abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192412048
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind dat Trump het wel iets beter aan had mogen pakken ja.
Niks downplayen, gewoon zeggen waar het op staat. Ik blijf trouwens wel van mening dat de reden Trump de zaak aan het downplayen was om geen paniek te veroorzaken.
Hij hoopte waarschijnlijk dat het aantal besmettingen wel zou meevallen.
Dat past wel bij hem. Bidden en hopen ip plaats van iets doen. En uiteraard achteraf erover liegen.
pi_192412142
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Met dat soort cijfers houd je totaal geen rekening met wie er precies besmet raakt. Mortaliteit is geen gegeven dat constant is ongeacht de samenstelling van de patiëntenpopulatie. Je ziet aan de sterftecijfers gewoon dat het met name kwetsbare ouderen zijn die overleden. Als je kan zorgen dat je die redelijk beschermt tegen het virus door b.v. personeel in verpleeghuizen goed te screenen en dergelijke dan houd je de sterfte binnen de perken.
Uiteraard is dit slechts een zeer simpele rekensom met de zeer beperkte cijfers die we nu hebben.
pi_192412256
Acosta twitterde op donderdag 02-04-2020 om 14:34:51 CNN: 6.6 million people filed claims for unemployment benefits in week ending March 28... highest number of initial claims filed in history, surpassing last week’s 3.3 million claims. reageer retweet
pi_192412386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:05 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En hoe maakt dat laatste van iemand een sterke leider?

Het is in het geval dat jij stelt gewoon keihard liegen tegen het volk. Iets met swamp en zo..
Ah zijn we weer bij het riedeltje dat politici over het algemeen niet liegen of heb je vandaag een andere plaat?
pi_192412412
Om het in perspectief te plaatsen van de andere economische crises van de laatste decennia:

pi_192412517
Dikke kans dat een slogan als dit wel onderdeel gaat worden van de campagne: Gelukkig is er een presidentskandidaat die al succesvol met een economische crisis gedeald heeft vanuit het Witte Huis.

Hoewel het natuurlijk ook wel hard de andere kant weer op kan gaan als de boel weer opengaat.

[ Bericht 23% gewijzigd door SnertMetChoco op 02-04-2020 15:43:52 ]
  donderdag 2 april 2020 @ 15:55:21 #57
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192412771
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind dat Trump het wel iets beter aan had mogen pakken ja.
Niks downplayen, gewoon zeggen waar het op staat. Ik blijf trouwens wel van mening dat de reden Trump de zaak aan het downplayen was om geen paniek te veroorzaken.
Hij hoopte waarschijnlijk dat het aantal besmettingen wel zou meevallen.
Het bagatelliseren is een instinct van Trump om potentieel negatief nieuws direct af te doen als Fake News en Hoax. Dat maakt hem een slechte leider die vanuit eigen opportunisme en wensdenken handelt en niet op basis van data of de realiteit.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192412870
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
Werkloosheid in de VS klimt naar 17 procent. Dat is verder niet de schuld van Trump, maar het toont wel aan hoe verrot het Amerikaanse systeem is.
Ja, gaat hard hier ook. Bij mijn bedrijf in NYC is ook zo'n 99% (tijdelijk) ontslagen.
pi_192412912
quote:
6s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dikke kans dat een slogan als dit wel onderdeel gaat worden van de campagne: Gelukkig is er een presidentskandidaat die al succesvol met een economische crisis gedeald heeft vanuit het Witte Huis.

Hoewel het natuurlijk ook wel hard de andere kant weer op kan gaan als de boel weer opengaat.
Welke slogan?

'Is your family deader off than four years ago?'
pi_192412923
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:03 schreef Ulx het volgende:

[..]

Welke slogan?

'Is your family deader off than four years ago?'
Dat staat er toch? Gelukkig is er een presidentskandidaat die al succesvol met een economische crisis gedeald heeft vanuit het Witte Huis. Daar zal Bidens marketingteam nog wel een sausje overheen gooien natuurlijk en ook pas nadat er een stabielere nieuwe situatie is gecreëerd... niet morgen oid.

[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 02-04-2020 16:21:14 ]
pi_192413042
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:01 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja, gaat hard hier ook. Bij mijn bedrijf in NYC is ook zo'n 99% (tijdelijk) ontslagen.
Lijkt mij een zorgelijke situatie. Hier liggen bedrijven ook op hun gat, maar vooralsnog behouden de meeste werknemers hun baan (met hulp van de overheid).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192413077
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
Werkloosheid in de VS klimt naar 17 procent. Dat is verder niet de schuld van Trump, maar het toont wel aan hoe verrot het Amerikaanse systeem is.
Vooral ook omdat dat voor een deel van de werklozen betekent dat ze ook automatisch hun zorgverzekering kwijt zijn. Toch niet echt iets dat je wil in deze crisistijd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192413117
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt mij een zorgelijke situatie. Hier liggen bedrijven ook op hun gat, maar vooralsnog behouden de meeste werknemers hun baan (met hulp van de overheid).
Ja, is het ook. Ik had ook wel verwacht dat de werknemers die in onze winkels staan (tijdelijk) ontslagen zouden worden. Ik geloof dat de term die we nu gebruiken hier furlough is. Dan krijg je niet betaald, maar houd je wel je benefits (dus je verzekeringen).

De intentie is natuurlijk dat iedereen gelijk weer aan de slag gaat als de winkels weer open kunnen. Maar ook 80% van ons kantoor is op furlough en dat had ik niet verwacht. Ik mag nog even blijven want ik ben 'essentieel', maar ze kijken het per week aan.
pi_192413246
quote:
11s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
Om het in perspectief te plaatsen van de andere economische crises van de laatste decennia:

[ afbeelding ]
Deze crisis is dan ook wel uniek in de snelheid waarmee die zich heeft gemanifesteerd. Van 130 naar 0 in weken.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_192413336
quote:
12s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Deze crisis is dan ook wel uniek in de snelheid waarmee die zich heeft gemanifesteerd. Van 130 naar 0 in weken.
Ja, het is natuurlijk ook totaal niet te vergelijken. De overheid legt nu feitelijk gewoon een groot deel van de economie lam.
Het verschil met structurele crises als die in 2008 is hopelijk dat het herstel ook weer snel kan zijn. De vraag naar diensten als die van een kapper is niet plots verdwenen. Sterker nog, ik denk dat die nadat ze weer open mogen de eerste tijd ramvol zitten.
Risico is natuurlijk wel dat naarmate maatregelen langer duren er ook wel structurele schade kan ontstaan als de overheid niet bijspringt om dat grotendeels te mitigeren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192413433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk ook totaal niet te vergelijken. De overheid legt nu feitelijk gewoon een groot deel van de economie lam.
Het verschil met structurele crises als die in 2008 is hopelijk dat het herstel ook weer snel kan zijn. De vraag naar diensten als die van een kapper is niet plots verdwenen. Sterker nog, ik denk dat die nadat ze weer open mogen de eerste tijd ramvol zitten.
Risico is natuurlijk wel dat naarmate maatregelen langer duren er ook wel structurele schade kan ontstaan als de overheid niet bijspringt om dat grotendeels te mitigeren.
Dat laatste is de grootste zorg van ondernemers die ik spreek. Mocht de boel begin mei weer open gaan, dan wil iedereen weer naar de kroeg of het restaurant. Het is echter de vraag of je als onderneming dan weer volle bak kunt draaien. De kans is groot dat er bepaalde beperkende maatregelen van kracht blijven, waardoor een restaurant bijvoorbeeld minder tafeltjes kan vullen. De meeste ondernemers lukt het waarschijnlijk wel om het hoofd boven water te houden, maar daar staat tegenover dat ze jaren worden teruggeworpen (in financieel opzicht).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_192413539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:28 schreef Monolith het volgende:
Ja, dat laatste is het grootste en ook wel meest waarschijnlijke risico. De hele cyclus zat al op zijn einde met bedrijven die vol in de schulden tegen lage rentes recordwinsten draaiden en nog eens geld bijleenden om extra geld naar de aandeelhouders te laten vloeien. Angelsaksische landen zijn daar sowieso altijd wat agressiever in dan de rest van de wereld met als gevolg een grotere bubbel en als die dan vervolgens barst (eigenlijk door een totale black swan) kan dat hard gaan.

En ik vrees dat de emotionele klap voor veel mensen nog moet komen. Getallen als 200.000 doden op het nieuws aanhoren is iets dat je in een zekere zin nog kan wegrationaliseren; het wordt wat anders als je opa, vader en voetbaltrainer op de IC liggen of erger. En uiteindelijk is economie gewoon voor een belangrijk deel emotie.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  donderdag 2 april 2020 @ 17:02:26 #68
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_192413884
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uitbreekt? Dow Jones al bekeken de laatste weken? En vandaag komen de nieuwe werkeloosheids cijfers, dat word ook weer een record.

En wie is "Ze" eigenlijk? Trump adept deSantis in Florida is ook een deel van "Ze" of die weer niet nu Florida ineens (verassing, oh verassing) een hotspot is en hij lockdowns afkondigt?
Oh reageerde ik daarop, joh.
2019: The Great Awakening
pi_192414075
mkraju twitterde op donderdag 02-04-2020 om 17:02:23 On a conference call with reporters, Speaker Nancy Pelosi announced the formation of a special bipartisan select committee of House members to ensure recovery money is “efficiently spent” and to prevent profiteering and waste. reageer retweet
Goed idee of een aanval op Trump?
pi_192414115
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:13 schreef Ulx het volgende:
mkraju twitterde op donderdag 02-04-2020 om 17:02:23 On a conference call with reporters, Speaker Nancy Pelosi announced the formation of a special bipartisan select committee of House members to ensure recovery money is “efficiently spent” and to prevent profiteering and waste. reageer retweet
Goed idee of een aanval op Trump?
Lijkt me noodzakelijk en een goed idee.
pi_192414156
In Wisconsin laten de republikeinen de verkiezingen doorgaan met een state supreme court zetel op het spel.

https://eu.jsonline.com/s(...)-workers/5102869002/

Is het een enorme gok om te zeggen dat ze er vast op hopen hiermee dat men in het blauwe Milwaukee minder komt opdagen dan op het platteland?!

Lijkt me echt hoogst onverantwoord.

[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 02-04-2020 17:30:26 ]
pi_192414262
6.6 miljoen WW aanvragen in een week, bovenop de 3.5 miljoen van vorige week. 10 miljoen banen, minstens, weg in 2 weken tijd, al dan niet tijdelijk weg, natuurlijk.

Ter vergelijking, bij de crash van 2008 was het record 650.000 in een week.

Oh, en de 6.6 miljoen is alleen de mensen die zich hebben kunnen registeren, de website van de Dept of Labor is overbelast en velen konden zich niet registeren.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2020 17:38:43 ]
pi_192414532
Who knew managing a crisis would be this complicated?
pi_192414628
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:27 schreef Tijger_m het volgende:
6.6 miljoen WW aanvragen in een week, bovenop de 3.5 miljoen van vorige week. 10 miljoen banen, minstens, weg in 2 weken tijd, al dan niet tijdelijk weg, natuurlijk.

Ter vergelijking, bij de crash van 2008 was het record 650.000 in een week.

Oh, en de 6.6 miljoen is alleen de mensen die zich hebben kunnen registeren, de website van de Dept of Labor is overbelast en velen konden zich niet registeren.
Niks aan de hand hoor. Die banen komen versneld weer terug volgens Trump's Secretary of Commerce.

Video:
atrupar twitterde op donderdag 30-01-2020 om 13:47:27 Secretary Wilbur Ross says coronavirus will be good for [checks notes] American jobs: "I think it will help to accelerate the return of jobs to North America." https://t.co/Y4SbDIcTi4 reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_192414635
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:44 schreef Bernd.von.Galen het volgende:
Who knew managing a crisis would be this complicated?
Moet toch een makkie zijn als je alleen maar "the best people" hebt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')