Blijkbaar blijven sommigen liever binnen met hun privacy dan naar buiten met een zeer beperkte inlevering van hun privacy. Ik zeg prima.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:21 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Met dit weer lijkt me dat geen lastige vraag.
Superveilig. En supertraag.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wil je echt anoniem dan raad ik je Tor aan, en dan vooral nergens inloggen/accounts aanmaken, tenzij je dat weer doet op een superveilig account, bijvoorbeeld protonmail.
Op het moment dat je op de IC ligt... gaat je dat niet meer helpen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:11 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ik ben geen arts enzo hoor. Maar ik lees wel dat je bloed / antistoffen krijgt toegediend van een genezen covid patient en dat dat wellicht helpt. Als je op IC ligt dan. Maar zou zoiets dan niet kunnen voor andere mensen? Geen idee hoor. Roep maar wat.
Ik probeer er over te speculeren.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien moeten we gewoon even afwachten wat er daadwerkelijk gemeld gaat worden?
quote:Op woensdag 8 april 2020 12:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leuk maar zinloos, het is denken in technische oplossingen en haar (gebrek aan) beperkingen.
Eerst moet men zich de wenselijkheid afvragen door de noodzaak aan te geven dat het niet anders kan.Helemaal eens. De noodzaak ontbreekt wat mij betreft overduidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
Je speculeert nu over zaken die helemaal nog niet zeker zijn.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En nogmaals, als zo'n app je waarschuwt zegt het ook weinig, je weet niet wie die persoon was (moest er nog bijkomen) en dus ook niet of je die persoon gewoon gepasseerd bent of hebt gesproken, etc.
quote:Op woensdag 8 april 2020 12:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Leuk maar zinloos, het is denken in technische oplossingen en haar (gebrek aan) beperkingen.
Eerst moet men zich de wenselijkheid afvragen door de noodzaak aan te geven dat het niet anders kan.Op IPhone hebben apps geen toegang tot het Mac Adres.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zoals ik al zovaak heb geroepen, je kunt beter de hulp van google inschakelen, die hebben al deze data al via google timelines.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Maar bluetooth heeft buiten een bereik van 10 tot 100 meter (afhankelijk van de specificatie en omgeving) dus hoe moet zo'n app weten of ik 1 of 50 meter van die persoon ben geweest?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je speculeert nu over zaken die helemaal nog niet zeker zijn.
Je kunt bv. denken aan een tijdsduur: je bent x minuten binnen x meter van een besmet persoon geweest. Ik noem maar een dwarsstraat.
Mijn eerste reactie: wat boeit het nou dat iemand weet dat jij door een bos gelopen heb?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dus ik liep op dat moment volledig annoniem met een ander persoon in dat bos, en die persoon ook met een volledig annoniem ander persoon. Dat is toch geen annoniemiteit dat is gewoon traceerbaar.
Het doel is om bij absentie van een vaccin de besmettingsgraad enigszins in de hand te houden. Het dient dus zeg maar als een soort van digitaal vaccin, doordat een groot genoege groep mensen getarget zich laten testen en afzonderen als ze bloot waren gesteld.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je een app wil gebruiken om mensen te waarschuwen voor Covid19 dan moet je wel iedereen testen toch? Wat is anders het doel van die app? Daarnaast is het voer voor grappenmakers als je het zelf kan invullen.
Dus of je test iedereen en die app is redelijk betrouwbaar of je test niemand, laat iedereen het zelf invullen en... dan?
Klopt, maar zonder GPS is het een stuk onnauwkeuriger.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:28 schreef raptorix het volgende:
Overigens gebruiken de meeste telefoons geen GPS voor lokatie bepaling.
De regering vertrouwenquote:Op woensdag 8 april 2020 12:28 schreef Document1 het volgende:
Wauw kijk naar Zuid Korea. Zo moeten we het hier doen.![]()
Regering kondigt app aan; MEEEE PRIVEUCIE WAT DOEN JULLIE!? NAZIREGERING!!!
Dat ging vooral om het testbeleid en het dragen van mondkapjesquote:Op woensdag 8 april 2020 12:28 schreef Document1 het volgende:
Best heel raar dat je iets moet doen om te voorkomen dat je inbreuk niet noch nodig is.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zelfs je cookies uitschakelen is niet voldoende, tenzij je dat altijd doet. Er is zelfs een heel businessmodel wat zich hier mee bemoeit
Wil je echt anoniem dan raad ik je Tor aan, en dan vooral nergens inloggen/accounts aanmaken, tenzij je dat weer doet op een superveilig account, bijvoorbeeld protonmail.
Met bluetooth kun je gewoon meten hoe ver de devices van elkaar zitten. En het heeft geen enkel zin om over een afstand van meer dan een paar meter te gaan registreren, want dan is de kans zeer minimaal dat je ook besmet bent geraakt.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar bluetooth heeft buiten een bereik van 10 tot 100 meter (afhankelijk van de specificatie en omgeving) dus hoe moet zo'n app weten of ik 1 of 50 meter van die persoon ben geweest?
Dat heeft geen zin. Na 174 dagen kun je opnieuw beginnen omdat men in de tussentijd gewoon besmet kan worden.quote:Ben je nog steeds 174 dagen bezig om iedereen 1x te testen maar het is een begin
"Bij klachten, blijf thuis". Dat zal ook in de toekomst gelden. Met of zonder app.quote:Doe je het op basis van zelf testen (temperatuur, keelpijn en andere symptomen) dan is het sowieso niet betrouwbaar.
Zet jij maar een halfuurtje GPS aan, dan is je telefoon leeg. Overigens heeft de nauwkeurigheid met name te maken met het aantal Wifi signalen in je buurt.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, maar zonder GPS is het een stuk onnauwkeuriger.
Dan kan je niet echt meer stellen dat je binnen 5 meter van een besmet persoon geweest bent, zeker als beide telefoons geen GPS hadden en je dus tientallen meters de verkeerde kant op kan lokaliseren.
Dit soort gegevens kun je gewoon berekenen a.d.h.v. het aantal internetverbindingen in je winkel. Daar hoef je geen persoonlijke gegevens voor te verzamelen. (Dat het wel gebeurd is wat anders; het hoeft niet)quote:Op woensdag 8 april 2020 12:30 schreef Theebag het volgende:
Ach ja, zolang het grote deel van de bevolking niet tot nauwelijks de agreements leest en alles slaafs aanvinkt is de hele Privacy discussie tweeledig. Of hoe denkt men anders dat onderstaande grafiek/data tot stand komt ...
[ afbeelding ]
Zuid-Korea doet het gewoon prima. Dat hele land is gebouwd om alles meteen te isoleren wanneer er een ramp is vanwege het noorden. Als er 1 land is ter wereld die de meeste ervaring heeft in dit soort situaties en geloofwaardig is dan is het Zuid-Korea wel. Dit idee is trouwens ook van hun. Tot nu toe zijn het alleen boomers in dit topic die de app niet willen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:28 schreef Document1 het volgende:
Welnee man hoe kom je erbij?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zet jij maar een halfuurtje GPS aan, dan is je telefoon leeg.
Iedereen zou dan dagelijks getest moeten worden. (Zou nu eigenlijk al moeten voor iedereen die die met kwetsbare mensen werkt, maar ook dan loop je nog achter de feiten aan, want incubatietijd.)quote:Op woensdag 8 april 2020 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met bluetooth kun je gewoon meten hoe ver de devices van elkaar zitten. En het heeft geen enkel zin om over een afstand van meer dan een paar meter te gaan registreren, want dan is de kans zeer minimaal dat je ook besmet bent geraakt.
[..]
Dat heeft geen zin. Na 174 dagen kun je opnieuw beginnen omdat men in de tussentijd gewoon besmet kan worden.
[..]
"Bij klachten, blijf thuis". Dat zal ook in de toekomst gelden. Met of zonder app.
Lijkt me onbetrouwbaar, dat zou op basis moeten werken van de signaalsterkte en dat kan door diverse invloeden meer of minder zijn, denk ook aan een telefoon die in een auto ligt waar je langsloopt.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Met bluetooth kun je gewoon meten hoe ver de devices van elkaar zitten. En het heeft geen enkel zin om over een afstand van meer dan een paar meter te gaan registreren, want dan is de kans zeer minimaal dat je ook besmet bent geraakt.
[..]
Klopt, was even om aan te geven dat 20.000 tests per dag nog steeds druppel op gloeiende plaat is. Zelfs met tienvoudige aantal ben je een half jaar aan het testen.quote:Dat heeft geen zin. Na 174 dagen kun je opnieuw beginnen omdat men in de tussentijd gewoon besmet kan worden.
[..]
Dat sowieso.quote:"Bij klachten, blijf thuis". Dat zal ook in de toekomst gelden. Met of zonder app.
Daar hebben ze geen app voor nodig, dat kunnen ze sowieso wel.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik probeer er over te speculeren.
Als je het zelf kan invullen dan is het niet betrouwbaar, als je niet iedereen test is het ook niet betrouwbaar.
En nogmaals, als zo'n app je waarschuwt zegt het ook weinig, je weet niet wie die persoon was (moest er nog bijkomen) en dus ook niet of je die persoon gewoon gepasseerd bent of hebt gesproken, etc.
Het lijkt dus vooral een app voor de overheid om te kunnen tracken waar mensen met Covid19 zich bewegen.
Het is ook raar, maar het is bijna niet te doen, er zijn genoeg websites waar je wel met je eigen gegevens wilt inloggen, bijvoorbeeld om een reis te boeken. Vrijwel iedereen in de reisbranche doet er aan mee. Zelfs zaken waar je het niet altijd verwacht. Zo las ik laatst dat Tikkie data deelt met Facebook.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Best heel raar dat je iets moet doen om te voorkomen dat je inbreuk niet noch nodig is.
Maar goed, ben zelf ook techneut, ik heb mijn zaken waar nodig ook geregeld en mensen die daar kenbaar wat van vinden, kunnen rekenen op mijn intense aandacht met de vraag: waar bemoeit u zich mee en hoe komt u aan dat gegeven. Ook het bezit van een persoonlijk gegeven is geen recht dat ongevraagd te hanteren.
Of een Iphone 4.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Woont in Amsterdam, heeft nooit een auto gebruikt met google maps ofzo?
Als hij puur op GPS af moet gaan dan wel. Tegenwoordig werkt "GPS" slimmer zoals ik hierboven uitlegde, maar als je puur GPS wilt dan word je telefoon ook loeiwarm, dat merkte je vooral met de eerste generaties smartphone.quote:
Dit is ook zorgelijk, Zuckerberg werd nog op het bankje geroepen. Niet dat het wat uitmaakt verder.quote:Op woensdag 8 april 2020 11:39 schreef Ericr het volgende:
Er wordt al onnoemlijk veel getraceerd. De meesten hun aankoopgedrag, telefoongedrag, medische geschiedenis, social media gedrag etc. Als er al misbruik van wordt gemaakt is het bij social media waar velen dan amper bezwaar om hun hele hebben en houden te delen maar waarschijnlijk nu wel op feesboek een omineus plaatje posten dat de roverheid hun onder controle wil stellen.
Dat is dan pech voor mij. Maar de kroegbaas moet ook watquote:Op woensdag 8 april 2020 12:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En als in ruil voor het istalleren van de app de kroegen weer open gaan maar jij er niet meer naartoe mag? En bij de deur wordt geweigerd als je je app laat scannen?
Dat laatste zou ik maar niet vanuit gaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:37 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dit is ook zorgelijk, Zuckerberg werd nog op het bankje geroepen. Niet dat het wat uitmaakt verder.
Door diezelfde staat die nu met dit idee komt.
Het zorgelijke is dat men een visie hanteert dat burgers allemaal mongolen zijn die constant als honden aan een lijntje moeten worden gehouden.
Als iemand corona heeft in mn omgeving krijg ik t vast te horen, heb je geen app voor nodig.
Dat boeit niemand maar het gaat ook niemand iets aan. En dat is het vooral ik heb niets te verbergen maar wil wel ongecontroleerd kunnen gaan en staan. Dat verwacht ik van een vrij land, dat ik vrij ben om te gaan en te staan en dat dat niet achteraf gezien kan worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie: wat boeit het nou dat iemand weet dat jij door een bos gelopen heb?
Mijn tweede reactie: je hoeft helemaal geen gepersonaliseerde gegevens te gebruiken. Iedereen die zo'n app installeert kan gewoon een geanonimiseerd ID krijgen. Jij bent gebruiker 137240 en je bent in contact gekomen met gebruiker 2345100, welke achteraf besmet bleek te zijn.
Whoei ik ben van millenial in boomer veranderdquote:Op woensdag 8 april 2020 12:33 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Zuid-Korea doet het gewoon prima. Dat hele land is gebouwd om alles meteen te isoleren wanneer er een ramp is vanwege het noorden. Als er 1 land is ter wereld die de meeste ervaring heeft in dit soort situaties en geloofwaardig is dan is het Zuid-Korea wel. Dit idee is trouwens ook van hun. Tot nu toe zijn het alleen boomers in dit topic die de app niet willen.
Valt mee, ik heb GPS op Blackview phones gebruikt voor veldwerk (GPS geforceerd aan de hele tijd met een app), hele dagen en dan was er nog batterij over.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als hij puur op GPS af moet gaan dan wel. Tegenwoordig werkt "GPS" slimmer zoals ik hierboven uitlegde, maar als je puur GPS wilt dan word je telefoon ook loeiwarm, dat merkte je vooral met de eerste generaties smartphone.
Je schrijft hier dat je buurvrouw het heeft gehad, hoe weetje dat dan?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat laatste zou ik maar niet vanuit gaan.
Mijn buren hebben het gehad (de buurvrouw dan..hele gezin in quarantaine). En we hebben een goed werkende buurtapp en redelijk wat sociale contacten.
No way dat iedereen in de buurt dit weet hè. Als zij het niet aan de grote klok hangen, weet de rest het ook niet.
False positive? De app geeft niet aan dat je besmet bent he, maar dat je je zou moeten laten testen en dat je je dient af te zonderen. Ook niet om het een volstrekt precies beeld te geven, maar om de verspreiding van de ziekte bij absentie van een vaccin in toom te kunnen houden terwijl er wel weer meer zaken open kunnen gaan.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:43 schreef raptorix het volgende:
https://www.theverge.com/(...)ps-location-services
Hier word het nog eens uitgelegd, met ook nog een aantal problemen waar je tegenaan loopt, bijvoorbeeld de vertraging, dat het lang niet overal even precies is, en allesbehalve real time.
Dan krijg je nog zaken dat als je op een drukke plek komt en er toevallig wat meer mensen zijn, de kans op false positives enorm word.
False positive in de zin dat iemand gewoon 10 meter van me af was, of maar 30 cm achter een glazen ruit.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
False positive? De app geeft niet aan dat je besmet bent he, maar dat je je zou moeten laten testen en dat je je dient af te zonderen. Ook niet om het een volstrekt precies beeld te geven, maar om de verspreiding van de ziekte bij absentie van een vaccin in toom te kunnen houden terwijl er wel weer meer zaken open kunnen gaan.
En wat voegt zo'n app toe als ze er geen bewegingsvrijheid mee gaan inperken dat je achteraf kunt zeggen. Ja klopt in die kroeg is er een nieuwe uitbraak ontstaan... en verder nietsquote:Op woensdag 8 april 2020 12:45 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
False positive? De app geeft niet aan dat je besmet bent he, maar dat je je zou moeten laten testen en dat je je dient af te zonderen. Ook niet om het een volstrekt precies beeld te geven, maar om de verspreiding van de ziekte bij absentie van een vaccin in toom te kunnen houden terwijl er wel weer meer zaken open kunnen gaan.
Ah ja. Dan laat je je testen, daar komt dan negatief uit en je kunt weer verder.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
False positive in de zin dat iemand gewoon 10 meter van me af was, of maar 30 cm achter een glazen ruit.
Ik googlde even snel, maar daar zit een batterij in die 4 keer zo zwaar is als een moderne smartphone, ik weet niet precies wat voor model je hebt, maar in het verleden kostte je scherm ook veel minder energie.quote:
Hoe is dat je thuis dient te blijven geen bewegingsvrijheid inperken? Het is alleen sterk meer getarget dan dat we nu doen, waar iedereen binnen dient te blijven. Of bedoel je met oom agent?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En wat voegt zo'n app toe als ze er geen bewegingsvrijheid mee gaan inperken dat je achteraf kunt zeggen. Ja klopt in die kroeg is er een nieuwe uitbraak ontstaan... en verder niets
Of dat je een berichtje krijgt u bent toen en toen in kroeg x geweest blijf de komende dagen binnen.
Dan kun je ook gewoon een website maken waarin je kunt checken wat de huidige hotspots zijn, en of je beter binnen kunt blijven, je weet zelf wel waar je geweest bent daarvoor heb je geen app nodig.
Dan moet er wel test capaciteit zijn, en die app moet ook nog gebouwd worden. Ik zie er echt helemaal niets in. Het is gewoon niet nauwkeurig genoeg.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah ja. Dan laat je je testen, daar komt dan negatief uit en je kunt weer verder.
Hoeveel tests per dag denk je dat je op de manier nodig hebt? Onhaalbaar.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ah ja. Dan laat je je testen, daar komt dan negatief uit en je kunt weer verder.
Ja, dan moet er capaciteit zijn. Dat werd ook gezegd ... dit is in een scenario waarbij er aanzienlijk meer testcapaciteit dan nu is.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moet er wel test capaciteit zijn, en die app moet ook nog gebouwd worden. Ik zie er echt helemaal niets in. Het is gewoon niet nauwkeurig genoeg.
Kennelijk tegen de 30000 per dag. Het doel is niet om iedereen te testen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoeveel tests per dag denk je dat je op de manier nodig hebt? Onhaalbaar.
En zo worden kritische mensen honend als doel weggezet in een ge(dis)kwalificeerd hokje.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Whoei ik ben van millenial in boomer veranderd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |