Het idee dat door in Nederland burgers van het gas en aan allerhande belastende elektrische toepassingen te dwingen wij een wenselijke invloed uitoefenen op het klimaat lijkt mij toch vrij duidelijk wel een sprookje, ja.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:25 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Klimaatsprookje? Je hoeft je domheid op dat gebied niet zo te etaleren hier.
Snap ik heel goed,.... maar we kunnen nu echt niet in verre toekomst kijken hoe het allemaal is. We zijn nu erg voorzichtig met alles, echter moeten we nog 1,5 meter afstand van elkaar houden, geen hand schudden, ook elkaar geen kusjes(niet zoenen) en etc.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Persoonlijk vind ik het best wel een enge boodschap. Dat we waarschijnlijk niet terug gaan naar de tijd van voor de corona. Waarom niet, als het virus uitgewoed is?
pfffquote:Op donderdag 9 april 2020 19:30 schreef _I het volgende:
[..]
Daar hebben ze al een oplossing voor;
Regeling van de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport van 6 april 2020, kenmerk 1666858-203598-DMO houdende wijziging van de Stimuleringsregeling E-health Thuis in verband met de uitbraak van COVID-19
De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport,
Gelet op de artikelen 3 en 5 van de Kaderwet VWS-subsidies en artikel 1.3 van de Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS;
Besluit:
ARTIKEL I
De Stimuleringsregeling E-health Thuis wordt als volgt gewijzigd:
– coronacrisis:
de crisis die zich vanaf de eerste COVID-19-besmetting in Nederland aan het ontwikkelen is als gevolg van de verspreiding van het coronavirus;
Neuh, brandstoffen zijn nu eenmaal niet onbeperkt beschikbaar.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:31 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het idee dat door in Nederland burgers van het gas en aan allerhande belastende elektrische toepassingen te dwingen wij een wenselijke invloed uitoefenen op het klimaat lijkt mij toch vrij duidelijk wel een sprookje, ja.
Ik neem toch aan dat men de effecten van minder auto's moet kunnen meten. Waar zijn al die onderzoeken dan op gebaseerd?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat men dat nu kan aantonen?
De hoeveelheid CO2 in de atmosfeer zal er niet minder mee worden (alleen de toename door menselijke invloed wel voor dit jaar) en de hoeveelheid aerosolen zullen dit jaar minder zijn dan andere jaren.
Ik denk dat in de nasleep hiervan plezier vliegreisjes wel de minste van onze zorgen zullen zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben het vaak met je eens, maar denk echt dat je nu een beetje te ver doorschiet.
Denk je serieus dat wij straks niet meer met de vliegtuig op reis mogen? Dat heeft meer impact op de wereld en de economie dan dat je zou verwachten. Als je je burgers die tot nu toe goed gehoorzamen op de kast wil jagen moet je dat soort dingen gaan doen. Gaat niet gebeuren.
Het wordt volgens mij gewoon weer uit verband gerukt. Ja, wij gaan niet terug naar de tijd voor maart zolang er geen werkzame oplossing is. Daarna zal alles weer heer snel terugkeren naar hoe het was. Vraag is hoelang het gaat duren.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Persoonlijk vind ik het best wel een enge boodschap. Dat we waarschijnlijk niet terug gaan naar de tijd van voor de corona. Waarom niet, als het virus uitgewoed is?
Dat is toch niet de boodschap? Rutte zegt "De 1,5 meter zal nog lang bij ons blijven" en dat de weg naar 'normaal' erg lang zal zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Ze zijn er inmiddels achter gekomen dat mensen die lichte symptomen krijgen, niet immuun worden. Dus waarschijnlijk ook kinderen niet. Zo heb je onvoldoende mensen om groepsimmuniteit te verkrijgen. Een vaccin werkt ook op basis van een verzwakt virus en zal ons dus ook niet helpen. Het hele idee van immuniteit is dus nutteloos geworden.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, dat zeg ik, de hoeveelheid uitgestoten CO2 zal dit jaar lager zijn dan vorige jaren, waarmee de hoeveelheid in de atmosfeer ietsje minder zal toenemen. Daarnaast zal de uitstoot van aerosolen ook minder zijn(die hebben een kortdurende lokale verlaging van de temperatuur tot gevolg) wat sneller van invloed is. Maar wat moet er dan aangetoond mee worden?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:32 schreef _I het volgende:
[..]
Ik neem toch aan dat men de effecten van minder auto's moet kunnen meten. Waar zijn al die onderzoeken dan op gebaseerd?
Ja, dat het niet bovenaan ons lijstje staat is natuurlijk logisch, maar ze gaan het niet verbieden om het verbieden.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:33 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik denk dat in de nasleep hiervan plezier vliegreisjes wel de minste van onze zorgen zullen zijn.
Rutte heeft het over nieuw normaal, dus niet teruggaan naar hoe het was.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het wordt volgens mij gewoon weer uit verband gerukt. Ja, wij gaan niet terug naar de tijd voor maart zolang er geen werkzame oplossing is. Daarna zal alles weer heer snel terugkeren naar hoe het was. Vraag is hoelang het gaat duren.
Hoe langer het duurt, hoe meer dingen blijvend zullen zijn, omdat dat dan "normaal" is geworden, maar voordat het zo ver is zijn wij jaren verder.
Mooie stropop. Ondertussen gaat men in duitsland "vanwege het klimaat" juist aan datzelfde aardgas. En in wat voor centrales denk jij dat de elektriciteit opgewekt wordt wanneer er geen wind staat en het niet zonnig is?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:32 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Neuh, brandstoffen zijn nu eenmaal niet onbeperkt beschikbaar.
Bill Gates was nooit zo goed in anti-virus.quote:Op donderdag 9 april 2020 18:58 schreef _I het volgende:
[..]
Bill geeft zijn hele leven aan virussen en pandemieën, die ziet alles waarheid worden waar hij de afgelopen jaren mee bezig is geweest. Die ziet een compleet nieuwe wereld voor zich.
Waarmee ik niet denk dat hij ongelijk heeft, in de huidige vorm. Maar ik geloof dat er oplossingen komen. We zijn een slim volkje.
Niet omdat het permanent is, maar omdat het over de lange termijn gaat.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:34 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Rutte heeft het over nieuw normaal, dus niet teruggaan naar hoe het was.
quote:Op donderdag 9 april 2020 19:16 schreef Smack10 het volgende:
[ afbeelding ]
Italië tekent Nederland van de kaart af.
quote:Op donderdag 9 april 2020 19:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Bill Gates was nooit zo goed in anti-virus.
Nou, voorlopig zal je geen land inkomen voor pleziertochten. Vliegtuigen staan allemaal stil en vliegtuigmaatschappijen vallen snel om.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben het vaak met je eens, maar denk echt dat je nu een beetje te ver doorschiet.
Denk je serieus dat wij straks niet meer met de vliegtuig op reis mogen? Dat heeft meer impact op de wereld en de economie dan dat je zou verwachten. Als je je burgers die tot nu toe goed gehoorzamen op de kast wil jagen moet je dat soort dingen gaan doen. Gaat niet gebeuren.
Tjonge, toen iedereen elkaar op 1 januari de beste wensen wenste voor 2020 had niemand kunnen bevroeden wat dit jaar voor ons in petto zou hebben. Omvoorstelbaar dat in zo'n korte tijd het leven van ons allemaal zo ingrijpend is veranderd...quote:Op donderdag 9 april 2020 19:33 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het wordt volgens mij gewoon weer uit verband gerukt. Ja, wij gaan niet terug naar de tijd voor maart zolang er geen werkzame oplossing is. Daarna zal alles weer heer snel terugkeren naar hoe het was. Vraag is hoelang het gaat duren.
Hoe langer het duurt, hoe meer dingen blijvend zullen zijn, omdat dat dan "normaal" is geworden, maar voordat het zo ver is zijn wij jaren verder.
Zo begreep ik het ook. Hoewel ik op zich wel blij ben met de hygiëne maatregelen, die blijven hopelijk een beetje hangen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet omdat het permanent is, maar omdat het over de lange termijn gaat.
Eind januari daarentegen zagen velen het wél aankomen.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:36 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Tjonge, toen iedereen elkaar op 1 januari de beste wensen wenste voor 2020 had niemand kunnen bevroeden wat dit jaar voor ons in petto zou hebben. Omvoorstelbaar dat in zo'n korte tijd het leven van ons allemaal zo ingrijpend is veranderd...
Ik kan het gewoon niet bevatten![]()
Zo zwart/wit is het absoluut niet.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ze zijn er inmiddels achter gekomen dat mensen die lichte symptomen krijgen, niet immuun worden. Dus waarschijnlijk ook kinderen niet. Zo heb je onvoldoende mensen om groepsimmuniteit te verkrijgen. Een vaccin werkt ook op basis van een verzwakt virus en zal ons dus ook niet helpen. Het hele idee van immuniteit is dus nutteloos geworden.
De mensen die wel zware klachten hadden, zijn maximaal 8 maanden tot 1,5 jaar immuun waarschijnlijk, dus zelfs al zouden we allemaal zware klachten krijgen, zouden we nog maar tijdelijk immuun zijn.
Gaan ze dan monitoren hoeveel lichaamsbeweging je dagelijks krijgt?quote:Op donderdag 9 april 2020 19:30 schreef _I het volgende:
[..]
Daar hebben ze al een oplossing voor, 28 mln investeringen in E-health;
Regeling van de Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport van 6 april 2020, kenmerk 1666858-203598-DMO houdende wijziging van de Stimuleringsregeling E-health Thuis in verband met de uitbraak van COVID-19
De Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport,
Gelet op de artikelen 3 en 5 van de Kaderwet VWS-subsidies en artikel 1.3 van de Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS;
Besluit:
ARTIKEL I
De Stimuleringsregeling E-health Thuis wordt als volgt gewijzigd:
– coronacrisis:
de crisis die zich vanaf de eerste COVID-19-besmetting in Nederland aan het ontwikkelen is als gevolg van de verspreiding van het coronavirus;
Dat minder auto's prima kunnen, dat het bijdraagt aan de doelstellingen waar wij ons aan gecommitteerd hebben en dat het ruimte geeft aan andere mogelijkheden. Meer transport en vracht over de weg.quote:Op donderdag 9 april 2020 19:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, de hoeveelheid uitgestoten CO2 zal dit jaar lager zijn dan vorige jaren, waarmee de hoeveelheid in de atmosfeer ietsje minder zal toenemen. Daarnaast zal de uitstoot van aerosolen ook minder zijn(die hebben een kortdurende lokale verlaging van de temperatuur tot gevolg) wat sneller van invloed is. Maar wat moet er dan aangetoond mee worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |