abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192892085
quote:
6s.gif Op woensdag 29 april 2020 13:13 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Of die tegen HPV, die in duizenden meisjes onvruchtbaarheid veroorzaakte..
Onzin, nooit bewezen. Onvruchtbaarheid komt nou eenmaal regelmatig voor, lekker makkelijk om het dan op een vaccin te gooien.
pi_192893732
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 13:52 schreef Za het volgende:

[..]

Ik doelde niet op het gebruiken van een testdier, maar op het gebruiken van een onschuldig gemaakt chimpanseevirus voor het vaccin.
Het Oxford vaccin is oorspronkelijk ontwikkeld voor een ander coronavirus en de veiligheid van hun methode is in de afgelopen jaren al getest op mensen. Ze moeten eigenlijk alleen nog aantonen dat het genoeg bescherming kan bieden tegen covid-19. Qua veiligheid zit het dus wel goed, maar de effectiviteit moeten we nog afwachten.
pi_192895417
Inderdaad.

Van de website van de trial zelf:
quote:
A chimpanzee adenovirus vaccine vector (ChAdOx1), developed at Oxford’s Jenner Institute, was chosen as the most suitable vaccine technology for a SARS-CoV-2 vaccine as it can generate a strong immune response from one dose and it is not a replicating virus, so it cannot cause an ongoing infection in the vaccinated individual. This also makes it safer to give to children, the elderly and anyone with a pre-existing condition such as diabetes. Chimpanzee adenoviral vectors are a very well-studied vaccine type, having been used safely in thousands of subjects, from 1 week to 90 years of age, in vaccines targeting over 10 different diseases.

Coronaviruses have club-shaped spikes on their outer coats. Immune responses from other coronavirus studies suggest that these are a good target for a vaccine. The Oxford vaccine contains the genetic sequence of this surface spike protein inside the ChAdOx1 construct. After vaccination, the surface spike protein of the coronavirus is produced, which primes the immune system to attack the coronavirus if it later infects the body. Prof. Gilbert and team have previously developed a vaccine for another human coronavirus disease, which is Middle East Respiratory Syndrome (MERS), and this has shown promise in early clinical trials.
https://covid19vaccinetrial.co.uk/about

Ik heb woensdag mijn vaccinatie gehad. Prikje wat ik op dat moment helemaal niet voelde. Verder ook weinig last gehad, de volgende dag liep ik gewoon alweer een rondje hard.
Ik weet niet welk vaccin ik heb gekregen, de covid of het controle vaccine, MenACWY, maar ik vermoed dat het het meningitis vaccin is aangezien de plek rond de vaccinatie pijnlijk is wat een bekende bijwerking van meningitis vaccinaties is.

Op dit moment elke dag braaf de e-diary invoeren (hoe je je voelt, temperatuur, reactie op plek vaccinatie, etc) en over 4 weken terug voor meer bloedtesten.

[ Bericht 7% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 01-05-2020 22:14:52 ]
pi_192895811
Tof om te volgen, leuk dat je verslag hier doet!
Go hard or go home
pi_192898815
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 18:59 schreef Noek het volgende:
Tof om te volgen, leuk dat je verslag hier doet!
Dit inderdaad!
pi_192898879
Waar geld is, is een weg.

Ik zie een vaccin niet zo zitten eerlojk gezegd. Ik ben bang wat de overheid voor maatregelen gaat opleggen aan de burger. Als de vaccin er eindelijk is.
gs0bkfBl..
pi_192898987
Als het vaccin voor de herfst klaar is, dan zou dat mooi zijn. Anders is er natuurlijk een grote kans dat er in de winter nogmaals een grote coronagolf komt. Ik vraag mij wel af hoelang het duurt voordat er voldoende is geproduceerd en wanneer Nederland dan aan de beurt is.
pi_192899289
Hier een artikel wat een beetje een beeld schetst wat er allemaal gedaan moet worden en hoe alle stappen sneller genomen kunnen worden.
De meeste pogingen tot het maken van een vaccin mislukten. Er zijn nu schijnbaar al 95 vaccins in ontwikkeling, en er hoeft maar 1 of 2 goede tussen te zitten, dus laten we hopen dat die er tussen zit.

Gates is bereid het bouwen van 7 fabrieken voor de productie van het vaccin te financieren, in de hoop dat 1 of 2 ervan zouden werken. Anti-vaxxers, kom er maar in!

https://www.nytimes.com/i(...)s-covid-vaccine.html

Voor de productie en distributie is Oxford een samenwerkingsverband aangegaan met AstraZeneca uit Cambridge.

Bizar trouwens wel ook. De trial begon op donderdag, toen werd 1 persoon gevaccineerd. Op zondagochtend had mijn vriendin een berichtje van haar zus uit Idaho, met een link naar een artikel dat diegene overleden was, en dat 3 andere van de 2e groep van 6 in kritieke toestand lagen. Niks van waar, die meid twitterde er nog gewoon op los, en ze is gewoon gezond (bleek een collega van de vriend van een collega van me). Maar die had erover getwitterd en een hele lading pers enzo over zich heen gekregen. En dus doodverklaard door anti-vaxxer mafklappers. Wat bezielt je om zoiets te publiceren?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 08:08:49 #109
132605 kawotski
Il Dottore
pi_192902897
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 21:54 schreef Hoofdkraker_ het volgende:
Waar geld is, is een weg.

Ik zie een vaccin niet zo zitten eerlojk gezegd. Ik ben bang wat de overheid voor maatregelen gaat opleggen aan de burger. Als de vaccin er eindelijk is.
Het vaccin moet op basis van vrijwilligheid worden verstrekt/afgenomen, vind ik. Net als de griepprik. Ik hoef zo'n via de RIVM - Bill Gates Foundation gesponsorde prik niet. We zullen zien of ik word buitengesloten van de samenleving.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_192902938
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 08:08 schreef kawotski het volgende:

[..]

Het vaccin moet op basis van vrijwilligheid worden verstrekt/afgenomen, vind ik. Net als de griepprik. Ik hoef zo'n via de RIVM - Bill Gates Foundation gesponsorde prik niet. We zullen zien of ik word buitengesloten van de samenleving.
Ja ach, als je een beetje een gezonde vent bent dan kun je ook gewoon accepteren dat je het virus krijgt en het waarschijnlijk wel overleeft.
Voor mensen voor wie de griep nu ook dodelijk kan zijn is het wel een uitkomst natuurlijk.
Go hard or go home
pi_192903670
quote:

[..]

Inderdaad. Geen enkele reden om dit dwingend op te leggen. Als je een sterk immuunsysteem hebt heb je dat vaccin helemaal niet nodig.
pi_192903716
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:53 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Inderdaad. Geen enkele reden om dit dwingend op te leggen. Als je een sterk immuunsysteem hebt heb je dat vaccin helemaal niet nodig.
Nou.... bij sommigen is dat sterke immuunsysteem nou juist het probleem. Cytocine storm zorgt ook voor doden, maar ook dat zijn de uitzonderingen.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:05:57 #113
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_192903808
eind van het jaar, las in gisteren
pi_192903816
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:57 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Nou.... bij sommigen is dat sterke immuunsysteem nou juist het probleem. Cytocine storm zorgt ook voor doden, maar ook dat zijn de uitzonderingen.
Uitzonderingen is geen reden om dat vaccin te verplichten.
pi_192903878
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:06 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Uitzonderingen is geen reden om dat vaccin te verplichten.
Nee dat beweer ik ook niet. Maar een sterk immuunsysteem is dus niet altijd in je voordeel
pi_192903910
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Nee dat beweer ik ook niet. Maar een sterk immuunsysteem is dus niet altijd in je voordeel
Een kans is er altijd inderdaad, maar de keuze voor risico ligt bij jou zelf. Enigste wat ze moeten is correct informeren, waarop men dan zelf kiest.

Alcohol is ook dodelijk, maar mogen we gewoon consumeren. Eigen keuze met de gezondheidsrisico's in gedachte.
"Worldwide, 3 million deaths every year result from harmful use of alcohol, this represent 5.3 % of all deaths." (WHO)
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:38:39 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192904182
quote:

[..]

Zo denk ik er ook over hoor. Als jong gezond iemand ga ik niet zo´n in elkaar geflanst prikje nemen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 2 mei 2020 @ 15:02:19 #118
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_192907458
Absurd dat mensen zo snel een vaccin willen. Sommige negatieve effecten van medicijnen/vaccins komen pas na jaren aan het licht. Het is niets voor niets dat normaal het pad er ongeveer als volgt uitziet:

https://imgur.com/A8UTf2i
The more debt, the better
  zaterdag 2 mei 2020 @ 15:52:22 #119
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192908114
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom heb ik het idee dat je dit serieus bedoelt?

En wat begrijp je niet aan dat je dit vaccin moet testen onder alle lagen van de bevolking? Man, vrouw, dik, dun, ziek, niet ziek, groot, klein, 20-, 70+, zwart, wit, grijs, paars...
Je kan toch gewoon in al die groepen iemand zijn / haar huis in de brand steken. Dan zijn ze dakloos en kun je gewoon vrij medicijnen op ze testen. Als het fout gaat mist niemand ze omdat ze dakloos zijn.
pi_192908199
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 15:02 schreef flyguy het volgende:
Absurd dat mensen zo snel een vaccin willen. Sommige negatieve effecten van medicijnen/vaccins komen pas na jaren aan het licht. Het is niets voor niets dat normaal het pad er ongeveer als volgt uitziet:

In Oxford waren ze al veel langer bezig met een vaccin tegen mers welke ook al op mensen is getest. De basis stond er al. Daardoor kunnen ze nu relatief snel een corona vaccin ontwikkelen.
pi_192908222
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:49 schreef TheVoice4ever het volgende:
meeste mensen: Vaccin duurt meestal jaren om te leveren

universiteit oxford: binnen 3 of 4 maanden een vaccin

_O-

dit geloof ik totaal niet, een Vaccin heeft juist heel veel tijd nodig
Dat zit m ook in de mutaties.
pi_192908226
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 15:02 schreef flyguy het volgende:

Denk dat je wel anders lult als je in een death trap tehuis zit.
Go hard or go home
pi_192908445
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 09:53 schreef Belgosome het volgende:

[..]

Het vaccin gaat er niet om dat jij het niet kan krijgen, zodat jij het overleeft. Het gaat erom dat jij het niet kan krijgen zodat jij andere mensen die het vaccin niet kunnen krijgen (medische redenen) niet door jou besmet worden.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 18:36:31 #124
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_192910496
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 15:58 schreef Gehrman het volgende:

[..]

In Oxford waren ze al veel langer bezig met een vaccin tegen mers welke ook al op mensen is getest. De basis stond er al. Daardoor kunnen ze nu relatief snel een corona vaccin ontwikkelen.
quote:
1s.gif Op

Ja, maar zo werkt chemie niet. Een kleine afwijking maakt iets wat honderd procent anders is en hele andere effecten heeft. Ook al is 99.99% gelijk, die laatste 0.01% kan alles anders maken (bijvoorbeeld een verschil tussen een medicijn of vergif). En dat moet gewoon langdurig onderzocht worden. Mensen zijn ook voor 96% aan varkens, die 4% maakt bij de meeste mensen toch verschil

zaterdag 2 mei 2020 16:01 schreef Noek het volgende:

[..]

Denk dat je wel anders lult als je in een death trap tehuis zit.
Als je in een tehuis zit heb je meerdere keren noro en griep en zie je mensen wegvallen. Nu panisch doen om corona is gewoon debiel. Beslissingen moeten genomen worden op feiten en niet op emoties of hoop.
The more debt, the better
pi_193013437
Verwacht geen doorbraak, maar tis wel angstvallig stil hier....geen ontwikkelingen/updates?
  vrijdag 8 mei 2020 @ 13:15:45 #126
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193013482
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2020 13:11 schreef Adrie072 het volgende:
Verwacht geen doorbraak, maar tis wel angstvallig stil hier....geen ontwikkelingen/updates?
Misschien dat je dit als update kan gebruiken...

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_193193764
Eerste klinische tests met potentieel coronavaccin Universiteit Oxford “verlopen goed”: zo gaat het in zijn werk

KVDS 18 mei 2020 13u57 Bron: Sky News

De eerste klinische tests van de Universiteit van Oxford met een potentieel vaccin tegen het nieuwe coronavirus “verlopen goed”. Dat heeft de Britse staatssecretaris voor het bedrijfsleven Alok Sharma zondag gezegd tijdens de dagelijkse briefing over het virus.

Er is momenteel een tachtigtal kandidaat-vaccins in ontwikkeling over de hele wereld en het onderzoek van de Universiteit van Oxford behoort tot de absolute koplopers. Het is een van de weinige studies die al in de klinische fase zitten en waarbij tests gedaan worden op mensen. De universiteit had dan ook al ervaring met een vaccin tegen een ander coronavirus: MERS.

Verkoudheidsvirus
Het potentiële vaccin werd gemaakt op basis van een verkoudheidsvirus, dat in principe onschadelijk is voor de mens. In dat virus werd genetisch materiaal van het nieuwe coronavirus aangebracht. Als ons lichaam het gemanipuleerde verkoudheidsvirus binnenkrijgt, denkt het dat het antistoffen moet aanmaken tegen de eiwitten die het virus toelaten om in onze cellen binnen te dringen. Als dan later het échte virus binnenkomt, zullen die antistoffen al klaarstaan en het virus tegenhouden.

De klinische tests met ‘ChAdOx1 nCoV-19’ begonnen op 24 april, toen de eerste twee proefpersonen een injectie toegediend kregen. In totaal doen 1.102 proefpersonen mee, in laboratoria in Oxford, Londen, Bristol en Southampton. Zij krijgen ofwel het echte potentiële vaccin, ofwel een vaccin tegen meningitis of hersenvliesontsteking. De toekenning gebeurt willekeurig en de proefpersonen weten niet wat ze krijgen tot op het einde van de studie. Een kleine groep van tien proefpersonen krijgt ook twee doses van het kandidaat-vaccin met een tussenperiode van vier weken. De dosis werd bepaald op basis van andere ervaringen met vaccins op basis van ChAdOx1.

Alle deelnemers zijn tussen 18 en 55 jaar en mogen nog geen positieve coronatest afgelegd hebben. Ze moeten in goede gezondheid zijn, mogen niet zwanger zijn of borstvoeding geven en mogen nog niet eerder deelgenomen hebben aan een test met een vaccin op basis van een verkoudheidsvirus of een vaccin tegen een ander coronavirus.

Deelnemers moeten tijdens de duur van de klinische tests een elektronisch dagboek bijhouden. Daarin moeten ze eventuele symptomen noteren die ze ondervinden in de zeven dagen na hun inspuiting en de drie daaropvolgende weken.

Bloedstalen
Onderzoekers nemen bloedstalen tijdens een aantal controles en checken of het immuunsysteem van de testpersonen reageert. Zieken worden goed opgevolgd en eventueel in het ziekenhuis opgenomen als dat nodig is.

De onderzoekers zullen bekijken hoeveel proefpersonen het coronavirus oplopen en vergelijken of er een verschil is tussen mensen die het potentiële vaccin kregen en zij die het meningitisvaccin kregen. Een aantal proefpersonen zal dus het virus moeten oplopen. Hoe snel dat zal gaan, hangt af van hoe hevig het virus in de maatschappij om zich heen blijft grijpen. Er kan al resultaat zijn na enkele maanden. Maar als het virus fel afzwakt, kan het tot zes maanden duren.

Hoopvol
Er wordt in elk geval niet gewacht tot er groen licht komt om aan de massale productie van het potentiële vaccin te beginnen. Zo is de Britse farmareus AstraZeneca al volop aan het werk. Dat houdt een risico in. Maar als alles goed gaat, kan er wel veel korter op de bal gespeeld worden bij het beschikbaar maken van het vaccin.

De Britse regering denkt dat er – in het meest optimistische geval – in september al 30 miljoen vaccins beschikbaar kunnen zijn voor de bevolking in het Verenigd Koninkrijk. Maar ook de rest van de wereld zal niet vergeten worden, zo klinkt het.

bron https://www.hln.be/nieuws(...)-zijn-werk~a403c9a8/

Is dit de test waar ook één van de members hier aan meedoet?
  maandag 18 mei 2020 @ 19:04:42 #128
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193195402
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 16:58 schreef Adrie072 het volgende:
Eerste klinische tests met potentieel coronavaccin Universiteit Oxford “verlopen goed”: zo gaat het in zijn werk

KVDS 18 mei 2020 13u57 Bron: Sky News

De eerste klinische tests van de Universiteit van Oxford met een potentieel vaccin tegen het nieuwe coronavirus “verlopen goed”. Dat heeft de Britse staatssecretaris voor het bedrijfsleven Alok Sharma zondag gezegd tijdens de dagelijkse briefing over het virus.

Er is momenteel een tachtigtal kandidaat-vaccins in ontwikkeling over de hele wereld en het onderzoek van de Universiteit van Oxford behoort tot de absolute koplopers. Het is een van de weinige studies die al in de klinische fase zitten en waarbij tests gedaan worden op mensen. De universiteit had dan ook al ervaring met een vaccin tegen een ander coronavirus: MERS.

Verkoudheidsvirus
Het potentiële vaccin werd gemaakt op basis van een verkoudheidsvirus, dat in principe onschadelijk is voor de mens. In dat virus werd genetisch materiaal van het nieuwe coronavirus aangebracht. Als ons lichaam het gemanipuleerde verkoudheidsvirus binnenkrijgt, denkt het dat het antistoffen moet aanmaken tegen de eiwitten die het virus toelaten om in onze cellen binnen te dringen. Als dan later het échte virus binnenkomt, zullen die antistoffen al klaarstaan en het virus tegenhouden.

De klinische tests met ‘ChAdOx1 nCoV-19’ begonnen op 24 april, toen de eerste twee proefpersonen een injectie toegediend kregen. In totaal doen 1.102 proefpersonen mee, in laboratoria in Oxford, Londen, Bristol en Southampton. Zij krijgen ofwel het echte potentiële vaccin, ofwel een vaccin tegen meningitis of hersenvliesontsteking. De toekenning gebeurt willekeurig en de proefpersonen weten niet wat ze krijgen tot op het einde van de studie. Een kleine groep van tien proefpersonen krijgt ook twee doses van het kandidaat-vaccin met een tussenperiode van vier weken. De dosis werd bepaald op basis van andere ervaringen met vaccins op basis van ChAdOx1.

Alle deelnemers zijn tussen 18 en 55 jaar en mogen nog geen positieve coronatest afgelegd hebben. Ze moeten in goede gezondheid zijn, mogen niet zwanger zijn of borstvoeding geven en mogen nog niet eerder deelgenomen hebben aan een test met een vaccin op basis van een verkoudheidsvirus of een vaccin tegen een ander coronavirus.

Deelnemers moeten tijdens de duur van de klinische tests een elektronisch dagboek bijhouden. Daarin moeten ze eventuele symptomen noteren die ze ondervinden in de zeven dagen na hun inspuiting en de drie daaropvolgende weken.

Bloedstalen
Onderzoekers nemen bloedstalen tijdens een aantal controles en checken of het immuunsysteem van de testpersonen reageert. Zieken worden goed opgevolgd en eventueel in het ziekenhuis opgenomen als dat nodig is.

De onderzoekers zullen bekijken hoeveel proefpersonen het coronavirus oplopen en vergelijken of er een verschil is tussen mensen die het potentiële vaccin kregen en zij die het meningitisvaccin kregen. Een aantal proefpersonen zal dus het virus moeten oplopen. Hoe snel dat zal gaan, hangt af van hoe hevig het virus in de maatschappij om zich heen blijft grijpen. Er kan al resultaat zijn na enkele maanden. Maar als het virus fel afzwakt, kan het tot zes maanden duren.

Hoopvol
Er wordt in elk geval niet gewacht tot er groen licht komt om aan de massale productie van het potentiële vaccin te beginnen. Zo is de Britse farmareus AstraZeneca al volop aan het werk. Dat houdt een risico in. Maar als alles goed gaat, kan er wel veel korter op de bal gespeeld worden bij het beschikbaar maken van het vaccin.

De Britse regering denkt dat er – in het meest optimistische geval – in september al 30 miljoen vaccins beschikbaar kunnen zijn voor de bevolking in het Verenigd Koninkrijk. Maar ook de rest van de wereld zal niet vergeten worden, zo klinkt het.

bron https://www.hln.be/nieuws(...)-zijn-werk~a403c9a8/

Is dit de test waar ook één van de members hier aan meedoet?
Klinkt hoopvol, optimistisch blijven.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  maandag 18 mei 2020 @ 19:08:41 #129
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193195451
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:04 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Zeker weten kan het ook snel gebeuren of niet.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193195535
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:04 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Welke vrijwillige gek laat trouwens troep in zijn lichaam spuiten als proefpersoon :')
  maandag 18 mei 2020 @ 19:53:14 #131
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_193196241
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:15 schreef Fokker1000 het volgende:
Welke vrijwillige gek laat trouwens troep in zijn lichaam spuiten als proefpersoon
Om te beginnen zijn er wereldwijd miljoenen druggebruikers die steeds weer experimenteren met troep geleverd door vage criminelen waarvan ze geen idee hebben waar het nu weer mee versneden is.

En naar het schijnt 16000 vrijwilligers wiens schoenen jij het niet eens waard bent om te mogen poetsen ;-) ( www.1daysooner.org )
pi_193196956
Mjah je kunt wel hoopvol zijn, maar zelfs als men een werkend vaccin heeft gaat het nog een hele tijd duren voordat er ook daadwerkelijk grootschalig gevaccineerd worden, Nederland met zijn slappe inkoop beleid zal wel ergens tussen Zimbabwe en Syrie aan de beurt zijn omdat een ambtenaar vergeten is de aanvraag ook daadwerkelijk in te sturen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 mei 2020 @ 20:33:58 #133
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193197032
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:28 schreef raptorix het volgende:
Mjah je kunt wel hoopvol zijn, maar zelfs als men een werkend vaccin heeft gaat het nog een hele tijd duren voordat er ook daadwerkelijk grootschalig gevaccineerd worden, Nederland met zijn slappe inkoop beleid zal wel ergens tussen Zimbabwe en Syrie aan de beurt zijn omdat een ambtenaar vergeten is de aanvraag ook daadwerkelijk in te sturen.
Ja dat denk ik ook. Ontwikkelen van een vaccin kan wel jaren duren voor dat het op markt kan, mits als de gezondheidsautoriteiten hiervoor toestemming geven. Maar moet wel echt haalbaar zijn want niemand wil liever toch geen bijwerkingen hebben van een slecht werkend vaccin?
pi_193197130
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:33 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook. Ontwikkelen van een vaccin kan wel jaren duren voor dat het op markt kan, mits als de gezondheidsautoriteiten hiervoor toestemming geven. Maar moet wel echt haalbaar zijn want niemand wil liever toch geen bijwerkingen hebben van een slecht werkend vaccin?
Uiteraard test men zeer goed, alleen worden de eerste 2 fases nu veel sneller gedaan, veelal ook omdat het gebaseerd is op bestaande vaccins die al getest zijn.
pi_193197164
Het is behoorlijk in het belang van het Verenigd Koninkrijk dat Europa weer enigszins op de rails komt. Maak je daar maar geen zorgen over.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_193197191
Verplichten lijkt mij niet nodig overigens. Maar dan ook geen toegang tot OV, bioscoop, theater, restaurant en vergelijkbare luxe graag. :)

Al die antivax flauwekul :') Dat volk is over het algemeen gewoon tegen. Waar tegen maakt niet zoveel uit, maar tegen. Want Bill Gates. En UFO's. En iedereen is tegen hen.

Ach ja.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 18 mei 2020 @ 20:47:48 #137
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193197260
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Uiteraard test men zeer goed, alleen worden de eerste 2 fases nu veel sneller gedaan, veelal ook omdat het gebaseerd is op bestaande vaccins die al getest zijn.
Correct, maar dat moeten we gewoon afwachten. Een nadeel is dat ook dat het virus ook binnen een korte tijd weer kan muteren in een andere versie virus.
pi_193197362
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:47 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Correct, maar dat moeten we gewoon afwachten. Een nadeel is dat ook dat het virus ook binnen een korte tijd weer kan muteren in een andere versie virus.
Dat is nog verre van zeker, ik begreep ook dat het kan muteren naar een mildere variant, of wellicht een ergere. Erger is niet altijd slechter, de pest met dit virus is vooral de hoge incubatie tijd in combinatie met veel asymmetrische besmettingen.
  maandag 18 mei 2020 @ 20:56:27 #139
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193197406
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is nog verre van zeker, ik begreep ook dat het kan muteren naar een mildere variant, of wellicht een ergere. Erger is niet altijd slechter, de pest met dit virus is vooral de hoge incubatie tijd in combinatie met veel asymmetrische besmettingen.
Dat zag je ook aan vele verschillende typen virussen die China in het verleden had, MERS en SARS. Maar een vaccin kan niet altijd alles helpen hoor als er een andere virus weer kan opduiken in deze wereld. Indirect is het ook zo dat het een virus wel erg verraderlijk is voor ons allemaal. Virologen weten ook dat het niet alleen bij corona blijft, er zullen ook meer nieuwe virussen volgen in de toekomst.
  maandag 18 mei 2020 @ 20:56:56 #140
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193197410
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:28 schreef raptorix het volgende:
Maakt het veel uit dat Engeland dit maakt of maakt de geografische locatie niet uit? Want wij zitten wel dichtbij Engeland maar weet niet of dit veel uitmaakt of niet.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  maandag 18 mei 2020 @ 20:58:12 #141
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193197427
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:42 schreef BlackLining het volgende:
Het is behoorlijk in het belang van het Verenigd Koninkrijk dat Europa weer enigszins op de rails komt. Maak je daar maar geen zorgen over.
Klopt ja, anders krijgen je alleen maar verdere moeizamere onderhandelingen met de UK en op mogelijk chantage zitten ze al helemaal niet te wachten.
pi_193197440
Ik heb trouwens een dame op mijn tijdlijn die zich zeker niet gaat laten inenten, ik schrok er een beetje van, nu wist ik wel dat ze destijds redelijk in de occupy beweging zat, maar voor de rest een redelijk normaal type, meer type keiharde feesten, lang leve de lol etc.
pi_193197466
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:56 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Maakt het veel uit dat Engeland dit maakt of maakt de geografische locatie niet uit? Want wij zitten wel dichtbij Engeland maar weet niet of dit veel uitmaakt of niet.
Nou volgens mij is het niet zo dat je dan automatisch sneller aan de beurt bent, ik meen ook gelezen te hebben dat men uiteindelijke goedkeuring vaak in de VS doet omdat het daar sneller gaat. Ik had ergens gelezen dat je als land een soort van verzekering af kunt nemen bij de grote jongens, dat als het dan nodig is dat je voor in de rij staat. Nederland heeft dat een aantal jaar terug opgezegd, ging meen ik om 8 ton per jaar.
pi_193197488
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:58 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Klopt ja, anders krijgen je alleen maar verdere moeizamere onderhandelingen met de UK en op mogelijk chantage zitten ze al helemaal niet te wachten.
Ik hoorde van week een podcast, waarbij men nu juist het omgekeerde probeert te bereiken, als je nu harde exit hebt, dan geef je gewoon de schuld aan Corona dat het zo slecht gaat. In POL Britse politiek is hier ook over gepost.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:03:30 #145
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193197511
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou volgens mij is het niet zo dat je dan automatisch sneller aan de beurt bent, ik meen ook gelezen te hebben dat men uiteindelijke goedkeuring vaak in de VS doet omdat het daar sneller gaat. Ik had ergens gelezen dat je als land een soort van verzekering af kunt nemen bij de grote jongens, dat als het dan nodig is dat je voor in de rij staat. Nederland heeft dat een aantal jaar terug opgezegd, ging meen ik om 8 ton per jaar.
Daar heb je een punt, maar denk dat Nederland wel sneller aan de beurt zou zijn als sommige Afrikaanse landen. China begint de druk ook te voelen en accepteert sinds vandaag geloof ik een nieuw onderzoek van het WHO daar in China om te onderzoeken hoe het virus is ontstaan. China kan ook geen verdere onwil creëren denk ik, anders zullen ze als een van de laatsten aan de beurt zijn om het vaccin te ontvangen.
pi_193197533
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:53 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het virus doet gewoon aan evolutie, dus je moet kijken naar wat gunstig is voor het virus.

De reden dat het oorspronkelijke SARS virus niet zo succesvol was, was omdat het veel te dodelijk was. Als je dat kreeg, kreeg je op zeker klachten en ging je meestal de hoek om. SARS-2 is een stuk 'beter' in de zin dat het zich makkelijk kan verspreiden. Het is niet té dodelijk, lekker besmettelijk.

Voor zover je een virus een 'doel' kunt toeschrijven, volgens de meeste definities leeft een virus immers niet eens, is dat doel niet het zo ziek mogelijk maken van mensen. Het doel is verspreiding. Een virus zónder symptomen kan rustiger zijn gang gaan. Wel kan zo'n virus zich dan minder makkelijk verspreiden natuurlijk. Het is een afweging. Maar als je als virus zijnde je host-organisme te snel omlegt, kun je je ook niet verspreiden.

De verkoudheidsvirussen zijn wat dat betreft perfect :) Daar gaat nagenoeg niemand dood aan maar door al dat genies gaat het meerdere keren per jaar rond.

Behoorlijk wat verkoudheden zijn ook corona's, overigens.
pi_193197542
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:03 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar denk dat Nederland wel sneller aan de beurt zou zijn als sommige Afrikaanse landen. China begint de druk ook te voelen en accepteert sinds vandaag geloof ik een nieuw onderzoek van het WHO daar in China om te onderzoeken hoe het virus is ontstaan. China kan ook geen verdere onwil creëren denk ik, anders zullen ze als een van de laatsten aan de beurt zijn om het vaccin te ontvangen.
Hier het artikel, hoe het zat met die verzekering: https://www.parool.nl/ned(...)handen-gaf~b1b94267/ (even in anonymous openen).
pi_193197588
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Het virus doet gewoon aan evolutie, dus je moet kijken naar wat gunstig is voor het virus.

De reden dat het oorspronkelijke SARS virus niet zo succesvol was, was omdat het veel te dodelijk was. Als je dat kreeg, kreeg je op zeker klachten en ging je meestal de hoek om. SARS-2 is een stuk 'beter' in de zin dat het zich makkelijk kan verspreiden. Het is niet té dodelijk, lekker besmettelijk.

Voor zover je een virus een 'doel' kunt toeschrijven, volgens de meeste definities leeft een virus immers niet eens, is dat doel niet het zo ziek mogelijk maken van mensen. Het doel is verspreiding. Een virus zónder symptomen kan rustiger zijn gang gaan. Wel kan zo'n virus zich dan minder makkelijk verspreiden natuurlijk. Het is een afweging. Maar als je als virus zijnde je host-organisme te snel omlegt, kun je je ook niet verspreiden.

De verkoudheidsvirussen zijn wat dat betreft perfect :) Daar gaat nagenoeg niemand dood aan maar door al dat genies gaat het meerdere keren per jaar rond.

Zelfs met computer virussen (waar ik redelijk wat van af weet) gaat dit wel eens mis, een tijdje terug was er een vrij goed virus, echter die was voor zijn instructies afhankelijk van een command server. Het virus verspreide zich zo hard, dat het zijn eigen command server DDosde, waardoor het virus nutteloos werd :D
  maandag 18 mei 2020 @ 21:08:21 #149
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193197607
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Er zijn heel veel verschillende virussen die van elkaar anders zijn in werking. Maar ebola is een heel gevaarlijke dodelijk virus die ooit in Afrika verspreid werd onder anderen heel veel Afrikanen het leven kostte. En verder zie je in Europa nauwelijks epidemie voorkomen in 100 jaar tijd. Maar het heeft te maken met goede hygiëne die door mensen goed gehandeld wordt. Want als je met slechte hygiëne werkt heeft het virus meer kans om onder de mensen te verspreiden.
pi_193197717
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:08 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Er zijn heel veel verschillende virussen die van elkaar anders zijn in werking. Maar ebola is een heel gevaarlijke dodelijk virus die ooit in Afrika verspreid werd onder anderen heel veel Afrikanen het leven kostte. En verder zie je in Europa nauwelijks epidemie voorkomen in 100 jaar tijd. Maar het heeft te maken met goede hygiëne die door mensen goed gehandeld wordt. Want als je met slechte hygiëne werkt heeft het virus meer kans om onder de mensen te verspreiden.
Niet veel.... Aids heeft behoorlijk huis gehouden in de Westerse Wereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')