Oef, ik dacht dat sars vooral in Azie speelde. Maar inmiddels zijn er zoveel mensen besmet met cocid-19 dat je statistisch gezien bijna niks meer kan doen. Al zou je mensen letterlijk en figuur heel lang in lockdown houden, er hoeft maar eentje bewust of onbewust dat virus te behouden en dan gaat het hele riedeltje weer van voor af aan.quote:Op donderdag 9 april 2020 17:52 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Mers: Midden Oosten, VS, Europa, Noord-Afrika, ZO Azië.
Sars; VS, Canada, Rusland, China, Australië, India, Zuid-Amerika, Zuid-Afrika.
Ben nog op zoek naar waarom het virus is gestopt, geduld
Duurt 48 uurquote:Op donderdag 9 april 2020 18:02 schreef Kopjechino het volgende:
Even een vraagje; weet iemand hoe het hier precies zit met testen op corona in Nederland? Word je bijvoorbeeld thuis getest bij vermoedens, hoelang duurt het voor de uitslag bekend is?
Dat alle restaurants, theatherzalen, kappers en fysiotherapeuten alvast moeten nadenken hoe zij de tent kunnen runnen met 1,5m beperking als ze straks weer open mogen.quote:Op donderdag 9 april 2020 16:52 schreef Silven het volgende:
Kan iemand uitleggen wat Rutte bedoeld met ‘voorbereiden op de 1,5m samenleving’? Dit is nu toch al een redelijke tijd van kracht en gewend? Dit moeten we toch gewoon nog ff volhouden en daarna weer back to normal? Of zie ik iets over het hoofd?
Er zijn inmiddels tientallen tehuizen in Nederland die in dezelfde situatie verkeren ja!quote:Op donderdag 9 april 2020 18:01 schreef quirina het volgende:
Erg he dat Rotterdamse verpleeghuis. Zoveel doden!
Klopt maar dat verpleeghuis heeft wel de meeste doden en slechtste hygiene volgens het algemeen dagblad.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:06 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels tientallen tehuizen in Nederland die in dezelfde situatie verkeren ja!
Was al eerder geopperd, mensen met dementie, die kun je moeilijk leren om 1,5m afstand te houden en extra handen te wassen enz. Die waren al verloren.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:01 schreef quirina het volgende:
Wat doen die strepen dan op de vloer bij de kassa en waarom worden hele bussen nu bekeurd door de politie?quote:Op donderdag 9 april 2020 18:05 schreef Jed1Gam het volgende:
1.5m geldt alleen op straat, als je de bus instapt of de trein neemt, niet.
Top maatregel.
En word je ook thuis getest, of alleen in het ziekenhuis?quote:
Blijf jij maar lekker het AD lezen dan. Wat weet het AD sowieso van de hygiene in verpleeghuizen?quote:Op donderdag 9 april 2020 18:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Klopt maar dat verpleeghuis heeft wel de meeste doden en slechtste hygiene volgens het algemeen dagblad.
Je lokale nieuwspagina geeft aan waar je getest kan worden in je regio.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:10 schreef Kopjechino het volgende:
[..]
En word je ook thuis getest, of alleen in het ziekenhuis?
Ben bij Kruidvat geweest vandaag. De hele winkel vol met strepen op de vloer en pijlen welke richting je op moest lopen (niet echt logisch overigens). Maar goed, maakt niet uit, allemaal schijnveiligheid ...quote:Op donderdag 9 april 2020 18:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Wat doen die strepen dan op de vloer bij de kassa en waarom worden hele bussen nu bekeurd door de politie?
Hier vlakbij zijn al 4 verstandelijk gehandicapten gestorven aan het virus.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:10 schreef quirina het volgende:
En waar ik me ook zorgen over maak is verstandelijk gehandicapten die in een woonvorm leven. Hoor je trouwens niks over,
Kappers werken straks met een schaar van 2 meterquote:Op donderdag 9 april 2020 18:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat alle restaurants, theatherzalen, kappers en fysiotherapeuten alvast moeten nadenken hoe zij de tent kunnen runnen met 1,5m beperking als ze straks weer open mogen.
Wordt wel iets over gezegd, gisteren maakte de inspectie ook daar haar zorgen over kenbaar en ook in de TweedeKamer wordt vaker om aandacht gevraagd.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:10 schreef quirina het volgende:
En waar ik me ook zorgen over maak is verstandelijk gehandicapten die in een woonvorm leven. Hoor je trouwens niks over,
Toch ging de Burger King in Zwolle op slot omdat de werknemers in de keuken onvoldoende afstand hielden...quote:Op donderdag 9 april 2020 18:05 schreef Jed1Gam het volgende:
1.5m geldt alleen op straat, als je de bus instapt of de trein neemt, niet.
Top maatregel.
Zo worden er minder vette burgers gegeten, scheelt weer.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Toch ging de Burger King in Zwolle op slot omdat de werknemers in de keuken onvoldoende afstand hielden...
Hm. 1,5 metermaatschappij. Nog geen fan.quote:Evenementen
Het is moeilijk voor te stellen hoe grote evenementen in de afzienbare toekomst nog georganiseerd kunnen worden. Neem Lowlands: op de website stelt de organisatie er voorlopig van uit te gaan dat het festival door kan gaan. Maar hoe dan? In een tent van 40 bij 40 meter passen met de nieuwe randvoorwaarden nog maar 700 mensen. Verhuursites geven voor zo’n tent nu een capaciteit van 3800 mensen op.
Dat is niet het enige probleem, zegt immunoloog Ger Rijkers. ,,Er is ook ontzettend veel risico op indirect contact. Je hebt de kassa’s, de bekers, de toiletten. Heel veel plekken waar het virus doorgegeven kan worden. Ik zie eigenlijk niet voor me hoe zoiets door zou kunnen gaan.”
...
Horeca
De horeca dan. Wat blijft er over van ons gezellige Nederland? ,,Als je 1,5 meter afstand moet houden, dan is dat het einde van de cafés zoals we die kennen”,
...
Scholen
Maar bij de basisschool 2.0 komt meer kijken. Het hele proces van halen en brengen zou zomaar eens op de schop kunnen gaan. Zijn ouders en grootouders nog wel welkom op het schoolplein?
...
Openbaar Vervoer
Een van de redenen dat scholieren en studenten meer thuis moeten gaan doen, is de ov-capaciteit. Die is drastisch lager wanneer 1,5 meter ook daar de norm blijft. ,,We hadden voor de coronacrisis vijf miljoen check-ins per dag”, zegt een woordvoerder van OV Nederland. ,,Nu zijn dat er 500.000. Maar toch lukt het soms nu al niet om de grens van 1,5 meter te handhaven. Dat heeft deels te maken met het feit dat er minder bussen, trams en treinen rijden. Maar als je weer meer mensen laat reizen, komt de grens snel in zicht.”
Terug naar vijf miljoen check-ins per dag, dat gaat dus echt niet gebeuren.
Ik ook niet. De rijen in de Efteling worden wel héél lang danquote:Op donderdag 9 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
Bereid je maar vast voor: dit verandert er voor ons in de 1,5 metersamenleving
AD
[..]
Hm. 1,5 metermaatschappij. Nog geen fan.
Appje met afstandsmeter verplichten, probleem opgelost.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
AD
[..]
Zekers, beetje ruimte is nooit weg. Maar studenten dus wel thuis, want OV, kinderen niet meer wegbrengen op het schoolplein, want contact.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ook niet. De rijen in de Efteling worden wel héél lang dan![]()
Maar op zich ben ik wel voorstander van meer personal space in het algemeen. Minder handjes schudden en geen drie kussen meer bij felicitaties enzo. Denk dat dat ook al veel zou schelen.
Gaat hem op termijn ook niet worden.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
AD
[..]
Een nieuw normaal is gewoon een andere verwoording voor; het wordt anders dan voorheen.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:37 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik merk dat ik moeite heb met de term "het nieuwe normaal".
Ik hoor vaker van dit soort bombastische termen. "nieuwe wereldorde" of "het leven zoals we die kennen zal nooit meer hetzelfde zijn".
Dit soort vage termen beangstigt mij ergens. Het lijkt er namelijk op dat ze iets te verbergen hebben, of dat ze informatie beschikken die wij nog niet (mogen) weten.
Hoe lang duurt dit nieuwe normaal? Hebben we het over weken? maanden? of zelfs jaren?
ik ga echt niet 3 jaar wachten totdat ik mijn moeder een zoen kan geven hoor!
Hier in de provincie zijn openbare toiletten en douchegebouwen op campings e.d. vooralsnog verplicht gesloten.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
Dat is niet het enige probleem, zegt immunoloog Ger Rijkers. ,,Er is ook ontzettend veel risico op indirect contact. Je hebt de kassa’s, de bekers, de toiletten. Heel veel plekken waar het virus doorgegeven kan worden. Ik zie eigenlijk niet voor me hoe zoiets door zou kunnen gaan.”
Een nieuw normaal heeft geen einde. Dat is het hele eiereten.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:37 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik hoor vaker van dit soort bombastische termen. "nieuwe wereldorde" of "het leven zoals we die kennen zal nooit meer hetzelfde zijn".
Dit soort vage termen beangstigt mij ergens. Het lijkt er namelijk op dat ze iets te verbergen hebben, of dat ze informatie beschikken die wij nog niet (mogen) weten.
Hoe lang duurt dit nieuwe normaal? Hebben we het over weken? maanden? of zelfs jaren?
Dat gaat ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:37 schreef -Chakotay- het volgende:
Dat begrijp ik ook wel! Maar is het nieuwe normaal tijdelijk? Of eeuwig?quote:Op donderdag 9 april 2020 18:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Een nieuw normaal is gewoon een andere verwoording voor het wordt anders dan voorheen.
Die politici zijn heel goed in woordspelletjes.
Wordt lastig als de achtbanen de hele rit vol op de rem moeten zodat jij niet vol door de uitgeademde dampen van degenen voor je racet.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ook niet. De rijen in de Efteling worden wel héél lang dan![]()
Maar op zich ben ik wel voorstander van meer personal space in het algemeen. Minder handjes schudden en geen drie kussen meer bij felicitaties enzo. Denk dat dat ook al veel zou schelen.
Dat zal voorlopig ook niet meer open gaan, lijkt mij. Net als sportscholen, sauna's etc. Of men moet al iets gaan verzinnen aan het feit dat je sneller en dieper ademt met veel mensen in een kleine ruimte.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:39 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Hier in de provincie zijn openbare toiletten en douchegebouwen op campings e.d. vooralsnog verplicht gesloten.
Dit heeft wel een einde, maar die datum is nog geheel onbekendquote:Op donderdag 9 april 2020 18:39 schreef _I het volgende:
[..]
Een nieuw normaal heeft geen einde. Dat is het hele eiereten.
Net als dat je sinds 911 uren in de rij staat voor de douane als je naar de US vliegt, zal dit ook veranderingen drijven die nooit meer wijzigen.
Zoals thuiswerken.
"Dit" als in dit virus wel ja. Veranderingen worden meestal lastig teruggedraaid als ze eenmaal werken.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:41 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Dit heeft wel een einde, maar die datum is nog geheel onbekend
Krijg je van die karretjes van maximaal 4 personen in plaats van één lange trein.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:40 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wordt lastig als de achtbanen de hele rit vol op de rem moeten zodat jij niet vol door de uitgeademde dampen van degenen voor je racet.
Dus het nieuwe normaal is beperking in bewegingsvrijheid, omgang naar elkaar, contact met elkaar, samenwerking en contactgestoorder worden?quote:Op donderdag 9 april 2020 18:39 schreef _I het volgende:
[..]
Net als dat je sinds 911 uren in de rij staat voor de douane als je naar de US vliegt, zal dit ook veranderingen drijven die nooit meer wijzigen.
Zoals thuiswerken.
1.5 meter samenleving, jawel.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:43 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Dus het nieuwe normaal is beperking in bewegingsvrijheid, omgang naar elkaar, contact met elkaar, samenwerking en contactgestoorder worden?
wtf
Niet houdbaar, geen vaccin op korte- en middellange termijn. Er blijven 2 opties openen. Langzaam het virus laten verspreiden, of als een bange wezel binnen blijven.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gaat hem op termijn ook niet worden.
De samenleving is meer dan de leden van je gezin op minder dan 1.5m.
Het is niet alleen de afstand maar ook de intensieve hygiëne, alles telkens weer desinfecteren en jezelf afschermen, is niet houdbaar. Virus muteert langzaam vanzelf naar een minder agressieve variant.
Voorlopig wel totdat besmetting voldoende is (?) en men de exponentiële snelheid daarvan, leidend tot (intensieve?) zorg, kan opvangen.
In de buitenwereld wel ja. Als je een jaar (of wat) op afstand van mensen hebt leren leven, past alles zich daar op aan.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:43 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Dus het nieuwe normaal is beperking in bewegingsvrijheid, omgang naar elkaar, contact met elkaar, samenwerking en contactgestoorder worden?
wtf
Als politici ontwijk je de vraag; Wat wordt er dan anders?quote:Op donderdag 9 april 2020 18:40 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook wel! Maar is het nieuwe normaal tijdelijk? Of eeuwig?
Sowieso snap ik eigenlijk nog vrij weinig van die 1,5 meter regeling.
Je kan ook zeggen, raak elkaar niet aan en hoest/nies niet in iemands gezicht.
waarom 1,5 meter?
i see what you did therequote:Op donderdag 9 april 2020 18:42 schreef Arizona het volgende:
[..]
Krijg je van die karretjes van maximaal 4 personen in plaats van één lange trein.
Nee serieus, ik zie dus echt wel enorme uitdagingen als je zo'n 1,5 meter samenleving strikt wil doorvoeren voor een langere tijd. En niet alleen voor pretparken
Het vervelende is dat niemand weet wat er gaat gebeuren, dus elke speculatie kan weggezet worden als 'aluhoedjegedrag'. Toch zal je wel moeten gaan praten over de tijd en opties, om verder te kunnen.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:45 schreef Apotheose het volgende:
[..]
i see what you did thereEn eensch. Mensen zijn niet gemaakt hiervoor. Dat handen schudden en 3 zoenen - das prima als dat niet meer "normaal" is.
vraag me af hoe lang mensen dit dan gaan volhouden. En als er dan streng gehandhaafd wordt, lijkt het een erg enge maatschappij te worden. Of heb ik een alu hoedje op?
Maar dat hoeven wij toch niet te pikken? Denk je dat Nederland zich oprecht gaat conformeren aan dit soort maatregelen?quote:Op donderdag 9 april 2020 18:42 schreef _I het volgende:
[..]
"Dit" als in dit virus wel ja. Veranderingen worden meestal lastig teruggedraaid als ze eenmaal werken.
Thuiswerken zorgt voor minder auto's, waarmee weer een klimaatdoelstelling gehaald is. Wordt niet meer omgedraaid. Zo werken die dingen.
60% wil graag een app, 85% staat achter de regels.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:48 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Maar dat hoeven wij toch niet te pikken? Denk je dat Nederland zich oprecht gaat conformeren aan dit soort maatregelen?
Waarom rijden er eigenlijk minder trams en treinen? Bestuurder zit toch in een afgesloten hokje?quote:Op donderdag 9 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
AD
[..]
Maar dit is toch onwenselijk? Mensen zijn fysieke wezens. Ik geloof echt niet dat je een fysiekloze samenleving kan en moet nastreven!quote:Op donderdag 9 april 2020 18:45 schreef _I het volgende:
[..]
In de buitenwereld wel ja. Als je een jaar (of wat) op afstand van mensen hebt leren leven, past alles zich daar op aan.
Over een jaar vind je het raar als er iemand in je nabijheid hoest. Of als iemand zonder handschoenen aan je spullen komt.
hoe kom je aan die cijfers???quote:Op donderdag 9 april 2020 18:50 schreef _I het volgende:
[..]
60% wil graag een app, 85% staat achter de regels.
Ja dat willen wij graag.
Ja, maar om nou de bestuurder alleen rond te laten rijden. Minder vraag, is minder aanbod. Alles is geld.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarom rijden er eigenlijk minder trams en treinen? Bestuurder zit toch in een afgesloten hokje?
Bill gates heeft onlangs nog gezegd dat we misschien wel jaren niet meer naar feesten en festivals kunnen gaanquote:Op donderdag 9 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
AD
[..]
Ja, dat lijkt me ook niet gezond. Dan zou je goed moeten nadenken welke winst je welke prijs waard is.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:53 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Maar dit is toch onwenselijk? Mensen zijn fysieke wezens. Ik geloof echt niet dat je een fysiekloze samenleving kan en moet nastreven!
Bill geeft zijn hele leven aan virussen en pandemieën, die ziet alles waarheid worden waar hij de afgelopen jaren mee bezig is geweest. Die ziet een compleet nieuwe wereld voor zich.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:56 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
Bill gates heeft onlangs nog gezegd dat we misschien wel jaren niet meer naar feesten en festivals kunnen gaan
In dat stuk staat dat ze soms die 1,5m niet kunnen aanhouden door teveel passagiers. Dan moeten ze meer treinen inzettenquote:Op donderdag 9 april 2020 18:55 schreef _I het volgende:
[..]
Ja, maar om nou de bestuurder alleen rond te laten rijden. Minder vraag, is minder aanbod. Alles is geld.
Er is een crisis dus vanaf nu moet iedereen leven volgens mijn autistische ideologie en mijn autistische leefregels, en iedereen die dat niet doet wordt strafrechtelijk aangepakt. Heel relaxt inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:37 schreef -Chakotay- het volgende:
En dan is het niet meer rendabel. Dat zal met veel dingen zo zijn. Als je restaurant ineens nog maar de helft van de mensen kwijt kan, of je terras, schieten de prijzen omhoog. Entertainment wordt een luxeding, die sommige zich kunnen veroorloven.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:00 schreef Fer het volgende:
[..]
In dat stuk staat dat ze soms die 1,5m niet kunnen aanhouden door teveel passagiers. Dan moeten ze meer treinen inzetten
Hopen dat dit snel soelaas gaat brengen voor veel mensen. Lief dat Sehraz hiermee ook anderen wil helpenquote:Op donderdag 9 april 2020 19:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Sehraz (16), die dagen met corona op ic lag, wil nu anderen helpen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-covid-geld-samen
===================
Het allerbeste wat hij kan doen is zo veel mogelijk bloedplasma afstaan, dat zet iets meer zoden aan de dijk dan voedselpakketten rondbrengen
Zuid-Korea: genezing corona met bloedplasma
https://www.telegraaf.nl/(...)rona-met-bloedplasma
Naar vooruitzichtquote:Op donderdag 9 april 2020 18:39 schreef _I het volgende:
[..]
Zoals thuiswerken.
Hoe zie je dat verder voor je dan? Controlestraat?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:01 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Er is een crisis dus vanaf nu moet iedereen leven volgens mijn autistische ideologie en mijn autistische leefregels, en iedereen die dat niet doet wordt strafrechtelijk aangepakt. Heel relaxt inderdaad.
Hoe het eruit gaat zien blijft nog speculeren nu. Kijk dingetjes zoals met minder tegelijk naar de Befteling of meer thuiswerken is één ding, dat hoeft zelfs niet per se negatief uit te pakken.
Alleen inderdaad het omvormen van het mens-zijn met als excuus de crisissituatie is wel een interessant punt. Totalitaire regimes waren altijd bezig met de 'nieuwe mens' te creëren. Het afschaffen van de mens als sociaal wezen, het afschaffen van dingen als handen schudden, zoenen, überhaupt het idee van de stad in gaan en iemand zoeken om de liefde mee te bedrijven (sorry, het is weer lente). Dat zou er achter weg kunnen komen.
Ik bedoel dit niet als conspiracy of zo maar wel als mogelijke bijwerking. Er ontstaat op z'n minst een vergaande bemoeienis van de overheid in het privéleven, met onze fysieke integriteit. Ik vind dat zelfs nog wel te rechtvaardigen in een fase zoals deze waarin het zorgstelsel onder druk staat, maar als permanente nieuwe realiteit is dat heel gevaarlijk.
Tja, kan er weinig anders van maken. Zou niet weten hoe "nieuw normaal" anders zou moeten definiëren als "iets wat nieuw is, maar normaal zal worden."quote:
Was het maar zo simpel. Het blijkt inmiddels dat we helemaal geen groepsimmuniteit kunnen krijgen omdat mensen met lichte verschijnselen (dus waarschijnlijk ook alle kinderen) niet immuun worden. Dat betekent dat een vaccin ons ook niet gaat redden. Hoeveel zin heeft verspreiden dan nog?quote:Op donderdag 9 april 2020 18:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet houdbaar, geen vaccin op korte- en middellange termijn. Er blijven 2 opties openen. Langzaam het virus laten verspreiden, of als een bange wezel binnen blijven.
Keuze wordt binnenkort snel gemaakt.
Vertelquote:Op donderdag 9 april 2020 18:01 schreef quirina het volgende:
Is niet zo gek, werknemers kunnen het gewoon meenemen naar binnen en iedereen besmetten.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:01 schreef quirina het volgende:
Niet zo mooi, maar ze zijn niet de enige hoor, echter zijn er ook in vele woonvormen veel bewoners besmet met het coronavirus.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:18 schreef Arizona het volgende:
[..]
Hier vlakbij zijn al 4 verstandelijk gehandicapten gestorven aan het virus.
Alsof Lowlands doorgaat.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
AD
[..]
Duurt het ook niet even voor je de uitslag van zo'n test hebt? Voor binnenkomst/contact met bewoners testen lijkt me onhaalbaar. Al schijnt men in het Verenigd Koninkrijk nu wel een test te hebben voor ziekenhuispersoneel die binnen 4 uur resultaat geeft.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Is niet zo gek, werknemers kunnen het gewoon meenemen naar binnen en iedereen besmetten.
Want ze werden ook niet preventief getest o.i.d.
Inspectie onderzoekt vele sterfgevallen in Rotterdams verpleeghuisquote:
Allemaal een kleedje mee, en je mag er niet af.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alsof Lowlands doorgaat.
Zijn mensen echt zo dom?
LOWVID20 jeweettoch.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alsof Lowlands doorgaat.
Zijn mensen echt zo dom?
Hoeveel zin heeft om alles op slot te laten blijvenquote:Op donderdag 9 april 2020 19:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel. Het blijkt inmiddels dat we helemaal geen groepsimmuniteit kunnen krijgen omdat mensen met lichte verschijnselen (dus waarschijnlijk ook alle kinderen) niet immuun worden. Dat betekent dat een vaccin ons ook niet gaat redden. Hoeveel zin heeft verspreiden dan nog?
Hopelijk ook minder afhankelijkheid van het buitenland en minder globalisering.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:39 schreef _I het volgende:
[..]
Zoals thuiswerken.
Dat hele klimaatsprookje kan wel in de ijskast voorlopig, tenminste iets positiefs dat hier uit voort komt.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:42 schreef _I het volgende:
[..]
"Dit" als in dit virus wel ja. Veranderingen worden meestal lastig teruggedraaid als ze eenmaal werken.
Thuiswerken zorgt voor minder auto's, waarmee weer een klimaatdoelstelling gehaald is. Wordt niet meer omgedraaid. Zo werken die dingen.
Denk niet dat het een kwestie van domheid is, maar puur komt door het niet willen accepteren van de situatie.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alsof Lowlands doorgaat.
Zijn mensen echt zo dom?
Nou, als dat je nog niet duidelijk is, dan kan ik je aanraden om je ergens vanaf deel 50 ofzo in te lezen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:22 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Hoeveel zin heeft om alles op slot te laten blijven
Klimaatsprookje? Je hoeft je domheid op dat gebied niet zo te etaleren hier.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat hele klimaatsprookje kan wel in de ijskast voorlopig, tenminste iets positiefs dat hieruit voort komt.
Ga ik niet eens doen, 99% zijn hier paniek aan het zaaien.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:24 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, als dat je nog niet duidelijk is, dan kan ik je aanraden om je ergens vanaf deel 50 ofzo in te lezen.
Tuurlijk. Wereldwijd ook.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:25 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ga ik niet eens doen, 99% zijn hier paniek aan het zaaien.
Welk deel is precies paniekzaaien?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:25 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat zal vanzelf wel gebeuren. Zo lekker staan we er niet op. En Italie staan we er al helemaal niet meer op.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hopelijk ook minder afhankelijkheid van het buitenland en minder globalisering.
Hm, daar kon je je nog wel eens in vergissen. Men kan nu 1-op-1 aantonen wat welk effect heeft. Ik denk echt dat ze auto's en reizen in zijn algemeenheid gaan aanpakken.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat hele klimaatsprookje kan wel in de ijskast voorlopig, tenminste iets positiefs dat hieruit voort komt.
je gaat dan weer hele andere problemen krijgenquote:
Mag ik ook antwoorden?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:27 schreef Kyran het volgende:
[..]
Welk deel is precies paniekzaaien?
Dat er doden vallen? Dat de lockdown nodig is? Dat wij voorlopig niet naar de situatie van voor maart zullen gaan? Waar zit het paniekzaaien volgens jou? Oprechte vraag.
interessante woordkeuze wel.. "paniek zaaien"quote:Op donderdag 9 april 2020 19:25 schreef F1gamer het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 april 2020 19:25 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ik kwam paar collega's tegen na 4 weken, zijn wel wat dikker geworden :xquote:Op donderdag 9 april 2020 19:28 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
je gaat dan weer hele andere problemen krijgen
dan wordt iedereen obese
en daarna gaat iedereen dood aan corona
Daar hebben ze al een oplossing voor, 28 mln investeringen in E-health;quote:Op donderdag 9 april 2020 19:28 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
je gaat dan weer hele andere problemen krijgen
dan wordt iedereen obese
en daarna gaat iedereen dood aan corona
Hoe bedoel je dat men dat nu kan aantonen?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:27 schreef _I het volgende:
Hm, daar kon je je nog wel eens in vergissen. Men kan nu 1-op-1 aantonen wat welk effect heeft. Ik denk echt dat ze auto's en reizen in zijn algemeenheid gaan aanpakken.
Ik vind het doodeng. Word hier echt somber van.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Persoonlijk vind ik het best wel een enge boodschap. Dat we waarschijnlijk niet terug gaan naar de tijd van voor de corona. Waarom niet, als het virus uitgewoed is?
Ik ben het vaak met je eens, maar denk echt dat je nu een beetje te ver doorschiet.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:27 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zal vanzelf wel gebeuren. Zo lekker staan we er niet op. En Italie staan we er al helemaal niet meer op.
[..]
Hm, daar kon je je nog wel eens in vergissen. Men kan nu 1-op-1 aantonen wat welk effect heeft. Ik denk echt dat ze auto's en reizen in zijn algemeenheid gaan aanpakken.
Het idee dat door in Nederland burgers van het gas en aan allerhande belastende elektrische toepassingen te dwingen wij een wenselijke invloed uitoefenen op het klimaat lijkt mij toch vrij duidelijk wel een sprookje, ja.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Klimaatsprookje? Je hoeft je domheid op dat gebied niet zo te etaleren hier.
Snap ik heel goed,.... maar we kunnen nu echt niet in verre toekomst kijken hoe het allemaal is. We zijn nu erg voorzichtig met alles, echter moeten we nog 1,5 meter afstand van elkaar houden, geen hand schudden, ook elkaar geen kusjes(niet zoenen) en etc.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Persoonlijk vind ik het best wel een enge boodschap. Dat we waarschijnlijk niet terug gaan naar de tijd van voor de corona. Waarom niet, als het virus uitgewoed is?
pfffquote:Op donderdag 9 april 2020 19:30 schreef _I het volgende:
[..]
Daar hebben ze al een oplossing voor;
Regeling van de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport van 6 april 2020, kenmerk 1666858-203598-DMO houdende wijziging van de Stimuleringsregeling E-health Thuis in verband met de uitbraak van COVID-19
De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport,
Gelet op de artikelen 3 en 5 van de Kaderwet VWS-subsidies en artikel 1.3 van de Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS;
Besluit:
ARTIKEL I
De Stimuleringsregeling E-health Thuis wordt als volgt gewijzigd:
– coronacrisis:
de crisis die zich vanaf de eerste COVID-19-besmetting in Nederland aan het ontwikkelen is als gevolg van de verspreiding van het coronavirus;
Neuh, brandstoffen zijn nu eenmaal niet onbeperkt beschikbaar.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het idee dat door in Nederland burgers van het gas en aan allerhande belastende elektrische toepassingen te dwingen wij een wenselijke invloed uitoefenen op het klimaat lijkt mij toch vrij duidelijk wel een sprookje, ja.
Ik neem toch aan dat men de effecten van minder auto's moet kunnen meten. Waar zijn al die onderzoeken dan op gebaseerd?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat men dat nu kan aantonen?
De hoeveelheid CO2 in de atmosfeer zal er niet minder mee worden (alleen de toename door menselijke invloed wel voor dit jaar) en de hoeveelheid aerosolen zullen dit jaar minder zijn dan andere jaren.
Ik denk dat in de nasleep hiervan plezier vliegreisjes wel de minste van onze zorgen zullen zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben het vaak met je eens, maar denk echt dat je nu een beetje te ver doorschiet.
Denk je serieus dat wij straks niet meer met de vliegtuig op reis mogen? Dat heeft meer impact op de wereld en de economie dan dat je zou verwachten. Als je je burgers die tot nu toe goed gehoorzamen op de kast wil jagen moet je dat soort dingen gaan doen. Gaat niet gebeuren.
Het wordt volgens mij gewoon weer uit verband gerukt. Ja, wij gaan niet terug naar de tijd voor maart zolang er geen werkzame oplossing is. Daarna zal alles weer heer snel terugkeren naar hoe het was. Vraag is hoelang het gaat duren.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Dat is toch niet de boodschap? Rutte zegt "De 1,5 meter zal nog lang bij ons blijven" en dat de weg naar 'normaal' erg lang zal zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Ze zijn er inmiddels achter gekomen dat mensen die lichte symptomen krijgen, niet immuun worden. Dus waarschijnlijk ook kinderen niet. Zo heb je onvoldoende mensen om groepsimmuniteit te verkrijgen. Een vaccin werkt ook op basis van een verzwakt virus en zal ons dus ook niet helpen. Het hele idee van immuniteit is dus nutteloos geworden.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, dat zeg ik, de hoeveelheid uitgestoten CO2 zal dit jaar lager zijn dan vorige jaren, waarmee de hoeveelheid in de atmosfeer ietsje minder zal toenemen. Daarnaast zal de uitstoot van aerosolen ook minder zijn(die hebben een kortdurende lokale verlaging van de temperatuur tot gevolg) wat sneller van invloed is. Maar wat moet er dan aangetoond mee worden?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:32 schreef _I het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat men de effecten van minder auto's moet kunnen meten. Waar zijn al die onderzoeken dan op gebaseerd?
Ja, dat het niet bovenaan ons lijstje staat is natuurlijk logisch, maar ze gaan het niet verbieden om het verbieden.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik denk dat in de nasleep hiervan plezier vliegreisjes wel de minste van onze zorgen zullen zijn.
Rutte heeft het over nieuw normaal, dus niet teruggaan naar hoe het was.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het wordt volgens mij gewoon weer uit verband gerukt. Ja, wij gaan niet terug naar de tijd voor maart zolang er geen werkzame oplossing is. Daarna zal alles weer heer snel terugkeren naar hoe het was. Vraag is hoelang het gaat duren.
Hoe langer het duurt, hoe meer dingen blijvend zullen zijn, omdat dat dan "normaal" is geworden, maar voordat het zo ver is zijn wij jaren verder.
Mooie stropop. Ondertussen gaat men in duitsland "vanwege het klimaat" juist aan datzelfde aardgas. En in wat voor centrales denk jij dat de elektriciteit opgewekt wordt wanneer er geen wind staat en het niet zonnig is?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:32 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Neuh, brandstoffen zijn nu eenmaal niet onbeperkt beschikbaar.
Bill Gates was nooit zo goed in anti-virus.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:58 schreef _I het volgende:
[..]
Bill geeft zijn hele leven aan virussen en pandemieën, die ziet alles waarheid worden waar hij de afgelopen jaren mee bezig is geweest. Die ziet een compleet nieuwe wereld voor zich.
Waarmee ik niet denk dat hij ongelijk heeft, in de huidige vorm. Maar ik geloof dat er oplossingen komen. We zijn een slim volkje.
Niet omdat het permanent is, maar omdat het over de lange termijn gaat.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Rutte heeft het over nieuw normaal, dus niet teruggaan naar hoe het was.
quote:Op donderdag 9 april 2020 19:16 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]
Italië tekent Nederland van de kaart af.
quote:Op donderdag 9 april 2020 19:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Bill Gates was nooit zo goed in anti-virus.
Nou, voorlopig zal je geen land inkomen voor pleziertochten. Vliegtuigen staan allemaal stil en vliegtuigmaatschappijen vallen snel om.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben het vaak met je eens, maar denk echt dat je nu een beetje te ver doorschiet.
Denk je serieus dat wij straks niet meer met de vliegtuig op reis mogen? Dat heeft meer impact op de wereld en de economie dan dat je zou verwachten. Als je je burgers die tot nu toe goed gehoorzamen op de kast wil jagen moet je dat soort dingen gaan doen. Gaat niet gebeuren.
Tjonge, toen iedereen elkaar op 1 januari de beste wensen wenste voor 2020 had niemand kunnen bevroeden wat dit jaar voor ons in petto zou hebben. Omvoorstelbaar dat in zo'n korte tijd het leven van ons allemaal zo ingrijpend is veranderd...quote:Op donderdag 9 april 2020 19:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het wordt volgens mij gewoon weer uit verband gerukt. Ja, wij gaan niet terug naar de tijd voor maart zolang er geen werkzame oplossing is. Daarna zal alles weer heer snel terugkeren naar hoe het was. Vraag is hoelang het gaat duren.
Hoe langer het duurt, hoe meer dingen blijvend zullen zijn, omdat dat dan "normaal" is geworden, maar voordat het zo ver is zijn wij jaren verder.
Zo begreep ik het ook. Hoewel ik op zich wel blij ben met de hygiëne maatregelen, die blijven hopelijk een beetje hangen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet omdat het permanent is, maar omdat het over de lange termijn gaat.
Eind januari daarentegen zagen velen het wél aankomen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:36 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Tjonge, toen iedereen elkaar op 1 januari de beste wensen wenste voor 2020 had niemand kunnen bevroeden wat dit jaar voor ons in petto zou hebben. Omvoorstelbaar dat in zo'n korte tijd het leven van ons allemaal zo ingrijpend is veranderd...
Ik kan het gewoon niet bevatten![]()
Zo zwart/wit is het absoluut niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ze zijn er inmiddels achter gekomen dat mensen die lichte symptomen krijgen, niet immuun worden. Dus waarschijnlijk ook kinderen niet. Zo heb je onvoldoende mensen om groepsimmuniteit te verkrijgen. Een vaccin werkt ook op basis van een verzwakt virus en zal ons dus ook niet helpen. Het hele idee van immuniteit is dus nutteloos geworden.
De mensen die wel zware klachten hadden, zijn maximaal 8 maanden tot 1,5 jaar immuun waarschijnlijk, dus zelfs al zouden we allemaal zware klachten krijgen, zouden we nog maar tijdelijk immuun zijn.
Gaan ze dan monitoren hoeveel lichaamsbeweging je dagelijks krijgt?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:30 schreef _I het volgende:
[..]
Daar hebben ze al een oplossing voor, 28 mln investeringen in E-health;
Regeling van de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport van 6 april 2020, kenmerk 1666858-203598-DMO houdende wijziging van de Stimuleringsregeling E-health Thuis in verband met de uitbraak van COVID-19
De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport,
Gelet op de artikelen 3 en 5 van de Kaderwet VWS-subsidies en artikel 1.3 van de Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS;
Besluit:
ARTIKEL I
De Stimuleringsregeling E-health Thuis wordt als volgt gewijzigd:
– coronacrisis:
de crisis die zich vanaf de eerste COVID-19-besmetting in Nederland aan het ontwikkelen is als gevolg van de verspreiding van het coronavirus;
Dat minder auto's prima kunnen, dat het bijdraagt aan de doelstellingen waar wij ons aan gecommitteerd hebben en dat het ruimte geeft aan andere mogelijkheden. Meer transport en vracht over de weg.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, de hoeveelheid uitgestoten CO2 zal dit jaar lager zijn dan vorige jaren, waarmee de hoeveelheid in de atmosfeer ietsje minder zal toenemen. Daarnaast zal de uitstoot van aerosolen ook minder zijn(die hebben een kortdurende lokale verlaging van de temperatuur tot gevolg) wat sneller van invloed is. Maar wat moet er dan aangetoond mee worden?
Ze hebben hun eigen economie om zeep geholpen net als de Grieken …..Nederland is een kenniseconomie en leert snel.quote:
En die werden niet geloofd.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Eind januari daarentegen zagen velen het wél aankomen.
De big IFquote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Waarom gaat een vaccin ons niet helpen dan?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel. Het blijkt inmiddels dat we helemaal geen groepsimmuniteit kunnen krijgen omdat mensen met lichte verschijnselen (dus waarschijnlijk ook alle kinderen) niet immuun worden. Dat betekent dat een vaccin ons ook niet gaat redden. Hoeveel zin heeft verspreiden dan nog?
Omdat hij duidelijk wil maken dat dit niet morgen, 28 april, 28 mei of zelfs 28 juni voorbij is. Ja, de komende maanden zal dit een nieuw normaal zijn. Hij zegt niet dat dit permanent is.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Ik zat in wetenschappelijk richting te denken, want het zou een beetje een dooddoener zijn om te stellen dat minder fossielgestookt verkeer leidt tot minder uitstoot.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:38 schreef _I het volgende:
[..]
Dat minder auto's prima kunnen, dat het bijdraagt aan de doelstellingen waar wij ons aan gecommitteerd hebben en dat het ruimte geeft aan andere mogelijkheden. Meer transport en vracht over de weg.
quote:Op donderdag 9 april 2020 19:38 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Gaan ze dan monitoren hoeveel lichaamsbeweging je dagelijks krijgt?
Kijk eens terug in de geschiedenis boeken....lichtpuntje we vinden altijd weer een nieuwe weg/oplossing.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:36 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Tjonge, toen iedereen elkaar op 1 januari de beste wensen wenste voor 2020 had niemand kunnen bevroeden wat dit jaar voor ons in petto zou hebben. Omvoorstelbaar dat in zo'n korte tijd het leven van ons allemaal zo ingrijpend is veranderd...
Ik ook. Vind het onbegrijpelijk wat Rutte zegt. Dan is hij toch gewoon mensen bang aan het maken? Als het virus uitgeraasd is kunnen we toch weer terug naar normaal? Waarom zou dat niet kunnen? Ik begrijp die uitspraak echt niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:31 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Ik vind het doodeng. Word hier echt somber van.
Als je het puur hebt over tijdens dit crisis dan heb je natuurlijk gelijk. Alle toerisme ligt sowieso al stil. Ik dacht dat jij het had over de toekomest. Dat men vliegreizen etc. aan banden gingen leggen voor klimaat doeleinden etc. Alle verhalen lopen opeens doorelkaar, dus kan best zijn dat ik dingen nu doorelkaar haalquote:Op donderdag 9 april 2020 19:36 schreef _I het volgende:
[..]
Nou, voorlopig zal je geen land inkomen voor pleziertochten. Vliegtuigen staan allemaal stil en vliegtuigmaatschappijen vallen snel om.
Restaurants, hotels, vakantieparken, .. Allemaal zullen ze stilliggen totdat dit overwonnen is. Hierbij wil je geen toeristen met een risico in je land.
Het is niet dat ik het denk, het is een logisch gevolg van wat men doet en zegt. Hoe ga jij een vliegtuig naar New York sturen als iedereen een cirkel van 2 meter om zich heen moet hebben.
Dan wordt vliegen een luxe ding.
Ik wil graag horen hoe jij denkt dat ze die zaken gaan oplossen?
Dan moet de minister president dit soort dingen niet zeggen. Dat is bangmakerij.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Snap ik heel goed,.... maar we kunnen nu echt niet in verre toekomst kijken hoe het allemaal is. We zijn nu erg voorzichtig met alles, echter moeten we nog 1,5 meter afstand van elkaar houden, geen hand schudden, ook elkaar geen kusjes(niet zoenen) en etc.
Het punt is toch dat het virus voorlopig niet uitgeraasd is? Althans, als je niet wil dat de ziekenhuizen overstromen met Coronapatienten waardoor andere zorg niet meer geleverd kan worden.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook. Vind het onbegrijpelijk wat Rutte zegt. Dan is hij toch gewoon mensen bang aan het maken? Als het virus uitgeraasd is kunnen we toch weer terug naar normaal? Waarom zou dat niet kunnen? Ik begrijp die uitspraak echt niet.
We gaan meer online shoppen, we moeten iets met supply chains die we in het buitenland hadden. Iedereen zit zoveel mogelijk thuis, de wereld ligt open voor heel veel experimenten.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Ik zat in wetenschappelijk richting te denken, want het zou een beetje een dooddoener zijn om te stellen dat minder fossielgestookt verkeer leidt tot minder uitstoot.
In de hoofden van mensen en qua bedrijfsprocessen kan dat wel een rol gaan spelen, ben ik denk ik met je eens.
#gestamptquote:Op donderdag 9 april 2020 19:16 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]
Het blijkt als in onomstotelijk bewezen?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:17 schreef Mammietje het volgende:
[..]
En dát bedoel ik dus. Rutte kan niet in de toekomst kijken. Dat kan niemand.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Bizar is dat inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:36 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Eens.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan moet de minister president dit soort dingen niet zeggen. Dat is bangmakerij.
Dan moet hij niet dat niet zo stellig neerzetten. Lekker mensen angst inboezemen, is de media en kabinet goed mee bezig.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dát bedoel ik dus. Rutte kan niet in de toekomst kijken. Dat kan niemand.
Wanneer dit over is gaan we gewoon weer terug naar normaal met misschien een paar aanpassingen. De mensen die dat roepen zijn hoofdzakelijk mensen die nu een bepaalt ideaal tijdelijk zien uitkomen. Uiteindelijk willen de meeste gewoon weer reizen, een volle kroeg bezoeken, een concert of festival bezoeken en niet teveel betalen voor een product wat elders goedkoper gemaakt kan worden.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Nee, zo begint het. En als straks de economie weer opgestart moet worden, zullen landen ook rekening moeten houden met de overeenkomsten die ze getekend hebben. Denk dat gewoon overal de knop weer om iets te gemakkelijk gedacht is.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je het puur hebt over tijdens dit crisis dan heb je natuurlijk gelijk. Alle toerisme ligt sowieso al stil. Ik dacht dat jij het had over de toekomest. Dat men vliegreizen etc. aan banden gingen leggen voor klimaat doeleinden etc. Alle verhalen lopen opeens doorelkaar, dus kan best zijn dat ik dingen nu doorelkaar haal
Oh jij denkt dat men nu niet meer bezig gaat zijn met de komende recessie, economisch herstel, gezondheidszorg nog beter inrichten, afhankelijkheid van andere landen verminderen etc. ?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Klimaatsprookje? Je hoeft je domheid op dat gebied niet zo te etaleren hier.
Wat erg voor je, kun je misschien deze uitstapjes wel in de toekomst weer maken als alles weer normaal is, dat duurt wel even he.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:44 schreef Kyran het volgende:
[..]
Bizar is dat inderdaad.
In februari bruiloft gehad van onze beste vrienden, kaarten voor F1, kaarten voor verschillende concerten, plannen om in juni naar Zweden te gaan, plannen om in maart 2021 een road trip naar Noordkaap te maken etc en nu nog geen twee maanden verder is alles afgelast, verzet of staat het op losse schroeven. Wij hebben ook geen idee hoe het verder gaat lopen.
Dat zou goed kunnen inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk niet dat het een kwestie van domheid is, maar puur komt door het niet willen accepteren van de situatie.
Ik had een concert in april, die is nu verzet naar september en heb er ook nog één staan in november. Ga er eigenlijk van uit dat die niet doorgaan. Ben ook nog bezig met het plannen van vakantie voor maart 2021, maar zelfs daar heb ik mijn twijfels bij en boek ik alles met "free cancellation".
Wij hebben werkelijk geen idee hoe het verder gaat, maar zomerfestivals kunnen wel uitgesloten worden ja.
Nog niet onomstotelijk, maar het lijkt zwaar in die richting te wijzen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Het blijkt als in onomstotelijk bewezen?
Ook de natuur regelt overbevolking in vormen van muterende virussen als SARS MERS en Covid 19quote:Op donderdag 9 april 2020 19:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat men nu niet meer bezig gaat zijn met de komende recessie, economisch herstel, gezondheidszorg nog beter inrichten, afhankelijkheid van andere landen verminderen etc. ?
Dadelijk ga je nog zeggen dat het coronavirus komt door klimaatverandering zeker.
Nee volgens dit artikelquote:Op donderdag 9 april 2020 19:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Het blijkt als in onomstotelijk bewezen?
Maar ik heb vandaag ook ergens gelezen dat mensen met zeer lichte klachten die weinig antistoffen aanmaken, áls ze het opnieuw krijgen weer zeer lichte klachten ontwikkelen.quote:Onderzoek Heinsberg: sterftecijfer door corona veel lager
Vandaag om 15:40 door Benti Banach
Onderzoek Heinsberg: sterftecijfer door corona veel lager
Het coronavirus blijkt veel minder sterfelijk dan tot dusver gedacht, blijkt uit de eerste testresultaten in de Duitse grensregio Heinsberg. In een grootschalig bevolkingsonderzoek in de gemeente Gangelt blijkt 15 procent besmet te zijn geweest.
Bloedtesten onder ruim 500 inwoners van Gangelt wijzen uit dat 15 procent – ofwel 1875 van de 12.500 Gangeltenaren – besmet is of is geweest met het coronavirus. Slechts 405 mensen in Gangelt zijn echter positief getest. De overgrote meerderheid van de geïnfecteerde personen is niet getest.
Er kan nu ook een nauwkeuriger sterftecijfer worden vastgesteld: 0,37 procent. Dat is ruim vijf keer zo laag als de 1,98 procent die uit eerdere studies naar voren kwam en waar de Amerikaanse John Hopkins University doorgaans van uitgaat.
„De eerdere mortaliteitscijfers zijn altijd gebaseerd geweest op het aantal sterfgevallen in verhouding tot het aantal positief geteste personen. Met ons bevolkingsonderzoek in Gangelt zijn we nu voor het eerst te weten gekomen hoeveel mensen daadwerkelijk besmet zijn geweest”, zegt viroloog Hendrik Streeck, die het onderzoek leidt. In het onderzoek zijn dus ook de licht besmette gevallen meegerekend.
Carnavalsviering
Het sterftecijfer is volgens Streeck algemeen toepasbaar, maar de besmettingsgraad van 15 procent niet, want Gangelt is bijzonder sterk getroffen door het coronavirus, stelt de viroloog. Een carnavalsviering in het dorpje Langbroich in de gemeente is de grootste besmettingshaard geweest. Van daaruit heeft het virus zich snel verspreid, ook naar Limburg.
Het team van Streeck en collega’s van de universiteit Bonn proberen ook nog uit te zoeken wie waarom besmet is geraakt. Daarvoor is een uitgebreide enquête onder honderden inwoners van Gangelt gehouden. De onderzoekers willen weten wie waar is geweest, wat heeft gedaan en met wie contact heeft gehad.
Catastrofe
Volgens landraad Stephan Pusch van de Kreis Heinsberg is zijn regio langs de rand van de afgrond geschoren. „Als we met een besmettingsgraad van 15 procent een of twee weken hadden gewacht, was de catastrofe enorm geweest. Dan hadden we grote problemen gekregen met de capaciteit in onze gezondheidszorg. Nu blijkt dat onze maatregelen werken en lijken we over de top van de berg heen te zijn”, verwijst Pusch naar de actuele cijfers uit Heinsberg.
De groep van 15 procent die besmet is geweest, is nu immuun. Wetenschappers en de politiek denken nu na met welke strategie dit getal kan worden uitgebreid naar groepsimmuniteit van 60 tot 70 procent. Ook wordt overwogen om de strenge maatregelen na Pasen ietwat af te schalen. Bondskanselier Merkel neemt daar volgende week een besluit over. Wel staat vast dat in de buurt van ouderen en andere kwetsbare personen niet kan worden afgeschaald.
Rutte heeft tot nu toe nooit gelijk gehad in deze crisis dus ik ben hoopvol dat hij nu weer geen gelijk heeft.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dát bedoel ik dus. Rutte kan niet in de toekomst kijken. Dat kan niemand.
Wat een rare post. Om je vragen te beantwoorden:quote:Op donderdag 9 april 2020 19:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat men nu niet meer bezig gaat zijn met de komende recessie, economisch herstel, gezondheidszorg nog beter inrichten, afhankelijkheid van andere landen verminderen etc. ?
Dadelijk ga je nog zeggen dat het coronavirus komt door klimaatverandering zeker.
quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Denk dat ze beter boten etc. kunnen aanpakken, die stoten gigantisch veel meer rotzooi uit.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:27 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zal vanzelf wel gebeuren. Zo lekker staan we er niet op. En Italie staan we er al helemaal niet meer op.
[..]
Héél verwarrend en door de overvloed van elkaar tegensprekende berichten raak je ook in de war. Wie en wat kun je nog geloven?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee volgens dit artikel
[..]
Maar ik heb vandaag ook ergens gelezen dat mensen met zeer lichte klachten die weinig antistoffen aanmaken, áls ze het opnieuw krijgen weer zeer lichte klachten ontwikkelen.
Dus het is beetje verwarrend alemaal.
Ik denk zelfs niet dat de hele toerisme sector nu genegeerd wordt totdat er een vaccin is hoor, dan valt er namelijk écht niks meer te redden; alles en iedereen in die sector is dan failliet. Ook vliegtuigen kan je nog inzetten met wat aangepaste maatregelen. De grootste uitdaging gaat zijn om een bestemming te vinden die open is voor toeristen. Over een paar maanden denk ik wel dat er al weer meer landen open gaan zijn, maar die zullen ook niet in één keer open gaan allemaal. Duurt dus wel even voordat alles weer langzaam is opgestart (met aangepaste maatregelen), maar ik denk niet dat ze de hele sector maar gewoon gaan sluiten tot er een vaccin is. De mensheid is ook gewoon verwend geraakt; die gaan zoiets echt niet slikken; helemaal niet als de nummers stabiel blijven of dalen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je het puur hebt over tijdens dit crisis dan heb je natuurlijk gelijk. Alle toerisme ligt sowieso al stil. Ik dacht dat jij het had over de toekomest. Dat men vliegreizen etc. aan banden gingen leggen voor klimaat doeleinden etc. Alle verhalen lopen opeens doorelkaar, dus kan best zijn dat ik dingen nu doorelkaar haal
quote:Op donderdag 9 april 2020 19:49 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ook de natuur regelt overbevolking in vormen van muterende virussen als SARS MERS en Covid 19
Mensen die in sprookjes geloven doen dat niet zomaar natuurlijk.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het idee dat door in Nederland burgers van het gas en aan allerhande belastende elektrische toepassingen te dwingen wij een wenselijke invloed uitoefenen op het klimaat lijkt mij toch vrij duidelijk wel een sprookje, ja.
Dat is geen stropop, er zijn verschillende klimaat- en milieudoelstellingen vastgelegd. Dat landen op een uiteenlopende manieren toewerken naar die doelstellingen doet daar niet zoveel aan af.quote:
Iedereen aan de state sponsored DMAA toch.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:32 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
pfff
had gehoopt op state sponsered kuurtjes trt & clen om iets van gains thuis te kunnen maken
En hiervoor heb je een track & trace systeem nodig, liefst Europees. Anders verplaats je risico's. Er zal meer ruimte moeten zijn in vliegtuigen, dus duurder.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk zelfs niet dat de hele toerisme sector nu genegeerd wordt totdat er een vaccin is hoor, dan valt er namelijk écht niks meer te redden; alles en iedereen in die sector is dan failliet. Ook vliegtuigen kan je nog inzetten met wat aangepaste maatregelen. De grootste uitdaging gaat zijn om een bestemming te vinden die open is voor toeristen. Over een paar maanden denk ik wel dat er al weer meer landen open gaan zijn, maar die zullen ook niet in één keer open gaan allemaal. Duurt dus wel even voordat alles weer langzaam is opgestart (met aangepaste maatregelen), maar ik denk niet dat ze de hele sector maar gewoon gaan sluiten tot er een vaccin is. De mensheid is ook gewoon verwend geraakt; die gaan zoiets echt niet slikken; helemaal niet als de nummers stabiel blijven of dalen.
Erg postief artikel. Zou mooi zijn. 0.37% slechts wat dood gaat als ze besmet zijn. Geeft de burger moed!quote:Op donderdag 9 april 2020 19:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee volgens dit artikel
[..]
Maar ik heb vandaag ook ergens gelezen dat mensen met zeer lichte klachten die weinig antistoffen aanmaken, áls ze het opnieuw krijgen weer zeer lichte klachten ontwikkelen.
Dus het is beetje verwarrend allemaal.
Tja, de nederlanders zijn hier zo te lezen een beetje van de kaart, dus daar hebben de Italianen best wel een beetje gelijk in..quote:
Soort CBS cijfers van Italie. Je ziet gewoon dat er vier keer zoveel doden zijn dan normaal in maart.twitter:MarcelloPuca twitterde op donderdag 09-04-2020 om 18:27:16The Italian National Statistical Institute just released an update on 2020 mortality rate (up to March 28).
Focusing on #Lombardia, updated estimates (with @sergallet and Paolo Buonanno) show that official #COVIDー19 deaths account for ~half of the observed excess mortality. 1/n https://t.co/E3PnRrLVaq reageer retweet
Op een "idee" dat we zelf het klimaat kunnen regelen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:32 schreef _I het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat men de effecten van minder auto's moet kunnen meten. Waar zijn al die onderzoeken dan op gebaseerd?
Ik vind het niet zo erg om 1,5 meter afstand van vreemden te bewaren en wat vaker handen te wassen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Wat het klimaat over een maand doet? Weet je zeker dat je niet het weer bedoelt?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Op een "idee" dat we zelf het klimaat kunnen regelen.
We weten niet eens wat het klimaat over een maand doet, maar goed dat is een andere discussie.
Klimaat is maar 1 van de 17 doelen (edit; iets meer dan 1);quote:Op donderdag 9 april 2020 19:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Op een "idee" dat we zelf het klimaat kunnen regelen.
We weten niet eens wat het klimaat over een maand doet, maar goed dat is een andere discussie.
Er zijn meer mensen dan jij. Mensen die graag naar een concert, festival of feestje gaan bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo erg om 1,5 meter afstand van vreemden te bewaren en wat vaker handen te wassen.
Ik hoop het ook, dat het corona virus zich niet verder door ontwikkeld..quote:
Het is gewoonweg nog te kort dag. Dit soort studies gaat echt veel meer tijd vergen. Dat kun je niet in 2 maanden uitzoeken. Maar de onzekerheden zijn wel erg frustrerend natuurlijk. Alsof het niet al erg genoeg is... weten we niet eens hoe erg het nu eigenlijk is.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Héél verwarrend en door de overvloed van elkaar tegensprekende berichten raak je ook in de war. Wie en wat kun je nog geloven?
Dat is dan heel fijn voor jou. Handen wassen vind ik geen punt, dat deed ik toch al, maar die afstand vind ik echt niet fijn en dat je sommige familieleden niet meer kunt opzoeken vind ik wel heel erg naar. Nu merk je toch hoe belangrijk persoonlijk contact met andere mensen is.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo erg om 1,5 meter afstand van vreemden te bewaren en wat vaker handen te wassen.
Irritant dat de andere EU landen naar voren hebben geschoven om het uit te vechten terwijl ze het er zelf ook mee eens zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:58 schreef DonDruiper het volgende:
Het door en door corrupte Italië die er al jaren een zooitje van maakt is mad omdat Nederland niet even een paar miljard overmaakt zonder voorwaarden.
Koekoek
Als je dat eruit haalt, snap je niet wat Rutte bedoelde, geloof ik..quote:Op donderdag 9 april 2020 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook. Vind het onbegrijpelijk wat Rutte zegt. Dan is hij toch gewoon mensen bang aan het maken? Als het virus uitgeraasd is kunnen we toch weer terug naar normaal? Waarom zou dat niet kunnen? Ik begrijp die uitspraak echt niet.
Het virus zal niet, uitwoeden. Dat blijft bestaan (do not shoot the messenger).quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Dit gaat nog even duren, maar ben nog steeds van mening dat wij uiteindelijk gewoon weer terugkeren naar ons leventje van voor maart, met wat aanpassingen. Sommige veranderingen zullen blijvend zijn, maar dat kunnen ook positieve veranderingen zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is dan heel fijn voor jou. Handen wassen vind ik geen punt, dat deed ik toch al, maar die afstand vind ik echt niet fijn en dat je sommige familieleden niet meer kunt opzoeken vind ik wel heel erg naar. Nu merk je toch hoe belangrijk persoonlijk contact met andere mensen is.
Prachtige post en zo waar.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het virus zal niet, uitwoeden. Dat blijft bestaan (do not shoot the messenger).
Alle maatregelen hebben tot doel om de verspreiding kleiner te houden dan de (opgeschaalde) zorg aankan. Isolatie en afstandhouden, zullen mensen niet beter worden.
Hoe dan ook zullen bepaalde kwetsbaren, besmet worden en overlijden aan de gevolgen.
Dat slikken en hoe sneller "we" dat doen, is het nieuwe normaal. Hoe sneller "we"de nieuwe situatie accepteren hoe beter. Onderwijl blijven zoeken naar verantwoorde oplossingen.
Ondertussen zal men versneld (als een doorgeslagen waanzinnige) allerlei medicijnen en vaccins gaan willen ontwikkelen. Tegelijkertijd zullen allerlei charlatans gaan opstaan waar mensen zich aan vast zullen klampen om al overgevende, denken (daar)door gered te worden.
Dan nog zal dat geen garantie zijn noch gaan voorkomen dat hoe dan ook mensen zullen overlijden aan het virus.
Anno 2020, dankzij alle progressie, sterven aan de griep wereldwijd nog 'maar' 300.000 tot 650.000 mensen per jaar. Covid19 zal aan dat aantal een paar honderdduizend en wie weet miljoen, toevoegen.
Geen fijn nieuws, het heeft ook geen zin dat te negeren, onze samenleving en manier van leven daarvoor te (laten) vernietigen omdat "we" de dood niet willen accepteren.
Nogmaals: al onze goed bedoelde maatregelen zullen - op termijn - geen mensen die bevattelijk zijn, gaan redden.
Mag ik je een compliment geven? Dat had ik nooit gedacht dat je dit zou typen, dacht altijd dat je de komende jaren voor de lockdown zoals die nu is was.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit gaat nog even duren, maar ben nog steeds van mening dat wij uiteindelijk gewoon weer terugkeren naar ons leventje van voor maart, met wat aanpassingen. Sommige veranderingen zullen blijvend zijn, maar dat kunnen ook positieve veranderingen zijn.
Wel een extreem pessimistische kijk erop zeg. Waarom zou er niet op termijn een medicijn,vaccin,behandelmethode, oplossing kunnen komen.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het virus zal niet, uitwoeden. Dat blijft bestaan (do not shoot the messenger).
Alle maatregelen hebben tot doel om de verspreiding kleiner te houden dan de (opgeschaalde) zorg aankan. Isolatie en afstandhouden, zullen mensen niet beter worden.
Hoe dan ook zullen bepaalde kwetsbaren, besmet worden en overlijden aan de gevolgen.
Dat slikken en hoe sneller "we" dat doen, is het nieuwe normaal. Hoe sneller "we"de nieuwe situatie accepteren hoe beter. Onderwijl blijven zoeken naar verantwoorde oplossingen.
Ondertussen zal men versneld (als een doorgeslagen waanzinnige) allerlei medicijnen en vaccins gaan willen ontwikkelen. Tegelijkertijd zullen allerlei charlatans gaan opstaan waar mensen zich aan vast zullen klampen om al overgevende, denken (daar)door gered te worden.
Dan nog zal dat geen garantie zijn noch gaan voorkomen dat hoe dan ook mensen zullen overlijden aan het virus.
Anno 2020, dankzij alle progressie, sterven aan de griep wereldwijd nog 'maar' 300.000 tot 650.000 mensen per jaar. Covid19 zal aan dat aantal een paar honderdduizend en wie weet miljoen, toevoegen.
Geen fijn nieuws, het heeft ook geen zin dat te negeren, onze samenleving en manier van leven daarvoor te (laten) vernietigen omdat "we" de dood niet willen accepteren.
Nogmaals: al onze goed bedoelde maatregelen zullen - op termijn - geen mensen die bevattelijk zijn, gaan redden.
Niks is uitgesloten, maar de kans is klein. Het is te ver verspreid en te besmettelijk. Aangezien het ook niet heel dodelijk is is de kans klein dat het uitdooft.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:07 schreef DonDruiper het volgende:
Kan het ook niet gewoon zijn dat het virus er op een gegeven moment er niet meer is?
Dat is echt heel bizarquote:Op donderdag 9 april 2020 20:06 schreef banaantjeEE het volgende:
Elke 45 seconden sterft er een Amerikaan aan de gevolgen van het coronavirus. De staat New York telt nu de meeste besmettingen ter wereld.
Bron: HLN
Inderdaad. Je schiet er niets mee op en je maakt mensen nog banger dan ze al zijn. Laten we realistisch blijven en niet op de zaken vooruit lopen met doemdenkerij. Hopelijk wordt er snel een medicijn ontwikkeld en kunnen we weer terug naar vóór de corona. Nu nog goed aan de regels houden en dan later weer normaal kunnen leven.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel een extreem pessimistische kijk erop zeg. Waarom zou er niet op termijn een medicijn,vaccin,behandelmethode, oplossing kunnen komen.
Waarom moet het zwartste scenario perse als meest realistische gepschetst worden?
Oké,quote:Op donderdag 9 april 2020 20:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niks is uitgesloten, maar de kans is klein. Het is te ver verspreid en te besmettelijk. Aangezien het ook niet heel dodelijk is is de kans klein dat het uitdooft.
Dit, iedereen brengt iets als een feit. En van alles en nog wat staat haaks op elkaar.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Héél verwarrend en door de overvloed van elkaar tegensprekende berichten raak je ook in de war. Wie en wat kun je nog geloven?
Dat zou impliceren dat de natuur een plan heeft, wat niet het geval is.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:49 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ook de natuur regelt overbevolking in vormen van muterende virussen als SARS MERS en Covid 19
Corona muteert met een andere verspreider eerste mutatie vleermuis civetkat SARSquote:Op donderdag 9 april 2020 20:07 schreef DonDruiper het volgende:
Kan het ook niet gewoon zijn dat het virus er op een gegeven moment er niet meer is?
Waarschijnlijk doet het dat ook, want dat zien we wel vaker bij virussen.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oké,
Kan het ook muteren naar een onschuldige verkoudheidsvirus?
Haha, bedankt. Waardeer het wel dat je dit gewoon zegtquote:Op donderdag 9 april 2020 20:08 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Mag ik je een compliment geven? Dat had ik nooit gedacht dat je dit zou typen, dacht altijd dat je de komende jaren voor de lockdown zoals die nu is was.
Gelukkig dus niet
Dat kan inderdaad, maar daar kunnen wij niet van uitgaan.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oké,
volgens een viroloog wel. Bron Parool.nl . Eerder gepost vandaag. Die gaf ook aan dat de warmere temperaturen / zomer zn positieve effect gaat hebben. Maar Trouw zei weer van niet (artikel niet gelezen, alleen kop in Twitter...)quote:Op donderdag 9 april 2020 20:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oké,
Ik zei dan ook vreemden.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is dan heel fijn voor jou. Handen wassen vind ik geen punt, dat deed ik toch al, maar die afstand vind ik echt niet fijn en dat je sommige familieleden niet meer kunt opzoeken vind ik wel heel erg naar. Nu merk je toch hoe belangrijk persoonlijk contact met andere mensen is.
Ja snap ik, maar voorlopig die 1,5 meter afstand bij vreemden vind ik niet zo ingrijpend.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:00 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Er zijn meer mensen dan jij. Mensen die graag naar een concert, festival of feestje gaan bijvoorbeeld.
Nu zal het ook zo zijn natuurlijk dat minder globalisering, minder vaart (met containers), zelf schoner produceren in NL/EU i.p.v. China ook gaat zorgen voor een schonere wereld.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat een rare post. Om je vragen te beantwoorden:
- ik denk dat men zich daar wel op gaat richten, alsook dat gewerkt wordt aan vermindering van uitstoot. Ik liep toevallig vandaag nog tegen een artikeltje aan over dat solar en wind, verminderd, doorgroeien, maar fossiele industrie afneemt gedurende de coronacrisis; dit wel vanuit het perspectief van de VS. Niet dat je daar iets van de federale overheid hoeft te verwachten op dit gebied op dit moment. Zie hier: https://www.nytimes.com/2(...)nd-solar-energy.html
- nee, natuurlijk niet, doe niet zo gek.
Doe mij een betere die getuigt van realisme. Pessimisme lezen is dat zo willen zien staan.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel een extreem pessimistische kijk erop zeg. Waarom zou er niet op termijn een medicijn,vaccin,behandelmethode, oplossing kunnen komen.
Waarom moet het zwartste scenario perse als meest realistische gepschetst worden?
Als straks de rust is teruggekeerd (als in de IC's hebben weer genoeg lucht) dan kunnen dit soort dingen ook gewoon weer. Besmettingen die daardoor ontstaan leveren dan waarschijnlijk niet zo'n hoge druk. Ja, er zullen mensen overlijden, maar dat kan ik persoonlijk accepteren, zolang wij maar geen mensen laten overlijden omdat wij ze geen zorg kunnen aanbieden.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:17 schreef Discombobulate het volgende:
Sowieso die anderhalve meter maatschappij gaan mensen maar voor een tijdje volhouden. Ik snap dat in horeca en winkels die wellicht wel blijft gelden, maar na verloop van tijd gaan mensen gewoon weer afspreken met hun familie of vrienden, in de tuin of in het park, gaan er weer feestjes worden georganiseerd, etc.
Praktisch gaat dat gewoon niet lukken voor zo'n lange tijd. Eind mei zijn mensen er wel weer klaar mee. Maar goed, als ik zo in m'n dorp kijk zijn mensen nog massaal aan het fietsen, naar de markt aan het gaan of een praatje met elkaar maken als groep; en hier zijn vooralsnog ontzettend weinig besmettingen (1 bevestigd ziekenhuis geval).
Misschien zijn de maatregelen zoals we nu treffen, thuis werken waar dat kan, 1,5 meter, geen horeca, ook wel echt meer als voldoende om het virus relatief gezien goed in te dammen. Ik denk dat grote bijeenkomsten zoals carnaval, horeca of werken in een kantoortuin de grote boosdoeners zijn. De verspreiding daarbuiten, zoals in de supermarkt of als je op bezoek bent, is denk ik niet zo groot.
en fysiek contact met dierbaren. Even een omhelzing. Een knuffel. Een kus. Dicht bij elkaar zitten ipv 2m afstand. Afstand vind ik verder dus ook geen punt en die extra hygiene maatregelen zijn ook wel fijn - maar ik wil toch ook weer dat fysieke contact kunnen hebben zonder angst.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Noord Ierland missen ze ook.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:16 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]
Mogelijk, al zou ik echt niet durven zeggen dat dit ertoe gaat leiden dat we dichter bij huis gaan produceren. Is daar op een aantal selectie goederen directe aanleiding toe of in meer brede zin?quote:Op donderdag 9 april 2020 20:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nu zal het ook zo zijn natuurlijk dat minder globalisering, minder vaart (met containers), zelf schoner produceren in NL/EU i.p.v. China ook gaat zorgen voor een schonere wereld.
Alleen worden de producten dan wel iets duurder, maar zijn we ook minder afhankelijk.
Denk dat daar wel winst behaald kan worden m.b.t. milieu.
Mijn neef is begin 40, heeft down en leeft in een woonvorm (stuk of 10 mensen met allemaal een eigen kamer en een gemeenschappelijke ruimte, met uiteraard 24/7 begeleiding).quote:Op donderdag 9 april 2020 18:10 schreef quirina het volgende:
quote:Corona
Zon en maan
Corona mag weer gaan
dit is voor iedereen niks aan
maar heb hoop en vertrouwen
dan komt het wel weer goed
ik vindt dat corona weg moet
voor heel [woongemeenschap] een bericht
tover een glimlach op je gezicht
van dichter [naam]
0.37 procent, dat is vergelijkbaar met... griep.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee volgens dit artikel
[..]
Dus het is beetje verwarrend allemaal.
Ik denk dat wij voor April op een verhoging 50% gaan. 4500 per week, ipv 3000quote:Op donderdag 9 april 2020 19:57 schreef Confetti het volgende:
Soort CBS cijfers van Italie. Je ziet gewoon dat er vier keer zoveel doden zijn dan normaal in maart.twitter:MarcelloPuca twitterde op donderdag 09-04-2020 om 18:27:16The Italian National Statistical Institute just released an update on 2020 mortality rate (up to March 28).
Focusing on #Lombardia, updated estimates (with @:sergallet and Paolo Buonanno) show that official #COVIDー19 deaths account for ~half of the observed excess mortality. 1/n https://t.co/E3PnRrLVaq reageer retweet
Ja, dat. Ik hoop ook echt dat er licht is aan het eind van de tunnel en dat we over een poosje net als voorheen weer spontaan met elkaar kunnen omgaan.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:25 schreef Apotheose het volgende:
[..]
en fysiek contact met dierbaren. Even een omhelzing. Een knuffel. Een kus. Dicht bij elkaar zitten ipv 2m afstand. Afstand vind ik verder dus ook geen punt en die extra hygiene maatregelen zijn ook wel fijn - maar ik wil toch ook weer dat fysieke contact kunnen hebben zonder angst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reken maar of fors duurder en sws beperkter. Nederland is geen autonoom land, zelfs de EU is dat niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nu zal het ook zo zijn natuurlijk dat minder globalisering, minder vaart (met containers), zelf schoner produceren in NL/EU i.p.v. China ook gaat zorgen voor een schonere wereld.
Alleen worden de producten dan wel iets duurder, maar zijn we ook minder afhankelijk.
Denk dat daar wel winst behaald kan worden m.b.t. milieu.
quote:Op donderdag 9 april 2020 20:42 schreef _I het volgende:
We Mapped How the Coronavirus Is Driving New Surveillance Programs Around the World
At least 28 countries are ramping up surveillance to combat the coronavirus
Bron
VB; Honk Kong
Those quarantined in Hong Kong must wear electronic wristbands that track their locations. Wristbands are handed out at the airport and must be paired with the individual’s smartphone.
Once a person arrives home, they are given one minute to walk around their apartment to calibrate the wristband and the accompanying app to the space where they are confined.
Argentinië;
The Ministry of Health has built a mandatory app for those entering the country to keep installed for 14 days, which requires users to give access to location data.
It’s not clear if the government is actively tracking people with that location data, but the province of Santa Fe is allegedly forcing those who have violated quarantine to download an app that specifically tracks their whereabouts.Best zieke methodes.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar idd gewoon de toekomst.
Dat wat ze in dubai gebruiken zullen ze over 10-20 jaar ook wel gebruiken voor snelheidsovertredingen. Als je dan te snel thuiskomt van werk krijg je meteen boete voor algemene snelheid etc.
Alles onder de noemer van bescherming en veiligheid.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
Ja ik denk het ook wel hoor. Misschien ook al best wel snel, ben wel hoopvol. Maarja, je hebt hier ook mensen die denken dat de 1,5-meter maatschappij voor altijd gaat blijven en we nooit meer handen gaan schudden. Ik vind dat een beetje overdreven eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:25 schreef Kyran het volgende:
Als straks de rust is teruggekeerd (als in de IC's hebben weer genoeg lucht) dan kunnen dit soort dingen ook gewoon weer. Besmettingen die daardoor ontstaan leveren dan waarschijnlijk niet zo'n hoge druk. Ja, er zullen mensen overlijden, maar dat kan ik persoonlijk accepteren, zolang wij maar geen mensen laten overlijden omdat wij ze geen zorg kunnen aanbieden.
Wat is er met Italië? Het ging toch goed?quote:Op donderdag 9 april 2020 20:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Zie nu pas de cijfers van Italië..domme zeg..
In Wuhan zag je ook al weer mensen gaan reizen, dus dat geeft de burger moedquote:Op donderdag 9 april 2020 20:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Inderdaad. Je schiet er niets mee op en je maakt mensen nog banger dan ze al zijn. Laten we realistisch blijven en niet op de zaken vooruit lopen met doemdenkerij. Hopelijk wordt er snel een medicijn ontwikkeld en kunnen we weer terug naar vóór de corona. Nu nog goed aan de regels houden en dan later weer normaal kunnen leven.
Cool en benieuwd of en wanneer hij weer in functie zal zijn.quote:
Ik vermoedquote:https://www.nu.nl/coronav(...)voelt-zich-goed.html
Raab heeft tijdens de afwezigheid van Johnson de bevoegdheid om te reageren op een eventuele aanval op het Verenigd Koninkrijk, maar mag geen ministers aanstellen of ontslaan en zal koningin Elizabeth niet wekelijks bijpraten, zoals de premier gewoonlijk doet.
Dat is ook overdreven. Over een tijd is dit echt niet anders dan de reguliere griep die ieder jaar rondzwerft.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja ik denk het ook wel hoor. Misschien ook al best wel snel, ben wel hoopvol. Maarja, je hebt hier ook mensen die denken dat de 1,5-meter maatschappij voor altijd gaat blijven en we nooit meer handen gaan schudden. Ik vind dat een beetje overdreven eerlijk gezegd.
mooie voornemens, maar daar komt al 50 jaar niks van terecht. geld verdwijnt weer in zakken van de rijkenquote:Op donderdag 9 april 2020 19:59 schreef _I het volgende:
[..]
Klimaat is maar 1 van de 17 doelen (edit; iets meer dan 1);
De 193 lidstaten van de Verenigde Naties (VN) hebben deze ontwikkelingsagenda voor 2015 – 2030 vastgesteld. De agenda bestaat uit 17 doelen. Deze SDG’s heten voluit de Sustainable Development Goals maar worden vaak afgekort naar SDG’s. Zij gelden in alle landen en voor alle mensen.
De doelen zijn:
Uitbannen van alle vormen van (extreme) armoede
Einde aan honger, zorgen voor voedselzekerheid en duurzame landbouw
Gezondheidszorg voor iedereen
Inclusief, gelijkwaardig en kwalitatief onderwijs voor iedereen
Gelijke rechten voor mannen en vrouwen en empowerment van vrouwen en meisjes
Schoon water en sanitaire voorzieningen voor iedereen
Toegang tot betaalbare en duurzame energie voor iedereen
Inclusieve, economische groei, werkgelegenheid en fatsoenlijk werk voor iedereen
Infrastructuur voor duurzame industrialisatie
Verminderen ongelijkheid binnen en tussen landen
Maak steden veilig, veerkrachtig en duurzaam
Duurzame consumptie en productie
Aanpak klimaatverandering
Beschermen en duurzaam gebruik van de oceanen en zeeën
Beschermen van ecosystemen, bossen en biodiversiteit
Bevorderen van veiligheid, publieke diensten en recht voor iedereen
Versterken van het mondiaal partnerschap om doelen te bereiken
Overheid
En zo lekker snel ook.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:48 schreef RipCity het volgende:
[..]
Best zieke methodes.
Maar idd gewoon de toekomst.
Dat wat ze in dubai gebruiken zullen ze over 10-20 jaar ook wel gebruiken voor snelheidsovertredingen. Als je dan te snel thuiskomt van werk krijg je meteen boete voor algemene snelheid etc.
Alles onder de noemer van bescherming en veiligheid.
Als we het binnen no-time onder controle gaan krijgen is er zelfs niet eens een verschil met het griepseizoen van 2017/18. Gaat nog wel even door, maar toch. Ik vind dat we het reuze goed doen op dit moment.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:51 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is ook overdreven. Over een tijd is dit echt niet anders dan de reguliere griep die ieder jaar rondzwerft.
Dat "reizen" is schijn, verloopt ook niet vrijelijk en "reizigers"moeten bereid zijn zich te onderwerpen aan de stringente voorwaarden. Toegegeven dat reizen onder dwang beter is dan verplicht thuiszitten.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:50 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
In Wuhan zag je ook al weer mensen gaan reizen, dus dat geeft de burger moedWij lopen nu eenmaal een tijdje achter op de gebeurtenissen.
in vergelijking met andere landen doen we het slecht, teveel doden per miljoen inwoners.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als we het binnen no-time onder controle gaan krijgen is er zelfs niet eens een verschil met het griepseizoen van 2017/18. Gaat nog wel even door, maar toch. Ik vind dat we het reuze goed doen op dit moment.
We gaan het zien in het komend jaar.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mooie voornemens, maar daar komt al 50 jaar niks van terecht. geld verdwijnt weer in zakken van de rijken
Dit soort vage, algemene ideeën is het bestaansrecht van de VN.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mooie voornemens, maar daar komt al 50 jaar niks van terecht. geld verdwijnt weer in zakken van de rijken
Hoe zou dat kunnen eigenlijk? Ik hoor mensen vaak zeggen dat we de beste gezondheidszorg hebben. Of is het gewoon dat we veel te dichtbevolkt zijn?quote:Op donderdag 9 april 2020 20:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in vergelijking met andere landen doen we het slecht, teveel doden per miljoen inwoners.
Makkelijk lullen nu. Pas als alles voorbij is dan kunnen we kijken wie het goed heeft aangepakt.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in vergelijking met andere landen doen we het slecht, teveel doden per miljoen inwoners.
Wij staan dan zeker niet in de top 10.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Makkelijk lullen nu. Pas als alles voorbij is dan kunnen we kijken wie het goed heeft aangepakt.
Er is gelukkig op een hoop van deze gebieden progressie geboekt. Wat het met geld in de zakken van rijken te maken heeft vanuit de Nederlandse situatie zie ik niet zo.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Door de wijze van onze gezondheidzorg hebben we heel weinig vaste plekken op de IC en heel veel zorg in bijvoorbeeld verzorgingshuizen. Die blijken het nu niet zo best te doen qua besmettingen.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zou dat kunnen eigenlijk? Ik hoor mensen vaak zeggen dat we de beste gezondheidszorg hebben. Of is het gewoon dat we veel te dichtbevolkt zijn?
Ik mis ook ergens een passage over overbevolking.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dit soort vage, algemene ideeën is het bestaansrecht van de VN.
Mooie glazen bolquote:Op donderdag 9 april 2020 20:58 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Wij staan dan zeker niet in de top 10.
Dat zegt echt niks. Wij zijn een dichtbevolkt land.quote:
Verkeerde gequote?quote:Op donderdag 9 april 2020 21:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat zegt echt niks. Wij zijn een dichtbevolkt land.
Wij hebben laat ingegrepen, maar nog steeds op tijd om te voorkomen dat men komt te overlijden doordat er geen zorg geleverd kan worden. Ik heb veel kritiek op het RIVM en de regering, maar dat wil niet zeggen dat wij het zo slecht doen, alleen dat het beter had gekund.
Aantallen vergelijken per miljoen inwoner is te makkelijk en te kort door de bocht. Zoveel verschillende factoren ....
Te weinig testen en RIVM geeft zelf al toe dat er veel meer mensen besmet zijn dan de cijfers die naar buiten worden gebracht.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Zou het kunnen dat we hier veel ( oudere) mensen met aandoeningen die in andere landen hun al sneller fataal worden, langer in leven hebben kunnen houden ? En die hebben nu dus helaas geen weerstand tegen de corona.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zou dat kunnen eigenlijk? Ik hoor mensen vaak zeggen dat we de beste gezondheidszorg hebben. Of is het gewoon dat we veel te dichtbevolkt zijn?
Dat tweede, wij hebben prima zorg die ook nog eens uiterest efficiënt en daarom betaalbaar is. Nadeel in dit soort situaties is dat die efficiëntie je een beetje in de kont bijt (weinig IC bedden).quote:Op donderdag 9 april 2020 20:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 april 2020 21:03 schreef heywoodu het volgende:
Weer even naar Brazilië: de overheid gaat éindelijk het maandelijkse geld uitkeren voor mensen die nu in de problemen komen, nadat Bolsonaro dat zo lang mogelijk uit probeerde te stellen.
De godganse dag op TV een duidelijk bericht: "Ga niet naar de bank, alles wordt online geregeld. Je kunt naar een website of app en daar is alles te regelen. Kom NIET naar de bank."
Ja, niet zo verrassend om te bedenken wat Brazilianen in werkelijk het hele land nu doen. Foto's komen uit staten van het uiterste noorden tot zuiden tot oosten en westen.tja als je zegt dat je niet naar de bank moet gaan dan is er 1 plek waar je juist wel heen moet gaan uiteraard.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
quote:Op donderdag 9 april 2020 20:42 schreef _I het volgende:
We Mapped How the Coronavirus Is Driving New Surveillance Programs Around the World
At least 28 countries are ramping up surveillance to combat the coronavirus
Bron
VB; Honk Kong
Those quarantined in Hong Kong must wear electronic wristbands that track their locations. Wristbands are handed out at the airport and must be paired with the individual’s smartphone.
Once a person arrives home, they are given one minute to walk around their apartment to calibrate the wristband and the accompanying app to the space where they are confined.
Argentinië;
The Ministry of Health has built a mandatory app for those entering the country to keep installed for 14 days, which requires users to give access to location data.
It’s not clear if the government is actively tracking people with that location data, but the province of Santa Fe is allegedly forcing those who have violated quarantine to download an app that specifically tracks their whereabouts.Wat ik mis in de hele discussie is dat mensen al massaal Google goedkeuring geven om ze altijd te volgen qua locatie of op te slaan wat ze zoeken en bezoeken op het internet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, nee. Niet dusquote:Op donderdag 9 april 2020 21:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja als je zegt dat je niet naar de bank moet gaan dan is er 1 plek waar je juist wel heen moet gaan uiteraard.
quote:Op donderdag 9 april 2020 21:05 schreef _I het volgende:
[..]
Geeft niet. Kom er wel overheen.
Was het wel met je eens, overigens.
Nouhou, hier werd gezegd géén wc papier hamsteren en wat gebeurde er vervolgens ?quote:Op donderdag 9 april 2020 21:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, nee. Niet dus
Wat zit dat land toch vol met achterlijke gladiolen.
ik heb al geruime tijd (2 jaar ofzo) veel pijn in mijn onderrug. Soms kan ik mij niet eens bweegen. Fysio helpt niks en bij een foto was er niks te zien.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:05 schreef Arts-assistent het volgende:
Hoi! Nog medische vraagstukken om op te lossen of te verhelderen?
Waar komt dat verhaal vandaan dat zink zou helpen? Al is dat misschien meer epistemologisch.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:05 schreef Arts-assistent het volgende:
Blijven bewegen met pijnstilling, fysiotherapie inschakelen en een ergotherapeut voor je werkplek. En anders een consult bij de revalidatiearts.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:07 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb al geruime tijd (2 jaar ofzo) veel pijn in mijn onderrug. Soms kan ik mij niet eens bweegen. Fysio helpt niks en bij een foto was er niks te zien.
Het schijnt een spier te zijn die overbelast is, maar hoe los ik dit op?
fysio helpt niks, geven ze ook zelf toe. Ergotherapeut is al langsgeweest en dat is allemaal in orde.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:08 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Blijven bewegen met pijnstilling, fysiotherapie inschakelen en een ergotherapeut voor je werkplek. En anders een consult bij de revalidatiearts.
Gebruiken jullie malaria medicijnen en zo ja, in welke gevallen?quote:Op donderdag 9 april 2020 21:05 schreef Arts-assistent het volgende:
Het gaat niet om het feit dat je telefoon "weet" waar je bent. Het gaat erom dat overheden je telefoon gaan gebruiken als volgmiddel, als je in quarantaine zit.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat ik mis in de hele discussie is dat mensen al massaal Google goedkeuring geven om ze altijd te volgen qua locatie of op te slaan wat ze zoeken en bezoeken op het internet.
Heb ik nergens gelezen in een serieuze medische bron en is ook in geen enkel ziekenhuis in Nederland beleid, voor zover ik weet. Meestal is op basis daarvan al te stellen dat er geen goed bewijs voor is, vaak is er een slechte correlatie gevonden zonder onderliggende pathofysiologische hypothese. Als het écht goed zou werken, zou de medische wereld het wel inzetten, is een handige vuistregel.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:07 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Waar komt dat verhaal vandaan dat zink zou helpen? Al is dat misschien meer epistemologisch.
Of zoals Jaap zegt "Die kans is nihil".quote:Op donderdag 9 april 2020 20:58 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Wij staan dan zeker niet in de top 10.
En wat heeft dat met de correctheid van de cijfers van andere landen te maken? Ow wacht helemaal niks. Maar als jij denkt dat de cijfers van zo een lijstje betrouwbaar is met landen zoals China ertussen prima.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:03 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Te weinig testen en RIVM geeft zelf al toe dat er veel meer mensen besmet zijn dan de cijfers die naar buiten worden gebracht.
Tevens het niet vaststellen van elke doodsoorzaak.
Wilt u nog meer feiten???
Zolang ik in het heden blijft gaat het meestal goed. Ga ik op de stoel van Nostradamus zitten, dan krijg ik je vaak niet mee.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:06 schreef Kyran het volgende:
[..]![]()
* Kyran pakt even een veertje en ....
Wij zitten vaak op één lijn, soms ook totaal niet, maar voeren best fijna discussies, dus dank daarvoor
quote:Op donderdag 9 april 2020 20:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wel vreemd dat er nog steeds meisjes uitgehuwelijkt worden.quote:Gelijke rechten voor mannen en vrouwen en empowerment van vrouwen en meisjes
Het standaard beleid voor een COVID-19 patiënt met respiratoire ondersteuning (niet hetzelfde als beademing) is (hydro)chloroquine + ceftriaxon of azythromycine (beiden antibiotica), we gebruiken het dus veel. Het is wel zo dat we bij iedereen een ECG maken, om de kans op hartritmestoornissen in te schatten, dat is de belangrijkste en gevaarlijkste bijwerking van hydrochloroquine.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:09 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Gebruiken jullie malaria medicijnen en zo ja, in welke gevallen?
Mja, je had een Nederlandse huisarts die namens een aantal artsen het nodig vond om naar voren te treden en op zijn vingers is getikt door de inspectie: https://www.limburger.nl/(...)ling-coronapatientenquote:Op donderdag 9 april 2020 21:09 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Heb ik nergens gelezen in een serieuze medische bron en is ook in geen enkel ziekenhuis in Nederland beleid, voor zover ik weet. Meestal is op basis daarvan al te stellen dat er geen goed bewijs voor is, vaak is er een slechte correlatie gevonden zonder onderliggende pathofysiologische hypothese. Als het écht goed zou werken, zou de medische wereld het wel inzetten, is een handige vuistregel.
Klopt helemaal wat je zegt, maar dat neemt niet weg dat een grote groep privacy schreeuwers net zo goed zich de hele dag vrijwillig laat volgen en zelfs die informatie laat verkopen.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:09 schreef _I het volgende:
[..]
Het gaat niet om het feit dat je telefoon "weet" waar je bent. Het gaat erom dat overheden je telefoon gaan gebruiken als volgmiddel, als je in quarantaine zit.
Als je anoniem een melding krijgt dat je met iemand in contact bent geweest, hoe weet je dan zeker dat je met iemand in contact bent geweest. Met een mooi algoritme heb je natuurlijk de perfecte crowd control. Het gaat erom dat je nu geen rechten moet opgeven voor deze ziekte, als je niet weet waar het in de toekomst voor gebruikt kan worden. (gezien sommige landen, zeg niet dat dit in NL het geval zal zijn.)
Dat is ook weer waar.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt helemaal wat je zegt, maar dat neemt niet weg dat een grote groep privacy schreeuwers net zo goed zich de hele dag vrijwillig laat volgen en zelfs die informatie laat verkopen.
Inderdaad u snapt het......ik ga er verder niet op in.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:10 schreef Questular het volgende:
[..]
En wat heeft dat met de correctheid van de cijfers van andere landen te maken? Ow wacht helemaal niks. Maar als jij denkt dat de cijfers van zo een lijstje betrouwbaar is met landen zoals China ertussen prima.
Zink wordt praktisch nooit gebruikt in het ziekenhuis. Zo weinig dat het niet eens in het farmacotherapeutisch kompas staat als 'zinkorotaat'. Daarnaast gaf hij het in combinatie met twee veelgebruikte (en mogelijk zinvolle) medicijnen. Tja.... zeg het maar. Waarschijnlijk knappen zulke mensen ook op met azythromycine, hydrochlorquine en een avocado. Ligt het dan echt aan de avocado?quote:Op donderdag 9 april 2020 21:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Mja, je had een Nederlandse huisarts die namens een aantal artsen het nodig vond om naar voren te treden en op zijn vingers is getikt door de inspectie: https://www.limburger.nl/(...)ling-coronapatienten
Verder is dat verhaal ook naar voren gekomen in de VS en wat republikeins georiënteerde media aldaar.
Is er niet een aandoening die er op lijkt en het daarvoor aantoonbaar kan helpen?
En met apple pay erbij is het natuurlijk helemaal feest. Dan weten ze ook nog hoeveel je uitgeeft op elke locatie.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt helemaal wat je zegt, maar dat neemt niet weg dat een grote groep privacy schreeuwers net zo goed zich de hele dag vrijwillig laat volgen en zelfs die informatie laat verkopen.
quote:
https://www.ad.nl/show/mo(...)seizoen-af~a41a36a8/quote:Mojo Concerts roept kabinet op: Blaas het festivalseizoen af
Het kabinet moet zo snel mogelijk een streep zetten door alle grote zomerfestivals. Die oproep deed directeur Ruben Brouwer van Mojo Concerts vanmiddag bij BNR Nieuwsradio. ,,We kunnen wel aanvoelen dat festivals na 1 juni geen doorgang zullen vinden.”
Is er een manier om het nut te onderzoeken nu het zo breed gebruikt wordt? Want het standaard beleid zal ergens op gebaseerd zijn en met zo’n grote groep wil je die aanname bevestigd krijgenquote:Op donderdag 9 april 2020 21:12 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het standaard beleid voor een COVID-19 patiënt met respiratoire ondersteuning (niet hetzelfde als beademing) is (hydro)chloroquine + ceftriaxon of azythromycine (beiden antibiotica), we gebruiken het dus veel. Het is wel zo dat we bij iedereen een ECG maken, om de kans op hartritmestoornissen in te schatten, dat is de belangrijkste en gevaarlijkste bijwerking van hydrochloroquine.
Vaak worden patiënten er erg misselijk van, maar helaas zijn de meeste anti-misselijkheidsmedicijnen ook gevaarlijk voor dezelfde groep aan hartritmestoornissen, dus zijn we zeer behouden met het voorschrijven van beiden. Veel mensen zijn dus hondsberoerd, zonder dat het aantoonbaar nut heeft. Dat is het nare eraan.
Hah, het is dat al gehoord had van die andere twee middelen en dat het zink eruit sprong voor me als iets nieuws, wat daarna ook plots elders voorbij kwam tot mijn verbazing. Dus ik dacht: ik vraag het even.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:15 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zink wordt praktisch nooit gebruikt in het ziekenhuis. Zo weinig dat het niet eens in het farmacotherapeutisch kompas staat als 'zinkorotaat'. Daarnaast gaf hij het in combinatie met twee veelgebruikte (en mogelijk zinvolle) medicijnen. Tja.... zeg het maar. Waarschijnlijk knappen zulke mensen ook op met azythromycine, hydrochlorquine en een avocado. Ligt het dan echt aan de avocado?
Er is zeker een manier om het te onderzoeken, maar dan zouden erg grote dubbelblinke randomly controlled trials moeten zijn. Dat zijn onderzoeken waarbij je random gekozen groepen ofwel een placebo ofwel het medicijn geeft, waarbij de arts zelf ook niet weet wat hij geeft. Hierbij kan je achteraf door de groepen te corrigeren voor overige variabelen kan vergelijken, en kijken of het effect heeft gehad. Dit is erg tijdrovend om juist uit te voeren.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:16 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is er een manier om het nut te onderzoeken nu het zo breed gebruikt wordt? Want het standaard beleid zal ergens op gebaseerd zijn en met zo’n grote groep wil je die aanname bevestigd krijgen
Klopt helemaal, maar doordat je niet meer genoeg energie hebt om goed uit te ademen of te hoesten en daarboven op een verzwakt immuunsysteem hebt, heb je verhoogde kans op een bacteriele 'superinfectie'. Dat 'superinfectie' betekent niet dat het een extra erge infectie is, maar is de benaming voor een bacteriële infectie, bovenop/t.g.v. je virale infectie.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:19 schreef Faraday01 het volgende:
en hoe werkt antibiotica in op een virus? Antibiotica is toch voor bacteriële infecties?
en in dit geval nogal risicovol omdat je een deel van de patiënten een placebo gaat gevenquote:Op donderdag 9 april 2020 21:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Er is zeker een manier om het te onderzoeken, maar dan zouden erg grote dubbelblinke randomly controlled trials moeten zijn. Dat zijn onderzoeken waarbij je random gekozen groepen ofwel een placebo ofwel het medicijn geeft, waarbij de arts zelf ook niet weet wat hij geeft. Hierbij kan je achteraf door de groepen te corrigeren voor overige variabelen kan vergelijken, en kijken of het effect heeft gehad. Dit is erg tijdrovend om juist uit te voeren.
Lol, dat lijkt me vrij naief. Na deze pandemie zal er veel gediscussieerd worden over de verantwoordelijkheid van landen om zulke uitbraken te voorkomen. Dan kan je niet vermijden dat ook andere zaken, zoals CO2 uitstoot, ter sprake komen. Als een land actie moet ondernemen om besmettingen in andere landen te voorkomen, waarom zou hetzelfde dan niet gelden voor schade door klimaatverandering?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat hele klimaatsprookje kan wel in de ijskast voorlopig, tenminste iets positiefs dat hier uit voort komt.
Dat brengt inderdaad meerdere ethische kwesties met zich mee.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
en in dit geval nogal risicovol omdat je een deel van de patiënten een placebo gaat geven
Ah je bent er zo eentjequote:Op donderdag 9 april 2020 21:14 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Inderdaad u snapt het......ik ga er verder niet op in.
U heeft gelijk Nederland no1
Ik zat er helemaal naast nogmaals mijn nederig excuus.
De vraag is waarom het standaard protocol is, alleen omdat ze het wat getest hebben over de wereld en het lijkt te werken? En bij gebrek aan beter?quote:Op donderdag 9 april 2020 21:22 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dat brengt inderdaad meerdere ethische kwesties met zich mee.
Een andere manier is nu dat je de patiënten van land A, met hydrochloroquine met land B, zonder hydrochloroquine gaat vergelijken, maar dan is het zeer moeilijk te zeggen of het eventuele verschil in behandeluitkomst ten gevolge van de hydrochloroquine, of andere gezondheidszorg/epidemiologie is.
Fouten toegeven...….van je fouten leer je.quote:
Omdat de eerste onderzoeken voorzichtig laten zien dat het mogelijk kan werken, en het geen duidelijk negatieve effecten lijkt te hebben. Daarnaast is het relatief gemakkelijk verkrijgbaar en breed inzetbaar. Verder is het niet zo dat ze dingen proberen, en hopen dat het werkt, maar dat er pathofysiologische mechanismen en hypotheses achter schuilen die mogelijk effect hebben. Pathofysiologisch zijn er aanwijzingen dat chloroquine antivirale werking heeft.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:24 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De vraag is waarom het standaard protocol is, alleen omdat ze het wat getest hebben over de wereld en het lijkt te werken? En bij gebrek aan beter?
Goed verhaal.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:25 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Fouten toegeven...….van je fouten leer je.
Fouten wegmoffelen zegt niet dat dan de fouten ook weg zijn.
Ik heb een beetje een domme vraag: hoe groot is de kans om corona te krijgen als je met 10 personen zonder symptomen in een grote tuin samen bent in de leeftijd van 5 tot 45?quote:Op donderdag 9 april 2020 21:05 schreef Arts-assistent het volgende:
Te groot. Niet doen.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:29 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik heb een beetje een domme vraag: hoe groot is de kans om corona te krijgen als je met 10 personen zonder symptomen in een grote tuin samen bent in de leeftijd van 5 tot 45?
Onnodig groot.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:29 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik heb een beetje een domme vraag: hoe groot is de kans om corona te krijgen als je met 10 personen zonder symptomen in een grote tuin samen bent in de leeftijd van 5 tot 45?
En er zijn geen andere bekende Medicijnen beschikbaar die dat ook kunnen en waar je niet hondsberoerd van wordt? Wat is eigenlijk het effect van dit soort bijwerkingen op iemands kansen op beterschap? Of is daar niets over te zeggen in algemene zin?quote:Op donderdag 9 april 2020 21:27 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Omdat de eerste onderzoeken voorzichtig laten zien dat het mogelijk kan werken, en het geen duidelijk negatieve effecten lijkt te hebben. Daarnaast is het relatief gemakkelijk verkrijgbaar en breed inzetbaar. Verder is het niet zo dat ze dingen proberen, en hopen dat het werkt, maar dat er pathofysiologische mechanismen en hypotheses achter schuilen die mogelijk effect hebben. Pathofysiologisch zijn er aanwijzingen dat chloroquine antivirale werking heeft.
Ik gaf al eerder aan u begrijpt het..... Alles positief benaderen.quote:
Je post hier al enige tijd mee. Het antwoord zou je toch moeten weten?quote:Op donderdag 9 april 2020 21:29 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik vroeg me trouwens af in hoeverre de concentratie zink (in welke vorm?) in het bloed kan verhoogd worden voordat toxische effecten optreden. Zink is een essentiële voedingsstof, het is dus reeds aanwezig in het bloed en in de cellen. Zou een veilige dosis uberhaupt zoveel verschil kunnen maken?quote:Op donderdag 9 april 2020 21:15 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Zink wordt praktisch nooit gebruikt in het ziekenhuis. Zo weinig dat het niet eens in het farmacotherapeutisch kompas staat als 'zinkorotaat'. Daarnaast gaf hij het in combinatie met twee veelgebruikte (en mogelijk zinvolle) medicijnen. Tja.... zeg het maar. Waarschijnlijk knappen zulke mensen ook op met azythromycine, hydrochlorquine en een avocado. Ligt het dan echt aan de avocado?
Eerlijk gezegd niet nee, ik ben niet medisch onderlegd.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:33 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Je post hier al enige tijd mee. Het antwoord zou je toch moeten weten?
Er zijn ongelooflijk weinig medicijnen tegen virale infecties, het lichaam zal ze uiteindelijk zelf moeten overwinnen. Als mensheid hebben we voor bijna alle soorten ziekten goede medicijnen, behalve voor virale infecties. Dat is grotendeels te verklaren doordat een virus ín je cellen gaat zitten, en dus geen goed aangrijpingsmechanisme heeft voor medicatie.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:31 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En er zijn geen andere bekende Medicijnen beschikbaar die dat ook kunnen en waar je niet hondsberoerd van wordt? Wat is eigenlijk het effect van dit soort bijwerkingen op iemands kansen op beterschap? Of is daar niets over te zeggen in algemene zin?
En dank je voor de antwoorden
Ik zou het echt niet weten, ik heb van mijn leven nog nooit zink voorgeschreven.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik vroeg me trouwens af in hoeverre de concentratie zink (in welke vorm?) in het bloed kan verhoogd worden voordat toxische effecten optreden. Zink is een essentiële voedingsstof, het is dus reeds aanwezig in het bloed en in de cellen. Zou een veilige dosis uberhaupt zoveel verschil kunnen maken?
Stomme vraag misschien, maar we kunnen testen op de antilichamen tegen dit virus. Waarom kunnen we die eiwitten niet reproduceren?quote:Op donderdag 9 april 2020 21:36 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Er zijn ongelooflijk weinig medicijnen tegen virale infecties, het lichaam zal ze uiteindelijk zelf moeten overwinnen. Als mensheid hebben we voor bijna alle soorten ziekten goede medicijnen, behalve voor virale infecties. Dat is grotendeels te verklaren doordat een virus ín je cellen gaat zitten, en dus geen goed aangrijpingsmechanisme heeft voor medicatie.
We zijn al meer dan honderd jaar op zoek, en na meerdere (virale) crisissen (HIV, SARS, MERS), hebben we nog steeds bijna niks. We hebben enkele matig werkende virusremmers en vallen nu terug op chloroquine wat inmiddels bijna 90 jaar geleden al is ontdekt. Daarnaast hebben we (val)aciclovir en wat HIV remmers, en daar houdt het wel op.
Ik geloof niet dat we nu ineens op korte termijn medicijnen gaan ontdekken, die wel goed werken. Hooguit vinden we een goede combinatie die minder beroerd werkt dan wat we nu hebben, waarmee de overbrugging naar een vaccin -want daar zijn we wel goed in- wat draaglijker maakt.
Ik zeg ook nergens dat Nederland het geweldig goed doet, maar begrijpend lezen is een dingetje schijnbaar.quote:Op donderdag 9 april 2020 21:32 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ik gaf al eerder aan u begrijpt het..... Alles positief benaderen.
Nederland maakt ook fouten net als andere landen...…
En altijd termen als glazen bol en niet te vergeten alu hoedjes. Mensen wegzetten of demoniseren. Soms is de waarheid niet eerlijk ….maar wel waar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |