Top nieuws!quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:09 schreef Ven1972 het volgende:
Het aantal coronapatiënten op intensive cares gedaald naar 1384, een daling van 33 ten opzichte van gisteren.
Bron: nu.nl
https://www.bbc.com/news/uk-england-bristol-51893095quote:
Verwacht je dat je serieus genomen wordt als je er zo over denkt en 'experts' tussen aanhalingstekens zet?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:05 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Over een jaar kan het best zijn dat we er compleet naast zaten, ook de zogenoemde “experts”. Je weet het niet.
dat is goed!quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:11 schreef Ven1972 het volgende:
Het aantal coronapatiënten op intensive cares gedaald naar 1384, een daling van 33 ten opzichte van gisteren.
Bron; nu.nl
Boris Johnson met zijn herd immunity geblaat. Je oogst wat je zaait.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.bbc.com/news/uk-england-bristol-51893095
Dit was 3 à 4 weken geleden. Kijkend naar incubatietijd, ontwikkeling ziekte etc.
Inderdaad, die geven de VS overal de schuld van en het zijn van die nette mensen die je op hun woord moet gelovenquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat beweert het regime. Of dat waar is moet nog blijken.
Moet ik mensen zoals Ab Oosterhaus serieus nemen dan die bijna elke avond bij de NPO zit en iedere week van standpunt verandert dan? Dat zijn dan “experts”?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Verwacht je dat je serieus genomen wordt als je er zo over denkt en 'experts' tussen aanhalingstekens zet?
https://edition.cnn.com/2(...)orona-aid/index.htmlquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat beweert het regime. Of dat waar is moet nog blijken.
Jensen kijker gespotquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Moet ik mensen zoals Ab Oosterhaus serieus nemen dan die enkele avond bij de NPO zit en iedere week van standpunt verandert dan? Dat zijn dan “experts”?
Zeker na dit filmpje?
Het blijft toch eigenaardig hoe vrijwel ieder West-Europees land met dit probleem zit. Geeft goed aan hoe bizar en onvoorspelbaar deze situatie is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Boris Johnson met zijn herd immunity geblaat. Je oogst wat je zaait.
Dus omdat er één expert een dubieus verleden heeft schrijf je gelijk alle experts af?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:15 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Moet ik mensen zoals Ab Oosterhaus serieus nemen dan die bijna elke avond bij de NPO zit en iedere week van standpunt verandert dan? Dat zijn dan “experts”?
Ik zou hier nu een plaatje van een open deur neer kunnen zetten, ik ben helaas te lui om te googlen naar zo een plaatje.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:16 schreef Ven1972 het volgende:
Zo als het nu naar uit ziet is het zwarte scenario niet echt meer nodig, terwijl dalende trend is ingezet op IC in heel Nederland. Opschalen naar meer dan 2500 bedden is nu niet nodig, lijkt me. Maar het kan veranderen als heel veel mensen niet aan de maatregelen houden.
Ze kunnen ook niet echt opschalen voorbij de huidige 2400 bedden - personeelscapaciteit laat dat niet toe.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:16 schreef Ven1972 het volgende:
Zo als het nu naar uit ziet is het zwarte scenario niet echt meer nodig, terwijl dalende trend is ingezet op IC in heel Nederland. Opschalen naar meer dan 2500 bedden is nu niet nodig, lijkt me. Maar het kan veranderen als heel veel mensen niet aan de maatregelen houden.
@Scrummie2.1 en ik juichen dit momentquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:11 schreef Ven1972 het volgende:
Bron; nu.nl
quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:18 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
En Duitsers die de tourist uit komen hangen
Duitsers mogen dat, die betalen het terug met IC beddenquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
Wat willen die Duitsers in ons land, een weekendje doorbrengen op een camping?
Buiten van Dissel en Gommers neem ik al die “experts’ met een korreltje zout ja.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus omdat er één expert een dubieus verleden heeft schrijf je gelijk alle experts af?
Als ze maar 1,5 meter afstand van elkaar houden is niks mis mee.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:20 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Duitsers mogen dat, die betalen het terug met IC bedden
Het gevoel dat ze zomaar een land binnen kunnen vallen gaat er niet snel uitquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
Helder verhaal.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef An_0_Niem het volgende:
RIVM herhaalt dat mondkapje niks toevoegt en hamert op handen wassen
Ze blijven stug volhouden.
Het WHO zegt *nog steeds dit*
Voor de getallenfetisjisten.quote:Een kwart strafschopgebied ruimte
Nederland is vol. Althans, dat is een kreet die politiek goed scoort en in debatten hardnekkig blijft opduiken. We zijn een klein land met veel mensen. Op weinig plekken ter wereld is het zo druk als hier. Maar hoe vol is 'vol' eigenlijk? Dat is relevant in tijden van corona, waarbij steeds vaker wordt gesproken over de anderhalvemetereconomie.
Een mooie marketingterm, want of de anderhalvemetereconomie ook echt een draaiende economie oplevert, moet nog blijken. Net zoals nog zal blijken hoe intelligent de 'intelligente lockdown' uitpakt.
Hoe dan ook: het recentste cijfer van het CBS over de bevolkingsdichtheid in Nederland dateert van januari vorig jaar: 513 per m² landoppervlakte. De bevolking is sinds dat moment toegenomen met een ruime 130.000 mensen, tot meer dan 17,4 miljoen. Corrigeer voor die groei en we zitten nu op zo'n 517.
Kunnen die elkaar wel op afstand houden?
Eén vierkante kilometer is een miljoen vierkante meter. Daar wonen dus 517 mensen. Dat betekent net geen 2000 m² per individu.
De minimale oppervlak van een voetbalveld is 100 meter bij 64 meter, zo meldt de KNVB. Dat is dus 6400 m². Als er een fijnmazig raster over Nederland gelegd zou worden, heeft elke inwoner iets minder dan één derde van een veld tot zijn beschikking.
Alleen zo werkt het natuurlijk niet. Ongeveer helft van Nederland woont in de Randstad en dat laat zich niet vergelijken met Zeeuws-Vlaanderen of de Noordoostpolder. De gemeente Den Haag is het dichtstbevolkt, meldde het CBS eerder. Daar woonden vorig jaar 6523 inwoners per vierkante kilometer.
Dat laat, als er ook over die gemeente een raster zou zijn gelegd, per inwoner 153 m², oftewel tien bij nog geen zestien meter. Terug naar de voetbalvergelijking: ongeveer een kwart van een strafschopgebied. Iemand hoeft maar een paar passen te zetten, en is al in contact met een medemens en mogelijk virusdrager.
(Woont u Den Haag, bedenk dan: het kan altijd erger. In Macau is de bevolkingsdichtheid ruim 20.000 per vierkante kilometer. Dat komt neer op nog geen 50 m² per persoon.)
Anderzijds: op zich hebben mensen een cirkel nodig met een diameter van drie meter. Wie in het midden staat, heeft aan alle kanten anderhalve meter ruimte. Oppervlakte van zo'n rondje is 7 m².
Het Nederlandse landoppervlakte beslaat 33.889 vierkante kilometer. Als 17,4 miljoen Nederlanders elk 7 m² innemen, dan beslaat dat 122 miljoen vierkante meter. Dat is zo'n 0,36% van het landoppervlak. Pas als Nederland zo'n 5 miljard inwoners zou hebbent, ruim de helft van de huidige wereldbevolking, kunnen we geen anderhalve meter afstand houden.
Maar dan zal corona niet meer het grootste probleem zijn.
Ik snap niet dat campings nog open zijn. De mijne uit Wassenaar is gewoon netjes gesloten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:19 schreef Ven1972 het volgende:
quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef Doublepain het volgende:
[..]
@:scrummie2.1 en ik juichen dit moment
Goffer, daar krijgen we het alquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Volgend weekend nog warmer. 27 in de voorspellingen
Daardoor was 112 niet bereikbaarquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De afgelopen dagen is er bij vier telefoonzendmasten in Nederland brand uitgebroken. Dat gebeurde afgelopen nacht in Nuenen, daarvoor al in Beesd, Rotterdam en Deurne.
NOS
Jezus, krijgen we die onzin hier ook al
Ik kwam gisteren tijdens het lopen het eerste mondkapje tegenquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef An_0_Niem het volgende:
Ja, dat weten we inderdaad nog niet. En misschien valt het mee. Misschien vinden we snel een medicijn. Of is de groep mensen die immuun is groter dan gedacht. Dat zou mooi zijn. Dan gaan alle restaurants in juli weer openquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:05 schreef kol7680 het volgende:
Hoezo wordt het dan niet meer hetzelfde? Dat weet je toch simpel weg niet. Ook niet de periode. Over een jaar kan het best zijn dat we er compleet naast zaten, ook de zogenoemde “experts”. Je weet het niet.
Nee, ik snap dat ook niet, maar op geopende campings zijn heel veel sanitaire voorzieningen gesloten vanwege het coronavirus. Dat zorgt wel voor vele besmettingen als Duitsers daar zijn, ik hou echt mijn hart vast.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:22 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Ik snap niet dat campings nog open zijn. De mijne uit Wassenaar is gewoon netjes gesloten.
Hier in Den Haag veel meer. Gisteren al 4 in de Action.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:24 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik kwam gisteren tijdens het lopen het eerste mondkapje tegen
Belachelijkquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:25 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hier in Den Haag veel meer. Gisteren al 4 in de Action
Het WHOquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef An_0_Niem het volgende:
Den Haag + Action =quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:25 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hier in Den Haag veel meer. Gisteren al 4 in de Action.
Hoe ze aan die dingen komen is me een compleet raadsel
Ik denk dat we daar ook op moeten inzetten, niet het ontwikkelen van immuniteit maar het dempen van symptomen zodat het geen enorm probleem is wanneer iemand besmet raakt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:24 schreef Nadelspiel het volgende:
Van de Veerdonk: ,,Bradykinine maakt bloedvaten lek. We hebben goede redenen aan te nemen dat we bij deze Covid-19-infectie precies dit effect zien. ACE2 receptoren verdwijnen door het virus, waardoor bradykinine vrij spel heeft en de kleine bloedvaten massaal gaan lekken op de plaats van infectie.”
Dat kan wel eens van cruciaal belang zijn bij de behandeling van coronapatiënten. Er bestaan immers middelen om de werking van bradykinine te remmen.
Hoezo? Ze lijken betrouwbaarder dan het RIVMquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:25 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het WHO
Die hebben zich al buitenspel gezet
Tuurlijk! Op Wielrennenquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:27 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mag een kapotte uitlaat wel of lekke band?
quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:28 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Hoezo? Ze lijken betrouwbaarder dan het RIVM
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |