijk als medicijn tegen erfelijke vormen van angio-oedeem, oftewel acute zwellingen in het lichaam. Via een speciaal onderzoeksprogramma werd het middel in het Zwitserse Basel getest op vijf patiënten met Covid-19. Bij vier van de vijf patiënten nam de koorts af en waren er minder tekenen van ontstekingen. Zij genazen snel. Een patiënt moest voor extra beademing tijdelijk naar de intensive care.

Nu volgt een groter onderzoek naar de werking van Ruconest tegen de gevolgen van het nieuwe coronavirus. Onder leiding van onderzoekers van het academisch ziekenhuis van Basel wordt het middel bij 150 patiënten met Covid-19 getest.

https://www.iex.nl/Nieuws(...)-tegen-Covid-19.aspx

Ruconest kan al geleverd worden.

Echter zal het leveren in zeer grote hoeveelheden niet snel mogelijk zijn.
En het afronden van die tests ook niet.

Logisch dat men hoop zoekt in dergelijke nieuwsberichten natuurlijk, maar dit is allemaal echt geen kwestie van weken of maanden.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_192735088
Als er zo tijdens de trials 1 van de 1000 testpersonen er aan overlijdt of ernstige bijwerkingen krijgt mogen ze weer terug het laboratorium in.

[ Bericht 12% gewijzigd door wokkelfok op 21-04-2020 16:38:15 ]
pi_192735151
Ruconest: ¤899,52 per dosis. Dan zou ik als fabrikant ook snel willen dat het goedgekeurd wordt!
pi_192735483
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:35 schreef Arts-assistent het volgende:
Ruconest: ¤899,52 per dosis. Dan zou ik als fabrikant ook snel willen dat het goedgekeurd wordt!
Belachelijk dat dat zo duur is.
pi_192736227
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:35 schreef Arts-assistent het volgende:
Ruconest: ¤899,52 per dosis. Dan zou ik als fabrikant ook snel willen dat het goedgekeurd wordt!
Nou misschien is de hoeveelheid die nodig is om Covid te behandelen veel kleiner en bij grotere productie kan de prijs ook omlaag.
pi_192736241
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 16:58 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Belachelijk dat dat zo duur is.
Er worden konijnen voor gemolken ;( :'(

* Serieus waar het wordt gemaakt mbv konijnenmelk
pi_192855294
De trial is opgeschaald naar zo'n 1000 vrijwilligers. Ze testen nu ook deelnemers op antistoffen, waarbij de test prioriteit is voor groepen die een verhoogd risico hebben blootgesteld te worden aan corona. Ik denk dat men dit vooral doet om zeker te zijn dat die mensen niet al corona hebben (duh) en dus de kans te vergroten dat mensen in de trial die niet al corona hadden dat nu wel krijgen. Ik vraag me af of 1000 genoeg is om binnen een week of 4-6 een idee te krijgen of de vaccinatie werkt. Op het moment worden er zo'n 4000 gevallen per dag geregistreerd, en dat is aan het dalen. Als er de komende 30 dagen gemiddeld 3000 gevallen per dag geregistreerd worden is dat zo'n 90.000 gevallen, op een populatie van 67 miljoen. Oftewel 0.13% van de bevolking.
De 1000 vrijwilligers komen uit een populatie van ongeveer 1 miljoen (Thames Valley is ong 2 miljoen, Oxfordshire 750,000. Ze selecteerden in principe op Thames Valley). Maar dat is dus een sample van 0.1% of minder. De helft daarvan krijgt het vaccin en de helft niet. Om er een redelijk statistische uitspraak over te doen moeten er toch wel 10-20 uit de groep corona verschijnselen ontwikkelen, en het overgrote merendeel daarvan moet in de groep zijn die het meningitis vaccin kreeg. Natuurlijk zijn er ook hier veel meer mensen die corona hebben dan er positief getest worden. Een vriendin van me is al 6 weken ziek, belde op een gegeven moment met de NHS omdat ze 's nachts wakker werd omdat ze nauwelijks adem kon halen. Dat was erg genoeg om haar de volgende ochtend terug te bellen, en toen werd de diagnose over de telefoon gesteld maar werd er verder niks gedaan. Maar ik denk dat ze de groep vooral vergroot hebben om meer kans te hebben om vast te stellen of het vaccin werkt.

Anyway, ik ga zo mijn bijdrage leveren, wordt eind van de ochtend gevaccineerd. Bizar wel, de zus van mijn vriendin (woont in noord Idaho) stuurde zondag een nieuwsbericht door naar mijn vriendin dat de eerste gevaccineerde persoon (donderdag gevaccineerd), was overleden en een aantal anderen in kritieke toestand in het ziekenhuis lagen. Je reinste onzin natuurlijk, die meid is springlevend en twittert er op los, maar bizar dat er mensen zijn die dat soort onzin uit hun duim zuigen en verspreiden. Met welk doel vraag je je af?
pi_192855439
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:18 schreef spijkerbroek het volgende:
En dan heb je de antivaxxers nog die gaan gillen bij élke vaccinatie, en zéker bij vaccins die "er even snel doorheen gedrukt worden, want wij weten niet wat erin zit en hoe de overheid ons daarmee wil vergiftigen".
Nou ik zou deze vaccinatie ook niet zomaar willen hebben omdat het erdoor geramd wordt zonder voldoende te testen, ik zou hem wel willen hebben maar ik ga wel achteraan de rij staan hiermee.
pi_192855634
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
prima en dan begint de grootschalige productie. Ik ben benieuwd waar en ten koste van welk ander vaccin dat gaat plaatsvinden.
60% van 7 miljard vaccins zijn er natuurlijk niet over 3-4 maanden.
7 Miljard? Waarom denk jij dat derdewereldlanden dat vaccin al meteen krijgen?
Dat gaat linea recta naar de VS, EU en China.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192855663
Hoe weet je dan of dat vaccin ook nog werkt na een jaar?
pi_192855730
Interessant @George_of_the_Jungle
Ik las dat ze eind mei een tweede trial met 6000 mensen willen doen.
pi_192855779
En dat inenten van 17 miljoen in ons land... dat gaat jaren duren voordat we er klaar mee zijn.
Interessant he ?
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2020 @ 11:29:44 #67
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192855782
Yes, give it to me kwik!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2020 @ 11:30:42 #68
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192855796
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:29 schreef Zwolsboy het volgende:
En dat inenten van 17 miljoen in ons land... dat gaat jaren duren voordat we er klaar mee zijn.
Alsof het nodig is meteen 17 miljoen mensen in te enten. Je begint met de risicogroepen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192855863
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Alsof het nodig is meteen 17 miljoen mensen in te enten. Je begint met de risicogroepen.
Waarom niet lockdown voor risico groepen? En wat als een oma van 70 zegt nee dat wil ik niet want over 10 jaar ben ik toch al dood krijg je dat gezeur weer.
Interessant he ?
  woensdag 29 april 2020 @ 11:37:53 #70
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192855882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Alsof het nodig is meteen 17 miljoen mensen in te enten. Je begint met de risicogroepen.
Yes. Dat is het. Daarna uitrollen naar de rest met oproepen.

Zodra de risico groepen enig sinds zijn gedaan, kunnen we weer normaal doen met z'n allen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 29 april 2020 @ 11:39:22 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192855898
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:36 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom niet lockdown voor risico groepen?
GRAAAAAG!

Maar hey hou vol, we moeten solidair zijn met z'n allen aan elkaar. Blijf binnen, hou nog even vol he. Sorry geen kapper, maar hou nog even vol he. Echt, we komen er wel met zn allen. Als we met zn allen zo door blijven gaan met vol houden. Echt, hou vol. ^O^

:r
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192855927
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Alsof het nodig is meteen 17 miljoen mensen in te enten. Je begint met de risicogroepen.
Ik heb gelezen dat een vaccin bij risicogroepen juist minder goed werkt. De rest moet worden ingeënt zodat de risicogroep beschermd wordt door de kudde immuniteit.
pi_192855946
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat een vaccin bij risicogroepen juist minder goed werkt. De rest moet worden ingeënt zodat de risicogroep beschermd wordt door de kudde immuniteit.
Dat is onlogisch toch? Bij een griepprik bv vaccineer je toch ook risicogroepen?
pi_192855965
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:29 schreef Zwolsboy het volgende:
En dat inenten van 17 miljoen in ons land... dat gaat jaren duren voordat we er klaar mee zijn.
Met de griepprik worden er zo'n 3 miljoen in zo'n 6 weken gedaan.
pi_192856315
Een vaccinatie..... die nadat het virus heerste wordt uitgerold?

Nee, bedankt. Logica zegt: Fuck dat.
pi_192856592
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:13 schreef Salvad0R het volgende:
Een vaccinatie..... die nadat het virus heerste wordt uitgerold?

Nee, bedankt. Logica zegt: Fuck dat.
Het zou verplicht kunnen worden bij reizen.
pi_192856794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:34 schreef Za het volgende:

[..]

Het zou verplicht kunnen worden bij reizen.
Met de door miljarden belastinggeld gesponsorde uitkeringtrekkerts van de KLM zeker :')
pi_192856928
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2020 12:49 schreef Salvad0R het volgende:

Met de door miljarden belastinggeld gesponsorde uitkeringtrekkerts van de KLM zeker :')
Ik denk dat landen het gaan eisen voor inkomende passagiers.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 29 april 2020 @ 13:01:26 #79
74056 crew  ToT
pi_192856950
Ehmmmmm....ik ga niet vooraan in de rij staan om zo'n super snel in elkaar geflanst prikkie in m'n bloedbaan te laten pompen.
Laat eerst anderen maar proefkonijn zijn. Als er een aantal maanden later nog steeds geen Tsjernobyl-achtige figuren zich door de straten heen slepen, wil ik me er wel een keer aan wagen.
pi_192856964
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:01 schreef ToT het volgende:
Ehmmmmm....ik ga niet vooraan in de rij staan om zo'n super snel in elkaar geflanst prikkie in m'n bloedbaan te laten pompen.
Laat eerst anderen maar proefkonijn zijn. Als er een aantal maanden later nog steeds geen Tsjernobyl-achtige figuren zich door de straten heen slepen, wil ik me er wel een keer aan wagen.
Ja ook zoiets.

Als dit zo'n serieuze dodelijke pandemie is, waar zijn alle mensen die peiger worden gevonden, alleen in hun huis, ten gevolge van deze oh zo enge dodelijke gevaarlijke pandemie? Bestaan niet.
pi_192856981
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja ook zoiets.

Als dit zo'n serieuze dodelijke pandemie is, waar zijn alle mensen die peiger worden gevonden, alleen in hun huis, ten gevolge van deze oh zo enge dodelijke gevaarlijke pandemie? Bestaan niet.
Die mensen bellen een ziekenhuis en worden opgenomen?

Ik heb een oom die is overleden aan deze oh zo niet enge pandemie en een andere oom die nu in het ziekenhuis ligt.

Dat jij geen slachtoffers kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn }:|
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 29 april 2020 @ 13:08:28 #82
74056 crew  ToT
pi_192857035
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ja ook zoiets.

Als dit zo'n serieuze dodelijke pandemie is, waar zijn alle mensen die peiger worden gevonden, alleen in hun huis, ten gevolge van deze oh zo enge dodelijke gevaarlijke pandemie? Bestaan niet.
Oh nee ik bedoelde meer dat ik eerst wil afwachten of er geen ladingen mensen gruwelijke bijwerkingen gaan krijgen.
Ik heb echt wel vertrouwen in vaccinaties in het algemeen (onze baby is ook volledig lekgeprikt zonder bijwerkingen), maar die vaccins zijn tot in den treure uitgetest.
Iets wat zo snel ff in elkaar gedraaid wordt en even een paar maandjes getest wordt, vertrouw ik niet zo erg.
pi_192857068
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:31 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Raar idee, als het 96% overeenkomstig is met sars en je op dat onderzoek voortborduurt heb je al wat jaren onderzoek binnen toch? Aanvullen, aanpassen, testen en experimenteren.

Als ik dood lig te gaan zou ik open staan voor elk vaccin, medicijn. Wat boeit het dan nog?
Een vaccin werkt preventief. Als je ziek bent is het te laat.
pi_192857087
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh nee ik bedoelde meer dat ik eerst wil afwachten of er geen ladingen mensen gruwelijke bijwerkingen gaan krijgen.
Ik heb echt wel vertrouwen in vaccinaties in het algemeen (onze baby is ook volledig lekgeprikt zonder bijwerkingen), maar die vaccins zijn tot in den treure uitgetest.
Iets wat zo snel ff in elkaar gedraaid wordt en even een paar maandjes getest wordt, vertrouw ik niet zo erg.
Exact, de bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep bleken achteraf ook schadelijker dan het virus zelf.
blablablabla
pi_192857101
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Exact, de bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep bleken achteraf ook schadelijker dan het virus zelf.
Of die tegen HPV, die in duizenden meisjes onvruchtbaarheid veroorzaakte..
pi_192857107
shit lijkt op en pharmaceutische 9/11 my G'z
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 29 april 2020 @ 13:13:56 #87
74056 crew  ToT
pi_192857112
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:12 schreef Elan het volgende:

[..]

Exact, de bijwerkingen van het vaccin tegen de Mexicaanse griep bleken achteraf ook schadelijker dan het virus zelf.
Klopt ja, daar kwam ik ook pas een dag of 2 geleden achter toen iemand me het hier ergens vertelde.
Verbaast me wel; ze stoppen er toch niet allerlei exotische ingrediënten in?
De basis is een voedingsbodem voor de virussen, en het verzwakte virus zelf.
Beetje conserveermiddelen, een piepkleine hoeveelheid antivries, maar het lijkt me dat het daarin niet zo sterk zou moeten afwijken van andere vaccins? :?
pi_192857147
Je zal maar zon spuit krijgen en 2 maanden erna zwellen je ballen zo erg op tot een voetbal.
Interessant he ?
pi_192857163
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:13 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt ja, daar kwam ik ook pas een dag of 2 geleden achter toen iemand me het hier ergens vertelde.
Verbaast me wel; ze stoppen er toch niet allerlei exotische ingrediënten in?
De basis is een voedingsbodem voor de virussen, en het verzwakte virus zelf.
Beetje conserveermiddelen, een piepkleine hoeveelheid antivries, maar het lijkt me dat het daarin niet zo sterk zou moeten afwijken van andere vaccins? :?
Helemaal nu de economische belangen zo zwaar mee wegen is het absoluut aan te raden af te wachten.

Nadeel is wel dat sommige bijwerkingen van vaccins zich pas jaren later kunnen openbaren,of is specifieke gevallen zelfs genetische defecten kunnen veroorzaken bij de de kinderen van onze kinderen.
blablablabla
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 29 april 2020 @ 13:20:47 #90
74056 crew  ToT
pi_192857212
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Helemaal nu de economische belangen zo zwaar mee wegen is het absoluut aan te raden af te wachten.

Nadeel is wel dat sommige bijwerkingen van vaccins zich pas jaren later kunnen openbaren,of is specifieke gevallen zelfs genetische defecten kunnen veroorzaken bij de de kinderen van onze kinderen.
Dat laatste is voor mij persoonlijk gelukkig van minder belang, aangezien we niet nog meer kinderen willen krijgen, maar het zou idd wel een redelijk rampje zijn als zo'n dubieus vaccin wereldwijd ingezet zou worden en men pas veel later de effecten er van zou opmerken.

Maar heb je een neutrale, betrouwbare bron over die genetische defecten bij kinderen van onze kinderen door een vaccin? Want dat klinkt me wel vrij vergezocht in de oren als ik eerlijk moet zijn.
pi_192857264
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat laatste is voor mij persoonlijk gelukkig van minder belang, aangezien we niet nog meer kinderen willen krijgen, maar het zou idd wel een redelijk rampje zijn als zo'n dubieus vaccin wereldwijd ingezet zou worden en men pas veel later de effecten er van zou opmerken.

Maar heb je een neutrale, betrouwbare bron over die genetische defecten bij kinderen van onze kinderen door een vaccin? Want dat klinkt me wel vrij vergezocht in de oren als ik eerlijk moet zijn.
https://rijksvaccinatieprogramma.nl/5-contra-indicaties

Zwangere vrouwen mogen niet gevaccineerd worden. Al betreft het een theoretisch risico.
blablablabla
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 29 april 2020 @ 13:25:26 #92
74056 crew  ToT
pi_192857287
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:23 schreef Elan het volgende:

[..]

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/5-contra-indicaties

Zwangere vrouwen mogen niet gevaccineerd worden. Al betreft het een theoretisch risico.
Ehhhh waar kan ik hier iets vinden over dat het de genen van je kindje kan muteren? :?
  Moderator woensdag 29 april 2020 @ 13:26:02 #93
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192857293
Ik hoop het :)
  Redactie Frontpage woensdag 29 april 2020 @ 14:07:29 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192857938
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dat is onlogisch toch? Bij een griepprik bv vaccineer je toch ook risicogroepen?
Kan per virus wel verschillen natuurlijk. Immuunsysteem reageert op elk virus weer anders.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192858501
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Helemaal nu de economische belangen zo zwaar mee wegen is het absoluut aan te raden af te wachten.

Nadeel is wel dat sommige bijwerkingen van vaccins zich pas jaren later kunnen openbaren,of is specifieke gevallen zelfs genetische defecten kunnen veroorzaken bij de de kinderen van onze kinderen.
Heb je bronnen? Genetische defecten bij je kleinkinderen door een vaccinatie?
En dit vaccin is geen afgezwakte versie van het virus zelf, misschien moet je je er iets meer in verdiepen.

HPV verzoorzaak nog steeds veel meer onvruchtbaarheid als het vaccin ertegen (als het dat al doet).

Wat wel gebeurd is bij SARS vaccins en bij een MERS vaccin is dat bij sommige dieren een sterkere reactie optrad tegen het virus nadat de dieren waren gevaccineerd. Dat hebben ze ook getest bij dit vaccin en zulke reactie zijn ze (nog) niet tegen gekomen.
Uiteraard is dat wel een zorg, maar dat moet dan wel getest worden.
pi_192858523
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2020 11:18 schreef Smack10 het volgende:
Hoe weet je dan of dat vaccin ook nog werkt na een jaar?
Niet, dat moet getest worden. Er is een optionele visit een jaar na vaccinatie waarbij ze (nogmaals) antilichamen testen neem ik aan. Als het al werkt in de trial moet ook nog maar blijken of het werkt bij ouderen, wiens immuunsysteem minder werkt en waarbij vaccins vaker minder effectief zijn.
pi_192889127
Mbt het Oxford vaccin:

Het vaccin bestaat uit een soort fopvirus: een onschuldig gemaakt chimpanseevirus, dat men in het lab met genetische trucs heeft vermomd als coronavirus. Het vaccin moet het lichaam zodoende wijsmaken dat het te maken heeft met het echte covidvirus, als een soort training voor het echte werk.

https://www.demorgen.be/n(...)2550606%252F2%252F25

Een onschuldig gemaakt chimpanseevirus, dat klinkt niet zo prettig na het HIV drama.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 12:55:34 #98
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192889320
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:41 schreef Za het volgende:
Mbt het Oxford vaccin:

Het vaccin bestaat uit een soort fopvirus: een onschuldig gemaakt chimpanseevirus, dat men in het lab met genetische trucs heeft vermomd als coronavirus. Het vaccin moet het lichaam zodoende wijsmaken dat het te maken heeft met het echte covidvirus, als een soort training voor het echte werk.

https://www.demorgen.be/n(...)2550606%252F2%252F25

Een onschuldig gemaakt chimpanseevirus, dat klinkt niet zo prettig na het HIV drama.
Het verschil tussen het DNA van een chimpansee en de mens zou maar 2% zijn. Dus lijken ze heel erg op ons. Logisch dat je dus deze primaat als test dier gebruikt in plaats van een muis bijvoorbeeld. Hoewel er mogelijk wel wat ethische en morele bezwaren mogelijk zijn.

http://www.natuurinformat(...)base.nl/i002643.html
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192890052
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:18 schreef spijkerbroek het volgende:
En dan heb je de antivaxxers nog die gaan gillen bij élke vaccinatie, en zéker bij vaccins die "er even snel doorheen gedrukt worden, want wij weten niet wat erin zit en hoe de overheid ons daarmee wil vergiftigen".
Een vaccin zou niet verplicht mogen worden. Het zou je eigen keuze moeten zijn. Degene die willen nemen het, degene die niet willen nemen het niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door Belgosome op 01-05-2020 13:43:05 ]
pi_192890387
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 12:55 schreef Megumi het volgende:

Het verschil tussen het DNA van een chimpansee en de mens zou maar 2% zijn. Dus lijken ze heel erg op ons. Logisch dat je dus deze primaat als test dier gebruikt in plaats van een muis bijvoorbeeld. Hoewel er mogelijk wel wat ethische en morele bezwaren mogelijk zijn.

http://www.natuurinformat(...)base.nl/i002643.html
Ik doelde niet op het gebruiken van een testdier, maar op het gebruiken van een onschuldig gemaakt chimpanseevirus voor het vaccin.
pi_192892085
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:13 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Of die tegen HPV, die in duizenden meisjes onvruchtbaarheid veroorzaakte..
Onzin, nooit bewezen. Onvruchtbaarheid komt nou eenmaal regelmatig voor, lekker makkelijk om het dan op een vaccin te gooien.
pi_192893732
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef Za het volgende:

[..]

Ik doelde niet op het gebruiken van een testdier, maar op het gebruiken van een onschuldig gemaakt chimpanseevirus voor het vaccin.
Het Oxford vaccin is oorspronkelijk ontwikkeld voor een ander coronavirus en de veiligheid van hun methode is in de afgelopen jaren al getest op mensen. Ze moeten eigenlijk alleen nog aantonen dat het genoeg bescherming kan bieden tegen covid-19. Qua veiligheid zit het dus wel goed, maar de effectiviteit moeten we nog afwachten.
pi_192895417
Inderdaad.

Van de website van de trial zelf:
quote:
A chimpanzee adenovirus vaccine vector (ChAdOx1), developed at Oxford’s Jenner Institute, was chosen as the most suitable vaccine technology for a SARS-CoV-2 vaccine as it can generate a strong immune response from one dose and it is not a replicating virus, so it cannot cause an ongoing infection in the vaccinated individual. This also makes it safer to give to children, the elderly and anyone with a pre-existing condition such as diabetes. Chimpanzee adenoviral vectors are a very well-studied vaccine type, having been used safely in thousands of subjects, from 1 week to 90 years of age, in vaccines targeting over 10 different diseases.

Coronaviruses have club-shaped spikes on their outer coats. Immune responses from other coronavirus studies suggest that these are a good target for a vaccine. The Oxford vaccine contains the genetic sequence of this surface spike protein inside the ChAdOx1 construct. After vaccination, the surface spike protein of the coronavirus is produced, which primes the immune system to attack the coronavirus if it later infects the body. Prof. Gilbert and team have previously developed a vaccine for another human coronavirus disease, which is Middle East Respiratory Syndrome (MERS), and this has shown promise in early clinical trials.
https://covid19vaccinetrial.co.uk/about

Ik heb woensdag mijn vaccinatie gehad. Prikje wat ik op dat moment helemaal niet voelde. Verder ook weinig last gehad, de volgende dag liep ik gewoon alweer een rondje hard.
Ik weet niet welk vaccin ik heb gekregen, de covid of het controle vaccine, MenACWY, maar ik vermoed dat het het meningitis vaccin is aangezien de plek rond de vaccinatie pijnlijk is wat een bekende bijwerking van meningitis vaccinaties is.

Op dit moment elke dag braaf de e-diary invoeren (hoe je je voelt, temperatuur, reactie op plek vaccinatie, etc) en over 4 weken terug voor meer bloedtesten.

[ Bericht 7% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 01-05-2020 22:14:52 ]
pi_192895811
Tof om te volgen, leuk dat je verslag hier doet!
Go hard or go home
pi_192898815
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:59 schreef Noek het volgende:
Tof om te volgen, leuk dat je verslag hier doet!
Dit inderdaad!
pi_192898879
Waar geld is, is een weg.

Ik zie een vaccin niet zo zitten eerlojk gezegd. Ik ben bang wat de overheid voor maatregelen gaat opleggen aan de burger. Als de vaccin er eindelijk is.
gs0bkfBl..
pi_192898987
Als het vaccin voor de herfst klaar is, dan zou dat mooi zijn. Anders is er natuurlijk een grote kans dat er in de winter nogmaals een grote coronagolf komt. Ik vraag mij wel af hoelang het duurt voordat er voldoende is geproduceerd en wanneer Nederland dan aan de beurt is.
pi_192899289
Hier een artikel wat een beetje een beeld schetst wat er allemaal gedaan moet worden en hoe alle stappen sneller genomen kunnen worden.
De meeste pogingen tot het maken van een vaccin mislukten. Er zijn nu schijnbaar al 95 vaccins in ontwikkeling, en er hoeft maar 1 of 2 goede tussen te zitten, dus laten we hopen dat die er tussen zit.

Gates is bereid het bouwen van 7 fabrieken voor de productie van het vaccin te financieren, in de hoop dat 1 of 2 ervan zouden werken. Anti-vaxxers, kom er maar in!

https://www.nytimes.com/i(...)s-covid-vaccine.html

Voor de productie en distributie is Oxford een samenwerkingsverband aangegaan met AstraZeneca uit Cambridge.

Bizar trouwens wel ook. De trial begon op donderdag, toen werd 1 persoon gevaccineerd. Op zondagochtend had mijn vriendin een berichtje van haar zus uit Idaho, met een link naar een artikel dat diegene overleden was, en dat 3 andere van de 2e groep van 6 in kritieke toestand lagen. Niks van waar, die meid twitterde er nog gewoon op los, en ze is gewoon gezond (bleek een collega van de vriend van een collega van me). Maar die had erover getwitterd en een hele lading pers enzo over zich heen gekregen. En dus doodverklaard door anti-vaxxer mafklappers. Wat bezielt je om zoiets te publiceren?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 08:08:49 #109
132605 kawotski
Il Dottore
pi_192902897
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:54 schreef Hoofdkraker_ het volgende:
Waar geld is, is een weg.

Ik zie een vaccin niet zo zitten eerlojk gezegd. Ik ben bang wat de overheid voor maatregelen gaat opleggen aan de burger. Als de vaccin er eindelijk is.
Het vaccin moet op basis van vrijwilligheid worden verstrekt/afgenomen, vind ik. Net als de griepprik. Ik hoef zo'n via de RIVM - Bill Gates Foundation gesponsorde prik niet. We zullen zien of ik word buitengesloten van de samenleving.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_192902938
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:08 schreef kawotski het volgende:

[..]

Het vaccin moet op basis van vrijwilligheid worden verstrekt/afgenomen, vind ik. Net als de griepprik. Ik hoef zo'n via de RIVM - Bill Gates Foundation gesponsorde prik niet. We zullen zien of ik word buitengesloten van de samenleving.
Ja ach, als je een beetje een gezonde vent bent dan kun je ook gewoon accepteren dat je het virus krijgt en het waarschijnlijk wel overleeft.
Voor mensen voor wie de griep nu ook dodelijk kan zijn is het wel een uitkomst natuurlijk.
Go hard or go home
pi_192903670
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:08 schreef kawotski het volgende:

[..]

Het vaccin moet op basis van vrijwilligheid worden verstrekt/afgenomen, vind ik. Net als de griepprik. Ik hoef zo'n via de RIVM - Bill Gates Foundation gesponsorde prik niet. We zullen zien of ik word buitengesloten van de samenleving.
Inderdaad. Geen enkele reden om dit dwingend op te leggen. Als je een sterk immuunsysteem hebt heb je dat vaccin helemaal niet nodig.
pi_192903716
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:53 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Inderdaad. Geen enkele reden om dit dwingend op te leggen. Als je een sterk immuunsysteem hebt heb je dat vaccin helemaal niet nodig.
Nou.... bij sommigen is dat sterke immuunsysteem nou juist het probleem. Cytocine storm zorgt ook voor doden, maar ook dat zijn de uitzonderingen.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:05:57 #113
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_192903808
eind van het jaar, las in gisteren
pi_192903816
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Nou.... bij sommigen is dat sterke immuunsysteem nou juist het probleem. Cytocine storm zorgt ook voor doden, maar ook dat zijn de uitzonderingen.
Uitzonderingen is geen reden om dat vaccin te verplichten.
pi_192903878
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:06 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Uitzonderingen is geen reden om dat vaccin te verplichten.
Nee dat beweer ik ook niet. Maar een sterk immuunsysteem is dus niet altijd in je voordeel
pi_192903910
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Nee dat beweer ik ook niet. Maar een sterk immuunsysteem is dus niet altijd in je voordeel
Een kans is er altijd inderdaad, maar de keuze voor risico ligt bij jou zelf. Enigste wat ze moeten is correct informeren, waarop men dan zelf kiest.

Alcohol is ook dodelijk, maar mogen we gewoon consumeren. Eigen keuze met de gezondheidsrisico's in gedachte.
"Worldwide, 3 million deaths every year result from harmful use of alcohol, this represent 5.3 % of all deaths." (WHO)
pi_192904182
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:08 schreef kawotski het volgende:

[..]

Het vaccin moet op basis van vrijwilligheid worden verstrekt/afgenomen, vind ik. Net als de griepprik. Ik hoef zo'n via de RIVM - Bill Gates Foundation gesponsorde prik niet. We zullen zien of ik word buitengesloten van de samenleving.
Zo denk ik er ook over hoor. Als jong gezond iemand ga ik niet zo´n in elkaar geflanst prikje nemen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 15:02:19 #118
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_192907458
Absurd dat mensen zo snel een vaccin willen. Sommige negatieve effecten van medicijnen/vaccins komen pas na jaren aan het licht. Het is niets voor niets dat normaal het pad er ongeveer als volgt uitziet:

https://imgur.com/A8UTf2i
The more debt, the better
  zaterdag 2 mei 2020 @ 15:52:22 #119
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192908114
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom heb ik het idee dat je dit serieus bedoelt?

En wat begrijp je niet aan dat je dit vaccin moet testen onder alle lagen van de bevolking? Man, vrouw, dik, dun, ziek, niet ziek, groot, klein, 20-, 70+, zwart, wit, grijs, paars...
Je kan toch gewoon in al die groepen iemand zijn / haar huis in de brand steken. Dan zijn ze dakloos en kun je gewoon vrij medicijnen op ze testen. Als het fout gaat mist niemand ze omdat ze dakloos zijn.
pi_192908199
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 15:02 schreef flyguy het volgende:
Absurd dat mensen zo snel een vaccin willen. Sommige negatieve effecten van medicijnen/vaccins komen pas na jaren aan het licht. Het is niets voor niets dat normaal het pad er ongeveer als volgt uitziet:

https://imgur.com/A8UTf2i
In Oxford waren ze al veel langer bezig met een vaccin tegen mers welke ook al op mensen is getest. De basis stond er al. Daardoor kunnen ze nu relatief snel een corona vaccin ontwikkelen.
pi_192908222
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef TheVoice4ever het volgende:
meeste mensen: Vaccin duurt meestal jaren om te leveren

universiteit oxford: binnen 3 of 4 maanden een vaccin

_O-

dit geloof ik totaal niet, een Vaccin heeft juist heel veel tijd nodig
Dat zit m ook in de mutaties.
pi_192908226
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 15:02 schreef flyguy het volgende:
Absurd dat mensen zo snel een vaccin willen. Sommige negatieve effecten van medicijnen/vaccins komen pas na jaren aan het licht. Het is niets voor niets dat normaal het pad er ongeveer als volgt uitziet:

https://imgur.com/A8UTf2i
Denk dat je wel anders lult als je in een death trap tehuis zit.
Go hard or go home
pi_192908445
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:53 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Inderdaad. Geen enkele reden om dit dwingend op te leggen. Als je een sterk immuunsysteem hebt heb je dat vaccin helemaal niet nodig.
Het vaccin gaat er niet om dat jij het niet kan krijgen, zodat jij het overleeft. Het gaat erom dat jij het niet kan krijgen zodat jij andere mensen die het vaccin niet kunnen krijgen (medische redenen) niet door jou besmet worden.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 18:36:31 #124
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_192910496
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 15:58 schreef Gehrman het volgende:

[..]

In Oxford waren ze al veel langer bezig met een vaccin tegen mers welke ook al op mensen is getest. De basis stond er al. Daardoor kunnen ze nu relatief snel een corona vaccin ontwikkelen.
quote:
1s.gif Op

Ja, maar zo werkt chemie niet. Een kleine afwijking maakt iets wat honderd procent anders is en hele andere effecten heeft. Ook al is 99.99% gelijk, die laatste 0.01% kan alles anders maken (bijvoorbeeld een verschil tussen een medicijn of vergif). En dat moet gewoon langdurig onderzocht worden. Mensen zijn ook voor 96% aan varkens, die 4% maakt bij de meeste mensen toch verschil

zaterdag 2 mei 2020 16:01 schreef Noek het volgende:


[..]

Denk dat je wel anders lult als je in een death trap tehuis zit.
Als je in een tehuis zit heb je meerdere keren noro en griep en zie je mensen wegvallen. Nu panisch doen om corona is gewoon debiel. Beslissingen moeten genomen worden op feiten en niet op emoties of hoop.
The more debt, the better
pi_193013437
Verwacht geen doorbraak, maar tis wel angstvallig stil hier....geen ontwikkelingen/updates?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:15:45 #126
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193013482
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:11 schreef Adrie072 het volgende:
Verwacht geen doorbraak, maar tis wel angstvallig stil hier....geen ontwikkelingen/updates?
Misschien dat je dit als update kan gebruiken...

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_193193764
Eerste klinische tests met potentieel coronavaccin Universiteit Oxford “verlopen goed”: zo gaat het in zijn werk

KVDS 18 mei 2020 13u57 Bron: Sky News

De eerste klinische tests van de Universiteit van Oxford met een potentieel vaccin tegen het nieuwe coronavirus “verlopen goed”. Dat heeft de Britse staatssecretaris voor het bedrijfsleven Alok Sharma zondag gezegd tijdens de dagelijkse briefing over het virus.

Er is momenteel een tachtigtal kandidaat-vaccins in ontwikkeling over de hele wereld en het onderzoek van de Universiteit van Oxford behoort tot de absolute koplopers. Het is een van de weinige studies die al in de klinische fase zitten en waarbij tests gedaan worden op mensen. De universiteit had dan ook al ervaring met een vaccin tegen een ander coronavirus: MERS.

Verkoudheidsvirus
Het potentiële vaccin werd gemaakt op basis van een verkoudheidsvirus, dat in principe onschadelijk is voor de mens. In dat virus werd genetisch materiaal van het nieuwe coronavirus aangebracht. Als ons lichaam het gemanipuleerde verkoudheidsvirus binnenkrijgt, denkt het dat het antistoffen moet aanmaken tegen de eiwitten die het virus toelaten om in onze cellen binnen te dringen. Als dan later het échte virus binnenkomt, zullen die antistoffen al klaarstaan en het virus tegenhouden.

De klinische tests met ‘ChAdOx1 nCoV-19’ begonnen op 24 april, toen de eerste twee proefpersonen een injectie toegediend kregen. In totaal doen 1.102 proefpersonen mee, in laboratoria in Oxford, Londen, Bristol en Southampton. Zij krijgen ofwel het echte potentiële vaccin, ofwel een vaccin tegen meningitis of hersenvliesontsteking. De toekenning gebeurt willekeurig en de proefpersonen weten niet wat ze krijgen tot op het einde van de studie. Een kleine groep van tien proefpersonen krijgt ook twee doses van het kandidaat-vaccin met een tussenperiode van vier weken. De dosis werd bepaald op basis van andere ervaringen met vaccins op basis van ChAdOx1.

Alle deelnemers zijn tussen 18 en 55 jaar en mogen nog geen positieve coronatest afgelegd hebben. Ze moeten in goede gezondheid zijn, mogen niet zwanger zijn of borstvoeding geven en mogen nog niet eerder deelgenomen hebben aan een test met een vaccin op basis van een verkoudheidsvirus of een vaccin tegen een ander coronavirus.

Deelnemers moeten tijdens de duur van de klinische tests een elektronisch dagboek bijhouden. Daarin moeten ze eventuele symptomen noteren die ze ondervinden in de zeven dagen na hun inspuiting en de drie daaropvolgende weken.

Bloedstalen
Onderzoekers nemen bloedstalen tijdens een aantal controles en checken of het immuunsysteem van de testpersonen reageert. Zieken worden goed opgevolgd en eventueel in het ziekenhuis opgenomen als dat nodig is.

De onderzoekers zullen bekijken hoeveel proefpersonen het coronavirus oplopen en vergelijken of er een verschil is tussen mensen die het potentiële vaccin kregen en zij die het meningitisvaccin kregen. Een aantal proefpersonen zal dus het virus moeten oplopen. Hoe snel dat zal gaan, hangt af van hoe hevig het virus in de maatschappij om zich heen blijft grijpen. Er kan al resultaat zijn na enkele maanden. Maar als het virus fel afzwakt, kan het tot zes maanden duren.

Hoopvol
Er wordt in elk geval niet gewacht tot er groen licht komt om aan de massale productie van het potentiële vaccin te beginnen. Zo is de Britse farmareus AstraZeneca al volop aan het werk. Dat houdt een risico in. Maar als alles goed gaat, kan er wel veel korter op de bal gespeeld worden bij het beschikbaar maken van het vaccin.

De Britse regering denkt dat er – in het meest optimistische geval – in september al 30 miljoen vaccins beschikbaar kunnen zijn voor de bevolking in het Verenigd Koninkrijk. Maar ook de rest van de wereld zal niet vergeten worden, zo klinkt het.

bron https://www.hln.be/nieuws(...)-zijn-werk~a403c9a8/

Is dit de test waar ook één van de members hier aan meedoet?
  maandag 18 mei 2020 @ 19:04:42 #128
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193195402
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:58 schreef Adrie072 het volgende:
Eerste klinische tests met potentieel coronavaccin Universiteit Oxford “verlopen goed”: zo gaat het in zijn werk

KVDS 18 mei 2020 13u57 Bron: Sky News

De eerste klinische tests van de Universiteit van Oxford met een potentieel vaccin tegen het nieuwe coronavirus “verlopen goed”. Dat heeft de Britse staatssecretaris voor het bedrijfsleven Alok Sharma zondag gezegd tijdens de dagelijkse briefing over het virus.

Er is momenteel een tachtigtal kandidaat-vaccins in ontwikkeling over de hele wereld en het onderzoek van de Universiteit van Oxford behoort tot de absolute koplopers. Het is een van de weinige studies die al in de klinische fase zitten en waarbij tests gedaan worden op mensen. De universiteit had dan ook al ervaring met een vaccin tegen een ander coronavirus: MERS.

Verkoudheidsvirus
Het potentiële vaccin werd gemaakt op basis van een verkoudheidsvirus, dat in principe onschadelijk is voor de mens. In dat virus werd genetisch materiaal van het nieuwe coronavirus aangebracht. Als ons lichaam het gemanipuleerde verkoudheidsvirus binnenkrijgt, denkt het dat het antistoffen moet aanmaken tegen de eiwitten die het virus toelaten om in onze cellen binnen te dringen. Als dan later het échte virus binnenkomt, zullen die antistoffen al klaarstaan en het virus tegenhouden.

De klinische tests met ‘ChAdOx1 nCoV-19’ begonnen op 24 april, toen de eerste twee proefpersonen een injectie toegediend kregen. In totaal doen 1.102 proefpersonen mee, in laboratoria in Oxford, Londen, Bristol en Southampton. Zij krijgen ofwel het echte potentiële vaccin, ofwel een vaccin tegen meningitis of hersenvliesontsteking. De toekenning gebeurt willekeurig en de proefpersonen weten niet wat ze krijgen tot op het einde van de studie. Een kleine groep van tien proefpersonen krijgt ook twee doses van het kandidaat-vaccin met een tussenperiode van vier weken. De dosis werd bepaald op basis van andere ervaringen met vaccins op basis van ChAdOx1.

Alle deelnemers zijn tussen 18 en 55 jaar en mogen nog geen positieve coronatest afgelegd hebben. Ze moeten in goede gezondheid zijn, mogen niet zwanger zijn of borstvoeding geven en mogen nog niet eerder deelgenomen hebben aan een test met een vaccin op basis van een verkoudheidsvirus of een vaccin tegen een ander coronavirus.

Deelnemers moeten tijdens de duur van de klinische tests een elektronisch dagboek bijhouden. Daarin moeten ze eventuele symptomen noteren die ze ondervinden in de zeven dagen na hun inspuiting en de drie daaropvolgende weken.

Bloedstalen
Onderzoekers nemen bloedstalen tijdens een aantal controles en checken of het immuunsysteem van de testpersonen reageert. Zieken worden goed opgevolgd en eventueel in het ziekenhuis opgenomen als dat nodig is.

De onderzoekers zullen bekijken hoeveel proefpersonen het coronavirus oplopen en vergelijken of er een verschil is tussen mensen die het potentiële vaccin kregen en zij die het meningitisvaccin kregen. Een aantal proefpersonen zal dus het virus moeten oplopen. Hoe snel dat zal gaan, hangt af van hoe hevig het virus in de maatschappij om zich heen blijft grijpen. Er kan al resultaat zijn na enkele maanden. Maar als het virus fel afzwakt, kan het tot zes maanden duren.

Hoopvol
Er wordt in elk geval niet gewacht tot er groen licht komt om aan de massale productie van het potentiële vaccin te beginnen. Zo is de Britse farmareus AstraZeneca al volop aan het werk. Dat houdt een risico in. Maar als alles goed gaat, kan er wel veel korter op de bal gespeeld worden bij het beschikbaar maken van het vaccin.

De Britse regering denkt dat er – in het meest optimistische geval – in september al 30 miljoen vaccins beschikbaar kunnen zijn voor de bevolking in het Verenigd Koninkrijk. Maar ook de rest van de wereld zal niet vergeten worden, zo klinkt het.

bron https://www.hln.be/nieuws(...)-zijn-werk~a403c9a8/

Is dit de test waar ook één van de members hier aan meedoet?
Klinkt hoopvol, optimistisch blijven.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  maandag 18 mei 2020 @ 19:08:41 #129
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193195451
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:04 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Klinkt hoopvol, optimistisch blijven.
Zeker weten kan het ook snel gebeuren of niet.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193195535
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:04 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Klinkt hoopvol, optimistisch blijven.
Welke vrijwillige gek laat trouwens troep in zijn lichaam spuiten als proefpersoon :')
  maandag 18 mei 2020 @ 19:53:14 #131
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_193196241
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:15 schreef Fokker1000 het volgende:
Welke vrijwillige gek laat trouwens troep in zijn lichaam spuiten als proefpersoon
Om te beginnen zijn er wereldwijd miljoenen druggebruikers die steeds weer experimenteren met troep geleverd door vage criminelen waarvan ze geen idee hebben waar het nu weer mee versneden is.

En naar het schijnt 16000 vrijwilligers wiens schoenen jij het niet eens waard bent om te mogen poetsen ;-) ( www.1daysooner.org )
pi_193196956
Mjah je kunt wel hoopvol zijn, maar zelfs als men een werkend vaccin heeft gaat het nog een hele tijd duren voordat er ook daadwerkelijk grootschalig gevaccineerd worden, Nederland met zijn slappe inkoop beleid zal wel ergens tussen Zimbabwe en Syrie aan de beurt zijn omdat een ambtenaar vergeten is de aanvraag ook daadwerkelijk in te sturen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 mei 2020 @ 20:33:58 #133
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193197032
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:28 schreef raptorix het volgende:
Mjah je kunt wel hoopvol zijn, maar zelfs als men een werkend vaccin heeft gaat het nog een hele tijd duren voordat er ook daadwerkelijk grootschalig gevaccineerd worden, Nederland met zijn slappe inkoop beleid zal wel ergens tussen Zimbabwe en Syrie aan de beurt zijn omdat een ambtenaar vergeten is de aanvraag ook daadwerkelijk in te sturen.
Ja dat denk ik ook. Ontwikkelen van een vaccin kan wel jaren duren voor dat het op markt kan, mits als de gezondheidsautoriteiten hiervoor toestemming geven. Maar moet wel echt haalbaar zijn want niemand wil liever toch geen bijwerkingen hebben van een slecht werkend vaccin?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193197130
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:33 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. Ontwikkelen van een vaccin kan wel jaren duren voor dat het op markt kan, mits als de gezondheidsautoriteiten hiervoor toestemming geven. Maar moet wel echt haalbaar zijn want niemand wil liever toch geen bijwerkingen hebben van een slecht werkend vaccin?
Uiteraard test men zeer goed, alleen worden de eerste 2 fases nu veel sneller gedaan, veelal ook omdat het gebaseerd is op bestaande vaccins die al getest zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193197164
Het is behoorlijk in het belang van het Verenigd Koninkrijk dat Europa weer enigszins op de rails komt. Maak je daar maar geen zorgen over.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193197191
Verplichten lijkt mij niet nodig overigens. Maar dan ook geen toegang tot OV, bioscoop, theater, restaurant en vergelijkbare luxe graag. :)

Al die antivax flauwekul :') Dat volk is over het algemeen gewoon tegen. Waar tegen maakt niet zoveel uit, maar tegen. Want Bill Gates. En UFO's. En iedereen is tegen hen.

Ach ja.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 18 mei 2020 @ 20:47:48 #137
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193197260
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uiteraard test men zeer goed, alleen worden de eerste 2 fases nu veel sneller gedaan, veelal ook omdat het gebaseerd is op bestaande vaccins die al getest zijn.
Correct, maar dat moeten we gewoon afwachten. Een nadeel is dat ook dat het virus ook binnen een korte tijd weer kan muteren in een andere versie virus.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193197362
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:47 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Correct, maar dat moeten we gewoon afwachten. Een nadeel is dat ook dat het virus ook binnen een korte tijd weer kan muteren in een andere versie virus.
Dat is nog verre van zeker, ik begreep ook dat het kan muteren naar een mildere variant, of wellicht een ergere. Erger is niet altijd slechter, de pest met dit virus is vooral de hoge incubatie tijd in combinatie met veel asymmetrische besmettingen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 mei 2020 @ 20:56:27 #139
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193197406
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is nog verre van zeker, ik begreep ook dat het kan muteren naar een mildere variant, of wellicht een ergere. Erger is niet altijd slechter, de pest met dit virus is vooral de hoge incubatie tijd in combinatie met veel asymmetrische besmettingen.
Dat zag je ook aan vele verschillende typen virussen die China in het verleden had, MERS en SARS. Maar een vaccin kan niet altijd alles helpen hoor als er een andere virus weer kan opduiken in deze wereld. Indirect is het ook zo dat het een virus wel erg verraderlijk is voor ons allemaal. Virologen weten ook dat het niet alleen bij corona blijft, er zullen ook meer nieuwe virussen volgen in de toekomst.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 18 mei 2020 @ 20:56:56 #140
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193197410
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:28 schreef raptorix het volgende:
Mjah je kunt wel hoopvol zijn, maar zelfs als men een werkend vaccin heeft gaat het nog een hele tijd duren voordat er ook daadwerkelijk grootschalig gevaccineerd worden, Nederland met zijn slappe inkoop beleid zal wel ergens tussen Zimbabwe en Syrie aan de beurt zijn omdat een ambtenaar vergeten is de aanvraag ook daadwerkelijk in te sturen.
Maakt het veel uit dat Engeland dit maakt of maakt de geografische locatie niet uit? Want wij zitten wel dichtbij Engeland maar weet niet of dit veel uitmaakt of niet.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  maandag 18 mei 2020 @ 20:58:12 #141
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193197427
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:42 schreef BlackLining het volgende:
Het is behoorlijk in het belang van het Verenigd Koninkrijk dat Europa weer enigszins op de rails komt. Maak je daar maar geen zorgen over.
Klopt ja, anders krijgen je alleen maar verdere moeizamere onderhandelingen met de UK en op mogelijk chantage zitten ze al helemaal niet te wachten.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193197440
Ik heb trouwens een dame op mijn tijdlijn die zich zeker niet gaat laten inenten, ik schrok er een beetje van, nu wist ik wel dat ze destijds redelijk in de occupy beweging zat, maar voor de rest een redelijk normaal type, meer type keiharde feesten, lang leve de lol etc.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193197466
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:56 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Maakt het veel uit dat Engeland dit maakt of maakt de geografische locatie niet uit? Want wij zitten wel dichtbij Engeland maar weet niet of dit veel uitmaakt of niet.
Nou volgens mij is het niet zo dat je dan automatisch sneller aan de beurt bent, ik meen ook gelezen te hebben dat men uiteindelijke goedkeuring vaak in de VS doet omdat het daar sneller gaat. Ik had ergens gelezen dat je als land een soort van verzekering af kunt nemen bij de grote jongens, dat als het dan nodig is dat je voor in de rij staat. Nederland heeft dat een aantal jaar terug opgezegd, ging meen ik om 8 ton per jaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193197488
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:58 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Klopt ja, anders krijgen je alleen maar verdere moeizamere onderhandelingen met de UK en op mogelijk chantage zitten ze al helemaal niet te wachten.
Ik hoorde van week een podcast, waarbij men nu juist het omgekeerde probeert te bereiken, als je nu harde exit hebt, dan geef je gewoon de schuld aan Corona dat het zo slecht gaat. In POL Britse politiek is hier ook over gepost.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 mei 2020 @ 21:03:30 #145
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193197511
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou volgens mij is het niet zo dat je dan automatisch sneller aan de beurt bent, ik meen ook gelezen te hebben dat men uiteindelijke goedkeuring vaak in de VS doet omdat het daar sneller gaat. Ik had ergens gelezen dat je als land een soort van verzekering af kunt nemen bij de grote jongens, dat als het dan nodig is dat je voor in de rij staat. Nederland heeft dat een aantal jaar terug opgezegd, ging meen ik om 8 ton per jaar.
Daar heb je een punt, maar denk dat Nederland wel sneller aan de beurt zou zijn als sommige Afrikaanse landen. China begint de druk ook te voelen en accepteert sinds vandaag geloof ik een nieuw onderzoek van het WHO daar in China om te onderzoeken hoe het virus is ontstaan. China kan ook geen verdere onwil creëren denk ik, anders zullen ze als een van de laatsten aan de beurt zijn om het vaccin te ontvangen.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193197533
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is nog verre van zeker, ik begreep ook dat het kan muteren naar een mildere variant, of wellicht een ergere. Erger is niet altijd slechter, de pest met dit virus is vooral de hoge incubatie tijd in combinatie met veel asymmetrische besmettingen.
Het virus doet gewoon aan evolutie, dus je moet kijken naar wat gunstig is voor het virus.

De reden dat het oorspronkelijke SARS virus niet zo succesvol was, was omdat het veel te dodelijk was. Als je dat kreeg, kreeg je op zeker klachten en ging je meestal de hoek om. SARS-2 is een stuk 'beter' in de zin dat het zich makkelijk kan verspreiden. Het is niet té dodelijk, lekker besmettelijk.

Voor zover je een virus een 'doel' kunt toeschrijven, volgens de meeste definities leeft een virus immers niet eens, is dat doel niet het zo ziek mogelijk maken van mensen. Het doel is verspreiding. Een virus zónder symptomen kan rustiger zijn gang gaan. Wel kan zo'n virus zich dan minder makkelijk verspreiden natuurlijk. Het is een afweging. Maar als je als virus zijnde je host-organisme te snel omlegt, kun je je ook niet verspreiden.

De verkoudheidsvirussen zijn wat dat betreft perfect :) Daar gaat nagenoeg niemand dood aan maar door al dat genies gaat het meerdere keren per jaar rond.

Behoorlijk wat verkoudheden zijn ook corona's, overigens.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_193197542
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:03 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar denk dat Nederland wel sneller aan de beurt zou zijn als sommige Afrikaanse landen. China begint de druk ook te voelen en accepteert sinds vandaag geloof ik een nieuw onderzoek van het WHO daar in China om te onderzoeken hoe het virus is ontstaan. China kan ook geen verdere onwil creëren denk ik, anders zullen ze als een van de laatsten aan de beurt zijn om het vaccin te ontvangen.
Hier het artikel, hoe het zat met die verzekering: https://www.parool.nl/ned(...)handen-gaf~b1b94267/ (even in anonymous openen).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193197588
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Het virus doet gewoon aan evolutie, dus je moet kijken naar wat gunstig is voor het virus.

De reden dat het oorspronkelijke SARS virus niet zo succesvol was, was omdat het veel te dodelijk was. Als je dat kreeg, kreeg je op zeker klachten en ging je meestal de hoek om. SARS-2 is een stuk 'beter' in de zin dat het zich makkelijk kan verspreiden. Het is niet té dodelijk, lekker besmettelijk.

Voor zover je een virus een 'doel' kunt toeschrijven, volgens de meeste definities leeft een virus immers niet eens, is dat doel niet het zo ziek mogelijk maken van mensen. Het doel is verspreiding. Een virus zónder symptomen kan rustiger zijn gang gaan. Wel kan zo'n virus zich dan minder makkelijk verspreiden natuurlijk. Het is een afweging. Maar als je als virus zijnde je host-organisme te snel omlegt, kun je je ook niet verspreiden.

De verkoudheidsvirussen zijn wat dat betreft perfect :) Daar gaat nagenoeg niemand dood aan maar door al dat genies gaat het meerdere keren per jaar rond.

Behoorlijk wat verkoudheden zijn ook corona's, overigens.
Zelfs met computer virussen (waar ik redelijk wat van af weet) gaat dit wel eens mis, een tijdje terug was er een vrij goed virus, echter die was voor zijn instructies afhankelijk van een command server. Het virus verspreide zich zo hard, dat het zijn eigen command server DDosde, waardoor het virus nutteloos werd :D
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 mei 2020 @ 21:08:21 #149
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193197607
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Het virus doet gewoon aan evolutie, dus je moet kijken naar wat gunstig is voor het virus.

De reden dat het oorspronkelijke SARS virus niet zo succesvol was, was omdat het veel te dodelijk was. Als je dat kreeg, kreeg je op zeker klachten en ging je meestal de hoek om. SARS-2 is een stuk 'beter' in de zin dat het zich makkelijk kan verspreiden. Het is niet té dodelijk, lekker besmettelijk.

Voor zover je een virus een 'doel' kunt toeschrijven, volgens de meeste definities leeft een virus immers niet eens, is dat doel niet het zo ziek mogelijk maken van mensen. Het doel is verspreiding. Een virus zónder symptomen kan rustiger zijn gang gaan. Wel kan zo'n virus zich dan minder makkelijk verspreiden natuurlijk. Het is een afweging. Maar als je als virus zijnde je host-organisme te snel omlegt, kun je je ook niet verspreiden.

De verkoudheidsvirussen zijn wat dat betreft perfect :) Daar gaat nagenoeg niemand dood aan maar door al dat genies gaat het meerdere keren per jaar rond.

Behoorlijk wat verkoudheden zijn ook corona's, overigens.
Er zijn heel veel verschillende virussen die van elkaar anders zijn in werking. Maar ebola is een heel gevaarlijke dodelijk virus die ooit in Afrika verspreid werd onder anderen heel veel Afrikanen het leven kostte. En verder zie je in Europa nauwelijks epidemie voorkomen in 100 jaar tijd. Maar het heeft te maken met goede hygiëne die door mensen goed gehandeld wordt. Want als je met slechte hygiëne werkt heeft het virus meer kans om onder de mensen te verspreiden.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193197717
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Er zijn heel veel verschillende virussen die van elkaar anders zijn in werking. Maar ebola is een heel gevaarlijke dodelijk virus die ooit in Afrika verspreid werd onder anderen heel veel Afrikanen het leven kostte. En verder zie je in Europa nauwelijks epidemie voorkomen in 100 jaar tijd. Maar het heeft te maken met goede hygiëne die door mensen goed gehandeld wordt. Want als je met slechte hygiëne werkt heeft het virus meer kans om onder de mensen te verspreiden.
Niet veel.... Aids heeft behoorlijk huis gehouden in de Westerse Wereld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')