Regio lijkt me ook wel relevant.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
Zouden mensen dat weer durven na een lange tijd een café weer te kunnen bezoeken als het weer mogelijk is? Nou ja, ene durft het nog niet aan vanwege besmetting en andere durft het wel weer aan, zit zeker wel een risico in!
80 per cent of coronavirus patients caught the virus from a person who was NOT experiencing any symptomsquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:35 schreef Fer het volgende:
Er is nu een hoop bewustwording, dus zelfs als kroegen open gaan, zullen die nog wel gemeden worden en dan vanzelf minder druk zijn. Zieke mensen blijven nu vaak thuis.
Gelezen en niks nieuws tegen gekomen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:34 schreef Fretwork het volgende:
Omdat dit topic nog wel een paar maanden zal lopen, wellicht goed om dit verhaaltje van de Correspondent te lezen:
https://decorrespondent.n(...)61520572686-7ec6c937
Okay. Noted. Oneens.quote:
Ja hoor, meeste mensen staan te springen om zoiets weer te kunnen doen. Helemaal als de cafe's (etc) open gaan met wat aangepaste maatregelen (minder tafels, ed).quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
Zouden mensen dat weer durven na een lange tijd een café weer te kunnen bezoeken als het weer mogelijk is? Nou ja, ene durft het nog niet aan vanwege besmetting en andere durft het wel weer aan, zit zeker wel een risico in!
Je kan het personeel altijd handschoenen laten dragen, wellicht zelfs iets voor de mond/neus waar mogelijk. Roep maar wat.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is idd ook nog zoiets..... gasten kunnen het wel willen maar hoe/wat t.a.v. verantwoordelijkheden jegens personeel.
Van die nos stories typesquote:Op dinsdag 7 april 2020 16:42 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik me al weken af. Sommigen klinken als te dom om te poepen. Vanavond tijdens de persco van Rutte zal er ook weer een vrouwelijke journalist zijn die volhardend stomme vragen stelt.![]()
![]()
Nicequote:Op dinsdag 7 april 2020 16:39 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://app.powerbi.com/v(...)MjVmNWZiOCIsImMiOjl9
Wel handig vind ik. Kennen jullie die al?
https://www.telegraaf.nl/(...)gale-coronabelastingquote:Bulgaar inde illegale ’coronabelasting’
DEN HAAG - Een medewerker van de Bulgaarse ambassade in Den Haag is teruggeroepen naar zijn thuisland. De functionaris inde illegaal een ’coronabelasting’ van mensen die consulaire bijstand zochten.
,,Dergelijk gedrag past absoluut niet bij de Bulgaarse diplomatieke dienst en kan op geen enkele mogelijke manier worden getolereerd", liet het Bulgaarse ministerie van Buitenlandse Zaken in een toelichting weten. De medewerker staan disciplinaire maatregelen te wachten. Ook de rol van de Bulgaarse ambassadeur wordt onder de loep genomen.
Bulgaarse bezoekers van de ambassade in Den Haag moesten een 'coronabelasting' van vijf euro betalen. Niet-Bulgaren moesten zelfs tien euro ophoesten.
Bulgaren en smeergeld? Zeldzaam....quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)gale-coronabelasting
@:Pumpalov , ben jij dit?
Ik denk niet dat het gaat, wmb, om durven maar zou je dat willen vwb verantwoordelijkheid die je hebt richting anderen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:53 schreef Ven1972 het volgende:
Gewoon bellen, beter dan dat je straks gierend wordt opgehaald.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:01 schreef Vault-Boy het volgende:
Begin toch steeds meer te denken dat ik wellicht ook een hele lichte vorm heb. Heb nu al 3 weken een kriebel in mijn keel die maar niet weg wilt gaan (gek genoeg nog geen hoest). Dan probeer je een beetje te kuchen met de hoop dat er iets los schiet, maar na een tijdje krijg je zo'n gevoel alsof je heel veel gehoest hebt. Kan wel bellen met de huisarts, maarja nu kom nu liever ook niet bij de huisarts.
Er zijn er genoeg hier die denken dat we nog meer dan een jaar binnen zitten en de horeca gesloten blijft.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:46 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat zal ook wel gebeuren, maar dan onder druk van een stel ondernemers en een hoop mensen die niet zonder hun café, hun voetbalwedstrijd en hun concert kunnen. Niet omdat het een goed idee zou zijn.
Wijs ze even aan aub.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:18 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg hier die denken dat we nog meer dan een jaar binnen zitten en de horeca gesloten blijft.
Waarom zou dat geen realistische optie zijn ?quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
....
Ze gaan er echt wel iets op verzinnen hoor, totaal niet realistisch om ze gesloten te houden totdat er een vaccin is.
Maar een huisarts kan hier toch niks mee.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Gewoon bellen, beter dan dat je straks gierend wordt opgehaald.
De huisarts is er voor je (t)huis. Als de huisarts daar wat van vind zal die je dat vertellen en desnoods zoek je een second opinion. Als die dan ook het zelfde zegt, moet je ophouden iemand ter discussie te stellen en/of een psycholoog opzoeken.,quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:20 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar een huisarts kan hier toch niks mee.
Ok meneer, u hoest, thuisblijven.
Watvoor leeftijdscategorie zijn de zoomers?quote:Op dinsdag 7 april 2020 14:15 schreef speknek het volgende:
Ik vind het nog steeds mooi rustig buiten. Van de mensen die buiten zijn, zie ik wel veel die zich niet aan social distancing of max 3 personen houden. Vooral de boomers en de zoomers. Leeftijdsgroep 25-50 doet het een stuk beter.
man, man, die horeca is pure luxe, wie zegt dat het nog toekomst heeft en dat er nog geld in te verdienen valt?quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Okay. Noted. Oneens.
[..]
Ja hoor, meeste mensen staan te springen om zoiets weer te kunnen doen. Helemaal als de cafe's (etc) open gaan met wat aangepaste maatregelen (minder tafels, ed).
[..]
Je kan het personeel altijd handschoenen laten dragen, wellicht zelfs iets voor de mond/neus waar mogelijk. Roep maar wat.
Ze gaan er echt wel iets op verzinnen hoor, totaal niet realistisch om ze gesloten te houden totdat er een vaccin is.
Newsworld (fp) en Hooibaal bijv.quote:
Nou, dat zijn er dan 3. Dat noem ik niet "genoeg". Het is vrij irritant dat 'dit hele topic' of een groot deel ervan telkens zo weggezet word.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:26 schreef falling_away het volgende:
[..]
Newsworld (fp) en Hooibaal bijv.
Zit op mijn telefoon dus is ff lastig zoeken
Edit een thefxr vast ook
Ik hoest juist nog niet veel. Ja soms hoest/kuch ik omdat ik probeer die lichte kriebel weg te krijgen. Dat is even 1 keer en daarna niet meer. Maar merk wel dat het toch iets gevoeliger word in die regio.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:20 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar een huisarts kan hier toch niks mee.
Ok meneer, u hoest, thuisblijven.
Ik las het vanmorgen ja. Was al aan het wachten op de mention hierquote:Op dinsdag 7 april 2020 17:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)gale-coronabelasting
@:Pumpalov , ben jij dit?
115-130 jaar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:25 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Watvoor leeftijdscategorie zijn de zoomers?
Er zijn er wel meer die in doemscenario's denken en die users posten ook vrij vaak. Dat is pas irritant.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nou, dat zijn er dan 3. Dat noem ik niet "genoeg". Het is vrij irritant dat 'dit hele topic' of een groot deel ervan telkens zo weggezet word.
omdat je dat niet aan kan?quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Er zijn er wel meer die in doemscenario's denken en die users posten ook vrij vaak. Dat is pas irritant.
notedquote:Op dinsdag 7 april 2020 17:04 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Gelezen en niks nieuws tegen gekomen?
Wekelijkse updatequote:Op dinsdag 7 april 2020 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Vanwaar de extra persconferentie straks? Voorschot op versoepeling?
Yeah right En over 2 weken de ics nog voller. Als je nu mensen hoop gaat geven dan vliegt iedereen erop uit.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:37 schreef Kickinalfa het volgende:
Vanwaar de extra persconferentie straks? Voorschot op versoepeling?
Geboren 1995-2009.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:25 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Watvoor leeftijdscategorie zijn de zoomers?
Precies! Hoop geven is uit den boze! Iedereen bang en miserabel houden is the way to goquote:Op dinsdag 7 april 2020 17:40 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Yeah right En over 2 weken de ics nog voller. Als je nu mensen hoop gaat geven dan vliegt iedereen erop uit.
Gelukkig heeft de KNVB het niet voor het zeggen in Nederland.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:46 schreef RipCity het volgende:
Half juni weer voetballen! Eindelijk iets om naar uit te kijken!
De leegheid van die levens schokt mij .........quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:46 schreef RipCity het volgende:
Half juni weer voetballen! Eindelijk iets om naar uit te kijken!
Precies. Je kunt beter duidelijkheid geven zodat mensen door hebben dat ze echt nog wel tot september binnen zit. Dat iedereen straks vakantieplannen gaat maken of alsnog op eigen houtje besluit om erop uit te trekken kunnen we echt niet hebben.quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:40 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Yeah right En over 2 weken de ics nog voller. Als je nu mensen hoop gaat geven dan vliegt iedereen erop uit.
heerlijk tot 2022 lekker deze maatregelen / onzekerheid / datum prikken om dan weer even verder te kijken / uitstellen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:02 schreef Jojoke het volgende:
Als ik dit lees dan komt er voorlopig geen versoepeling:
https://nos.nl/artikel/23(...)ronamaatregelen.html
Dat zeggen ze ook niet.. daarom zit er een hele grote als aan vastquote:Op dinsdag 7 april 2020 17:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gelukkig heeft de KNVB het niet voor het zeggen in Nederland.
Maar wanneer gaat de horeca dan open.....lolquote:Op dinsdag 7 april 2020 17:37 schreef Dr88 het volgende:
Dat gezeur over die horeca, dat is irritant. Misschien een apart horeca topic ofzo.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:04 schreef Apotheose het volgende:
[..]
heerlijk tot 2022 lekker deze maatregelen / onzekerheid / datum prikken om dan weer even verder te kijken / uitstellen.
Terwijl je onderdeel wordt van de big data.quote:Ook moeten er "voldoende capaciteit en mogelijkheden voor bron- en contactopsporing beschikbaar zijn, inclusief de capaciteit om grote datastromen te analyseren, ook op regionaal niveau."
Dat is maar vanuit één perspectief, het medische binnen corona waar mensen worden gezien als bacillen met schoenen aan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:02 schreef Jojoke het volgende:
Als ik dit lees dan komt er voorlopig geen versoepeling:
https://nos.nl/artikel/23(...)ronamaatregelen.html
https://www.telegraaf.nl/(...)enas-coronapatientenquote:Limburgse huisarts claimt: ’Ik genas coronapatiënten’
MEIJEL - Huisarts Rob Elens uit het Limburgse Meijel claimt een geneesmiddel voor corona te hebben gevonden. „Ik heb acht mensen die positief waren getest op corona, kunnen genezen. Het waren 60- en 80 plussers met onderliggende klachten en die waren na vier dagen allemaal klachtenvrij.”
Elens wil zelf niet meer reageren omdat hij na zijn claim overspoeld is met publiciteit. Maar op de lokale tv-zender Peel en Maas doet hij uitgebreid zijn verhaal.
„Via sociale media zag ik een aantal artsen uit andere landen die de therapie toepasten. Het gaat om een combinatie van hydrochloroquine, zink en azitromycine. Dat is een heel oud malariamiddel. Dat blijkt dus effectief. Ik weet het, het waren maar acht patiënten, maar ze waren allemaal weer snel beter. Het is een veilige en goede behandeling voor mensen van wie je twijfelt of je ze moet doorsturen naar het ziekenhuis, maar die wel alle coronaklachten hadden.”
’Niet bang’
Elens, huisarts in het zwaar getroffen gebied Peel en Maas, roept zijn collega’s in heel Nederland op om hetzelfde te doen als hij. „Ik ben niet bang om het te geven. Het ligt bij elke apotheek in Nederland. Ik zou mijn collega’s willen zeggen: begin hiermee, het land heeft het nodig.”
Viroloog Ab Osterhaus staat niet bij voorbaat afwijzend tegenover de claim van de huisarts. „Maar je zult wel een dubbelblind onderzoek moeten doen om echt iets te bewijzen. Ik hoor wel vaker van zulke claims en je kunt niet helemaal blind varen op de ervaringen van een huisarts. Van chloroquine weten we de nadelen, de bijwerkingen. Maar evengoed, het is wel interessant. Mogelijk het onderzoeken waard.”
twitter:BNODesk twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:08:53BREAKING: Chinese city of Wuhan, where coronavirus pandemic began, lifts outbound travel restrictions, ending months-long lockdown - Xinhua reageer retweet
Kijk dat is nu eens een beetje verlichting voor veel mensen.....als dit waar is.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:16 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)enas-coronapatienten
Goed initiatief van deze huisarts, hopelijk volgen meer zodat we meer dan N=8 krijgen.![]()
Zelfs Ab staat er niet negatief tegenover.
Italiaanse cijfers. IK weet het niet hoor, het gaat wel verdomd langzaam omlaag ondanks de maatregelen. Hoe je ooit uit lockdown komen als het virus zo stug istwitter:mousmar twitterde op dinsdag 07-04-2020 om 18:13:35106 plekken bijgekomen in de IC. Sinds het begin van de coronacrisis is dat niet zoveel geweest. Ook 258 ziekenhuisbedden erbij is weer heel goed nieuws. 604 mensen overleden met het coronavirus de afgelopen 24 uur. Nog steeds veel, maar past binnen de dalende trend. https://t.co/aXhdoCGg0G reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |