abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192503803
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

[..]

Ik heb het even zwart-gedrukt, zodat jij het ook beter kan begrijpen. Het magische woord is waar het begint; en.

Sowieso lijkt het me ook dat het met wet kan worden voorzien. Zo kunnen ze pro forma behandelingen doorvoeren, totdat de regels versoepeld worden.
Is het redden van 1% van de bevolking een voldoende rechtvaardiging en noodzakelijkheid? Ik weet het niet.
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:46:39 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192503811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:42 schreef Kidjuh het volgende:

[..]

Dus als jij kogellam een kroeg binnen wilt lopen, moeten ze jou gewoon binnen laten?
Is het nuttig dat ik hier serieus situationeel op inga ?
Of is het "leuk" om een robbertje argumenteren om de tijd te kunnen passeren ?

Ik geef je vast een tip dat het niet aan mij is onze rechten uit te leggen. Het is aan degene die een wijziging daarvan wil doorvoeren dat te onderbouwen en te laten toetsen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192503820
1984 was een lachertje, tijd voor het echte werk. Onder het mom van bescherming kan je van alles doen, om zogenaamd de democratische samenleving in stand te houden.

Eerste stap app vrij gebruik totdat er volldoende users zijn, dan sterk adviseren dat je het moet gebruiken, daarna verplichten.

Geen gehoor geven aan de melding dat je toevallig een corona patiënt heb ontmoet, kan je een boete verwachten. App niet mee naar buiten, boete.
Rood bolletje iedereen thuis blijven.
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:47:37 #129
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192503831
quote:

[..]

[..]

Ik heb het even zwart-gedrukt, zodat jij het ook beter kan begrijpen. Het magische woord is waar het begint; en.

Sowieso lijkt het me ook dat het met wet kan worden voorzien. Zo kunnen ze pro forma behandelingen doorvoeren, totdat de regels versoepeld worden.
Je punt raakt kant noch wal. Het eerste criterium is dat een inbreuk alleen kan als daar een wettelijke grondslag voor is. Die ontbreekt. Je komt dan helemaal niet meer toe aan de andere criteria.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:48:00 #130
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192503841
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:40 schreef Vallon het volgende:

[..]

Artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Verderop: Artikel 10 Privacy
1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
2. De wet stelt regels ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer in verband met het vastleggen en verstrekken van persoonsgegevens.
3. De wet stelt regels inzake de aanspraken van personen op kennisneming van over hen vastgelegde gegevens en van het gebruik dat daarvan wordt gemaakt, alsmede op verbetering van zodanige gegeven

Vooral in artikel 10 is veel beperkingen ingeboet. Door allerlei noodwetten en regelgeving vanuit de EU is dat allang voor een groot deel terzijde geschoven. Het liefste willen overheden uiteraard dat die rechten geschrapt worden voor hun eigen machtspositie. Daarom lijkt mij dit ook een kwalijke zaak.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192503843
Bij Jinek; Feike.. Privacy wordt afgezet tegen de crisis. We moeten een app, anders komt de 2e golf al bijna als een gegeven.

En verplicht klinkt ook al lichtjes door. Pas bij 50-75 % (meeste landen zeggen 75) gaat het werken.
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:48:32 #132
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192503849
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar het is wat lastig communiceren. Misschien kun je reageren op mijn reactie van daarvoor?
Jij begint over het verzamelen van persoonsgegevens terwijl ik het daar niet over had.
pi_192503868
Zonder app kom je een restaurant niet in. Doen bepaalde landen, moeten we ook naar kijken.

Ja hoor. 1 2 3

"Niet verplicht, maar als je iets wilt heb je hem wel nodig."
pi_192503880
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef _I het volgende:
Bij Jinek; Feike.. Privacy wordt afgezet tegen de crisis. We moeten een app, anders komt de 2e golf al bijna als een gegeven.

En verplicht klinkt ook al lichtjes door. Pas bij 50-75 % (meeste landen zeggen 75) gaat het werken.

En wat wordt de boete als je niet mee wilt doen met de app?
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:50:15 #135
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192503884
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Vooral in artikel 10 is veel beperkingen ingeboet. Door allerlei noodwetten en regelgeving vanuit de EU is dat allang voor een groot deel terzijde geschoven. Het liefste willen overheden uiteraard dat die rechten geschrapt worden voor hun eigen machtspositie. Daarom lijkt mij dit ook een kwalijke zaak.
Dat is pure onzin. Recent is de overheid nog teruggefloten met hun SyRI systeem om fraude tegen te gaan.
pi_192503885
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:49 schreef kol7680 het volgende:

[..]

En wat wordt de boete als je niet mee wilt doen?
Dan kom je restaurants en openbare gelegenheden niet meer in. Zoiets denk ik.
pi_192503910
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Jij begint over het verzamelen van persoonsgegevens terwijl ik het daar niet over had.
En jij begint over het inbreken in grondrechten terwijl er in het artikel duidelijk staat dat de wetgever op lid 1 mag inbreken onder bepaalde voorwaarden. Of lees je daar wat anders?

Verder maak je niet duidelijk hoe een dergelijke app in zou breken op iemands prive leven of welk ander onderdeel van lid 1 je overtreden zou vinden.
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:52:34 #138
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192503935
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:46 schreef Confetti het volgende:

[..]

Is het redden van 1% van de bevolking een voldoende rechtvaardiging en noodzakelijkheid? Ik weet het niet.
De tegenwoordige cijfers zijn wel wat hoger dan de aangenomen 1% + er is nog geen massale uitbraak geweest (lees; miljoenen besmette mensen). Vandaag ook weer 1500 mensen overleden in Frankrijk alleen met een volle lockdown. Het is een onbekend virus die wellicht besmettelijker of dodelijker blijkt te zijn. Als de wetgevers er voldoende noodzaak in zien dan is een toelating van zo'n wet niet ver weg

Aan de andere kant zal ik het niet wenselijk vinden als overheden misbruik zullen maken van een ernstige crisis waar wij allen niet het einde nog van zien.
pi_192503938
Nou, het was even geduld hebben, maar de 'paniekzaaiers' waar dit topic vol mee zou moeten zitten, zijn gearriveerd hoor! :')
Ik denk dat de kijkcijfers van Jensen harder op gaan lopen dan de bevestigde Covid-gevallen!

Wat kan die app nou in Godsnaam vertellen wat de overheid nog niet van je wist?!
pi_192503948
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:50 schreef _I het volgende:

[..]

Dan kom je restaurants en openbare gelegenheden niet meer in. Zoiets denk ik.
Willen we die kant uit als samenleving?
pi_192503953
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:53 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Willen we die kant uit als samenleving?
Nou ik niet, maar blijkbaar ben je dan raar en een boomer.
pi_192503975
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:52 schreef Mammietje het volgende:
Nou, het was even geduld hebben, maar de 'paniekzaaiers' waar dit topic vol mee zou moeten zitten, zijn gearriveerd hoor! :')
Ik denk dat de kijkcijfers van Jensen harder op gaan lopen dan de bevestigde Covid-gevallen!

Wat kan die app nou in Godsnaam vertellen wat de overheid nog niet van je wist?!
Al die mensen betalen cash, zetten hun telefoon op vliegtuigmodus zodra ze de deur uitgaan, etcetcetc ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:55:02 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192503979
quote:

[..]

[..]

Mits en graag via de daarvoor geëigende wegen die onze rechtstaat voorschrijft en passend hanteert.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192503989
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:14 schreef F1gamer het volgende:
Dankzij D66 is het referendum afgeschaft, dus kunnen we ook geen beslissing nemen over deze anti-privacy app
Ooit gehoord van "de nacht van Wiegel"?

Ja, nu wel. :P
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:55:46 #145
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192503994
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:53 schreef _I het volgende:

[..]

Nou ik niet, maar blijkbaar ben je dan raar en een boomer.
Lol ik ben een boomer en vind de paniek om die app raar. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:55:53 #146
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192503996
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:47 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Je punt raakt kant noch wal. Het eerste criterium is dat een inbreuk alleen kan als daar een wettelijke grondslag voor is. Die ontbreekt. Je komt dan helemaal niet meer toe aan de andere criteria.
Er is een wettelijke grondslag als de wetgever er noodzaak inziet. In dit geval lijkt het mij niet zo moeilijk in te zien waarom een wetgever makkelijk hiermee instemt. Net zoals tijdens oorlogstijden noodwetten worden opgesteld.

Ik ben het trouwens met je eens dat het een daadwerkelijke inbreuk zal zijn, maar niet met je eens dat een wetgever dat niet kan bepalen. Dat kan deze namelijk wel. Juridisch-technisch gezien is het allemaal mogelijk, moreel is een ander verhaal.
pi_192503998
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:49 schreef _I het volgende:
Zonder app kom je een restaurant niet in. Doen bepaalde landen, moeten we ook naar kijken.

Ja hoor. 1 2 3

"Niet verplicht, maar als je iets wilt heb je hem wel nodig."
Oftewel hoe druk je zoiets erdoor en niemand heeft wat te willen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:56:01 #148
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192504000
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:52 schreef Mammietje het volgende:

Als de overheid het allemaal al wist, waarom hebben ze dan die app nog nodig? :?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_192504006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:54 schreef Messina het volgende:

[..]

Al die mensen betalen cash, zetten hun telefoon op vliegtuigmodus zodra ze de deur uitgaan, etcetcetc ;)
Ja, precies! En betalen hun eigen ziekenhuisrekening om te voorkomen dat de verzekering erachter komt dat ze een SOA hadden! :')
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:56:32 #150
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192504008
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 21:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

En jij begint over het inbreken in grondrechten terwijl er in het artikel duidelijk staat dat de wetgever op lid 1 mag inbreken onder bepaalde voorwaarden. Of lees je daar wat anders?

Verder maak je niet duidelijk hoe een dergelijke app in zou breken op iemands prive leven of welk ander onderdeel van lid 1 je overtreden zou vinden.
Die inbreuk mag alleen onder stringente voorwaarden waar niet aan wordt voldaan.
Er is simpelweg geen wettelijke grondslag die de overheid de bevoegdheid geeft om via een app op zo'n grote schaal gegevens te verzamelen, ongeacht of dit wel of geen persoonsgegevens zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')