Las vandaag ook weer een bericht van een top hartchirurg die was overleden aan corona. Die kennis en investering heb je niet zomaar terug (naast het leed voor de nabestaanden). Dat is echt rampzalig op meerdere punten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:30 schreef Markesh het volgende: [..] Ook dat ja. Het blijkt maar weer eens hoe groot het egoïsme is van mensen
Goede postquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:24 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Je weet niet waar technologie in de toekomst voor wordt gebruikt en wie er dan aan de macht is.
"I need privacy not because my actions are questionable, but because your judgement and intentions are."
Privacy inleveren is een hellend vlak is al gebleken in het verleden. Juist ten tijde van crisis zie je dit soort dingen gebeuren en daar mag je best voorzichtig mee zijn.
Ongeacht of je voor of tegen deze app bent, is het idee van "ik heb niets te verbergen" enorm naïef.
Mooi hè dat dat wel al klaar is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:29 schreef _I het volgende:
[..]
Ow ja, het is ook gespeelde verbazing. Dit roep ik toch al weken. "Het nieuwe normaal".
Het hele theater leek zo enorm opgezet en in lijn met alle andere landen in de EU. Het leek zeer welkom. Toch bizar dat die app eerder klaar is dan een luchtbrug met voldoende beschermingsmateriaal.
Bespreek jij je gezondheid met je arts op facebook?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:32 schreef Momo het volgende:
Allemaal klagen over een app om Corona in kaart te brengen, maar wel allemaal Facebook, Twitter en Google Maps gebruiken
Vooralsnog is het geruststellend dat ze niet eens software kunnen vinden die adequaat het aantal beschikbare ic-bedden kan inventariseren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:32 schreef tompsv18 het volgende:
Die app wordt echt helemaal niets, dat zie je van mijlenver aankomen.
Overheid en IT gaat toch nooit samenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:32 schreef tompsv18 het volgende:
Zekerquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:32 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Las vandaag ook weer een bericht van een top hartchirurg die was overleden aan corona. Die kennis en investering heb je niet zomaar terug (naast het leed voor de nabestaanden). Dat is echt rampzalig op meerdere punten.
So what als je Corona hebt gehad of dichtbij iemand bent geweest met Corona.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:33 schreef _I het volgende:
[..]
Bespreek jij je gezondheid met je arts op facebook?
Gewoon een app maken waarin je foto's kunt delen en liken dan installeert 75% van de bevolking hem meteen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:32 schreef Momo het volgende:
Allemaal klagen over een app om Corona in kaart te brengen, maar wel allemaal Facebook, Twitter en Google Maps gebruiken
Ja, precies dat. Zo hypocriet. En het is toch geen verplichte app?? Je hoeft het niet te installeren dan volgens mij. Maar dan ook geen IC plekje hoor zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:32 schreef Momo het volgende:
Haha, nou dat laatste zeker niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi hè dat dat wel al klaar is.
Ik dacht het en wilde het niet bedenken en toch krijg je dat op je wenken.
Ik word hier kotsmisselijk van, liever dood dan in nood.
Ik overweeg de rest van de regels ook overboord te zetten.
Auquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vooralsnog is het geruststellend dat ze niet eens software kunnen vinden die adequaat het aantal beschikbare ic-bedden kan inventariseren.
Dit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:24 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Je weet niet waar technologie in de toekomst voor wordt gebruikt en wie er dan aan de macht is.
"I need privacy not because my actions are questionable, but because your judgement and intentions are."
Privacy inleveren is een hellend vlak is al gebleken in het verleden. Juist ten tijde van crisis zie je dit soort dingen gebeuren en daar mag je best voorzichtig mee zijn.
Ongeacht of je voor of tegen deze app bent, is het idee van "ik heb niets te verbergen" enorm naïef.
Geen 1,5 meter afstand mogelijk = mondkapjequote:Op dinsdag 7 april 2020 19:30 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Hoe wil je gaan voetballen, hockeyen, basketballen enz met 1,5 meter afstand? Kom op.....
Aansteller.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi hè dat dat wel al klaar is.
Ik dacht het en wilde het niet bedenken en toch krijg je dat op je wenken.
Ik word hier kotsmisselijk van, liever dood dan in nood.
Ik overweeg de rest van de regels ook overboord te zetten.
China geniet er van dat het Westen nu deze beslissing moet maken zodat ze met hun neuzen weer in andermans zaken kunnen zitten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:33 schreef Confetti het volgende:
De privacy heeft het niet lang volgehouden. We walgden van de totalitaire Chinese maatregelen een paar maanden geleden, maar wij doen daar bijna niet meer voor onder.
Kost sowieso tientallen miljoenen om dat nu snel te ontwikkelenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:33 schreef Postbus100 het volgende:
Die app gaat er niet komen. Of beter : die gaat niet werken. De burger vertrouwt haar overheid niet. Dat gaan ze niet redden.
Wat een gelul zeg, voetballen met een mondkapje op?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:34 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Geen 1,5 meter afstand mogelijk = mondkapje
Totdat de ziekte niet weg blijkt te gaan en je zonder een "groen vinkje" niet meer in de trein mag.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:34 schreef Momo het volgende:
[..]
So what als je Corona hebt gehad of dichtbij iemand bent geweest met Corona.
Waar gaan ze dat later voor gebruiken?
Je hebt toch ook verplicht een identiteitsbewijs en verplicht een zorgverzekering?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:34 schreef Blueheeler het volgende:
Dat kunnen ze toch nooit verplichten? Ik ken meerdere mensen zonder smartphone en zelf heb ik smartphone met pre paid en geen internet.
Zoek het niet in de techniek argumenten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:34 schreef Blueheeler het volgende:
Dat kunnen ze toch nooit verplichten? Ik ken meerdere mensen zonder smartphone en zelf heb ik smartphone met pre paid en geen internet.
Ze kunnen die uit China zo gebruiken. Rekenen de Chinezen niets voor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:32 schreef tompsv18 het volgende:
Maar goed ook want dit gaat niemand bij zijn volle verstand willen.quote:
Ben benieuwd of we dit gesprek in de context van hiv/aids zouden voeren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:36 schreef Vallon het volgende:
Ik wil niet weten of iemand besmet is om hem dan in de gaten te houden.
Ander optie is om alle voetballers opzettelijk te besmetten, zodat er groepsimmuniteit ontstaatquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg, voetballen met een mondkapje op?
Je adres is bij de overheid bekent. Of ga je iedere avond bij de buren slapenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Zolang je de data niet kunt herleiden tot een persoon is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
Ja, dat is natuurlijk wel een probleem als de gewone burger pas getest wordt als hij of zij geen adem meer krijgt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:36 schreef Zorro het volgende:
"Als je een positieve uitslag krijgt van een test"
WELKE TEST?
de mensen die niets hebben komen dus niet meer naar buiten en zijn buit gesloten van de maatschappijquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:37 schreef Momo het volgende:
Waarschijnlijk heeft ongeveer 90% van de Nederlands een smartphone met internet
Jij blijft liever een jaartje op je zolderkamer?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zoek het niet in de techniek argumenten.
Het is het principe dat de weg opent naar een tolitaire samenleving.
Ik wil niet weten of iemand besmet is om hem dan in de gaten te houden.
Ok, dan krijg ik straks smartphone toeslag natuurlijkquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt toch ook verplicht een identiteitsbewijs en verplicht een zorgverzekering?
Eerst maar eens zien wat voor app t is áls ze die gaan aanbieden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar goed ook want dit ga niemand bij zijn volle verstand willen.
Die is bij voorbaat al verloren.... onder het mom van Crisis, ik ga geen brief schrijven, even een wetje er doorheen jassen en dan de schuld geven aan de EU dat het moest.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:35 schreef F1gamer het volgende:
Ik ben benieuwd naar de rechtszaak tegen overheid om data te verzamelen
Was het maar zo'n feestquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:38 schreef gniffie het volgende:
[..]
Je adres is bij de overheid bekent. Of ga je iedere avond bij de buren slapen
Een arts in de VS beweerde ook dat hij 100% succes had met de combinatie van chloroquine en zink. Zou mooi zijn als het klopt, maar ik vermoed dat het slechts toeval betreft.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)enas-coronapatienten
Goed initiatief van deze huisarts, hopelijk volgen meer zodat we meer dan N=8 krijgen.![]()
Zelfs Ab staat er niet negatief tegenover.
Metadata is over het algemeen vrij simpel te linken aan een individu.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Zolang je de data niet kunt herleiden tot een persoon is er volgens mij niet zoveel aan de hand.
Hoe wil je mensen waarschuwen als alles geanonimiseerd is?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Ja en daar staat niets op van mijn medische staat noch met wie ik in bed lig.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je hebt toch ook verplicht een identiteitsbewijs en verplicht een zorgverzekering?
klopt. in 2018 had 87% al een smartphone.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:37 schreef Momo het volgende:
Waarschijnlijk heeft ongeveer 90% van de Nederlands een smartphone met internet
Heb niks te verbergen en draag graag m’n steentje bij indien mogelijk. Alsof al die andere apps op onze telefoons geen data verzamelen en met ons meeluisteren. Wordt eens wakker mensen!quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar goed ook want dit ga niemand bij zijn volle verstand willen.
Dat gaat langzamerhand meer gebeuren, veel dingen kunnen alleen via internet tegenwoordig niet meer via brief of postduif.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:38 schreef dewaal het volgende:
[..]
de mensen die niets hebben komen dus niet meer naar buiten en zijn buit gesloten van de maatschappij
Jep. Of een chip, want dan weet je zeker dat bewegingen worden geregistreerd.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:38 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Ok, dan krijg ik straks smartphone toeslag natuurlijk
Dus..... Als jij een positieve test krijgt, dan mag de rest van jou geen voorzorgsmaatregelen treffen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:37 schreef quirina het volgende:
Ze kunnen die app lekker in hun kier steken.
Klopt. Met die app had hij het al weken geleden over. Zo kan de overheid ons nog meer bespieden. China 2.0 zijn we aan het worden in Nederland.quote:
Als dat betekend dat ik weer lekker kan sporten GRAAGquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:39 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Klopt. Met die app had hij het al weken geleden over. Zo kan de overheid ons nog meer bespieden. China 2.0 zijn we aan het worden in Nederland.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik mag niet meer mijn huis uit, of ik krijg gelijk een boete. Of ik word opgehaald om naar een quarantaine hotel gebracht te worden. Ik mag de winkel niet meer in, wie weet wat ze ermee gaan doen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:34 schreef Momo het volgende:
[..]
So what als je Corona hebt gehad of dichtbij iemand bent geweest met Corona.
Waar gaan ze dat later voor gebruiken?
Gaat er wel vanuit dat die mensen het ook eerlijk invoeren zeg maar. Dat mis ik nog een beetje. Iemand krijgt het. Wat dan? Diegene kan er toch nog altijd voor kiezen om niet in de app te zetten dat hij/zij besmet is?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:38 schreef matthijst het volgende:
[..]
Jij blijft liever een jaartje op je zolderkamer?
Simpel volk. Je hoeft niet te weten wie er besmet is, alleen dat je contact hebt gehad met, of vlakbij iemand bent geweest die besmet is.
Ze gaan je in de gaten houden en als de tijd rijp is je organen oogsten voor de 1% rijken in Nederland.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik mag niet meer mijn huis uit, of ik krijg gelijk een boete. Of ik word opgehaald om naar een quarantaine hotel gebracht te worden. Ik mag de winkel niet meer in, wie weet wat ze ermee gaan doen.
Het lijkt me inderdaad wel aannemelijk dat ze jou gaan opsluitenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik mag niet meer mijn huis uit, of ik krijg gelijk een boete. Of ik word opgehaald om naar een quarantaine hotel gebracht te worden. Ik mag de winkel niet meer in, wie weet wat ze ermee gaan doen.
Ineens is een beetje afstand niet meer voldoende. Je moet nu een app hebben om een biertje te kunnen doen. Jij bent snel om.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:39 schreef Kyran het volgende:
Overheid en ICT gaan meestal niet goed samen, privacy is een probleem, maar idee is gewoon goed.
Wat een paniek om niks mensen. Ik dacht dat jullie in juni weer een biertje wilden pakken?
Goed is het ook niet echt. Maar het is wel veruit de minst slechte optie en dat is dit moment nou eenmaal het hoogst haalbare, we hebben niet echt de luxe om eens rustig door te blijven zoeken naar iets beters.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:39 schreef Kyran het volgende:
Overheid en ICT gaan meestal niet goed samen, privacy is een probleem, maar idee is gewoon goed.
Wat een paniek om niks mensen. Ik dacht dat jullie in juni weer een biertje wilden pakken?
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Dus als die app niet de besmette met naam en toenaam gaat melden gaat dat ding dus piepen als er een besmette in je buurt is.
Soort ghostradar app maar dan met een Corona stipje.
Piep piep covid19 op 10 meter!
Piep piep piep covid19 op 5 meter!
Piep piep piep covid19 op 1 meter bel uw huisarts voor een test!
Rutte had het over de komende jaren een 1,5 meter samenleving. Dat gaat moeilijk worden dat sporten danquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als dat betekend dat ik weer lekker kan sporten GRAAG
Dat is een ander type situatie. Als iedereen de eigen verantwoordelijkheid neemt t.a.v. is het risico van besmetting verwaarloosbaar klein. Bij dit virus kan al je inspanning teniet worden gedaan door een voorbojganger die globaal in je richting niest.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ben benieuwd of we dit gesprek in de context van hiv/aids zouden voeren.
Idee is gewoon goed zegt iequote:Op dinsdag 7 april 2020 19:39 schreef Kyran het volgende:
Nee mens, maak je niet zo druk aub.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Dus als die app niet de besmette met naam en toenaam gaat melden gaat dat ding dus piepen als er een besmette in je buurt is.
Het doel is juist dat je dat op verzamelniveau wel kunt anders heeft het niet zoveel zin om t tracken en tracen met wie bij wie in aanraking is gekomen.quote:
Ga direct naar huis. Spreek met niemand. Gebruik niet het openbaar vervoer. Download thuis de "HA consult app" en neem contact op met uw covid-behandelaar voor verdere stappen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Beter dan asymptotisch tientallen anderen besmetten en je maakt het wel meteen heel dramatisch.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja, dan krijg je een NL alert.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Opgelostquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Scholen
1,5 meter afstand, hierdoor minder lesdagen op school
Openbaar vervoer
Mondkapje verplicht
Winkels
1,5 meter afstand, hierdoor permanent deurbeleid
Sporten
1,5 meter afstand
Mondkapje verplicht bij contactsport
Vakanties
1,5 meter afstand
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat een besmet persoon buiten komt. Je zal bericht krijgen als iemand waar je in de laatste dagen in de buurt van geweest bent positief test.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Ik zeg al vanaf het begin dat 1.5 meter niet voldoende is. Zeg ook al vanaf dag één dat contactonderzoek key is en dat er daarom veel meer getest moet worden.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef _I het volgende:
[..]
Ineens is een beetje afstand niet meer voldoende. Je moet nu een app hebben om een biertje te kunnen doen. Jij bent snel om.
Kun je je een veilige, gezonde samenleving voorstellen waarin je niet zou willen leven? Ik wel.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef Ven1972 het volgende:
Ik begrijp jullie heel goed omtrent angst voor jouw eigen privacy en app die het overheid wil invoeren om GGD's te ondersteunen... Maar het is wel nodig om zekerheid te hebben met wie je dan ook besmet bent met het coronavirus. Echter is logisch dat het heel vervelend is, maar ons gezondheid is heel erg belangrijk nu in deze tijd.
Naja, als het met digid werkt kan de overheid het erin zetten natuurlijkquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gaat er wel vanuit dat die mensen het ook eerlijk invoeren zeg maar. Dat mis ik nog een beetje. Iemand krijgt het. Wat dan? Diegene kan er toch nog altijd voor kiezen om niet in de app te zetten dat hij/zij besmet is?
En dan moet je vervolgens 2 weken thuisblijven, blijkt er niets aan de hand, ga je weer naar buiten, even later is er weer iemand met Corona in je buurt geweest, weer 2 weken binnen en zo maar door. Dat is niet te doen joh.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat een besmet persoon buiten komt. Je zal bericht krijgen als iemand waar je in de laatste dagen in de buurt van geweest bent positief test.
Hahah.. stel je toch niet zo aanquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je je een veilige, gezonde samenleving voorstellen waarin je niet zou willen leven? Ik wel.
als #influencer die het als ultra gratis zal willen voorstellen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:40 schreef Doublepain het volgende:
Deze week naast Virologen ook Cyber Security experts in alle talkshows
En Peter R zal ook wel weer uit de kast worden getrokken
The Corona 100m app, as its name implies, alerts users if they breach a 100-meter (328-foot) radius of the latest tracked whereabouts of the coronavirus patient. Since its launch, the app has been downloaded more than 1 million times, and reviews have been overwhelmingly positive.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef quirina het volgende:
Eens. Daarom zal ik het ook niet toejuichen. Zeker als ze zeggen dat de UK hem al gebruikt en andere EU landen het ook gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik zeg al vanaf het begin dat 1.5 meter niet voldoende is. Zeg ook al vanaf dag één dat contactonderzoek key is en dat er daarom veel meer getest moet worden.
Daar zal zo'n app zeker bij helpen. Ik heb alleen nul vertrouwen in de overheid qua veiligheid en privacy.
Lijkt me echt dodelijk vermoeiend als ik zo ver door zou denken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
als #influencer die het als ultra gratis zal willen voorstellen.
Over twee weken is de rest van het volk ingemasseerd en kan het op 21 april 2020 worden voorstelt.... met een flitsende #AppMeToo.
Wat is dit spel doorzichtig... "Never Waist A Good Crisis".
Hang er gewoon een coole, gratis game aan en mensen geven locatiegegevens wel prijs.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
als #influencer die het als ultra gratis zal willen voorstellen.
Dat was in het begin kansloos omdat de capaciteit van een gemiddelde GGD voor bron- en contactonderzoek niet opgewassen is tegen meer dan een handvol patiënten tegelijk, en omdat er veel te weinig testcapaciteit was. Dat is straks dus wel anders.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:42 schreef zoost het volgende:
Ik vind het allemaal niet logisch. Hoezo gaan ze weer contactonderzoek instellen. Dat was in het begin ook al kansloos. Met een app wordt dat echt niet minder kansloos. Staat ook haaks op de groeps immuniteit. Of doen we daar niet meer aan.
Totaal irrelevant om te weten wie je dan gaat en kan stigmatiseren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:41 schreef Ven1972 het volgende:
Ik begrijp jullie heel goed omtrent angst voor jouw eigen privacy en app die het overheid wil invoeren om GGD's te ondersteunen... Maar het is wel nodig om zekerheid te hebben met wie je dan ook besmet bent met het coronavirus. Echter is logisch dat het heel vervelend is, maar ons gezondheid is heel erg belangrijk nu in deze tijd.
Heb je nog een linkje?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:46 schreef houdafstand het volgende:
De app is al bijna af, hoor. Ik heb hier gisteren nog een artikel over geplaatst.
Ik ook natuurlijk, maar het is nu even moeilijk, hoe kunnen we samen misschien wel levenslang 1,5 meter van elkaar afstand houden? We komen in heel nieuwe werkelijkheid waar we nu nog niet kennen, zowel heel anders is dan voor het virusuitbraak.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je je een veilige, gezonde samenleving voorstellen waarin je niet zou willen leven? Ik wel.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:46 schreef matthijst het volgende:
[..]
The Corona 100m app, as its name implies, alerts users if they breach a 100-meter (328-foot) radius of the latest tracked whereabouts of the coronavirus patient. Since its launch, the app has been downloaded more than 1 million times, and reviews have been overwhelmingly positive.
Als uit het bloedonderzoek zou blijken dat nog maar 2% van de bevolking immuun is dan duurt het jaren voordat herd immunity bereikt wordt.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:42 schreef zoost het volgende:
Ik vind het allemaal niet logisch. Hoezo gaan ze weer contactonderzoek instellen. Dat was in het begin ook al kansloos. Met een app wordt dat echt niet minder kansloos. Staat ook haaks op de groeps immuniteit. Of doen we daar niet meer aan.
Drive to Rule.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:42 schreef zoost het volgende:
Doen ze al:quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:46 schreef MakkieR het volgende:
Hmm die app, en dan te denken dat mijn tante vooral niet dat bekend zou worden dat ze corona heeft, bang dat mensen scheef naar je gaan kijken mocht je er genezen van zijn.
Drama queen dan installeer je hem toch niet?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je moet dit niet willen goedkeuren... zelfs niet als de halve bevolking daarom vermoord wordt.
Goede vergelijkingquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:47 schreef MakkieR het volgende:
Tijdens de tweede wereld oorlog hadden we ook zo'n app. de Jodenster.
Ik negeer tegenwoordig mensen die zo beginnen totaal. Zelfs bij familie. Ik heb gewoon geen zin meer in dat gejengel. Alles is altijd deel van een groter duivels plan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:46 schreef Questular het volgende:
[..]
Lijkt me echt dodelijk vermoeiend als ik zo ver door zou denken.
Kap even met aanstellen zeg, tering. Zelfs niet als de halve bevolking vermoord wordt ..... ja want het leger komt ons straks opruimen omdat wij geen app installeren. Doe gewoon even normaal, haal diep adem, ga een rondje rennen (wel in de buurt van je huis blijven).quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het doel is juist dat je dat op verzamelniveau wel kunt anders heeft het niet zoveel zin om t tracken en tracen met wie bij wie in aanraking is gekomen.
Maar goed dit is technisch gelul.
Je moet dit niet willen goedkeuren... zelfs niet als de halve bevolking daarom vermoord wordt.
Ze moeten dan wel precies weten, op individueel niveau, bij wie iedereen in de buurt is geweest (i.e. gps locaties over tijd aan elkaar koppelen) en wie er positief getest zijn op welk moment. Dat moet dus op een of andere manier aan individuele patiëntendossiers gelinkt worden, i.e. een arts moet invoeren of je positief getest bent. Dat op zich is een gigantische schat aan data. Dat in combinatie met een snel in elkaar gezette app ontwikkeld in opdracht van de overheid... ik verwacht daar niet veel goeds van, die data ligt waarschijnlijk snel op straat en met wat koppelwerk aan andere databases kun je hier heel veel informatie uithalen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, dan krijg je een NL alert.
Even serieus. je wordt gecontacteerd en geadviseerd als je in contact bent geweest met iemand die positief is getest. Volgens mij niks meer niks minder. De overheid vindt jou of mij verder echt niet heel erg interessant verder hoor.
Ja een stuk stof op een jas is hetzelfde als een app.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:47 schreef MakkieR het volgende:
Tijdens de tweede wereld oorlog hadden we ook zo'n app. de Jodenster.
Weer inclusief bejaardentehuizen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:48 schreef Digi2 het volgende:
Groot aantal doden in Frankrijk 1,417 vergeleken met gisteren 833.
Nee hoor, je kan prima op het ijs.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:48 schreef Toefjes het volgende:
Man man man..
De overheid moet meer doen !1!!!1!
"We lanceren een app, zodat je preventief in isolatie kan. Privacy wordt gewaarborgd"
En dan deze reacties![]()
We verdienen dit gewoon.
Iets dat onzichtbaar is, zichtbaar maken. Hoe gaan mensen reageren als ze weten dat je corona hebt. of gehad.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja een stuk stof op een jas is hetzelfde als een app.
Niet meer datenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:42 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Rutte had het over de komende jaren een 1,5 meter samenleving. Dat gaat moeilijk worden dat sporten dan
Dramaqueen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:46 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik ook natuurlijk, maar het is nu even moeilijk, hoe kunnen we samen misschien wel levenslang 1,5 meter van elkaar afstand houden? We komen in heel nieuwe werkelijkheid waar we nu nog niet kennen, zowel heel anders is dan voor het virusuitbraak.
Heb je er werkelijk geen beeld bij voor wat voor soort doeleinden die gegevens gebruikt en misbruikt kunnen worden? Als je eens een boek leest of een aflevering van Zembla kijkt, dan zou dat wel moeten lukken.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
Drama queen dan installeer je hem toch niet?
En als corona voorbij is Pleur je hem er weer af.
Wat kan je gebeuren, dat de overheid ziet hoe lang ik in de supermarkt heb gelopen?
Nooit meer voetballenquote:Op dinsdag 7 april 2020 19:42 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Rutte had het over de komende jaren een 1,5 meter samenleving. Dat gaat moeilijk worden dat sporten dan
Ach ja joh, en na de crisis moeten we de app gewoon weer verwijderen. Ik verwacht van de overheid dat ze alles uit de kast trekken om de crisis te bezweren. En dat doen ze nu.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze moeten dan wel precies weten, op individueel niveau, bij wie iedereen in de buurt is geweest (i.e. gps locaties over tijd aan elkaar koppelen) en wie er positief getest zijn op welk moment. Dat moet dus op een of andere manier aan individuele patiëntendossiers gelinkt worden, i.e. een arts moet invoeren of je positief getest bent. Dat op zich is een gigantische schat aan data. Dat in combinatie met een snel in elkaar gezette app ontwikkeld in opdracht van de overheid... ik verwacht daar niet veel goeds van, die data ligt waarschijnlijk snel op straat en met wat koppelwerk aan andere databases kun je hier heel veel informatie uithalen.
Diep triest zoiets.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:47 schreef RipCity het volgende:
[..]
Doen ze al:
https://www.ad.nl/binnenl(...)lemaal-weg~a8e793a2/
Daarom moet je de maatregelen pas versoepelen wanneer er nauwelijks nog nieuwe besmettingen opduiken. Dan kan je dat laag houden (met die app) zonder dat te veel mensen in quarantaine moeten.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:44 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
En dan moet je vervolgens 2 weken thuisblijven, blijkt er niets aan de hand, ga je weer naar buiten, even later is er weer iemand met Corona in je buurt geweest, weer 2 weken binnen en zo maar door. Dat is niet te doen joh.
Je kan altijd toch daten, kan echt wel hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:49 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Niet meer daten![]()
Blijf ik straks voorgoed vrijgezel
Daarvoor heb je twee telefoons nodig die even een handshake doen. Heb je helemaal geen eng centraal register voor nodig.quote:Op dinsdag 7 april 2020 19:49 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze moeten dan wel precies weten, op individueel niveau, bij wie iedereen in de buurt is geweest (i.e. gps locaties over tijd aan elkaar koppelen) en wie er positief getest zijn op welk moment. Dat moet dus op een of andere manier aan individuele patiëntendossiers gelinkt worden, i.e. een arts moet invoeren of je positief getest bent. Dat op zich is een gigantische schat aan data. Dat in combinatie met een snel in elkaar gezette app ontwikkeld in opdracht van de overheid... ik verwacht daar niet veel goeds van, die data ligt waarschijnlijk snel op straat en met wat koppelwerk aan andere databases kun je hier heel veel informatie uithalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |