abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:11:42 #201
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192555406
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:33 schreef Jake_Skywalker het volgende:

[..]

[..]

Ik las jaren geleden ergens dat hulpverleners bij rampen heel veel dode mensen aantreffen die makkelijk hadden kunnen ontsnappen. Hele vliegtuigen vol dode passagiers die gewoon nog in hun stoel zaten. En dat kwam dan niet door verstikking o.i.d :{

Heb hier helaas ff geen bron van. Maar kennelijk is de neiging om te denken dat er niks aan de hand is behoorlijk sterk. Zo sterk dat men zelfs dingen als uitslaande vlammen negeert.
Freeze Fight Flight reactie..... oftewel in een noodsituatie iemand zonder training, als reactie zal vluchten, vechten of bevriezen.
In een vliegtuig opgesloten kun je niet weg, is vechten geen oplossing dus blijf je zitten tot ich ene gelegenheid voordoet. Dat je weg had kunnen komen met een goed plan van aanpak, is een dan aannemen dat personen een plan hadden of konden hebben.

De reden dat men op elk vlucht dat plan in de kop te stampen en zg. ervaren reizigers dat laconiek negeren omdat het stoer is te doen dat je als veelreiziger dat allemaal al lang weet.
Zelf zat ik op elke vlucht, zonder enige angst, altijd scenario's door te nemen in een onverhoopt what-if geval..... hoe voorbij die en die te komen of zittend bij de nooddeur; die conform procedure te openen. Of kijken wie er zo al om je heen zitten en je al of niet afvragen wie dan hulp nodig heeft of die het je moeilijk kunnen maken. Ook werd (ik) soms gewisseld met mensen die daar (mogelijk) iets minder effectief zouden zijn.

Dan nog heb ik geen flauw idee wat ik in elke/een noodsituatie zou doen. Denkbaar is dat stilzitten, de beste optie kan zijn. Wat ik wel weet dat je met wat voorbereiding, opties zult hebben (afgewogen) die sws beter zijn dan je over te geven aan blinde paniek.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192555408
Al die mensen die scholen open willen omdat ze hun kut kinderen niet onder controle hebben : :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192555410
Wat een dom idee om scholen en kinderopvang open te gooien.
Op het is koren op de molen voor mensen die hun terras missen en daarom willen dat natuurlijke selectie toegepast wordt.

Het is nog steeds niet bewezen dat kinder niet enorme verspreiders zijn (wat logisch zou zijn) dus waarom scholen open? Dat wordt en een ramp met halen en brengen en qua besmettingen.
pi_192555413
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:11 schreef tralalala het volgende:

[..]

En ik maar denken dat Frits Wester eindelijk weer eens een scoop had. ;(
Frits 'de Fles' Wester! _O_ _O_ _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:12:03 #205
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_192555415
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:10 schreef RipCity het volgende:
Eindelijk is het zover. https://www.telegraaf.nl/(...)-en-ik-hadden-corona

Dacht al wat duurt het lang :D
Wat een domme aandachtsorgels :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator vrijdag 10 april 2020 @ 18:15:10 #206
236264 crew  capricia
pi_192555442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:11 schreef raptorix het volgende:
Al die mensen die scholen open willen omdat ze hun kut kinderen niet onder controle hebben : :') :') :') :')
Wat zou jij als eerste open doen dan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:17:19 #207
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192555468
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:08 schreef THEFXR het volgende:
we are doomed!

"
Back in February, we saw some early reports that some coronavirus patients in China may have become infected again after their initial recovery.

The data was scarce and we haven't had much to go on since then...until now.

More recent studies now indicate that a certain percentage (possibly a third?) of "recovered" patients have so few antibodies to covid-19 that they're able to get re-infected at a later date.

If indeed the case globally, this would dampen hopes by substantially retarding progress to herd immunity. And increasing the public health risk, especially since the severity of the infection seems notably worse the second time around.

Don't despair yet, as there are material open questions regarding this new data that require further study. But it does reinforce the nefarious complexity of this honey badger of a virus.

In the meanwhile, keep up your self-protection efforts -- social distance, good hygiene, PPE, and get that garden going!
Sorry maar hier kijk ik niet naar.
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:17:22 #208
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192555469
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Kappers

Sowieso kappers

Begin een mat te krijgen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192555483
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft het verspreiden (pun intended) van dit soort filmpjes nauwelijks nut als er geen enkele context bij zit.
De context kan de vraag zijn; is 1,5 meter voldoende afstand?
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_192555486
quote:
Al zou er onderzoek zijn dat school compleet nutteloos is, dan nog zouden scholen blijven bestaan omdat die kinderen dan gewoon lekker lang weg zijn overdag.
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:19:03 #211
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192555498
quote:
Echt hè. :D
pi_192555511
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoeren natuurlijk, daar ben je normaal maar met ze tweeen.
pi_192555524
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:30 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)oronavirus~a1a91b2b/ dit al voor bijgekomen? Missend puzzelstukje gebonden bij bestrijding van Corona
quote:
Paar weken geleden een paar keer voorbij zien komen in de media dat bij patiënten in het ziekenhuis die aan de beademing zitten en de longen worden leeggepomp dat er een soort rozekleurig spul meekwam wat typisch was voor het coronavirus. Ben benieuwd of dat verband houdt met deze lekkende kleine bloedvaten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:20:56 #214
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192555528
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:17 schreef Caland het volgende:

[..]

Kappers

Sowieso kappers

Begin een mat te krijgen
Geen schaar in huis? Knip gewoon je eigen haar man!
pi_192555532
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

vreemd... Dit filmpje is al eerder voorbij gekomen. Eerst als zijnde van een Belgische professor, toen van de TU Delft, en nu van Finse onderzoekers?

Naja, maakt ook niet uit eigenlijk. Kan zijn dat ik me vergis met een soortgelijke simulatie.
Bron?

Zelfs The Sun heeft het met dit filmpje over Finse onderzoekers.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:21:54 #216
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192555534
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:20 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Geen schaar in huis? Knip gewoon je eigen haar man!
Nee, moet echt even freshen bij een barber

Denk ook wel dat ze die na de 28e weer open gooien
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:23:08 #217
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_192555546
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

[..]

Paar weken geleden een paar keer voorbij zien komen in de media dat bij patiënten in het ziekenhuis die aan de beademing zitten en de longen worden leeggepomp dat er een soort rozekleurig spul meekwam wat typisch was voor het coronavirus. Ben benieuwd of dat verband houdt met deze lekkende kleine bloedvaten.
Wow!! Dat heb ik denk ik gemist :o :@
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_192555547
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

[..]

Wow, deze mag wat mij betreft wl in de OP!
pi_192555549
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Op het is koren op de molen voor mensen die hun terras missen en daarom willen dat natuurlijke selectie toegepast wordt.

Het is nog steeds niet bewezen dat kinder niet enorme verspreiders zijn (wat logisch zou zijn) dus waarom scholen open? Dat wordt en een ramp met halen en brengen en qua besmettingen.
Kinderopvang werkt een redelijk jonge groep, ouders zijn ook jong, dus vrij laag risiconiveau. Daarnaast heb je dan dan een groot fundament in de arbeidsmarkt te pakken.
Ik kan geen betere groep verzinnen.
Even a broken clock is right twice a day.
  vrijdag 10 april 2020 @ 18:23:56 #220
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192555558
BNODesk twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 18:19:28 BREAKING: UK reports 980 new coronavirus deaths, raising total 8,958 https://t.co/ACTvkkQ0g2 reageer retweet
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192555579
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef Minimunt het volgende:
UK +1083 doden.. wow

Ik geloof ook helemaal niks van die cijfers hier in Nederland.
Hoe kan het dat het in andere landen om ons heen veel meer doden vallen terwijl wij zo laat maatregelen hebben genomen.
Omdat we hier in NL ook lang niet alle doden tellen als covidslachtoffer.

Als je dan deze cijfers ziet: https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

En bedenkt dat er ook nog eens een stuk minder verkeersdoden vallen, kun je de link wel leggen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_192555605
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)smet-met-corona.html

Tot zover het verpleegtehuizenbeleid. Het is toch niet uit te leggen dat partners hun geliefde niet mogen opzoeken terwijl een kwart (!) van het personeel besmet is? Dan is dat bezoek toch een druppel op een gloeiende plaat.
zie email 27 oktober
pi_192555607
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:25 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Omdat we hier in NL ook lang niet alle doden tellen als covidslachtoffer.

Als je dan deze cijfers ziet: https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

En bedenkt dat er ook nog eens een stuk minder verkeersdoden vallen, kun je de link wel leggen.
Ja hoi de sterfte is hier hoger maar aan het aantal ziekenhuisopname kun je zien dat het afzwakt. Verder is het aantal verkeersdoden gemiddeld 2 per dag. Dus hoeveel minder je die zou willen tekenen ben ik wel benieuwd naar.
pi_192555610
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:23 schreef danos het volgende:

[..]

Kinderopvang werkt een redelijk jonge groep, ouders zijn ook jong, dus vrij laag risiconiveau. Daarnaast heb je dan dan een groot fundament in de arbeidsmarkt te pakken.
Ik kan geen betere groep verzinnen.
Één besmet kind > 20 kinderen besmet > 40 ouders besmet > 80 grootouders besmet.

Kinderopvang en scholen zouden zo ongeveer wel achterin de rij moeten staan.
pi_192555612
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 april 2020 18:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Als je scholen niet open doet gaan ouders het onderling regelen als ze weer moeten werken. Krijg je nog allemaal kinderen bij elkaar. Heeft geen zin. Dat is lose-lose.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')