Is het redden van 1% van de bevolking een voldoende rechtvaardiging en noodzakelijkheid? Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het even zwart-gedrukt, zodat jij het ook beter kan begrijpen. Het magische woord is waar het begint; en.
Sowieso lijkt het me ook dat het met wet kan worden voorzien. Zo kunnen ze pro forma behandelingen doorvoeren, totdat de regels versoepeld worden.
Is het nuttig dat ik hier serieus situationeel op inga ?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:42 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Dus als jij kogellam een kroeg binnen wilt lopen, moeten ze jou gewoon binnen laten?
Je punt raakt kant noch wal. Het eerste criterium is dat een inbreuk alleen kan als daar een wettelijke grondslag voor is. Die ontbreekt. Je komt dan helemaal niet meer toe aan de andere criteria.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het even zwart-gedrukt, zodat jij het ook beter kan begrijpen. Het magische woord is waar het begint; en.
Sowieso lijkt het me ook dat het met wet kan worden voorzien. Zo kunnen ze pro forma behandelingen doorvoeren, totdat de regels versoepeld worden.
Vooral in artikel 10 is veel beperkingen ingeboet. Door allerlei noodwetten en regelgeving vanuit de EU is dat allang voor een groot deel terzijde geschoven. Het liefste willen overheden uiteraard dat die rechten geschrapt worden voor hun eigen machtspositie. Daarom lijkt mij dit ook een kwalijke zaak.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Verderop: Artikel 10 Privacy
1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
2. De wet stelt regels ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer in verband met het vastleggen en verstrekken van persoonsgegevens.
3. De wet stelt regels inzake de aanspraken van personen op kennisneming van over hen vastgelegde gegevens en van het gebruik dat daarvan wordt gemaakt, alsmede op verbetering van zodanige gegeven
Jij begint over het verzamelen van persoonsgegevens terwijl ik het daar niet over had.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar het is wat lastig communiceren. Misschien kun je reageren op mijn reactie van daarvoor?
En wat wordt de boete als je niet mee wilt doen met de app?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef _I het volgende:
Bij Jinek; Feike.. Privacy wordt afgezet tegen de crisis. We moeten een app, anders komt de 2e golf al bijna als een gegeven.
En verplicht klinkt ook al lichtjes door. Pas bij 50-75 % (meeste landen zeggen 75) gaat het werken.
Dat is pure onzin. Recent is de overheid nog teruggefloten met hun SyRI systeem om fraude tegen te gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Vooral in artikel 10 is veel beperkingen ingeboet. Door allerlei noodwetten en regelgeving vanuit de EU is dat allang voor een groot deel terzijde geschoven. Het liefste willen overheden uiteraard dat die rechten geschrapt worden voor hun eigen machtspositie. Daarom lijkt mij dit ook een kwalijke zaak.
Dan kom je restaurants en openbare gelegenheden niet meer in. Zoiets denk ik.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En wat wordt de boete als je niet mee wilt doen?
En jij begint over het inbreken in grondrechten terwijl er in het artikel duidelijk staat dat de wetgever op lid 1 mag inbreken onder bepaalde voorwaarden. Of lees je daar wat anders?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Jij begint over het verzamelen van persoonsgegevens terwijl ik het daar niet over had.
De tegenwoordige cijfers zijn wel wat hoger dan de aangenomen 1% + er is nog geen massale uitbraak geweest (lees; miljoenen besmette mensen). Vandaag ook weer 1500 mensen overleden in Frankrijk alleen met een volle lockdown. Het is een onbekend virus die wellicht besmettelijker of dodelijker blijkt te zijn. Als de wetgevers er voldoende noodzaak in zien dan is een toelating van zo'n wet niet ver wegquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is het redden van 1% van de bevolking een voldoende rechtvaardiging en noodzakelijkheid? Ik weet het niet.
Willen we die kant uit als samenleving?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:50 schreef _I het volgende:
[..]
Dan kom je restaurants en openbare gelegenheden niet meer in. Zoiets denk ik.
Nou ik niet, maar blijkbaar ben je dan raar en een boomer.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:53 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Willen we die kant uit als samenleving?
Al die mensen betalen cash, zetten hun telefoon op vliegtuigmodus zodra ze de deur uitgaan, etcetcetcquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:52 schreef Mammietje het volgende:
Nou, het was even geduld hebben, maar de 'paniekzaaiers' waar dit topic vol mee zou moeten zitten, zijn gearriveerd hoor!![]()
Ik denk dat de kijkcijfers van Jensen harder op gaan lopen dan de bevestigde Covid-gevallen!
Wat kan die app nou in Godsnaam vertellen wat de overheid nog niet van je wist?!
Mits en graag via de daarvoor geëigende wegen die onze rechtstaat voorschrijft en passend hanteert.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Ooit gehoord van "de nacht van Wiegel"?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:14 schreef F1gamer het volgende:
Dankzij D66 is het referendum afgeschaft, dus kunnen we ook geen beslissing nemen over deze anti-privacy app
Lol ik ben een boomer en vind de paniek om die app raar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:53 schreef _I het volgende:
[..]
Nou ik niet, maar blijkbaar ben je dan raar en een boomer.
Er is een wettelijke grondslag als de wetgever er noodzaak inziet. In dit geval lijkt het mij niet zo moeilijk in te zien waarom een wetgever makkelijk hiermee instemt. Net zoals tijdens oorlogstijden noodwetten worden opgesteld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je punt raakt kant noch wal. Het eerste criterium is dat een inbreuk alleen kan als daar een wettelijke grondslag voor is. Die ontbreekt. Je komt dan helemaal niet meer toe aan de andere criteria.
Oftewel hoe druk je zoiets erdoor en niemand heeft wat te willen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:49 schreef _I het volgende:
Zonder app kom je een restaurant niet in. Doen bepaalde landen, moeten we ook naar kijken.
Ja hoor. 1 2 3
"Niet verplicht, maar als je iets wilt heb je hem wel nodig."
Als de overheid het allemaal al wist, waarom hebben ze dan die app nog nodig?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:52 schreef Mammietje het volgende:
Nou, het was even geduld hebben, maar de 'paniekzaaiers' waar dit topic vol mee zou moeten zitten, zijn gearriveerd hoor!![]()
Ik denk dat de kijkcijfers van Jensen harder op gaan lopen dan de bevestigde Covid-gevallen!
Wat kan die app nou in Godsnaam vertellen wat de overheid nog niet van je wist?!
Ja, precies! En betalen hun eigen ziekenhuisrekening om te voorkomen dat de verzekering erachter komt dat ze een SOA hadden!quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Al die mensen betalen cash, zetten hun telefoon op vliegtuigmodus zodra ze de deur uitgaan, etcetcetc
Die inbreuk mag alleen onder stringente voorwaarden waar niet aan wordt voldaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En jij begint over het inbreken in grondrechten terwijl er in het artikel duidelijk staat dat de wetgever op lid 1 mag inbreken onder bepaalde voorwaarden. Of lees je daar wat anders?
Verder maak je niet duidelijk hoe een dergelijke app in zou breken op iemands prive leven of welk ander onderdeel van lid 1 je overtreden zou vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |