Maak er blood on Trumps hand van..quote:Op donderdag 2 april 2020 11:20 schreef Ulx het volgende:
Ach, maak van de volgende TrumpianPlague en dan gaat hij weer huilen.
quote:Anthony S. Fauci, the nation’s top infectious-diseases expert and the face of the U.S. response to the novel coronavirus pandemic, is facing growing threats to his personal safety, prompting the government to step up his security, according to people familiar with the matter.
The concerns include threats as well as unwelcome communications from fervent admirers, according to people with knowledge of deliberations inside the Department of Health and Human Services and the Department of Justice.
Fauci has become a public target for some right-wing commentators and bloggers, who exercise influence over parts of the president's base. As they press for the president to ease restrictions to reinvigorate economic activity, some of these figures have assailed Fauci and questioned his expertise.
Last month, an article depicting him as an agent of the "deep state" gained nearly 25,000 interactions on Facebook -- meaning likes, comments and shares -- as it was posted to large pro-Trump groups with titles such as "Trump Strong" and "Tampa Bay Trump Club."
https://www.washingtonpos(...)0579b863d_story.html
Een veel mooiere TT, imho.twitter:kylegriffin1 twitterde op donderdag 02-04-2020 om 00:10:59Trump: "I'm number one on Facebook. Did you know I was number one on Facebook? I just found out I'm number one on Facebook. I thought that was very nice." reageer retweet
Ach mensen moeten maar een wat dikkere huid krijgen. Wie uitdeelt moet ook wel eens wat incasseren. Overigens past het prima in het rijtje titels die de voorbij zijn gekomen waar uitspraken van Trump gebruikt werden in de titel.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:36 schreef KI1234 het volgende:
Chivaz probeert ook alleen maar mensen uit te lokken. Het synonieme woord daarvan mag ik niet uiten.
ze dreigen maar een eind weg. Dokters zijn op dit moment belangrijker dan zorgbonzenquote:Op donderdag 2 april 2020 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
Dokters worden ontslagen of bedreigd met ontslag omdat ze openlijk vragen stellen over het gebrek aan PPE aan commercieele ziekenhuis directies:
https://www.nytimes.com/2(...)ctive-equipment.html
Het is nu juist een tijd waar je alle hens aan dek nodig hebt. Oftewel je kan je het niet veroorloven om zorgpersoneel te ontslaan want dan wordt de situatie nijpender en penibeler. En toch doen ze dat. Dus waar gaat het mis en hoe verantwoorden ze dat?quote:Op donderdag 2 april 2020 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
Dokters worden ontslagen of bedreigd met ontslag omdat ze openlijk vragen stellen over het gebrek aan PPE aan commercieele ziekenhuis directies:
https://www.nytimes.com/2(...)ctive-equipment.html
Een van de genoemde doktoren, een ER dokter, was daadwerkelijk ontslagen.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:50 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ze dreigen maar een eind weg. Dokters zijn op dit moment belangrijker dan zorgbonzen
Misschien was het ook niet zo verstandig om zijn brief aan zijn leidinggevende op FB te posten. Dat dat niet zo handig is wist hij zelf ook wel want hij opent zijn post met de tekst "hopefully i still have a job afterwards"quote:Op donderdag 2 april 2020 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een van de genoemde doktoren, een ER dokter, was daadwerkelijk ontslagen.
Ja, want er werd duidelijk geluisterd naar medewerkers die hun kritiek binnenshuis hielden. Oh, wacht...quote:Op donderdag 2 april 2020 12:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Misschien was het ook niet zo verstandig om zijn brief aan zijn leidinggevende op FB te posten. Dat dat niet zo handig is wist hij zelf ook wel want hij opent zijn post met de tekst "hopefully i still have a job afterwards"
twitter:benyt twitterde op donderdag 02-04-2020 om 03:50:49How to ensure you don't get follow-up questions on Fox, apparently. https://t.co/nOUqw4ZVhO reageer retweet
Uiteraard, want in Trump land moet je buigen voor de leider en mag je geen commentaar leveren. 200k doden moet je gewoon accepteren, want Trumpie houdt van grote getallen!quote:Op donderdag 2 april 2020 12:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Misschien was het ook niet zo verstandig om zijn brief aan zijn leidinggevende op FB te posten. Dat dat niet zo handig is wist hij zelf ook wel want hij opent zijn post met de tekst "hopefully i still have a job afterwards"
200k is ongeveer 0,06% van de bevolking, ervan uit gaande dat 60-80% besmet zal raken is dat een relatief positief getal.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:30 schreef The_End het volgende:
[..]
Uiteraard, want in Trump land moet je buigen voor de leider en mag je geen commentaar leveren. 200k doden moet je gewoon accepteren, want Trumpie houdt van grote getallen!
Jij zegt echt alles om Trump te verdedigen.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
200k is ongeveer 0,06% van de bevolking, ervan uit gaande dat 60-80% besmet zal raken is dat een relatief positief getal.
Ze willen erg graag dat de paniek uitbreekt.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
200k is ongeveer 0,06% van de bevolking, ervan uit gaande dat 60-80% besmet zal raken is dat een relatief positief getal.
quote:"Our rough guess is that come June, at least 95% of the U.S. will still be susceptible," says IHME's Murray. "That means, of course, it can come right back. And so then we really need to have a robust strategy in place to not have a second wave."
Jij begon over Trump hoor ik heb hem niet genoemd.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:45 schreef The_End het volgende:
[..]
Jij zegt echt alles om Trump te verdedigen.
200000 doden is een relatief positief getal?quote:Op donderdag 2 april 2020 12:37 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het verschil is dat Rutte niets gedownplayed heeft. Rutte zoveel mogelijk het advies van de deskundigen. En ook al had hij het wel gedownplayed, hij liegt er niet over.quote:Op donderdag 2 april 2020 11:02 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja dat valt inderdaad te prijzen al ben ik het er niet mee eens.
Maar wat ik hier vooral in dit topic proef is kritiek op alles wat maar uit het WH komt of het nu terecht is of niet. Vooral omdat we hier ook met de nodige problemen kampen vergelijkbaar met de VS waar wel de nodige kritiek is.
Ik las laatst dat er bijvoorbeeld pas 2 weken geleden beademingsapparatuur besteld was terwijl Italië al in lockdown zat.
Ook hier waren er mensen in de politiek die al veel eerder aan de bel trokken maar gewoon genegeerd werden. Sterker nog de dreiging waren ze aan het downplayen.
Als je ervan uit gaat dat het merendeel van de 327 miljoen mensen besmet zal raken dan zou het positief zijn als het bij 200.000 blijft. Dan hou je een heel lage mortality rate over.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:56 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
200000 doden is een relatief positief getal?
Denk dat Rutte hier een heel goed gesprek over heeft gehad met wat crisis communicatie deskundigen en de conclusie getrokken dat dit niet een nieuw bonnetje van Teven is waar je nog half kan wegkomen met allerlei lullificaties. Niemand weet wat er komen gaat en dan is gewoon volledige transparantie en vertellen wat je weet (en wat je niet weet) de enige manier vooruit.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het verschil is dat Rutte niets gedownplayed heeft. Rutte zoveel mogelijk het advies van de deskundigen. En ook al had hij het wel gedownplayed, hij liegt er niet over.
Trump en het WH liegen nu over dat ze het gedownplayed hebben door het te ontkennen.
En wederom, dat is het hele verschil. Dáárom wordt er hier zoveel kritiek geleverd. Niet alleen vanwege ideologische verschillen maar vooral vanwege het ontkennen van feiten die we met onze eigen ogen zagen. Orwell 1984.
Dat terwijl Trump anderhalve maand geleden nog riep dat het aantal gevallen snel tot zou dalen.....quote:Op donderdag 2 april 2020 13:11 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je ervan uit gaat dat het merendeel van de 327 miljoen mensen besmet zal raken dan zou het positief zijn als het bij 200.000 blijft. Dan hou je een heel lage mortality rate over.
Dit meen je toch niet serieus hoop ik.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:11 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Als je ervan uit gaat dat het merendeel van de 327 miljoen mensen besmet zal raken dan zou het positief zijn als het bij 200.000 blijft. Dan hou je een heel lage mortality rate over.
Het huidige aantal doden vergelijken met het aantal verwachte doden over de gehele periode lijkt me niet zo zinvol.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:27 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet serieus hoop ik.Er zijn wereldwijd nog 'maar' 42.000 doden, maar 200.000 in één land is positief?
De besmetting is het punt niet. het gebrek aan middelen waar de ziekenhuizen in de VS te kampen krijgen daartegen wél. Niemand kan er zomaar statistieken op los laten. dit Corona virus is té grillig, zelfs voor de goed uitgeruste ziekenhuizen in het westelijk halfrond. De balans zal opgemaakt worden wanneer het aantal doden bekend zijn. Dan zullen er oordelen worden geveld.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:11 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk inquote:Op donderdag 2 april 2020 13:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het huidige aantal doden vergelijken met het aantal verwachte doden over de gehele periode lijkt me niet zo zinvol.
Rutte ging voor groepsimmuniteit terwijl de rest van Europa in lockdown ging. Dat je voor zo’n strategie kiest terwijl het WHO het onverantwoord vond om te doen dan kan ik niet anders concluderen dat Rutte de gevolgen van het Coronavirus onderschatte.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het verschil is dat Rutte niets gedownplayed heeft. Rutte zoveel mogelijk het advies van de deskundigen. En ook al had hij het wel gedownplayed, hij liegt er niet over.
Trump en het WH liegen nu over dat ze het gedownplayed hebben door het te ontkennen.
En wederom, dat is het hele verschil. Dáárom wordt er hier zoveel kritiek geleverd. Niet alleen vanwege ideologische verschillen maar vooral vanwege het ontkennen van feiten die we met onze eigen ogen zagen. Orwell 1984.
Zuid-Korea heeft een populatie van 50 miljoen, de VS pakweg 327 miljoen. Ik vind Zuid-Korea ook altijd slecht te vergelijken met Westerse landen. Daar zijn doodleuk restaurants en OV opengebleven waarbij dan iedereen zich heel netjes aan social distancing hield. Dat is een totaal andere situatie dan die in het Westen.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk inDan zou je eerder naar Zuid-Korea kunnen kijken, waar het eerste geval ongeveer tegelijkertijd was en ze nu 169 doden hebben.
200.000 doden als iets positiefs zien lijkt me nogal vreemd. Mag voor ze hopen dat het ook niet zo ver komt.
Het virus trekt een eigen plan en kan niet ingedamd worden door retoriek of een groep juristen.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat terwijl Trump anderhalve maand geleden nog riep dat het aantal gevallen snel tot zou dalen.....
zelfs 1 dode zou ik als staatshoofd tè veel vinden. Ik zou niet vredig staan golfen op het moment dat een pandemie mijn land teistert.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk inDan zou je eerder naar Zuid-Korea kunnen kijken, waar het eerste geval ongeveer tegelijkertijd was en ze nu 169 doden hebben.
200.000 doden als iets positiefs zien lijkt me nogal vreemd. Mag voor ze hopen dat het ook niet zo ver komt.
Ja dat weet ik ook wel. Betekent niet dat het tegenovergestelde dan goed uitpakt. Er zit nogal een verschil in meteen actie ondernemen en doen alsof er niet zoveel aan de hand is, ondanks de cultuur. Dan had je zoveel doden ook niet als iets positiefs hoeven te zien.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zuid-Korea heeft een populatie van 50 miljoen, de VS pakweg 327 miljoen. Ik vind Zuid-Korea ook altijd slecht te vergelijken met Westerse landen. Daar zijn doodleuk restaurants en OV opengebleven waarbij dan iedereen zich heel netjes aan social distancing hield. Dat is een totaal andere situatie dan die in het Westen.
Oh, zeker niet. Het is natuurlijk ook pure verkiezingsretoriek. Je pakt een rekenmodel, haalt het worst case scenario aan en zegt 'kijk, valt best mee, dankzij mij!'. Dat is natuurlijk te gênant voor woorden.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:03 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat weet ik ook wel. Betekent niet dat het tegenovergestelde dan goed uitpakt. Er zit nogal een verschil in meteen actie ondernemen en doen alsof er niet zoveel aan de hand is, ondanks de cultuur. Dan had je zoveel doden ook niet als iets positiefs hoeven te zien.
Ik mag in ieder geval hopen dat wij hier 10,5k doden niet gaan beschrijven als iets positiefs.
Dus jij vindt eigenlijk dat Trump het extreem slecht heeft aangepakt?quote:Op donderdag 2 april 2020 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Rutte ging voor groepsimmuniteit terwijl de rest van Europa in lockdown ging. Dat je voor zo’n strategie kiest terwijl het WHO het onverantwoord vond om te doen dan kan ik niet anders concluderen dat Rutte de gevolgen van het Coronavirus onderschatte.
Nee hij was niet expliciet aan het downplayen maar zijn acties strookten ook niet met de maatregelen die elders in Europa genomen werden.
Rutte is een raspoliticus die zich als een gladde aal niet laat vangen door ondoordachte uitspraken al verdient hij zeker de nodige kritiek.
Uitbreekt? Dow Jones al bekeken de laatste weken? En vandaag komen de nieuwe werkeloosheids cijfers, dat word ook weer een record.quote:Op donderdag 2 april 2020 12:46 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Ze willen erg graag dat de paniek uitbreekt.
In NL zullen ongeveer 100.000 doden vallen als we uit gaan van 60% besmetting met een mortality rate van 1%.quote:Op donderdag 2 april 2020 13:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zuid-Korea heeft een populatie van 50 miljoen, de VS pakweg 327 miljoen. Ik vind Zuid-Korea ook altijd slecht te vergelijken met Westerse landen. Daar zijn doodleuk restaurants en OV opengebleven waarbij dan iedereen zich heel netjes aan social distancing hield. Dat is een totaal andere situatie dan die in het Westen.
Vergelijk het bijvoorbeeld eens met Nederland. Nederland heeft een populatie van 17 miljoen, ongeveer een factor 19 minder. Die 200.000 zou vergelijkbaar zijn met een sterfte van pakweg 10,5k in Nederland. Ik vrees dat we hier ook nog wel eens aardig in die richting kunnen gaan. Nederland heeft inmiddels meer dan 1000 coronadoden en het gaat nu ook vrij hard elke dag.
Ik vind dat Trump het wel iets beter aan had mogen pakken ja.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:12 schreef The_End het volgende:
[..]
Dus jij vindt eigenlijk dat Trump het extreem slecht heeft aangepakt?
En hoe maakt dat laatste van iemand een sterke leider?quote:Op donderdag 2 april 2020 14:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind dat Trump het wel iets beter aan had mogen pakken ja.
Niks downplayen, gewoon zeggen waar het op staat. Ik blijf trouwens wel van mening dat de reden Trump de zaak aan het downplayen was om geen paniek te veroorzaken.
Hij hoopte waarschijnlijk dat het aantal besmettingen wel zou meevallen.
Met dat soort cijfers houd je totaal geen rekening met wie er precies besmet raakt. Mortaliteit is geen gegeven dat constant is ongeacht de samenstelling van de patiëntenpopulatie. Je ziet aan de sterftecijfers gewoon dat het met name kwetsbare ouderen zijn die overleden. Als je kan zorgen dat je die redelijk beschermt tegen het virus door b.v. personeel in verpleeghuizen goed te screenen en dergelijke dan houd je de sterfte binnen de perken.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
In NL zullen ongeveer 100.000 doden vallen als we uit gaan van 60% besmetting met een mortality rate van 1%.
Dat past wel bij hem. Bidden en hopen ip plaats van iets doen. En uiteraard achteraf erover liegen.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niks downplayen, gewoon zeggen waar het op staat. Ik blijf trouwens wel van mening dat de reden Trump de zaak aan het downplayen was om geen paniek te veroorzaken.
Uiteraard is dit slechts een zeer simpele rekensom met de zeer beperkte cijfers die we nu hebben.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Met dat soort cijfers houd je totaal geen rekening met wie er precies besmet raakt. Mortaliteit is geen gegeven dat constant is ongeacht de samenstelling van de patiëntenpopulatie. Je ziet aan de sterftecijfers gewoon dat het met name kwetsbare ouderen zijn die overleden. Als je kan zorgen dat je die redelijk beschermt tegen het virus door b.v. personeel in verpleeghuizen goed te screenen en dergelijke dan houd je de sterfte binnen de perken.
twitter:Acosta twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:34:51CNN: 6.6 million people filed claims for unemployment benefits in week ending March 28... highest number of initial claims filed in history, surpassing last week’s 3.3 million claims. reageer retweet
Ah zijn we weer bij het riedeltje dat politici over het algemeen niet liegen of heb je vandaag een andere plaat?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:05 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En hoe maakt dat laatste van iemand een sterke leider?
Het is in het geval dat jij stelt gewoon keihard liegen tegen het volk. Iets met swamp en zo..
Het bagatelliseren is een instinct van Trump om potentieel negatief nieuws direct af te doen als Fake News en Hoax. Dat maakt hem een slechte leider die vanuit eigen opportunisme en wensdenken handelt en niet op basis van data of de realiteit.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:54 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja, gaat hard hier ook. Bij mijn bedrijf in NYC is ook zo'n 99% (tijdelijk) ontslagen.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
Werkloosheid in de VS klimt naar 17 procent. Dat is verder niet de schuld van Trump, maar het toont wel aan hoe verrot het Amerikaanse systeem is.
Welke slogan?quote:Op donderdag 2 april 2020 15:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dikke kans dat een slogan als dit wel onderdeel gaat worden van de campagne: Gelukkig is er een presidentskandidaat die al succesvol met een economische crisis gedeald heeft vanuit het Witte Huis.
Hoewel het natuurlijk ook wel hard de andere kant weer op kan gaan als de boel weer opengaat.
Dat staat er toch? Gelukkig is er een presidentskandidaat die al succesvol met een economische crisis gedeald heeft vanuit het Witte Huis. Daar zal Bidens marketingteam nog wel een sausje overheen gooien natuurlijk en ook pas nadat er een stabielere nieuwe situatie is gecreëerd... niet morgen oid.quote:Op donderdag 2 april 2020 16:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke slogan?
'Is your family deader off than four years ago?'
Lijkt mij een zorgelijke situatie. Hier liggen bedrijven ook op hun gat, maar vooralsnog behouden de meeste werknemers hun baan (met hulp van de overheid).quote:Op donderdag 2 april 2020 16:01 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja, gaat hard hier ook. Bij mijn bedrijf in NYC is ook zo'n 99% (tijdelijk) ontslagen.
Vooral ook omdat dat voor een deel van de werklozen betekent dat ze ook automatisch hun zorgverzekering kwijt zijn. Toch niet echt iets dat je wil in deze crisistijd.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
Werkloosheid in de VS klimt naar 17 procent. Dat is verder niet de schuld van Trump, maar het toont wel aan hoe verrot het Amerikaanse systeem is.
Ja, is het ook. Ik had ook wel verwacht dat de werknemers die in onze winkels staan (tijdelijk) ontslagen zouden worden. Ik geloof dat de term die we nu gebruiken hier furlough is. Dan krijg je niet betaald, maar houd je wel je benefits (dus je verzekeringen).quote:Op donderdag 2 april 2020 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lijkt mij een zorgelijke situatie. Hier liggen bedrijven ook op hun gat, maar vooralsnog behouden de meeste werknemers hun baan (met hulp van de overheid).
Deze crisis is dan ook wel uniek in de snelheid waarmee die zich heeft gemanifesteerd. Van 130 naar 0 in weken.quote:Op donderdag 2 april 2020 15:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
Om het in perspectief te plaatsen van de andere economische crises van de laatste decennia:
[ afbeelding ]
Ja, het is natuurlijk ook totaal niet te vergelijken. De overheid legt nu feitelijk gewoon een groot deel van de economie lam.quote:Op donderdag 2 april 2020 16:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Deze crisis is dan ook wel uniek in de snelheid waarmee die zich heeft gemanifesteerd. Van 130 naar 0 in weken.
Dat laatste is de grootste zorg van ondernemers die ik spreek. Mocht de boel begin mei weer open gaan, dan wil iedereen weer naar de kroeg of het restaurant. Het is echter de vraag of je als onderneming dan weer volle bak kunt draaien. De kans is groot dat er bepaalde beperkende maatregelen van kracht blijven, waardoor een restaurant bijvoorbeeld minder tafeltjes kan vullen. De meeste ondernemers lukt het waarschijnlijk wel om het hoofd boven water te houden, maar daar staat tegenover dat ze jaren worden teruggeworpen (in financieel opzicht).quote:Op donderdag 2 april 2020 16:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk ook totaal niet te vergelijken. De overheid legt nu feitelijk gewoon een groot deel van de economie lam.
Het verschil met structurele crises als die in 2008 is hopelijk dat het herstel ook weer snel kan zijn. De vraag naar diensten als die van een kapper is niet plots verdwenen. Sterker nog, ik denk dat die nadat ze weer open mogen de eerste tijd ramvol zitten.
Risico is natuurlijk wel dat naarmate maatregelen langer duren er ook wel structurele schade kan ontstaan als de overheid niet bijspringt om dat grotendeels te mitigeren.
Ja, dat laatste is het grootste en ook wel meest waarschijnlijke risico. De hele cyclus zat al op zijn einde met bedrijven die vol in de schulden tegen lage rentes recordwinsten draaiden en nog eens geld bijleenden om extra geld naar de aandeelhouders te laten vloeien. Angelsaksische landen zijn daar sowieso altijd wat agressiever in dan de rest van de wereld met als gevolg een grotere bubbel en als die dan vervolgens barst (eigenlijk door een totale black swan) kan dat hard gaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 16:28 schreef Monolith het volgende:
Ja, het is natuurlijk ook totaal niet te vergelijken. De overheid legt nu feitelijk gewoon een groot deel van de economie lam.
Het verschil met structurele crises als die in 2008 is hopelijk dat het herstel ook weer snel kan zijn. De vraag naar diensten als die van een kapper is niet plots verdwenen. Sterker nog, ik denk dat die nadat ze weer open mogen de eerste tijd ramvol zitten.
Risico is natuurlijk wel dat naarmate maatregelen langer duren er ook wel structurele schade kan ontstaan als de overheid niet bijspringt om dat grotendeels te mitigeren.
Oh reageerde ik daarop, joh.quote:Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uitbreekt? Dow Jones al bekeken de laatste weken? En vandaag komen de nieuwe werkeloosheids cijfers, dat word ook weer een record.
En wie is "Ze" eigenlijk? Trump adept deSantis in Florida is ook een deel van "Ze" of die weer niet nu Florida ineens (verassing, oh verassing) een hotspot is en hij lockdowns afkondigt?
Goed idee of een aanval op Trump?twitter:mkraju twitterde op donderdag 02-04-2020 om 17:02:23On a conference call with reporters, Speaker Nancy Pelosi announced the formation of a special bipartisan select committee of House members to ensure recovery money is “efficiently spent” and to prevent profiteering and waste. reageer retweet
Lijkt me noodzakelijk en een goed idee.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:13 schreef Ulx het volgende:
Goed idee of een aanval op Trump?twitter:mkraju twitterde op donderdag 02-04-2020 om 17:02:23On a conference call with reporters, Speaker Nancy Pelosi announced the formation of a special bipartisan select committee of House members to ensure recovery money is “efficiently spent” and to prevent profiteering and waste. reageer retweet
Niks aan de hand hoor. Die banen komen versneld weer terug volgens Trump's Secretary of Commerce.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:27 schreef Tijger_m het volgende:
6.6 miljoen WW aanvragen in een week, bovenop de 3.5 miljoen van vorige week. 10 miljoen banen, minstens, weg in 2 weken tijd, al dan niet tijdelijk weg, natuurlijk.
Ter vergelijking, bij de crash van 2008 was het record 650.000 in een week.
Oh, en de 6.6 miljoen is alleen de mensen die zich hebben kunnen registeren, de website van de Dept of Labor is overbelast en velen konden zich niet registeren.
twitter:atrupar twitterde op donderdag 30-01-2020 om 13:47:27Secretary Wilbur Ross says coronavirus will be good for [checks notes] American jobs: "I think it will help to accelerate the return of jobs to North America." https://t.co/Y4SbDIcTi4 reageer retweet
Moet toch een makkie zijn als je alleen maar "the best people" hebt?quote:Op donderdag 2 april 2020 17:44 schreef Bernd.von.Galen het volgende:
Who knew managing a crisis would be this complicated?
Ja, dat roepen ze al 3 jaar maar het aantal fabrieksbanen onder Trump is alleen maar omlaag gegaan.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niks aan de hand hoor. Die banen komen versneld weer terug volgens Trump's Secretary of Commerce.
Video:twitter:atrupar twitterde op donderdag 30-01-2020 om 13:47:27Secretary Wilbur Ross says coronavirus will be good for [checks notes] American jobs: "I think it will help to accelerate the return of jobs to North America." https://t.co/Y4SbDIcTi4 reageer retweet
quote:[...]
The numbers emerging seem to indicate that more young people in the South are dying from COVID-19. Although the majority of coronavirus-related deaths in Louisiana are still among victims over 70 years old, 43 percent of all reported deaths have been people under 70. In Georgia, people under 70 make up 49 percent of reported deaths. By comparison, people under 70 account for only 20 percent of deaths in Colorado. “Under 70” is a broad category, not really useful for understanding what’s going on. But digging deeper reveals more concerning numbers. In Louisiana, people from the ages of 40 to 59 account for 22 percent of all deaths. The same age range in Georgia accounts for 17 percent of all deaths. By comparison, the same age group accounts for only about 10 percent of all deaths in Colorado, and 6 percent of all deaths in Washington State. These statistics suggest that middle-aged and working-age adults in the two southern states are at much greater risk than their counterparts elsewhere; for some reason, they are more likely to die from COVID-19.
[...]
https://www.theatlantic.c(...)young-people/609241/
Nu mag jij raden welke van de staten Republikeins zijnquote:Op donderdag 2 april 2020 17:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
Niet direct relevant ergens op inhakend, maar ik liep tegen dit kaartje aan die ik wel interessant vond, over waar tot een week terug nog normaal gereisd werd en waar niet meer:
[ afbeelding ]
Uit dit artikel: https://www.nytimes.com/i(...)cial-distancing.html
Verder een interessant artikel over dat in het zuiden van de VS uitgerekend jongeren (jonger dan hoogbejaard) in veel hogere mate sterven door COVID-19 dan elders:
[..]
quote:Op donderdag 2 april 2020 17:44 schreef Bernd.von.Galen het volgende:
Who knew managing a crisis would be this complicated?
Trump en trawanten krijgen nu een spoedcursus. This shit won't wash.twitter:danielsgoldman twitterde op donderdag 02-04-2020 om 16:29:34A frontline doctor at a major NYC hospital told me he lost his first patient this morning to rationing of care — not enough ventilators to go around. The lack of supplies and testing is real — and costing lives — no matter what the daily reality show tries to sell you. reageer retweet
het is niet leuk om te zeggen maar ze krijgen op deze manier komen ze nooit meer aan een meerderheid in welke verkiezing dan ook. Er blijven te weinig over namelijk.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu mag jij raden welke van de staten Republikeins zijnMag niet moeilijk zijn, ze zijn al rood ingekleurd
Wellicht iets te maken met het feit dat er veel overgewicht en diabetes in die staten is?quote:Op donderdag 2 april 2020 17:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
Niet direct relevant ergens op inhakend, maar ik liep tegen dit kaartje aan die ik wel interessant vond, over waar tot een week terug nog normaal gereisd werd en waar niet meer:
[ afbeelding ]
Uit dit artikel: https://www.nytimes.com/i(...)cial-distancing.html
Verder een interessant artikel over dat in het zuiden van de VS uitgerekend jongeren (jonger dan bejaard) in veel hogere mate sterven door COVID-19 dan elders:
[..]
Volgens het artikel spelen dat soort zaken inderdaad waarschijnlijk een rol, net als hoge bloeddruk.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wellicht iets te maken met het feit dat er veel overgewicht en diabetes in die staten is?
Dat is een understatement. een aantal jaar geleden was ik op een bruiloft in Louisville waar ze 22 kalkoenen in grote oliepannen aan het braden waren als diner. Het enige groene op die tafel was een plastic schaaltje waar de saus in zat. Mijn neef noemde het groepje dat in de aanval ging op die schranspartij the pear peoplequote:Op donderdag 2 april 2020 18:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wellicht iets te maken met het feit dat er veel overgewicht en diabetes in die staten is?
Dat zou misschien wel eens waar kunnen zijn. Bedrijven zullen zich toch echt wel gaan beseffen dat produceren in China niet zonder risico’s is.quote:Op donderdag 2 april 2020 17:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Niks aan de hand hoor. Die banen komen versneld weer terug volgens Trump's Secretary of Commerce.
Video:twitter:atrupar twitterde op donderdag 30-01-2020 om 13:47:27Secretary Wilbur Ross says coronavirus will be good for [checks notes] American jobs: "I think it will help to accelerate the return of jobs to North America." https://t.co/Y4SbDIcTi4 reageer retweet
De supermarktmedewerkers zijn inderdaad een beetje het ondergeschoven kindje als het gaat om Corona. Iedereen klapt voor de zorg maar voor de lui in de supermarkt is er helemaal niets terwijl die zeker een hoop gevaar lopen tijdens deze crisis.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:46 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik denk dat wereldwijd vooral grote bedrijven de gevolgen zullen ondervinden van de lockdown. Uitgezonderd supermarkten misschien. De cassiéres en vakkenvullers zouden eigenlijk eens moeten nadenken waarom ze voor het hongerloontje wat ze krijgen zich dagelijks in gevaar brengen om besmet te worden.
Ah, na de Mexicaanse muur gaat Trumpie nu een Chinese muur bouwen? Leuk!quote:Op donderdag 2 april 2020 18:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De supermarktmedewerkers zijn inderdaad een beetje het ondergeschoven kindje als het gaat om Corona. Iedereen klapt voor de zorg maar voor de lui in de supermarkt is er helemaal niets terwijl die zeker een hoop gevaar lopen tijdens deze crisis.
Waar het mij vooral om gaat is wat men gaat doen in de toekomst om dit soort ellende tegen te gaan. De Chinezen hebben bewezen volstrekt onbetrouwbaar te zijn als het gaat om hygiëne en eerlijkheid naar de rest van de wereld toe.
Reken maar dat Trump hier campagne op gaat voeren, de vraag is wat Biden gaat doen als het gaat om China.
Dat zou wel eens de doorslaggevende factor kunnen zijn bij de komende verkiezingen.
Ja, allemaal gevolgen van het niet al te gezonde dieet aldaar. Dat kan er in bredere zin nog wel eens voor gaan zorgen dat de sterfte in de VS een stuk hoger komt te liggen dan in andere landen. En als het in Mexico aanslaat hebben ze daar al helemaal een probleem.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Volgens het artikel spelen dat soort zaken inderdaad waarschijnlijk een rol, net als hoge bloeddruk.
Gek wel dan dat bedrijven in China alweer volop produceren en in de VS niet. Leg eens uit waarom ik als producent voor de VS zou kiezen met zijn chaos en ongelijkheid ipv China?quote:Op donderdag 2 april 2020 18:41 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat zou misschien wel eens waar kunnen zijn. Bedrijven zullen zich toch echt wel gaan beseffen dat produceren in China niet zonder risico’s is.
En wie weet waar Trump nog mee op de proppen komt, afhankelijk zijn van producten uit China heeft blijkbaar toch een prijs.
twitter:ABC twitterde op donderdag 02-04-2020 om 18:44:31JUST IN: Travel data of passengers arriving in the U.S. from China during the critical period in December, January and February shows a stunning 759,493 people entered the U.S. https://t.co/cuPZK1Nzwf reageer retweet
Het had erger kunnen zijn, natuurlijk, het had een pizzeria vol met klanten kunnen zijnquote:SAN PEDRO, LOS ANGELES (KABC) -- An engineer deliberately ran a train off the tracks at high speed near the Port of Los Angeles in an attempt to crash into the USNS Mercy hospital ship, prosecutors say.
The Pacific Harbor Line train derailed Tuesday, running through the end of the track and crashing through barriers, finally coming to rest about 250 yards from the docked naval ship.
Federal prosecutors allege train engineer Eduardo Moreno, 44, of San Pedro intended to hit the ship, saying he thought it was "suspicious" and did not believe "the ship is what they say it's for.'"
https://abc7.com/official(...)-usns-mercy/6069395/
Whohooo! Volgende week rollen twee bigly schepen van de lopende band!twitter:davidgura twitterde op donderdag 02-04-2020 om 00:15:42"We are looking very seriously at building two additional ships of the same size," President Trump says, of the USNS Comfort and USNS Mercy. reageer retweet
What teh fuquote:Op donderdag 2 april 2020 19:15 schreef Tijger_m het volgende:
Het zit volgens mij in het water wat die lui drinken:
[..]
Het had erger kunnen zijn, natuurlijk, het had een pizzeria vol met klanten kunnen zijn
Europa heeft zijn keuze al gemaakt. en dat gebeurde vlak na de G8quote:Op donderdag 2 april 2020 19:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gek wel dan dat bedrijven in China alweer volop produceren en in de VS niet. Leg eens uit waarom ik als producent voor de VS zou kiezen met zijn chaos en ongelijkheid ipv China?
Trump heeft alleen een zondebok nodig. Biden heeft zijn gezond verstand. Als Biden Trump als zondebok wil neerzetten heeft hij een boel punten waar hij die mee kan aanvallen. Maar dit zou te makkelijk zijn.quote:Op donderdag 2 april 2020 18:53 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De supermarktmedewerkers zijn inderdaad een beetje het ondergeschoven kindje als het gaat om Corona. Iedereen klapt voor de zorg maar voor de lui in de supermarkt is er helemaal niets terwijl die zeker een hoop gevaar lopen tijdens deze crisis.
Reken maar dat Trump hier campagne op gaat voeren, de vraag is wat Biden gaat doen als het gaat om China.
quote:Almost 4 in 10 Americans either were laid off or lost income due to the coronavirus outbreak, according to a Kaiser Family Foundation (KFF) poll released Thursday.
The poll found 28 percent were laid off, lost a job or had hours reduced without pay. A separate question found 26 percent said they lost income from a job or business, with 39 percent reporting either type of economic setback.
https://www.washingtonpos(...)N33VGQHHLPRPOORAAA4A
Trump heeft zijn vriend de Sjeik Bonesaw namens Putingod streng toegesproken.twitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 02-04-2020 om 16:32:08Just spoke to my friend MBS (Crown Prince) of Saudi Arabia, who spoke with President Putin of Russia, & I expect & hope that they will be cutting back approximately 10 Million Barrels, and maybe substantially more which, if it happens, will be GREAT for the oil & gas industry! reageer retweet
twitter:JenniferJJacobs twitterde op woensdag 01-04-2020 om 23:11:28News: US government has requested 100,000 body bags. Pentagon will draw some initially from stockpile of 50,000 it maintains, and is looking into buying more, sources tell @ACapaccio. Somber preparation as Trump officials project as many as 200k Americans may die of coronavirus. reageer retweet
Klinkt niet echt als 'winning'.twitter:JenniferJJacobs twitterde op woensdag 01-04-2020 om 23:31:58FEMA hasn’t given a specific delivery date request for the 100,000 bodybags, but the agency wants them as soon as they’re ready, @ACapaccio reports in the latest depressing news story amid the coronavirus outbreak.
https://t.co/U94Fi0V687 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |