Top nieuws!quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:09 schreef Ven1972 het volgende:
Het aantal coronapatiënten op intensive cares gedaald naar 1384, een daling van 33 ten opzichte van gisteren.
Bron: nu.nl
https://www.bbc.com/news/uk-england-bristol-51893095quote:
Verwacht je dat je serieus genomen wordt als je er zo over denkt en 'experts' tussen aanhalingstekens zet?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Over een jaar kan het best zijn dat we er compleet naast zaten, ook de zogenoemde “experts”. Je weet het niet.
dat is goed!quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:11 schreef Ven1972 het volgende:
Het aantal coronapatiënten op intensive cares gedaald naar 1384, een daling van 33 ten opzichte van gisteren.
Bron; nu.nl
Boris Johnson met zijn herd immunity geblaat. Je oogst wat je zaait.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-england-bristol-51893095
Dit was 3 à 4 weken geleden. Kijkend naar incubatietijd, ontwikkeling ziekte etc.
Inderdaad, die geven de VS overal de schuld van en het zijn van die nette mensen die je op hun woord moet gelovenquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat beweert het regime. Of dat waar is moet nog blijken.
Moet ik mensen zoals Ab Oosterhaus serieus nemen dan die bijna elke avond bij de NPO zit en iedere week van standpunt verandert dan? Dat zijn dan “experts”?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verwacht je dat je serieus genomen wordt als je er zo over denkt en 'experts' tussen aanhalingstekens zet?
https://edition.cnn.com/2(...)orona-aid/index.htmlquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat beweert het regime. Of dat waar is moet nog blijken.
Jensen kijker gespotquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Moet ik mensen zoals Ab Oosterhaus serieus nemen dan die enkele avond bij de NPO zit en iedere week van standpunt verandert dan? Dat zijn dan “experts”?
Zeker na dit filmpje?
Het blijft toch eigenaardig hoe vrijwel ieder West-Europees land met dit probleem zit. Geeft goed aan hoe bizar en onvoorspelbaar deze situatie is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Boris Johnson met zijn herd immunity geblaat. Je oogst wat je zaait.
Dus omdat er één expert een dubieus verleden heeft schrijf je gelijk alle experts af?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Moet ik mensen zoals Ab Oosterhaus serieus nemen dan die bijna elke avond bij de NPO zit en iedere week van standpunt verandert dan? Dat zijn dan “experts”?
Ik zou hier nu een plaatje van een open deur neer kunnen zetten, ik ben helaas te lui om te googlen naar zo een plaatje.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:16 schreef Ven1972 het volgende:
Zo als het nu naar uit ziet is het zwarte scenario niet echt meer nodig, terwijl dalende trend is ingezet op IC in heel Nederland. Opschalen naar meer dan 2500 bedden is nu niet nodig, lijkt me. Maar het kan veranderen als heel veel mensen niet aan de maatregelen houden.
Ze kunnen ook niet echt opschalen voorbij de huidige 2400 bedden - personeelscapaciteit laat dat niet toe.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:16 schreef Ven1972 het volgende:
Zo als het nu naar uit ziet is het zwarte scenario niet echt meer nodig, terwijl dalende trend is ingezet op IC in heel Nederland. Opschalen naar meer dan 2500 bedden is nu niet nodig, lijkt me. Maar het kan veranderen als heel veel mensen niet aan de maatregelen houden.
@Scrummie2.1 en ik juichen dit momentquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:11 schreef Ven1972 het volgende:
Bron; nu.nl
quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:18 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
En Duitsers die de tourist uit komen hangen
Duitsers mogen dat, die betalen het terug met IC beddenquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
Wat willen die Duitsers in ons land, een weekendje doorbrengen op een camping?
Buiten van Dissel en Gommers neem ik al die “experts’ met een korreltje zout ja.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus omdat er één expert een dubieus verleden heeft schrijf je gelijk alle experts af?
Als ze maar 1,5 meter afstand van elkaar houden is niks mis mee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:20 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Duitsers mogen dat, die betalen het terug met IC bedden
Het gevoel dat ze zomaar een land binnen kunnen vallen gaat er niet snel uitquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
Helder verhaal.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef An_0_Niem het volgende:
RIVM herhaalt dat mondkapje niks toevoegt en hamert op handen wassen
Ze blijven stug volhouden.
Het WHO zegt *nog steeds dit*
Voor de getallenfetisjisten.quote:Een kwart strafschopgebied ruimte
Nederland is vol. Althans, dat is een kreet die politiek goed scoort en in debatten hardnekkig blijft opduiken. We zijn een klein land met veel mensen. Op weinig plekken ter wereld is het zo druk als hier. Maar hoe vol is 'vol' eigenlijk? Dat is relevant in tijden van corona, waarbij steeds vaker wordt gesproken over de anderhalvemetereconomie.
Een mooie marketingterm, want of de anderhalvemetereconomie ook echt een draaiende economie oplevert, moet nog blijken. Net zoals nog zal blijken hoe intelligent de 'intelligente lockdown' uitpakt.
Hoe dan ook: het recentste cijfer van het CBS over de bevolkingsdichtheid in Nederland dateert van januari vorig jaar: 513 per m² landoppervlakte. De bevolking is sinds dat moment toegenomen met een ruime 130.000 mensen, tot meer dan 17,4 miljoen. Corrigeer voor die groei en we zitten nu op zo'n 517.
Kunnen die elkaar wel op afstand houden?
Eén vierkante kilometer is een miljoen vierkante meter. Daar wonen dus 517 mensen. Dat betekent net geen 2000 m² per individu.
De minimale oppervlak van een voetbalveld is 100 meter bij 64 meter, zo meldt de KNVB. Dat is dus 6400 m². Als er een fijnmazig raster over Nederland gelegd zou worden, heeft elke inwoner iets minder dan één derde van een veld tot zijn beschikking.
Alleen zo werkt het natuurlijk niet. Ongeveer helft van Nederland woont in de Randstad en dat laat zich niet vergelijken met Zeeuws-Vlaanderen of de Noordoostpolder. De gemeente Den Haag is het dichtstbevolkt, meldde het CBS eerder. Daar woonden vorig jaar 6523 inwoners per vierkante kilometer.
Dat laat, als er ook over die gemeente een raster zou zijn gelegd, per inwoner 153 m², oftewel tien bij nog geen zestien meter. Terug naar de voetbalvergelijking: ongeveer een kwart van een strafschopgebied. Iemand hoeft maar een paar passen te zetten, en is al in contact met een medemens en mogelijk virusdrager.
(Woont u Den Haag, bedenk dan: het kan altijd erger. In Macau is de bevolkingsdichtheid ruim 20.000 per vierkante kilometer. Dat komt neer op nog geen 50 m² per persoon.)
Anderzijds: op zich hebben mensen een cirkel nodig met een diameter van drie meter. Wie in het midden staat, heeft aan alle kanten anderhalve meter ruimte. Oppervlakte van zo'n rondje is 7 m².
Het Nederlandse landoppervlakte beslaat 33.889 vierkante kilometer. Als 17,4 miljoen Nederlanders elk 7 m² innemen, dan beslaat dat 122 miljoen vierkante meter. Dat is zo'n 0,36% van het landoppervlak. Pas als Nederland zo'n 5 miljard inwoners zou hebbent, ruim de helft van de huidige wereldbevolking, kunnen we geen anderhalve meter afstand houden.
Maar dan zal corona niet meer het grootste probleem zijn.
Ik snap niet dat campings nog open zijn. De mijne uit Wassenaar is gewoon netjes gesloten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef Doublepain het volgende:
[..]
@:scrummie2.1 en ik juichen dit moment
Goffer, daar krijgen we het alquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Volgend weekend nog warmer. 27 in de voorspellingen
Daardoor was 112 niet bereikbaarquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De afgelopen dagen is er bij vier telefoonzendmasten in Nederland brand uitgebroken. Dat gebeurde afgelopen nacht in Nuenen, daarvoor al in Beesd, Rotterdam en Deurne.
NOS
Jezus, krijgen we die onzin hier ook al
Ik kwam gisteren tijdens het lopen het eerste mondkapje tegenquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef An_0_Niem het volgende:
Ja, dat weten we inderdaad nog niet. En misschien valt het mee. Misschien vinden we snel een medicijn. Of is de groep mensen die immuun is groter dan gedacht. Dat zou mooi zijn. Dan gaan alle restaurants in juli weer openquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:05 schreef kol7680 het volgende:
Hoezo wordt het dan niet meer hetzelfde? Dat weet je toch simpel weg niet. Ook niet de periode. Over een jaar kan het best zijn dat we er compleet naast zaten, ook de zogenoemde “experts”. Je weet het niet.
Nee, ik snap dat ook niet, maar op geopende campings zijn heel veel sanitaire voorzieningen gesloten vanwege het coronavirus. Dat zorgt wel voor vele besmettingen als Duitsers daar zijn, ik hou echt mijn hart vast.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:22 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Ik snap niet dat campings nog open zijn. De mijne uit Wassenaar is gewoon netjes gesloten.
Hier in Den Haag veel meer. Gisteren al 4 in de Action.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:24 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik kwam gisteren tijdens het lopen het eerste mondkapje tegen
Belachelijkquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:25 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hier in Den Haag veel meer. Gisteren al 4 in de Action
Het WHOquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef An_0_Niem het volgende:
Den Haag + Action =quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:25 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hier in Den Haag veel meer. Gisteren al 4 in de Action.
Hoe ze aan die dingen komen is me een compleet raadsel
Ik denk dat we daar ook op moeten inzetten, niet het ontwikkelen van immuniteit maar het dempen van symptomen zodat het geen enorm probleem is wanneer iemand besmet raakt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:24 schreef Nadelspiel het volgende:
Van de Veerdonk: ,,Bradykinine maakt bloedvaten lek. We hebben goede redenen aan te nemen dat we bij deze Covid-19-infectie precies dit effect zien. ACE2 receptoren verdwijnen door het virus, waardoor bradykinine vrij spel heeft en de kleine bloedvaten massaal gaan lekken op de plaats van infectie.”
Dat kan wel eens van cruciaal belang zijn bij de behandeling van coronapatiënten. Er bestaan immers middelen om de werking van bradykinine te remmen.
Hoezo? Ze lijken betrouwbaarder dan het RIVMquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:25 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het WHO
Die hebben zich al buitenspel gezet
Tuurlijk! Op Wielrennenquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:27 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mag een kapotte uitlaat wel of lekke band?
quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:28 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hoezo? Ze lijken betrouwbaarder dan het RIVM
Deze Action is oke. Ik woon in het nette gedeelte van Den Haagquote:
Want? Nederland doet het vrij aardig volgens mij.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:28 schreef An_0_Niem het volgende:
Hoezo? Ze lijken betrouwbaarder dan het RIVM
Ik ook, puur omdat JaapGod dichterbij staat.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:29 schreef Doublepain het volgende:
10x meer vertouwen in Jaap en zijn kameraden dan het WHO
Want?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:29 schreef Doublepain het volgende:
10x meer vertouwen in Jaap en zijn kameraden dan het WHO
Mooiquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:11 schreef Ven1972 het volgende:
Bron; nu.nl
Nou de WHO heeft zijn geloofwaardigheid wel een beetje verloren door oa maar niet informatie over het virus, en hoe het te voorkomen, uit Taiwan door te spelen aan de rest van wereld. En we kunnen allemaal raden waarom.quote:
Met name het woord pandemie koste wat kost vermijden was vrij treurig..quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou de WHO heeft zijn geloofwaardigheid wel een beetje verloren door oa maar niet informatie over het virus, en hoe het te voorkomen, uit Taiwan door te spelen aan de rest van wereld. En we kunnen allemaal raden waarom.
Ja was veel te hard.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Met name het woord pandemie koste wat kost vermijden was vrij treurig..
Ja, hopelijk weer een stukje dichter bij een oplossing.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk dat we daar ook op moeten inzetten, niet het ontwikkelen van immuniteit maar het dempen van symptomen zodat het geen enorm probleem is wanneer iemand besmet raakt.
Je krijgt het virus niet via brood binnen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
een vraagje m.b.t. handen wassen
als je met je hand besmet raakt met het coronovirus, vervolgens pak je een brood en gaat het eten, dan krijg je dus dit virus via je brood binnen. Dit virus gaat toch dan naar je maag en niet naar je longen?
Het probleem is denk ik dat je tegelijk ook ademt als je jij je hand naar je mond brengt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
als je met je hand besmet raakt met het coronovirus, vervolgens pak je een brood en gaat het eten, dan krijg je dus dit virus via je brood binnen. Dit virus gaat toch dan naar je maag en niet naar je longen?
Is er al wetenschappelijk bewijs dat die zendmasten er niks mee te maken hebben?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De afgelopen dagen is er bij vier telefoonzendmasten in Nederland brand uitgebroken. Dat gebeurde afgelopen nacht in Nuenen, daarvoor al in Beesd, Rotterdam en Deurne.
NOS
Jezus, krijgen we die onzin hier ook al
Nee, net zo min als er wetenschappelijk bewijs is dat er geen God bestaat.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:36 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Is er al wetenschappelijk bewijs dat die zendmasten er niks mee te maken hebben?
hehequote:Op vrijdag 10 april 2020 16:36 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Is er al wetenschappelijk bewijs dat die zendmasten er niks mee te maken hebben?
Twee weken geleden zag ik al een tegenligger met mondkapje.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:24 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik kwam gisteren tijdens het lopen het eerste mondkapje tegen
Daar hebben we bestek voor uitgevondenquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:37 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Twee weken geleden zag ik al een tegenligger met mondkapje.
Om de een of andere manier verbaast het me niets dat het figuren zijn die bij de Action komen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:25 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hier in Den Haag veel meer. Gisteren al 4 in de Action.
Hoe ze aan die dingen komen is me een compleet raadsel
Ik las via via ( bron kan ik dus niet laten zien) dat een café in Brabant achterdeurbeleid in zou voeren met pasen en dat je voor een vast bedrag naar binnen mocht en in dat bedrag is incl. drank en boete.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:33 schreef Ven1972 het volgende:
Er zijn vele reacties van verschillende mensen onder anderen:
- Het is vandaag al loeidruk. Bij de supermarkt, op de weg, op de fietspaden... Echt bizar. Regio Leiden.
- Complete kolder! NL-ers die naar Duitsland willen, dienen de noodzakelijkheid van dat bezoek aan te kunnen tonen. Kunnen ze dat niet, dan worden ze linea recta terug gestuurd. NL is daarnaast door Duitsland inmiddels als 'risicogebied' aangemerkt. Niettemin zie ik op TV dat er vele Duitsers, zowat in filevorming, de Nederlandse grens over willen komen. Serieus?? Gaan we dit afdoen met een 'adviesje' aan deze mensen om om te draaien? Hoezeer ik ook voorstander ben van 'vrij verkeer' en de buren graag mag, daar is de situatie nú gewoon niet naar! Waarom worden wij richting Dld rijdend wél geweerd en zouden we dat omgekeerd niet doen? Het is toch voor de veiligheid van iedereen, ook de bezoekers zelf?
Ik begrijp hier wer-ke-lijk niets van! Zelf zijn we door allerlei afsluitingen beperkt om ergens heen te gaan, met een mogelijke boete als dwangmiddel. Wordt ons op het hart gedrukt vooral thuis te blijven, maar mensen zonder noodzaak bij de grens terug naar huis sturen kunnen we niet...
Bron of bewijsmateriaal, die zogenaamde drukte van vorig weekend bleek ook wel mee te vallen in de praktijk.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:33 schreef Ven1972 het volgende:
Er zijn vele reacties van verschillende mensen onder anderen:
- Het is vandaag al loeidruk. Bij de supermarkt, op de weg, op de fietspaden... Echt bizar. Regio Leiden.
Is er wetenschappelijk bewijs dat jij er niets mee te maken hebt?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:36 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ze wachten eerst nog op de uitslag van het onderzoek of corona bier in de koelkasten bij mensen thuis er niets mee te maken heeft.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:40 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Is er wetenschappelijk bewijs dat jij er niets mee te maken hebt?
Echt belachelijk zeg is dat! Maar We kunnen niet inschatten hoeveel Duitsers naar ons land komen voor een paasweekend door te brengen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:41 schreef Confetti het volgende:
Zit die grenscontroles op tv te kijken. Echt lachwekkend. Volkomen lachwekkend. En rtl claimt dat je ze niet mag terugsturen want Europese regels. Nee, idioten. Het mag niet omdat de Nederlandse regering weigert Schengen op te schorten.
De Duitsers lachen even naar die lachwekkende agenten voor hun advies en rijden rustig door.
Daar begin ik ook zeker zeer ernstige vermoedens over te ontwikkelen!quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze wachten eerst nog op de uitslag van het onderzoek of corona bier in de koelkasten bij mensen thuis er niets mee te maken heeft.
Ik vind het toch wel erg verdacht dat het dezelfde naam heeft!
Ik heb ook niet het idee dat de Nederlandse regering dat zo maar éénzijdig mag doen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:41 schreef Confetti het volgende:
Zit die grenscontroles op tv te kijken. Echt lachwekkend. Volkomen lachwekkend. En rtl claimt dat je ze niet mag terugsturen want Europese regels. Nee, idioten. Het mag niet omdat de Nederlandse regering weigert Schengen op te schorten.
Meestal RVS ... daar kan het virus een paar uur op overleven ...quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:37 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Daar hebben we bestek voor uitgevonden
Dat mag wel. Overleg is netjes maar niet verplicht. Maarja, de handelsgeest en het 'gezonde verstand' he..quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat de Nederlandse regering dat zo maar éénzijdig mag doen.
Ik zou alvast in je schuilbunker gaan zitten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:41 schreef Confetti het volgende:
De Duitsers lachen even naar die lachwekkende agenten voor hun advies en rijden rustig door.
Het is gewoon belachelijk dat dit wordt toegelaten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zou alvast in je schuilbunker gaan zitten.
Huh? Wat is dat? Mag je hun later opgraven en dan een normale begrafenis geven ofzo?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Massagraven in New York... Je vader/moeder zal hier maar gedumpt begraven worden
[ afbeelding ]
https://www.aljazeera.com(...)200409202454538.html
https://www.rtlnieuws.nl/(...)limburg-marechausseequote:Waarom zoveel Duitsers naar Nederland komen? Veel van hen geven aan dat ze in Nederland boodschappen willen doen.
Dat hebben de Duitsers nou eenmaal besloten. Hun wil is wet. Duitslandquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is gewoon belachelijk dat dit wordt toegelaten.
dat de baby het virus via de vader heeft opgelopen is begrijpelijkquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:45 schreef -river- het volgende:
Baby Rico is nog maar een paar dagen oud en heeft corona: ‘We dachten dat we hem kwijt waren.
ZUNDERT - Het is de schrik van elke ouder: je pasgeboren baby blijkt ontzettend ziek te zijn, van een virus waar nog niemand écht iets tegen kan doen. Het overkwam Lesley en haar man Roel uit Zundert. Hun baby Rico van nog maar een paar dagen oud, bleek besmet met het coronavirus.
Zaterdag 28 maart werd hij geboren, de kleine Rico, in het Amphia Ziekenhuis in Breda. Na een nachtje daar, mocht het gezin naar huis. Maar na vier dagen ging het thuis toch niet helemaal goed.
“Ons mannetje bleek geel te gaan zien, hij moest onder de lamp.” Terug naar het ziekenhuis dus, om de volgende dag weer huiswaarts te keren. Maar daar ging het al snel helemaal mis: “Toen we net twee uurtjes thuis waren, bleek dat Rico 39,3 graden koorts had”, vertelt Lesley. “En hij stopte af en toe met ademhalen. We hebben 112 gebeld en Rico moest met spoed naar het ziekenhuis.”
Niemand dacht aan corona
Op dat moment dacht nog niemand aan corona. Er werden wel allerlei onderzoeken gedaan, om te kijken waar het de kleine man aan scheelde. Een urineweginfectie misschien, daar is met antibiotica goed vanaf te komen. Maar het bleek heel anders te zitten.
“Er was een coronatest gedaan omdat dat er in deze tijd nou eenmaal bij hoort. Iedereen die met koorts op de spoedeisende hulp komt, wordt getest. Onze zoon was zeven dagen oud, dus het ziekenhuis hield eigenlijk geen rekening met corona. Maar de uitslag bij onze Rico van 7 dagen oud was positief.”
De schrik sloeg ze om het hart. “We werden meteen met zijn drieën in een isolatiekamer gezet. We mochten niet meer weg en we mochten ook onze dochter niet meer zien.” Een heftige tijd, voor het hele gezin. “Ik dacht echt even dat we hem kwijt zouden raken.” Maar Rico bleek een enorme vechter en hij knapte weer wat op. "We hebben echt een bikkel. We zijn zo enorm trots op hem. Dat hij zich er toch maar doorheen slaat."
Iedereen getest
De rest van het gezin heeft inmiddels ook coronatests gehad. Moeder en dochter bleken niet besmet, vader Roel had het virus wél. “Hij had totaal geen klachten of symptomen”, zegt Lesley, dus de verrassing was groot. En laat het voor iedereen een waarschuwing zijn, bedoelt ze maar te zeggen. Ook zonder klachten kun je het virus overdragen aan iemand anders. En ook baby’s kunnen er blijkbaar ontzettend ziek van worden.
Inmiddels is het gezin weer thuis. Na zes dagen van elkaar gescheiden te zijn, kon dochter Bo weer in de armen worden gesloten. Ze staan nog in nauw contact met het ziekenhuis. De kinderarts belt elke dag. Lesley: "Die wil dan alles weten, de temperatuur, of hij goed eet, maar ook de kleur van de handjes, heel uitgebreid." Dat voelt goed, maar de bezorgdheid is nog niet weg. "Je schrikt bij elk geluidje, bij alles wat je aan hem ziet. Het is nog steeds spannend."
Maar ze kunnen ook eindelijk van elkaar genieten. "We hopen echt dat de nachtmerrie nu voorbij is."
https://www.omroepbrabant(...)t-we-hem-kwijt-waren
Nee het is voor ongeclaimde lijken.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:48 schreef -river- het volgende:
[..]
Huh? Wat is dat? Mag je hun later opgraven en dan een normale begrafenis geven ofzo?
Ik heb het ook op het journaal en op een andere website gezienquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
edit. Hmm misschien fake news. Ik wacht een betere bron af
Nog even en ze komen hier om te tankenquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:48 schreef DireStraits7 het volgende:
De meeste willen overigens gewoon boodschappen doen:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)limburg-marechaussee
Dat gebeurt al veel langer en over het algemeen armen of degenen waarvan geen nabestaanden getraceerd kan worden. Ziet er macaber uit maar daar is een potters field voor bedoeldquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Massagraven in New York... Je vader/moeder zal hier maar gedumpt begraven worden
[ afbeelding ]
Zag het ook op BBC News. Maar wat ik begreep zijn dat overledenen waarvan geen familie het lichaam heeft 'geclaimt'. Mocht de familie later toch het lichaam graag willen herbegraven dan is dat mogelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Ook voor mensen voor wie geen graf/crematie betaald kan worden.quote:
Het punt is volgens mij dat het voor mensen is die geen nabestaanden en kennissen meer hebben. Hoewel andere bronnen weer zeggen dat het normaal voor dat soort mensen is, en nu ook voor andere (met wel nabestaanden).quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:49 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik heb het ook op het journaal en op een andere website gezien
Goed dat ze hem geen Badr hebben genoemdquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:45 schreef -river- het volgende:
Baby Rico is nog maar een paar dagen oud en heeft corona: ‘We dachten dat we hem kwijt waren.
ZUNDERT - Het is de schrik van elke ouder: je pasgeboren baby blijkt ontzettend ziek te zijn, van een virus waar nog niemand écht iets tegen kan doen. Het overkwam Lesley en haar man Roel uit Zundert. Hun baby Rico van nog maar een paar dagen oud, bleek besmet met het coronavirus.
Zaterdag 28 maart werd hij geboren, de kleine Rico, in het Amphia Ziekenhuis in Breda. Na een nachtje daar, mocht het gezin naar huis. Maar na vier dagen ging het thuis toch niet helemaal goed.
“Ons mannetje bleek geel te gaan zien, hij moest onder de lamp.” Terug naar het ziekenhuis dus, om de volgende dag weer huiswaarts te keren. Maar daar ging het al snel helemaal mis: “Toen we net twee uurtjes thuis waren, bleek dat Rico 39,3 graden koorts had”, vertelt Lesley. “En hij stopte af en toe met ademhalen. We hebben 112 gebeld en Rico moest met spoed naar het ziekenhuis.”
Niemand dacht aan corona
Op dat moment dacht nog niemand aan corona. Er werden wel allerlei onderzoeken gedaan, om te kijken waar het de kleine man aan scheelde. Een urineweginfectie misschien, daar is met antibiotica goed vanaf te komen. Maar het bleek heel anders te zitten.
“Er was een coronatest gedaan omdat dat er in deze tijd nou eenmaal bij hoort. Iedereen die met koorts op de spoedeisende hulp komt, wordt getest. Onze zoon was zeven dagen oud, dus het ziekenhuis hield eigenlijk geen rekening met corona. Maar de uitslag bij onze Rico van 7 dagen oud was positief.”
De schrik sloeg ze om het hart. “We werden meteen met zijn drieën in een isolatiekamer gezet. We mochten niet meer weg en we mochten ook onze dochter niet meer zien.” Een heftige tijd, voor het hele gezin. “Ik dacht echt even dat we hem kwijt zouden raken.” Maar Rico bleek een enorme vechter en hij knapte weer wat op. "We hebben echt een bikkel. We zijn zo enorm trots op hem. Dat hij zich er toch maar doorheen slaat."
Iedereen getest
De rest van het gezin heeft inmiddels ook coronatests gehad. Moeder en dochter bleken niet besmet, vader Roel had het virus wél. “Hij had totaal geen klachten of symptomen”, zegt Lesley, dus de verrassing was groot. En laat het voor iedereen een waarschuwing zijn, bedoelt ze maar te zeggen. Ook zonder klachten kun je het virus overdragen aan iemand anders. En ook baby’s kunnen er blijkbaar ontzettend ziek van worden.
Inmiddels is het gezin weer thuis. Na zes dagen van elkaar gescheiden te zijn, kon dochter Bo weer in de armen worden gesloten. Ze staan nog in nauw contact met het ziekenhuis. De kinderarts belt elke dag. Lesley: "Die wil dan alles weten, de temperatuur, of hij goed eet, maar ook de kleur van de handjes, heel uitgebreid." Dat voelt goed, maar de bezorgdheid is nog niet weg. "Je schrikt bij elk geluidje, bij alles wat je aan hem ziet. Het is nog steeds spannend."
Maar ze kunnen ook eindelijk van elkaar genieten. "We hopen echt dat de nachtmerrie nu voorbij is."
https://www.omroepbrabant(...)t-we-hem-kwijt-waren
Zoiets begreep ik ook.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het punt is volgens mij dat het voor mensen is die geen nabestaanden en kennissen meer hebben. Hoewel andere bronnen weer zeggen dat het normaal voor dat soort mensen is, en nu ook voor andere (met wel nabestaanden).
Denk je echt dat iedereen dat braaf doet? Ook al zijn ze even een uurtje op en neer boodschappen gaan doen of wat dan ook..quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe gaan ze in Duitsland eigenlijk controleren wie er allemaal uit Nederland terugkomen? Die kunnen allemaal 14 dagen thuis gaan zitten namelijk.
Ja, zoiets.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:50 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, lig je dan... "Hallo, ik heb ook een naam hoor!"
Nee, natuurlijk niet. Maar ook om even aan te geven dat het in andere landen net zo behelpen is als bij ons.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk je echt dat iedereen dat braaf doet? Ook al zijn ze even een uurtje op en neer boodschappen gaan doen of wat dan ook..![]()
Eerder vandaag hoorde ik dat eerdere gevallen konden rekenen op een celstraf van tegen de 2 maanden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:53 schreef -river- het volgende:
Agressieve winkeldief bespuugt agenten: ’Wil je corona’.
BREDA - Een 47-jarige winkeldief uit Breda heeft zichzelf tijdens zijn aanhouding flink misdragen. ’Wil je corona’ riep de man tijdens het transport in de politiewagen naar de bestuurder. ,,Daarop maakte hij een tufbeweging’’, aldus de politie.
Eenmaal aangekomen op het bureau bleek het stuur onder het speeksel te zitten. De man is vastgezet en zal volgende week dinsdag voor de rechter moeten verschijnen. Hij wordt naast winkeldiefstal verdacht van zware mishandeling.
De Bredanaar is een bekende van de politie en is in behandeling bij de GGZ.
https://www.telegraaf.nl/(...)genten-wil-je-corona
Dat klopt, maar als hij bij de GGD al in behandeling is voor iets dan zijn dat misschien wel 'verzachtende omstandigheden' oidquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Eerder vandaag hoorde ik dat eerdere gevallen konden rekenen op een celstraf van tegen de 2 maanden.
Hopelijk doen ze het ook bij deze man en laten ze het niet met een sisser aflopen omdat hij "verward" is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Eerder vandaag hoorde ik dat eerdere gevallen konden rekenen op een celstraf van tegen de 2 maanden.
GGZquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als hij bij de GGD al in behandeling is voor iets dan zijn dat misschien wel 'verzachtende omstandigheden' oid
Waarschijnlijk een junk. Gratis slaapplek en eten dus.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit zuig je uit je duim?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een junk. Gratis slaapplek en eten dus.
Nee joh. Lekker naar buiten gaanquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
Uhm oké, het luchtalarm hier gaat af, even ramen sluiten
Een bekende van de politie, bekend bij het GGD. Doorgaans junkies.quote:
Zou ik maar doen. En de regionale omroep aanzetten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
Niet nodig, dat is voor de Duitsers.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Daar zijn die dingen voor, dus ja.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
Ja, dat is dan meestal wel handig.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
Net zoals de WHO ook alle informatie doorgeven die ze van 180 andere landen krijgen. De WHO heeft de samenwerking van landen nodig, een pandemie is niet het moment om een conflict tussen China en de WHO te starten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het zijn puppets van de Chinezen![]()
Hoezo betrouwbaarder, ze roepen alles na wat China zegt
Omdat Taiwan geen lid is van de VN, en dus ook niet van de WHO. Als ik me niet vergis wordt Taiwan slechts door 14 landen erkent. Taiwan had de WHO niet nodig om die informatie door te geven, maar diplomatiek kwam het hen goed uit.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou de WHO heeft zijn geloofwaardigheid wel een beetje verloren door oa maar niet informatie over het virus, en hoe het te voorkomen, uit Taiwan door te spelen aan de rest van wereld. En we kunnen allemaal raden waarom.
Bij H1N1 noemden ze het een pandemie toen er reeds community transmission in landen op vier continenten was (N Amerika, Z Amerika, Asië, Europa). Daarna kregen ze veel kritiek, men verweet hen dat ze het gevaar overdreven hadden, dat ze met de farmaceutische industrie samenzweerden om vaccins te verkopen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Met name het woord pandemie koste wat kost vermijden was vrij treurig..
Het land is echt verloren als het een keer echt goed mis gaatquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:01 schreef -river- het volgende:
Edit: lopen er een paar hier op straat aan elkaar te vragen of ze het ook hoorde![]()
Inderdaadquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:49 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Zag het ook op BBC News. Maar wat ik begreep zijn dat overledenen waarvan geen familie het lichaam heeft 'geclaimt'. Mocht de familie later toch het lichaam graag willen herbegraven dan is dat mogelijk.
Ja echt hé.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het land is echt verloren als het een keer echt goed mis gaat
Die beelden van die who vertegenwoordiger, die in de stress schiet omdat de journalist vragen stelt over Taiwan is veelzeggend.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het zijn puppets van de Chinezen![]()
Hoezo betrouwbaarder, ze roepen alles na wat China zegt
Want als het brandalarm afgaat spring jij gelijk naar buiten door het raam? Het lijkt me vrij menselijk om zo'n vraag te stellen aan anderen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het land is echt verloren als het een keer echt goed mis gaat
Nee, maar dan loop ik wel richting de uitgang. Bij een test moet je dat toch al doen, en als het niks is, ach dan heb ik een paar minuten verspilt. En tuurlijk is het normaal om dat aan iemand te vragen, het is alleen zo jammer dat er geen andere mogelijkheden in deze wereld tot communicatie zijn op direct contact na.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want als het brandalarm afgaat spring jij gelijk naar buiten door het raam? Het lijkt me vrij menselijk om zo'n vraag te stellen aan anderen.
Goed voor de economiequote:Op vrijdag 10 april 2020 16:48 schreef DireStraits7 het volgende:
De meeste willen overigens gewoon boodschappen doen:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)limburg-marechaussee
Als er echt een ramp is krijg je gelijk NL-Alert en dat soort dingen. Als alleen het luchtalarm af zou gaan zou ik ook niet gelijk stoppen waar ik mee bezig ben. Eerst even afwachten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:13 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Nee, maar dan loop ik wel richting de uitgang. Bij een test moet je dat toch al doen, en als het niks is, ach dan heb ik een paar minuten verspilt. En tuurlijk is het normaal om dat aan iemand te vragen, het is alleen zo jammer dat er geen andere mogelijkheden in deze wereld tot communicatie op direct contact na.
Waarom?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Fiets dan wel auto inpikken, snel nu het nog kan.
Als er echt iets mis gaat is die kans op afwachten er niet of nauwelijks.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als er echt een ramp is krijg je gelijk NL-Alert en dat soort dingen. Als alleen het luchtalarm af zou gaan zou ik ook niet gelijk stoppen waar ik mee bezig ben. Eerst even afwachten.
Tuurlijk joh.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:18 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Als er echt iets mis gaat is die kans op afwachten er niet of nauwelijks.
In dat lakse van 'het zal wel niks zijn', is ook waarom we in Europa nu in deze situatie zitten.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet nodig, dat is voor de Duitsers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Zodat Chinezen massaal ongecertificeerde mondkapjes kunnen dumpen. Je trapt in de val.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef An_0_Niem het volgende:
Volgens mij heeft het verspreiden (pun intended) van dit soort filmpjes nauwelijks nut als er geen enkele context bij zit.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:21 schreef Ener-G het volgende:
Finse onderzoekers hebben een simulatie gemaakt van wat er gebeurt als er iemand in de supermarkt hoest
vreemd... Dit filmpje is al eerder voorbij gekomen. Eerst als zijnde van een Belgische professor, toen van de TU Delft, en nu van Finse onderzoekers?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:21 schreef Ener-G het volgende:
Finse onderzoekers hebben een simulatie gemaakt van wat er gebeurt als er iemand in de supermarkt hoest
The crazyness of Internetzquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
vreemd... Dit filmpje is al eerder voorbij gekomen. Eerst als zijnde van een Belgische professor, toen van de TU Delft, en nu van Finse onderzoekers?
Die vragen sloegen ook totaal nergens op.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die beelden van die who vertegenwoordiger, die in de stress schiet omdat de journalist vragen stelt over Taiwan is veelzeggend.
Ja.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:30 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)oronavirus~a1a91b2b/ dit al voor bijgekomen? Missend puzzelstukje gebonden bij bestrijding van Corona
Hoe de wereld op dat moment in elkaar stak viel er waarschijnlijk ook niet veel aan te doen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh.
In elk scenario hadden we nu thuis gezeten. Behalve als we in januari alle 1,5(?) miljard Chinezen vast hadden gezet in hun land. In november ergens.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:13 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Nee, maar dan loop ik wel richting de uitgang. Bij een test moet je dat toch al doen, en als het niks is, ach dan heb ik een paar minuten verspilt.
Ik las jaren geleden ergens dat hulpverleners bij rampen heel veel dode mensen aantreffen die makkelijk hadden kunnen ontsnappen. Hele vliegtuigen vol dode passagiers die gewoon nog in hun stoel zaten. En dat kwam dan niet door verstikking o.i.dquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als er echt een ramp is krijg je gelijk NL-Alert en dat soort dingen. Als alleen het luchtalarm af zou gaan zou ik ook niet gelijk stoppen waar ik mee bezig ben. Eerst even afwachten.
Ja.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn dat massagraven die ik daar zie? https://edition.cnn.com/
Had een filmpje gezien (NOS volgens mij) en dat zijn de graven voor arme mensen en mensen zonder familie.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn dat massagraven die ik daar zie? https://edition.cnn.com/
Dan zou 100% van de medewerkers besmet zijn inmiddels en het meerendeel van Nederland .quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:21 schreef Ener-G het volgende:
jep inderdaad. Triest ☹ https://www.theguardian.c(...)onavirus-surge-videoquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:35 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Had een filmpje gezien (NOS volgens mij) en dat zijn de graven voor arme mensen en mensen zonder familie.
Misschien was het een grappenmaker. Vorig jaar zomer was er hier ook iemand die het luchtalarm afspeelde, terwijl hij door het centrum fietste.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:01 schreef -river- het volgende:
Nou raar, geen nl alarm bericht, maar ik heb wel meteen alles gesloten.
Edit: lopen er een paar hier op straat aan elkaar te vragen of ze het ook hoorde![]()
Maar is cremeren dan niet een betere en snellere manier?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
jep inderdaad. Triest ☹ https://www.theguardian.c(...)onavirus-surge-video
Valt dat niet onder een gezamenlijke huishouding?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Studenten die samen in de tuin zitten worden beboet,
daarna zitten ze samen in de woonkamer met ieder een bekeuring van 390eu.
Interessant wel, zou dat een vorm van shock zijn?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:33 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
[..]
Heb hier helaas ff geen bron van. Maar kennelijk is de neiging om te denken dat er niks aan de hand is behoorlijk sterk. Zo sterk dat men zelfs dingen als uitslaande vlammen negeert.
Hier een video die die middelen en werkzaamheid als doel op een aangename kijkwijze uitlegt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:36 schreef Snowpea het volgende:
Deze link nog maar een keer.
https://swab.nl/nl/covid-19
Met het verzoek aan een mod om misschien in de OP te zetten?
Voor alle posters die steeds weer beginnen over het inzetten van Chloroquine en Hydroxychloroquine in Nederland en de discussies die daar uit ontstaan.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:30 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)oronavirus~a1a91b2b/ dit al voor bijgekomen? Missend puzzelstukje gebonden bij bestrijding van Corona
Denk dat ze een slag om de arm houden voor het geval dat er later nog familie het lichaam komen opeisen om te herbegraven. Cremeren is in ons land vrij normaal maar zeker niet in de VS, vanwege religieuze redenen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar is cremeren dan niet een betere en snellere manier?
Hier niet. Erg plaatselijk dan.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
Metro London.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef Minimunt het volgende:
UK +1083 doden.. wow
Ik geloof ook helemaal niks van die cijfers hier in Nederland.
Hoe kan het dat het in andere landen om ons heen veel meer doden vallen terwijl wij zo laat maatregelen hebben genomen.
Laten we het hopen, anders koersen we ook gewoon op een volledige lockdown af.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd of met de onvermijdelijke vermindering in compliance de R0 nog steeds onder de 1 blijft.
Jammer da ze hier niks mee doen:quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:36 schreef Snowpea het volgende:
Deze link nog maar een keer.
https://swab.nl/nl/covid-19
Met het verzoek aan een mod om misschien in de OP te zetten?
Voor alle posters die steeds weer beginnen over het inzetten van Chloroquine en Hydroxychloroquine in Nederland en de discussies die daar uit ontstaan.
Ik zie op CNN 16,736 staanquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:54 schreef polderturk het volgende:
1878 doden afgelopen 24 uur in de VS.
Het gaat niet alleen om maatregelen nemen, maar ook hoe goed ze geïmplementeerd worden. Kan me voorstellen dat een groter percentage Nederlanders kan thuiswerken? Ook hebben ze in Italië bijvoorbeeld veel meer moeite met contactloos betalen. Er zijn zo veel verschillen. Engeland was overigens nog later en lakser dan Nederland.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef Minimunt het volgende:
UK +1083 doden.. wow
Hoe kan het dat het in andere landen om ons heen veel meer doden vallen terwijl wij zo laat maatregelen hebben genomen.
Je hebt al gekeken naar de normale sterfte cijfers?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef Minimunt het volgende:
UK +1083 doden.. wow
Ga ik even doorlezen. Dank voor de linkquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:56 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Jammer da ze hier niks mee doen:
https://clinmedjournals.o(...)e-6-113.php?jid=jide
zou dom zijn. Je ziet ook dat het geen nut heeft in spanje / italie. En het verspreid zich toch wel. Kijk maar naar die verpleeghuizen. Die mensen komen niet eens de deur uit en krijgen toch het virus onder de leden. Je zult toch boodschappen moeten doen. Dat mocht zelfs af en toe in china.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Laten we het hopen, anders koersen we ook gewoon op een volledige lockdown af.
quote:Zendmasten vermoedelijk in brand gestoken
Directeur Rob Bongenaar van Monet, de vereniging die namens de telecomproviders met gemeenten overlegt over waar nieuwe masten worden geplaatst, zegt dat er een "heel sterk vermoeden" is van brandstichting. Dit is gebaseerd op het feit dat de branden zijn begonnen bij de kabels onderaan de mast.
In het Verenigd Koninkrijk brak al bij twintig zendmasten brand uit. Het land ziet een duidelijk verband met complottheorieën dat 5G zou bijdragen aan de verspreiding van het coronavirus. Experts spreken die theorieën nadrukkelijk tegen.
De cijfers zijn gewoon openbaar.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef Minimunt het volgende:
UK +1083 doden.. wow
wat laten ze lekken?quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:01 schreef tralalala het volgende:
Leuk dat RTL dit uit laat lekken net voor Pasen.
Hehe, eindelijk een klank van perspectief.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:58 schreef kol7680 het volgende:
Gelukkig https://www.rtlnieuws.nl/(...)derwijs-kinderopvang
Ja, denk dat het eens soort shock is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Interessant wel, zou dat een vorm van shock zijn?
Je weet ook natuurlijk niet hoe je reageert op een ramp tot je het meemaakt.
Daarom is proberen weg te komen als je een alarm hoort ook goed, dan kan je misschien in je onderbewuste implanteren dat je weg moet als het echt mis gaat.
Lekker duidelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:01 schreef tralalala het volgende:
Leuk dat RTL dit uit laat lekken net voor Pasen.
Ik bedoel ook niet dat je geen boodschappen meer mag doen. Maar dat dat wel zo'n beetje het enige wordt wat je nog mag doenquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:59 schreef Apotheose het volgende:
[..]
zou dom zijn. Je ziet ook dat het geen nut heeft in spanje / italie. En het verspreid zich toch wel. Kijk maar naar die verpleeghuizen. Die mensen komen niet eens de deur uit en krijgen toch het virus onder de leden. Je zult toch boodschappen moeten doen. Dat mocht zelfs af en toe in china.
Goed nieuws.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:58 schreef kol7680 het volgende:
Het geleidelijk aan weer openen van restaurants, sportscholen en bioscopen.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:58 schreef kol7680 het volgende:
Dat doet de overheid zelf. Altijd op vrijdag, meestal nog wat later op de avond. Als je het nieuws al weet, is het geen verrassing meer dus valt de boodschap altijd mee als die later alsnog gebracht wordt: 'Ja maar dat wisten we dus al'.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:07 schreef tralalala het volgende:
[..]
Het geleidelijk aan weer openen van restaurants, sportscholen en bioscopen.
Overleg tussen topambtenaren wat niet naar buiten had moeten komen.
ohgod, ze willen weer aandachtquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:10 schreef RipCity het volgende:
Eindelijk is het zover. https://www.telegraaf.nl/(...)-en-ik-hadden-corona
Dacht al wat duurt het lang
Die kerels is een idioot, heb een paar afleveringen van hem gezien, hij lijkt heel erg op de facts, maar elke keer in de laatste 10 minuten komt hij met zijn monetaire riedeltje. Daarnaast brengt hij allerlei veronderstellingen als feiten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:08 schreef THEFXR het volgende:
we are doomed!
"
Back in February, we saw some early reports that some coronavirus patients in China may have become infected again after their initial recovery.
The data was scarce and we haven't had much to go on since then...until now.
More recent studies now indicate that a certain percentage (possibly a third?) of "recovered" patients have so few antibodies to covid-19 that they're able to get re-infected at a later date.
If indeed the case globally, this would dampen hopes by substantially retarding progress to herd immunity. And increasing the public health risk, especially since the severity of the infection seems notably worse the second time around.
Don't despair yet, as there are material open questions regarding this new data that require further study. But it does reinforce the nefarious complexity of this honey badger of a virus.
In the meanwhile, keep up your self-protection efforts -- social distance, good hygiene, PPE, and get that garden going!
En ik maar denken dat Frits Wester eindelijk weer eens een scoop had.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat doet de overheid zelf. Altijd op vrijdag, meestal nog wat later op de avond. Als je het nieuws al weet, is het geen verrassing meer dus valt de boodschap altijd mee als die later alsnog gebracht wordt: 'Ja maar dat wisten we dus al'.
Freeze Fight Flight reactie..... oftewel in een noodsituatie iemand zonder training, als reactie zal vluchten, vechten of bevriezen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:33 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
[..]
Ik las jaren geleden ergens dat hulpverleners bij rampen heel veel dode mensen aantreffen die makkelijk hadden kunnen ontsnappen. Hele vliegtuigen vol dode passagiers die gewoon nog in hun stoel zaten. En dat kwam dan niet door verstikking o.i.d![]()
Heb hier helaas ff geen bron van. Maar kennelijk is de neiging om te denken dat er niks aan de hand is behoorlijk sterk. Zo sterk dat men zelfs dingen als uitslaande vlammen negeert.
Frits 'de Fles' Wester!quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:11 schreef tralalala het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Frits Wester eindelijk weer eens een scoop had.
Wat een domme aandachtsorgelsquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:10 schreef RipCity het volgende:
Eindelijk is het zover. https://www.telegraaf.nl/(...)-en-ik-hadden-corona
Dacht al wat duurt het lang
Wat zou jij als eerste open doen dan?quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:11 schreef raptorix het volgende:
Al die mensen die scholen open willen omdat ze hun kut kinderen niet onder controle hebben :![]()
![]()
![]()
Sorry maar hier kijk ik niet naar.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:08 schreef THEFXR het volgende:
we are doomed!
"
Back in February, we saw some early reports that some coronavirus patients in China may have become infected again after their initial recovery.
The data was scarce and we haven't had much to go on since then...until now.
More recent studies now indicate that a certain percentage (possibly a third?) of "recovered" patients have so few antibodies to covid-19 that they're able to get re-infected at a later date.
If indeed the case globally, this would dampen hopes by substantially retarding progress to herd immunity. And increasing the public health risk, especially since the severity of the infection seems notably worse the second time around.
Don't despair yet, as there are material open questions regarding this new data that require further study. But it does reinforce the nefarious complexity of this honey badger of a virus.
In the meanwhile, keep up your self-protection efforts -- social distance, good hygiene, PPE, and get that garden going!
Kappersquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zou jij als eerste open doen dan?
De context kan de vraag zijn; is 1,5 meter voldoende afstand?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het verspreiden (pun intended) van dit soort filmpjes nauwelijks nut als er geen enkele context bij zit.
Al zou er onderzoek zijn dat school compleet nutteloos is, dan nog zouden scholen blijven bestaan omdat die kinderen dan gewoon lekker lang weg zijn overdag.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:11 schreef raptorix het volgende:
Al die mensen die scholen open willen omdat ze hun kut kinderen niet onder controle hebben :![]()
![]()
![]()
Echt hè.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:11 schreef raptorix het volgende:
![]()
![]()
Hoeren natuurlijk, daar ben je normaal maar met ze tweeen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:30 schreef michiel_merk het volgende:
Paar weken geleden een paar keer voorbij zien komen in de media dat bij patiënten in het ziekenhuis die aan de beademing zitten en de longen worden leeggepomp dat er een soort rozekleurig spul meekwam wat typisch was voor het coronavirus. Ben benieuwd of dat verband houdt met deze lekkende kleine bloedvaten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:49 schreef puzziepie het volgende:
[..]![]()
Interessant wel![]()
https://www.radboudumc.nl(...)we-inzichten-covid19
Geen schaar in huis? Knip gewoon je eigen haar man!quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Kappers
Sowieso kappers
Begin een mat te krijgen
Bron?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
vreemd... Dit filmpje is al eerder voorbij gekomen. Eerst als zijnde van een Belgische professor, toen van de TU Delft, en nu van Finse onderzoekers?
Naja, maakt ook niet uit eigenlijk. Kan zijn dat ik me vergis met een soortgelijke simulatie.
Nee, moet echt even freshen bij een barberquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:20 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Geen schaar in huis? Knip gewoon je eigen haar man!
Wow!! Dat heb ik denk ik gemistquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Paar weken geleden een paar keer voorbij zien komen in de media dat bij patiënten in het ziekenhuis die aan de beademing zitten en de longen worden leeggepomp dat er een soort rozekleurig spul meekwam wat typisch was voor het coronavirus. Ben benieuwd of dat verband houdt met deze lekkende kleine bloedvaten.
Wow, deze mag wat mij betreft wl in de OP!quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
Paar weken geleden een paar keer voorbij zien komen in de media dat bij patiënten in het ziekenhuis die aan de beademing zitten en de longen worden leeggepomp dat er een soort rozekleurig spul meekwam wat typisch was voor het coronavirus. Ben benieuwd of dat verband houdt met deze lekkende kleine bloedvaten.
Kinderopvang werkt een redelijk jonge groep, ouders zijn ook jong, dus vrij laag risiconiveau. Daarnaast heb je dan dan een groot fundament in de arbeidsmarkt te pakken.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat een dom idee om scholen en kinderopvang open te gooien.
Op het is koren op de molen voor mensen die hun terras missen en daarom willen dat natuurlijke selectie toegepast wordt.
Het is nog steeds niet bewezen dat kinder niet enorme verspreiders zijn (wat logisch zou zijn) dus waarom scholen open? Dat wordt en een ramp met halen en brengen en qua besmettingen.
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 18:19:28BREAKING: UK reports 980 new coronavirus deaths, raising total 8,958 https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Omdat we hier in NL ook lang niet alle doden tellen als covidslachtoffer.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef Minimunt het volgende:
UK +1083 doden.. wow
Ja hoi de sterfte is hier hoger maar aan het aantal ziekenhuisopname kun je zien dat het afzwakt. Verder is het aantal verkeersdoden gemiddeld 2 per dag. Dus hoeveel minder je die zou willen tekenen ben ik wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:25 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Omdat we hier in NL ook lang niet alle doden tellen als covidslachtoffer.
Als je dan deze cijfers ziet: https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
En bedenkt dat er ook nog eens een stuk minder verkeersdoden vallen, kun je de link wel leggen.
Één besmet kind > 20 kinderen besmet > 40 ouders besmet > 80 grootouders besmet.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:23 schreef danos het volgende:
[..]
Kinderopvang werkt een redelijk jonge groep, ouders zijn ook jong, dus vrij laag risiconiveau. Daarnaast heb je dan dan een groot fundament in de arbeidsmarkt te pakken.
Ik kan geen betere groep verzinnen.
Als je scholen niet open doet gaan ouders het onderling regelen als ze weer moeten werken. Krijg je nog allemaal kinderen bij elkaar. Heeft geen zin. Dat is lose-lose.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat een dom idee om scholen en kinderopvang open te gooien.
Op het is koren op de molen voor mensen die hun terras missen en daarom willen dat natuurlijke selectie toegepast wordt.
Het is nog steeds niet bewezen dat kinder niet enorme verspreiders zijn (wat logisch zou zijn) dus waarom scholen open? Dat wordt en een ramp met halen en brengen en qua besmettingen.
quote:
https://www.propublica.or(...)n-his-young-patientsquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wow, deze mag wat mij betreft wl in de OP!
quote:"When someone has an infection, I'm used to seeing the normal colors you'd associate with it: greens and yellows. The coronavirus patients with ARDS have been having a lot of secretions that are actually pink because they're filled with blood cells that are leaking into their airways. They are essentially drowning in their own blood and fluids because their lungs are so full. So we're constantly having to suction out the secretions every time we go into their rooms."
Als je de CBS cijfers van sterfte 2018 - 2019 naast dit jaar neerlegt is er niet erg veel verschil.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:25 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Omdat we hier in NL ook lang niet alle doden tellen als covidslachtoffer.
Als je dan deze cijfers ziet: https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
En bedenkt dat er ook nog eens een stuk minder verkeersdoden vallen, kun je de link wel leggen.
Nu werken de meeste mensen toch ook?quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je scholen niet open doet gaan ouders het onderling regelen als ze weer moeten werken. Krijg je nog allemaal kinderen bij elkaar. Heeft geen zin. Dat is lose-lose.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:27 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)smet-met-corona.html
Tot zover het verpleegtehuizenbeleid. Het is toch niet uit te leggen dat partners hun geliefde niet mogen opzoeken terwijl een kwart (!) van het personeel besmet is? Dan is dat bezoek toch een druppel op een gloeiende plaat.
Met zorg op deze manier komen ze in verpleeghuizen ook stil te liggen, permanent.quote:Minister Hugo de Jonge benadrukte woensdag nog in de Tweede Kamer dat er anders problemen in de verpleeghuiszorg ontstaan: "Verpleeghuizen komen anders de komende tijd stil te liggen."
thnx! ff lezenquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
[..]
https://www.propublica.or(...)n-his-young-patients
[..]
Ja, had ik het ook door... maar het is kwestie dat er weer een grote piek komt voor het ziekenhuizen in heel Nederland. als door blijft gaan.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:30 schreef bitterbal het volgende:
Het lijkt alsof men minder de regels naleeft. overal druk
Thuis ja. omdat hun werk dicht is. Hoe meer je open doet hoe meer mensen weer naar het werk moeten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:31 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Nu werken de meeste mensen toch ook?
Ik weet nog steeds niet waarvoor het was.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier niet. Erg plaatselijk dan.
Wij hebben wel de vuurschaal aan, maar daar is geen luchtalarm voor nodig.
Nouja heel simpel. Ouders met kinderen moeten thuis werken tenzij vitaal beroep.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je scholen niet open doet gaan ouders het onderling regelen als ze weer moeten werken. Krijg je nog allemaal kinderen bij elkaar. Heeft geen zin. Dat is lose-lose.
Lekker weer, steeds meer nonchalance naarmate de tijd vordert.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:30 schreef bitterbal het volgende:
Maar dan blijft dus je halve samenleving dicht. Het openen van de scholen is gewoon een noodzakelijke voorwaarde omdat anders een aanzienlijk deel van je beroepsbevolking verplicht thuis zit.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nouja heel simpel. Ouders met kinderen moeten thuis werken tenzij vitaal beroep.
Wat Jochemsjakie ook zegt, zou bij wijze van als laatst aan de beurt moeten zijn met oog op de besmettingsgraad.
Zo'n 40% van de mensen die nu nog werken gaan fysiek naar hun werk. (https://nos.nl/artikel/23(...)n-naar-het-werk.html) Die hebben het tot nu toe toch ook gewoon op kunnen lossen? En de overige 60% van de nog werkzame mensen doen thuiswerk, dat kan gewoon door blijven gaan.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Thuis ja. omdat hun werk dicht is. Hoe meer je open doet hoe meer mensen weer naar het werk moeten.
Yep hier ook.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:30 schreef bitterbal het volgende:
Dat is waar, maar sterker nog, er zijn signalen dat vele mensen het regels niet meer zo strak naleven dan in begin van maart. Echter moeten we nog goed oppassen dat we niet moeten verslappen, maar ze hebben moeite met volhouden aan de regels te houden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Lekker weer, steeds meer nonchalance naarmate de tijd vordert.
Aan het begin maakten de cijfers ook nog impact, intussen haalt iedereen de schouders op bij 100+ doden per dag.
Nouja heel simpel. Ouders met kinderen moeten thuis werken tenzij vitaal beroep.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is niet apart. Aziatische landen zitten niet vol met eigenwijze ongedisciplineerde arrogante betweters die alleen om zichzelf geven.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:30 schreef KNAK het volgende:
[..]
Als je de CBS cijfers van sterfte 2018 - 2019 naast dit jaar neerlegt is er niet erg veel verschil.
Wat ook opmerkelijk is is dat de top 10 Corona landen met gevallen allen Europese landen zijn, muv China waar het begon en USA. Allemaal erg apart.
Maar hoeveel bedrijven die nog draaien draaien ook nog op volle kracht. Juist omdat iedereen vanuit huis werkt is dat in veel branches lastig.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:37 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Zo'n 40% van de mensen die nu nog werken gaan fysiek naar hun werk. (https://nos.nl/artikel/23(...)n-naar-het-werk.html) Die hebben het tot nu toe toch ook gewoon op kunnen lossen? En de overige 60% van de nog werkzame mensen doen thuiswerk, dat kan gewoon door blijven gaan.
En men moet eens stoppen met het denken dat al het werk in Nederland plat ligt. Een paar sectoren liggen plat, dat klopt, maar veruit de meeste sectoren in Nederland draaien gewoon door.
Iedereen werkt thuis nu of werkt alsnog. Het is niet dat ze niks doen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dan blijft dus je halve samenleving dicht. Het openen van de scholen is gewoon een noodzakelijke voorwaarde omdat anders een aanzienlijk deel van je beroepsbevolking verplicht thuis zit.
Toch logisch verklarende factoren? Dichtbevolkt, veel rijkdom dus veel internationale reizen en importbronnen voor COVID, daarnaast relatief veel testcapaciteit, waardoor de registratie beter plaats vindt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:30 schreef KNAK het volgende:
[..]
Als je de CBS cijfers van sterfte 2018 - 2019 naast dit jaar neerlegt is er niet erg veel verschil.
Wat ook opmerkelijk is is dat de top 10 Corona landen met gevallen allen Europese landen zijn, muv China waar het begon en USA. Allemaal erg apart.
Mensen die nu tot die 40% (waaronder ik) die nu fysiek op het werk aanwezig zijn behoren, krijgen het nu toch ook voor elkaar?quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar hoeveel bedrijven die nog draaien draaien ook nog op volle kracht. Juist omdat iedereen vanuit huis werkt is dat in veel branches lastig.
Ook dat gaat steeds verder afnemen. Overal stokt de productie omdat de aan en uitvoer weg valt, bedrijven die nu nog even lekker draaien gaan het over een paar maanden wel voelen omdat in deze tijd iedereen op hun geld gaat zitten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:41 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Iedereen werkt thuis nu of werkt alsnog. Het is niet dat ze niks doen.
Hooguit minder productief dan normaal vanwege de kinderen. Maar het overgrote meerendeel is gewoon aan het werk.
Vooral dat laatste lijkt me, als je de berichten uit al die 3e wereldlanden leest, dan is het daar een veel grotere ramp dan hier.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:44 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Toch logisch verklarende factoren? Dichtbevolkt, veel rijkdom dus veel internationale reizen en importbronnen voor COVID, daarnaast relatief veel testcapaciteit, waardoor de registratie beter plaats vindt.
die gast is een GOD, dat money ding moet je ff eruit filterenquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die kerels is een idioot, heb een paar afleveringen van hem gezien, hij lijkt heel erg op de facts, maar elke keer in de laatste 10 minuten komt hij met zijn monetaire riedeltje. Daarnaast brengt hij allerlei veronderstellingen als feiten.
huis, tandarts, fysio en ergotherapie, podotherapie, orthopedie winkels, GGZ, dat soort zakenquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarschijnlijk veel pizza en pasta gegeten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:47 schreef Arts-assistent het volgende:
Wat heeft Italie vandaag eigenlijk gedaan?
Holy shitquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 18:19:28BREAKING: UK reports 980 new coronavirus deaths, raising total 8,958 https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
En ongeveer evenveel inwoners als Italië en Spanje maar die zijn nooit zo dicht bij 1000 geweest...quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Niet bestquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:47 schreef Arts-assistent het volgende:
Wat heeft Italie vandaag eigenlijk gedaan?
Vandaag leerde ik dat deze beroepsgroepen l geen ouders met schoolgaande kinderen hebben.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
huis, tandarts, fysio en ergotherapie, podotherapie, orthopedie winkels, GGZ, dat soort zaken
Inderdaad, al het gejank hier was weer eens prematuur.quote:één uur geleden
Veiligheidsregio Limburg: Duitsers bleven massaal thuis op drukste dag van het jaar
quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:40 schreef Minimunt het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)h-niet-in-zicht.html
Hopelijk blijft dit wel in de kiem gesmoord.
Hoop dat horeca ook urgentie krijgt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:55 schreef bitterbal het volgende:
ad
18:45
Het kabinet werkt aan voorbereidingen om de coronamaatregelen na 28 april geleidelijk te versoepelen. Alle ministeries moeten protocollen opstellen over hoe sectoren 'geleidelijk geopend kunnen worden', staat in een verslag van het overleg van topambtenaren in handen van de politieke redactie van RTL Nieuws.
De meeste urgentie krijgen het onderwijs en de kinderopvang. ,,Er wordt gewerkt aan flexibilisering van maatregelen", valt te lezen. Die maatregelen zullen dan voor advies worden voorgelegd aan de medische experts die verenigd zijn in het Outbreak Management Team, OMT.
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 18:25:16BREAKING: Death toll from coronavirus pandemic reaches 100,000 https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:58 schreef LTVDK het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 18:25:16BREAKING: Death toll from coronavirus pandemic reaches 100,000 https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Dat lijkt me wel echt een lastige... daarmee komen er meteen zoveel mensenstromen extra op gang van mensen die richting het terras gaan, dat lijkt me nog een brug te verquote:
Dat betekent dat er 5 maanden geen zicht is op die kinderen die van de radar zijn. Als we dan zo goed voor de zwakkeren zorgen dan horen de kwetsbare kinderen daar ook bij.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:07 schreef Zeroku het volgende:
Kinderopvang snap ik wel, scholen hadden best dicht kunnen blijven tot augustus.
Week geleden nog maar 50.000quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:58 schreef LTVDK het volgende:
Jaaaaa terrasjesgenotquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:55 schreef bitterbal het volgende:
ad
Het kabinet werkt aan voorbereidingen om de coronamaatregelen na 28 april geleidelijk te versoepelen. Alle ministeries moeten protocollen opstellen over hoe sectoren 'geleidelijk geopend kunnen worden', staat in een verslag van het overleg van topambtenaren in handen van de politieke redactie van RTL Nieuws.
De meeste urgentie krijgen het onderwijs en de kinderopvang. ,,Er wordt gewerkt aan flexibilisering van maatregelen", valt te lezen. Die maatregelen zullen dan voor advies worden voorgelegd aan de medische experts die verenigd zijn in het Outbreak Management Team, OMT.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:55 schreef bitterbal het volgende:
ad
Ik kan me echt voorstellen dat je hiervoor bang bent dat het weer kan oplaaien.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:04 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]En dus beginnen we weer van voor af aan.
Groepsgedrag is een belangrijk ding. Men gaat pas reageren als anderen reageren. Noem het een soort variatie op het omstanderseffect.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:33 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ik hoef niet drie keer te raden wat jij voor werk doet zeker
er is geen enkel bewijs dat er versoepeld kan worden, sterker nog de cijfers stijgen alleen maar en ze weten nog veels te weinig over dit virus.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:04 schreef JochemSjakie het volgende:
Is dat niet het doel. Golfbewegingen creëren om herd immunity te bereiken?quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:04 schreef JochemSjakie het volgende:
Denk echt dat dat wel meevalt, het thuiswerken etc zal nog wel niet opgeheven worden, dus enkel de basisscholen open gooit niet alles weer open.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:04 schreef JochemSjakie het volgende:
Mee eens, maar ze nemen wel erg veel risico's he?quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is geen enkel bewijs dat er versoepeld kan worden, sterker nog de cijfers stijgen alleen maar en ze weten nog veels te weinig over dit virus.
Wat?quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:30 schreef KNAK het volgende:
[..]
Meerdere landen en onze overheid over ruim een week zijn het oneensquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:06 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is geen enkel bewijs dat er versoepeld kan worden
BREAKING: Vandaag zijn er weer 150.000 mensen gestorven. En gisteren. En eergisteren.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:58 schreef LTVDK het volgende:
Dat hoop ik ook. Nog even wachten hoor.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:08 schreef -river- het volgende:
Ik hoop dat ze het voorlopig zo laten zoals het nu is.
twitter:danielverlaan twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 19:07:42Groot nieuws van Apple en Google: ze gaan samen in iOS en Android een technologie bouwen om contactmomenten te registeren via bluetooth, om zo de verspreiding van corona tegen te gaan.
https://t.co/hf2pQV677k reageer retweet
Ho ho. niet zo snel man. maar dat gaat echt niet snel gebeuren hoor.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:07 schreef kol7680 het volgende:
Hopelijk terrasjes weer open begin mei.
Zeker met dit weer mooi vooruitzicht
1 juno de kroegen weer open dusquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:10 schreef TheVulture het volgende:
De stagnatie/daling op de IC's had niemand echt zien aankomen op dit moment, is er al iets gesuggereerd wat daar nu toch de redenen van kunnen zijn? Ik snap dat we nu in week 3/4 van de lockdown zitten, maar dan nog is het wel een opvallende positieve trendbreuk...
Prima uitgestippeld beleid van Jaap/RIVM/overheidquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:10 schreef TheVulture het volgende:
De stagnatie/daling op de IC's had niemand echt zien aankomen op dit moment, is er al iets gesuggereerd wat daar nu toch de redenen van kunnen zijn? Ik snap dat we nu in week 3/4 van de lockdown zitten, maar dan nog is het wel een opvallende positieve trendbreuk...
Misschien dat het betere weer het immuunsysteem van de Nederlanders bootst? Net als dat influenzavirussen verdwijnen rond deze tijd van het jaar? Misschien houden Nederlanders zich wel goed gemiddeld aan de lockdown?quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik woon in Brabant en ben altijd blij als dat kut feest over is zodat we verlost zijn van de herrie, kots en zeik buiten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:11 schreef Noek het volgende:
Voorlopig geen concerten, festivals, vliegreizen, wedstrijden en carnaval is natuurlijk voor altijd afgelast omdat het altijd al een kut feest was maar de scholen gaan na de meivakantie open.
Lijkt me dikke prima.
Blijkbaar is het collectief toch volgzamer dan verwacht. Social distancing werkt zo lang een grote meerderheid er zich aan houdtquote:Op vrijdag 10 april 2020 19:10 schreef TheVulture het volgende:
Effect van het mooie weer is toch nog niet zichtbaar ?quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien dat het betere weer het immuunsysteem van de Nederlanders bootst? Net als dat influenzavirussen verdwijnen rond deze tijd van het jaar? Misschien houden Nederlanders zich wel goed gemiddeld aan de lockdown?
Nou ik ben serieus best tevreden hoe het tot nu toe gaat, maar zelfs Jaap had dit niet in zijn prognoses staan toch?quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Prima uitgestippeld beleid van Jaap/RIVM/overheid
Ben benieuwd hoeveel jaren Brabant nog last gaat krijgen van corona. Zouden veel mensen het nu links laten liggen de komende jaren?quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:13 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik woon in Brabant en ben altijd blij als dat kut feest over is zodat we verlost zijn van de herrie, kots en zeik buiten.
De wereld verbroedert op een heel bijzondere wijze.quote:Op vrijdag 10 april 2020 19:09 schreef Caland het volgende:
twitter:danielverlaan twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 19:07:42Groot nieuws van Apple en Google: ze gaan samen in iOS en Android een technologie bouwen om contactmomenten te registeren via bluetooth, om zo de verspreiding van corona tegen te gaan.
https://t.co/hf2pQV677k reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |