Nee mens, maak je niet zo druk aub.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Dus als die app niet de besmette met naam en toenaam gaat melden gaat dat ding dus piepen als er een besmette in je buurt is.
Soort ghostradar app maar dan met een Corona stipje.
Piep piep covid19 op 10 meter!
Piep piep piep covid19 op 5 meter!
Piep piep piep covid19 op 1 meter bel uw huisarts voor een test!
Het doel is juist dat je dat op verzamelniveau wel kunt anders heeft het niet zoveel zin om t tracken en tracen met wie bij wie in aanraking is gekomen.quote:
Ga direct naar huis. Spreek met niemand. Gebruik niet het openbaar vervoer. Download thuis de "HA consult app" en neem contact op met uw covid-behandelaar voor verdere stappen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Dus als die app niet de besmette met naam en toenaam gaat melden gaat dat ding dus piepen als er een besmette in je buurt is.
Beter dan asymptotisch tientallen anderen besmetten en je maakt het wel meteen heel dramatisch.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik mag niet meer mijn huis uit, of ik krijg gelijk een boete. Of ik word opgehaald om naar een quarantaine hotel gebracht te worden. Ik mag de winkel niet meer in, wie weet wat ze ermee gaan doen.
Ja, dan krijg je een NL alert.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Opgelostquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Scholen
1,5 meter afstand, hierdoor minder lesdagen op school
Openbaar vervoer
Mondkapje verplicht
Winkels
1,5 meter afstand, hierdoor permanent deurbeleid
Sporten
1,5 meter afstand
Mondkapje verplicht bij contactsport
Vakanties
1,5 meter afstand
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat een besmet persoon buiten komt. Je zal bericht krijgen als iemand waar je in de laatste dagen in de buurt van geweest bent positief test.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Ik zeg al vanaf het begin dat 1.5 meter niet voldoende is. Zeg ook al vanaf dag één dat contactonderzoek key is en dat er daarom veel meer getest moet worden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef _I het volgende:
[..]
Ineens is een beetje afstand niet meer voldoende. Je moet nu een app hebben om een biertje te kunnen doen. Jij bent snel om.
Kun je je een veilige, gezonde samenleving voorstellen waarin je niet zou willen leven? Ik wel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef Ven1972 het volgende:
Ik begrijp jullie heel goed omtrent angst voor jouw eigen privacy en app die het overheid wil invoeren om GGD's te ondersteunen... Maar het is wel nodig om zekerheid te hebben met wie je dan ook besmet bent met het coronavirus. Echter is logisch dat het heel vervelend is, maar ons gezondheid is heel erg belangrijk nu in deze tijd.
Naja, als het met digid werkt kan de overheid het erin zetten natuurlijkquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat er wel vanuit dat die mensen het ook eerlijk invoeren zeg maar. Dat mis ik nog een beetje. Iemand krijgt het. Wat dan? Diegene kan er toch nog altijd voor kiezen om niet in de app te zetten dat hij/zij besmet is?
En dan moet je vervolgens 2 weken thuisblijven, blijkt er niets aan de hand, ga je weer naar buiten, even later is er weer iemand met Corona in je buurt geweest, weer 2 weken binnen en zo maar door. Dat is niet te doen joh.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat een besmet persoon buiten komt. Je zal bericht krijgen als iemand waar je in de laatste dagen in de buurt van geweest bent positief test.
Hahah.. stel je toch niet zo aanquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je je een veilige, gezonde samenleving voorstellen waarin je niet zou willen leven? Ik wel.
als #influencer die het als ultra gratis zal willen voorstellen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:40 schreef Doublepain het volgende:
Deze week naast Virologen ook Cyber Security experts in alle talkshows
En Peter R zal ook wel weer uit de kast worden getrokken
The Corona 100m app, as its name implies, alerts users if they breach a 100-meter (328-foot) radius of the latest tracked whereabouts of the coronavirus patient. Since its launch, the app has been downloaded more than 1 million times, and reviews have been overwhelmingly positive.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Eens. Daarom zal ik het ook niet toejuichen. Zeker als ze zeggen dat de UK hem al gebruikt en andere EU landen het ook gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg al vanaf het begin dat 1.5 meter niet voldoende is. Zeg ook al vanaf dag één dat contactonderzoek key is en dat er daarom veel meer getest moet worden.
Daar zal zo'n app zeker bij helpen. Ik heb alleen nul vertrouwen in de overheid qua veiligheid en privacy.
Lijkt me echt dodelijk vermoeiend als ik zo ver door zou denken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
als #influencer die het als ultra gratis zal willen voorstellen.
Over twee weken is de rest van het volk ingemasseerd en kan het op 21 april 2020 worden voorstelt.... met een flitsende #AppMeToo.
Wat is dit spel doorzichtig... "Never Waist A Good Crisis".
Hang er gewoon een coole, gratis game aan en mensen geven locatiegegevens wel prijs.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
als #influencer die het als ultra gratis zal willen voorstellen.
Dat was in het begin kansloos omdat de capaciteit van een gemiddelde GGD voor bron- en contactonderzoek niet opgewassen is tegen meer dan een handvol patiënten tegelijk, en omdat er veel te weinig testcapaciteit was. Dat is straks dus wel anders.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:42 schreef zoost het volgende:
Ik vind het allemaal niet logisch. Hoezo gaan ze weer contactonderzoek instellen. Dat was in het begin ook al kansloos. Met een app wordt dat echt niet minder kansloos. Staat ook haaks op de groeps immuniteit. Of doen we daar niet meer aan.
Totaal irrelevant om te weten wie je dan gaat en kan stigmatiseren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef Ven1972 het volgende:
Ik begrijp jullie heel goed omtrent angst voor jouw eigen privacy en app die het overheid wil invoeren om GGD's te ondersteunen... Maar het is wel nodig om zekerheid te hebben met wie je dan ook besmet bent met het coronavirus. Echter is logisch dat het heel vervelend is, maar ons gezondheid is heel erg belangrijk nu in deze tijd.
Heb je nog een linkje?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:46 schreef houdafstand het volgende:
De app is al bijna af, hoor. Ik heb hier gisteren nog een artikel over geplaatst.
Ik ook natuurlijk, maar het is nu even moeilijk, hoe kunnen we samen misschien wel levenslang 1,5 meter van elkaar afstand houden? We komen in heel nieuwe werkelijkheid waar we nu nog niet kennen, zowel heel anders is dan voor het virusuitbraak.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je je een veilige, gezonde samenleving voorstellen waarin je niet zou willen leven? Ik wel.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:46 schreef matthijst het volgende:
[..]
The Corona 100m app, as its name implies, alerts users if they breach a 100-meter (328-foot) radius of the latest tracked whereabouts of the coronavirus patient. Since its launch, the app has been downloaded more than 1 million times, and reviews have been overwhelmingly positive.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |