Ah dit had ik gemist. Morgen dus (misschien) toch strengere regels voor toeristen. Zoals eergisteren geadviseerd door het OMT.twitter:IngeLengton twitterde op woensdag 01-04-2020 om 16:09:48Rutte: Morgen praat het kabinet over strengere coronamaatregelen tijdens het paasweekeinde. Meerdere politieke partijen vrezen toerisme vanuit Duitsland en België. Geopperd werd om strengere grenscontroles in te voeren. reageer retweet
De piek staat vooralsnog op 132 overlijdensgevallen, op 28 Maart. De dagen daarna 102 en 105 hopelijk daalt dat nog verder, maar in feite is dat de piek die je had kunnen uitsmeren anders.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:05 schreef Kyran het volgende:
[..]
Piek zou naar alle waarschijnlijkheid wel lager zijn geweest als er al begin maart goed was ingegrepen. Die eerste twee weken van maart hebben voor de meeste verspreiding gezorgd.
Je bent als Duitser toch ook levensmoe als je hier de toerist uit gaat hangen? En ook lekker gezellig ook met alle cafés en restaurants gesloten.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:09 schreef houdafstand het volgende:
Ah dit had ik gemist. Morgen dus (misschien) toch strengere regels voor toeristen. Zoals eergisteren geadviseerd door het OMT.twitter:IngeLengton twitterde op woensdag 01-04-2020 om 16:09:48Rutte: Morgen praat het kabinet over strengere coronamaatregelen tijdens het paasweekeinde. Meerdere politieke partijen vrezen toerisme vanuit Duitsland en België. Geopperd werd om strengere grenscontroles in te voeren. reageer retweet
727 dodenquote:
twitter:RikElfrink twitterde op woensdag 01-04-2020 om 18:09:00Het management van Guus Meeuwis laat weten dat de zanger gewoon tussen 10 en 16 juni wil optreden in het Philips Stadion, als het verantwoord kan. De voorbereidingen gaan dus door. Complicerende factor mogelijk is dat PSV moet doorspelen. Zie: https://t.co/ypKhvEPzao reageer retweet
Muur om Brabant heen dan maarquote:Op woensdag 1 april 2020 18:11 schreef AFCNiels het volgende:
twitter:RikElfrink twitterde op woensdag 01-04-2020 om 18:09:00Het management van Guus Meeuwis laat weten dat de zanger gewoon tussen 10 en 16 juni wil optreden in het Philips Stadion, als het verantwoord kan. De voorbereidingen gaan dus door. Complicerende factor mogelijk is dat PSV moet doorspelen. Zie: https://t.co/ypKhvEPzao reageer retweet
Gewoon een eenmans concert dat live op TV word uitgezonden, zonder geluid maar met gebarentolk.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:12 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Muur om Brabant heen dan maar
Waarom alleen voor Duitsers? Weet jij hoeveel Italianen en Spanjaarden hier dagelijks het land binnen komen om vakantie te vieren?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:01 schreef houdafstand het volgende:
Advies OMT: De basale boodschap moet zijn dat Nederlanders thuis blijven, dus ook niet in eigen land op vakantie gaan tijdens de paasvakantie en de meivakantie. Het OMT is tevens van mening dat dit ook geldt voor buitenlandse toeristen en dat toeristenstromen en verplaatsingen van groepen mensen ongewenst zijn.
https://www.rijksoverheid(...)62e+OMT+COVID-19.pdf
Wel opvallend dat het kabinet nog niets met dat advies heeft gedaan.
Misschien morgen toch vakantieparken sluiten voor Duitsers?
Ik zou er niet te veel over piekeren. Want dat helpt je geen steek verder. Integendeel zelfs.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:15 schreef VersKers het volgende:
Ik merk dat ik mij steeds meer zorgen ga maken over de consequenties van deze crisis.
Onze economie lijkt in te storeten in de wanhoopspoging de EU te redden van de ondergang.
De BREXIT en de financiële pleuriszooi in het zuiden zijn hier de hoofdoorzaak van.
Dit virus is de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.
Het maakt ook eigenlijk niet eens meer uit of je meegaat in een conspiracy of dat de virus wel "heel" goed uitkwam, we wisten dat allemaal dat er weer een recessie zou komen van grote omvang.
De klap zal veel heftiger zijn dan toen in 2008. Ik ben bang dat we in een hele grote crisis terecht gaan komen met grote werkloosheidscijfers en onzerheden (tenzij iemand mij van het tegendeel kan bewijzen).
tja, de wereld zou ook ten onder gaan op 1 januari 2000 ivm de millenium bug, er zou een wo3 ontstaan na 11/9 2001, in 2008-2013 zou geld niks meer waard worden... en nu is het echt waar, nu wel, en daarvoor niet, maar nu is het echt voorbij....quote:Op woensdag 1 april 2020 18:15 schreef VersKers het volgende:
Ik merk dat ik mij steeds meer zorgen ga maken over de consequenties van deze crisis.
Onze economie lijkt in te storeten in de wanhoopspoging de EU te redden van de ondergang.
De BREXIT en de financiële pleuriszooi in het zuiden zijn hier de hoofdoorzaak van.
Het maakt ook eigenlijk niet eens meer uit of je meegaat in een conspiracy of dat de virus wel "heel" goed uitkwam, we wisten dat allemaal dat er weer een recessie zou komen van grote omvang.
De klap zal veel heftiger zijn dan toen in 2008. Ik ben bang dat we in een hele grote crisis terecht gaan komen met grote werkloosheidscijfers en onzerheden (tenzij iemand mij van het tegendeel kan bewijzen).
quote:Op woensdag 1 april 2020 18:14 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Gewoon een eenmans concert dat live op TV word uitgezonden, zonder geluid maar met gebarentolk.
Mooi toch? kan men naar huis op hun telefoon op te laden als men te lang met 10 man aan het voetballen zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:19 schreef houdafstand het volgende:
Dit zit er ook aan te komen:
• Verkennen mogelijkheden om de mobiliteit van Nederlandse mobiele telefoongebruikers in kaart te brengen om compliance van huidige maatregelen te toetsen, mee te nemen in de modellering en te vergelijken met andere landen met andere regimes (actie CIb deze week).
Denk je echt dat dat de piek was en nu het aantal gaat dalen?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De piek staat vooralsnog op 132 overlijdensgevallen, op 28 Maart. De dagen daarna 102 en 105 hopelijk daalt dat nog verder, maar in feite is dat de piek die je had kunnen uitsmeren anders.
historisch gezien herleven de westerse economien heel snel na een oorlog situatie, waarbij de economie ook sitl staat. Nu wordt het niet anders....quote:Op woensdag 1 april 2020 18:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou er niet te veel over piekeren. Want dat helpt je geen steek verder. Integendeel zelfs.
Eerst zorgen dat je gezond blijft en daarna verder zien. Misschien wordt het minder, misschien valt het wel mee. We zien het wel.
Het zal ongetwijfeld ook wel weer omhoog knallen binne kort ja. Als we het virus ooit klein krijgen, dat is het enge. Misschien is dit wel ons leven voor de komende jaren.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja, de wereld zou ook ten onder gaan op 1 januari 2000 ivm de millenium bug, er zou een wo3 ontstaan na 11/9 2001, in 2008-2013 zou geld niks meer waard worden... en nu is het echt waar, nu wel, en daarvoor niet, maar nu is het echt voorbij....
oh ik vergat nog sars in 2003 dacht ik, wat ook eht einde van de mensheid zou betekenen.
maar nu, nee nu is het echt waar....
Op basis waarvan? Je water?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat de piek was en nu het aantal gaat dalen?
Denk het niet. Verwacht dat ook wij nog op 500 á 600 doden p.d. komen, volgende week.
Lijkt me een strak plan mits het puur om cijfertjes gaat natuurlijk.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:19 schreef houdafstand het volgende:
Dit zit er ook aan te komen:
• Verkennen mogelijkheden om de mobiliteit van Nederlandse mobiele telefoongebruikers in kaart te brengen om compliance van huidige maatregelen te toetsen, mee te nemen in de modellering en te vergelijken met andere landen met andere regimes (actie CIb deze week).
tja, maar zeer en zeer weinig mensen weten dat in 2018 10k mensen overleden aan de griep... zal hier net zo zijn....quote:Op woensdag 1 april 2020 18:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld ook wel weer omhoog knallen binne kort ja. Als we het virus ooit klein krijgen, dat is het enge. Misschien is dit wel ons leven voor de komende jaren.
Snap je frustratie helemaal man. Slaat ook allemaal helemaal nergens op. Maar blijf wel naar de Dixie rijden want dat is voor je eigen goedquote:Op woensdag 1 april 2020 18:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Wat ik dus niet snap is users het in dit geval gaan hebben over mensenrechtenen.
Ik werk zelf in het groen,wij hebben duidelijke protocollen opgekregen over veiligheid, hygiene dat zover komt dat we niet meer naast elkaar in de bus mogen zitten omdat dat qua afstand 12 cm meer scheelt. Nu moet 20 minuten ik naar een dixie rijden omdat ze in het openbare gebouw waar ik in de buurt normaal gesproken zonder problemen mijn eigen behoefte kan doen, maar vanwege de coronaprotocollen niet, en dan zie ik op de weg daar naartoe een man of 10 gezellig een balletje trappen, en over de hekken klimmen waarop staat dat het vanwege corona is afgesloten.
Had al veel langer gemoeten ja!quote:Op woensdag 1 april 2020 18:12 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 april 2020 18:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld ook wel weer omhoog knallen binne kort ja. Als we het virus ooit klein krijgen, dat is het enge. Misschien is dit wel ons leven voor de komende jaren.
Heb het over de piek op de IC's. Het aantal doden kan je, zolang je IC's niet vol liggen, niet veel aan doen.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:10 schreef Fretwork het volgende:
[..]
De piek staat vooralsnog op 132 overlijdensgevallen, op 28 Maart. De dagen daarna 102 en 105 hopelijk daalt dat nog verder, maar in feite is dat de piek die je had kunnen uitsmeren anders.
Ja, onze voorouders hebben de boel ook weer opgebouwd. en ik denk dat die toch van iets dieper moesten komen dan wat ons te wachten staat. Komt heus wel goed allemaal. Het wordt alleen misschien niet leuk.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
historisch gezien herleven de westerse economien heel snel na een oorlog situatie, waarbij de economie ook sitl staat. Nu wordt het niet anders....
En we laten ze het zelf betalen.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:12 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Ook daar zien we voorzichtige stagnatie toch?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb het over de piek op de IC's. Het aantal doden kan je, zolang je IC's niet vol liggen, niet veel aan doen.
ik denk dat het alleen niet leuk wordt voor sommigen....quote:Op woensdag 1 april 2020 18:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, onze voorouders hebben de boel ook weer opgebouwd. en ik denk dat die toch van iets dieper moesten komen dan wat ons te wachten staat. Komt heus wel goed allemaal. Het wordt alleen misschien niet leuk.
Heb je het over jezelf? Of over mensen in het algemeen?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik denk dat het alleen niet leuk wordt voor sommigen....
Ik hoop wel dat ze eraan denken dat Duitsland 2 weken Paasvakantie heeft en geen meivakantiequote:Op woensdag 1 april 2020 18:09 schreef houdafstand het volgende:
Nog te vroeg om te zeggen, maar dan nog zal het aantal benodigde bedden de komende dagen blijven stijgen. Ze schalen niet voor niets op natuurlijk.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:24 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ook daar zien we voorzichtige stagnatie toch?
Aantal besmettingen 2 weken geleden afgezet tegen het aantal doden nu. En dit ook voor de data ervoor, geeft toch een zekere lijn te zien.quote:
veel bedrijven zijn nog open, zelfs de meerderheid. Veel bedrijven hebben ook langlopende projecten.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:27 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Heb je het over jezelf? Of over mensen in het algemeen?
Maakt toch niet uit wat voor soort vakantie het is?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze eraan denken dat Duitsland 2 weken Paasvakantie heeft en geen meivakantie
Dat ben ik compleet met je oneens. Als men tot aan eind juni verwacht, mensen gemiddeld 23 dagen liggen, dan had niks ons kunnen redden.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nog te vroeg om te zeggen, maar dan nog zal het aantal benodigde bedden de komende dagen blijven stijgen. Ze schalen niet voor niets op natuurlijk.
Als de verwachtingen van het RIVM uitkomen dan zullen wij t/m juni met (over)volle IC's zitten en kan dus normale (reguliere) zorg ook niet doorgaan. Als men eerder had ingegrepen hadden wij niet zoveel IC bedden nodig gehad en was ook een deel reguliere zorg nog gewoon doorgegaan.
Sowieso niet voor mensen die moeten herstellen of die iemand verloren hebben. En de mensen die de baan kwijt zijn geraakt. De komende tijd moet je de geluksfactor mee hebben.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik denk dat het alleen niet leuk wordt voor sommigen....
Nee, maar wel wanneer. Als je verwacht dat ze in mei komen en ze staan in april ineens massaal aan je deur heb je wel een probleem.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:30 schreef Snowpea het volgende:
Maakt toch niet uit wat voor soort vakantie het is?
Gewoon allemaal thuis blijven!
Hoe moeilijk is dat
Ik zou je aanraden er niet over te piekeren en anders deze rapportage te lezen. Deze komt dagelijks uit: https://www.rivm.nl/sites(...)1%20april%202020.pdfquote:Op woensdag 1 april 2020 18:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Aantal besmettingen 2 weken geleden afgezet tegen het aantal doden nu. En dit ook voor de data ervoor, geeft toch een zekere lijn te zien.
Die gaat nog oplopen tot 11 april en dan pas dalen.
Ik hoop dat ik het heel erg mis heb, natuurlijk, maar al die zieken die er nu zij , worden niet ineens beter. En ze zijn er al.
als je je baan kwijt raakt dan heb je ww en na afloop is er hoogstwaarschijnlijk weer werk voor je.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Sowieso niet voor mensen die moeten herstellen of die iemand verloren hebben. En de mensen die de baan kwijt zijn geraakt. De komende tijd moet je de geluksfactor mee hebben.
Dat kloptquote:Op woensdag 1 april 2020 18:33 schreef Gia het volgende:
Het zou fijn zijn als er een goed geneesmiddel zou worden gevonden tegen corona, waar alle zieken snel van opknappen.
Maar zolang dat er niet is, gaan er nog een heleboel dood.
Geen speld tussen te krijgen.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:33 schreef Gia het volgende:
Het zou fijn zijn als er een goed geneesmiddel zou worden gevonden tegen corona, waar alle zieken snel van opknappen.
Dan waren veel die mensen wel overleden aan een andere kwaal die ze al onder de leden hadden.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:33 schreef Gia het volgende:
Misschien ben ik teveel glas is half leeg, maar de afgelopen dagen zijn we, als ik de getallen zo bekijk, tegen het plafond gestoot. Ziekenhuizen zijn veel kritischer geworden bij het opnemen van iemand op de IC. Kijken hoe dat nu gaat, nu er ietsje meer ruimte is.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:32 schreef houdafstand het volgende:
NOS:
1191 IC-patienten met coronavirus, toename lager dan verwacht
Op dit moment liggen er volgens het Landelijke Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding (LCPS) 1191 patiënten met het coronavirus op de intensive care. Dat zijn er 40 meer dan gisteren en minder dan verwacht. De afgelopen dagen steeg het aantal nieuwe bezette bedden telkens met ongeveer 100. Van de 1400 coronabedden zijn er nog zo'n 200 bedden voor coronapatiënten beschikbaar op dit moment.
Goed nieuws!
Die laatste dagen zijn nog niet compleet, is hier al meermaals aangegeven.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik zou je aanraden er niet over te piekeren en anders deze rapportage te lezen. Deze komt dagelijks uit: https://www.rivm.nl/sites(...)1%20april%202020.pdf
Ja ik ook! Het is gewoon leuk om naar te kijken. Duurt alleen wel erg lang. Hahaquote:Op woensdag 1 april 2020 18:24 schreef Vault-Boy het volgende:
Moet altijd wel lachen hoe de Jonge met de voorzitter omgaat.
Ja, klopt, de werkelijke oversterfte weten we pas achteraf.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:35 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan waren veel die mensen wel overleden aan een andere kwaal die ze al onder de leden hadden.
Dat mag je zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat ben ik compleet met je oneens. Als men tot aan eind juni verwacht, mensen gemiddeld 23 dagen liggen, dan had niks ons kunnen redden.
Precies mijn gedachtenquote:Op woensdag 1 april 2020 18:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Misschien ben ik teveel glas is half leeg, maar de afgelopen dagen zijn we, als ik de getallen zo bekijk, tegen het plafond gestoot. Ziekenhuizen zijn veel kritischer geworden bij het opnemen van iemand op de IC. Kijken hoe dat nu gaat, nu er ietsje meer ruimte is.
quote:Op woensdag 1 april 2020 18:32 schreef houdafstand het volgende:
NOS:
1191 IC-patienten met coronavirus, toename lager dan verwacht
Op dit moment liggen er volgens het Landelijke Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding (LCPS) 1191 patiënten met het coronavirus op de intensive care. Dat zijn er 40 meer dan gisteren en minder dan verwacht. De afgelopen dagen steeg het aantal nieuwe bezette bedden telkens met ongeveer 100. Van de 1400 coronabedden zijn er nog zo'n 200 bedden voor coronapatiënten beschikbaar op dit moment.
Goed nieuws!
Wat snappen mensen dan niet aan niet op vakantie gaan?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, maar wel wanneer. Als je verwacht dat ze in mei komen en ze staan in april ineens massaal aan je deur heb je wel een probleem.
Mensen zijn altijd heel verbaasd dat de schoolvakanties hier heel anders vallen dan in NL.
Je kunt het degelijk deels voorspellen, zeker als de groei exponentieel is.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Niemand kan iets voorspellen, iedereen kan achteraf zeiken.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je kunt het degelijk deels voorspellen, zeker als de groei exponentieel is.
Zeker als je alles van af het begin goed gevolgd had dan had je het met zeker al kunnen zien aan komen , en zeker toen er enkele in Europa kwamen die het hadden ...quote:Op woensdag 1 april 2020 18:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je kunt het degelijk deels voorspellen, zeker als de groei exponentieel is.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-bestrijden-a3995516quote:Wat als 2.400 bedden straks niet genoeg is? Daarvan zijn er sowieso 500 voor niet-coronapatiënten.
Dan komen er een aantal vragen op, zegt Kuipers. „Kun je nog verder uitbreiden? Kun je nog beter bepalen wie naar de IC moet en wie niet? Kun je je apparatuur anders inzetten? Kun je nog ergens anders apparatuur vandaan halen? Allemaal vragen die parallel onderzocht worden, waarbij je hoopt dat we daar wegblijven.”
Duitsland...quote:Op woensdag 1 april 2020 18:57 schreef houdafstand het volgende:
Ernst Kuipers in NRC vandaag:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-bestrijden-a3995516
Denk dat men vooral selectiever gaat zijn aan de poort en hopelijk heeft Duitsland nog wat capaciteit over met hun belachelijk hoge aantal IC-bedden.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:57 schreef houdafstand het volgende:
Ernst Kuipers in NRC vandaag:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-bestrijden-a3995516
Mogen we hopen. 3 vluchten per dag uit Spanje incoming zonder maatregelen is te gek voor woorden!quote:Op woensdag 1 april 2020 18:58 schreef houdafstand het volgende:
Morgen besluit over strengere controle vliegtuigpassagiers.
Yes.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:35 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan waren veel die mensen wel overleden aan een andere kwaal die ze al onder de leden hadden.
Wow, jij geeft de term pessimist weer kleurquote:Op woensdag 1 april 2020 18:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat de piek was en nu het aantal gaat dalen?
Denk het niet. Verwacht dat ook wij nog op 500 á 600 doden p.d. komen, volgende week.
Voor als je je echt druk maakt, wellicht helpt het als je je realiseert dat de infrastructuur grotendeels behouden blijft, de wegen verdampen niet opeens bij een diepe recessie so to speak, kennis, technologie en arbeidspotentieel ook niet. Als een huis meer of minder waard is geworden in euro's dan wordt men daar vrolijk of chagrijnig van, maar het huis blijft gewoon hetzelfde. Economie is voornamelijk een vorm van organisatie, er zal flink gereorganiseerd en opnieuw opgestart moeten worden, dat wel. Er is kennis en ervaring genoeg om hier doorheen te komen so don't worry (too much).quote:Op woensdag 1 april 2020 18:15 schreef VersKers het volgende:
Niet te veel zorgen maken over zaken die je toch niet kunt veranderen. De EU redt zicht zelf wel of niet. Nederland zal blijvenquote:Op woensdag 1 april 2020 18:15 schreef VersKers het volgende:
https://www.trouw.nl/binn(...)raad-daalt~b8b51b02/quote:Ic-arts en hoofd van de Nederlandse Vereniging Intensive Care (NVIC) Diederik Gommers ziet een positieve ontwikkeling. Tot voor kort kwamen er dagelijks 100 nieuwe ic-patiënten bij. De patiënten die van de ic vertrokken heeft hij van dat getal afgetrokken. Nu ligt de dagelijkse aanwas rond de 60. Dat heeft ook te maken met een oplopend aantal patiënten dat van de beademing komt. De komende weken zullen meer Covid-patiënten de ic’s verlaten, wat ruimte maakt voor de nieuwe zieken.
Je vergeet voor het gemak de bangmakerij dat de wereld vergaat binnen 8 jaar als we niet massaal op groene energie overgaan.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja, de wereld zou ook ten onder gaan op 1 januari 2000 ivm de millenium bug, er zou een wo3 ontstaan na 11/9 2001, in 2008-2013 zou geld niks meer waard worden... en nu is het echt waar, nu wel, en daarvoor niet, maar nu is het echt voorbij....
oh ik vergat nog sars in 2003 dacht ik, wat ook eht einde van de mensheid zou betekenen.
maar nu, nee nu is het echt waar....
over gaan op groene zooi hoeft nu niet meer , de natuur en de lucht gaat er nu heel snel op voor uit en met met de dag schonerquote:Op woensdag 1 april 2020 19:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak de bangmakerij dat de wereld vergaat binnen 8 jaar als we niet massaal op groene energie overgaan.
Het RIVM heeft vandaag juist de pessimistische scenario’s laten zien. 😃quote:Op woensdag 1 april 2020 19:06 schreef HiZ het volgende:
Ik heb behoefte aan optimisme. Ik ga vandaag doen alsof ik het RIVM geloof.
Ik trek gewoon nog een fles wijn open! En ga dan lekker slapen ♥quote:Op woensdag 1 april 2020 19:06 schreef HiZ het volgende:
Yup, hard genoeg op de rem getrapt maar niet té hard.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:08 schreef bitterbal het volgende:
ikmoet wel zeggen dat ik wel vertrouwen er in heb hoe wij het hier doen eigenlijk.
heb ik ook gehoord maar geloof dat dat over italie ging?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:10 schreef vosss het volgende:
Hoeveel mensen die geïntubeerd worden lopen weer van de IC af? Ik las van de week een percentage dat 86% het niet zou halen, maar ik weet niet meer waar die cijfers precies vandaan kwamen. Iemand?
Minder globalisering en minder afhankelijkheid van andere landen is een goede ontwikkeling.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, onze voorouders hebben de boel ook weer opgebouwd. en ik denk dat die toch van iets dieper moesten komen dan wat ons te wachten staat. Komt heus wel goed allemaal. Het wordt alleen misschien niet leuk.
Geen idee, maar als die percentages hier ook zijn dan komen er spoedig 1024 bedden vrijquote:Op woensdag 1 april 2020 19:11 schreef bitterbal het volgende:
[..]
heb ik ook gehoord maar geloof dat dat over italie ging?
Mee eens, terwijl het geen populaire gouverneur was. Tijdens deze crisis lijkt alles op zijn plek te vallen.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die gouverneur Cuomo is wel expert in "Jip en Janneke taal".
Brengt het helder, realistisch.
Geen idee hoe hij het voorheen deed als gouverneur maar in deze crisis lijkt hij zeer op zijn plek.
Helemaal me eensquote:Op woensdag 1 april 2020 19:06 schreef highender het volgende:
[..]
Voor als je je echt druk maakt, wellicht helpt het als je je realiseert dat de infrastructuur grotendeels behouden blijft, de wegen verdampen niet opeens bij een diepe recessie so to speak, kennis, technologie en arbeidspotentieel ook niet. Als een huis meer of minder waard is geworden in euro's dan wordt men daar vrolijk of chagrijnig van, maar het huis blijft gewoon hetzelfde. Economie is voornamelijk een vorm van organisatie, er zal flink gereorganiseerd en opnieuw start moeten worden, dat wel. Er is kennis en ervaring genoeg om hier doorheen te komen so don't worry (too much).
Goddommequote:
ik dacht dat iemand dat bij zon talkshow zei maar misschien weet een andere fokker meer.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee, maar als die percentages hier ook zijn dan komen er spoedig 1024 bedden vrij
Oh, waar maken we ons dan zo druk over?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:35 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds een lijstje van IC patiënten verdeeld over de leeftijdscategorieën.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik dacht dat iemand dat bij zon talkshow zei maar misschien weet een andere fokker meer.
kan ook zo zijn in italie omdat ze daar niet al die voorselectie maken door zwakkere die geen schijn van kans maken niet op de ic te brengen.
Of in plaats van 100 meter dom kijken voorbereidingen treffen.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zou er niet te veel over piekeren. Want dat helpt je geen steek verder. Integendeel zelfs.
Eerst zorgen dat je gezond blijft en daarna verder zien. Misschien wordt het minder, misschien valt het wel mee. We zien het wel.
bij jinek en zo zitten vaak internisten toch. Die zeggen zo tot 45 jaar ligt op de ic. Was er natuurlijk nog die 16 jarige jongen vorige week dacht k maar die is inmiddels weer thuis geloof ik.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds een lijstje van IC patiënten verdeeld over de leeftijdscategorieën.
Denk dat dat ook serieus zou helpen zodat meer mensen de maatregelen serieuzer nemen als ze zien dat er toch ook tientallen in hun leeftijdscategorie in coma liggen.
Waarom geeft het RIVM die info niet vrij?
Ja dat zou een SPer ook gezegd kunnen hebben.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:15 schreef Simmertje het volgende:
Rutte omarmt in het debat in de Tweede Kamer ‘een sterke overheid, een sterke publieke sector’ en stelt dat diegenen die denken dat de wereld van voor Corona terugkomt na Corona ‘in een illusie leven’.
Ik vind dit ook wel heftig hoor, als een VVD-er deze uitspraak doet.
quote:Op woensdag 1 april 2020 19:06 schreef HiZ het volgende:
Hoe tot 45 jaar? Vanaf bedoel je? Tot zeker niet, want er liggen er een hoop die ouder zijn dan 45.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:17 schreef bitterbal het volgende:
Die zeggen zo tot 45 jaar ligt op de ic.
oh ja sorryquote:Op woensdag 1 april 2020 19:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe tot 45 jaar? Vanaf bedoel je? Tot zeker niet, want er liggen er een hoop die ouder zijn dan 45.
Wat voor wereld krijgen we dan.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:15 schreef Simmertje het volgende:
Rutte omarmt in het debat in de Tweede Kamer ‘een sterke overheid, een sterke publieke sector’ en stelt dat diegenen die denken dat de wereld van voor Corona terugkomt na Corona ‘in een illusie leven’.
In Italië zaten ze vorige week nog als sardientjes in de metro in Milaan, wat verwacht je dan van de curves ?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:13 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik dacht dat iemand dat bij zon talkshow zei maar misschien weet een andere fokker meer.
kan ook zo zijn in italie omdat ze daar niet al die voorselectie maken door zwakkere die geen schijn van kans maken niet op de ic te brengen.
Wel bijzonder hoor. Ik vind dat Rutte ook niet echt een typische VVD-er. Ik vind hem tijdens deze crisis ook boven de partijen staan en is het meer een staatsman.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:15 schreef Simmertje het volgende:
Eentje waar Brennie en ik in een nieuw huis wonen met een 2 persoons inloopdouche en een 2 persoons jacuzzi.quote:
nouja er werd ergens gezegd dat 80 procent van de mensen daar op de IC het niet redtquote:Op woensdag 1 april 2020 19:18 schreef Snowpea het volgende:
[..]
In Italië zaten ze vorige week nog als sardientjes in de metro in Milaan, wat verwacht je dan van de curves ?
Sterke overheid betekent niet per se een grote overheid. Hoewel velen onze overheid natuurlijk wel groot vinden.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:19 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Wel bijzonder hoor. Ik vind dat Rutte ook niet echt een typische VVD-er. Ik vind hem tijdens deze crisis ook boven de partijen staan en is het meer een staatsman.
Vind ik ook. Hij zit daar natuurlijk ook in de eerste plaats in die rol en niet als VVD-man.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:19 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Wel bijzonder hoor. Ik vind dat Rutte ook niet echt een typische VVD-er. Ik vind hem tijdens deze crisis ook boven de partijen staan en is het meer een staatsman.
Dat is toch ook zegmaar een klein beetje juist het hele idee van een minister president in tijden van crisis?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:19 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Een wereld zonder grote evenementen zou voor mij omschakelen zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Eentje waar Brennie en ik in een nieuw huis wonen met een 2 persoons inloopdouche en een 2 persoons jacuzzi.
#3augustussleutel
Evenementen gaan echt wel weer komen, alleen gaat dat wel even duren.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Een wereld zonder grote evenementen zou voor mij omschakelen zijn.
Staat volgens mij op de website van Stichting NICE. Of bedoel je wat anders?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds een lijstje van IC patiënten verdeeld over de leeftijdscategorieën.
Denk dat dat ook serieus zou helpen zodat meer mensen de maatregelen serieuzer nemen als ze zien dat er toch ook tientallen in hun leeftijdscategorie in coma liggen.
Waarom geeft het RIVM die info niet vrij?
Waarom denk je dat die niet meer terugkomen?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik bedoel de leeeftdijscategorien zoals die in de datasheets van het RIVM staan elke dag. Bv 40-44, 45-49, 50-54 etc etc.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:22 schreef houdafstand het volgende:
[..]
Staat volgens mij op de website van Stichting NICE. Of bedoel je wat anders?
Ongeveer 9-10% (van ongeveer 1500) is jonger dan 50.
Ik begrijp dan niet zo goed wat Rutte bedoeltquote:Op woensdag 1 april 2020 19:24 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom denk je dat die niet meer terugkomen?
Hoezo?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:24 schreef FoolWithMokey het volgende:
https://turksemedia.nl/it(...)aar-voor-coronahulp/
Kunnen we wat van leren...
Wat moet het ook voor hem (en de andere leden in het kabinet) een krankzinnige tijd zijn, dit is toch wel de crisis die je als bestuurder wilt hebben en moet het ook bijzonder zijn deze taak te mogen verrichten. Je kan bijvoorbeeld ook nu Trump opgescheept zitten, dan zit ik toch liever hier hoor.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind ik ook. Hij zit daar natuurlijk ook in de eerste plaats in die rol en niet als VVD-man.
Staat per 10 jaar ingedeeld bij NICE, dus dat zegt toch wel watquote:Op woensdag 1 april 2020 19:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik bedoel de leeeftdijscategorien zoals die in de datasheets van het RIVM staan elke dag. Bv 40-44, 45-49, 50-54 etc etc.
Dus niet 10% is onder de 50; dat vind ik veel te algemeen. Ik wil weten per leeftijdscategorie hoeveel er liggen.
De helft jonger dan 50 zegt niets meer dan dat, ik zou specifieker willen zien
Dan hadden we toch echt wel heel wat meer dooien moeten hebben als de meeste die pensioen krijgen dood zouden gaan.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:25 schreef Oekelele het volgende:
Je zou denken de meeste mensen die pensioen krijgen gaan dood?
Ow is dat nieuw?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Staat per 10 jaar ingedeeld bij NICE, dus dat zegt toch wel wat
1,7% is 19 jaar of jonger, 12% tussen 20 en 36, 30% tussen 37 en 60. De rest is boven de 60.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik bedoel de leeeftdijscategorien zoals die in de datasheets van het RIVM staan elke dag. Bv 40-44, 45-49, 50-54 etc etc.
Dus niet 10% is onder de 50; dat vind ik veel te algemeen. Ik wil weten per leeftijdscategorie hoeveel er liggen.
De helft jonger dan 50 zegt niets meer dan dat, ik zou specifieker willen zien
Ik eigenlijk ook niet. Is het dan erger of beter of wat bedoelt hij?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:25 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik begrijp dan niet zo goed wat Rutte bedoelt
Lamme takquote:Op woensdag 1 april 2020 19:27 schreef vosss het volgende:
Ow percentages. Ja dan moet ik zelf rekenen
Die fondsen vallen of staan met rendement op hun investeringen. Die zakken nu hard door het ijs inderdaad. Maar dat trekt ook wel weer bij, alleen gaat dat nog wel even duren voor ze weer op hun oude dekkingsgraad zitten.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:25 schreef Oekelele het volgende:
Pensioenfondsen in de penarie, maar korting blijft waarschijnlijk uit door heftigheid coronacrisis.
Iedereen wil fondsen werven.
Je zou denken de meeste mensen die pensioen krijgen gaan dood?
De corona ellende is nog niet voorbij.....of heeft u meer info?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Dan hadden we toch echt wel heel wat meer dooien moeten hebben als de meeste die pensioen krijgen dood zouden gaan.
de epidemioloog die gisteren bij jinek was zei dat het afhangt hoeveel mensen nou al dat virus hebben gehad. Ze zei bij 30 procent kunnen de maatregelen bv al wat versoepelt worden.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik kan me voorstellen dat, zolang er geen vaccin en/of medicijn is dat effectief is, heel veel evenementen het komende jaar sowieso niet meer terugkeren.
Zo heb ik van 1 concert al te horen gekregen dat het nu eind januari 2021 zal plaatsvinden maar gek genoeg blijft het zo: het virus is dan vermoedelijk niet weg, er is dan vast ook nog geen vaccin... ik verheug me er dus nog maar niet te veel op...
Wat dat betreft zou ik de boodschap van Rutte wel kunnen invullen...
Lopen zal swsquote:Op woensdag 1 april 2020 19:10 schreef vosss het volgende:
Hoeveel mensen die geïntubeerd worden lopen weer van de IC af? Ik las van de week een percentage dat 86% het niet zou halen, maar ik weet niet meer waar die cijfers precies vandaan kwamen. Iemand?
Daarom zal een zgn full-lockdown hier ook niet werken, iedereen is zo nuchter dat ie 'whatever' denkt en tenzij deze elke dag excuses kan verzinnen om iets niet te hoeven doen de boel terug kan koppelen aan de regering omdat met 3 van de 4 partijen in de coalitie niet gekozen hebben.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:25 schreef vosss het volgende:
Of misschien delen ze dat juist wel niet omdat het er niet zo veel zijn onder de 55 die op de IC liggen en dat ze bang zijn dat die mensen jonger dan dat nog veel meer dan nu denken whatever. Dat zou ook nog kunnen natuurlijk
Ben erg blij met mijn leeftijd momenteel.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
denk aan het aantal gevallen wat het ziekenhuis in komt toch?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:34 schreef Minimunt het volgende:
Hé, ik ben vandaag de hele dag druk geweest met werk.
Nu hoor ik op het nieuws dat het RIVM constateert dat de verspreiding van het virus afneemt. Hoe kunnen ze dit in godsnaam concluderen als er niet volledig wordt getest??
Uhm.. Criteria worden ook strenger?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:35 schreef bitterbal het volgende:
[..]
denk aan het aantal gevallen wat het ziekenhuis in komt toch?
hoe bedoel je?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:35 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Uhm.. Criteria worden ook strenger?
quote:Op woensdag 1 april 2020 19:34 schreef Minimunt het volgende:
Nu hoor ik op het nieuws dat het RIVM constateert dat de verspreiding van het virus afneemt. Hoe kunnen ze dit in godsnaam concluderen als er niet volledig wordt getest??
Is dat zo? Das nog niet doorgevoerd toch?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:36 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Criteria om opgenomen te worden in het ziekenhuis.
Volgens mij niet hoor.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:36 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Criteria om opgenomen te worden in het ziekenhuis.
Ziekenhuisopnames, steekproeven? Je hoeft niet iedereen te testen.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:34 schreef Minimunt het volgende:
Ik geloof er niks van.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ziekenhuisopnames, steekproeven? Je hoeft niet iedereen te testen.
In Nederland gelukkig wel.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is toch ook zegmaar een klein beetje juist het hele idee van een minister president in tijden van crisis?
quote:Op woensdag 1 april 2020 19:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Eentje waar Brennie en ik in een nieuw huis wonen met een 2 persoons inloopdouche en een 2 persoons jacuzzi.
#3augustussleutel
In principe heb ik een hekel aan die vent, maar an sich doet ie het best goed vind ik. Behalve dan baardmans een hand geven 5 minuten nadat je tegen 17 miljoen Nederlanders gezegd hebt dat doen we niet meer.quote:
zolang dit virus zeg maar minder dan een jaar een hype is kunnen ze hun kinderen het vertellen zoals onze ouders konden vertellen dat ze konden rolschaatsen over de A2 tijdens de oliecrisis.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:34 schreef asco het volgende:
[..]
Ben erg blij met mijn leeftijd momenteel.
Net te jong voor de gevarenzone. Gemiddeld gezien dan.
Maar al oud genoeg om overal te zijn geweest en alles te hebben beleefd wat ik belangrijk vond.
Dan is een nieuwe (vervelende) wereld een heel stuk minder erg. (Die nieuwe wereld verwacht ik overigens niet)
Heb het ook al eerder gezegd dat ik het echt heel sneu vind voor jongeren / jong-volwassenen (circa 16/22). Dan is een hele lente en zomer een behoorlijk lange tijd die je door de neus wordt geboord die je ook nooit meer terugkrijgt.
En jij gisteren maar enthousiast verkondigen dat je op 'm zou gaan stemmen.quote:Op woensdag 1 april 2020 17:17 schreef Newone82 het volgende:
Dat Corona fondspakket wat Rutte wil, we gaan dit allemaal zo keihard voelen in onze beurs de komende jaren.
Of met vijf man een slechte geregiseerde persconferentie bijwonenquote:Op woensdag 1 april 2020 19:40 schreef vosss het volgende:
[..]
In principe heb ik een hekel aan die vent, maar an sich doet ie het best goed vind ik. Behalve dan baardmans een hand geven 5 minuten nadat je tegen 17 miljoen Nederlanders gezegd hebt dat doen we niet meer.
Ach volgend jaar weer een nieuwe toch.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:34 schreef asco het volgende:
[..]
Ben erg blij met mijn leeftijd momenteel.
Net te jong voor de gevarenzone. Gemiddeld gezien dan.
Maar al oud genoeg om overal te zijn geweest en alles te hebben beleefd wat ik belangrijk vond.
Dan is een nieuwe (vervelende) wereld een heel stuk minder erg. (Die nieuwe wereld verwacht ik overigens niet)
Heb het ook al eerder gezegd dat ik het echt heel sneu vind voor jongeren / jong-volwassenen (circa 16/22). Dan is een hele lente en zomer een behoorlijk lange tijd die je door de neus wordt geboord die je ook nooit meer terugkrijgt.
Er zijn wel meer voorbeelden hequote:Op woensdag 1 april 2020 19:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Of met vijf man een slechte geregiseerde persconferentie bijwonen
Teleurstellend dat ze Asha Ten broeke er niet tegenover hadden zitten voor een body positive tegengeluid.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:19 schreef bitterbal het volgende:
en gister was er een arts bij jinek en die zegt dat voornamelijk mensen met overgewicht op de ic komen vanwege bepaalde receptoren in het virus of in het vet..
joah, als het nog de thijd van de 'charimatische' premier Den Uyl geweest zou zijn, had hij tegen Van Agt gezegd dat hij niet zo in de microfoon van zn webcam moest blazen.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Er zijn wel meer voorbeelden he
Stel je voor dat Bruno Bruins onze MP was geweest nu![]()
Het zou helemaal positief zijn als dit niet betekent dat we veel sterfgevallen erbij hebben. Dat zullen we morgen en overmorgen wel zien aan de cijfers.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:46 schreef houdafstand het volgende:
NICE:
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1110/39=1149
Minder dan vanochtend. Dat is echt positief! Zou mooi zijn als we vandaag (na correcties/aanvullingen) onder de 1250 blijven.
Heeft de boodschap van Grapperhaus dan toch gewerkt?
https://news.trust.org/item/20200401151444-l11ny/quote:BEIJING, April 1 (Reuters) - A county in central China's Henan province said on Wednesday it had virtually banned all outbound movement of people, following several cases of coronavirus infection in the area.
No one can travel out of Jia county without proper authorisation, the county, which has a population of about 600,000, said in a post on its social media account. Additionally, residents are not allowed to leave their homes for work unless they have clearance to do so.
Henan province reported one confirmed case in Luohe city on Saturday. Local authorities said the infected person had been in contact with two doctors based in Jia county who later tested positive for the virus even though they had showed no symptoms. (Reporting by Colin Qian and Ryan Woo; Editing by Catherine Evans)
Het is kut en het wordt nog kutter na het kutter komt het kutst en daarna nouja dat weet eigenlijk nog niemand, maar de wereld voor corona zal niet meer hetzelfde zijn als de wereld na corona. Vooral ook omdat ik tegen die tijd een 2 persoons jacuzzi en een 2 persoons inloopdouche in ons nieuwe huis heb.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:46 schreef banaantjeEE het volgende:
Iemand een stand van zaken in een notendop?
Gastquote:Op woensdag 1 april 2020 19:48 schreef Nerdslayer het volgende:
Moest ik al 5 minuten wachten om uberhaupt de AH in te mogen, word zo'n fossiel boos omdat ik te dichtbij kom terwijl ik alleen iets wou pakken
vervolgens bij de kassa van die opmerkingen waarom ik maar paar dingen haalde (red bull en kaasbroodje)
quote:Op woensdag 1 april 2020 19:43 schreef wokkelfok het volgende:
Zweden trouwens +59 vandaag. Lijken ook middenin de piek te zitten. Benieuwd hoe dit uitpakt.
https://kennisinzicht.umcg.nl/Paginas/default.aspxquote:Op woensdag 1 april 2020 19:19 schreef bitterbal het volgende:
en gister was er een arts bij jinek en die zegt dat voornamelijk mensen met overgewicht op de ic komen vanwege bepaalde receptoren in het virus of in het vet..
Inderdaadquote:Op woensdag 1 april 2020 19:49 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gast
Ga je nou hier lopen klagen terwijl jij de dorpsmongool bent die verkeerd bezig is?
Waarschijnlijk ben je aan het trollen maar anders ben je echt een lulquote:Op woensdag 1 april 2020 19:48 schreef Nerdslayer het volgende:
kan niet wachten tot dit gezeik voorbij is zodat mensen niet zo fucking para doen
Moest ik al 5 minuten wachten om uberhaupt de AH in te mogen, word zo'n fossiel boos omdat ik te dichtbij kom terwijl ik alleen iets wou pakken
vervolgens bij de kassa van die opmerkingen waarom ik maar paar dingen haalde (red bull en kaasbroodje)
quote:Op woensdag 1 april 2020 19:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is kut en het wordt nog kutter na het kutter komt het kutst en daarna nouja dat weet eigenlijk nog niemand, maar de wereld voor corona zal niet meer hetzelfde zijn als de wereld na corona. Vooral ook omdat ik tegen die tijd een 2 persoons jacuzzi en een 2 persoons inloopdouche in ons nieuwe huis heb.
Als iedereen om je heen je iets probeert duidelijk te maken, zou je daar ook wat mee kunnen doen..quote:Op woensdag 1 april 2020 19:48 schreef Nerdslayer het volgende:
kan niet wachten tot dit gezeik voorbij is zodat mensen niet zo fucking para doen
In Zweden wordt toch niet getest?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:50 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet goed denk ik
#ectosforlifequote:Op woensdag 1 april 2020 19:51 schreef Noek het volgende:
Coronavirus gedijt goed bij veel vetweefsel
https://kennisinzicht.umc(...)veel-vetweefsel.aspx
Gaat nooit gebeuren, de huidige maatregelen zullen gefaseerd losgelaten worden. En dan staat het organiseren van grootschalige evenementen echt ergens achteraan het lijstje, dat kan niet anders.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:11 schreef AFCNiels het volgende:
En ook jij bent, wederom niet verrassend, onderdeel van het probleem.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:48 schreef Nerdslayer het volgende:
Dat is dan geen Covid19 maar Covid20 ... wat een heel ander virus isquote:Op woensdag 1 april 2020 19:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
https://news.trust.org/item/20200401151444-l11ny/
In China stinkt de zaak aan alle kanten. Zou me niks verbazen als daar weer een mega lockdown gaat komen.
quote:Op woensdag 1 april 2020 19:47 schreef Momo het volgende:
Warm weer lijkt niet de besmettingskans te reduceren
Association between ambient temperature and COVID-19 infection in 122 cities from China
The exposure-response curves suggested that the relationship between mean temperature and COVID-19 confirmed cases was approximately linear in the range of less than 3 °C and became flat above 3 °C.
•
When mean temperature (lag0-14) was below 3 °C, each 1 °C rise was associated with a 4.861% (95% CI: 3.209-6.513) increase in the daily number of COVID-19 confirmed cases.
•
There is no evidence supporting that case counts of COVID-19 could decline when the weather becomes warmer when the temperature is above 3 °C.
1.5m afstand hèquote:Op woensdag 1 april 2020 19:49 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is kut en het wordt nog kutter na het kutter komt het kutst en daarna nouja dat weet eigenlijk nog niemand, maar de wereld voor corona zal niet meer hetzelfde zijn als de wereld na corona. Vooral ook omdat ik tegen die tijd een 2 persoons jacuzzi en een 2 persoons inloopdouche in ons nieuwe huis heb.
So far, so good.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:08 schreef bitterbal het volgende:
ikmoet wel zeggen dat ik wel vertrouwen er in heb hoe wij het hier doen eigenlijk.
Ik hou van realisme.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Gaat nooit gebeuren, de huidige maatregelen zullen gefaseerd losgelaten worden. En dan staat het organiseren van grootschalige evenementen echt ergens achteraan het lijstje, dat kan niet anders.
Ik werk zelf op een locatie voor grote evenementen en congressen en hier begint het besef te ontstaan dat er weleens tot eind dit jaar geen enkel groot evenement meer georganiseerd mag gaan worden, zowel business en van recreatieve aard.
Je had ook even kunnen wachten tot dat 'fossiel' een stukje verderop stond. Dit is niet alleen stom, maar ook gevaarlijk. Besef je dat nu echt niet?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:48 schreef Nerdslayer het volgende:
Je moet ook gewoon afstand houden van fossielen. Gewoon even 10 seconden wachten met iets willen pakken.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:48 schreef Nerdslayer het volgende:
Er staatquote:Op woensdag 1 april 2020 19:51 schreef Noek het volgende:
Coronavirus gedijt goed bij veel vetweefsel
https://kennisinzicht.umc(...)veel-vetweefsel.aspx
Ik begrijp het niet? Dat klinkt alsof het via de huid binnenkomt? Maar dat lijkt me niet?quote:“Aan de buitenkant van vetcellen zitten ook ACE2-receptoren”, zegt Van der Voort. “Het virus kan dus ook via de vetcellen het lichaam binnenkomen. Heb je veel vetweefsel omdat je overgewicht hebt, dan kan het virus dus in grote hoeveelheden je lichaam binnendringen en heel veel vetcellen infecteren.”
Vetcellen zitten in je lijf en kunnen bijna overal zitten.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:56 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Er staat
[..]
Ik begrijp het niet? Dat klinkt alsof het via de huid binnenkomt? Maar dat lijkt me niet?
Dat begrijp ik, maar de quote zegt dat het virus “via vetcellen het lichaam kan binnenkomen”quote:Op woensdag 1 april 2020 19:57 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Vetcellen zitten in je lijf en kunnen bijna overal zitten.
Hahaha, inderdaad.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:50 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet goed denk ik
Ow, het was maar een grapje dusquote:Op woensdag 1 april 2020 19:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Bizar dat iedereen in overduidelijke troll Nerdslayer trapt
1 april!!!1!quote:
Zouden ze niet bedoelen dat het virus, ALS het eenmaal is binnengedrongen in het lichaam via de epitheelcellen en circuleert in het bloed, de vetcellen gemakkelijk kan binnendringen en zich daar kan vermenigvuldigen?quote:Op woensdag 1 april 2020 19:58 schreef cemeteryslut het volgende:
Dat begrijp ik, maar de quote zegt dat het virus “via vetcellen het lichaam kan binnenkomen”
Dat is toch gek dan?
Alles is potentieel gevaarlijk, 1 sigaretje roken, autorijden, en daar achteraan staat bij iemand komen binnen 1 cirkel van 1,5 meter.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je had ook even kunnen wachten tot dat 'fossiel' een stukje verderop stond. Dit is niet alleen stom, maar ook gevaarlijk. Besef je dat nu echt niet?
Dat lijkt mij ook een beetje gek.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:56 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Er staat
[..]
Ik begrijp het niet? Dat klinkt alsof het via de huid binnenkomt? Maar dat lijkt me niet?
Ja vetcellen zijn dan kraamkamertjes voor meer en meer virussen.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:04 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook een beetje gek.
Denk dat het zich hecht aan de receptoren van de vetcel en die zitten aan de buitenkant. Meer vet wordt dan meer verspreiding, lijkt mij?
Haha, heerlijk.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:57 schreef Vallon het volgende:
NPO Politiek 01apr20 19u54: Baudet wil een brief van Rutte. RutteGod: kom op zeg je krijgt geen brief, we zijn een crisis aan het leiden. Baudet
die verongelijkt afhaakt.
![]()
twitter:drommens twitterde op woensdag 01-04-2020 om 20:06:28#Rutte tegen #Baudet: ‘Nee, we gaan geen brief sturen. Dit is het antwoord. We zijn een crisis aan het leiden.’ #coronadebat https://t.co/f2LBg2oQXF reageer retweet
Ik denk dat bedoeld wordt dat meer virussen er in slagen lichaamscellen binnen te dringen.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:56 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Er staat
[..]
quote:Op woensdag 1 april 2020 20:11 schreef wokkelfok het volgende:
Video.twitter:drommens twitterde op woensdag 01-04-2020 om 20:06:28#Rutte tegen #Baudet: ‘Nee, we gaan geen brief sturen. Dit is het antwoord. We zijn een crisis aan het leiden.’ #coronadebat https://t.co/f2LBg2oQXF reageer retweet
Hahaha, Rutte zei nog net niet 'en nu opzouten!' erachteraan.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:11 schreef wokkelfok het volgende:
Video.twitter:drommens twitterde op woensdag 01-04-2020 om 20:06:28#Rutte tegen #Baudet: ‘Nee, we gaan geen brief sturen. Dit is het antwoord. We zijn een crisis aan het leiden.’ #coronadebat https://t.co/f2LBg2oQXF reageer retweet
Mooi hoorquote:Op woensdag 1 april 2020 20:11 schreef wokkelfok het volgende:
Mooizoquote:Op woensdag 1 april 2020 20:11 schreef wokkelfok het volgende:
Dank voor het delen! Indrukwekkend.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:14 schreef Greenpeas het volgende:
Geen idee of deze al langsgekomen is, maar dit echt een fascinerend artikel om te lezen.
https://www.volkskrant.nl(...)mijn-vonnis~v380986/
quote:Op woensdag 1 april 2020 20:14 schreef Greenpeas het volgende:
Geen idee of deze al langsgekomen is, maar dit echt een fascinerend artikel om te lezen.
Pittig verhaal.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:14 schreef Greenpeas het volgende:
Och, de laatste keer facetimen en dan praten over kleding meenemen en je moet eigenlijk afscheid nemen. Wat intens zielig.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:14 schreef Greenpeas het volgende:
Zo dan. Zet het jongetje maar even in de hoek.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:11 schreef wokkelfok het volgende:
Ik ben niet aan het trollen, ik hield gewoon afstandquote:Op woensdag 1 april 2020 19:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben je aan het trollen maar anders ben je echt een lul
En zo geschiedde ja, mooi.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zo dan. Zet het jongetje maar even in de hoek.
Komt het via de huid dan binnen ?? Ik snap dit niet helemaal.quote:Op woensdag 1 april 2020 19:56 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Er staat
[..]
Het virus is er nog.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:35 schreef Snowpea het volgende:
Nog enig wetenschappelijk betrouwbaar nieuws te melen hier ?????
Kan niet wachten tot we hier weer op het terras mogenquote:Op woensdag 1 april 2020 19:50 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet goed denk ik
Nee, het is in je lijf gekomen via je mond bijv en het hecht zich aan de receptoren van een vetcel, van daaruit verspreidt het zich verder.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:33 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Komt het via de huid dan binnen ?? Ik snap dit niet helemaal.
Leesvoer, aanpak & behandeling: https://www.who.int/docs/(...)ent-of-novel-cov.pdfquote:Op woensdag 1 april 2020 20:35 schreef Snowpea het volgende:
De zon komt op in het oosten en gaat onder in het westen.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:35 schreef Snowpea het volgende:
Kunt wel zien dat hij ervaring heeft met mbo'ers op hun plek zetten.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:11 schreef wokkelfok het volgende:
COR / Corona peer reviewed artikelen +datavisualisatie & statistieken topicquote:Op woensdag 1 april 2020 20:35 schreef Snowpea het volgende:
Ah, duidelijk. Dank.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, het is in je lijf gekomen via je mond bijv en het hecht zich aan de receptoren van een vetcel, van daaruit verspreidt het zich verder.
"Het is nu tijd om elkaar te zeggen dat je van elkaar houdt."quote:Op woensdag 1 april 2020 20:27 schreef Noek het volgende:
[..]
Och, de laatste keer facetimen en dan praten over kleding meenemen en je moet eigenlijk afscheid nemen. Wat intens zielig.
Aah zo.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:43 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, het is in je lijf gekomen via je mond bijv en het hecht zich aan de receptoren van een vetcel, van daaruit verspreidt het zich verder.
Stuur maar een pm naar een FA. Die kan je vraag beantwoorden.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:50 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Klopt het dat ik niet meer kan dmen??Wat is hier gebeurt
@:lavenderr
Tragisch verhaal. Ik had het wel willen zien als ze aan de beademing mocht..quote:Op woensdag 1 april 2020 20:37 schreef Vault-Boy het volgende:
Toch ook wel erg hoor.
https://www.ad.nl/buitenl(...)iet-getest~a7ed3c5e/
Een wat?? Help. Pm werkt ook niet. Wat is er gebeurt. Niks met opzet?quote:Op woensdag 1 april 2020 20:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Stuur maar een pm naar een FA. Die kan je vraag beantwoorden.
Die foto "ter illustratie" is van een kind van 4 of zo.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:37 schreef Vault-Boy het volgende:
Toch ook wel erg hoor.
https://www.ad.nl/buitenl(...)iet-getest~a7ed3c5e/
Een FA. Bijvoorbeeld murp.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Een wat?? Help. Pm werkt ook niet. Wat is er gebeurt. Niks met opzet?
Pffoe....quote:Op woensdag 1 april 2020 20:14 schreef Greenpeas het volgende:
Rutte God, blij met zo'n man als MP. Zou geen betere kunnen bedenken nu.quote:Op woensdag 1 april 2020 20:11 schreef wokkelfok het volgende:
Asscher is de enige die in de buurt zou kunnen komen.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Rutte God, blij met zo'n man als MP. Zou geen betere kunnen bedenken nu.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij opvalt is dat 30 maart (tot nu toe) de piek is van het aantal nieuwe patiënten op de IC. Het is dus echt nog veels te vroeg om te zeggen dat de piek van het aantal nieuwe patiënten is geweest. Alle cijfers in het rood worden nog dagelijks bijgewerkt, dus die gaan ook nog hoger uitvallen.
Als het aantal aanwezige patiënten op de IC met 8% blijft stijgen krijgen wij het volgend te zien:
31-03: 1154
07-04: 1972
Dat zou dus betekenen dat wij volgend weekend ook alle nieuwe capaciteit hebben "gebruikt".
Een positief teken is in ieder geval een afvlakkend/afnemend groei bij het aantal patiënten die opgenomen (geweest) zijn in het ziekenhuis. Die is de afgelopen 6 dagen steeds rond 17-18% geweest en viel vandaag een flink stuk naar beneden, naar 9.5%. Alleen betekent het dus nog steeds dat met deze nieuwe getallen per dag 100-150 nieuwe IC patiënten bij gaan komen.
Als je dan aanneemt dat men eerst ziek wordt, dan opgenomen wordt in het ziekenhuis en dan pas een keer op een IC komt kan je dus ook aannemen dat het aantal nieuwe patiënten op de IC achterloopt op het aantal nieuwe opgenomen patiënten in het ziekenhuis. Dat zou dus ook betekenen dat de piek van het aantal nieuwe patiënten op de IC nog niet is geweest en dus nog moet komen.
Ik hoop dat wij het gaan redden met die 1900 bedden en dat de groei de komende dagen echt inelkaar stort, maar met die 10% groei bij ziekenhuisopnames en 7-8% bij het totaal aanwezige IC patiënten gaan wij het niet redden met die 1900 bedden![]()
Daarom trek ik nogmaals de conclusie dat er te laat is ingegrepen.
quote:Op woensdag 1 april 2020 21:15 schreef Kyran het volgende:
Laatste update met cijfers van 20:45Nee joh, komt helemaal goed. En al verliezen we paar extra oudjes, daar komt progressief Nederland wel bovenop.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij opvalt is dat 30 maart (tot nu toe) de piek is van het aantal nieuwe patiënten op de IC. Het is dus echt nog veels te vroeg om te zeggen dat de piek van het aantal nieuwe patiënten is geweest. Alle cijfers in het rood worden nog dagelijks bijgewerkt, dus die gaan ook nog hoger uitvallen.
Als het aantal aanwezige patiënten op de IC met 8% blijft stijgen krijgen wij het volgend te zien:
Dat zou dus betekenen dat wij volgend weekend ook alle nieuwe capaciteit hebben "gebruikt".
Een positief teken is in ieder geval een afvlakkend/afnemend groei bij het aantal patiënten die opgenomen (geweest) zijn in het ziekenhuis. Die is de afgelopen 6 dagen steeds rond 17-18% geweest en viel vandaag een flink stuk naar beneden, naar 9.5%. Alleen betekent het dus nog steeds dat met deze nieuwe getallen per dag 100-150 nieuwe IC patiënten bij gaan komen.
Als je dan aanneemt dat men eerst ziek wordt, dan opgenomen wordt in het ziekenhuis en dan pas een keer op een IC komt kan je dus ook aannemen dat het aantal nieuwe patiënten op de IC achterloopt op het aantal nieuwe opgenomen patiënten in het ziekenhuis. Dat zou dus ook betekenen dat de piek van het aantal nieuwe patiënten op de IC nog niet is geweest en dus nog moet komen.
Ik hoop dat wij het gaan redden met die 1900 bedden en dat de groei de komende dagen echt inelkaar stort, maar met die 10% groei bij ziekenhuisopnames en 7-8% bij het totaal aanwezige IC patiënten gaan wij het niet redden met die 1900 bedden![]()
quote:Op woensdag 1 april 2020 21:15 schreef Kyran het volgende:
Laatste update met cijfers van 20:45Daarom snap ik die positiviteit van het RIVM vandaag totaal niet. Hoe kun je nu dingen beweren terwijl je amper test.. jezus..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat mij opvalt is dat 30 maart (tot nu toe) de piek is van het aantal nieuwe patiënten op de IC. Het is dus echt nog veels te vroeg om te zeggen dat de piek van het aantal nieuwe patiënten is geweest. Alle cijfers in het rood worden nog dagelijks bijgewerkt, dus die gaan ook nog hoger uitvallen.
Dat is uitgelegd. Dat wordt berekend op basis van ziekenhuisopnames.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:21 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Daarom snap ik die positiviteit van het RIVM vandaag totaal niet. Hoe kun je nu dingen beweren terwijl je amper test.. jezus..
'hoe werkt statistiek'.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:21 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Daarom snap ik die positiviteit van het RIVM vandaag totaal niet. Hoe kun je nu dingen beweren terwijl je amper test.. jezus..
En? Ik ken twee oma's van vrienden van me die thuis zijn overleden en niet opgenomen werden in het ziekenhuis...quote:Op woensdag 1 april 2020 21:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is uitgelegd. Dat wordt berekend op basis van ziekenhuisopnames.
https://www.bnnvara.nl/ze(...)n-sterftecijfer-rivmquote:Op woensdag 1 april 2020 21:25 schreef Minimunt het volgende:
[..]
En? Ik ken twee oma's van vrienden van me die thuis zijn overleden en niet opgenomen werden in het ziekenhuis...
quote:Huisartsen: 'Niet geteste patiënten die overlijden aan corona ontbreken in sterftecijfer RIVM'
26 mrt 2020
Verschillende huisartsen uit Brabant laten Zembla weten, dat ze bij de GGD alleen de overlijdensgevallen moeten melden van wie bewezen is, dat ze COVID-19 hebben gehad. Huisarts Eduard Graat uit Uden, een van de grootste brandhaarden van corona: "Lang niet iedereen is getest, omdat er een terughoudend testbeleid is. Dus van alle patiënten die overlijden, staat niet altijd vast dat ze COVID-19 hebben gehad. Maar we hebben wel heel sterke vermoedens als huisarts, dat deze mensen daaraan zijn overleden." De huisartsen stellen, dat deze mensen niet worden meegenomen in de dagelijkse sterftecijfers over corona.
Huisarts Ellen Oonincx, ook uit Uden: "Eergisteren hadden we in deze praktijk drie patiënten die thuis zijn overleden. Ze hadden alle drie de symptomen van corona, maar slechts één van de drie is er daadwerkelijk op getest. Alleen die ene telt dus mee in de statistiek over de corona sterftecijfers, de andere twee niet. Zo blijven de cijfers wel laag natuurlijk."
'Het werkelijk aantal sterfgevallen is hoger'
De artsen concluderen hieruit dat het werkelijk aantal sterfgevallen hoger is dan wat de cijfers vertellen. Het baart ze zorgen dat ze die gevallen, waarbij ze een ernstig vermoeden hebben dat het om corona gaat, nergens kunnen melden.
Ook huisartsen uit andere plaatsen in Brabant herkennen dit. Gemma Olislagers-Lemmens uit Helvoirt: "Als je niet zeker weet of iemand corona-positief is, kan je dat nergens melden. En daardoor missen ze doden in de statistiek."
Kwalijke zaak
Huisarts Angela van Uden uit Sint-Oedenrode: "Ik vind het een gekke gang van zaken. Als huisartsen zien wij ook in de thuissituatie mensen die doodziek zijn. Niet iedereen komt in het ziekenhuis terecht. Als deze mensen thuis overlijden, worden ze niet meegerekend als ze niet getest zijn. Dat vind ik een kwalijke zaak. Juist ook omdat het RIVM gisteren zei, dat de situatie lijkt te stabiliseren. Dat baseren ze op onder meer de sterftecijfers en de ziekenhuisopnames. Maar wij huisartsen zien en behandelen dus mensen die niet in deze cijfers voorkomen. Ik ben bang dat mensen de strenge maatregelen dan weer aan hun laars gaan lappen, en denken: het valt allemaal wel mee. Maar het valt niet mee."
Een woordvoerder van het RIVM bevestigt dat het sterftecijfer alleen gebaseerd is op bevestigde gevallen van COVID-19. Vermoedens van corona worden hierin niet meegenomen, want dan zouden de cijfers een vertekend beeld gaan geven. Iemand kan immers ook overleden zijn aan 'gewone' influenza: griep.
Testen na overlijden gebeurt niet
Er is geen beleid om mensen na overlijden te testen of ze corona hebben gehad. Dat heeft te maken met de testcapaciteit en bovendien levert het geen gezondheidswinst op.
Overigens kijkt het RIVM tijdens een 'normale' griepepidemie naar 'oversterfte', dus dan zijn er in die periode meer mensen overleden dan verwacht wordt. Bewezen is dan niet dat het door de griep komt, maar er zijn dan wel sterke indicatoren dat dat zo is. Deze cijfers lopen een paar weken achter en zijn nog niet beschikbaar. Het is dus te vroeg om hier iets over te zeggen. Wanneer ze wel beschikbaar zijn, kan het RIVM iets zeggen over de oversterfte wat betreft corona.
De huisartsen vinden dat ze ook die gevallen moeten kunnen melden, waarvan niet is bewezen dat ze COVID-19 hebben gehad.
Huisarts Ellen Oonincx: "Ik zit hier in Uden, ik heb ondertussen zoveel mensen gezien, ik weet wel hoe het ziektebeeld er nu uitziet. Het is natuurlijk pas een waterdicht bewijs als iemand getest is en de uitslag is positief. Maar ja, weet je, wij zijn dokters. Op grond van een klinisch beeld kan ik het nu ook wel zeggen. Als iemand een dubbelzijdige longontsteking heeft, benauwd is, en met een lage zuurstofverzadiging, wat moet het anders zijn dan?"
Onderscheid maken
Huisarts Angela van Uden: "Je kan toch ook onderscheid maken, tussen de gevallen waarvan met een test bewezen is dat ze COVID-19 hadden en de gevallen waarvan huisartsen zeer sterke aanwijzingen hebben dat het hier om gaat. Dan heb ik het niet over een kuchje en een loopneus, maar mensen die in de casusdefinitie vallen. Die cijfers zouden ook geregistreerd en openbaar gemaakt moeten worden."
Mensen schreeuwen echt moord en brand. Leer eens goed kijken naar de data en de trends en roep niet meteen "Afname?! WAT, 135 doden?"quote:Op woensdag 1 april 2020 21:24 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
'hoe werkt statistiek'.
Ik snap echt niet dat mensen maar paniek blijven zaaien. Iedereen weet dat die piek er nog aan zit te komen, daar is de RIVM ook altijd open over geweest. Eerst het aantal nieuwe besmettingen omlaag > een paar dagen / week later het aantal ziekenhuisopnames omlaag > een paar dagen / week later IC-opnames > een paar dagen / week later dodental omlaag.
Je kunt nu simpelweg niet verwachten dat het aantal IC-opnames *ineens* naar beneden duikt.
Blijkbaar vinden mensen het heel normaal dat er meer dan 1000 doden zijn wat veel minder had kunnen zijn. Puur naar cijfertjes en statistieken kijken en vervolgens RUTTEgod roepen. Bah...quote:Op woensdag 1 april 2020 21:24 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
'hoe werkt statistiek'.
Ik snap echt niet dat mensen maar paniek blijven zaaien. Iedereen weet dat die piek er nog aan zit te komen, daar is de RIVM ook altijd open over geweest. Eerst het aantal nieuwe besmettingen omlaag > een paar dagen / week later het aantal ziekenhuisopnames omlaag > een paar dagen / week later IC-opnames > een paar dagen / week later dodental omlaag.
Je kunt nu simpelweg niet verwachten dat het aantal IC-opnames *ineens* naar beneden duikt.
Dit.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mensen schreeuwen echt moord en brand. Leer eens goed kijken naar de data en de trends en roep niet meteen "Afname?! WAT, 135 doden?"
quote:Op woensdag 1 april 2020 21:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oh nou dan zal je wel gelijk hebben.
*knip* meerdere huisartsen trekken hierover dus ook aan de bel: https://www.bnnvara.nl/ze(...)n-sterftecijfer-rivm :quote:Op woensdag 1 april 2020 21:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is uitgelegd. Dat wordt berekend op basis van ziekenhuisopnames.
Als je de juiste aannames doet kan je een prima schatting doen.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:21 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Dit. Beide kanten op inderdaadquote:Op woensdag 1 april 2020 21:27 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Mensen schreeuwen echt moord en brand. Leer eens goed kijken naar de data en de trends en roep niet meteen "Afname?! WAT, 135 doden?"
Ok..... goed verhaal..... wat is een betere aanpak die accetabel(er) is ?quote:Op woensdag 1 april 2020 21:27 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Blijkbaar vinden mensen het heel normaal dat er meer dan 1000 doden zijn wat veel minder had kunnen zijn. Puur naar cijfertjes en statistieken kijken en vervolgens RUTTEgod roepen. Bah...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Je moet hier twee zaken van elkaar onderscheiden. A) Niet-geteste mensen komen inderdaad niet in de cijfers. Dat lijkt me nogal logisch. B) Komt dit door het RIVM? Bij mijn weten is de richtlijn ban het RIVM dat ernstige gevallen gewoon worden getest. Als dit niet gebeurt, en mensen overlijden thuis, is het dan per se de schuld van het RIVM?. En dan nog c) waar deze discussie over gaat: kan je dan de R0 niet meer bepalen? Voor c) zie ik echt vrij weinig aanwijzing. Op basis van een ziekenhuisopname op een bepaalde datum verwacht je een x aantal opnames zoveel dagen later. Deze x is duidelijk aan het afnemen. Dat kan je op basis van wat anekdotisch afdoen als onzin, maar ik denk niet dat ze opeens drastisch veel kritischer zijn geworden in wie ze opnemen (wellicht iets, maar niet dusdanig om de daling in de R0 te verklaren).quote:Op woensdag 1 april 2020 21:25 schreef Minimunt het volgende:
[..]
En? [quote]Op woensdag 1 april 2020 21:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[..]
*knip* meerdere huisartsen trekken hierover dus ook aan de bel: https://www.bnnvara.nl/ze(...)n-sterftecijfer-rivm :
Ze waren beide wel positief getest maar moesten thuis uitzieken.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je moet hier twee zaken van elkaar onderscheiden. A) Niet-geteste mensen komen inderdaad niet in de cijfers. Dat lijkt me nogal logisch. B) Komt dit door het RIVM? Bij mijn weten is de richtlijn ban het RIVM dat ernstige gevallen gewoon worden getest. Als dit niet gebeurt, en mensen overlijden thuis, is het dan per se de schuld van het RIVM?. En dan nog c) waar deze discussie over gaat: kan je dan de R0 niet meer bepalen? Voor c) zie ik echt vrij weinig aanwijzing. Op basis van een ziekenhuisopname op een bepaalde datum verwacht je een x aantal opnames zoveel dagen later. Deze x is duidelijk aan het afnemen. Dat kan je op basis van wat anekdotisch afdoen als onzin, maar ik denk niet dat ze opeens drastisch veel kritischer zijn geworden in wie ze opnemen (wellicht iets, maar niet dusdanig om de daling in de R0 te verklaren).
Dat is in alle landen zo.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:25 schreef Minimunt het volgende:
[..]
En? Ik ken twee oma's van vrienden van me die thuis zijn overleden en niet opgenomen werden in het ziekenhuis...
En die komen niet in de overlijdensstatistieken? Of wat bedoel je?quote:Op woensdag 1 april 2020 21:42 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Ze waren beide wel positief getest maar moesten thuis uitzieken.
Dat lijkt me een geldige reden om je gewoon ziek te melden.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:45 schreef KingRadler het volgende:
Vraag me af of je lang kan blijven thuiswerken als je Corona hebt.
Je had het over ziekenhuisopnames. Daar zag RIVM een afvlakking. Als je nu ook kijkt naar die aflevering op NPO1. Een verpleegkundige op de afdeling stelt vraagtekens bij het RIVM, behoorlijk emotioneel ook.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En die komen niet in de overlijdensstatistieken? Of wat bedoel je?
Ik denk dat ziekenhuisopnamens nog het meest betrouwbare is van alles.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je moet hier twee zaken van elkaar onderscheiden. A) Niet-geteste mensen komen inderdaad niet in de cijfers. Dat lijkt me nogal logisch. B) Komt dit door het RIVM? Bij mijn weten is de richtlijn ban het RIVM dat ernstige gevallen gewoon worden getest. Als dit niet gebeurt, en mensen overlijden thuis, is het dan per se de schuld van het RIVM?. En dan nog c) waar deze discussie over gaat: kan je dan de R0 niet meer bepalen? Voor c) zie ik echt vrij weinig aanwijzing. Op basis van een ziekenhuisopname op een bepaalde datum verwacht je een x aantal opnames zoveel dagen later. Deze x is duidelijk aan het afnemen. Dat kan je op basis van wat anekdotisch afdoen als onzin, maar ik denk niet dat ze opeens drastisch veel kritischer zijn geworden in wie ze opnemen (wellicht iets, maar niet dusdanig om de daling in de R0 te verklaren).
Ik doe het nu al zo'n twee wekenquote:Op woensdag 1 april 2020 21:45 schreef KingRadler het volgende:
Werk je nog wel of zit je in de ziektewet?quote:Op woensdag 1 april 2020 21:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik doe het nu al zo'n twee weken. Voor de meeste mensen is het daadwerkelijk vergelijkbaar met een griep.
Het RIVM ook, en daarop is die sterke daling in de R0 gebaseerd.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk dat ziekenhuisopnamens nog het meest betrouwbare is van alles.
Aantal positief geteste patiënten > onbetrouwbaar, omdat niet iedereen wordt getest.
Aantal overleden patiënten > onbetrouwbaar, omdat niet iedereen wordt getest.
Aantal patiënten op IC > redelijk betrouwbaar, maar kan best zijn dat er ondertussen een strikter beleid wordt gevoerd over wie wel en wie niet op IC terecht komt.
Aantal opgenomen patiënten > betrouwbaar, want wij hebben nog genoeg ziekenhuisbedden over voor normale behandeling en de eisen hiervoor zullen de afgelopen dagen/weken niet drastisch veranderd zijn.
Daarom gebruik ik vooral dat als uitgangspunt.
Hoe weet je of je corona hebtquote:Op woensdag 1 april 2020 21:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik doe het nu al zo'n twee weken. Voor de meeste mensen is het daadwerkelijk vergelijkbaar met een griep.
Ja, waarom zou dat niet kunnen?quote:Op woensdag 1 april 2020 21:45 schreef KingRadler het volgende:
Paar dagen ziek gemeld maar daarna gewoon weer aan de slag. Het irritante is dat het kuchje heel lang aanhoudt, waardoor je bewegingsvrijheid enorm beperkt wordt. Maar ziek voel ik me verder al een hele tijd niet meer.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Werk je nog wel of zit je in de ziektewet?
Inschatting op basis van atypische symptomen, de verspreiding binnen mijn wintersportgroep, en advies van Oostenrijkse overheid aan mensen die in bepaalde bar waren geweest zich te melden.quote:
Pardon?quote:Op woensdag 1 april 2020 21:46 schreef falling_away het volgende:
Toch wel jammer dat hier nota bene een mod de paniek blijft aanwakkeren in dit topic.. door bijv naar het aantal bezette IC bedden te kijken ipv naar het aantal nieuwe ziekenhuisopnames. Dat eerste getal zal natuurlijk pas zakken nadat het tweede getal een tijdje gezakt is.
De afvlakking van dat tweede getal vindt plaats, en het aantal IC bedden wordt opgehoogd dus dat is (voorzichtig) positief. maar er moet en zal paniek gezaaid worden met een hoop jank-emoticons
Lees dat stukje eens een paar keer hardop .....quote:Een positief teken is in ieder geval een afvlakkend/afnemend groei bij het aantal patiënten die opgenomen (geweest) zijn in het ziekenhuis. Die is de afgelopen 6 dagen steeds rond 17-18% geweest en viel vandaag een flink stuk naar beneden, naar 9.5%.
Ik zeg precies wat jij zegt, alleen trek ik daar ook twee logische conclusies uit. Namelijk dat het aantal IC patiënten nog gaat stijgen en daarom de 1900 IC-bedden voor coronapatiënten niet genoeg gaan zijn en dat het RIVM dus te laat heeft gereageerd.quote:Als je dan aanneemt dat men eerst ziek wordt, dan opgenomen wordt in het ziekenhuis en dan pas een keer op een IC komt kan je dus ook aannemen dat het aantal nieuwe patiënten op de IC achterloopt op het aantal nieuwe opgenomen patiënten in het ziekenhuis. Dat zou dus ook betekenen dat de piek van het aantal nieuwe patiënten op de IC nog niet is geweest en dus nog moet komen.
Zit niet te kijken, wat zei ze precies?quote:Op woensdag 1 april 2020 21:46 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Je had het over ziekenhuisopnames. Daar zag RIVM een afvlakking. Als je nu ook kijkt naar die aflevering op NPO1. Een verpleegkundige op de afdeling stelt vraagtekens bij het RIVM, behoorlijk emotioneel ook.
Ook al is het waarschijnlijk van vorige week. Hoe kan het dat de praktijk en de berichtgeving van het RIVM zo veel verschillen..
quote:FIGURANTEN GEZOCHT
Voor aanstaande zaterdag of zondag ben ik op zoek naar een x aantal figuranten voor een video opnames in Leiden.
De figuranten worden vooral ingezet als:
- Lopende mensen in de stad
- Fietsende mensen in de stad
- Lopende mensen door het bos
Omdat met betrekking tot het coronavirus de stad hoogstwaarschijnlijk leeg is.
Willen we dit zien op te vullen met figuranten.
Het liefst figuranten in of uit de buurt van Leiden zelf.
Tenzij de capaciteit verder uitgebreid kan worden.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Pardon?
[..]
Lees dat stukje eens een paar keer hardop .....
En lees dan dit stukje nog een keer:
[..]
Ik zeg precies wat jij zegt, alleen trek ik daar ook twee logische conclusies uit. Namelijk dat het aantal IC patiënten nog gaat stijgen en daarom de 1900 IC-bedden voor coronapatiënten niet genoeg gaan zijn en dat het RIVM dus te laat heeft gereageerd.
Hoezo is dat paniekzaaien als ik het zeg, maar prima als jij het zegt? Reageer nou eens aub. inhoudelijk en laat dat gedeelte met persoonlijke aanvallen weg. Zo moeilijk is het niet.
quote:Op woensdag 1 april 2020 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
een oproep voor een groot aantal figuranten in Leiden. hoe bizar. voor 40 euro een beetje alle richtlijnen van het RIVM overboord gooien met kans op een boete van 400 euro.
[..]
quote:Omdat met betrekking tot het coronavirus de stad hoogstwaarschijnlijk leeg is.
Willen we dit zien op te vullen met figuranten.
Nou dan, ik roep dan toch ook niet dat het RIVM paniek aan het zaaien is. Het is juist fijn dat ze eindelijk wat meer vooruit kijken en ook communiceren dat het er boven gaat komen, ondanks alle opschaal mogelijkheden.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tenzij de capaciteit verder uitgebreid kan worden.
Overigens zegt het RIVM zelf ook dat het boven de IC-capaciteit gaat uitkomen.
Leuke 1 april grap.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
een oproep voor een groot aantal figuranten in Leiden. hoe bizar. voor 40 euro een beetje alle richtlijnen van het RIVM overboord gooien met kans op een boete van 400 euro.
[..]
Volgens mij is China pas vanaf vandaag de mild cases gaan melden? Het is inmiddels duidelijk dat China vanaf het begin al niet alles heeft meegenomen. Daarom kwam er ook in het begin door het WHO naar buiten dat 90% van de corona-patiënten koorts had, terwijl dit veel lager blijkt te liggen.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:00 schreef Fukushima het volgende:
Ik lees op het AD dat Amerika bewijs heeft dat China niet de daadwerkelijke cijfers heeft doorgegeven? Is dat hier al voorbij gekomen?
Heb het voor de verandering heel de dag druk gehad met werk.
https://www.bloomberg.com(...)tter_impression=truequote:Op woensdag 1 april 2020 22:00 schreef Fukushima het volgende:
Ik lees op het AD dat Amerika bewijs heeft dat China niet de daadwerkelijke cijfers heeft doorgegeven? Is dat hier al voorbij gekomen?
Heb het voor de verandering heel de dag druk gehad met werk. En ben hier niet geweest
Ah oke. Ja dan zou ik er ook van uit gaan.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inschatting op basis van atypische symptomen, de verspreiding binnen mijn wintersportgroep, en advies van Oostenrijkse overheid aan mensen die in bepaalde bar waren geweest zich te melden.
Maar 100% zekerheid is er niet.
Joh van 14k besmetting op 1 dag en twee dagen later 2k tot en paar dagen later 400 kan natuurlijk ook niet.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:00 schreef Fukushima het volgende:
Heb het voor de verandering heel de dag druk gehad met werk. En ben hier niet geweest
Vond zelf nu niet zo veel mis met je post. Ja die 8% doortrekken is een beetje random, maar het zou zomaar kunnen inderdaad.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou dan, ik roep dan toch ook niet dat het RIVM paniek aan het zaaien is. Het is juist fijn dat ze eindelijk wat meer vooruit kijken en ook communiceren dat het er boven gaat komen, ondanks alle opschaal mogelijkheden.
Dan is het toch geen hele gekke conclusie als ik zeg dat het RIVM te laat heeft ingegrepen? Dat heeft toch niks met paniekzaaien te maken. Als mensen in paniek raken door mijn posts moeten ze echt minder vaak in dit topic lezen denk ik
De eerste voorzichtig positieve tekenen zijn er als je naar ziekenhuisopnames kijkt, maar het gaat nog een tijd duren voordat we dit ook bij de IC's gaan zien en laat de IC's nou net het grootste struikelblok zijn in dit hele gebeuren ....
Die 8% was een beetje het gemiddelde van de afgelopen dagen qua stijging, vandaar dat ik dat gebruikte. Aangezien ik verwacht dat de afname achter loopt op de afname bij ziekenhuis opnames verwacht ik dus ook dat het niet zo hard gaat dalen de komende dagen.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vond zelf nu niet zo veel mis met je post. Ja die 8% doortrekken is een beetje random, maar het zou zomaar kunnen inderdaad.
Hope so!quote:Op woensdag 1 april 2020 22:03 schreef houdafstand het volgende:
Stichting NICE:
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1110/40=1150
Vandaag was een goede dag.
Volhouden zo!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |