abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192539624
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:48 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Maar dat hoeven wij toch niet te pikken? Denk je dat Nederland zich oprecht gaat conformeren aan dit soort maatregelen?
60% wil graag een app, 85% staat achter de regels.

Ja dat willen wij graag.
pi_192539684
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:
Bereid je maar vast voor: dit verandert er voor ons in de 1,5 metersamenleving

AD
[..]

Hm. 1,5 metermaatschappij. Nog geen fan.
Waarom rijden er eigenlijk minder trams en treinen? Bestuurder zit toch in een afgesloten hokje?
.
pi_192539685
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:45 schreef _I het volgende:

[..]

In de buitenwereld wel ja. Als je een jaar (of wat) op afstand van mensen hebt leren leven, past alles zich daar op aan.

Over een jaar vind je het raar als er iemand in je nabijheid hoest. Of als iemand zonder handschoenen aan je spullen komt.
Maar dit is toch onwenselijk? Mensen zijn fysieke wezens. Ik geloof echt niet dat je een fysiekloze samenleving kan en moet nastreven!
pi_192539714
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:50 schreef _I het volgende:

[..]

60% wil graag een app, 85% staat achter de regels.

Ja dat willen wij graag.
hoe kom je aan die cijfers???
pi_192539741
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:53 schreef Fer het volgende:

[..]

Waarom rijden er eigenlijk minder trams en treinen? Bestuurder zit toch in een afgesloten hokje?
Ja, maar om nou de bestuurder alleen rond te laten rijden. Minder vraag, is minder aanbod. Alles is geld.
pi_192539749
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:54 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

hoe kom je aan die cijfers???
Dat werd besproken bij OP1 van de week.

AD
pi_192539757
quote:

AD
[..]

Bill gates heeft onlangs nog gezegd dat we misschien wel jaren niet meer naar feesten en festivals kunnen gaan
  donderdag 9 april 2020 @ 18:56:56 #59
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_192539781
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:53 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Maar dit is toch onwenselijk? Mensen zijn fysieke wezens. Ik geloof echt niet dat je een fysiekloze samenleving kan en moet nastreven!
Ja, dat lijkt me ook niet gezond. Dan zou je goed moeten nadenken welke winst je welke prijs waard is.
pi_192539805
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:56 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Bill gates heeft onlangs nog gezegd dat we misschien wel jaren niet meer naar feesten en festivals kunnen gaan
Bill geeft zijn hele leven aan virussen en pandemieën, die ziet alles waarheid worden waar hij de afgelopen jaren mee bezig is geweest. Die ziet een compleet nieuwe wereld voor zich.

Waarmee ik niet denk dat hij ongelijk heeft, in de huidige vorm. Maar ik geloof dat er oplossingen komen. We zijn een slim volkje.
pi_192539873
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:55 schreef _I het volgende:

[..]

Ja, maar om nou de bestuurder alleen rond te laten rijden. Minder vraag, is minder aanbod. Alles is geld.
In dat stuk staat dat ze soms die 1,5m niet kunnen aanhouden door teveel passagiers. Dan moeten ze meer treinen inzetten
.
pi_192539890
Was deze al geplaatst?

Dit staat coronapatiënten te wachten die aan de beademing moeten
Internisten behandelen momenteel vooral patiënten die longproblemen hebben als gevolg van besmetting met het coronavirus. In dit voorlichtingsfilmpje wordt uitgelegd wanneer patiënten aan de beademing moeten en welke gevolgen dat heeft.

Bron NOS
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192539903
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:37 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik merk dat ik moeite heb met de term "het nieuwe normaal".
Ik hoor vaker van dit soort bombastische termen. "nieuwe wereldorde" of "het leven zoals we die kennen zal nooit meer hetzelfde zijn".
Dit soort vage termen beangstigt mij ergens. Het lijkt er namelijk op dat ze iets te verbergen hebben, of dat ze informatie beschikken die wij nog niet (mogen) weten.

Hoe lang duurt dit nieuwe normaal? Hebben we het over weken? maanden? of zelfs jaren?

ik ga echt niet 3 jaar wachten totdat ik mijn moeder een zoen kan geven hoor!
Er is een crisis dus vanaf nu moet iedereen leven volgens mijn autistische ideologie en mijn autistische leefregels, en iedereen die dat niet doet wordt strafrechtelijk aangepakt. Heel relaxt inderdaad.

Hoe het eruit gaat zien blijft nog speculeren nu. Kijk dingetjes zoals met minder tegelijk naar de Befteling of meer thuiswerken is één ding, dat hoeft zelfs niet per se negatief uit te pakken.

Alleen inderdaad het omvormen van het mens-zijn met als excuus de crisissituatie is wel een interessant punt. Totalitaire regimes waren altijd bezig met de 'nieuwe mens' te creëren. Het afschaffen van de mens als sociaal wezen, het afschaffen van dingen als handen schudden, zoenen, überhaupt het idee van de stad in gaan en iemand zoeken om de liefde mee te bedrijven (sorry, het is weer lente). Dat zou er achter weg kunnen komen.

Ik bedoel dit niet als conspiracy of zo maar wel als mogelijke bijwerking. Er ontstaat op z'n minst een vergaande bemoeienis van de overheid in het privéleven, met onze fysieke integriteit. Ik vind dat zelfs nog wel te rechtvaardigen in een fase zoals deze waarin het zorgstelsel onder druk staat, maar als permanente nieuwe realiteit is dat heel gevaarlijk.
pi_192539925
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:00 schreef Fer het volgende:

[..]

In dat stuk staat dat ze soms die 1,5m niet kunnen aanhouden door teveel passagiers. Dan moeten ze meer treinen inzetten
En dan is het niet meer rendabel. Dat zal met veel dingen zo zijn. Als je restaurant ineens nog maar de helft van de mensen kwijt kan, of je terras, schieten de prijzen omhoog. Entertainment wordt een luxeding, die sommige zich kunnen veroorloven.

Je wilt namelijk niet getagt worden als ziek, want dan zit je weer twee weken thuis. Zal je werkgever blij mee zijn.
  donderdag 9 april 2020 @ 19:03:22 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192539939
Sehraz (16), die dagen met corona op ic lag, wil nu anderen helpen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-covid-geld-samen

===================
Het allerbeste wat hij kan doen is zo veel mogelijk bloedplasma afstaan, dat zet iets meer zoden aan de dijk dan voedselpakketten rondbrengen

Zuid-Korea: genezing corona met bloedplasma
https://www.telegraaf.nl/(...)rona-met-bloedplasma
pi_192540142
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Sehraz (16), die dagen met corona op ic lag, wil nu anderen helpen
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-covid-geld-samen

===================
Het allerbeste wat hij kan doen is zo veel mogelijk bloedplasma afstaan, dat zet iets meer zoden aan de dijk dan voedselpakketten rondbrengen

Zuid-Korea: genezing corona met bloedplasma
https://www.telegraaf.nl/(...)rona-met-bloedplasma
Hopen dat dit snel soelaas gaat brengen voor veel mensen. Lief dat Sehraz hiermee ook anderen wil helpen O+
pi_192540160
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:39 schreef _I het volgende:

[..]

Een nieuw normaal heeft geen einde. Dat is het hele eiereten.

Net als dat je sinds 911 uren in de rij staat voor de douane als je naar de US vliegt, zal dit ook veranderingen drijven die nooit meer wijzigen.

Zoals thuiswerken.
Naar vooruitzicht ;(
pi_192540257
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:01 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Er is een crisis dus vanaf nu moet iedereen leven volgens mijn autistische ideologie en mijn autistische leefregels, en iedereen die dat niet doet wordt strafrechtelijk aangepakt. Heel relaxt inderdaad.

Hoe het eruit gaat zien blijft nog speculeren nu. Kijk dingetjes zoals met minder tegelijk naar de Befteling of meer thuiswerken is één ding, dat hoeft zelfs niet per se negatief uit te pakken.

Alleen inderdaad het omvormen van het mens-zijn met als excuus de crisissituatie is wel een interessant punt. Totalitaire regimes waren altijd bezig met de 'nieuwe mens' te creëren. Het afschaffen van de mens als sociaal wezen, het afschaffen van dingen als handen schudden, zoenen, überhaupt het idee van de stad in gaan en iemand zoeken om de liefde mee te bedrijven (sorry, het is weer lente). Dat zou er achter weg kunnen komen.

Ik bedoel dit niet als conspiracy of zo maar wel als mogelijke bijwerking. Er ontstaat op z'n minst een vergaande bemoeienis van de overheid in het privéleven, met onze fysieke integriteit. Ik vind dat zelfs nog wel te rechtvaardigen in een fase zoals deze waarin het zorgstelsel onder druk staat, maar als permanente nieuwe realiteit is dat heel gevaarlijk.
Hoe zie je dat verder voor je dan? Controlestraat?
pi_192540263

Italië tekent Nederland van de kaart af. :')
pi_192540264
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:12 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Naar vooruitzicht ;(
Tja, kan er weinig anders van maken. Zou niet weten hoe "nieuw normaal" anders zou moeten definiëren als "iets wat nieuw is, maar normaal zal worden."

Maar spreek me alsjeblieft tegen. :Y
pi_192540276
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Niet houdbaar, geen vaccin op korte- en middellange termijn. Er blijven 2 opties openen. Langzaam het virus laten verspreiden, of als een bange wezel binnen blijven.
Keuze wordt binnenkort snel gemaakt.
Was het maar zo simpel. Het blijkt inmiddels dat we helemaal geen groepsimmuniteit kunnen krijgen omdat mensen met lichte verschijnselen (dus waarschijnlijk ook alle kinderen) niet immuun worden. Dat betekent dat een vaccin ons ook niet gaat redden. Hoeveel zin heeft verspreiden dan nog?
pi_192540293
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:01 schreef quirina het volgende:
Erg he dat Rotterdamse verpleeghuis. Zoveel doden!
Vertel
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192540350
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:01 schreef quirina het volgende:
Erg he dat Rotterdamse verpleeghuis. Zoveel doden!
Is niet zo gek, werknemers kunnen het gewoon meenemen naar binnen en iedereen besmetten.

Want ze werden ook niet preventief getest o.i.d.
  donderdag 9 april 2020 @ 19:20:16 #74
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192540369
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:18 schreef Arizona het volgende:

[..]

Hier vlakbij zijn al 4 verstandelijk gehandicapten gestorven aan het virus.
Niet zo mooi, maar ze zijn niet de enige hoor, echter zijn er ook in vele woonvormen veel bewoners besmet met het coronavirus.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192540393
quote:

AD
[..]

Alsof Lowlands doorgaat.

Zijn mensen echt zo dom? :')
pi_192540397
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:19 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Is niet zo gek, werknemers kunnen het gewoon meenemen naar binnen en iedereen besmetten.

Want ze werden ook niet preventief getest o.i.d.
Duurt het ook niet even voor je de uitslag van zo'n test hebt? Voor binnenkomst/contact met bewoners testen lijkt me onhaalbaar. Al schijnt men in het Verenigd Koninkrijk nu wel een test te hebben voor ziekenhuispersoneel die binnen 4 uur resultaat geeft.
pi_192540400
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:17 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Vertel
Inspectie onderzoekt vele sterfgevallen in Rotterdams verpleeghuis

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2020 19:23:11 ]
pi_192540408
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Alsof Lowlands doorgaat.

Allemaal een kleedje mee, en je mag er niet af.
pi_192540414
quote:

[..]

Alsof Lowlands doorgaat.

LOWVID20 jeweettoch.
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 19:22:34 #80
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192540425
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel. Het blijkt inmiddels dat we helemaal geen groepsimmuniteit kunnen krijgen omdat mensen met lichte verschijnselen (dus waarschijnlijk ook alle kinderen) niet immuun worden. Dat betekent dat een vaccin ons ook niet gaat redden. Hoeveel zin heeft verspreiden dan nog?
Hoeveel zin heeft om alles op slot te laten blijven
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192540432
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:39 schreef _I het volgende:

[..]

Een nieuw normaal heeft geen einde. Dat is het hele eiereten.

Net als dat je sinds 911 uren in de rij staat voor de douane als je naar de US vliegt, zal dit ook veranderingen drijven die nooit meer wijzigen.

Zoals thuiswerken.
Hopelijk ook minder afhankelijkheid van het buitenland en minder globalisering.
pi_192540464
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:42 schreef _I het volgende:

[..]

"Dit" als in dit virus wel ja. Veranderingen worden meestal lastig teruggedraaid als ze eenmaal werken.

Thuiswerken zorgt voor minder auto's, waarmee weer een klimaatdoelstelling gehaald is. Wordt niet meer omgedraaid. Zo werken die dingen.
Dat hele klimaatsprookje kan wel in de ijskast voorlopig, tenminste iets positiefs dat hier uit voort komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Smack10 op 09-04-2020 19:48:18 ]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 april 2020 @ 19:23:59 #83
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192540469
quote:

[..]

Alsof Lowlands doorgaat.

Denk niet dat het een kwestie van domheid is, maar puur komt door het niet willen accepteren van de situatie.

Ik had een concert in april, die is nu verzet naar september en heb er ook nog één staan in november. Ga er eigenlijk van uit dat die niet doorgaan. Ben ook nog bezig met het plannen van vakantie voor maart 2021, maar zelfs daar heb ik mijn twijfels bij en boek ik alles met "free cancellation".

Wij hebben werkelijk geen idee hoe het verder gaat, maar zomerfestivals kunnen wel uitgesloten worden ja.
pi_192540486
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:22 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Hoeveel zin heeft om alles op slot te laten blijven
Nou, als dat je nog niet duidelijk is, dan kan ik je aanraden om je ergens vanaf deel 50 ofzo in te lezen.
pi_192540511
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat hele klimaatsprookje kan wel in de ijskast voorlopig, tenminste iets positiefs dat hieruit voort komt.
Klimaatsprookje? Je hoeft je domheid op dat gebied niet zo te etaleren hier.
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 19:25:54 #86
446930 crew  ESF1Gamer
pi_192540519
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:24 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Nou, als dat je nog niet duidelijk is, dan kan ik je aanraden om je ergens vanaf deel 50 ofzo in te lezen.
Ga ik niet eens doen, 99% zijn hier paniek aan het zaaien.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_192540535
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:25 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Tuurlijk. Wereldwijd ook.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 april 2020 @ 19:27:28 #88
416575 crew  Evenstar
pi_192540558
quote:

[..]

Welk deel is precies paniekzaaien?

Dat er doden vallen? Dat de lockdown nodig is? Dat wij voorlopig niet naar de situatie van voor maart zullen gaan? Waar zit het paniekzaaien volgens jou? Oprechte vraag.
pi_192540569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:22 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Hopelijk ook minder afhankelijkheid van het buitenland en minder globalisering.
Dat zal vanzelf wel gebeuren. Zo lekker staan we er niet op. En Italie staan we er al helemaal niet meer op. :+
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:23 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat hele klimaatsprookje kan wel in de ijskast voorlopig, tenminste iets positiefs dat hieruit voort komt.
Hm, daar kon je je nog wel eens in vergissen. Men kan nu 1-op-1 aantonen wat welk effect heeft. Ik denk echt dat ze auto's en reizen in zijn algemeenheid gaan aanpakken.
pi_192540574
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:
Net als sportscholen
je gaat dan weer hele andere problemen krijgen

dan wordt iedereen obese

en daarna gaat iedereen dood aan corona
pi_192540594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

Welk deel is precies paniekzaaien?

Dat er doden vallen? Dat de lockdown nodig is? Dat wij voorlopig niet naar de situatie van voor maart zullen gaan? Waar zit het paniekzaaien volgens jou? Oprechte vraag.
Mag ik ook antwoorden?
In de app, het mondkapje en het concert dat niet doorgaat.
pi_192540606
quote:

[..]

interessante woordkeuze wel.. "paniek zaaien"
  Moderator donderdag 9 april 2020 @ 19:29:35 #93
249559 crew  Lavenderr
pi_192540624
Persoonlijk vind ik het best wel een enge boodschap. Dat we waarschijnlijk niet terug gaan naar de tijd van voor de corona. Waarom niet, als het virus uitgewoed is?
pi_192540628
quote:

[..]

8)7
pi_192540648
quote:
8s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:28 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

dan wordt iedereen obese

Ik kwam paar collega's tegen na 4 weken, zijn wel wat dikker geworden :x
Ik drink nu ook meer bier dan normaal, uit verveling. En mn vrouw bakt ook meer zoetigheden. Gelukkig sport ik nog wel evenveel.
pi_192540658
quote:
8s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:28 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

dan wordt iedereen obese

Daar hebben ze al een oplossing voor, 28 mln investeringen in E-health;

Regeling van de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport van 6 april 2020, kenmerk 1666858-203598-DMO houdende wijziging van de Stimuleringsregeling E-health Thuis in verband met de uitbraak van COVID-19
De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport,

Gelet op de artikelen 3 en 5 van de Kaderwet VWS-subsidies en artikel 1.3 van de Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS;

Besluit:

ARTIKEL I
De Stimuleringsregeling E-health Thuis wordt als volgt gewijzigd:

– coronacrisis:
de crisis die zich vanaf de eerste COVID-19-besmetting in Nederland aan het ontwikkelen is als gevolg van de verspreiding van het coronavirus;
pi_192540662
in deze nieuwe maatschappij gaan wel al die social media influencers failliet toch..

interessante tijden
pi_192540666
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:27 schreef _I het volgende:
Hm, daar kon je je nog wel eens in vergissen. Men kan nu 1-op-1 aantonen wat welk effect heeft. Ik denk echt dat ze auto's en reizen in zijn algemeenheid gaan aanpakken.
Hoe bedoel je dat men dat nu kan aantonen?

De hoeveelheid CO2 in de atmosfeer zal er niet minder mee worden (alleen de toename door menselijke invloed wel voor dit jaar) en de hoeveelheid aerosolen zal dit jaar minder zijn dan andere jaren.
pi_192540671
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Persoonlijk vind ik het best wel een enge boodschap. Dat we waarschijnlijk niet terug gaan naar de tijd van voor de corona. Waarom niet, als het virus uitgewoed is?
Ik vind het doodeng. Word hier echt somber van.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 april 2020 @ 19:31:14 #100
416575 crew  Evenstar
pi_192540677
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:27 schreef _I het volgende:

[..]

Dat zal vanzelf wel gebeuren. Zo lekker staan we er niet op. En Italie staan we er al helemaal niet meer op. :+
[..]

Ik ben het vaak met je eens, maar denk echt dat je nu een beetje te ver doorschiet.

Denk je serieus dat wij straks niet meer met de vliegtuig op reis mogen? Dat heeft meer impact op de wereld en de economie dan dat je zou verwachten. Als je je burgers die tot nu toe goed gehoorzamen op de kast wil jagen moet je dat soort dingen gaan doen. Gaat niet gebeuren.
pi_192540681
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Klimaatsprookje? Je hoeft je domheid op dat gebied niet zo te etaleren hier.
Het idee dat door in Nederland burgers van het gas en aan allerhande belastende elektrische toepassingen te dwingen wij een wenselijke invloed uitoefenen op het klimaat lijkt mij toch vrij duidelijk wel een sprookje, ja.
  donderdag 9 april 2020 @ 19:32:08 #102
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192540701
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Snap ik heel goed,.... maar we kunnen nu echt niet in verre toekomst kijken hoe het allemaal is. We zijn nu erg voorzichtig met alles, echter moeten we nog 1,5 meter afstand van elkaar houden, geen hand schudden, ook elkaar geen kusjes(niet zoenen) en etc.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')