Misschien ben ik teveel glas is half leeg, maar de afgelopen dagen zijn we, als ik de getallen zo bekijk, tegen het plafond gestoot. Ziekenhuizen zijn veel kritischer geworden bij het opnemen van iemand op de IC. Kijken hoe dat nu gaat, nu er ietsje meer ruimte is.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:32 schreef houdafstand het volgende:
NOS:
1191 IC-patienten met coronavirus, toename lager dan verwacht
Op dit moment liggen er volgens het Landelijke Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding (LCPS) 1191 patiënten met het coronavirus op de intensive care. Dat zijn er 40 meer dan gisteren en minder dan verwacht. De afgelopen dagen steeg het aantal nieuwe bezette bedden telkens met ongeveer 100. Van de 1400 coronabedden zijn er nog zo'n 200 bedden voor coronapatiënten beschikbaar op dit moment.
Goed nieuws!
Die laatste dagen zijn nog niet compleet, is hier al meermaals aangegeven.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:32 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik zou je aanraden er niet over te piekeren en anders deze rapportage te lezen. Deze komt dagelijks uit: https://www.rivm.nl/sites(...)1%20april%202020.pdf
Ja ik ook! Het is gewoon leuk om naar te kijken. Duurt alleen wel erg lang. Hahaquote:Op woensdag 1 april 2020 18:24 schreef Vault-Boy het volgende:
Moet altijd wel lachen hoe de Jonge met de voorzitter omgaat.
Ja, klopt, de werkelijke oversterfte weten we pas achteraf.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:35 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan waren veel die mensen wel overleden aan een andere kwaal die ze al onder de leden hadden.
Dat mag je zijn.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat ben ik compleet met je oneens. Als men tot aan eind juni verwacht, mensen gemiddeld 23 dagen liggen, dan had niks ons kunnen redden.
Precies mijn gedachtenquote:Op woensdag 1 april 2020 18:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Misschien ben ik teveel glas is half leeg, maar de afgelopen dagen zijn we, als ik de getallen zo bekijk, tegen het plafond gestoot. Ziekenhuizen zijn veel kritischer geworden bij het opnemen van iemand op de IC. Kijken hoe dat nu gaat, nu er ietsje meer ruimte is.
quote:Op woensdag 1 april 2020 18:32 schreef houdafstand het volgende:
NOS:
1191 IC-patienten met coronavirus, toename lager dan verwacht
Op dit moment liggen er volgens het Landelijke Coördinatiecentrum Patiëntenspreiding (LCPS) 1191 patiënten met het coronavirus op de intensive care. Dat zijn er 40 meer dan gisteren en minder dan verwacht. De afgelopen dagen steeg het aantal nieuwe bezette bedden telkens met ongeveer 100. Van de 1400 coronabedden zijn er nog zo'n 200 bedden voor coronapatiënten beschikbaar op dit moment.
Goed nieuws!
Wat snappen mensen dan niet aan niet op vakantie gaan?quote:Op woensdag 1 april 2020 18:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, maar wel wanneer. Als je verwacht dat ze in mei komen en ze staan in april ineens massaal aan je deur heb je wel een probleem.
Mensen zijn altijd heel verbaasd dat de schoolvakanties hier heel anders vallen dan in NL.
Je kunt het degelijk deels voorspellen, zeker als de groei exponentieel is.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Niemand kan iets voorspellen, iedereen kan achteraf zeiken.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je kunt het degelijk deels voorspellen, zeker als de groei exponentieel is.
Zeker als je alles van af het begin goed gevolgd had dan had je het met zeker al kunnen zien aan komen , en zeker toen er enkele in Europa kwamen die het hadden ...quote:Op woensdag 1 april 2020 18:44 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Je kunt het degelijk deels voorspellen, zeker als de groei exponentieel is.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-bestrijden-a3995516quote:Wat als 2.400 bedden straks niet genoeg is? Daarvan zijn er sowieso 500 voor niet-coronapatiënten.
Dan komen er een aantal vragen op, zegt Kuipers. „Kun je nog verder uitbreiden? Kun je nog beter bepalen wie naar de IC moet en wie niet? Kun je je apparatuur anders inzetten? Kun je nog ergens anders apparatuur vandaan halen? Allemaal vragen die parallel onderzocht worden, waarbij je hoopt dat we daar wegblijven.”
Duitsland...quote:Op woensdag 1 april 2020 18:57 schreef houdafstand het volgende:
Ernst Kuipers in NRC vandaag:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-bestrijden-a3995516
Denk dat men vooral selectiever gaat zijn aan de poort en hopelijk heeft Duitsland nog wat capaciteit over met hun belachelijk hoge aantal IC-bedden.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:57 schreef houdafstand het volgende:
Ernst Kuipers in NRC vandaag:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-bestrijden-a3995516
Mogen we hopen. 3 vluchten per dag uit Spanje incoming zonder maatregelen is te gek voor woorden!quote:Op woensdag 1 april 2020 18:58 schreef houdafstand het volgende:
Morgen besluit over strengere controle vliegtuigpassagiers.
Yes.quote:Op woensdag 1 april 2020 18:35 schreef Fred het volgende:
[..]
Dan waren veel die mensen wel overleden aan een andere kwaal die ze al onder de leden hadden.
Wow, jij geeft de term pessimist weer kleurquote:Op woensdag 1 april 2020 18:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk je echt dat dat de piek was en nu het aantal gaat dalen?
Denk het niet. Verwacht dat ook wij nog op 500 á 600 doden p.d. komen, volgende week.
Voor als je je echt druk maakt, wellicht helpt het als je je realiseert dat de infrastructuur grotendeels behouden blijft, de wegen verdampen niet opeens bij een diepe recessie so to speak, kennis, technologie en arbeidspotentieel ook niet. Als een huis meer of minder waard is geworden in euro's dan wordt men daar vrolijk of chagrijnig van, maar het huis blijft gewoon hetzelfde. Economie is voornamelijk een vorm van organisatie, er zal flink gereorganiseerd en opnieuw opgestart moeten worden, dat wel. Er is kennis en ervaring genoeg om hier doorheen te komen so don't worry (too much).quote:Op woensdag 1 april 2020 18:15 schreef VersKers het volgende:
Ik merk dat ik mij steeds meer zorgen ga maken over de consequenties van deze crisis.
Onze economie lijkt in te storeten in de wanhoopspoging de EU te redden van de ondergang.
De BREXIT en de financiële pleuriszooi in het zuiden zijn hier de hoofdoorzaak van.
Dit virus is de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.
Het maakt ook eigenlijk niet eens meer uit of je meegaat in een conspiracy of dat de virus wel "heel" goed uitkwam, we wisten dat allemaal dat er weer een recessie zou komen van grote omvang.
De klap zal veel heftiger zijn dan toen in 2008. Ik ben bang dat we in een hele grote crisis terecht gaan komen met grote werkloosheidscijfers en onzerheden (tenzij iemand mij van het tegendeel kan bewijzen).
Niet te veel zorgen maken over zaken die je toch niet kunt veranderen. De EU redt zicht zelf wel of niet. Nederland zal blijvenquote:Op woensdag 1 april 2020 18:15 schreef VersKers het volgende:
Ik merk dat ik mij steeds meer zorgen ga maken over de consequenties van deze crisis.
Onze economie lijkt in te storeten in de wanhoopspoging de EU te redden van de ondergang.
De BREXIT en de financiële pleuriszooi in het zuiden zijn hier de hoofdoorzaak van.
Dit virus is de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen.
Het maakt ook eigenlijk niet eens meer uit of je meegaat in een conspiracy of dat de virus wel "heel" goed uitkwam, we wisten dat allemaal dat er weer een recessie zou komen van grote omvang.
De klap zal veel heftiger zijn dan toen in 2008. Ik ben bang dat we in een hele grote crisis terecht gaan komen met grote werkloosheidscijfers en onzerheden (tenzij iemand mij van het tegendeel kan bewijzen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |