In het begin niet, daarna wel, verwacht ik.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:09 schreef Ven1972 het volgende:
Je bent niet verplicht om die app te gebruiken toch?
twitter:RTLGP twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 20:11:27Officieel: ook de Grand Prix van Canada is uitgesteld https://t.co/VowjKhoV0q #RTLGP #F1 https://t.co/fcT9xzRrlM reageer retweet
Totaal geen enkel aantoonbaar bewijs voor en dan nog moet dat een volstrekte anonieme keuze zijn waar niemand een persoonlijk voordeel uit dient te halen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:04 schreef Discombobulate het volgende:
Zijn er landen die het goed doen zonder app en toch de besmetting onder controle krijgen, Singapore of Zuid Korea? Of gebruiken ze beide een app?
Natuurlijk gaat dat niet altijd zo wezen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:12 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, ik weet vrijwel zeker dat we 1,5 meter-wereld niet kunnen volhouden... vooral komt het ook door dat meer mensen nog leven op deze aarde, zeg maat 7 miljard mensen! Dat is echt heel ingewikkeld om 1,5-meter samenleving handhaven.
Wanneer vond die plaats? Ik hoop stiekem nog dat Alcatraz en Graspop doorgaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTLGP twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 20:11:27Officieel: ook de Grand Prix van Canada is uitgesteld https://t.co/VowjKhoV0q #RTLGP #F1 https://t.co/fcT9xzRrlM reageer retweet
Ah, wacht nu snap ik je punt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:10 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Volgens mij hebben zij ook in Brabant langer dan drie dagen contactonderzoek gedaan, hoor. Sowieso zijn het de GGD's die het onderzoek doen en niet het RIVM. Op een gegeven moment waren er zoveel besmettingen in Brabant dat het niet onlogisch was om de onderzoeken te staken (volgens mij na twee weken). De Brabantse GGD's hebben echt geen duizenden mensen in dienst en je moet ook weten hoe je zulke tests afneemt.
Zouden niet heel veel mensen wel willen weten of ze in contact zijn geweest met een besmet persoon? In dat geval kan het zomaar zo zijn dat de dekkingsgraaf heel hoog wordt zonder verplichting.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
In het begin niet, daarna wel, verwacht ik.
Lol, al de andere adviezen van de WHO heeft hij ook genegeerd, waardoor er nu zoveel gevallen in de VS zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:08 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hij heeft gelijk hoor, WHO is niks anders dan een Wuhan Health Organization
Schandalig gewoon
14 juniquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:13 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Wanneer vond die plaats? Ik hoop stiekem nog dat Alcatraz en Graspop doorgaan.
Nee, dus niet iedereen zal zien: je bent in contact geweest met een corona patient. Die mensen zullen gewoon hun ding blijven doen en anderen besmetten. Want ze zijn bang voor de privacy. Terwijl Facebook en google maps gewoon lekker doordraaien.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:09 schreef Ven1972 het volgende:
Je bent niet verplicht om die app te gebruiken toch?
Damn, niet goed dan...quote:
Verkeerde topic. Dit boeit niemand.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
Wij hebben het ook genegeerd en zie wat wij ervan gemaakt hebbenquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lol, al de andere adviezen van de WHO heeft hij ook genegeerd, waardoor er nu zoveel gevallen in de VS zijn.
@Nattekat wordt hier heel boos omquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:14 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Verkeerde topic. Dit boeit niemand.
Ja als we dat lang genoeg doen sterven we uit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:12 schreef Ven1972 het volgende:
Mensen, ik weet vrijwel zeker dat we 1,5 meter-wereld niet kunnen volhouden... vooral komt het ook door dat meer mensen nog leven op deze aarde, zeg maat 7 miljard mensen! Dat is echt heel ingewikkeld om 1,5-meter samenleving handhaven.
Alsof WHO Trump heeft gebeld en opdracht heeft gegeven om de grenzen niet te sluitenquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lol, al de andere adviezen van de WHO heeft hij ook genegeerd, waardoor er nu zoveel gevallen in de VS zijn.
Nog ff volhouden. Als we dat nu allemaal doen komt het goed.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:12 schreef Ven1972 het volgende:
Nederland ontploft op dit moment, Twitter gaat het ook al tekeer en op Geen Stijl hetzelfde.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:32 schreef tompsv18 het volgende:
Die app wordt echt helemaal niets, dat zie je van mijlenver aankomen.
Niet als dat betekent dat je preventief 2 weken binnen zit op het moment dat je in dezelfde supermarkt bent geweest als een besmet persoon.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zouden niet heel veel mensen wel willen weten of ze in contact zijn geweest met een besmet persoon? In dat geval kan het zomaar zo zijn dat de dekkingsgraaf heel hoog wordt zonder verplichting.
Even snel uitgerekend: per persoon is er ongeveer 2 hectare aan land op aarde... 1,5 meter afstand houden is wel te doen (zeker als die 1,5 meter niet binnen een huishouden geldt).quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:12 schreef Ven1972 het volgende:
Het zou echt irritant zijn als je in die app gebrandmerkt wordt als coronapatient, maar zelf geen app hebt (oudje van 80).quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zouden niet heel veel mensen wel willen weten of ze in contact zijn geweest met een besmet persoon? In dat geval kan het zomaar zo zijn dat de dekkingsgraaf heel hoog wordt zonder verplichting.
Alles naar de klote en nog verplichten mensen een elektronische enkelbandtracker te laten dragen en thuis te laten blijven.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Volgens mij had het meer met de (op dat moment logische) casusdefinitie te maken. Maar goed.. Ik weet het niet meer. Het lijkt alweer zo lang geleden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ah, wacht nu snap ik je punt.
Ik moet het anders formuleren. Ja, contactonderzoek is langer dan die drie dagen geweest, dat klopt. Echter gaf het RIVM al na drie dagen aan dat je niet moest bellen als je milde klachten had, want ze gingen je toch niet testen.
Hierdoor gingen ze dus besmettingen missen en konden dus ook geen contactonderzoek doen bij deze mensen. Dat bedoelde ik met "de handdoek in de ring gooien". Ze waren toen al alle controle kwijt.
Zo'n app zou het makkelijker kunnen maken, maar een vereiste is dus ook dat je echt heel veel testen klaar hebt liggen. Als je mensen niet test heeft zo'n app heel weinig zin.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:40 schreef danos het volgende:
[..]
Aparte telefoon kopen met lebara simmetje.
heb nog oude nokia's liggenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:40 schreef danos het volgende:
[..]
Aparte telefoon kopen met lebara simmetje.
Daar moet je toch niet aan denken eigenlijk. Het laatste restje privacy weg.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:17 schreef quirina het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)ing-coronavirus-app/
Pieppieppiep covid19 op 10 meter...
Dat is denk ik niet de bedoeling?! Ze zullen bovendien vast niet zeggen specifiek met wie je in contact was.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:16 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het zou echt irritant zijn als je in die app gebrandmerkt wordt als coronapatient, maar zelf geen app hebt (oudje van 80).
Als dat zo was, dan had nog nooit iemand van Gordon gehoord... helaas leeft hij niet als een kluizenaar.quote:
Oeh, hij heeft zelfs een kleurenschermcode.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:17 schreef quirina het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)ing-coronavirus-app/
Pieppieppiep covid19 op 10 meter...
Zo gaat het ook echt niet werken hoorquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar moet je toch niet aan denken eigenlijk. Het laatste restje privacy weg.
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=USquote:South Korea has gone a step further than other countries, tracking individuals’ phones and creating a publicly available map to allow other citizens to check whether they may have crossed paths with any coronavirus patients.
The tracking data that goes into the map isn’t limited to mobile phone data, credit card records and even face-to-face interviews with patients are being used to build a retroactive map of where they’ve been.
Not only is the map there for citizens to check, but the South Korean government is using it to proactively send regional text messages warning people they may have come into contact with someone carrying the virus.
The location given can be extremely specific, the Washington Post reported a text went out that said an infected person had been at the “Magic Coin Karaoke in Jayang-dong at midnight on Feb. 20.”
Some texts give out more personal information however. A text reported by The Guardian read: “A woman in her 60s has just tested positive. Click on the link for the places she visited before she was hospitalised.”
The director of the Korea Centers for Disease Control and Prevention, Jeong Eun-kyeong, acknowledged that the site infringes on civil liberties, saying: “It is true that public interests tend to be emphasized more than human rights of individuals when dealing with diseases that can infect others.”
als het nu eens tijdelijk wasquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg al vanaf het begin dat 1.5 meter niet voldoende is. Zeg ook al vanaf dag één dat contactonderzoek key is en dat er daarom veel meer getest moet worden.
Daar zal zo'n app zeker bij helpen. Ik heb alleen nul vertrouwen in de overheid qua veiligheid en privacy.
De vrijheid om stiekem ziek te zijn ook de deur uitquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar moet je toch niet aan denken eigenlijk. Het laatste restje privacy weg.
Ik krijg nu echt sterk het gevoel dat Nederland China begint te worden met een partij die het voor het zeggen heeft. Een man met de absolute macht. Jaap van Dissel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles naar de klote en nog verplichten mensen een elektronische enkelbandtracker te laten dragen en thuis te laten blijven.
Vertel eens, wat is het verschil met een crimineel in dat leven?
Dit moet echt zo snel mogelijk terug naar een vrije samenleving. Dit gaat niemand volhouden.
https://www.nbcnews.com/t(...)racking-app-n1177871quote:The science behind many of the apps isn't new. An app could remember which other phones have been nearby. If someone you had coffee with two days ago tests positive for the coronavirus, you would get a notification along the lines of "you may have recently been exposed" — and advising temporary isolation. Passing someone on the sidewalk wouldn't be enough to trigger a notification, but sitting next to each other for 10 or 15 minutes might.
There is some disagreement on key details. Should a smartphone app use Bluetooth technology, which senses the proximity of nearby phones, or cellular network and GPS data?
(...)
The projects surveyed by NBC News would avoid that by making sure any data would stay on users' phones. The data would be encrypted, and no government could access it at a later point.
"Our one and only goal was to build a system where the server knows absolutely nothing," said Carmela Troncoso, a professor at the Swiss Federal Institute of Technology who is designing an app that would use Bluetooth proximity data.
Eckersley compared the idea to Apple's Find My iPhone software, which uses anonymous, encrypted Bluetooth technology.
"That could happen without revealing the identity of any of the parties involved," he said. "Your phone talks to my phone."
Je hebt liever dat de maatregelen van nu, met alle schade van dien, moeten blijven gelden totdat er een vaccin beschikbaar is een een groot deel van de bevolking is ingeënt? Daar wil ik trouwens niet mee zeggen dat er geen bezwaren zijn tegen een app, maar zijn die bezwaren echt zo erg dat het alternatief waard is?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:17 schreef Jed1Gam het volgende:
Hoop dat mensen het niet gaan pikken, maar goed misschien hebben de zombie de overhand.
Daar zit ook intellectueel Nederland.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nederland ontploft op dit moment, Twitter gaat het ook al tekeer en op Geen Stijl hetzelfde.
Tuurlijk gaan mensen dit wel pikken want ze vinden Rutte nu een soort Godquote:Op dinsdag 7 april 2020 20:17 schreef Jed1Gam het volgende:
Hoop dat mensen het niet gaan pikken, maar goed misschien hebben de zombie de overhand.
Zo begon het ook met het openhouden van de scholen. Deze zelfde social media ontplofte ook. De rest ging er uiteraard achterna.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar zit ook intellectueel Nederland.
Dat is een technisch kunstje en ik kan kiezen dat uit te schakelen en zelfs te verbasteren zodat de overheid daar totaal niets mee kan aanvangen. Met informatie die je moet (on)vrijwillig moet afstaan kan dat niet:quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:07 schreef speknek het volgende:
Denken dat de overheid niet nu al je mobiele telefoon trackt.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Daar zit ook intellectueel Nederland.
Alles naar de klote en nog verplichten mensen een elektronische enkelbandtracker te laten dragen en thuis te laten blijven.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:11 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Tijd dat de media de andere kant op gaat werken en de overheden gaat laten zien dat mensen het zat beginnen te worden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik krijg nu echt sterk het gevoel dat Nederland China begint te worden met een partij die het voor het zeggen heeft. Een man met de absolute macht. Jaap van Dissel.
Zwakkeren isoleren is de oplossing.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je hebt liever dat de maatregelen van nu, met alle schade van dien, moeten blijven gelden totdat er een vaccin beschikbaar is een een groot deel van de bevolking is ingeënt? Daar wil ik trouwens niet mee zeggen dat er geen bezwaren zijn tegen een app, maar zijn die bezwaren echt zo erg dat het alternatief waard is?
Jij wel en ik vraag mij serieus af wat jouw argumenten zijn om mee te doen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Goeie vergelijking![]()
Of je al dan niet een 'griepje' hebt gehad, of niet. En dan nog: 't is anoniem.
[..]
Doe jij toch niet mee?
En dan? Gewoon zorgsysteem maar inelkaar laten storten?quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles naar de klote en nog verplichten mensen een elektronische enkelbandtracker te laten dragen en thuis te laten blijven.
Vertel eens, wat is het verschil met een crimineel in dat leven?
Dit moet echt zo snel mogelijk terug naar een vrije samenleving. Dit gaat niemand volhouden.
[..]
Tijd dat de media de andere kant op gaat werken en de overheden gaat laten zien dat mensen het zat beginnen te worden.
Een datum voor alles open, binnen nu en 2 maanden. Niks 'misschien en maar'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |