Ik hoop het ook, dat het corona virus zich niet verder door ontwikkeld..quote:
Het is gewoonweg nog te kort dag. Dit soort studies gaat echt veel meer tijd vergen. Dat kun je niet in 2 maanden uitzoeken. Maar de onzekerheden zijn wel erg frustrerend natuurlijk. Alsof het niet al erg genoeg is... weten we niet eens hoe erg het nu eigenlijk is.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Héél verwarrend en door de overvloed van elkaar tegensprekende berichten raak je ook in de war. Wie en wat kun je nog geloven?
Dat is dan heel fijn voor jou. Handen wassen vind ik geen punt, dat deed ik toch al, maar die afstand vind ik echt niet fijn en dat je sommige familieleden niet meer kunt opzoeken vind ik wel heel erg naar. Nu merk je toch hoe belangrijk persoonlijk contact met andere mensen is.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo erg om 1,5 meter afstand van vreemden te bewaren en wat vaker handen te wassen.
Irritant dat de andere EU landen naar voren hebben geschoven om het uit te vechten terwijl ze het er zelf ook mee eens zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:58 schreef DonDruiper het volgende:
Het door en door corrupte Italië die er al jaren een zooitje van maakt is mad omdat Nederland niet even een paar miljard overmaakt zonder voorwaarden.
Koekoek
Als je dat eruit haalt, snap je niet wat Rutte bedoelde, geloof ik..quote:Op donderdag 9 april 2020 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook. Vind het onbegrijpelijk wat Rutte zegt. Dan is hij toch gewoon mensen bang aan het maken? Als het virus uitgeraasd is kunnen we toch weer terug naar normaal? Waarom zou dat niet kunnen? Ik begrijp die uitspraak echt niet.
Het virus zal niet, uitwoeden. Dat blijft bestaan (do not shoot the messenger).quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Persoonlijk vind ik het best wel een enge boodschap. Dat we waarschijnlijk niet terug gaan naar de tijd van voor de corona. Waarom niet, als het virus uitgewoed is?
Dit gaat nog even duren, maar ben nog steeds van mening dat wij uiteindelijk gewoon weer terugkeren naar ons leventje van voor maart, met wat aanpassingen. Sommige veranderingen zullen blijvend zijn, maar dat kunnen ook positieve veranderingen zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is dan heel fijn voor jou. Handen wassen vind ik geen punt, dat deed ik toch al, maar die afstand vind ik echt niet fijn en dat je sommige familieleden niet meer kunt opzoeken vind ik wel heel erg naar. Nu merk je toch hoe belangrijk persoonlijk contact met andere mensen is.
Prachtige post en zo waar.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het virus zal niet, uitwoeden. Dat blijft bestaan (do not shoot the messenger).
Alle maatregelen hebben tot doel om de verspreiding kleiner te houden dan de (opgeschaalde) zorg aankan. Isolatie en afstandhouden, zullen mensen niet beter worden.
Hoe dan ook zullen bepaalde kwetsbaren, besmet worden en overlijden aan de gevolgen.
Dat slikken en hoe sneller "we" dat doen, is het nieuwe normaal. Hoe sneller "we"de nieuwe situatie accepteren hoe beter. Onderwijl blijven zoeken naar verantwoorde oplossingen.
Ondertussen zal men versneld (als een doorgeslagen waanzinnige) allerlei medicijnen en vaccins gaan willen ontwikkelen. Tegelijkertijd zullen allerlei charlatans gaan opstaan waar mensen zich aan vast zullen klampen om al overgevende, denken (daar)door gered te worden.
Dan nog zal dat geen garantie zijn noch gaan voorkomen dat hoe dan ook mensen zullen overlijden aan het virus.
Anno 2020, dankzij alle progressie, sterven aan de griep wereldwijd nog 'maar' 300.000 tot 650.000 mensen per jaar. Covid19 zal aan dat aantal een paar honderdduizend en wie weet miljoen, toevoegen.
Geen fijn nieuws, het heeft ook geen zin dat te negeren, onze samenleving en manier van leven daarvoor te (laten) vernietigen omdat "we" de dood niet willen accepteren.
Nogmaals: al onze goed bedoelde maatregelen zullen - op termijn - geen mensen die bevattelijk zijn, gaan redden.
Mag ik je een compliment geven? Dat had ik nooit gedacht dat je dit zou typen, dacht altijd dat je de komende jaren voor de lockdown zoals die nu is was.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit gaat nog even duren, maar ben nog steeds van mening dat wij uiteindelijk gewoon weer terugkeren naar ons leventje van voor maart, met wat aanpassingen. Sommige veranderingen zullen blijvend zijn, maar dat kunnen ook positieve veranderingen zijn.
Wel een extreem pessimistische kijk erop zeg. Waarom zou er niet op termijn een medicijn,vaccin,behandelmethode, oplossing kunnen komen.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het virus zal niet, uitwoeden. Dat blijft bestaan (do not shoot the messenger).
Alle maatregelen hebben tot doel om de verspreiding kleiner te houden dan de (opgeschaalde) zorg aankan. Isolatie en afstandhouden, zullen mensen niet beter worden.
Hoe dan ook zullen bepaalde kwetsbaren, besmet worden en overlijden aan de gevolgen.
Dat slikken en hoe sneller "we" dat doen, is het nieuwe normaal. Hoe sneller "we"de nieuwe situatie accepteren hoe beter. Onderwijl blijven zoeken naar verantwoorde oplossingen.
Ondertussen zal men versneld (als een doorgeslagen waanzinnige) allerlei medicijnen en vaccins gaan willen ontwikkelen. Tegelijkertijd zullen allerlei charlatans gaan opstaan waar mensen zich aan vast zullen klampen om al overgevende, denken (daar)door gered te worden.
Dan nog zal dat geen garantie zijn noch gaan voorkomen dat hoe dan ook mensen zullen overlijden aan het virus.
Anno 2020, dankzij alle progressie, sterven aan de griep wereldwijd nog 'maar' 300.000 tot 650.000 mensen per jaar. Covid19 zal aan dat aantal een paar honderdduizend en wie weet miljoen, toevoegen.
Geen fijn nieuws, het heeft ook geen zin dat te negeren, onze samenleving en manier van leven daarvoor te (laten) vernietigen omdat "we" de dood niet willen accepteren.
Nogmaals: al onze goed bedoelde maatregelen zullen - op termijn - geen mensen die bevattelijk zijn, gaan redden.
Niks is uitgesloten, maar de kans is klein. Het is te ver verspreid en te besmettelijk. Aangezien het ook niet heel dodelijk is is de kans klein dat het uitdooft.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:07 schreef DonDruiper het volgende:
Kan het ook niet gewoon zijn dat het virus er op een gegeven moment er niet meer is?
Dat is echt heel bizarquote:Op donderdag 9 april 2020 20:06 schreef banaantjeEE het volgende:
Elke 45 seconden sterft er een Amerikaan aan de gevolgen van het coronavirus. De staat New York telt nu de meeste besmettingen ter wereld.
Bron: HLN
Inderdaad. Je schiet er niets mee op en je maakt mensen nog banger dan ze al zijn. Laten we realistisch blijven en niet op de zaken vooruit lopen met doemdenkerij. Hopelijk wordt er snel een medicijn ontwikkeld en kunnen we weer terug naar vóór de corona. Nu nog goed aan de regels houden en dan later weer normaal kunnen leven.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:09 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel een extreem pessimistische kijk erop zeg. Waarom zou er niet op termijn een medicijn,vaccin,behandelmethode, oplossing kunnen komen.
Waarom moet het zwartste scenario perse als meest realistische gepschetst worden?
Oké,quote:Op donderdag 9 april 2020 20:09 schreef Kyran het volgende:
[..]
Niks is uitgesloten, maar de kans is klein. Het is te ver verspreid en te besmettelijk. Aangezien het ook niet heel dodelijk is is de kans klein dat het uitdooft.
Dit, iedereen brengt iets als een feit. En van alles en nog wat staat haaks op elkaar.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Héél verwarrend en door de overvloed van elkaar tegensprekende berichten raak je ook in de war. Wie en wat kun je nog geloven?
Dat zou impliceren dat de natuur een plan heeft, wat niet het geval is.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:49 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ook de natuur regelt overbevolking in vormen van muterende virussen als SARS MERS en Covid 19
Corona muteert met een andere verspreider eerste mutatie vleermuis civetkat SARSquote:Op donderdag 9 april 2020 20:07 schreef DonDruiper het volgende:
Kan het ook niet gewoon zijn dat het virus er op een gegeven moment er niet meer is?
Waarschijnlijk doet het dat ook, want dat zien we wel vaker bij virussen.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oké,
Kan het ook muteren naar een onschuldige verkoudheidsvirus?
Haha, bedankt. Waardeer het wel dat je dit gewoon zegtquote:Op donderdag 9 april 2020 20:08 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Mag ik je een compliment geven? Dat had ik nooit gedacht dat je dit zou typen, dacht altijd dat je de komende jaren voor de lockdown zoals die nu is was.
Gelukkig dus niet
Dat kan inderdaad, maar daar kunnen wij niet van uitgaan.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oké,
volgens een viroloog wel. Bron Parool.nl . Eerder gepost vandaag. Die gaf ook aan dat de warmere temperaturen / zomer zn positieve effect gaat hebben. Maar Trouw zei weer van niet (artikel niet gelezen, alleen kop in Twitter...)quote:Op donderdag 9 april 2020 20:12 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oké,
Ik zei dan ook vreemden.quote:Op donderdag 9 april 2020 20:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is dan heel fijn voor jou. Handen wassen vind ik geen punt, dat deed ik toch al, maar die afstand vind ik echt niet fijn en dat je sommige familieleden niet meer kunt opzoeken vind ik wel heel erg naar. Nu merk je toch hoe belangrijk persoonlijk contact met andere mensen is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |