Werk je nog wel of zit je in de ziektewet?quote:Op woensdag 1 april 2020 21:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik doe het nu al zo'n twee weken. Voor de meeste mensen is het daadwerkelijk vergelijkbaar met een griep.
Het RIVM ook, en daarop is die sterke daling in de R0 gebaseerd.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:46 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk dat ziekenhuisopnamens nog het meest betrouwbare is van alles.
Aantal positief geteste patiënten > onbetrouwbaar, omdat niet iedereen wordt getest.
Aantal overleden patiënten > onbetrouwbaar, omdat niet iedereen wordt getest.
Aantal patiënten op IC > redelijk betrouwbaar, maar kan best zijn dat er ondertussen een strikter beleid wordt gevoerd over wie wel en wie niet op IC terecht komt.
Aantal opgenomen patiënten > betrouwbaar, want wij hebben nog genoeg ziekenhuisbedden over voor normale behandeling en de eisen hiervoor zullen de afgelopen dagen/weken niet drastisch veranderd zijn.
Daarom gebruik ik vooral dat als uitgangspunt.
Hoe weet je of je corona hebtquote:Op woensdag 1 april 2020 21:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik doe het nu al zo'n twee weken. Voor de meeste mensen is het daadwerkelijk vergelijkbaar met een griep.
Ja, waarom zou dat niet kunnen?quote:Op woensdag 1 april 2020 21:45 schreef KingRadler het volgende:
Vraag me af of je lang kan blijven thuiswerken als je Corona hebt.
Paar dagen ziek gemeld maar daarna gewoon weer aan de slag. Het irritante is dat het kuchje heel lang aanhoudt, waardoor je bewegingsvrijheid enorm beperkt wordt. Maar ziek voel ik me verder al een hele tijd niet meer.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:48 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Werk je nog wel of zit je in de ziektewet?
Inschatting op basis van atypische symptomen, de verspreiding binnen mijn wintersportgroep, en advies van Oostenrijkse overheid aan mensen die in bepaalde bar waren geweest zich te melden.quote:
Pardon?quote:Op woensdag 1 april 2020 21:46 schreef falling_away het volgende:
Toch wel jammer dat hier nota bene een mod de paniek blijft aanwakkeren in dit topic.. door bijv naar het aantal bezette IC bedden te kijken ipv naar het aantal nieuwe ziekenhuisopnames. Dat eerste getal zal natuurlijk pas zakken nadat het tweede getal een tijdje gezakt is.
De afvlakking van dat tweede getal vindt plaats, en het aantal IC bedden wordt opgehoogd dus dat is (voorzichtig) positief. maar er moet en zal paniek gezaaid worden met een hoop jank-emoticons
Lees dat stukje eens een paar keer hardop .....quote:Een positief teken is in ieder geval een afvlakkend/afnemend groei bij het aantal patiënten die opgenomen (geweest) zijn in het ziekenhuis. Die is de afgelopen 6 dagen steeds rond 17-18% geweest en viel vandaag een flink stuk naar beneden, naar 9.5%.
Ik zeg precies wat jij zegt, alleen trek ik daar ook twee logische conclusies uit. Namelijk dat het aantal IC patiënten nog gaat stijgen en daarom de 1900 IC-bedden voor coronapatiënten niet genoeg gaan zijn en dat het RIVM dus te laat heeft gereageerd.quote:Als je dan aanneemt dat men eerst ziek wordt, dan opgenomen wordt in het ziekenhuis en dan pas een keer op een IC komt kan je dus ook aannemen dat het aantal nieuwe patiënten op de IC achterloopt op het aantal nieuwe opgenomen patiënten in het ziekenhuis. Dat zou dus ook betekenen dat de piek van het aantal nieuwe patiënten op de IC nog niet is geweest en dus nog moet komen.
Zit niet te kijken, wat zei ze precies?quote:Op woensdag 1 april 2020 21:46 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Je had het over ziekenhuisopnames. Daar zag RIVM een afvlakking. Als je nu ook kijkt naar die aflevering op NPO1. Een verpleegkundige op de afdeling stelt vraagtekens bij het RIVM, behoorlijk emotioneel ook.
Ook al is het waarschijnlijk van vorige week. Hoe kan het dat de praktijk en de berichtgeving van het RIVM zo veel verschillen..
quote:FIGURANTEN GEZOCHT
Voor aanstaande zaterdag of zondag ben ik op zoek naar een x aantal figuranten voor een video opnames in Leiden.
De figuranten worden vooral ingezet als:
- Lopende mensen in de stad
- Fietsende mensen in de stad
- Lopende mensen door het bos
Omdat met betrekking tot het coronavirus de stad hoogstwaarschijnlijk leeg is.
Willen we dit zien op te vullen met figuranten.
Het liefst figuranten in of uit de buurt van Leiden zelf.
Tenzij de capaciteit verder uitgebreid kan worden.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Pardon?
[..]
Lees dat stukje eens een paar keer hardop .....
En lees dan dit stukje nog een keer:
[..]
Ik zeg precies wat jij zegt, alleen trek ik daar ook twee logische conclusies uit. Namelijk dat het aantal IC patiënten nog gaat stijgen en daarom de 1900 IC-bedden voor coronapatiënten niet genoeg gaan zijn en dat het RIVM dus te laat heeft gereageerd.
Hoezo is dat paniekzaaien als ik het zeg, maar prima als jij het zegt? Reageer nou eens aub. inhoudelijk en laat dat gedeelte met persoonlijke aanvallen weg. Zo moeilijk is het niet.
quote:Op woensdag 1 april 2020 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
een oproep voor een groot aantal figuranten in Leiden. hoe bizar. voor 40 euro een beetje alle richtlijnen van het RIVM overboord gooien met kans op een boete van 400 euro.
[..]
quote:Omdat met betrekking tot het coronavirus de stad hoogstwaarschijnlijk leeg is.
Willen we dit zien op te vullen met figuranten.
Nou dan, ik roep dan toch ook niet dat het RIVM paniek aan het zaaien is. Het is juist fijn dat ze eindelijk wat meer vooruit kijken en ook communiceren dat het er boven gaat komen, ondanks alle opschaal mogelijkheden.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tenzij de capaciteit verder uitgebreid kan worden.
Overigens zegt het RIVM zelf ook dat het boven de IC-capaciteit gaat uitkomen.
Leuke 1 april grap.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
een oproep voor een groot aantal figuranten in Leiden. hoe bizar. voor 40 euro een beetje alle richtlijnen van het RIVM overboord gooien met kans op een boete van 400 euro.
[..]
Volgens mij is China pas vanaf vandaag de mild cases gaan melden? Het is inmiddels duidelijk dat China vanaf het begin al niet alles heeft meegenomen. Daarom kwam er ook in het begin door het WHO naar buiten dat 90% van de corona-patiënten koorts had, terwijl dit veel lager blijkt te liggen.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:00 schreef Fukushima het volgende:
Ik lees op het AD dat Amerika bewijs heeft dat China niet de daadwerkelijke cijfers heeft doorgegeven? Is dat hier al voorbij gekomen?
Heb het voor de verandering heel de dag druk gehad met werk.
https://www.bloomberg.com(...)tter_impression=truequote:Op woensdag 1 april 2020 22:00 schreef Fukushima het volgende:
Ik lees op het AD dat Amerika bewijs heeft dat China niet de daadwerkelijke cijfers heeft doorgegeven? Is dat hier al voorbij gekomen?
Heb het voor de verandering heel de dag druk gehad met werk. En ben hier niet geweest
Ah oke. Ja dan zou ik er ook van uit gaan.quote:Op woensdag 1 april 2020 21:51 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inschatting op basis van atypische symptomen, de verspreiding binnen mijn wintersportgroep, en advies van Oostenrijkse overheid aan mensen die in bepaalde bar waren geweest zich te melden.
Maar 100% zekerheid is er niet.
Joh van 14k besmetting op 1 dag en twee dagen later 2k tot en paar dagen later 400 kan natuurlijk ook niet.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:00 schreef Fukushima het volgende:
Heb het voor de verandering heel de dag druk gehad met werk. En ben hier niet geweest
Vond zelf nu niet zo veel mis met je post. Ja die 8% doortrekken is een beetje random, maar het zou zomaar kunnen inderdaad.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:01 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nou dan, ik roep dan toch ook niet dat het RIVM paniek aan het zaaien is. Het is juist fijn dat ze eindelijk wat meer vooruit kijken en ook communiceren dat het er boven gaat komen, ondanks alle opschaal mogelijkheden.
Dan is het toch geen hele gekke conclusie als ik zeg dat het RIVM te laat heeft ingegrepen? Dat heeft toch niks met paniekzaaien te maken. Als mensen in paniek raken door mijn posts moeten ze echt minder vaak in dit topic lezen denk ik
De eerste voorzichtig positieve tekenen zijn er als je naar ziekenhuisopnames kijkt, maar het gaat nog een tijd duren voordat we dit ook bij de IC's gaan zien en laat de IC's nou net het grootste struikelblok zijn in dit hele gebeuren ....
Die 8% was een beetje het gemiddelde van de afgelopen dagen qua stijging, vandaar dat ik dat gebruikte. Aangezien ik verwacht dat de afname achter loopt op de afname bij ziekenhuis opnames verwacht ik dus ook dat het niet zo hard gaat dalen de komende dagen.quote:Op woensdag 1 april 2020 22:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Vond zelf nu niet zo veel mis met je post. Ja die 8% doortrekken is een beetje random, maar het zou zomaar kunnen inderdaad.
Hope so!quote:Op woensdag 1 april 2020 22:03 schreef houdafstand het volgende:
Stichting NICE:
Totaal aantal (bewezen/verdachte) COVID-19 opnamen in de Nederlandse ICs op dit moment (d.w.z geen ontslagdatum bekend): 1110/40=1150
Vandaag was een goede dag.
Volhouden zo!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |