Sneller afbouwen, sneller van dit thuiswerkgekut af, winkels en restaurants weer open, economie niet helemaal aan stront.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jij wel en ik vraag mij serieus af wat jouw argumenten zijn om mee te doen.
Of ze zagen het als een makkelijke methode om de toekomstige pensioenproblemen wat draagbaarder te maken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:30 schreef speknek het volgende:
Alles rond de persconferentie heeft wel een beetje de Franse cijfers overschaduwd. Die dachten dat ze niet hoefden te testen in verzorgingshuizen en de verplegers geen mondkapjes ophoefden...
En dat kan niet anders ?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sneller afbouwen, sneller van dit thuiswerkgekut af, winkels en restaurants weer open, economie niet helemaal aan stront.
Combi van de app en 70+-ers nog thuis laten blijven lijkt me ideaal
Wat was er in Frankrijk?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:30 schreef speknek het volgende:
Alles rond de persconferentie heeft wel een beetje de Franse cijfers overschaduwd. Die dachten dat ze niet hoefden te testen in verzorgingshuizen en de verplegers geen mondkapjes ophoefden...
+1,417quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:32 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat was er in Frankrijk?Dat hen ik gemist vandaag.
Zegt iemand die nog liever alle maatregelen niet meer opvolgt dan een app installeert.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar goed ook want dit gaat niemand bij zijn volle verstand willen.
twitter:worldonalert twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 20:30:41Coronavirus in France:
- 109,069 confirmed cases
- 10,328 confirmed deaths
- 11,059 new cases today
- 1,417 new deaths today
Horrible numbers from France again. Today is France's worst day since the outbreak has begun. reageer retweet
Want om wat ik denk zit ook het hele land thuisquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:32 schreef Vallon het volgende:
En inzake dat jij het nu, en dat kan, geen probleem vindt...... is het vast ook geen probleem je heden, je staat van denken hier te delen. Ik ben best benieuwd naar controversiële zalen die op zijn tijd handig zijn om te weten zodat ik wat meer rekening met je kan houden.
234. En het zijn het aantal meldingen, niet het aantal doden van gisteren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:34 schreef MakkieR het volgende:
Ik vond trouwens ook wel laconiek hoe Rutte over onze nieuwe doden aantal sprak, was dat niet ver over de 250?
Ben jij momenteel in turkije?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:34 schreef polderturk het volgende:
Gaat niet goed in Frankrijk.twitter:worldonalert twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 20:30:41Coronavirus in France:
- 11,059 new cases today
- 1,417 new deaths today
Horrible numbers from France again. Today is France's worst day since the outbreak has begun. reageer retweet
Ja. Je hoeft je opmerking niet in meerdere topics te plaatsen.quote:
Oei oei.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Je hoeft je opmerking niet in meerdere topics te plaatsen.
Ik denk dat ik ook maar de PS4 onder het stof vandaan ga trekken en een abbo neem op PSN. Was al met pensioen gegaan maar misschien zijn er wel leuke games voor game-bejaarden. Met fifa kan ik al 2 jaar niet meer mee.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:32 schreef MakkieR het volgende:
Gelukkig komt over twee dagen Final Fantasy 7 Remake uit op de PS4. Ik geloof niet dat ik me in de komende maand ga vervelen
Die zaten toch een in volledige lockdown..quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:34 schreef polderturk het volgende:
Gaat niet goed in Frankrijk.twitter:worldonalert twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 20:30:41Coronavirus in France:
- 11,059 new cases today
- 1,417 new deaths today
Anders via de GSM Clash Royale of PoGoquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:39 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook maar de PS4 onder het stof vandaan ga trekken en een abbo neem op PSN. Was al met pensioen gegaan maar misschien zijn er wel leuke games voor game-bejaarden. Met fifa kan ik al 2 jaar niet meer mee.
Zoiets dat het niet in de wet staat ? vastquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:09 schreef Ven1972 het volgende:
Je bent niet verplicht om die app te gebruiken toch?
Dat zijn wel gruwelijke cijfersquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:34 schreef polderturk het volgende:
- 11,059 new cases today
- 1,417 new deaths today
Ik denk dat deze cijfers in Nederland pas wat later komen, de correctie van alle overledenen in verzorgingstehuizen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:39 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Die zaten toch een in volledige lockdown..
In New York gaat het helemaal misquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat deze cijfers in Nederland pas wat later komen, de correctie van alle overledenen in verzorgingstehuizen.
Momenteel is het vooral interessant wat er in New York gebeurt.
Die zit momenteel op 280 doden per 1 miljoen en gaat morgen denk ik Italië (283) en Spanje (297) al voorbij. 731 is echt veel op een bevolkign van 19,54 miljoen.
Italie was ergens rond de 950 op z'n max volgens mij. Dit is wel heel extreemquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:46 schreef Grishenko_ het volgende:
Heeft Italië ooit zoveel verloren op een dag als Frankrijk?![]()
Houdt Iran trouwens de cijfers bewust laag, want zij lijken enorm af te vlakken.
ben jij bezopen, of wat?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zoiets dat het niet in de wet staat ? vast
Maar dat je overal wordt (gedis)gekwalificeerd zonder app of daaraan meewerken is al snel het geval.... iets met sociaal onaanvaardbaar wat nu door de overheid keihard wordt ingeleid.
Garanties door te zeggen dat dat niet zal gebeuren draai ik net zo makkelijk om te vragen naar onderbouwing dat er geen andere werkwijze mogelijk is. Bij haast of twijfel: niet inhalen.
Waarom zou je van thuiswerk afwillen? Dat heeft ook zonder covid-19 alleen maar voordelen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:28 schreef matthijst het volgende:
[..]
Sneller afbouwen, sneller van dit thuiswerkgekut af, winkels en restaurants weer open, economie niet helemaal aan stront.
Combi van de app en 70+-ers nog thuis laten blijven lijkt me ideaal
Iran zit al een flinke tijd rond de 100-160 doden per dag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:46 schreef Grishenko_ het volgende:
Houdt Iran trouwens de cijfers bewust laag, want zij lijken enorm af te vlakken.
Misschien zitten er nog wel slachtoffers bij van in het weekend die nu er pas bij worden geteld, van het weekend. Zondag was geloof ik vrij laag qua cijfers.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Italie was ergens rond de 950 op z'n max volgens mij. Dit is wel heel extreem
Dat valt allemaal wel op te zoeken hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:48 schreef kwiwi het volgende:
Wat is er eigenlijk gaande in Luxemburg? Daar heb ik nog 0,0 van gehoord.
Mweh, privacy is een groot goed hoor. Denk dat mondkapjes er nog makkelijker doorheen te drukken is dan het verplicht stellen van zo'n app.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zoiets dat het niet in de wet staat ? vast
Maar dat je overal wordt (gedis)gekwalificeerd zonder app of daaraan meewerken is al snel het geval.... iets met sociaal onaanvaardbaar wat nu door de overheid keihard wordt ingeleid.
Garanties door te zeggen dat dat niet zal gebeuren draai ik net zo makkelijk om te vragen naar onderbouwing dat er geen andere werkwijze mogelijk is. Bij haast of twijfel: niet inhalen.
Ach ja, vd week zullen in Amerika cijfers komen die dit dag-aantal van Frankrijk weer doet verbleken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Misschien zitten er nog wel slachtoffers bij van in het weekend die nu er pas bij worden geteld, van het weekend. Zondag was geloof ik vrij laag qua cijfers.
Een 8ste plaats qua aantal doden per miljoen inwoners. (Sint Maarten, Andorra en San Marino reken ik niet mee)quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel op te zoeken hoor.
Ik zal het even voor je doen.
2970 gevallen
44 doden.
Uiteraard, met het inwoneraantal van de VS zouden ze wel eens kunnen gaan pieken op 6000/dag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach ja, vd week zullen in Amerika cijfers komen die dit dag-aantal van Frankrijk weer doet verbleken.
Maar misschien wel hetzelfde effect wat wij vandaag gezien hebben in Nederland inderdaad.
Dat verdient een eigen topic .... ik zou zeggen open er één ... en verzamel de suggesties!quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:52 schreef Ven1972 het volgende:
Met zijn allen kunnen we gebarentaal leren als we ooit mondkapjes gebruiken, dan verstaan we ook elkaar beter...
misschien omdat ze geen kliklijn hebben?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:52 schreef Za het volgende:
Iemand een idee waarom de lockdown in Frankrijk nog niet tot een afvlakking leidt?
Thierry weet al hoe het moet. Ben benieuwd.twitter:op1npo twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 19:50:00De leider van @fvdemocratie @thierrybaudet zou graag een exit-strategie willen lanceren, zodat iedereen in Nederland eind april weer gefaseerd de draad kan oppakken. Vanavond bij #Op1 vertelt hij wat deze strategie inhoudt.
Meer info: https://t.co/bHNy9t1A4F https://t.co/ESvSxh41cK reageer retweet
Een van de rekenen zou kunnen zijn dat 1,5 miljoen inwoners van Parijs naar het platteland zijn getrokken vanwege de quarantainemaatregelen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:52 schreef Za het volgende:
Iemand een idee waarom de lockdown in Frankrijk nog niet tot een afvlakking leidt?
deze man neem ik niet meer serieus, roept meestal het tegenovergestelde van wat de regering doet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:54 schreef houdafstand het volgende:
Thierry weet al hoe het moet. Ben benieuwd.twitter:op1npo twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 19:50:00De leider van @:fvdemocratie @:thierrybaudet zou graag een exit-strategie willen lanceren, zodat iedereen in Nederland eind april weer gefaseerd de draad kan oppakken. Vanavond bij #Op1 vertelt hij wat deze strategie inhoudt.
Ja als je kijkt naar de cijfers van zondag:quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach ja, vd week zullen in Amerika cijfers komen die dit dag-aantal van Frankrijk weer doet verbleken.
Maar misschien wel hetzelfde effect wat wij vandaag gezien hebben in Nederland inderdaad.
Vorige week op een zondag waren het er ook al opmerkelijk meer dan de dagen er omheen, dus zal wel het 'zondag-effect' zijn.quote:2886 new cases and 518 new deaths
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/france/
Alsnog 82 inwoners tegenover 60 miljoen inwoners met een duidelijkere lagere dodenaantal + Iran was een van de eerste landen die flink getroffen waren. Zelfs mensen uit de regering waren daar doodgegaan. Nu is het dodental (gelukkig) flink omlaag gegaan voor een tijd. Daarom vraag ik me af of Iran geen cijfers drukt, want anders hebben zij wellicht een bepaalde oplossing voor dit wereldwijd probleem.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Iran zit al een flinke tijd rond de 100-160 doden per dag.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/iran/
Ik meen dat iemand hier gepost heeft dat de cijfers in Frankrijk zo hoog zijn omdat men de doden in verzorgingstehuizen is beginnen mee te tellen.
Iran moet je niks van geloven. Een Iraniër had op NOS verteld dat een familielid die als arts werkte 10 keer minder Corona doden melde dan de daadwerkelijke cijfers. De ene keer werd longontsteking gemeld. De andere keer orgaanfalen etc.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:46 schreef Grishenko_ het volgende:
Dat was in Wuhan en Milaan ook zo.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:55 schreef BlaZ het volgende:
Een van de rekenen zou kunnen zijn dat 1,5 miljoen inwoners van Parijs naar het platteland zijn getrokken vanwege de quarantainemaatregelen.
Met Mark Buise op TV, die ken ik wel goed.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:54 schreef houdafstand het volgende:
Thierry weet al hoe het moet. Ben benieuwd.twitter:op1npo twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 19:50:00De leider van @:fvdemocratie @:thierrybaudet zou graag een exit-strategie willen lanceren, zodat iedereen in Nederland eind april weer gefaseerd de draad kan oppakken. Vanavond bij #Op1 vertelt hij wat deze strategie inhoudt.
De cijfers uit Iran zijn overduidelijk niet te vertrouwen. De eerste 2 gevallen van covid-19 waren mensen die overleden waren. Dan weet je dat er heel veel op de achtergrond blijft.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:56 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Alsnog 82 inwoners tegenover 60 miljoen inwoners met een duidelijkere lagere dodenaantal + Iran was een van de eerste landen die flink getroffen waren. Zelfs mensen uit de regering waren daar doodgegaan. Nu is het dodental (gelukkig) flink omlaag gegaan voor een tijd. Daarom vraag ik me af of Iran geen cijfers drukt, want anders hebben zij wellicht een bepaalde oplossing voor dit wereldwijd probleem.
De hele week?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waarom zou je van thuiswerk afwillen? Dat heeft ook zonder covid-19 alleen maar voordelen.
Waarom?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:58 schreef asco het volgende:
Nou, dan schrap het WK in die zandbak ook maar.
Oh sorry, 234 doden. Had even de cijfers niet goed voor mij. Maar inderdaad nu krijg je ineens het excuus dat de doden niet van gisteren waren. Maar zo blijf je wel lekker aan de gang. Zijn straks de doden van morgen ook van gisteren of heeft het RIVM hier straks weer een ander excuus voor bedacht. Het lijkt wel of ze ons een beeld geven dat het zo goed gaat terwijl ik zelf nog geen enkele dode acceptabel vind het zal maar je ouders zijn. Als je met dit soort lijstjes blijft gooien verwacht dan ook dat Nederlanders zoals ik hiervan schrikt. En het wekt irritatie op als de ene berichtgeving tegenstrijdig is met het ander.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:37 schreef Donna het volgende:
[..]
234. En het zijn het aantal meldingen, niet het aantal doden van gisteren.
November 2022?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:58 schreef asco het volgende:
Nou, dan schrap het WK in die zandbak ook maar.
https://www.theguardian.c(...)ays-who-after-reviewquote:No need for healthy to wear face masks, says WHO after review
Organisation says no evidence that wearing a mask outdoors prevents Covid-19 infection
The World Health Organization has held off from recommending people wear face masks in public after assessing fresh evidence that suggested the items may help to contain the pandemic.
The WHO reviewed its position on masks in light of data from Hong Kong indicating that their widespread use in the community may have reduced the spread of coronavirus in some regions.
But in updated guidance published on Monday, the organisation maintained that while masks could help limit the spread of the disease, they were insufficient on their own. There was no evidence that wearing a mask in the community prevented healthy people from picking up respiratory infections including Covid-19, it said.
Prof David Heymann, of the London School of Hygiene and Tropical Medicine, who chaired the WHO’s scientific and technical advisory group for infectious hazards, said that unless people were working in healthcare settings, masks are “only for the protection of others, not for the protection of oneself”.
The committee acknowledged the virus can be transmitted by people who do not have symptoms, but said the virus must still spread via droplets or contaminated surfaces, which physical distancing and handwashing are intended to minimise.
According to the updated advice, people with coronavirus symptoms should wear a face mask, self-isolate and seek medical advice as soon as they start to feel unwell, while those caring for them should wear a face mask when they are in the same room.
The WHO guidance on healthy people wearing masks in public appears to conflict with recent advice from the US Centers for Disease Control and Prevention, which urged the US public to wear cloth face coverings in pharmacies, groceries and other public places where physical distancing can be hard to maintain.
Heymann said masks could create a false sense of security that could end up putting people at greater risk. Even with the mouth and nose fully covered, the virus can still enter through the eyes.
“People think they are protected when they are not,” he said. “Healthcare workers, in addition to the masks, wear visors too, to protect the eyes.”
Another concern is that people may contaminate themselves when they adjust, remove and dispose of their masks.
The WHO said people who chose to wear masks in public should follow its advice to ensure they were using them safely. It said countries that recommended masks for the general population should set up studies to monitor their effectiveness.
William Keevil, a professor of environmental healthcare at the University of Southampton, said governments felt under pressure to be seen to be doing something, even if it was a waste of time and valuable resources.
“Cloth masks and poor quality surgical face masks will not filter fine respiratory droplets, and certainly not aerosols, which some are now claiming to be an infection risk,” he said. “The major question that needs to be addressed is: what about protecting the eyes, a known route of entry?.”
Dr Elaine Shuo Feng, an epidemiologist at Oxford University, supports the US stance on face masks and said it would be sensible for people who may have been exposed to the virus to wear face masks outdoors because of the risk of passing on the virus.
“It would be helpful if high-risk people – elderly, people with chronic conditions – wear a face mask if they can’t avoid crowed areas, because these people have the highest risk of severe outcomes such as ICU/death if infected,” she said.
Man, dit is wel even tijdelijk hoor, het komt wel goed hoor, Iedereen heeft structuur nodig, is logisch. Maar dit is wel een ernstige situatie waarom het ook veel aandacht krijgt van anderen die belangrijk zijn. Het duurt wel even hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:01 schreef Glazenmaker het volgende:
Door de wekenlange inactiviteit vd overheid zitten we in deze lockdown situatie en dat kunnen we ook niet eeuwig volhouden. Het geld vd overheid raakt op een gegeven moment op en je ziet nu al de eerste tekenen dat mensen een beetje gek beginnen te worden (bijvoorbeeld 5g masten in de fik zetten). Ben benieuwd naar de exit strategie. Fascistische apps beloven weinig goeds.
Daar is hij ook oppositie voor he.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
deze man neem ik niet meer serieus, roept meestal het tegenovergestelde van wat de regering doet.
Dat staat al een tijdje bij de berichtgeving van het RIVM. De datum van overlijden is gewoon bekend en de verschillende grafieken laten die ook zien. Het is gewoon zo dat veel overlijdens wat later gemeld worden. Niks aan te doen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:02 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Oh sorry, 234 doden. Had even de cijfers niet goed voor mij. Maar inderdaad nu krijg je ineens het excuus dat de doden niet van gisteren waren. Maar zo blijf je wel lekker aan de gang. Zijn straks de doden van morgen ook van gisteren of heeft het RIVM hier straks weer een ander excuus voor bedacht. Het lijkt wel of ze ons een beeld geven dat het zo goed gaat terwijl ik zelf nog geen enkele dode acceptabel vind het zal maar je ouders zijn. Als je met dit soort lijstjes blijft gooien verwacht dan ook dat Nederlanders zoals ik hiervan schrikt. En het wekt irritatie op als de ene berichtgeving tegenstrijdig is met het ander.
Wat is dat eigenlijk een 1.5 meter economie, ik hoor die term steeds vaker voorbij komen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:04 schreef kol7680 het volgende:
Fijn dat steeds meer mensen wakker worden, ook Baudet heeft eindelijk het licht gezien. Rutte die de komende jaren een 1,5 meter maatschappij wilt zien...dat houden we helemaal niet vol. Is makkelijker gezegd dan gedaan.
ja maar, eerst moord en brandschreeuwen dat er een lockdown moet komen, vervolgens komt er een lockdown en gaat ie het tegenovergestelde roepen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:05 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Daar is hij ook oppositie voor he.
Rutte wilt dat we de komende jaren naar een 1,5 meter economie gaan en dat bioscopen en cafe’s moeten gaan nadenken hoe ze dit gaan vormgeven.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:05 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wat is dat eigenlijk een 1.5 meter economie, ik hoor die term steeds vaker voorbij komen.
Geworden?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:07 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Conclusie: we zijn als samenleving compleet gestoord geworden.
Ik weet wel zeker dat ik vanaf nu veel vaker thuis ga werken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
De hele week?
Neu, werk normaal 2 dagen thuis, da's prima, maar dit verveelt.
Blijkt het ook, maar we kunnen met zijn allen wel veranderen aan onze mentaliteit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:07 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Rutte wilt dat we de komende jaren naar een 1,5 meter economie gaan en dat bioscopen en cafe’s moeten gaan nadenken hoe ze dit gaan vormgeven.
Beter allemaal in een HazMat rondlopen dan vanwege wat "ongemak" instemmen om afstand te doen van grondrechten die waarborgen dat je zaken privé kunt houden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mweh, privacy is een groot goed hoor. Denk dat mondkapjes er nog makkelijker doorheen te drukken is dan het verplicht stellen van zo'n app.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:57 schreef polderturk het volgende:
[..]
Iran moet je niks van geloven. Een Iraniër had op NOS verteld dat een familielid die als arts werkte 10 keer minder Corona doden melde dan de daadwerkelijke cijfers. De ene keer werd longontsteking gemeld. De andere keer orgaanfalen etc.
De regering was daar al niet zo populair. Als zij bewust cijfers drukken ben ik bang voor de toekomst van Iran.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:58 schreef Montov het volgende:
[..]
De cijfers uit Iran zijn overduidelijk niet te vertrouwen. De eerste 2 gevallen van covid-19 waren mensen die overleden waren. Dan weet je dat er heel veel op de achtergrond blijft.
Is jouw keuze, maar in overleg met jouw werkgever kan dat ook wel?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:08 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat ik vanaf nu veel vaker thuis ga werken.
En als ik dat niet accepteer als burger, wat dan? Word ik dan opgesloten? Een wat als vraag....quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:08 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Blijkt het ook, maar we kunnen met zijn allen wel veranderen aan onze mentaliteit.
Oh, management is minder een probleem dan collega's.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:09 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Is jouw keuze, maar in overleg met jouw werkgever kan dat ook wel?
Jij bent echt woke maat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:04 schreef kol7680 het volgende:
Fijn dat steeds meer mensen wakker worden, ook Baudet heeft eindelijk het licht gezien. Rutte die de komende jaren een 1,5 meter maatschappij wilt zien...dat houden we helemaal niet vol. Is makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar we hebben nu nog vrijheid waar we kunnen, zoals naar supermarkt of rondje lopen of wandelen kan altijd.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:10 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En als ik dat niet accepteer als burger, wat dan? Word ik dan opgesloten? Een wat als vraag....
Dus dat we de 1.5 meter maatregel in stand gaan houden ook na de corona tijdperk als deze überhaupt nog overgaat?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:07 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Rutte wilt dat we de komende jaren naar een 1,5 meter economie gaan en dat bioscopen en cafe’s moeten gaan nadenken hoe ze dit gaan vormgeven.
Ultieme doel is minder bevolking op wereld, dus beter voor het klimaarquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dus dat we de 1.5 meter maatregel in stand gaan houden ook na de corona tijdperk als deze überhaupt nog overgaat?
Maar dat levert toch veel te veel problemen op, de kapper, de tandarts, de horeca, het openbaar vervoer, vliegreizen, etc.
Tijdelijk is nog tot daar uit te leggen, maar nadenken over een 1.5 meter economie is een mythe. Een sprookje of een leuke ideologie. Theoretisch onmogelijk, praktisch is dit waanzin. Hel ons hele bestaan is afhankelijk van onze geslachtsgemeenschap moet dat dan ook maar met 1.5 meter gebeuren?
En de rechterlijke macht zit ook in isolatie. We zijn totaal overgeleverd aan de grillen van de Staat en haar veiligheidsregio's. Die kunnen in een dagje een noodverordening in elkaar tikken die bijna al onze grondrechten grotendeels afpakken. Een crisis van nog geen maand en het gehele stelsel van rechtsbescherming is in elkaar gestort.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:14 schreef F1gamer het volgende:
Dankzij D66 is het referendum afgeschaft, dus kunnen we ook geen beslissing nemen over deze anti-privacy app
Ja zo denk ik het ook over. Maar echter is alles zo gecompliceerd en we moeten nog wel erg wennen aan 1,5 meter-regel. Echter is tijdelijk wel te doen, maar als het virus nog langer bij ons blijft kan dat van kracht blijven. Zeker is het voor de economie erg schadelijk als we na die virusuitbraak nog die regel hanteren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dus dat we de 1.5 meter maatregel in stand gaan houden ook na de corona tijdperk als deze überhaupt nog overgaat?
Maar dat levert toch veel te veel problemen op, de kapper, de tandarts, de horeca, het openbaar vervoer, vliegreizen, etc.
Tijdelijk is nog tot daar uit te leggen, maar nadenken over een 1.5 meter economie is een mythe. Een sprookje of een leuke ideologie. Theoretisch onmogelijk, praktisch is dit waanzin. Hel ons hele bestaan is afhankelijk van onze geslachtsgemeenschap moet dat dan ook maar met 1.5 meter gebeuren?
Kunstmatige inseminatie bij de mens (KI) is een medische techniek om tot een bevruchting te komen door sperma met een injectiespuit via de vagina in de baarmoeder of baarmoederhals in te spuiten. Het woord inseminatie verwijst naar het woord semen, dat zaad betekent.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Toch heb je geen seks voor nodig lijkt me.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:18 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Kunstmatige inseminatie bij de mens (KI) is een medische techniek om tot een bevruchting te komen door sperma met een injectiespuit via de vagina in de baarmoeder of baarmoederhals in te spuiten. Het woord inseminatie verwijst naar het woord semen, dat zaad betekent.
Is dit de wereld waar jij in wilt leven de wereld van de Demolition Man met Sylvester Stalone wat overigens een Science Fiction film is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:18 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Kunstmatige inseminatie bij de mens (KI) is een medische techniek om tot een bevruchting te komen door sperma met een injectiespuit via de vagina in de baarmoeder of baarmoederhals in te spuiten. Het woord inseminatie verwijst naar het woord semen, dat zaad betekent.
Jakkie bah, tegenwoordig hebben we IVF en dat kan zonder geslachtsgemeenschap en onder gecontroleerde omstandigheden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hel ons hele bestaan is afhankelijk van onze geslachtsgemeenschap moet dat dan ook maar met 1.5 meter gebeuren?
quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:17 schreef Confetti het volgende:
[..]
En de rechterlijke macht zit ook in isolatie. We zijn totaal overgeleverd aan de grillen van de Staat en haar veiligheidsregio's. Die kunnen in een dagje een noodverordening in elkaar tikken die bijna al onze grondrechten grotendeels afpakken. Een crisis van nog geen maand en het gehele stelsel van rechtsbescherming is in elkaar gestort.
Het was allemaal een illusie.
Dit houden we maximaal een paar maanden vol, daarna is het wel klaar en bovendien de economische schade zal nog véél groter zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zou maar zo kunnen.....wie zou het weten?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:21 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Is dit de wereld waar jij in wilt leven de wereld van de Demolition Man met Sylvester Stalone wat overigens een Science Fiction film is.
Boeiendquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:24 schreef kol7680 het volgende:
Hier staan Baudet zijn plannen na 28 April
https://forumvoordemocrat(...)eerde-exit-strategie
Mark Rutte wilt de komende jaren die 1,5 meter economie gaan vormgeven en bedrijven moeten er nu over na gaan denken. Ja, hij zei het echt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit houden we maximaal een paar maanden vol, daarna is het wel klaar en bovendien de economische schade zal nog véél groter zijn.
Er moet een strategie komen over hoe verder binnen afzienbare tijd, want de gevolgen zullen veel groter. Zie ook
Dankzij D66 in een kabinet waar CDA, VVD en CU ook al tegen een raadgevend referendum waren. Die volg ik niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:14 schreef F1gamer het volgende:
Dankzij D66 is het referendum afgeschaft, dus kunnen we ook geen beslissing nemen over deze anti-privacy app
Wat piept en kraakt er? Een heel groot gedeelte gaat goed.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:24 schreef MakkieR het volgende:
De enige strategie die ik zie is leuk voor een paar maanden, maar daarna is het over en overgaan tot de orde van de dag. Dit gaan wij echt geen jaren volhouden en ook nog niet eens maanden. We zitten er nu 3 weken in en nu piept en kraakt het al aan alle kanten. De regering mag dan wel oppassen voor een coup of een revolutie.
Vooral economische maatregelen? Ik had meer visie verwacht van Thierry.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:24 schreef kol7680 het volgende:
Zeg dat maar tegen al die ondernemers, mensen zonder een baan, de zorg zonder bescherming en de doden die zijn gevallen. Het gaat helemaal niet goed. Het gaat pas goed als Corona is verslagen of volledig geïsoleerd. Daar is nu geen sprake van.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat piept en kraakt er? Een heel groot gedeelte gaat goed.
Art. 8 EVRM bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:30 schreef Harmankardon het volgende:
Ik begrijp het verwijzen naar de grondrechten niet, welke grondwet wordt exact geschonden met deze app?
Op welke manier wordt die geschonden?quote:
quote:Artikel 8 - Recht op eerbiediging van privé familie- en gezinsleven
1. Een ieder heeft het recht op respect voor zijn privé leven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.
2. Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Heb je het artikel al gelezen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Op welke manier wordt die geschonden?
Ja. Heb jij hem gelezen?quote:
En wat zegt lid 2?quote:
Bescherming van de gezondheidquote:
Dat de wetgever mag inbreken op het recht zoals verwoord in lid 1 in een aantal voorwaarden, zoals waar het kabinet naar verwees. Kennelijk denk jij dat het wat anders zegt?quote:
Die 1.5m is een hulpmiddel om een te snelle besmetting te vertragen en moet niet het doel worden. Wanneer je niet besmet bent , immuun bent, besmet bent geweest (zo de informatie nu strekt) is er geen "reden" de 1.5 als voorwaarde te moeten hanteren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Als dat bij wet is voorzien. Wijs mij eens aan waar geregeld is dat de overheid allerlei gegevens mag verzamelen via een app?quote:
Artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:30 schreef Harmankardon het volgende:
Ik begrijp het verwijzen naar de grondrechten niet, welke grondwet wordt exact geschonden met deze app?
Hoe kom je er bij dat de overheid persoonsgegevens verzamelt via deze app?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als dat bij wet is voorzien. Wijs mij eens aan waar geregeld is dat de overheid allerlei gegevens mag verzamelen via een app?
En wat doe je als je iemand tegen bent gekomen en je app zegt dat je mogelijk besmet bent. Ziet je huisarts dat? Word je dan verplicht een test te gaan halen. Moet je dan verplicht binnenblijven?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat de overheid persoonsgegevens verzamelt via deze app?
Stel de telefoon houdt een lijst bij van identifiers die hij tegenkomt via bluetooth en de overheid niet kent. Vervolgens wordt iemand positief getest en wordt dat identifier in de lijst gezet van positief geteste ids, zonder dat de overheid verder weet wie dat was.
Dus als jij kogellam een kroeg binnen wilt lopen, moeten ze jou gewoon binnen laten?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ik heb het helemaal niet over persoonsgegevens.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat de overheid persoonsgegevens verzamelt via deze app?
Stel de telefoon houdt een lijst bij van identifiers die hij tegenkomt via bluetooth en de overheid niet kent. Vervolgens wordt iemand positief getest en wordt dat identifier in de lijst gezet van positief geteste ids, zonder dat de overheid verder weet wie dat was.
Denk je dat de hele economie weer recht wordt getrokken als mensen weer naar het café kunnen, met hun mooi geknipte haren?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:30 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen al die ondernemers, mensen zonder een baan, de zorg zonder bescherming en de doden die zijn gevallen. Het gaat helemaal niet goed. Het gaat pas goed als Corona is verslagen of volledig geïsoleerd. Daar is nu geen sprake van.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als dat bij wet is voorzien. Wijs mij eens aan waar geregeld is dat de overheid allerlei gegevens mag verzamelen via een app?
Ik heb het even zwart-gedrukt, zodat jij het ook beter kan begrijpen. Het magische woord is waar het begint; en.quote:2. Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar het is wat lastig communiceren. Misschien kun je reageren op mijn reactie van daarvoor?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over persoonsgegevens.
Bijwerkingen die wellicht even zo kwalijk zijn als het virus.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:40 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Wat is er bekend over het malaria medicijn dat sucesvol is ingezet in Thailand? En als het zo zou zijn waarom wordt het niet massaal ingezet. Ik hoor hier niks meer over.
Ik lees behalve veel financiële maatregelen:quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:24 schreef kol7680 het volgende:
Is het redden van 1% van de bevolking een voldoende rechtvaardiging en noodzakelijkheid? Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het even zwart-gedrukt, zodat jij het ook beter kan begrijpen. Het magische woord is waar het begint; en.
Sowieso lijkt het me ook dat het met wet kan worden voorzien. Zo kunnen ze pro forma behandelingen doorvoeren, totdat de regels versoepeld worden.
Is het nuttig dat ik hier serieus situationeel op inga ?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:42 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Dus als jij kogellam een kroeg binnen wilt lopen, moeten ze jou gewoon binnen laten?
Je punt raakt kant noch wal. Het eerste criterium is dat een inbreuk alleen kan als daar een wettelijke grondslag voor is. Die ontbreekt. Je komt dan helemaal niet meer toe aan de andere criteria.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het even zwart-gedrukt, zodat jij het ook beter kan begrijpen. Het magische woord is waar het begint; en.
Sowieso lijkt het me ook dat het met wet kan worden voorzien. Zo kunnen ze pro forma behandelingen doorvoeren, totdat de regels versoepeld worden.
Vooral in artikel 10 is veel beperkingen ingeboet. Door allerlei noodwetten en regelgeving vanuit de EU is dat allang voor een groot deel terzijde geschoven. Het liefste willen overheden uiteraard dat die rechten geschrapt worden voor hun eigen machtspositie. Daarom lijkt mij dit ook een kwalijke zaak.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Verderop: Artikel 10 Privacy
1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
2. De wet stelt regels ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer in verband met het vastleggen en verstrekken van persoonsgegevens.
3. De wet stelt regels inzake de aanspraken van personen op kennisneming van over hen vastgelegde gegevens en van het gebruik dat daarvan wordt gemaakt, alsmede op verbetering van zodanige gegeven
Jij begint over het verzamelen van persoonsgegevens terwijl ik het daar niet over had.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar het is wat lastig communiceren. Misschien kun je reageren op mijn reactie van daarvoor?
En wat wordt de boete als je niet mee wilt doen met de app?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef _I het volgende:
Bij Jinek; Feike.. Privacy wordt afgezet tegen de crisis. We moeten een app, anders komt de 2e golf al bijna als een gegeven.
En verplicht klinkt ook al lichtjes door. Pas bij 50-75 % (meeste landen zeggen 75) gaat het werken.
Dat is pure onzin. Recent is de overheid nog teruggefloten met hun SyRI systeem om fraude tegen te gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Vooral in artikel 10 is veel beperkingen ingeboet. Door allerlei noodwetten en regelgeving vanuit de EU is dat allang voor een groot deel terzijde geschoven. Het liefste willen overheden uiteraard dat die rechten geschrapt worden voor hun eigen machtspositie. Daarom lijkt mij dit ook een kwalijke zaak.
Dan kom je restaurants en openbare gelegenheden niet meer in. Zoiets denk ik.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En wat wordt de boete als je niet mee wilt doen?
En jij begint over het inbreken in grondrechten terwijl er in het artikel duidelijk staat dat de wetgever op lid 1 mag inbreken onder bepaalde voorwaarden. Of lees je daar wat anders?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Jij begint over het verzamelen van persoonsgegevens terwijl ik het daar niet over had.
De tegenwoordige cijfers zijn wel wat hoger dan de aangenomen 1% + er is nog geen massale uitbraak geweest (lees; miljoenen besmette mensen). Vandaag ook weer 1500 mensen overleden in Frankrijk alleen met een volle lockdown. Het is een onbekend virus die wellicht besmettelijker of dodelijker blijkt te zijn. Als de wetgevers er voldoende noodzaak in zien dan is een toelating van zo'n wet niet ver wegquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is het redden van 1% van de bevolking een voldoende rechtvaardiging en noodzakelijkheid? Ik weet het niet.
Willen we die kant uit als samenleving?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:50 schreef _I het volgende:
[..]
Dan kom je restaurants en openbare gelegenheden niet meer in. Zoiets denk ik.
Nou ik niet, maar blijkbaar ben je dan raar en een boomer.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:53 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Willen we die kant uit als samenleving?
Al die mensen betalen cash, zetten hun telefoon op vliegtuigmodus zodra ze de deur uitgaan, etcetcetcquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:52 schreef Mammietje het volgende:
Nou, het was even geduld hebben, maar de 'paniekzaaiers' waar dit topic vol mee zou moeten zitten, zijn gearriveerd hoor!![]()
Ik denk dat de kijkcijfers van Jensen harder op gaan lopen dan de bevestigde Covid-gevallen!
Wat kan die app nou in Godsnaam vertellen wat de overheid nog niet van je wist?!
Mits en graag via de daarvoor geëigende wegen die onze rechtstaat voorschrijft en passend hanteert.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Ooit gehoord van "de nacht van Wiegel"?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:14 schreef F1gamer het volgende:
Lol ik ben een boomer en vind de paniek om die app raar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:53 schreef _I het volgende:
[..]
Nou ik niet, maar blijkbaar ben je dan raar en een boomer.
Er is een wettelijke grondslag als de wetgever er noodzaak inziet. In dit geval lijkt het mij niet zo moeilijk in te zien waarom een wetgever makkelijk hiermee instemt. Net zoals tijdens oorlogstijden noodwetten worden opgesteld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je punt raakt kant noch wal. Het eerste criterium is dat een inbreuk alleen kan als daar een wettelijke grondslag voor is. Die ontbreekt. Je komt dan helemaal niet meer toe aan de andere criteria.
Oftewel hoe druk je zoiets erdoor en niemand heeft wat te willen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:49 schreef _I het volgende:
Zonder app kom je een restaurant niet in. Doen bepaalde landen, moeten we ook naar kijken.
Ja hoor. 1 2 3
"Niet verplicht, maar als je iets wilt heb je hem wel nodig."
Als de overheid het allemaal al wist, waarom hebben ze dan die app nog nodig?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:52 schreef Mammietje het volgende:
Nou, het was even geduld hebben, maar de 'paniekzaaiers' waar dit topic vol mee zou moeten zitten, zijn gearriveerd hoor!![]()
Ik denk dat de kijkcijfers van Jensen harder op gaan lopen dan de bevestigde Covid-gevallen!
Wat kan die app nou in Godsnaam vertellen wat de overheid nog niet van je wist?!
Ja, precies! En betalen hun eigen ziekenhuisrekening om te voorkomen dat de verzekering erachter komt dat ze een SOA hadden!quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Al die mensen betalen cash, zetten hun telefoon op vliegtuigmodus zodra ze de deur uitgaan, etcetcetc
Die inbreuk mag alleen onder stringente voorwaarden waar niet aan wordt voldaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En jij begint over het inbreken in grondrechten terwijl er in het artikel duidelijk staat dat de wetgever op lid 1 mag inbreken onder bepaalde voorwaarden. Of lees je daar wat anders?
Verder maak je niet duidelijk hoe een dergelijke app in zou breken op iemands prive leven of welk ander onderdeel van lid 1 je overtreden zou vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |