abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2020 @ 12:05:53 #101
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192512133
Er is natuurlijk een alternatief voor de app: de Wuhan aanpak. Misschien zijn er Nederlanders die dat verkiezen.
are we infinite or am I alone
pi_192512136
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Want je checkt natuurlijk altijd eerst het hele bos op hoeveel mensen er rond lopen.
Men is hier werkelijk aan het doordraaien als ik dat zo lees - paranoïde ten top.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192512147
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Kun je nagaan als je een bekende tegenkomt waar je net even wat langer bij blijft staan.
Wat is daar mis mee? Zou je het liever NIET weten dan dat een familielid dit heeft en waarbij je zelf dus risico loopt (om anderen weer te besmetten)?
pi_192512159
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:05 schreef _I het volgende:

[..]

Het is niet zozeer de data. Het gaat erom dat een app gaat bepalen of ik 14 dagen thuis moet zitten. Ongeacht of ik een mondkapje op had, mijn handen heb gewassen en het raam open had.

Ik wil niet verplicht getest worden, voordat ik gebruik mag maken van het openbaar vervoer.

Vorige maand stapte ik ook in de bus (nou nee, maar stel) met het risico griep te krijgen. Of een longontsteking. Het is niet de data an sich, maar wat mensen er mee willen doen.
precies. Het is geen spelletje. 'ow kut, dood. Terug naar start. Opnieuw beginnen' .
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192512161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Zou je het liever NIET weten dan dat een familielid dit heeft en waarbij je zelf dus risico loopt (om anderen weer te besmetten)?
HIV ook maar registreren. En SOA's. Zou enorm helpen bij het bestrijden ervan.
pi_192512169
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:07 schreef _I het volgende:

[..]

We hebben het hier over COVID-19, graag ontopic blijven.
  woensdag 8 april 2020 @ 12:08:17 #107
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192512171
quote:
Van Dissel: onduidelijk of mensen met milde klachten immuun worden

Er wordt onderzoek gedaan naar de precieze immuniteit bij mensen die al besmet zijn geweest door het coronavirus. RIVM-directeur Van Dissel zei in de Tweede Kamer dat hoe heftiger de infectie is, hoe hoger het aantal antistoffen. Bij mensen met milde klachten, treffen we minder antistoffen aan, voegde hij eraan toe.

Daardoor is er twijfel over of mensen met milde klachten wel immuniteit hebben opgebouwd en het virus dus niet meer kunnen krijgen en dan overdragen. Van Dissel zei dat onderzocht wordt of er meer afweer ontstaat door grotere activiteit van afweercellen in het eigen lichaam.
Als dit niet zo is hebben we wel een probleem he
pi_192512174
quote:

[..]

Men is hier werkelijk aan het doordraaien als ik dat zo lees - paranoïde ten top.
Dat is al enkele weken zo. Reden waarom ik Fok! en social media in het algemeen zo veel mogelijk mijdt de laatste tijd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192512175
Ik snap die achterdocht niet zo. Alsof er al een plan zou bestaan om ons als bevolking minutieus te volgen. Ik geloof hier niet in. En als je angst hebt dat dit een glijdende schaal is, dan kiezen wij altijd nog de regering die die glijdende schaal wel of niet toepast.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  woensdag 8 april 2020 @ 12:08:50 #110
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192512181
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:46 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik niet en hopelijk 90% van Nederland niet met gezond verstand.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192512182
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:07 schreef _I het volgende:

[..]

Kom ff terug als je een SOA kunt krijgen door gewoon naast elkaar te staan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 8 april 2020 @ 12:09:10 #112
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192512186
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je alleen maar vrijheid wil, moet je op een eiland in de Stille Zuidzee zijn. Jammer dat ik het uit heb moeten leggen, het was als je 'm in een keer had begrepen best een aardige geweest.
Tot zover snapte ik die opmerking ook wel. Ik vond de vergelijking niet onaardig hoor. Enkel behoort Europa ook deze vrijheden na te streven als op de Stille Zuidzee en geen privacywetgeving a la China te hebben.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192512187
quote:

[..]

nou ja, ik was niet zozeer para. Maar nu met die app... ik vind dat gewoon eng.
pi_192512189
Als je 2 weken lang alleen in een hutje op de hei zit en 1 iemand komt op bezoek zou ik zeggen: installeer de app niet. Alsof je dan een boete zou krijgen.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 12:09:21 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192512190
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

In oa Zuid-Korea doen ze het zo. Je bent positief getest, en dan vertel je de doktoren waar je geweest bent afgelopen dagen. Die zetten dat (anoniem) in een app, en als jij dan ook die app hebt dan krijg je dus een melding dat je bv in hetzelfde cafe bent geweest.

Het kan dus prima zonder automatische tracking. Uiteraard moeten mensen dan wel eerlijk zijn over waar en wanneer ze geweest zijn.
ja hoe kun je annoniem in een app zetten dat ik in mijn bed slaap, en 1 keer in de week naar de buurtsuper ga en af en toe een rondje loop in mijn wijk. Dan ben je traceerbaar, sowieso voor de instantie die je "anoniem" in het bestand zet.

Als je het een beetje uitkient kun je als verzekeringsmaatschappij met een app eenvoudig erachter komen of een persoon die in je kantoor een verzekering afsluit een covid-19 besmetting heeft gehad. Het is slechts een kwestie van in je app checken of je aantal covid interacties omhoog is.

De uitvoerbaarheid om zo'n app niet de status van mensen te laten doorgeven is vrijwel onmogelijk omdat de het de hoofdtaak van de app is om de status van mensen door te geven en dat te koppelen aan een locatie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 8 april 2020 @ 12:09:26 #116
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192512192
quote:

[..]

De app geeft een schijnveiligheid. Aangezien die zelf niet in staat is om te meten of iemand wel of niet besmet is. Dat afgezet tegen de inbreuk die het maakt, maakt het voor mij inderdaad volstrekt onwenselijk.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192512200
Vraag me af hoe lang het duurt tot er een grapjas 10 oude mobieltjes bij zich gaat dragen en op allemaal invult dat hij besmet is met Covid19.

Krijg je de melding dat je met 10 mensen met Covid19 in aanraking bent geweest.

Nah... zo'n app gaat 'm niet worden...
pi_192512201
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:09 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Tot zover snapte ik die opmerking ook wel. Ik vond de vergelijking niet onaardig hoor. Enkel behoort Europa ook deze vrijheden na te streven als op de Stille Zuidzee en geen privacywetgeving a la China te hebben.
Nou nee. Als je dat dus wil moet je maar verh...

Afijn.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192512202
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kom ff terug als je een SOA kunt krijgen door gewoon naast elkaar te staan.
Dat heeft hij z'n familie wijsgemaakt....
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192512205
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vraag me af hoe lang het duurt tot er een grapjas 10 oude mobieltjes bij zich gaat dragen en op allemaal invult dat hij besmet is met Covid19.

Krijg je de melding dat je met 10 mensen met Covid19 in aanraking bent geweest.

Nah... zo'n app gaat 'm niet worden...
Je kunt het invoeren van dat iemand besmet is natuurlijk overlaten aan iemand in de zorg.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 12:10:22 #121
236264 crew  capricia
pi_192512206
Dag mensen
Je mag best je bezorgdheid bespreken over die app. Privacy is echt wel belangrijk.

Maar opmerkingen dat je hier zonder die app je huis niet meer mag verlaten, of geen boodschappen meer mag doen, is een soort BNW paniekzaaien.
En dat gaan we hier niet doen.

Dan wel graag bronnen bij dat soort claims.

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 8 april 2020 @ 12:10:25 #122
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192512208
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee onze regering denkt alleen maar hoe kunnen we er nou achter komen waar onze burgers zijn geweest, dan kunnen we in kaart brengen hoe de besmetting loopt. Maar iedere politicus moet dan ook direct denken kan dat wel grondwettelijk gezien en moeten we het willen dat er zoveel privacy wordt opgegeven.
Het lovenswaardige doel rechtvaardigt vooralsnog op geen enkel wijze het middel.

De rechtvaardiging van een middel onder druk zetten met aller mooie of zielige verhalen maakt dat niet anders. Het precedent dat hiermee wordt geschapen is ook onomkeerbaar.

Daarbij er zijn tal van andere methodes denkbaar om het doel te bereiken. Of die dan wenselijk zijn, is feitelijk een compleet andere discussie. Dat iets kan, mag nooit betekenen dat je dan dan maar moet invoeren. En ja soms zal je afstand moeten nemen van een schitterende facetoplossing omdat die leidt tot een nog grotere onwenselijkheid op het totaal.

Los van alles spreken we over "geneeskunde"en "gezondheid" die onvervreemdbaar gekoppeld is aan het individu zelf en daar is sws niets zeker aan te stellen.
Hoe men dan de "privacy" denkt te waarborgen zonder dat dit het "primaire" doel in de weg staat, ga ik mij over verbazen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 8 april 2020 @ 12:10:41 #123
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192512211
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Je kunt het invoeren van dat iemand besmet is natuurlijk overlaten aan iemand in de zorg.
Ah ja, want er zijn zoveel mensen over in de zorg om dit administratieve klusje te fixen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192512219
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:08 schreef Momo het volgende:

[..]

Als dit niet zo is hebben we wel een probleem he
ik ben geen arts enzo hoor. Maar ik lees wel dat je bloed / antistoffen krijgt toegediend van een genezen covid patient en dat dat wellicht helpt. Als je op IC ligt dan. Maar zou zoiets dan niet kunnen voor andere mensen? Geen idee hoor. Roep maar wat.
pi_192512220
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:10 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ah ja, want er zijn zoveel mensen over in de zorg om dit administratieve klusje te fixen.
Kennelijk genoeg om duizenden tests uit te voeren en terug te communiceren, maar niet genoeg om even een nummertje in te voeren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')