Het punt is volgens mij dat het voor mensen is die geen nabestaanden en kennissen meer hebben. Hoewel andere bronnen weer zeggen dat het normaal voor dat soort mensen is, en nu ook voor andere (met wel nabestaanden).quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:49 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik heb het ook op het journaal en op een andere website gezien
Goed dat ze hem geen Badr hebben genoemdquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:45 schreef -river- het volgende:
Baby Rico is nog maar een paar dagen oud en heeft corona: ‘We dachten dat we hem kwijt waren.
ZUNDERT - Het is de schrik van elke ouder: je pasgeboren baby blijkt ontzettend ziek te zijn, van een virus waar nog niemand écht iets tegen kan doen. Het overkwam Lesley en haar man Roel uit Zundert. Hun baby Rico van nog maar een paar dagen oud, bleek besmet met het coronavirus.
Zaterdag 28 maart werd hij geboren, de kleine Rico, in het Amphia Ziekenhuis in Breda. Na een nachtje daar, mocht het gezin naar huis. Maar na vier dagen ging het thuis toch niet helemaal goed.
“Ons mannetje bleek geel te gaan zien, hij moest onder de lamp.” Terug naar het ziekenhuis dus, om de volgende dag weer huiswaarts te keren. Maar daar ging het al snel helemaal mis: “Toen we net twee uurtjes thuis waren, bleek dat Rico 39,3 graden koorts had”, vertelt Lesley. “En hij stopte af en toe met ademhalen. We hebben 112 gebeld en Rico moest met spoed naar het ziekenhuis.”
Niemand dacht aan corona
Op dat moment dacht nog niemand aan corona. Er werden wel allerlei onderzoeken gedaan, om te kijken waar het de kleine man aan scheelde. Een urineweginfectie misschien, daar is met antibiotica goed vanaf te komen. Maar het bleek heel anders te zitten.
“Er was een coronatest gedaan omdat dat er in deze tijd nou eenmaal bij hoort. Iedereen die met koorts op de spoedeisende hulp komt, wordt getest. Onze zoon was zeven dagen oud, dus het ziekenhuis hield eigenlijk geen rekening met corona. Maar de uitslag bij onze Rico van 7 dagen oud was positief.”
De schrik sloeg ze om het hart. “We werden meteen met zijn drieën in een isolatiekamer gezet. We mochten niet meer weg en we mochten ook onze dochter niet meer zien.” Een heftige tijd, voor het hele gezin. “Ik dacht echt even dat we hem kwijt zouden raken.” Maar Rico bleek een enorme vechter en hij knapte weer wat op. "We hebben echt een bikkel. We zijn zo enorm trots op hem. Dat hij zich er toch maar doorheen slaat."
Iedereen getest
De rest van het gezin heeft inmiddels ook coronatests gehad. Moeder en dochter bleken niet besmet, vader Roel had het virus wél. “Hij had totaal geen klachten of symptomen”, zegt Lesley, dus de verrassing was groot. En laat het voor iedereen een waarschuwing zijn, bedoelt ze maar te zeggen. Ook zonder klachten kun je het virus overdragen aan iemand anders. En ook baby’s kunnen er blijkbaar ontzettend ziek van worden.
Inmiddels is het gezin weer thuis. Na zes dagen van elkaar gescheiden te zijn, kon dochter Bo weer in de armen worden gesloten. Ze staan nog in nauw contact met het ziekenhuis. De kinderarts belt elke dag. Lesley: "Die wil dan alles weten, de temperatuur, of hij goed eet, maar ook de kleur van de handjes, heel uitgebreid." Dat voelt goed, maar de bezorgdheid is nog niet weg. "Je schrikt bij elk geluidje, bij alles wat je aan hem ziet. Het is nog steeds spannend."
Maar ze kunnen ook eindelijk van elkaar genieten. "We hopen echt dat de nachtmerrie nu voorbij is."
https://www.omroepbrabant(...)t-we-hem-kwijt-waren
Zoiets begreep ik ook.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het punt is volgens mij dat het voor mensen is die geen nabestaanden en kennissen meer hebben. Hoewel andere bronnen weer zeggen dat het normaal voor dat soort mensen is, en nu ook voor andere (met wel nabestaanden).
Denk je echt dat iedereen dat braaf doet? Ook al zijn ze even een uurtje op en neer boodschappen gaan doen of wat dan ook..quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:50 schreef DireStraits7 het volgende:
Hoe gaan ze in Duitsland eigenlijk controleren wie er allemaal uit Nederland terugkomen? Die kunnen allemaal 14 dagen thuis gaan zitten namelijk.
Ja, zoiets.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:50 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, lig je dan... "Hallo, ik heb ook een naam hoor!"
Nee, natuurlijk niet. Maar ook om even aan te geven dat het in andere landen net zo behelpen is als bij ons.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Denk je echt dat iedereen dat braaf doet? Ook al zijn ze even een uurtje op en neer boodschappen gaan doen of wat dan ook..![]()
Eerder vandaag hoorde ik dat eerdere gevallen konden rekenen op een celstraf van tegen de 2 maanden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:53 schreef -river- het volgende:
Agressieve winkeldief bespuugt agenten: ’Wil je corona’.
BREDA - Een 47-jarige winkeldief uit Breda heeft zichzelf tijdens zijn aanhouding flink misdragen. ’Wil je corona’ riep de man tijdens het transport in de politiewagen naar de bestuurder. ,,Daarop maakte hij een tufbeweging’’, aldus de politie.
Eenmaal aangekomen op het bureau bleek het stuur onder het speeksel te zitten. De man is vastgezet en zal volgende week dinsdag voor de rechter moeten verschijnen. Hij wordt naast winkeldiefstal verdacht van zware mishandeling.
De Bredanaar is een bekende van de politie en is in behandeling bij de GGZ.
https://www.telegraaf.nl/(...)genten-wil-je-corona
Dat klopt, maar als hij bij de GGD al in behandeling is voor iets dan zijn dat misschien wel 'verzachtende omstandigheden' oidquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Eerder vandaag hoorde ik dat eerdere gevallen konden rekenen op een celstraf van tegen de 2 maanden.
Hopelijk doen ze het ook bij deze man en laten ze het niet met een sisser aflopen omdat hij "verward" is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Eerder vandaag hoorde ik dat eerdere gevallen konden rekenen op een celstraf van tegen de 2 maanden.
GGZquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als hij bij de GGD al in behandeling is voor iets dan zijn dat misschien wel 'verzachtende omstandigheden' oid
Waarschijnlijk een junk. Gratis slaapplek en eten dus.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit zuig je uit je duim?quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een junk. Gratis slaapplek en eten dus.
Nee joh. Lekker naar buiten gaanquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
Uhm oké, het luchtalarm hier gaat af, even ramen sluiten
Een bekende van de politie, bekend bij het GGD. Doorgaans junkies.quote:
Zou ik maar doen. En de regionale omroep aanzetten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
Niet nodig, dat is voor de Duitsers.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Daar zijn die dingen voor, dus ja.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
Ja, dat is dan meestal wel handig.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
Net zoals de WHO ook alle informatie doorgeven die ze van 180 andere landen krijgen. De WHO heeft de samenwerking van landen nodig, een pandemie is niet het moment om een conflict tussen China en de WHO te starten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het zijn puppets van de Chinezen![]()
Hoezo betrouwbaarder, ze roepen alles na wat China zegt
Omdat Taiwan geen lid is van de VN, en dus ook niet van de WHO. Als ik me niet vergis wordt Taiwan slechts door 14 landen erkent. Taiwan had de WHO niet nodig om die informatie door te geven, maar diplomatiek kwam het hen goed uit.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou de WHO heeft zijn geloofwaardigheid wel een beetje verloren door oa maar niet informatie over het virus, en hoe het te voorkomen, uit Taiwan door te spelen aan de rest van wereld. En we kunnen allemaal raden waarom.
Bij H1N1 noemden ze het een pandemie toen er reeds community transmission in landen op vier continenten was (N Amerika, Z Amerika, Asië, Europa). Daarna kregen ze veel kritiek, men verweet hen dat ze het gevaar overdreven hadden, dat ze met de farmaceutische industrie samenzweerden om vaccins te verkopen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:32 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Met name het woord pandemie koste wat kost vermijden was vrij treurig..
Het land is echt verloren als het een keer echt goed mis gaatquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:01 schreef -river- het volgende:
Edit: lopen er een paar hier op straat aan elkaar te vragen of ze het ook hoorde![]()
Inderdaadquote:Op vrijdag 10 april 2020 16:49 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Zag het ook op BBC News. Maar wat ik begreep zijn dat overledenen waarvan geen familie het lichaam heeft 'geclaimt'. Mocht de familie later toch het lichaam graag willen herbegraven dan is dat mogelijk.
Ja echt hé.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het land is echt verloren als het een keer echt goed mis gaat
Die beelden van die who vertegenwoordiger, die in de stress schiet omdat de journalist vragen stelt over Taiwan is veelzeggend.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Het zijn puppets van de Chinezen![]()
Hoezo betrouwbaarder, ze roepen alles na wat China zegt
Want als het brandalarm afgaat spring jij gelijk naar buiten door het raam? Het lijkt me vrij menselijk om zo'n vraag te stellen aan anderen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Het land is echt verloren als het een keer echt goed mis gaat
Nee, maar dan loop ik wel richting de uitgang. Bij een test moet je dat toch al doen, en als het niks is, ach dan heb ik een paar minuten verspilt. En tuurlijk is het normaal om dat aan iemand te vragen, het is alleen zo jammer dat er geen andere mogelijkheden in deze wereld tot communicatie zijn op direct contact na.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want als het brandalarm afgaat spring jij gelijk naar buiten door het raam? Het lijkt me vrij menselijk om zo'n vraag te stellen aan anderen.
Goed voor de economiequote:Op vrijdag 10 april 2020 16:48 schreef DireStraits7 het volgende:
De meeste willen overigens gewoon boodschappen doen:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)limburg-marechaussee
Als er echt een ramp is krijg je gelijk NL-Alert en dat soort dingen. Als alleen het luchtalarm af zou gaan zou ik ook niet gelijk stoppen waar ik mee bezig ben. Eerst even afwachten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:13 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Nee, maar dan loop ik wel richting de uitgang. Bij een test moet je dat toch al doen, en als het niks is, ach dan heb ik een paar minuten verspilt. En tuurlijk is het normaal om dat aan iemand te vragen, het is alleen zo jammer dat er geen andere mogelijkheden in deze wereld tot communicatie op direct contact na.
Waarom?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Fiets dan wel auto inpikken, snel nu het nog kan.
Als er echt iets mis gaat is die kans op afwachten er niet of nauwelijks.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als er echt een ramp is krijg je gelijk NL-Alert en dat soort dingen. Als alleen het luchtalarm af zou gaan zou ik ook niet gelijk stoppen waar ik mee bezig ben. Eerst even afwachten.
Tuurlijk joh.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:18 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Als er echt iets mis gaat is die kans op afwachten er niet of nauwelijks.
In dat lakse van 'het zal wel niks zijn', is ook waarom we in Europa nu in deze situatie zitten.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:59 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet nodig, dat is voor de Duitsers.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
Zodat Chinezen massaal ongecertificeerde mondkapjes kunnen dumpen. Je trapt in de val.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:17 schreef An_0_Niem het volgende:
RIVM herhaalt dat mondkapje niks toevoegt en hamert op handen wassen
Ze blijven stug volhouden.
Het WHO zegt *nog steeds dit*
Volgens mij heeft het verspreiden (pun intended) van dit soort filmpjes nauwelijks nut als er geen enkele context bij zit.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:21 schreef Ener-G het volgende:
Finse onderzoekers hebben een simulatie gemaakt van wat er gebeurt als er iemand in de supermarkt hoest
vreemd... Dit filmpje is al eerder voorbij gekomen. Eerst als zijnde van een Belgische professor, toen van de TU Delft, en nu van Finse onderzoekers?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:21 schreef Ener-G het volgende:
Finse onderzoekers hebben een simulatie gemaakt van wat er gebeurt als er iemand in de supermarkt hoest
The crazyness of Internetzquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
vreemd... Dit filmpje is al eerder voorbij gekomen. Eerst als zijnde van een Belgische professor, toen van de TU Delft, en nu van Finse onderzoekers?
Die vragen sloegen ook totaal nergens op.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die beelden van die who vertegenwoordiger, die in de stress schiet omdat de journalist vragen stelt over Taiwan is veelzeggend.
Ja.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:30 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)oronavirus~a1a91b2b/ dit al voor bijgekomen? Missend puzzelstukje gebonden bij bestrijding van Corona
Hoe de wereld op dat moment in elkaar stak viel er waarschijnlijk ook niet veel aan te doen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tuurlijk joh.
In elk scenario hadden we nu thuis gezeten. Behalve als we in januari alle 1,5(?) miljard Chinezen vast hadden gezet in hun land. In november ergens.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:13 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Nee, maar dan loop ik wel richting de uitgang. Bij een test moet je dat toch al doen, en als het niks is, ach dan heb ik een paar minuten verspilt.
Ik las jaren geleden ergens dat hulpverleners bij rampen heel veel dode mensen aantreffen die makkelijk hadden kunnen ontsnappen. Hele vliegtuigen vol dode passagiers die gewoon nog in hun stoel zaten. En dat kwam dan niet door verstikking o.i.dquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als er echt een ramp is krijg je gelijk NL-Alert en dat soort dingen. Als alleen het luchtalarm af zou gaan zou ik ook niet gelijk stoppen waar ik mee bezig ben. Eerst even afwachten.
Ja.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn dat massagraven die ik daar zie? https://edition.cnn.com/
Had een filmpje gezien (NOS volgens mij) en dat zijn de graven voor arme mensen en mensen zonder familie.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:34 schreef Stoorzendert het volgende:
Zijn dat massagraven die ik daar zie? https://edition.cnn.com/
Dan zou 100% van de medewerkers besmet zijn inmiddels en het meerendeel van Nederland .quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:21 schreef Ener-G het volgende:
jep inderdaad. Triest ☹ https://www.theguardian.c(...)onavirus-surge-videoquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:35 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Had een filmpje gezien (NOS volgens mij) en dat zijn de graven voor arme mensen en mensen zonder familie.
Misschien was het een grappenmaker. Vorig jaar zomer was er hier ook iemand die het luchtalarm afspeelde, terwijl hij door het centrum fietste.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:01 schreef -river- het volgende:
Nou raar, geen nl alarm bericht, maar ik heb wel meteen alles gesloten.
Edit: lopen er een paar hier op straat aan elkaar te vragen of ze het ook hoorde![]()
Maar is cremeren dan niet een betere en snellere manier?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:37 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
jep inderdaad. Triest ☹ https://www.theguardian.c(...)onavirus-surge-video
Valt dat niet onder een gezamenlijke huishouding?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:38 schreef Jed1Gam het volgende:
Studenten die samen in de tuin zitten worden beboet,
daarna zitten ze samen in de woonkamer met ieder een bekeuring van 390eu.
Interessant wel, zou dat een vorm van shock zijn?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:33 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
[..]
Heb hier helaas ff geen bron van. Maar kennelijk is de neiging om te denken dat er niks aan de hand is behoorlijk sterk. Zo sterk dat men zelfs dingen als uitslaande vlammen negeert.
Hier een video die die middelen en werkzaamheid als doel op een aangename kijkwijze uitlegt.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:36 schreef Snowpea het volgende:
Deze link nog maar een keer.
https://swab.nl/nl/covid-19
Met het verzoek aan een mod om misschien in de OP te zetten?
Voor alle posters die steeds weer beginnen over het inzetten van Chloroquine en Hydroxychloroquine in Nederland en de discussies die daar uit ontstaan.
quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:30 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)oronavirus~a1a91b2b/ dit al voor bijgekomen? Missend puzzelstukje gebonden bij bestrijding van Corona
Denk dat ze een slag om de arm houden voor het geval dat er later nog familie het lichaam komen opeisen om te herbegraven. Cremeren is in ons land vrij normaal maar zeker niet in de VS, vanwege religieuze redenen.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Maar is cremeren dan niet een betere en snellere manier?
Hier niet. Erg plaatselijk dan.quote:Op vrijdag 10 april 2020 16:57 schreef -river- het volgende:
Metro London.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef Minimunt het volgende:
UK +1083 doden.. wow
Ik geloof ook helemaal niks van die cijfers hier in Nederland.
Hoe kan het dat het in andere landen om ons heen veel meer doden vallen terwijl wij zo laat maatregelen hebben genomen.
Laten we het hopen, anders koersen we ook gewoon op een volledige lockdown af.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd of met de onvermijdelijke vermindering in compliance de R0 nog steeds onder de 1 blijft.
Jammer da ze hier niks mee doen:quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:36 schreef Snowpea het volgende:
Deze link nog maar een keer.
https://swab.nl/nl/covid-19
Met het verzoek aan een mod om misschien in de OP te zetten?
Voor alle posters die steeds weer beginnen over het inzetten van Chloroquine en Hydroxychloroquine in Nederland en de discussies die daar uit ontstaan.
Ik zie op CNN 16,736 staanquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:54 schreef polderturk het volgende:
1878 doden afgelopen 24 uur in de VS.
Het gaat niet alleen om maatregelen nemen, maar ook hoe goed ze geïmplementeerd worden. Kan me voorstellen dat een groter percentage Nederlanders kan thuiswerken? Ook hebben ze in Italië bijvoorbeeld veel meer moeite met contactloos betalen. Er zijn zo veel verschillen. Engeland was overigens nog later en lakser dan Nederland.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef Minimunt het volgende:
UK +1083 doden.. wow
Hoe kan het dat het in andere landen om ons heen veel meer doden vallen terwijl wij zo laat maatregelen hebben genomen.
Je hebt al gekeken naar de normale sterfte cijfers?quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef Minimunt het volgende:
UK +1083 doden.. wow
Ga ik even doorlezen. Dank voor de linkquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:56 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Jammer da ze hier niks mee doen:
https://clinmedjournals.o(...)e-6-113.php?jid=jide
zou dom zijn. Je ziet ook dat het geen nut heeft in spanje / italie. En het verspreid zich toch wel. Kijk maar naar die verpleeghuizen. Die mensen komen niet eens de deur uit en krijgen toch het virus onder de leden. Je zult toch boodschappen moeten doen. Dat mocht zelfs af en toe in china.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Laten we het hopen, anders koersen we ook gewoon op een volledige lockdown af.
quote:Zendmasten vermoedelijk in brand gestoken
De afgelopen dagen is er bij vier telefoonzendmasten in Nederland brand uitgebroken. Dat gebeurde afgelopen nacht in Nuenen, daarvoor al in Beesd, Rotterdam en Deurne.
Directeur Rob Bongenaar van Monet, de vereniging die namens de telecomproviders met gemeenten overlegt over waar nieuwe masten worden geplaatst, zegt dat er een "heel sterk vermoeden" is van brandstichting. Dit is gebaseerd op het feit dat de branden zijn begonnen bij de kabels onderaan de mast.
In het Verenigd Koninkrijk brak al bij twintig zendmasten brand uit. Het land ziet een duidelijk verband met complottheorieën dat 5G zou bijdragen aan de verspreiding van het coronavirus. Experts spreken die theorieën nadrukkelijk tegen.
De cijfers zijn gewoon openbaar.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:53 schreef Minimunt het volgende:
UK +1083 doden.. wow
wat laten ze lekken?quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:01 schreef tralalala het volgende:
Leuk dat RTL dit uit laat lekken net voor Pasen.
Hehe, eindelijk een klank van perspectief.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:58 schreef kol7680 het volgende:
Gelukkig https://www.rtlnieuws.nl/(...)derwijs-kinderopvang
Ja, denk dat het eens soort shock is.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:42 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Interessant wel, zou dat een vorm van shock zijn?
Je weet ook natuurlijk niet hoe je reageert op een ramp tot je het meemaakt.
Daarom is proberen weg te komen als je een alarm hoort ook goed, dan kan je misschien in je onderbewuste implanteren dat je weg moet als het echt mis gaat.
Lekker duidelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:01 schreef tralalala het volgende:
Leuk dat RTL dit uit laat lekken net voor Pasen.
Ik bedoel ook niet dat je geen boodschappen meer mag doen. Maar dat dat wel zo'n beetje het enige wordt wat je nog mag doenquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:59 schreef Apotheose het volgende:
[..]
zou dom zijn. Je ziet ook dat het geen nut heeft in spanje / italie. En het verspreid zich toch wel. Kijk maar naar die verpleeghuizen. Die mensen komen niet eens de deur uit en krijgen toch het virus onder de leden. Je zult toch boodschappen moeten doen. Dat mocht zelfs af en toe in china.
Goed nieuws.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:58 schreef kol7680 het volgende:
Het geleidelijk aan weer openen van restaurants, sportscholen en bioscopen.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:58 schreef kol7680 het volgende:
Dat doet de overheid zelf. Altijd op vrijdag, meestal nog wat later op de avond. Als je het nieuws al weet, is het geen verrassing meer dus valt de boodschap altijd mee als die later alsnog gebracht wordt: 'Ja maar dat wisten we dus al'.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:07 schreef tralalala het volgende:
[..]
Het geleidelijk aan weer openen van restaurants, sportscholen en bioscopen.
Overleg tussen topambtenaren wat niet naar buiten had moeten komen.
ohgod, ze willen weer aandachtquote:Op vrijdag 10 april 2020 18:10 schreef RipCity het volgende:
Eindelijk is het zover. https://www.telegraaf.nl/(...)-en-ik-hadden-corona
Dacht al wat duurt het lang
Die kerels is een idioot, heb een paar afleveringen van hem gezien, hij lijkt heel erg op de facts, maar elke keer in de laatste 10 minuten komt hij met zijn monetaire riedeltje. Daarnaast brengt hij allerlei veronderstellingen als feiten.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:08 schreef THEFXR het volgende:
we are doomed!
"
Back in February, we saw some early reports that some coronavirus patients in China may have become infected again after their initial recovery.
The data was scarce and we haven't had much to go on since then...until now.
More recent studies now indicate that a certain percentage (possibly a third?) of "recovered" patients have so few antibodies to covid-19 that they're able to get re-infected at a later date.
If indeed the case globally, this would dampen hopes by substantially retarding progress to herd immunity. And increasing the public health risk, especially since the severity of the infection seems notably worse the second time around.
Don't despair yet, as there are material open questions regarding this new data that require further study. But it does reinforce the nefarious complexity of this honey badger of a virus.
In the meanwhile, keep up your self-protection efforts -- social distance, good hygiene, PPE, and get that garden going!
En ik maar denken dat Frits Wester eindelijk weer eens een scoop had.quote:Op vrijdag 10 april 2020 18:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat doet de overheid zelf. Altijd op vrijdag, meestal nog wat later op de avond. Als je het nieuws al weet, is het geen verrassing meer dus valt de boodschap altijd mee als die later alsnog gebracht wordt: 'Ja maar dat wisten we dus al'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |