Nog niet onomstotelijk, maar het lijkt zwaar in die richting te wijzen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Het blijkt als in onomstotelijk bewezen?
Ook de natuur regelt overbevolking in vormen van muterende virussen als SARS MERS en Covid 19quote:Op donderdag 9 april 2020 19:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat men nu niet meer bezig gaat zijn met de komende recessie, economisch herstel, gezondheidszorg nog beter inrichten, afhankelijkheid van andere landen verminderen etc. ?
Dadelijk ga je nog zeggen dat het coronavirus komt door klimaatverandering zeker.
Nee volgens dit artikelquote:Op donderdag 9 april 2020 19:44 schreef Questular het volgende:
[..]
Het blijkt als in onomstotelijk bewezen?
Maar ik heb vandaag ook ergens gelezen dat mensen met zeer lichte klachten die weinig antistoffen aanmaken, áls ze het opnieuw krijgen weer zeer lichte klachten ontwikkelen.quote:Onderzoek Heinsberg: sterftecijfer door corona veel lager
Vandaag om 15:40 door Benti Banach
Onderzoek Heinsberg: sterftecijfer door corona veel lager
Het coronavirus blijkt veel minder sterfelijk dan tot dusver gedacht, blijkt uit de eerste testresultaten in de Duitse grensregio Heinsberg. In een grootschalig bevolkingsonderzoek in de gemeente Gangelt blijkt 15 procent besmet te zijn geweest.
Bloedtesten onder ruim 500 inwoners van Gangelt wijzen uit dat 15 procent – ofwel 1875 van de 12.500 Gangeltenaren – besmet is of is geweest met het coronavirus. Slechts 405 mensen in Gangelt zijn echter positief getest. De overgrote meerderheid van de geïnfecteerde personen is niet getest.
Er kan nu ook een nauwkeuriger sterftecijfer worden vastgesteld: 0,37 procent. Dat is ruim vijf keer zo laag als de 1,98 procent die uit eerdere studies naar voren kwam en waar de Amerikaanse John Hopkins University doorgaans van uitgaat.
„De eerdere mortaliteitscijfers zijn altijd gebaseerd geweest op het aantal sterfgevallen in verhouding tot het aantal positief geteste personen. Met ons bevolkingsonderzoek in Gangelt zijn we nu voor het eerst te weten gekomen hoeveel mensen daadwerkelijk besmet zijn geweest”, zegt viroloog Hendrik Streeck, die het onderzoek leidt. In het onderzoek zijn dus ook de licht besmette gevallen meegerekend.
Carnavalsviering
Het sterftecijfer is volgens Streeck algemeen toepasbaar, maar de besmettingsgraad van 15 procent niet, want Gangelt is bijzonder sterk getroffen door het coronavirus, stelt de viroloog. Een carnavalsviering in het dorpje Langbroich in de gemeente is de grootste besmettingshaard geweest. Van daaruit heeft het virus zich snel verspreid, ook naar Limburg.
Het team van Streeck en collega’s van de universiteit Bonn proberen ook nog uit te zoeken wie waarom besmet is geraakt. Daarvoor is een uitgebreide enquête onder honderden inwoners van Gangelt gehouden. De onderzoekers willen weten wie waar is geweest, wat heeft gedaan en met wie contact heeft gehad.
Catastrofe
Volgens landraad Stephan Pusch van de Kreis Heinsberg is zijn regio langs de rand van de afgrond geschoren. „Als we met een besmettingsgraad van 15 procent een of twee weken hadden gewacht, was de catastrofe enorm geweest. Dan hadden we grote problemen gekregen met de capaciteit in onze gezondheidszorg. Nu blijkt dat onze maatregelen werken en lijken we over de top van de berg heen te zijn”, verwijst Pusch naar de actuele cijfers uit Heinsberg.
De groep van 15 procent die besmet is geweest, is nu immuun. Wetenschappers en de politiek denken nu na met welke strategie dit getal kan worden uitgebreid naar groepsimmuniteit van 60 tot 70 procent. Ook wordt overwogen om de strenge maatregelen na Pasen ietwat af te schalen. Bondskanselier Merkel neemt daar volgende week een besluit over. Wel staat vast dat in de buurt van ouderen en andere kwetsbare personen niet kan worden afgeschaald.
Rutte heeft tot nu toe nooit gelijk gehad in deze crisis dus ik ben hoopvol dat hij nu weer geen gelijk heeft.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dát bedoel ik dus. Rutte kan niet in de toekomst kijken. Dat kan niemand.
Wat een rare post. Om je vragen te beantwoorden:quote:Op donderdag 9 april 2020 19:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oh jij denkt dat men nu niet meer bezig gaat zijn met de komende recessie, economisch herstel, gezondheidszorg nog beter inrichten, afhankelijkheid van andere landen verminderen etc. ?
Dadelijk ga je nog zeggen dat het coronavirus komt door klimaatverandering zeker.
quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Persoonlijk vind ik het best wel een enge boodschap. Dat we waarschijnlijk niet terug gaan naar de tijd van voor de corona. Waarom niet, als het virus uitgewoed is?
Denk dat ze beter boten etc. kunnen aanpakken, die stoten gigantisch veel meer rotzooi uit.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:27 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zal vanzelf wel gebeuren. Zo lekker staan we er niet op. En Italie staan we er al helemaal niet meer op.
[..]
Hm, daar kon je je nog wel eens in vergissen. Men kan nu 1-op-1 aantonen wat welk effect heeft. Ik denk echt dat ze auto's en reizen in zijn algemeenheid gaan aanpakken.
Héél verwarrend en door de overvloed van elkaar tegensprekende berichten raak je ook in de war. Wie en wat kun je nog geloven?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee volgens dit artikel
[..]
Maar ik heb vandaag ook ergens gelezen dat mensen met zeer lichte klachten die weinig antistoffen aanmaken, áls ze het opnieuw krijgen weer zeer lichte klachten ontwikkelen.
Dus het is beetje verwarrend alemaal.
Ik denk zelfs niet dat de hele toerisme sector nu genegeerd wordt totdat er een vaccin is hoor, dan valt er namelijk écht niks meer te redden; alles en iedereen in die sector is dan failliet. Ook vliegtuigen kan je nog inzetten met wat aangepaste maatregelen. De grootste uitdaging gaat zijn om een bestemming te vinden die open is voor toeristen. Over een paar maanden denk ik wel dat er al weer meer landen open gaan zijn, maar die zullen ook niet in één keer open gaan allemaal. Duurt dus wel even voordat alles weer langzaam is opgestart (met aangepaste maatregelen), maar ik denk niet dat ze de hele sector maar gewoon gaan sluiten tot er een vaccin is. De mensheid is ook gewoon verwend geraakt; die gaan zoiets echt niet slikken; helemaal niet als de nummers stabiel blijven of dalen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als je het puur hebt over tijdens dit crisis dan heb je natuurlijk gelijk. Alle toerisme ligt sowieso al stil. Ik dacht dat jij het had over de toekomest. Dat men vliegreizen etc. aan banden gingen leggen voor klimaat doeleinden etc. Alle verhalen lopen opeens doorelkaar, dus kan best zijn dat ik dingen nu doorelkaar haal
quote:Op donderdag 9 april 2020 19:49 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ook de natuur regelt overbevolking in vormen van muterende virussen als SARS MERS en Covid 19
Mensen die in sprookjes geloven doen dat niet zomaar natuurlijk.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het idee dat door in Nederland burgers van het gas en aan allerhande belastende elektrische toepassingen te dwingen wij een wenselijke invloed uitoefenen op het klimaat lijkt mij toch vrij duidelijk wel een sprookje, ja.
Dat is geen stropop, er zijn verschillende klimaat- en milieudoelstellingen vastgelegd. Dat landen op een uiteenlopende manieren toewerken naar die doelstellingen doet daar niet zoveel aan af.quote:
Iedereen aan de state sponsored DMAA toch.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:32 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
pfff
had gehoopt op state sponsered kuurtjes trt & clen om iets van gains thuis te kunnen maken
En hiervoor heb je een track & trace systeem nodig, liefst Europees. Anders verplaats je risico's. Er zal meer ruimte moeten zijn in vliegtuigen, dus duurder.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk zelfs niet dat de hele toerisme sector nu genegeerd wordt totdat er een vaccin is hoor, dan valt er namelijk écht niks meer te redden; alles en iedereen in die sector is dan failliet. Ook vliegtuigen kan je nog inzetten met wat aangepaste maatregelen. De grootste uitdaging gaat zijn om een bestemming te vinden die open is voor toeristen. Over een paar maanden denk ik wel dat er al weer meer landen open gaan zijn, maar die zullen ook niet in één keer open gaan allemaal. Duurt dus wel even voordat alles weer langzaam is opgestart (met aangepaste maatregelen), maar ik denk niet dat ze de hele sector maar gewoon gaan sluiten tot er een vaccin is. De mensheid is ook gewoon verwend geraakt; die gaan zoiets echt niet slikken; helemaal niet als de nummers stabiel blijven of dalen.
Erg postief artikel. Zou mooi zijn. 0.37% slechts wat dood gaat als ze besmet zijn. Geeft de burger moed!quote:Op donderdag 9 april 2020 19:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee volgens dit artikel
[..]
Maar ik heb vandaag ook ergens gelezen dat mensen met zeer lichte klachten die weinig antistoffen aanmaken, áls ze het opnieuw krijgen weer zeer lichte klachten ontwikkelen.
Dus het is beetje verwarrend allemaal.
Tja, de nederlanders zijn hier zo te lezen een beetje van de kaart, dus daar hebben de Italianen best wel een beetje gelijk in..quote:
Soort CBS cijfers van Italie. Je ziet gewoon dat er vier keer zoveel doden zijn dan normaal in maart.twitter:MarcelloPuca twitterde op donderdag 09-04-2020 om 18:27:16The Italian National Statistical Institute just released an update on 2020 mortality rate (up to March 28).
Focusing on #Lombardia, updated estimates (with @sergallet and Paolo Buonanno) show that official #COVIDー19 deaths account for ~half of the observed excess mortality. 1/n https://t.co/E3PnRrLVaq reageer retweet
Op een "idee" dat we zelf het klimaat kunnen regelen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:32 schreef _I het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat men de effecten van minder auto's moet kunnen meten. Waar zijn al die onderzoeken dan op gebaseerd?
Ik vind het niet zo erg om 1,5 meter afstand van vreemden te bewaren en wat vaker handen te wassen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Persoonlijk vind ik het best wel een enge boodschap. Dat we waarschijnlijk niet terug gaan naar de tijd van voor de corona. Waarom niet, als het virus uitgewoed is?
Wat het klimaat over een maand doet? Weet je zeker dat je niet het weer bedoelt?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Op een "idee" dat we zelf het klimaat kunnen regelen.
We weten niet eens wat het klimaat over een maand doet, maar goed dat is een andere discussie.
Klimaat is maar 1 van de 17 doelen (edit; iets meer dan 1);quote:Op donderdag 9 april 2020 19:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Op een "idee" dat we zelf het klimaat kunnen regelen.
We weten niet eens wat het klimaat over een maand doet, maar goed dat is een andere discussie.
Er zijn meer mensen dan jij. Mensen die graag naar een concert, festival of feestje gaan bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:58 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo erg om 1,5 meter afstand van vreemden te bewaren en wat vaker handen te wassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |