Hoe zie je dat voor je? Er wordt amper getest dus waarom zou iemand in de zorg dat voor je kunnen invullen?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:10 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je kunt het invoeren van dat iemand besmet is natuurlijk overlaten aan iemand in de zorg.
OP1 met Feike Sijbesma gisteravond! De man die dit project trekt. Meerdere keren genoemd.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:10 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Dag mensen
Je mag best je bezorgdheid bespreken over die app. Privacy is echt wel belangrijk.
Maar opmerkingen dat je hier zonder die app je huis niet meer mag verlaten, of geen boodschappen meer mag doen, is een soort BNW paniekzaaien.
En dat gaan we hier niet doen.
Dan wel graag bronnen bij dat soort claims.
[/modbreak]
Ohja over gezond verstand beginnen om te zeggen dat je niet kan begrijpen dat andere mensen hier anders over denken. Dat doen ook al die Nederlandse vlaggetjes en tractoren op twitter "gezond verstand" "realist"quote:Op woensdag 8 april 2020 11:46 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik niet en hopelijk 90% van Nederland niet met gezond verstand.
Wees maar gerust, ik zal zulke apps nooit van mijn leven installeren. Ik houd me aan de richtlijnen; anderhalve meter afstand en alleen naar buiten als het noodzakelijk is. Geen app die ik daarvoor nodig heb.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
Als je 2 weken lang alleen in een hutje op de hei zit en 1 iemand komt op bezoek zou ik zeggen: installeer de app niet. Alsof je dan een boete zou krijgen.
Er zijn nogal wat mensen werkeloos geraakt door Corona. Vast ook wel honderden/duizenden die administratief werk kunnen verrichten.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:10 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ah ja, want er zijn zoveel mensen over in de zorg om dit administratieve klusje te fixen.
Het idee is dat je op basis van een positieve test als zodanig aangemerkt wordt, niet op basis van gevoel. Daarmee kunnen de mensen die in contact zijn geweest zich na verloop van tijd ook testen en extra voorzorgmaatregelen nemen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Er wordt amper getest dus waarom zou iemand in de zorg dat voor je kunnen invullen?
hahaquote:Op woensdag 8 april 2020 12:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nee. Als je dat dus wil moet je maar verh...
Afijn.
ik denk ook dat het heel veel angst oplevert. Want je HOEFT totaal niet besmet te raken als iemand toevallig in je buurt stond met covid onder de leden. Maar je wordt dan nog banger gemaakt dan dat je nu (misschien) al bent. Tenminste, als ik even voor mezelf mag sprekenquote:Op woensdag 8 april 2020 12:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De app geeft een schijnveiligheid. Aangezien die zelf niet in staat is om te meten of iemand wel of niet besmet is. Dat afgezet tegen de inbreuk die het maakt, maakt het voor mij inderdaad volstrekt onwenselijk.
Niet persee paranoide ik denk ook niet dat de app direct kwaad kan of voor vervelende dingen wordt ingeschakeld maar de vraag is of je het moet willen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Men is hier werkelijk aan het doordraaien als ik dat zo lees - paranoïde ten top.
Je snapt dan ook dat je lang niet iedereen die besmet is in kaart hebt en dat het dus op deze manier totaal geen nut heeft.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het idee is dat je op basis van een positieve test als zodanig aangemerkt wordt, niet op basis van gevoel. Daarmee kunnen de mensen die in contact zijn geweest zich na verloop van tijd ook testen en extra voorzorgmaatregelen nemen.
Het gaat dus om de situatie waar we de komende paar weken naartoe gaan, waarbij we meer testcapaciteit hebben dan zo'n 4000 per dag.
Vals gevoel van (on)veiligheid dus.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het idee is dat je op basis van een positieve test als zodanig aangemerkt wordt, niet op basis van gevoel. Daarmee kunnen de mensen die in contact zijn geweest zich na verloop van tijd ook testen en extra voorzorgmaatregelen nemen.
Het gaat dus om de situatie waar we de komende paar weken naartoe gaan, waarbij we meer testcapaciteit hebben dan zo'n 4000 per dag.
Maar was NL niet tegen mondkapjes omdat zij schijnveiligheid zouden creëren? Vanwaar deze app dan?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vals gevoel van (on)veiligheid dus.
Ook met 4.000 tests per dag kan je bij lange na niet alle Covid19 besmettingen opsporen. 4.000 tests zal in de praktijk zo'n 1.000 positieve gevallen opleveren.
Met 4.000 tests per dag heb je 4.350 dagen nodig om iedereen in Nederland te testen, dat is 11,9 jaar.
Je hebt kennelijk de afgelopen dagen niet gevolgd waar het over ging? We hadden 4000 en gaan richting ver in de 20000 (ik dacht 27000 oid, maar heb dat niet direct paraat). Je hoeft ook niet letterlijk iedereen te testen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vals gevoel van (on)veiligheid dus.
Ook met 4.000 tests per dag kan je bij lange na niet alle Covid19 besmettingen opsporen. 4.000 tests zal in de praktijk zo'n 1.000 positieve gevallen opleveren.
Met 4.000 tests per dag heb je 4.350 dagen nodig om iedereen in Nederland te testen, dat is 11,9 jaar.
Zelfs je cookies uitschakelen is niet voldoende, tenzij je dat altijd doet. Er is zelfs een heel businessmodel wat zich hier mee bemoeitquote:Op woensdag 8 april 2020 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet persee paranoide ik denk ook niet dat de app direct kwaad kan of voor vervelende dingen wordt ingeschakeld maar de vraag is of je het moet willen.
Kijk op mijn computer kan ik cookies uitschakelen, kiezen voor een telefoon die ik niet altijd aanzet en geen ah kortingding aanschaffen, dat is een keuze. Een vrijblijvende app voor mensen die graag aan de regering willen laten weten waar ze geweest zijn is ook prima. Maar zoiets moet je wel opt-in maken.
Zo'n app doet gewoon denken dat de regering je niet gelooft en dat je gecontroleerd moet worden een erg vervelende gedachte.
Was gisteren al bij Jinek.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:11 schreef _I het volgende:
[..]
OP1 met Feike Sijbesma gisteravond! De man die dit project trekt. Meerdere keren genoemd.
Als in ruil voor het installeren van de app de kroegen weer open kunnen vind ik het prima.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet persee paranoide ik denk ook niet dat de app direct kwaad kan of voor vervelende dingen wordt ingeschakeld maar de vraag is of je het moet willen.
Kijk op mijn computer kan ik cookies uitschakelen, kiezen voor een telefoon die ik niet altijd aanzet en geen ah kortingding aanschaffen, dat is een keuze. Een vrijblijvende app voor mensen die graag aan de regering willen laten weten waar ze geweest zijn is ook prima. Maar zoiets moet je wel opt-in maken.
Zo'n app doet gewoon denken dat de regering je niet gelooft en dat je gecontroleerd moet worden een erg vervelende gedachte.
Zelfs dan is het allemaal nog hoog onzeker, het is nog steeds niet bekend of iemand die positief getest is nog een keer ziek kan worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hebt kennelijk de afgelopen dagen niet gevolgd waar het over ging? We hadden 4000 en gaan richting ver in de 20000 (ik dacht 27000 oid, maar heb dat niet direct paraat). Je hoeft ook niet letterlijk iedereen te testen.
Dat ook...quote:Op woensdag 8 april 2020 12:17 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar was NL niet tegen mondkapjes omdat zij schijnveiligheid zouden creëren? Vanwaar deze app dan?
Heb je een linkje? Heb het helaas gemist.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:18 schreef danos het volgende:
Och die prutser van RIVM heeft weer een nieuwe grafiek geklust vanochtend met een verloop tot juni.
De vraag is ook over je naar buiten moet willen dan.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je een app wil gebruiken om mensen te waarschuwen voor Covid19 dan moet je wel iedereen testen toch? Wat is anders het doel van die app? Daarnaast is het voer voor grappenmakers als je het zelf kan invullen.quote:Op woensdag 8 april 2020 12:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je hebt kennelijk de afgelopen dagen niet gevolgd waar het over ging? We hadden 4000 en gaan richting ver in de 20000 (ik dacht 27000 oid, maar heb dat niet direct paraat). Je hoeft ook niet letterlijk iedereen te testen.
Misschien moeten we gewoon even afwachten wat er daadwerkelijk gemeld gaat worden?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat ook...
Nog een punt: wat heb ik er aan als zo'n app meldt dat ik vandaag in de buurt geweest ben van iemand met Covid19?
Heb ik die persoon gesproken? Ben ik er langs gelopen binnen het bereik van de bluetooth (tot 10 tot 100 meter afhankelijk van de techniek)? Heb ik die persoon aangeraakt?
Wat moet je met die informatie? Moet je jezelf 14 dagen opsluiten? Moet je je baas bellen dat je niet kan komen omdat de app meldt dat je iemand hebt ontmoet met Covid19?
En als in ruil voor het istalleren van de app de kroegen weer open gaan maar jij er niet meer naartoe mag? En bij de deur wordt geweigerd als je je app laat scannen?quote:Op woensdag 8 april 2020 12:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als in ruil voor het installeren van de app de kroegen weer open kunnen vind ik het prima.
twitter:JPS___JPS twitterde op woensdag 08-04-2020 om 12:03:16foto 1 Van Dissel
foto 2 Vin Diesel https://t.co/NCMjWS2jQx reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |