Wat piept en kraakt er? Een heel groot gedeelte gaat goed.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:24 schreef MakkieR het volgende:
De enige strategie die ik zie is leuk voor een paar maanden, maar daarna is het over en overgaan tot de orde van de dag. Dit gaan wij echt geen jaren volhouden en ook nog niet eens maanden. We zitten er nu 3 weken in en nu piept en kraakt het al aan alle kanten. De regering mag dan wel oppassen voor een coup of een revolutie.
Vooral economische maatregelen? Ik had meer visie verwacht van Thierry.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:24 schreef kol7680 het volgende:
Hier staan Baudet zijn plannen na 28 April
https://forumvoordemocrat(...)eerde-exit-strategie
Zeg dat maar tegen al die ondernemers, mensen zonder een baan, de zorg zonder bescherming en de doden die zijn gevallen. Het gaat helemaal niet goed. Het gaat pas goed als Corona is verslagen of volledig geïsoleerd. Daar is nu geen sprake van.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:27 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wat piept en kraakt er? Een heel groot gedeelte gaat goed.
Art. 8 EVRM bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:30 schreef Harmankardon het volgende:
Ik begrijp het verwijzen naar de grondrechten niet, welke grondwet wordt exact geschonden met deze app?
Op welke manier wordt die geschonden?quote:
quote:Artikel 8 - Recht op eerbiediging van privé familie- en gezinsleven
1. Een ieder heeft het recht op respect voor zijn privé leven, zijn familie- en gezinsleven, zijn woning en zijn correspondentie.
2. Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Heb je het artikel al gelezen?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:31 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Op welke manier wordt die geschonden?
En wat zegt lid 2?quote:
Bescherming van de gezondheidquote:
Dat de wetgever mag inbreken op het recht zoals verwoord in lid 1 in een aantal voorwaarden, zoals waar het kabinet naar verwees. Kennelijk denk jij dat het wat anders zegt?quote:
Die 1.5m is een hulpmiddel om een te snelle besmetting te vertragen en moet niet het doel worden. Wanneer je niet besmet bent , immuun bent, besmet bent geweest (zo de informatie nu strekt) is er geen "reden" de 1.5 als voorwaarde te moeten hanteren.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:15 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dus dat we de 1.5 meter maatregel in stand gaan houden ook na de corona tijdperk als deze überhaupt nog overgaat?
Maar dat levert toch veel te veel problemen op, de kapper, de tandarts, de horeca, het openbaar vervoer, vliegreizen, etc.
Tijdelijk is nog tot daar uit te leggen, maar nadenken over een 1.5 meter economie is een mythe. Een sprookje of een leuke ideologie. Theoretisch onmogelijk, praktisch is dit waanzin. Hel ons hele bestaan is afhankelijk van onze geslachtsgemeenschap moet dat dan ook maar met 1.5 meter gebeuren?
Als dat bij wet is voorzien. Wijs mij eens aan waar geregeld is dat de overheid allerlei gegevens mag verzamelen via een app?quote:
Artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:30 schreef Harmankardon het volgende:
Ik begrijp het verwijzen naar de grondrechten niet, welke grondwet wordt exact geschonden met deze app?
Hoe kom je er bij dat de overheid persoonsgegevens verzamelt via deze app?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als dat bij wet is voorzien. Wijs mij eens aan waar geregeld is dat de overheid allerlei gegevens mag verzamelen via een app?
En wat doe je als je iemand tegen bent gekomen en je app zegt dat je mogelijk besmet bent. Ziet je huisarts dat? Word je dan verplicht een test te gaan halen. Moet je dan verplicht binnenblijven?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat de overheid persoonsgegevens verzamelt via deze app?
Stel de telefoon houdt een lijst bij van identifiers die hij tegenkomt via bluetooth en de overheid niet kent. Vervolgens wordt iemand positief getest en wordt dat identifier in de lijst gezet van positief geteste ids, zonder dat de overheid verder weet wie dat was.
Dus als jij kogellam een kroeg binnen wilt lopen, moeten ze jou gewoon binnen laten?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Ik heb het helemaal niet over persoonsgegevens.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat de overheid persoonsgegevens verzamelt via deze app?
Stel de telefoon houdt een lijst bij van identifiers die hij tegenkomt via bluetooth en de overheid niet kent. Vervolgens wordt iemand positief getest en wordt dat identifier in de lijst gezet van positief geteste ids, zonder dat de overheid verder weet wie dat was.
Denk je dat de hele economie weer recht wordt getrokken als mensen weer naar het café kunnen, met hun mooi geknipte haren?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:30 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen al die ondernemers, mensen zonder een baan, de zorg zonder bescherming en de doden die zijn gevallen. Het gaat helemaal niet goed. Het gaat pas goed als Corona is verslagen of volledig geïsoleerd. Daar is nu geen sprake van.
quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:39 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Als dat bij wet is voorzien. Wijs mij eens aan waar geregeld is dat de overheid allerlei gegevens mag verzamelen via een app?
Ik heb het even zwart-gedrukt, zodat jij het ook beter kan begrijpen. Het magische woord is waar het begint; en.quote:2. Geen inmenging van enig openbaar gezag is toegestaan in de uitoefening van dit recht, dan voor zover bij wet is voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk is in het belang van de nationale veiligheid, de openbare veiligheid of het economisch welzijn van het land, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden of voor de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen.
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar het is wat lastig communiceren. Misschien kun je reageren op mijn reactie van daarvoor?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:42 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ik heb het helemaal niet over persoonsgegevens.
Bijwerkingen die wellicht even zo kwalijk zijn als het virus.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:40 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Wat is er bekend over het malaria medicijn dat sucesvol is ingezet in Thailand? En als het zo zou zijn waarom wordt het niet massaal ingezet. Ik hoor hier niks meer over.
Ik lees behalve veel financiële maatregelen:quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:24 schreef kol7680 het volgende:
Hier staan Baudet zijn plannen na 28 April
https://forumvoordemocrat(...)eerde-exit-strategie
Is het redden van 1% van de bevolking een voldoende rechtvaardiging en noodzakelijkheid? Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het even zwart-gedrukt, zodat jij het ook beter kan begrijpen. Het magische woord is waar het begint; en.
Sowieso lijkt het me ook dat het met wet kan worden voorzien. Zo kunnen ze pro forma behandelingen doorvoeren, totdat de regels versoepeld worden.
Is het nuttig dat ik hier serieus situationeel op inga ?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:42 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Dus als jij kogellam een kroeg binnen wilt lopen, moeten ze jou gewoon binnen laten?
Je punt raakt kant noch wal. Het eerste criterium is dat een inbreuk alleen kan als daar een wettelijke grondslag voor is. Die ontbreekt. Je komt dan helemaal niet meer toe aan de andere criteria.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Ik heb het even zwart-gedrukt, zodat jij het ook beter kan begrijpen. Het magische woord is waar het begint; en.
Sowieso lijkt het me ook dat het met wet kan worden voorzien. Zo kunnen ze pro forma behandelingen doorvoeren, totdat de regels versoepeld worden.
Vooral in artikel 10 is veel beperkingen ingeboet. Door allerlei noodwetten en regelgeving vanuit de EU is dat allang voor een groot deel terzijde geschoven. Het liefste willen overheden uiteraard dat die rechten geschrapt worden voor hun eigen machtspositie. Daarom lijkt mij dit ook een kwalijke zaak.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Artikel 1: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Verderop: Artikel 10 Privacy
1. Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op eerbiediging van zijn persoonlijke levenssfeer.
2. De wet stelt regels ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer in verband met het vastleggen en verstrekken van persoonsgegevens.
3. De wet stelt regels inzake de aanspraken van personen op kennisneming van over hen vastgelegde gegevens en van het gebruik dat daarvan wordt gemaakt, alsmede op verbetering van zodanige gegeven
Jij begint over het verzamelen van persoonsgegevens terwijl ik het daar niet over had.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar het is wat lastig communiceren. Misschien kun je reageren op mijn reactie van daarvoor?
En wat wordt de boete als je niet mee wilt doen met de app?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef _I het volgende:
Bij Jinek; Feike.. Privacy wordt afgezet tegen de crisis. We moeten een app, anders komt de 2e golf al bijna als een gegeven.
En verplicht klinkt ook al lichtjes door. Pas bij 50-75 % (meeste landen zeggen 75) gaat het werken.
Dat is pure onzin. Recent is de overheid nog teruggefloten met hun SyRI systeem om fraude tegen te gaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Vooral in artikel 10 is veel beperkingen ingeboet. Door allerlei noodwetten en regelgeving vanuit de EU is dat allang voor een groot deel terzijde geschoven. Het liefste willen overheden uiteraard dat die rechten geschrapt worden voor hun eigen machtspositie. Daarom lijkt mij dit ook een kwalijke zaak.
Dan kom je restaurants en openbare gelegenheden niet meer in. Zoiets denk ik.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:49 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En wat wordt de boete als je niet mee wilt doen?
En jij begint over het inbreken in grondrechten terwijl er in het artikel duidelijk staat dat de wetgever op lid 1 mag inbreken onder bepaalde voorwaarden. Of lees je daar wat anders?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:48 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Jij begint over het verzamelen van persoonsgegevens terwijl ik het daar niet over had.
De tegenwoordige cijfers zijn wel wat hoger dan de aangenomen 1% + er is nog geen massale uitbraak geweest (lees; miljoenen besmette mensen). Vandaag ook weer 1500 mensen overleden in Frankrijk alleen met een volle lockdown. Het is een onbekend virus die wellicht besmettelijker of dodelijker blijkt te zijn. Als de wetgevers er voldoende noodzaak in zien dan is een toelating van zo'n wet niet ver wegquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:46 schreef Confetti het volgende:
[..]
Is het redden van 1% van de bevolking een voldoende rechtvaardiging en noodzakelijkheid? Ik weet het niet.
Willen we die kant uit als samenleving?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:50 schreef _I het volgende:
[..]
Dan kom je restaurants en openbare gelegenheden niet meer in. Zoiets denk ik.
Nou ik niet, maar blijkbaar ben je dan raar en een boomer.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:53 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Willen we die kant uit als samenleving?
Al die mensen betalen cash, zetten hun telefoon op vliegtuigmodus zodra ze de deur uitgaan, etcetcetcquote:Op dinsdag 7 april 2020 21:52 schreef Mammietje het volgende:
Nou, het was even geduld hebben, maar de 'paniekzaaiers' waar dit topic vol mee zou moeten zitten, zijn gearriveerd hoor!![]()
Ik denk dat de kijkcijfers van Jensen harder op gaan lopen dan de bevestigde Covid-gevallen!
Wat kan die app nou in Godsnaam vertellen wat de overheid nog niet van je wist?!
Mits en graag via de daarvoor geëigende wegen die onze rechtstaat voorschrijft en passend hanteert.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:44 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
[..]
Ooit gehoord van "de nacht van Wiegel"?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:14 schreef F1gamer het volgende:
Dankzij D66 is het referendum afgeschaft, dus kunnen we ook geen beslissing nemen over deze anti-privacy app
Lol ik ben een boomer en vind de paniek om die app raar.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:53 schreef _I het volgende:
[..]
Nou ik niet, maar blijkbaar ben je dan raar en een boomer.
Er is een wettelijke grondslag als de wetgever er noodzaak inziet. In dit geval lijkt het mij niet zo moeilijk in te zien waarom een wetgever makkelijk hiermee instemt. Net zoals tijdens oorlogstijden noodwetten worden opgesteld.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je punt raakt kant noch wal. Het eerste criterium is dat een inbreuk alleen kan als daar een wettelijke grondslag voor is. Die ontbreekt. Je komt dan helemaal niet meer toe aan de andere criteria.
Oftewel hoe druk je zoiets erdoor en niemand heeft wat te willen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:49 schreef _I het volgende:
Zonder app kom je een restaurant niet in. Doen bepaalde landen, moeten we ook naar kijken.
Ja hoor. 1 2 3
"Niet verplicht, maar als je iets wilt heb je hem wel nodig."
Als de overheid het allemaal al wist, waarom hebben ze dan die app nog nodig?quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:52 schreef Mammietje het volgende:
Nou, het was even geduld hebben, maar de 'paniekzaaiers' waar dit topic vol mee zou moeten zitten, zijn gearriveerd hoor!![]()
Ik denk dat de kijkcijfers van Jensen harder op gaan lopen dan de bevestigde Covid-gevallen!
Wat kan die app nou in Godsnaam vertellen wat de overheid nog niet van je wist?!
Ja, precies! En betalen hun eigen ziekenhuisrekening om te voorkomen dat de verzekering erachter komt dat ze een SOA hadden!quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:54 schreef Messina het volgende:
[..]
Al die mensen betalen cash, zetten hun telefoon op vliegtuigmodus zodra ze de deur uitgaan, etcetcetc
Die inbreuk mag alleen onder stringente voorwaarden waar niet aan wordt voldaan.quote:Op dinsdag 7 april 2020 21:51 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En jij begint over het inbreken in grondrechten terwijl er in het artikel duidelijk staat dat de wetgever op lid 1 mag inbreken onder bepaalde voorwaarden. Of lees je daar wat anders?
Verder maak je niet duidelijk hoe een dergelijke app in zou breken op iemands prive leven of welk ander onderdeel van lid 1 je overtreden zou vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |