abonnement Unibet Coolblue
pi_192373625
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192373637
Laatste post:
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:09 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Mooi ding. Maar wel iets boven budget. Wil er ong 150 aan uitgeven.
Van vrienden kreeg ik de Garmin forerunner 35 aanbevolen. Iemand van jullie die hiermee ervaring heeft?
pi_192374097
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:11 schreef Pinuts het volgende:
Laatste post:
[..]

Mooi ding. Maar wel iets boven budget. Wil er ong 150 aan uitgeven.
Van vrienden kreeg ik de Garmin forerunner 35 aanbevolen. Iemand van jullie die hiermee ervaring heeft?
De 35 is wel al best oud, maar zou voor jou prima kunnen zijn.

Ik heb de 45(s), en die bevalt prima. Geen fancy Spotify-playlists enzo, maar GPS en de optische HRM zijn volgens mij hetzelfde als de 645.
pi_192378953
Zo, bijna 140 kilometer gehardgeloopt deze maand. Dat was heel lang geleden. De laatste keer dat ik zo ver liep was in september 2018, toen ik voor een marathon trainde. Dus dat is wel weer lekker.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192379708
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:11 schreef Pinuts het volgende:
Laatste post:
[..]

Mooi ding. Maar wel iets boven budget. Wil er ong 150 aan uitgeven.
Van vrienden kreeg ik de Garmin forerunner 35 aanbevolen. Iemand van jullie die hiermee ervaring heeft?
De Polar M400 is wel binnen je budget. Heb daar vele kilometers met plezier mee gelopen.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 maart 2020 @ 21:18:22 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192379954
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:08 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

De Polar M400 is wel binnen je budget. Heb daar vele kilometers met plezier mee gelopen.
Die gebruik ik *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192385965
100 km voor de maand maart en de eerste kilometers voor april zijn al gemaakt. Loop nu maar vroeg in de morgen, dan heb niet zo'n moe gevoel krijg van het nauwelijks bewegen. De afstand naar bureau is nu tenslotte maar een paar meter in plaats van een paar kilometer. :D
  woensdag 1 april 2020 @ 10:32:22 #8
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192386774
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 21:08 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

De Polar M400 is wel binnen je budget. Heb daar vele kilometers met plezier mee gelopen.
Zijn bij de meeste webshops niet meer leverbaar geloof ik :D
pi_192387624
Als je INg hebt is de rentepunten winkel soms een mooie manier om een activity tracker te scoren.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_192393664
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

^O^

Net 8km gelopen, rustiger en meer ontspannen dan ooit, gewoon om vóór zaterdag nog even wat gelopen te hebben. Misschien dat ik het vrijdag ga proberen in plaats van zaterdag, want net leek ineens de hele wereld tien keer per dag z'n hond uit te moeten laten en zaterdag zal dat ongetwijfeld nog erger zijn :P
Ik ga zaterdag ook voor een HM. Ben bezig met m'n wekelijkse afstand op te schroeven.

Ik zag laatst een video van een hardloopkanaal op YouTube dat het niet wordt geadviseerd om runs te doen die meer dan 40% van je wekelijkse afstand zijn.
Kortom, als ik zaterdag een HM qua afstand wil lopen, moet dat eigenlijk in lijn zijn met ~50km per week?

Ik zit wekelijks tussen de 20 a 35. Dan zou ik dus nooit meer dan zo'n 15km per ronde mogen doen?
Cuz I'm Mr. Brightside
  Admin woensdag 1 april 2020 @ 16:42:40 #11
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_192393967
De regel die ik regelmatig lees is dat je per week niet meer dan 10% moet toevoegen aan je maximale afstand. Dat zal vast niet gelden als je een stapje terug doet en kleinere afstanden traint voordat je weer langer gaat lopen, maar als beginner moet je beginnen met een afstand, zeg een kilometer, en dus niet meteen de week erop voor 2 kilometer gaan.

En ik denk dat als je bijvoorbeeld een 5k gewend bent, je eigenlijk naar 5,5, dan 6,05, dan 6,65, et cetera moet gaan.

Ik hou me daar niet echt meer aan; ik ren op gevoel (en dus soms te veel, dus tja) en voeg gerust een keer iets meer toe om te testen hoe dat gaat. Maar misschien, als ik heel specifiek de regel zou volgen, dat ik wel netjes blessurevrij kan blijven. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_192395045
Met die 10% word volgensmij vooral de weekomvang bedoeld. Als je gemiddeld 25 km hardloopt, moet je de week erop niet ineens 35 kilometer in totaal gaan lopen.
pi_192397137
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 17:34 schreef Remco het volgende:
Met die 10% word volgensmij vooral de weekomvang bedoeld. Als je gemiddeld 25 km hardloopt, moet je de week erop niet ineens 35 kilometer in totaal gaan lopen.
Maar dan moet je die nog steeds per keer ook niet te veel verhogen. Je kan niet een week 5 x 5 km lopen en de week erop 1 x 25 km.
  woensdag 1 april 2020 @ 19:44:25 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192397370
Jaaaaaaaaaaaaaa ik was lekker bezig deze avond, dus heb ineens weer 9,6Km gelopen :D I'm back!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_192398885
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 10:32 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Zijn bij de meeste webshops niet meer leverbaar geloof ik :D
Zijn opvolger dan.. Ook mooi binnen budget.

https://www.decathlon.nl/(...)WTDM_rBoCWlEQAvD_BwE

@Pinuts
pi_192399010
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 20:56 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Zijn opvolger dan.. Ook mooi binnen budget.

https://www.decathlon.nl/(...)WTDM_rBoCWlEQAvD_BwE

@:Pinuts
Thanks. Ziet er ook wel strak uit!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2020 @ 21:24:56 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192399364
quote:
7s.gif Op woensdag 1 april 2020 16:28 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik zag laatst een video van een hardloopkanaal op YouTube dat het niet wordt geadviseerd om runs te doen die meer dan 40% van je wekelijkse afstand zijn.
RIP @rechtsedirecte die nu 800+ kilometer per week moet lopen voor hij volgens dat schema de Tahoe200 kan doen.

Dat met die percentages en afstanden en alles is toch ook niet meer dan een beetje een richtlijn en houvast? Uiteindelijk lijkt me dat je gewoon moet lopen wat voor jou werkt (wat je met behulp van zo'n richtlijn misschien makkelijker kunt ontdekken).

Als ik twee keer in de week loop, loop ik vaak een keer zo'n 15-20km en een keer ongeveer 8-10km, maar met zo'n 40%-ding zou dat niet kunnen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192399553
Die regels zijn ook niet om te zeggen: dit MAG niet en dit MAG wel.. maar het zijn wel handige richtlijnen om je trainingsschema optimaal in te richten. Als je wekelijks 50km loopt, verteer je die HM in het weekend beter dan als je wekelijks 30km loopt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2020 @ 21:40:54 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192399644
We zullen zien zaterdag, ik heb de afgelopen weken twee keer meer dan 30km gelopen maar de 22km een week of drie geleden verteerde ik prima. Ach, er zit ook geen verplichting aan verder, ik ga gewoon lopen en we zien het wel :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192399950
Ekiden afgelast. En die zou 4 juli zijn. Lijkt me wel logisch als je de prognoses ziet van hoe het verdere verloop is van de Coronacrisis. Of de zon (UV-straling) zou het gehoopte effect moeten hebben de komende maanden, wat nog maar de vraag is omdat niemand dat echt weet.

Misschien blijven we wel in deze situatie zitten totdat er een vaccin in massaproductie gaat. In dat geval zijn we er mogelijk pas in de herfst van volgend jaar vanaf. Onwerkelijk.
pi_192400187
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2020 19:44 schreef SEMTEX het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaa ik was lekker bezig deze avond, dus heb ineens weer 9,6Km gelopen :D I'm back!
Goed nieuws! *O*

Hier ook goed nieuws. Vandaag voor het eerst sinds 10 dagen weer gelopen, en het ging zooooooo veel beter dan het loopje met Zwabber. :P
Dacht ik toen nog dat ik gelijk gestraft werd met een slechte conditie omdat ik de week ervoor slechts 1 keer had gelopen, bleek het dus gewoon een griepje te zijn.
Na een week isolatie bleek het spiergeheugen nog prima te zijn. Eén van de snellere trainingen op mijn standaardparcours. :D
pi_192400230
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:57 schreef Zwabberhark het volgende:
Ekiden afgelast. En die zou 4 juli zijn. Lijkt me wel logisch als je de prognoses ziet van hoe het verdere verloop is van de Coronacrisis. Of de zon (UV-straling) zou het gehoopte effect moeten hebben de komende maanden, wat nog maar de vraag is omdat niemand dat echt weet.

Misschien blijven we wel in deze situatie zitten totdat er een vaccin in massaproductie gaat. In dat geval zijn we er mogelijk pas in de herfst van volgend jaar vanaf. Onwerkelijk.
Dat kan helemaal niet, dat past niet in mijn agenda. :(
Begin nu toch wel te vrezen voor mijn zomerprogramma. Killybegs, Chamonix ;(
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 april 2020 @ 22:42:54 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192400956
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:57 schreef Zwabberhark het volgende:
Ekiden afgelast. En die zou 4 juli zijn. Lijkt me wel logisch als je de prognoses ziet van hoe het verdere verloop is van de Coronacrisis. Of de zon (UV-straling) zou het gehoopte effect moeten hebben de komende maanden, wat nog maar de vraag is omdat niemand dat echt weet.

Misschien blijven we wel in deze situatie zitten totdat er een vaccin in massaproductie gaat. In dat geval zijn we er mogelijk pas in de herfst van volgend jaar vanaf. Onwerkelijk.
Als we er dan uit komen kan half Nederland marathons lopen _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 2 april 2020 @ 02:43:31 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_192403328
quote:
2s.gif Op woensdag 1 april 2020 19:44 schreef SEMTEX het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaa ik was lekker bezig deze avond, dus heb ineens weer 9,6Km gelopen :D I'm back!
Ik heb ook 9.6km gelopen! Compleet per ongeluk door een verkeerde afslag te nemen... dus het duurde wat langer voor ik thuis was dan gepland. Yay voor camelbags.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 2 april 2020 @ 02:47:13 #25
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_192403339
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:57 schreef Zwabberhark het volgende:
Ekiden afgelast. En die zou 4 juli zijn. Lijkt me wel logisch als je de prognoses ziet van hoe het verdere verloop is van de Coronacrisis. Of de zon (UV-straling) zou het gehoopte effect moeten hebben de komende maanden, wat nog maar de vraag is omdat niemand dat echt weet.
Met 55 besmettingen op Aruba, waar het overdag toch redelijk zonnig is, denk ik niet dat het virus zich gaat terug trekken in de zomer.

Er gaat een gerucht dat we hier tm 20 april in lock down zitten, UV straling of niet.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 2 april 2020 @ 09:17:20 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192405911
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 02:43 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik heb ook 9.6km gelopen! Compleet per ongeluk door een verkeerde afslag te nemen... dus het duurde wat langer voor ik thuis was dan gepland. Yay voor camelbags.
Blijf je daar trouwens voor langere tijd?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_192410089
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 02:47 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Met 55 besmettingen op Aruba, waar het overdag toch redelijk zonnig is, denk ik niet dat het virus zich gaat terug trekken in de zomer.

Er gaat een gerucht dat we hier tm 20 april in lock down zitten, UV straling of niet.
Hier komt de UV-index onder maximale omstandigheden tot 8 (in de zomer), heb je enig idee hoe hoog die momenteel bij jullie is? Qua temperatuur is het eigenlijk altijd 32 graden of zo bij jullie denk ik en 's nachts een graad of 25?
pi_192410125
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 22:10 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat kan helemaal niet, dat past niet in mijn agenda. :(
Begin nu toch wel te vrezen voor mijn zomerprogramma. Killybegs, Chamonix ;(
Killybegs... Ik heb echt geen flauw idee of dat doorgaat, maar als het virus niet door warmer weer kapot gaat dan kan het bijna niet.
pi_192410690
Normaal doe ik wielrennen en voetballen, net sinds een jaar weer hardgelopen.
Toch best pittig :P
pi_192410814
Ik kwam vanochtend twee hardlopers tegen die samen aan het lopen waren, met netjes anderhalve meter ertussen.

Dan kom je er dus niet langs op een fietspad.

Ga dan achter elkaar lopen mensen |:(
pi_192410826
Verder heb ik wel lekker gelopen. Ik denk erover om vaker mijn rondje van 10 km te doen, want dieper in het bos, waar je met de 5 km niet komt, is het stukken rustiger. Maar ik wil ook proberen om vroeger te gaan. Ik ben nu ergens rond 8:15-8:30 in het bos, maar dat kan wel vroeger.
pi_192411100
Die 55 besmettingen kunnen natuurlijk ook nog grotendeels 'geïmporteerd' zijn van toen er nog toerisme was.. het is vooral de vraag hoe snel het virus zich verspreidt bij hogere temperaturen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 april 2020 @ 14:48:55 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192411669
Zo, half uurtje relatief rustig op de hometrainer gehad, na zo'n 35 minuten wat harder (maar met vrij lichte weerstand) op maandag en woensdag en 8km rustig lopen op dinsdag. Morgen hooguit een stukje wandelen en dan moet ik wel klaar zijn voor zaterdag. Ik begin bijna zenuwachtig te worden, alsof het echte evenement er gewoon is :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192411773
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:58 schreef Tele6 het volgende:
Verder heb ik wel lekker gelopen. Ik denk erover om vaker mijn rondje van 10 km te doen, want dieper in het bos, waar je met de 5 km niet komt, is het stukken rustiger. Maar ik wil ook proberen om vroeger te gaan. Ik ben nu ergens rond 8:15-8:30 in het bos, maar dat kan wel vroeger.
Ik heb hier hetzelfde, een stuk dieper in het bos is toch altijd wel prettig en lekker rustig. Vanmiddag ga ik nog weer ff voor een rondje van een KM of 10 over de Sallandse Heuvelrug.
  donderdag 2 april 2020 @ 15:22:51 #35
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_192412244
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 09:17 schreef SEMTEX het volgende:
Blijf je daar trouwens voor langere tijd?
Dat was wel het plan, ben bezig met emmigratie/immigratie.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 2 april 2020 @ 15:33:16 #36
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_192412432
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:09 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Hier komt de UV-index onder maximale omstandigheden tot 8 (in de zomer), heb je enig idee hoe hoog die momenteel bij jullie is? Qua temperatuur is het eigenlijk altijd 32 graden of zo bij jullie denk ik en 's nachts een graad of 25?
Mijn UV-index zegt dat het nu 3 is (tis wat bewolkt). Maar als ik ga kijken online kom ik 12 tegen, dus das vrij fors. En die temperaturen kloppen wel, Gister heb ik met een gemiddelde temperatuur van 29 graden gelopen.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Die 55 besmettingen kunnen natuurlijk ook nog grotendeels 'geïmporteerd' zijn van toen er nog toerisme was.. het is vooral de vraag hoe snel het virus zich verspreidt bij hogere temperaturen.
Ja, dat waren de eerste 5, nr 6 en 7 waren lokale besmettingen. Daarna is het allemaal van lokale besmettingen gekomen. Mijn vermoeden is dat nu 20% import is en de overige 80 lokaal.

Ik ga er wel vanuit dat als je buiten bent dat de zon en de UV straling het gros van het virus dood, maar op Aruba kennen ze ook airco. Maar we weten simpelweg niet waar de mensen zich bevonden ten tijde van de besmetting. Of de overheid weet het, maar zegt het niet.

Dus hoewel ik hoop dat het weer invloed heeft op, ga ik er ook vanuit dat het ondanks een blazende zon alsnog risicovol is.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  donderdag 2 april 2020 @ 15:55:58 #37
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192412782
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:22 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat was wel het plan, ben bezig met emmigratie/immigratie.
Wat tof!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 2 april 2020 @ 20:04:17 #38
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_192417118
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

RIP @:rechtsedirecte die nu 800+ kilometer per week moet lopen voor hij volgens dat schema de Tahoe200 kan doen.

Ik hou me tot nu toe nog, waarschijnlijk tegen beter weten in, aan mijn schema
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_192418829
quote:
10s.gif Op woensdag 1 april 2020 21:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

RIP @:rechtsedirecte die nu 800+ kilometer per week moet lopen voor hij volgens dat schema de Tahoe200 kan doen.
_O-

Mensen die geen 800km per week lopen :')

Over afstanden gesproken, ik ga best lekker so far. Kleine 330km op de teller dit jaar. Target van 1000 is goed haalbaar en wellicht kunnen we het nog bijstellen.

Eigenlijk zou ik heel graag Rotterdam dit najaar willen lopen. Ik baal er zo van dat het al volledig is uitverkocht.
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator donderdag 2 april 2020 @ 21:25:54 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_192418966
quote:
7s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:19 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

_O-

Mensen die geen 800km per week lopen :')

Over afstanden gesproken, ik ga best lekker so far. Kleine 330km op de teller dit jaar. Target van 1000 is goed haalbaar en wellicht kunnen we het nog bijstellen.

Eigenlijk zou ik heel graag Rotterdam dit najaar willen lopen. Ik baal er zo van dat het al volledig is uitverkocht.
Dr gaan echt nog wel startnummers vrijkomen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_192419195
Misschien mijn nummer wel..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192421867
Vandaag m'n horloge teruggekregen van de reparatie. Geen idee wat ze gedaan hebben, maar volgens mij is het gewoon een helemaal nieuwe?
Morgen maar eens testen of ik weer een normale hartslag heb. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_192424772
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 21:25 schreef Guppy het volgende:

[..]

Dr gaan echt nog wel startnummers vrijkomen :)
Hoe werkt dat precies?
Kun je dan je eigen naam erop laten zetten? Als man rondlopen met bijvoorbeeld Destiny zie ik niet helemaal zitten :@
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_192424936
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:56 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies?
Kun je dan je eigen naam erop laten zetten? Als man rondlopen met bijvoorbeeld Destiny zie ik niet helemaal zitten :@
Als de startnummers al gedrukt zijn is daar niets meer aan te doen, maar een stift doet wonderen. Je kan altijd je startnummer op naam zetten zodat iig je in de uitslagen in de juiste categorie en onder je eigen naam terug te vinden bent.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_192425137
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:56 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies?
Kun je dan je eigen naam erop laten zetten? Als man rondlopen met bijvoorbeeld Destiny zie ik niet helemaal zitten :@
Wat boeit dat nou?
Zit er nu soms ook over te denken om een unieke najaarsmarathon in Rotterdam te lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 3 april 2020 @ 08:43:40 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192425247
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 april 2020 08:32 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Wat boeit dat nou?
Zit er nu soms ook over te denken om een unieke najaarsmarathon in Rotterdam te lopen.
Ik weet niet of ik het haal, maar bij mij kriebelt het ook. Zijn er nog startnummers over dan?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_192426301
Misschien nu niet. Maar die komen wel vrij weer hoor. Maak ik me niet zo druk om. En zeker als je het niet erg vindt om met Madelief op je buik te lopen, komt het wel goed.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192427111
Ik heb blaren op de topjes van al mijn tenen van mijn rechtervoet, behalve mijn grote teen. Ik snap er echt niks van, het is niet alsof ik op de puntjes van mijn tenen loop of zo :')
Iemand ervaring hiermee?

Ik heb andere sokken geprobeerd, maar dat lijkt weinig verschil te maken.
Mijn rechtervoet heeft iets meer ruimte in de schoen, want hij is wat kleiner dan de linkervoet. Maar ik heb de veters strak zat zitten (het patroontje van mijn sok stond in mijn voet na de 10k gisteren, oeps).
  vrijdag 3 april 2020 @ 11:03:49 #49
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192427330
Langzaam hardlopen O+

https://www.runnersworld.(...)t=langzaam%20trainen

Moet het toch nog wat vaker doen :Y Morgen maar eens oefenen met een extra lange duurloop
F means you're fucked
pi_192429550
Vanaf zondag krijgen we weer 6 maanden zomer met van tijd tot tijd van die onvermijdelijke walgelijke hitte, dus het hardloopseizoen eindigt voor mij binnenkort.
pi_192429757
Als we weer vrijelijk naar buiten mogen dan is elke hardloopmeter, vooral samen/bij een wedstrijd toch feestvieren? Hoe langzaam die dan ook gaat door al dan niet hitte?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 3 april 2020 @ 13:40:40 #52
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192429874
Ik vind hitte (30+) echt verschrikkelijk, maar op de een of andere manier vind ik hardlopen dan juist wel weer een interessante uitdaging :P

Nu ik ook in winters door blijf lopen moet het in zomers natuurlijk ook w/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192430151
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:19 schreef Zwabberhark het volgende:
Vanaf zondag krijgen we weer 6 maanden zomer met van tijd tot tijd van die onvermijdelijke walgelijke hitte, dus het hardloopseizoen eindigt voor mij binnenkort.
Heerlijk! Ik vind het altijd prettig om in de zomerzon te rennen :). Te warm is ook niet goed.. Maar dat is hooguit een paar weken.
pi_192430462
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Als we weer vrijelijk naar buiten mogen dan is elke hardloopmeter, vooral samen/bij een wedstrijd toch feestvieren? Hoe langzaam die dan ook gaat door al dan niet hitte?
Ik word ziek in de volle zon, dus ik blijf dan sowieso zoveel mogelijk binnen.
pi_192430910
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 april 2020 09:49 schreef mosselmossel het volgende:
Misschien nu niet. Maar die komen wel vrij weer hoor. Maak ik me niet zo druk om. En zeker als je het niet erg vindt om met Madelief op je buik te lopen, komt het wel goed.
Toch weer jammer dit.

Gelukkig bepaal ik zelf wel waar ik me druk om maak :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 14:52:04 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_192431172
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:38 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Toch weer jammer dit.

Gelukkig bepaal ik zelf wel waar ik me druk om maak :)
Persoonlijk maak ik me daar ook helemáál niet druk om, maar als je dat vervelend vind, plak je de naam op het nummer af en stift je je eigen naam erop :) en dan is je probleem weg
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_192431199
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:52 schreef Guppy het volgende:

[..]

Persoonlijk maak ik me daar ook helemáál niet druk om, maar als je dat vervelend vind, plak je de naam op het nummer af en stift je je eigen naam erop :) en dan is je probleem weg
Ik kan me voorstellen dat het je weinig doet. Maar ik vind het leuk om een foto achteraf in een lijstje te hebben staan als herinnering. En dan is het gewoon leuker om je eigen naam op je startbewijs te zien staan :s)
Maar jouw oplossing en die van Guard zijn idd prima alternatieven ^O^
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 3 april 2020 @ 15:10:14 #58
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192431417
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:03 schreef YUR het volgende:

[..]

Volgens mij kan mijn Garmin Forerunner 645 Music dat allemaal. Kun je zelfs nog afspeellijsten van Spotify mee synchroniseren en met BT oordoppen daar je herrie luisteren 👍
Moet zeggen dat dat bluetooth mij een beetje teleurstelt. Heb zelf goede draadloze oordoppen van Roflstone gekocht. Om mee te sporten perfect, ze vallen ook totaal niet snel uit je oren. Maar toch als ik buiten ga hardlopen hapert de muziek regelmatig. Als dat soms een paar seconden duurt is het niet zo erg, maar dit kan wel storend zijn. Dan is hapert hij dus lange stukken achter elkaar, en als je iets niet wil tijdens het hardlopen is je ergens druk over lopen maken. Niet goed voor je motivatie ook. Zowel tijdens het lopen met mijn hardloop horloge (die ook spotify kan afspelen) als hardlopen met mn telefoon had ik er last van.

Straks toch maar weer hardlopen met mn telefoon erbij en oordopjes met draad. Dat werkte altijd perfect, alleen was ik graag draadloos gaan lopen zonder telefoon, en muziek puur afspelende met mn horloge. Maar helaas, bluetooth is natuurlijk niet helemaal waterdicht.
pi_192431818
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 07:56 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies?
Kun je dan je eigen naam erop laten zetten? Als man rondlopen met bijvoorbeeld Destiny zie ik niet helemaal zitten :@
Dat lijkt mij dan weer juist wel leuk en levert leuke aanmoedigingen op.
pi_192431864
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 april 2020 14:54 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het je weinig doet. Maar ik vind het leuk om een foto achteraf in een lijstje te hebben staan als herinnering. En dan is het gewoon leuker om je eigen naam op je startbewijs te zien staan :s)
Maar jouw oplossing en die van Guard zijn idd prima alternatieven ^O^
Photoshop ;)
pi_192431876
Startnummer namen aanpassen kan nog tot 3 weken vtv of zo. No worries!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 15:55:04 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_192432102
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:10 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Moet zeggen dat dat bluetooth mij een beetje teleurstelt. Heb zelf goede draadloze oordoppen van Roflstone gekocht. Om mee te sporten perfect, ze vallen ook totaal niet snel uit je oren. Maar toch als ik buiten ga hardlopen hapert de muziek regelmatig. Als dat soms een paar seconden duurt is het niet zo erg, maar dit kan wel storend zijn. Dan is hapert hij dus lange stukken achter elkaar, en als je iets niet wil tijdens het hardlopen is je ergens druk over lopen maken. Niet goed voor je motivatie ook. Zowel tijdens het lopen met mijn hardloop horloge (die ook spotify kan afspelen) als hardlopen met mn telefoon had ik er last van.

Straks toch maar weer hardlopen met mn telefoon erbij en oordopjes met draad. Dat werkte altijd perfect, alleen was ik graag draadloos gaan lopen zonder telefoon, en muziek puur afspelende met mn horloge. Maar helaas, bluetooth is natuurlijk niet helemaal waterdicht.
BT + iPhone + Aftershokz gaat feilloos hier. Maar goed, da's via een telefoon en niet via een horloge
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_192432466
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:19 schreef Zwabberhark het volgende:
Vanaf zondag krijgen we weer 6 maanden zomer met van tijd tot tijd van die onvermijdelijke walgelijke hitte, dus het hardloopseizoen eindigt voor mij binnenkort.
Ik kan als het goed is morgen m’n eerste eckte racefiets ophalen, daarvoor is zomer wel fijn.
pi_192433910
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:16 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik kan als het goed is morgen m’n eerste eckte racefiets ophalen, daarvoor is zomer wel fijn.
Fietsen is inderdaad wel beter! Wat voor fiets had je dan toen je dwars door Engeland crosste?
pi_192434197
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:10 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Moet zeggen dat dat bluetooth mij een beetje teleurstelt. Heb zelf goede draadloze oordoppen van Roflstone gekocht. Om mee te sporten perfect, ze vallen ook totaal niet snel uit je oren. Maar toch als ik buiten ga hardlopen hapert de muziek regelmatig. Als dat soms een paar seconden duurt is het niet zo erg, maar dit kan wel storend zijn. Dan is hapert hij dus lange stukken achter elkaar, en als je iets niet wil tijdens het hardlopen is je ergens druk over lopen maken. Niet goed voor je motivatie ook. Zowel tijdens het lopen met mijn hardloop horloge (die ook spotify kan afspelen) als hardlopen met mn telefoon had ik er last van.

Straks toch maar weer hardlopen met mn telefoon erbij en oordopjes met draad. Dat werkte altijd perfect, alleen was ik graag draadloos gaan lopen zonder telefoon, en muziek puur afspelende met mn horloge. Maar helaas, bluetooth is natuurlijk niet helemaal waterdicht.
Ik heb zelf ook rolfstone oortjes en ik vind ze ook heerlijk om mee te sporten. Wel valt af en toe het linker oor voor een paar seconde stil. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is of dat beide oortjes stil vallen ?
pi_192434386
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 17:51 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Fietsen is inderdaad wel beter! Wat voor fiets had je dan toen je dwars door Engeland crosste?
Een crossfiets. Die heb ik nog steeds trouwens, maar is heel saai op asfalt. Aangezien ik toch voorlopig niet op (fiets)vakantie kan (ik zou eigenlijk maandag naar Duitsland) en ik mezelf om andere redenen zielig vond heb ik een kilometervreter voor asfalt gekocht.
  Forum Admin vrijdag 3 april 2020 @ 18:55:53 #67
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192435017
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 10:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb blaren op de topjes van al mijn tenen van mijn rechtervoet, behalve mijn grote teen. Ik snap er echt niks van, het is niet alsof ik op de puntjes van mijn tenen loop of zo :')
Iemand ervaring hiermee?

Ik heb andere sokken geprobeerd, maar dat lijkt weinig verschil te maken.
Mijn rechtervoet heeft iets meer ruimte in de schoen, want hij is wat kleiner dan de linkervoet. Maar ik heb de veters strak zat zitten (het patroontje van mijn sok stond in mijn voet na de 10k gisteren, oeps).
Ja ervaring mee. Geen oplossing gevonden vooralsnog. Insmeren met vaseline helpt me iets. Inmiddels heb ik er vrede mee.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192435041
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:55 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ja ervaring mee. Geen oplossing gevonden vooralsnog. Insmeren met vaseline helpt me iets. Inmiddels heb ik er vrede mee.
Goed om te horen dat ik niet de enige ben, wel jammer dat je niet weet waar het van komt.
Ik heb er ook geen enorme last van :Y
  Forum Admin vrijdag 3 april 2020 @ 19:00:36 #69
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192435085
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:57 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Goed om te horen dat ik niet de enige ben, wel jammer dat je niet weet waar het van komt.
Ik heb er ook geen enorme last van :Y
Met een beetje pech komt de blaar onder je nagel, die wordt dan zwart en valt er vanzelf een keer af en dan is het weer even goed.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192435123
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:00 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Met een beetje pech komt de blaar onder je nagel, die wordt dan zwart en valt er vanzelf een keer af en dan is het weer even goed.
Dat heb ik inderdaad al een keer gehad. Zeer charmant.
Nu lijken de blaren iets meer op de top van de teen te zitten ipv bij de nagel, maar ik weet niet wat ze doen als ze groter worden.
  Forum Admin vrijdag 3 april 2020 @ 19:12:42 #71
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192435286
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:03 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad al een keer gehad. Zeer charmant.
Nu lijken de blaren iets meer op de top van de teen te zitten ipv bij de nagel, maar ik weet niet wat ze doen als ze groter worden.
Ohja, vijlen doe ik ook wel als ik er aan denk, eelt/dode huid weghalen als de blaar over is.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 19:23:25 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_192435457
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:16 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik kan als het goed is morgen m’n eerste eckte racefiets ophalen, daarvoor is zomer wel fijn.
Wat tof! Wat voor een? :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_192435990
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:23 schreef Guppy het volgende:

[..]

Wat tof! Wat voor een? :)
Een Cannondale Synapse! Nog steeds een relaxte fiets, maar ik ben dan ook een relaxte fietser 8-)

Morgen eerst een duurloopje, dan een stukje doorrijden om m’n fiets op te halen en dan morgenmiddag misschien al uitproberen.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:31:30 #74
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192437731
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 15:55 schreef Guppy het volgende:

[..]

BT + iPhone + Aftershokz gaat feilloos hier. Maar goed, da's via een telefoon en niet via een horloge
Aftershokz kende ik niet, is dat een app die je kunt downloaden waardoor Bluetooth wellicht stabieler is? Ik heb een Samsung Galaxy S9 plus.

En gebruik je dan Spotify? Wellicht dat het daar aan ligt. Heb een paar gedowloade afspeellijsten in de bibliotheek. Misschien moet ik het nog wat vaker proberen. Via horloge viel het geluid vrij snel weg en kreeg ik niet meer aan. En telefoon was het geluid soms goed, en dan weer even minder etc etc.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:33:50 #75
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192437768
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 18:09 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook rolfstone oortjes en ik vind ze ook heerlijk om mee te sporten. Wel valt af en toe het linker oor voor een paar seconde stil. Ik weet niet of dat bij jou ook zo is of dat beide oortjes stil vallen ?
Zijn inderdaad heerlijke draadloze oordopjes. En eigenlijk werken ze altijd goed, behalve als ik ga hardlopen. Bij mij vallen ze wel beide af en toe stil.

Maar voor 100 euro echt heel goed spul hoor! Alleen had ze grotendeels voor het hardlopen gekocht eigenlijk.
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:39:57 #76
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192437859
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 13:19 schreef Zwabberhark het volgende:
Vanaf zondag krijgen we weer 6 maanden zomer met van tijd tot tijd van die onvermijdelijke walgelijke hitte, dus het hardloopseizoen eindigt voor mij binnenkort.
O, echt waar? Wat jammer zeg...

Voor mij begint het hardloop seizoen nu pas. Bij 30 a 35 graden loop ik zelfs graag op het heetst van de dag. Mijn seizoen zal wel weer ergens in oktober eindigen.

Ik liep in oktober de 10km in 46 minuten. En nu liep ik vandaag weer (bijna) voor het eerst, en kreeg er met moeite 7.5km in 41.5 minuten uitgeperst 😊. Vreselijk lastig dat opnieuw beginnen. Wilde 2 weken geleden eigenlijk al beginnen, alleen kreeg de motivatie niet op orde.
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 21:52:39 #77
155227 crew  Guppy
dus
pi_192438068
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:31 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Aftershokz kende ik niet, is dat een app die je kunt downloaden waardoor Bluetooth wellicht stabieler is? Ik heb een Samsung Galaxy S9 plus.

En gebruik je dan Spotify? Wellicht dat het daar aan ligt. Heb een paar gedowloade afspeellijsten in de bibliotheek. Misschien moet ik het nog wat vaker proberen. Via horloge viel het geluid vrij snel weg en kreeg ik niet meer aan. En telefoon was het geluid soms goed, en dan weer even minder etc etc.
Nee, Aftershokz is het merk oortjes wat ik gebruik. En dan gewoon radio via Bluetooth:)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 3 april 2020 @ 21:55:28 #78
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192438122
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 21:52 schreef Guppy het volgende:

[..]

Nee, Aftershokz is het merk oortjes wat ik gebruik. En dan gewoon radio via Bluetooth:)
Oke, thanks!
  Moderator vrijdag 3 april 2020 @ 22:11:06 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_192438391
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 19:52 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Een Cannondale Synapse! Nog steeds een relaxte fiets, maar ik ben dan ook een relaxte fietser 8-)

Morgen eerst een duurloopje, dan een stukje doorrijden om m’n fiets op te halen en dan morgenmiddag misschien al uitproberen.
Ik vind m cool! Maak je een foto als ie er is?? :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2020 @ 08:36:20 #80
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192443007
Race day.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192446624
Net weer even gelopen een uurtje..heb het idee dat mijn hartslag nogal hoog ligt 165/175...
Hoe zit dat bij jullie...
Ik zwaai naar dieren.
pi_192446653
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:43 schreef Geerd het volgende:
Net weer even gelopen een uurtje..heb het idee dat mijn hartslag nogal hoog ligt 165/175...
Hoe zit dat bij jullie...
Dat is voor iedereen weer anders. Niet te vergelijken. Al lijkt 175 me wel te hoog voor een duurloopje. Maar goed, het is echt bij iedereen anders.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192446664
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:46 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat is voor iedereen weer anders. Niet te vergelijken. Al lijkt 175 me wel te hoog voor een duurloopje. Maar goed, het is echt bij iedereen anders.
Misschien toch wat rustiger beginnen ...
Ik zwaai naar dieren.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2020 @ 13:48:00 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192446665
Rustiger lopen, dan is je hartslag lager :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192446781
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Rustiger lopen, dan is je hartslag lager :P
Idd maar eens proberen volgende keer...
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 4 april 2020 @ 13:59:42 #86
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192446785
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:43 schreef Geerd het volgende:
Net weer even gelopen een uurtje..heb het idee dat mijn hartslag nogal hoog ligt 165/175...
Hoe zit dat bij jullie...
Vandaag lekker rustig duurloopje gedaan, gemiddelde hartslag was 135. Max zit tegen de 190 aan.
Maar daar is een duurloopje dan ook voor :Y
F means you're fucked
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2020 @ 14:05:25 #87
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192446855
Goed, halve marathon van Nunspeet uiteraard afgelast, maar ik heb ervoor getraind en dus heb ik vandaag een halve marathon in Nunspeet gelopen. Net zoals tijdens mijn 'test' van een maand geleden heb ik mijn horloge ingesteld op 22km ipv 21,1km, want dan weet ik met de mogelijke onnauwkeurigheid wat GPS betreft in elk geval wel min of meer zeker dat ik een HM gelopen heb. Mijn doel was om voor 6:00/km te gaan, dus 2:12 uur voor 22km, hoewel ik stiekem ook wel onder de 2:10 wilde proberen - als ik maar gewoon tot en met het einde zou hardlopen.

In het begin moest ik even een beetje in mijn ritme komen, maar uiteindelijk ging het erg goed. Vier van de 22 kilometers gingen níet onder de zes minuten, en zoals in de spoiler is te zien zaten die er maar net boven en zaten ze allemaal in de eerste zeven kilometer. Daarna ging het tempo langzaam maar zeker omhoog, waarbij ik mijn hartslag ook in de gaten hield: als het te snel omhoog ging, nam ik wat gas terug. Pas in de laatste paar kilometer werd het toch wel lastig en de laatste 3-4 kilometer waren echt even flink doorbijten, maar het lukte en volgens Polar zat ik op 22km na 2:08.17 uur (en op HM na 2:03.25 uur, wat een dikke minuut sneller is dan mijn officiële Amersfoorttijd van vorig jaar). Ik ben blij en voldaan en moe *O*

Kilometertijden en grafiekjes voor de liefhebber en omdat waarom niet. De snelheid gaat vooral flink op en neer omdat de GPS er in het bos schijnbaar wat moeite mee had soms, ik kan inmiddels wel aanvoelen dat mijn tempo op veel stukken echt niet van 8.5 km/u naar 11.5 km/u schommelde zoals Polar suggereerde :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192446899
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:05 schreef heywoodu het volgende:
Goed, halve marathon van Nunspeet uiteraard afgelast, maar ik heb ervoor getraind en dus heb ik vandaag een halve marathon in Nunspeet gelopen. Net zoals tijdens mijn 'test' van een maand geleden heb ik mijn horloge ingesteld op 22km ipv 21,1km, want dan weet ik met de mogelijke onnauwkeurigheid wat GPS betreft in elk geval wel min of meer zeker dat ik een HM gelopen heb. Mijn doel was om voor 6:00/km te gaan, dus 2:12 uur voor 22km, hoewel ik stiekem ook wel onder de 2:10 wilde proberen - als ik maar gewoon tot en met het einde zou hardlopen.

In het begin moest ik even een beetje in mijn ritme komen, maar uiteindelijk ging het erg goed. Vier van de 22 kilometers gingen níet onder de zes minuten, en zoals in de spoiler is te zien zaten die er maar net boven en zaten ze allemaal in de eerste zeven kilometer. Daarna ging het tempo langzaam maar zeker omhoog, waarbij ik mijn hartslag ook in de gaten hield: als het te snel omhoog ging, nam ik wat gas terug. Pas in de laatste paar kilometer werd het toch wel lastig en de laatste 3-4 kilometer waren echt even flink doorbijten, maar het lukte en volgens Polar zat ik op 22km na 2:08.17 uur (en op HM na 2:03.25 uur, wat een dikke minuut sneller is dan mijn officiële Amersfoorttijd van vorig jaar). Ik ben blij en voldaan en moe *O*

Kilometertijden en grafiekjes voor de liefhebber en omdat waarom niet. De snelheid gaat vooral flink op en neer omdat de GPS er in het bos schijnbaar wat moeite mee had soms, ik kan inmiddels wel aanvoelen dat mijn tempo op veel stukken echt niet van 8.5 km/u naar 11.5 km/u schommelde zoals Polar suggereerde :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo dan !! 22km...2x mijn rondje en nog 2 km...pfff uurtje vind ik wel mooi..hoelang heb je gedaan voordat je 22km kon lopen / Laat staan een hele marathon...
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:12:59 #89
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192446941
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:05 schreef heywoodu het volgende:
Goed, halve marathon van Nunspeet uiteraard afgelast, maar ik heb ervoor getraind en dus heb ik vandaag een halve marathon in Nunspeet gelopen. Net zoals tijdens mijn 'test' van een maand geleden heb ik mijn horloge ingesteld op 22km ipv 21,1km, want dan weet ik met de mogelijke onnauwkeurigheid wat GPS betreft in elk geval wel min of meer zeker dat ik een HM gelopen heb. Mijn doel was om voor 6:00/km te gaan, dus 2:12 uur voor 22km, hoewel ik stiekem ook wel onder de 2:10 wilde proberen - als ik maar gewoon tot en met het einde zou hardlopen.

In het begin moest ik even een beetje in mijn ritme komen, maar uiteindelijk ging het erg goed. Vier van de 22 kilometers gingen níet onder de zes minuten, en zoals in de spoiler is te zien zaten die er maar net boven en zaten ze allemaal in de eerste zeven kilometer. Daarna ging het tempo langzaam maar zeker omhoog, waarbij ik mijn hartslag ook in de gaten hield: als het te snel omhoog ging, nam ik wat gas terug. Pas in de laatste paar kilometer werd het toch wel lastig en de laatste 3-4 kilometer waren echt even flink doorbijten, maar het lukte en volgens Polar zat ik op 22km na 2:08.17 uur (en op HM na 2:03.25 uur, wat een dikke minuut sneller is dan mijn officiële Amersfoorttijd van vorig jaar). Ik ben blij en voldaan en moe *O*

Kilometertijden en grafiekjes voor de liefhebber en omdat waarom niet. De snelheid gaat vooral flink op en neer omdat de GPS er in het bos schijnbaar wat moeite mee had soms, ik kan inmiddels wel aanvoelen dat mijn tempo op veel stukken echt niet van 8.5 km/u naar 11.5 km/u schommelde zoals Polar suggereerde :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie negatieve split man ^O^
F means you're fucked
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2020 @ 14:13:26 #90
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192446948
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:09 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zo dan !! 22km...2x mijn rondje en nog 2 km...pfff uurtje vind ik wel mooi..hoelang heb je gedaan voordat je 22km kon lopen / Laat staan een hele marathon...
Ik heb jaren geprobeerd om 5km te lopen (beginnen met minuut-minuut enzo), maar ging steeds véél te hard in de hardloopminuten (en dan ging ik 20s sprinten ofzo :') ), dus na een paar weken had ik steeds overal last van en gaf ik het op.

In 2018 met hulp van m'n vriendin dan eindelijk op een meer verstandige manier begonnen en in juni of juli voor het eerst 5km non-stop kunnen hardlopen. Het heeft minder dan een jaar geduurd voor ik 20km aan kon, in juni vorig jaar liepen we de HM maar moest ik na 19km écht wandelen omdat mijn benen ontploften. Dus nou ja, anderhalf jaar, ruim. Iets langer om het zoals nu ook gewoon in een vrij redelijk tempo vol te kunnen houden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2020 @ 14:14:18 #91
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192446959
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:12 schreef YUR het volgende:

[..]

Mooie negatieve split man ^O^
5km's in 30:00, 29:33, 29:11, 28:30, ik ben er best blij mee :D

Overigens zou @Neo-Mullen vandaag volgens mij ook zijn geplande HM lopen, benieuwd hoe dat is gegaan!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 4 april 2020 @ 14:15:22 #92
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192446977
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

5km's in 30:00, 29:33, 29:11, 28:30, ik ben er best blij mee :D

Overigens zou @:Neo-Mullen vandaag volgens mij ook zijn geplande HM lopen, benieuwd hoe dat is gegaan!
Ik begrijp dat je er blij mee bent! Heel veel mooier kun je ze niet lopen vind ik ^O^
F means you're fucked
pi_192447184
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik heb jaren geprobeerd om 5km te lopen (beginnen met minuut-minuut enzo), maar ging steeds véél te hard in de hardloopminuten (en dan ging ik 20s sprinten ofzo :') ), dus na een paar weken had ik steeds overal last van en gaf ik het op.

In 2018 met hulp van m'n vriendin dan eindelijk op een meer verstandige manier begonnen en in juni of juli voor het eerst 5km non-stop kunnen hardlopen. Het heeft minder dan een jaar geduurd voor ik 20km aan kon, in juni vorig jaar liepen we de HM maar moest ik na 19km écht wandelen omdat mijn benen ontploften. Dus nou ja, anderhalf jaar, ruim. Iets langer om het zoals nu ook gewoon in een vrij redelijk tempo vol te kunnen houden.
Netjes !
Ik zwaai naar dieren.
pi_192448331
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:14 schreef heywoodu het volgende:

[..]

5km's in 30:00, 29:33, 29:11, 28:30, ik ben er best blij mee :D

Overigens zou @:Neo-Mullen vandaag volgens mij ook zijn geplande HM lopen, benieuwd hoe dat is gegaan!
Top prestatie _O_ moet een lekker gevoel geven of niet?
Ik zou idd een halve met je meelopen, maar m'n date is blijven slapen dus de nacht was iets korter dan goed voor een HM is :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het gehouden bij een interval loopje van 7x 500/1000m. Totale afstand uiteindelijk 12,6km :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_192448341
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 13:47 schreef Geerd het volgende:

[..]

Misschien toch wat rustiger beginnen ...
Was het ook een duurloopje wat je deed?
pi_192448543
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:59 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Was het ook een duurloopje wat je deed?
Ik loop beetje recreatie..2x in de week rond de 10km probeer altijd wel rond de 56/58 min te halen...
Hartslag in rust is wel lekker laag rond de 60..
Ik zwaai naar dieren.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2020 @ 16:12:56 #97
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192448545
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:58 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Top prestatie _O_ moet een lekker gevoel geven of niet?
Ik zou idd een halve met je meelopen, maar m'n date is blijven slapen dus de nacht was iets korter dan goed voor een HM is :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het gehouden bij een interval loopje van 7x 500/1000m. Totale afstand uiteindelijk 12,6km :)
Acceptabele reden :D

En inderdaad, ik begin het Amersfoortgebeuren (na 19km moeten wandelen na al een tijdje flink vertraagd te hebben) toch wel weg te poetsen zo, vooral dat voelt lekker.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192449426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 22:11 schreef Guppy het volgende:

[..]

Ik vind m cool! Maak je een foto als ie er is?? :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:05 schreef heywoodu het volgende:
Goed, halve marathon van Nunspeet uiteraard afgelast, maar ik heb ervoor getraind en dus heb ik vandaag een halve marathon in Nunspeet gelopen. Net zoals tijdens mijn 'test' van een maand geleden heb ik mijn horloge ingesteld op 22km ipv 21,1km, want dan weet ik met de mogelijke onnauwkeurigheid wat GPS betreft in elk geval wel min of meer zeker dat ik een HM gelopen heb. Mijn doel was om voor 6:00/km te gaan, dus 2:12 uur voor 22km, hoewel ik stiekem ook wel onder de 2:10 wilde proberen - als ik maar gewoon tot en met het einde zou hardlopen.

In het begin moest ik even een beetje in mijn ritme komen, maar uiteindelijk ging het erg goed. Vier van de 22 kilometers gingen níet onder de zes minuten, en zoals in de spoiler is te zien zaten die er maar net boven en zaten ze allemaal in de eerste zeven kilometer. Daarna ging het tempo langzaam maar zeker omhoog, waarbij ik mijn hartslag ook in de gaten hield: als het te snel omhoog ging, nam ik wat gas terug. Pas in de laatste paar kilometer werd het toch wel lastig en de laatste 3-4 kilometer waren echt even flink doorbijten, maar het lukte en volgens Polar zat ik op 22km na 2:08.17 uur (en op HM na 2:03.25 uur, wat een dikke minuut sneller is dan mijn officiële Amersfoorttijd van vorig jaar). Ik ben blij en voldaan en moe *O*

Kilometertijden en grafiekjes voor de liefhebber en omdat waarom niet. De snelheid gaat vooral flink op en neer omdat de GPS er in het bos schijnbaar wat moeite mee had soms, ik kan inmiddels wel aanvoelen dat mijn tempo op veel stukken echt niet van 8.5 km/u naar 11.5 km/u schommelde zoals Polar suggereerde :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed gedaan! Nette tijden!

Tijdens mijn rondje vanmorgen heb ik ook een HM-plan gemaakt voor over een paar weken. Ik zie het niet zo zitten om een duurloop van 21km te lopen, maar 4km inlopen op 5:50, 5km duurloop op 5:20, 4km rust op 5:50, 5km duurloop 5:20 en dan het restje weer uitlopen op 5:50. Volgens mij moet ik dat kunnen :P
  Moderator zaterdag 4 april 2020 @ 19:28:11 #99
155227 crew  Guppy
dus
pi_192451183
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:25 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel cool! En mooi Hollands plaatje ook :) Bevalt het?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 april 2020 @ 19:32:37 #100
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192451261
Fraai @hatsaflats !

En jaloersmakend ook wel :Y
F means you're fucked
pi_192451510
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 16:12 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik loop beetje recreatie..2x in de week rond de 10km probeer altijd wel rond de 56/58 min te halen...
Hartslag in rust is wel lekker laag rond de 60..
60 is redelijk maar ook niet superlaag. 2 keer in de week is eigenlijk te weinig om wat op te bouwen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 4 april 2020 @ 19:51:51 #102
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192451636
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

60 is redelijk maar ook niet superlaag. 2 keer in de week is eigenlijk te weinig om wat op te bouwen.
Dat verschilt ook wel per persoon lijkt me. Ik loop al tijden twee keer per week (pas de afgelopen twee weken drie keer) en durf toch wel te zeggen dat ik voelbaar meer opbouw.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192451652
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:45 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

60 is redelijk maar ook niet superlaag. 2 keer in de week is eigenlijk te weinig om wat op te bouwen.
Hoef ook niet veel verder of harder...ging altijd 5x per week naar de sportschool 3x kracht 2 x hardlopen dan wel buiten of binnen..beetje voor de afwisseling eigenlijk.

Of het een goede combi is daargelaten :P gewoon lekker bezig...
Ik zwaai naar dieren.
pi_192451855
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:05 schreef heywoodu het volgende:
Goed, halve marathon van Nunspeet uiteraard afgelast, maar ik heb ervoor getraind en dus heb ik vandaag een halve marathon in Nunspeet gelopen. Net zoals tijdens mijn 'test' van een maand geleden heb ik mijn horloge ingesteld op 22km ipv 21,1km, want dan weet ik met de mogelijke onnauwkeurigheid wat GPS betreft in elk geval wel min of meer zeker dat ik een HM gelopen heb. Mijn doel was om voor 6:00/km te gaan, dus 2:12 uur voor 22km, hoewel ik stiekem ook wel onder de 2:10 wilde proberen - als ik maar gewoon tot en met het einde zou hardlopen.

In het begin moest ik even een beetje in mijn ritme komen, maar uiteindelijk ging het erg goed. Vier van de 22 kilometers gingen níet onder de zes minuten, en zoals in de spoiler is te zien zaten die er maar net boven en zaten ze allemaal in de eerste zeven kilometer. Daarna ging het tempo langzaam maar zeker omhoog, waarbij ik mijn hartslag ook in de gaten hield: als het te snel omhoog ging, nam ik wat gas terug. Pas in de laatste paar kilometer werd het toch wel lastig en de laatste 3-4 kilometer waren echt even flink doorbijten, maar het lukte en volgens Polar zat ik op 22km na 2:08.17 uur (en op HM na 2:03.25 uur, wat een dikke minuut sneller is dan mijn officiële Amersfoorttijd van vorig jaar). Ik ben blij en voldaan en moe *O*

Kilometertijden en grafiekjes voor de liefhebber en omdat waarom niet. De snelheid gaat vooral flink op en neer omdat de GPS er in het bos schijnbaar wat moeite mee had soms, ik kan inmiddels wel aanvoelen dat mijn tempo op veel stukken echt niet van 8.5 km/u naar 11.5 km/u schommelde zoals Polar suggereerde :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed man, mooie prestatie. Netjes ingedeeld ook.
pi_192451889
Als mijn rusthartslag boven de 50 komt ga ik me zorgen maken (of ik moet teveel biertjes hebben gedronken :+)

@Guppy Ik heb er nog maar 30km op gefietst, maar dat beviel wel! Gaat wel allemaal wat makkelijker dan met de crosser op asfalt. Ik ben benieuwd hoe het bevalt met een ritje van 80km ofzo.

@YUR De fiets of de omgeving? De kop van Noord-Holland is echt een onwijs mooie omgeving om te fietsen. Duinen, dijken, polders, eilandjes en nu heel veel lammetjes O+ Alleen (semi-)onverhard is hier een beetje jammer, zeker na 10:30u.

Maar dit is het hardlooptopic!
pi_192453244
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 19:52 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hoef ook niet veel verder of harder...ging altijd 5x per week naar de sportschool 3x kracht 2 x hardlopen dan wel buiten of binnen..beetje voor de afwisseling eigenlijk.

Of het een goede combi is daargelaten :P gewoon lekker bezig...
Maar goed aan duurloopje doe je dus eigenlijk niet. Niet dat dat goed of slecht is. Het is alleen onzinnig om dan je hartslag te gaan vergelijken met iemand die wel een duurloopje doet.
pi_192453323
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 21:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Maar goed aan duurloopje doe je dus eigenlijk niet. Niet dat dat goed of slecht is. Het is alleen onzinnig om dan je hartslag te gaan vergelijken met iemand die wel een duurloopje doet.
Nee idd :P gewoon rondje rennen...ja oke.. ^O^
Ik zwaai naar dieren.
pi_192453626
Omdat de sportschool dicht is ben ik ook gaan hardlopen. Ik ben redelijk fit, maar hardlopen niet gewend. Dus voorzichtig om niet geblesseerd te raken. Eerste weken best wat spierpijn en moest wel wat wennen. Nu merk ik dat mijn Lichaam went dus ik kan nu een beetje nadenken over training en progressie.

Ik loop 3x per week in de ochtend voordat de home office opent. Zonder te veel problemen loop ik nu een rondje van 4,5km in 22 minuten. Iets onder de 5m/km. Begrijp dat dit wat te snel is? Hartslag is rond de 142, netjes in z2. Cadans is 160.

Mijn doel is geen wedstrijd oid, maar zou wel graag einde lockdown 10km willen lopen binnen het uur. Enig advies hoe dit op te bouwen in een week of 4-6? Is dat überhaupt verstandig/ mogelijk? Qua conditie zou het moeten lukken, maar kunnen mijn pezen/gewrichten/aanhechtingen dit aan?

De andere drie dagen fiets ik en er is een ‘actieve’. Rustdag. Eten; gezond en op onderhoud.
Whatever...
pi_192457804
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 22:08 schreef Spanky78 het volgende:
Omdat de sportschool dicht is ben ik ook gaan hardlopen. Ik ben redelijk fit, maar hardlopen niet gewend. Dus voorzichtig om niet geblesseerd te raken. Eerste weken best wat spierpijn en moest wel wat wennen. Nu merk ik dat mijn Lichaam went dus ik kan nu een beetje nadenken over training en progressie.

Ik loop 3x per week in de ochtend voordat de home office opent. Zonder te veel problemen loop ik nu een rondje van 4,5km in 22 minuten. Iets onder de 5m/km. Begrijp dat dit wat te snel is? Hartslag is rond de 142, netjes in z2. Cadans is 160.

Mijn doel is geen wedstrijd oid, maar zou wel graag einde lockdown 10km willen lopen binnen het uur. Enig advies hoe dit op te bouwen in een week of 4-6? Is dat überhaupt verstandig/ mogelijk? Qua conditie zou het moeten lukken, maar kunnen mijn pezen/gewrichten/aanhechtingen dit aan?

De andere drie dagen fiets ik en er is een ‘actieve’. Rustdag. Eten; gezond en op onderhoud.
Gewoon elke zaterdag/zondagloop een kilometertje meer dan vorige week. Dan loop je over 4 of 5 weken 10km.
En over je tempo's is niks te zeggen. Rustig aan is voor iedereen weer anders. Loop voor je gevoel in elk geval niet te hard. Moe thuiskomen hoeft niet. Sterker. Het is beter als je niet zo moe bent na je rondje.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 5 april 2020 @ 10:26:09 #110
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192459001
https://www.ad.nl/andere-(...)arkoers-is~a1c48fc8/

AD is op het parcours van R'dam aan het rondrijden om hardlopers te spreken :D
F means you're fucked
  Forum Admin zondag 5 april 2020 @ 10:40:17 #111
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192459113
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 10:26 schreef YUR het volgende:
https://www.ad.nl/andere-(...)arkoers-is~a1c48fc8/

AD is op het parcours van R'dam aan het rondrijden om hardlopers te spreken :D
Er zal vast ook een hoop lui lopen die bezig is met hun gewone rondje.

Ik waag me er niet aan, heb een voorjaarsmarathon op mijn buik geschreven na de aflasting.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192459651
quote:
99s.gif Op zondag 5 april 2020 07:43 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Gewoon elke zaterdag/zondagloop een kilometertje meer dan vorige week. Dan loop je over 4 of 5 weken 10km.
En over je tempo's is niks te zeggen. Rustig aan is voor iedereen weer anders. Loop voor je gevoel in elk geval niet te hard. Moe thuiskomen hoeft niet. Sterker. Het is beter als je niet zo moe bent na je rondje.
Ok thx, ik ga het zo gewoon maar eens doen.

En ik denk dat ik het zelf wel goed kan aanvoelen ik soort veel en weet wel waar mijn grenzen liggen ook qua hartslag.

Het lastige is dat ik het lopen zelf niet gewend ben en dus gevoelig voor blessures etc terwijl ik best fit ben en conditioneel waarschijnlijk nu die tien kilometer ook wel aan kan. Alleen dan waarschijnlijk wel blessures oploop.
Whatever...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 april 2020 @ 11:46:53 #113
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192459914
Lang geleden dat ik zo'n spierpijn had in mijn benen, allemachtig. Voelt ergens ook wel goed, alsof ik echt een limiet opgezocht heb :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192462827
Fijne week gedraaid deze week. De voorbereiding voor de 100 km die ik eind mei zou gaan lopen gaat eigenlijk een beetje onbewust door.
Vandaag zou ik een trail in de Vogezen lopen, maar het zijn de Brabantse Vennen en Kampina geworden. Heerlijk weer,best een aantal hardlopers en wandelaars gezien.
Al bijna de 1000 km in 2020 gepasseerd *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_192462895
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 15:29 schreef Guard het volgende:
Fijne week gedraaid deze week. De voorbereiding voor de 100 km die ik eind mei zou gaan lopen gaat eigenlijk een beetje onbewust door.
Vandaag zou ik een trail in de Vogezen lopen, maar het zijn de Brabantse Vennen en Kampina geworden. Heerlijk weer,best een aantal hardlopers en wandelaars gezien.
Al bijna de 1000 km in 2020 gepasseerd *O*
Ik zit inmiddels op 335 en daar ben ik ook best tevreden over. ALleen in januari weinig gelopen, omdat ik toen veel ziek was.
April ook lekker begonnen. Vrijdag 9 kilometer, vandaag 21.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192463393
quote:
99s.gif Op zondag 5 april 2020 15:33 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik zit inmiddels op 335 en daar ben ik ook best tevreden over. ALleen in januari weinig gelopen, omdat ik toen veel ziek was.
April ook lekker begonnen. Vrijdag 9 kilometer, vandaag 21.
Lekker bezig!
Januari was een betere tijd om ziek te zijn, werd je niet raar aangekeken bij ieder kuchje. :o
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_192464398
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 16:06 schreef Guard het volgende:

[..]

Lekker bezig!
Januari was een betere tijd om ziek te zijn, werd je niet raar aangekeken bij ieder kuchje. :o
Nee joh, toen kwam je nog gewoon weg met: sorry verkouden, terwijl je iemand de handschudde.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 5 april 2020 @ 17:55:03 #118
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_192464919
Wat is een goede loopband? Wil er 1 bestellen en daarop rennen tot het coronagebeuren voorbij is
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_192465876
quote:
11s.gif Op zondag 5 april 2020 17:55 schreef Mikeytt het volgende:
Wat is een goede loopband? Wil er 1 bestellen en daarop rennen tot het coronagebeuren voorbij is
Buiten in de natuur is de beste loopband.
Dankzij de boeren is er nog voldoende groen en hoef je niet op een kluitje te lopen :)
pi_192465904
Zo, dacht wel even hetzelfde rondje als vorige keer te doen in dezelfde tijd. Door de temperatuur en (iets te warm aangekleed) kost dat me toch 5 minuten op een stuk van 40 min :’)
  Moderator zondag 5 april 2020 @ 19:52:27 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_192466696
Het werd goed warm vanmiddag inderdaad :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_192466721
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 14:13 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik heb jaren geprobeerd om 5km te lopen (beginnen met minuut-minuut enzo), maar ging steeds véél te hard in de hardloopminuten (en dan ging ik 20s sprinten ofzo :') ), dus na een paar weken had ik steeds overal last van en gaf ik het op.

In 2018 met hulp van m'n vriendin dan eindelijk op een meer verstandige manier begonnen en in juni of juli voor het eerst 5km non-stop kunnen hardlopen. Het heeft minder dan een jaar geduurd voor ik 20km aan kon, in juni vorig jaar liepen we de HM maar moest ik na 19km écht wandelen omdat mijn benen ontploften. Dus nou ja, anderhalf jaar, ruim. Iets langer om het zoals nu ook gewoon in een vrij redelijk tempo vol te kunnen houden.
Heel top gedaan! Goede discipline dat je ondanks de aflastingen toch je doel hebt kunnen behalen! En gezien die negatieve split zit er zeker nog meer in!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192469077
Dat was dan de eerste warme dag van het jaar. Meestal is dat wennen, maar het ging best aardig. De dauwpunten lagen met 3 graden namelijk niet hoog, dat scheelt.
pi_192470083
Best aardig? Je deed het hartstikke goed in de zon! :*

Toch ook wel blij dat Rotterdam niet doorging. Dat was geen pretje geweest met deze hitte.
  maandag 6 april 2020 @ 01:25:12 #125
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_192471503
Vandaag gelopen, maar ging echt voor geen meter, nouja, 6km op de teller, dat is iig iets.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 6 april 2020 @ 08:23:51 #126
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192472934
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 01:25 schreef slacker_nl het volgende:
Vandaag gelopen, maar ging echt voor geen meter, nouja, 6km op de teller, dat is iig iets.
Nja, je hebt van die dagen he... Maar dan is de kans groot dat het de volgende keer beter gaat *O*
F means you're fucked
pi_192476919
Pooh heerlijk weertje! weer 11km in de pocket :P
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 6 april 2020 @ 13:12:09 #128
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192476985
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:06 schreef Geerd het volgende:
Pooh heerlijk weertje! weer 11km in de pocket :P
Ja, het is echt lekker om te lopen. Ik had een fijne interval op het programma staan, die heb ik ook al afgevinkt ^O^

Nu ff chillen, kind helpen met schoolwerk en dan later vandaag nog ff zweten met wat oefeningen *O*
F means you're fucked
pi_192477241
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:12 schreef YUR het volgende:

[..]

Ja, het is echt lekker om te lopen. Ik had een fijne interval op het programma staan, die heb ik ook al afgevinkt ^O^

Nu ff chillen, kind helpen met schoolwerk en dan later vandaag nog ff zweten met wat oefeningen *O*
Goed bezig,,,ja beetje opdrukken nog paar setjes van 30 ofzo...beetje bijhouden :P
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 6 april 2020 @ 13:45:45 #130
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192477528
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:27 schreef Geerd het volgende:

[..]

Goed bezig,,,ja beetje opdrukken nog paar setjes van 30 ofzo...beetje bijhouden :P
Hier verzorgt onze Crossfitbox een dagelijkse thuistraining...dus dat is een leuke afwisseling en houvast ^O^
F means you're fucked
pi_192477596
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:45 schreef YUR het volgende:

[..]

Hier verzorgt onze Crossfitbox een dagelijkse thuistraining...dus dat is een leuke afwisseling en houvast ^O^
Toemaar !! Lekker hoor..,.
Ik zwaai naar dieren.
pi_192477614
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:45 schreef YUR het volgende:

[..]

Hier verzorgt onze Crossfitbox een dagelijkse thuistraining...dus dat is een leuke afwisseling en houvast ^O^
Doet onze box ook inderdaad.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192477630
quote:
99s.gif Op maandag 6 april 2020 13:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Doet onze box ook inderdaad.
Allemaal rijke tattaas hier
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 6 april 2020 @ 13:55:17 #134
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192477672
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 13:52 schreef Geerd het volgende:

[..]

Allemaal rijke tattaas hier
Thuistraining in de zin van: Filmpje en training op sociale media he...
Niet dat we ons zomaar personal training kunnen veroorloven ofzo. Was het maar waar :D
F means you're fucked
pi_192477760
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:55 schreef YUR het volgende:

[..]

Thuistraining in de zin van: Filmpje en training op sociale media he...
Niet dat we ons zomaar personal training kunnen veroorloven ofzo. Was het maar waar :D
Ohw lol ik dacht je zoiets thuis had op het erf

Ik zwaai naar dieren.
  maandag 6 april 2020 @ 14:02:06 #136
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192477779
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:00 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ohw lol ik dacht je zoiets thuis had op het erf

[ afbeelding ]
Weinig erf in een standaard nieuwbouwwijk in de Randstad. Heb wel wat spulletjes voor krachttraining, maar daar heb ik geen erf voor nodig :D

Nu maar weer terug naar hardlopen hier ^O^
F means you're fucked
pi_192479349
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 23:07 schreef wyccie het volgende:
Toch ook wel blij dat Rotterdam niet doorging. Dat was geen pretje geweest met deze hitte.
Nou inderdaad. Al waren 2017, 2018 en 2019 wel zwaarder qua omstandigheden. In de afgelopen 10 jaar had volgens mij alleen 2014 heerlijk weer, als ik in dat jaar gelopen zou hebben zou ik denk ik zeker 23 minuten sneller gekund hebben dan in 2017.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 april 2020 @ 17:19:02 #138
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192480842
6km rustig lopen (zo'n 35 seconden per kilometer langzamer dan de HM zaterdag) voelde zwaarder dan de eerste 15km van zaterdag, dat was pittig :D

Maar goed, de eerste stapjes richting de volgende keer zijn alvast gezet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192481339
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 17:19 schreef heywoodu het volgende:
6km rustig lopen (zo'n 35 seconden per kilometer langzamer dan de HM zaterdag) voelde zwaarder dan de eerste 15km van zaterdag, dat was pittig :D

Maar goed, de eerste stapjes richting de volgende keer zijn alvast gezet.
Mooi dat het zo goed gaat!

Zelf ook 6,5 gelopen ongeveer. Gewoon de training gedaan die we anders vanavond op de baan zouden moeten doen. Ging lekker. Eerste keer in een hempie lopen. Heerlijk hoor.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192492578
Mijn conditie is echt kut momenteel :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:27:24 #141
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192492714
Vind die hardloopschema's van Run2day slecht uitgelegd.

Week 1 - Training 1 : (kort)
25'
5.30/km

Week 1 - Training 2 (interval)
7 x 3’
Rust: steeds 1min. wandelen

Week 1 - Training 3 (lang)

30’ + 10’
5.30/km + 5.00/km

Ben best een redelijke loper, maar van schema's heb ik niet heel veel kaas gegeten. Verwacht dat jullie precies begrijpen wat ze hier van je vragen :D. Iemand?
pi_192492791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:27 schreef GwaiLow het volgende:
Vind die hardloopschema's van Run2day slecht uitgelegd.

Week 1 - Training 1 : (kort)
25'
5.30/km

Week 1 - Training 2 (interval)
7 x 3’
Rust: steeds 1min. wandelen

Week 1 - Training 3 (lang)

30’ + 10’
5.30/km + 5.00/km

Ben best een redelijke loper, maar van schema's heb ik niet heel veel kaas gegeten. Verwacht dat jullie precies begrijpen wat ze hier van je vragen :D. Iemand?
25 minuten op tempo van 5.30
7x 3 minuten tempo kan ik er ook niet uit opmaken, maar ik zou ze ongeveer op 4.45 doen
30 minuten op 5.30, 10 minuten op 5.00
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:34:59 #143
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192492852
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:31 schreef Remco het volgende:

[..]

25 minuten op tempo van 5.30
7x 3 minuten tempo kan ik er ook niet uit opmaken, maar ik zou ze ongeveer op 4.45 doen
30 minuten op 5.30, 10 minuten op 5.00
Ah ja, thanks!! Dus toch, hmz.

Nee training 2 is heel onduidelijk idd
pi_192492887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:34 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ah ja, thanks!! Dus toch, hmz.

Nee training 2 is heel onduidelijk idd
https://tools.runnersworl(...)rdloopschema-op-maat

Deze is misschien iets duidelijker wel allemaal omgerekend vanuit mijlen, dus er staan wat rare afstanden tussen.
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:21:06 #145
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192496459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:27 schreef GwaiLow het volgende:
Vind die hardloopschema's van Run2day slecht uitgelegd.

Week 1 - Training 1 : (kort)
25'
5.30/km

Week 1 - Training 2 (interval)
7 x 3’
Rust: steeds 1min. wandelen

Week 1 - Training 3 (lang)

30’ + 10’
5.30/km + 5.00/km

Ben best een redelijke loper, maar van schema's heb ik niet heel veel kaas gegeten. Verwacht dat jullie precies begrijpen wat ze hier van je vragen :D. Iemand?
Dam tot damschema? Zou denken dat je dan richting je tijd/km voor je evenement toe gaat willen werken, dus die 4.45/km voor een eerste week richting 4.21/km is zo gek niet. Die van week 2 kan je dan sneller proberen. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:58:48 #146
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192497079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:36 schreef Remco het volgende:

[..]

https://tools.runnersworl(...)rdloopschema-op-maat

Deze is misschien iets duidelijker wel allemaal omgerekend vanuit mijlen, dus er staan wat rare afstanden tussen.
Thanks, die is inderdaad ook handig!
  dinsdag 7 april 2020 @ 15:59:59 #147
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192497101
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 15:21 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dam tot damschema? Zou denken dat je dan richting je tijd/km voor je evenement toe gaat willen werken, dus die 4.45/km voor een eerste week richting 4.21/km is zo gek niet. Die van week 2 kan je dan sneller proberen. *O*
Ja, het is voor de Damloop. Overigens vroeg ik dit voor iemand anders. Zelf train ik altijd erg op gevoel, maar zo'n schema ziet er eigenlijk ook interessant uit om eens te volgen.
pi_192501315
Ik heb vandaag voor het eerst ervaren waarom mensen hardlopen fijn vinden. Ik ben nu zo'n 8 weken bezig met opbouwen loop nu nog net geen 5 km. Waar ik voorheen alleen maar bezig was met de minuten of afstand aftellen kon ik vandaag gewoon even lekker mijn dag overdenken. En voor ik het wist zat mijn rondje erop...
  dinsdag 7 april 2020 @ 21:47:26 #149
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_192503830
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:51 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst ervaren waarom mensen hardlopen fijn vinden. Ik ben nu zo'n 8 weken bezig met opbouwen loop nu nog net geen 5 km. Waar ik voorheen alleen maar bezig was met de minuten of afstand aftellen kon ik vandaag gewoon even lekker mijn dag overdenken. En voor ik het wist zat mijn rondje erop...
ik begon pas te genieten van hardlopen toen ik stopte met trainen en begon met hardlopen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 8 april 2020 @ 01:44:45 #150
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_192507217
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 08:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Nja, je hebt van die dagen he... Maar dan is de kans groot dat het de volgende keer beter gaat *O*
Vandaag was het niet veel beter, gelukkig had ik een mini-rondje ingepland dus het lijden was snel voorbij. Ik weet niet waar de energie wel zit, maar in m'n benen zit het in elk geval niet. Laten we hopen dat het een soort van.. fluke van de week is.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_192510128
Vandaag voor het eerst in 3 weken weer een klein rondje gelopen. Was lekker! En nodig, want de regelmaat is volledig verdwenen.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_192511088
Wat een weertje !! Weer mooi rondje gelopen _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_192511350
Ja, het is echt prachtig weer. Ik had in korte broek kunnen gaan, maar toen ik de deur uit ging was het nog 8 graden en dat vond ik vrij fris, zeker omdat ik van plan was erg langzaam te gaan lopen.

Ik heb nu blaren op alle bovenkanten en voorkanten van mijn tenen :') Volgend loopje ga ik wel proberen of vaseline helpt. Ik heb ook het idee dat het nadelig is dat ik in een nogal zanderig bos loop en dat het de laatste tijd vrij droog is, want ik voel het schuren tussen mijn tenen.

Ik loop nu 3-4 keer per week 5-10 kilometer in het bos, gemiddeld 20-25 km per week. Heeft het zin als ik afwissel tussen mijn trailschoenen en mijn gewone hardloopschoenen? Ik gebruik nu alleen mijn gewone hardloopschoenen, omdat die niet geschikt zijn voor survivalrunning en ik de trailschoenen dus probeer te sparen voor als ik weer kan survivallen. Zou het voordelen hebben voor je houding of voor je voeten als je afwisselt tussen schoenen?
  woensdag 8 april 2020 @ 11:26:57 #154
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192511393
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 19:51 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst ervaren waarom mensen hardlopen fijn vinden. Ik ben nu zo'n 8 weken bezig met opbouwen loop nu nog net geen 5 km. Waar ik voorheen alleen maar bezig was met de minuten of afstand aftellen kon ik vandaag gewoon even lekker mijn dag overdenken. En voor ik het wist zat mijn rondje erop...
Fijn hè. :D

Volgens mij zag ik er gisteren uit alsof ik dood aan het gaan was, tijd geleden dat ik (luid, erg luid) aangemoedigd werd door een onbekende. :+ Wel lekker gelopen op zich, na een week niet buiten en "ineens" warm, dat kost me sowieso wat meer moeite. Real-life Snake viel me op zich nog mee, een paar plekken waar mensen het vertikten om ook een pas opzij te doen, dus uiteindelijk vrij veel door het gras/de berm gehobbeld en de verlaten woonwijken maar opgezocht. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192511561
Afgelopen zaterdag vloekend mijn rondje gelopen na 3 weken niks doen waarvan 1 week vrijwel plat vanwege ziekte. Wat val je dan ver terug zeg :( maar het positieve is dat er toch geen wedstrijden zijn. Alle tijd om weer op te bouwen.

Straks intervallen. Kijken of de tempo's er nog wel een beetje in zitten.
pi_192512096
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:23 schreef Tele6 het volgende:
Ja, het is echt prachtig weer. Ik had in korte broek kunnen gaan, maar toen ik de deur uit ging was het nog 8 graden en dat vond ik vrij fris, zeker omdat ik van plan was erg langzaam te gaan lopen.

Ik heb nu blaren op alle bovenkanten en voorkanten van mijn tenen :') Volgend loopje ga ik wel proberen of vaseline helpt. Ik heb ook het idee dat het nadelig is dat ik in een nogal zanderig bos loop en dat het de laatste tijd vrij droog is, want ik voel het schuren tussen mijn tenen.

Ik loop nu 3-4 keer per week 5-10 kilometer in het bos, gemiddeld 20-25 km per week. Heeft het zin als ik afwissel tussen mijn trailschoenen en mijn gewone hardloopschoenen? Ik gebruik nu alleen mijn gewone hardloopschoenen, omdat die niet geschikt zijn voor survivalrunning en ik de trailschoenen dus probeer te sparen voor als ik weer kan survivallen. Zou het voordelen hebben voor je houding of voor je voeten als je afwisselt tussen schoenen?
Je zou teensokken kunnen proberen tegen blaren. https://www.decathlon.nl/(...)rt-geel/_/R-p-308500
pi_192512746
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:23 schreef Tele6 het volgende:
Ja, het is echt prachtig weer. Ik had in korte broek kunnen gaan, maar toen ik de deur uit ging was het nog 8 graden en dat vond ik vrij fris, zeker omdat ik van plan was erg langzaam te gaan lopen.

Ik heb nu blaren op alle bovenkanten en voorkanten van mijn tenen :') Volgend loopje ga ik wel proberen of vaseline helpt. Ik heb ook het idee dat het nadelig is dat ik in een nogal zanderig bos loop en dat het de laatste tijd vrij droog is, want ik voel het schuren tussen mijn tenen.

Ik loop nu 3-4 keer per week 5-10 kilometer in het bos, gemiddeld 20-25 km per week. Heeft het zin als ik afwissel tussen mijn trailschoenen en mijn gewone hardloopschoenen? Ik gebruik nu alleen mijn gewone hardloopschoenen, omdat die niet geschikt zijn voor survivalrunning en ik de trailschoenen dus probeer te sparen voor als ik weer kan survivallen. Zou het voordelen hebben voor je houding of voor je voeten als je afwisselt tussen schoenen?
In het bos moet je prima een stukje op je trailschoenen kunnen lopen.
Ik zou denk ik niet gauw op asfalt lopen met bijvoorbeeld INOV-8's met een erg agressief profiel maar met trailschoenen als je een beetje ervaren hardloper bent...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_192548165
Hoihoi, ik ben op zoek naar een hardloopschema. Over ca. 8 weken wil ik een 10k kunnen lopen onder de 50min. Momenteel zit ik op een minuut of 53-54. Ik wil drie keer per week lopen.
Na online te hebben gezocht naar diverse schema's, valt het me op dat er nog best wat verschillende schema's zijn en onduidelijkheden bestaan wat betreft de opbouw naar de 10k toe. Hiermee bedoel ik dat ik het idee heb dat de meeste schema's zijn gemaakt voor beginners die nog nauwelijks een 5k kunnen lopen.

Weet iemand een schema voor een lichtgevorderde hardloper die zijn 10k tijd wilt verbeteren? Het zou fijn zijn als dit schema ook ingaat op de details van de intervaltraining en werkt met hartslagzones :)
  vrijdag 10 april 2020 @ 09:08:34 #160
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192548459
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:07 schreef Geerd het volgende:
Wat een weertje !! Weer mooi rondje gelopen _O_ _O_
En gisteren weer! 11,6km weggetikt. Heerlijk gelopen!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_192554446
En vanochtend weer. Effe dagje weg van de thuiswerkplek, lekker 23 km gelopen O+
Over de 1000 km in 2020 nu :s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Forum Admin vrijdag 10 april 2020 @ 17:10:44 #162
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192554549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 12:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Je zou teensokken kunnen proberen tegen blaren. https://www.decathlon.nl/(...)rt-geel/_/R-p-308500
Die hielpen mij helaas niet.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192562868
Bij gebrek aan wedstrijdjes gisteren een 30min challenge gelopen uiteindelijk op 6.88km uitgekomen. Best tevreden dat dat buiten en event om gewoon lukt :) want het voelt toch wel apart om zomaar zo lang volle bak te gaan.
pi_192563254
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 april 2020 09:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

En gisteren weer! 11,6km weggetikt. Heerlijk gelopen!
Eigenlijk wil ik vandaag maar...lekker motorrijden zo _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_192563624
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 17:25 schreef hatsaflats het volgende:

Tijdens mijn rondje vanmorgen heb ik ook een HM-plan gemaakt voor over een paar weken. Ik zie het niet zo zitten om een duurloop van 21km te lopen, maar 4km inlopen op 5:50, 5km duurloop op 5:20, 4km rust op 5:50, 5km duurloop 5:20 en dan het restje weer uitlopen op 5:50. Volgens mij moet ik dat kunnen :P
Na een week (iets te)veel koolhydraten stapelen en relatieve hardlooprust vanmorgen maar het plan ongeveer uitgevoerd. 15 minuten van m'n PR afgelopen. Maar mijn hemel wat saai :X
pi_192564024
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:15 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Na een week (iets te)veel koolhydraten stapelen en relatieve hardlooprust vanmorgen maar het plan ongeveer uitgevoerd. 15 minuten van m'n PR afgelopen. Maar mijn hemel wat saai :X
Wanneer doe je de volgende 15min ;)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 11 april 2020 @ 09:56:26 #167
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192564092
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:15 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Na een week (iets te)veel koolhydraten stapelen en relatieve hardlooprust vanmorgen maar het plan ongeveer uitgevoerd. 15 minuten van m'n PR afgelopen. Maar mijn hemel wat saai :X
Lekker *O*

Kwart over negen en al een HM achter de kiezen hebben, dat is toch ook wel lekker :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192565369
Zo hee, 15 minuten! Lekker, hoor.
En het is niet saai, het is mentale training. ;)
pi_192565718
Mentale training om om te gaan met saaiheid?

Alleen km 19 en 20 moest ik mezelf aanmanen om nog een beetje normaal te blijven lopen, maar km 21 ging weer in 5:11, dus eigenlijk had ik nergens last van.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:49 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Wanneer doe je de volgende 15min ;)
Met specifieke voorbereiding en tijdens een wedstrijd zal het vast allemaal veel harder kunnen, maar ik vind trainingen voor korte afstanden gewoon echt veel leuker.

Ik mis m'n spikes.
pi_192565720
Ik ben ook zoiets van plan, volgende week zondag zou ik de halve marathon van Enschede lopen, nu heb ik een rondje van exact 21.1 kilometer hier in de buurt. Maar ik heb een beetje hetzelfde afstanden van boven de 10 kilometer niet in wedstrijdverband vind ik ook erg saai.
pi_192565762
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:49 schreef Remco het volgende:
Ik ben ook zoiets van plan, volgende week zondag zou ik de halve marathon van Enschede lopen, nu heb ik een rondje van exact 21.1 kilometer hier in de buurt. Maar ik heb een beetje hetzelfde afstanden van boven de 10 kilometer niet in wedstrijdverband vind ik ook erg saai.
Ik heb dat pas na 15km. Ik vind het juist heerlijk en merk dat ik tijdens het hardlopen m'n dag verwerk en vanalles weer op een rijtje zet. Het zorgt bij mij echt voor een goede gemoedstoestand. En dat lukt met een rondje van 5km niet. Pas vanaf 8km begint dat echt effectief te worden.

Ik ga vanmiddag voor een HM. Heb er eentje van vorige week in te halen. Lees je mee, @heywoodu? :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 11 april 2020 @ 11:59:14 #172
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192565823
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:53 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ik heb dat pas na 15km. Ik vind het juist heerlijk en merk dat ik tijdens het hardlopen m'n dag verwerk en vanalles weer op een rijtje zet. Het zorgt bij mij echt voor een goede gemoedstoestand. En dat lukt met een rondje van 5km niet. Pas vanaf 8km begint dat echt effectief te worden.

Ik ga vanmiddag voor een HM. Heb er eentje van vorige week in te halen. Lees je mee, @:heywoodu? :D
Mooi :D Succes!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin zaterdag 11 april 2020 @ 12:36:49 #173
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192566249
Het blijft toch iets mentaals, ik zit nu dat de saaiheid na 2 uur wel toeslaat. Ik geniet nog na van mijn marathontrainings fitheid, een hm is nog een vrolijk rondje om fit te blijven.

Maar paar jaar terug zat dat rond de drie kwartier waar de saaiheid toesloeg. Misschien heeft het ook met vermoeidheid te maken.

Met fietsen is anderhalf uur dan weer de max, daar kan ik nog geen 2 uur solo lol aan beleven.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192567454
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:15 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Na een week (iets te)veel koolhydraten stapelen en relatieve hardlooprust vanmorgen maar het plan ongeveer uitgevoerd. 15 minuten van m'n PR afgelopen. Maar mijn hemel wat saai :X
Niet Pijllproof want geen wedstrijd, maar niettemin: *G* *G* *G*
Nu ben je officieus sneller dan @Swetsenegger :-)
pi_192568812
Zo, uiteindelijk de volle 22km volgemaakt.

Begon met met een vlak stuk over boerenweggetjes in de volle zon met weinig wind. Totaal geen beschutting en bewust tempo laag gehouden rond 5:25 want ik wilde een negatieve split maken.
Na 6km een paadje ingeslagen met wat bomen aan weerszijden maar het tempo zakte al iets in. Ik merkte dat ik steeds harder moest werken op onder de 5:30 te blijven.

Na 9km een stukje wezen trailer door het bos en direct schoot m'n hartslag omhoog tot richting de 170. Tempo ging omlaag, maar de omgeving is daar prachtig, dus ik genoot er wel van. Op een gegeven moment verkeerde afslag gepakt en toen moest ik vervolgens door een stuk los zand _O- ik ging kapot.

Het bos uit na 15km en weer op de stoep en toen was het leuke er wel van af. Ik voelde de lichte kramp in m'n linker kuit weer op komen zetten (hier heb ik sinds enkele weken meer last van, iemand een idee waaraan dit kan liggen?).
Na wat saaie kilometers door Vught uiteindelijk weer bij het laatste natuurgebied te komen om nog over een onverhard paadje de laatste kilometers volmaken, snakkend naar m'n bank thuis.

Ondanks het harde werken toch een positieve split, helaas. Maar wel genoten en toch weer erachter gekomen dat een halve marathon niet zomaar even uit de mouw geschud wordt (iig niet door mij :'))

5:28 gemiddeld, ik ben content, maar heb het mezelf wel onnodig moeilijk gemaakt :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 11 april 2020 @ 16:03:42 #176
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192568907
Onnodig moeilijk, maar wel volbracht, daar gaat het uiteindelijk toch om denk ik dan. Goed gedaan, juist omdat het onnodig moeilijk was _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 11 april 2020 @ 21:37:01 #177
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_192573470
ik ga ook zo maar eens beginnen aan mijn paasloopje, want de motivatie was door de total lcokdown , veel drukte op het werk daardoor en weinig begrip vanuit het hoofdkantoor, en geen onduidelijkheid over het doorggaan van Tahoe, ver te zoeken.
Vandaag maar weer mijn big girl pants aantrekken!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_192574306
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 21:37 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik ga ook zo maar eens beginnen aan mijn paasloopje, want de motivatie was door de total lcokdown , veel drukte op het werk daardoor en weinig begrip vanuit het hoofdkantoor, en geen onduidelijkheid over het doorggaan van Tahoe, ver te zoeken.
Vandaag maar weer mijn big girl pants aantrekken!
Rustigaan RD. Hier is het nog niet eens Pasen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192574755
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 11:49 schreef hatsaflats het volgende:
Mentale training om om te gaan met saaiheid?

Alleen km 19 en 20 moest ik mezelf aanmanen om nog een beetje normaal te blijven lopen, maar km 21 ging weer in 5:11, dus eigenlijk had ik nergens last van.
[..]

Met specifieke voorbereiding en tijdens een wedstrijd zal het vast allemaal veel harder kunnen, maar ik vind trainingen voor korte afstanden gewoon echt veel leuker.

Ik mis m'n spikes.
Ik herken het gevoel wel. Al moet er wat mij betreft zodra het weer mag wel een mooie hm tijd worden neergezet. Wil er gewoon 1x wel specifiek voor trainen.
pi_192575051
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:15 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Na een week (iets te)veel koolhydraten stapelen en relatieve hardlooprust vanmorgen maar het plan ongeveer uitgevoerd. 15 minuten van m'n PR afgelopen. Maar mijn hemel wat saai :X
Wanneer ga je weer je best doen?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_192576958
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 23:17 schreef Guard het volgende:

[..]

Wanneer ga je weer je best doen?
In de laatste kilometer kwam m'n hartslag boven de 170!
  maandag 13 april 2020 @ 14:32:22 #182
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_192596786
Draadloze oordopjes van Rolfstone bevallen inmiddels erg goed trouwens. Bluetooth valt zelden weg, en het geluid is zeer goed. Qua prijs-kwaliteit top! Wel is het zo dat je tijdens de warme dagen een beetje extra moet uitkijken dat er niet eentje uit je oor valt. Als je echt erg gaat zweten moet je ze wel af en toe weer wat strakker in je oren drukken.

Ben sinds vrijdag 3 april weer echt begonnen met lopen sinds oktober. Probeer elke dag te lopen, begon met 7,5km, en loop nu steeds een ronde van 9,15 kilometer. Gisteren in een tijd van iets meer dan 47 minuten (pace 05'11 /km). Tempo begint dus weer redelijk terug te komen, maar ben uiteraard nog niet waar ik vorig jaar was.

Zie cabaretier/presentator Dolf Jansen hier ook heel veel lopen. Als het goed warm is gewoon zonder shirt. Zit geen vet op de botten bij hem! Goede loper hoor.
  maandag 13 april 2020 @ 17:05:19 #183
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_192598981
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 14:32 schreef GwaiLow het volgende:
Draadloze oordopjes van Rolfstone bevallen inmiddels erg goed trouwens. Bluetooth valt zelden weg, en het geluid is zeer goed. Qua prijs-kwaliteit top! Wel is het zo dat je tijdens de warme dagen een beetje extra moet uitkijken dat er niet eentje uit je oor valt. Als je echt erg gaat zweten moet je ze wel af en toe weer wat strakker in je oren drukken.

Ben sinds vrijdag 3 april weer echt begonnen met lopen sinds oktober. Probeer elke dag te lopen, begon met 7,5km, en loop nu steeds een ronde van 9,15 kilometer. Gisteren in een tijd van iets meer dan 47 minuten (pace 05'11 /km). Tempo begint dus weer redelijk terug te komen, maar ben uiteraard nog niet waar ik vorig jaar was.

Zie cabaretier/presentator Dolf Jansen hier ook heel veel lopen. Als het goed warm is gewoon zonder shirt. Zit geen vet op de botten bij hem! Goede loper hoor.
Wanneer je pas sinds 9 april weer bent begonnen met hardlopen zou ik dit niet elke dag proberen te doen. Zeker als je net begonnen bent, rust nemen en je lichaam de tijd geven te wennen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  maandag 13 april 2020 @ 18:49:38 #184
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_192600947
Elke dag lijkt me inderdaad wel erg enthousiast. Ooit ergens gelezen dat zelfs je schoenen dat niet trekken omdat die tijdens het lopen worden ingeduwd als 't ware, en ze tijd nodig hebben om naar de oude vorm terug te gaan. Het zal geen gigantisch probleem zijn, maar toch :P
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 april 2020 @ 20:18:55 #185
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192602552
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:49 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Elke dag lijkt me inderdaad wel erg enthousiast. Ooit ergens gelezen dat zelfs je schoenen dat niet trekken omdat die tijdens het lopen worden ingeduwd als 't ware, en ze tijd nodig hebben om naar de oude vorm terug te gaan. Het zal geen gigantisch probleem zijn, maar toch :P
Twee paar schoenen kopen en afwisselen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 14 april 2020 @ 09:58:57 #186
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_192609108
Ik ben in mijn eerste echte hardloopjaar (2012) in het begin ook een tijd elke dag gaan lopen, omdat ik het zo leuk vond. Zo kwam ik aan mijn eerste shinsplint. Leerzaam was het wel, dus iedereen die het eens wil proberen: be my guest :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_192612986
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 18:49 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Elke dag lijkt me inderdaad wel erg enthousiast. Ooit ergens gelezen dat zelfs je schoenen dat niet trekken omdat die tijdens het lopen worden ingeduwd als 't ware, en ze tijd nodig hebben om naar de oude vorm terug te gaan. Het zal geen gigantisch probleem zijn, maar toch :P
Zo ook met alle onderdelen van je lijf die de hardloopbelasting niet (meer) gewend zijn, die hebben ook echt tijd nodig om uit te deuken en weer sterker te worden.
pi_192613392
Ik heb het parcours verkend voor mijn Corona virtual 5km en ik kwam onderweg nog 2 bekende hardloopFokkers tegen! Uiteraard even gesocialiseerd op veilige afstand.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192615751
Achja, ik kan me hier ook nog wel even belachelijk maken. Ik heb een hardloopchallenge bedacht. Is wat meer voor de langere termijn, dus bij mij is het eerst nog mislukt :)


It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_192617261
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 17:00 schreef Cynic het volgende:
Achja, ik kan me hier ook nog wel even belachelijk maken. Ik heb een hardloopchallenge bedacht. Is wat meer voor de langere termijn, dus bij mij is het eerst nog mislukt :)

Hup hup! Gewoon elke dag 50 meter verder...
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192617412
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 april 2020 18:16 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Hup hup! Gewoon elke dag 50 meter verder...
Zoiets ja :D
Nieuwe plan van aanpak is om eerst een stukje langzamer te gaan zodat ik het wel vol kan maken. En dan later de snelheid weer wat opvoeren.
Stiekem heb ik altijd gedacht dat ik meer gebouwd ben voor de korte of middenafstand. Dat blijkt ook al niet zo te zijn. :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_192617806
Tempoloopje gedaan voor 't eerst in lange tijd :D altijd lekker om de longen uit je lijf te lopen.
4:49 op 10km, inclusief 2km warmlopen.

Als er geen wedstrijden zijn, moet je tijdens je solo rondjes af en toe het publiek er maar bij denken :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_192617989
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 april 2020 18:43 schreef Neo-Mullen het volgende:

Als er geen wedstrijden zijn, moet je tijdens je solo rondjes af en toe het publiek er maar bij denken :D
Gewoon deze op je oortjes en gaan...

You'll Never Walk Alone - Remembrance Version, a song by FanChants, Liverpool Fans on Spotify
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192617998
Enschede marathon wordt zonder extra kosten naar volgend jaar verplaatst, netjes!
pi_192620660
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb het parcours verkend voor mijn Corona virtual 5km en ik kwam onderweg nog 2 bekende hardloopFokkers tegen! Uiteraard even gesocialiseerd op veilige afstand.
:W :W
Echt stomtoevallig was dat. Ik liep daar met d'n Wyccie toen ik net tegen haar zei dat we even zouden moeten gaan zwaaien naar Krista, die vast aan het thuiswerken was bij haar vriend. En vervolgens kwam je daar aangesneld.

Ik ben in bijna 10 jaar tijd nog nooit een bekende tegengekomen tijdens een hardlooptraining, dit was voor het eerst.
pi_192620708
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 17:00 schreef Cynic het volgende:
Achja, ik kan me hier ook nog wel even belachelijk maken. Ik heb een hardloopchallenge bedacht. Is wat meer voor de langere termijn, dus bij mij is het eerst nog mislukt :)

Haha, wat ontzettend tof. Je woont daar ook wel heel prettig zo te zien! Wie zat erop de fiets om jou te filmen?
pi_192622042
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 21:11 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Haha, wat ontzettend tof. Je woont daar ook wel heel prettig zo te zien! Wie zat erop de fiets om jou te filmen?
Ja, we hebben hier wel de ruimte. Mijn vrouw zat op de mountainbike met de fietskar erachter met onze 2 kinderen erin. Daar heb ik de camera op gezet, vandaar ook het lawaai denk ik :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_192627617
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 21:08 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

:W :W
Echt stomtoevallig was dat. Ik liep daar met d'n Wyccie toen ik net tegen haar zei dat we even zouden moeten gaan zwaaien naar Krista, die vast aan het thuiswerken was bij haar vriend. En vervolgens kwam je daar aangesneld.

Ik ben in bijna 10 jaar tijd nog nooit een bekende tegengekomen tijdens een hardlooptraining, dit was voor het eerst.
Haha ik zag je al zo vaak hier rond de omgeving lopen op Strava dat het wel een keer moest, maar blijft toevallig ja!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192627635
En Cynic, leuke challenge, maar ik denk niet dat ik momenteel ook maar in de buurt kom van mijn snelste km ooit.. Die was ook rond de 3.15 denk ik, tijdens een 3000m op de baan.

Overigens zou ik je aanraden om de volgende keer niet vanuit de Boomer-view te filmen :P (telefoon met gestrekte arm onder je houden waardoor iedereen een onderkin krijgt)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192627804
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 10:28 schreef La_Tramposa het volgende:
En Cynic, leuke challenge, maar ik denk niet dat ik momenteel ook maar in de buurt kom van mijn snelste km ooit.. Die was ook rond de 3.15 denk ik, tijdens een 3000m op de baan.

Overigens zou ik je aanraden om de volgende keer niet vanuit de Boomer-view te filmen :P (telefoon met gestrekte arm onder je houden waardoor iedereen een onderkin krijgt)
Als je hem zo scherp hebt staan wordt het lastig natuurlijk. Maar dan kan je proberen een voor nu uitdagende tijd te kiezen.
En ja, dat van die camera had ik al meer gehoord. Ik ben niet zo van de moderne techniek, heb zelf ook geen smartphone ik had die van m'n vrouw geleend hiervoor.
De Boomer-view is denk ik ook wel toepasselijk dus :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Forum Admin woensdag 15 april 2020 @ 14:49:58 #201
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192631174
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 18:55 schreef diesnelle het volgende:
Enschede marathon wordt zonder extra kosten naar volgend jaar verplaatst, netjes!
Die van Utrecht ook.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 april 2020 @ 15:01:14 #202
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192631339
10km gelopen, met afwisselend 1km rustig en 1km flink doortrekken. Dat viel niet mee, zoals ook wel de bedoeling is natuurlijk, maar ik ben blij met het oplopende tempo van de snelle kilometers: 5:18, 5:12, 5:08, 5:00, 4:32. Na zo'n kilometer mijn rustige tempo weer bereiken blijf ik erg lastig vinden, maar met vijf rustige kilometers allemaal rond de 6:10 is dat schijnbaar prima gelukt.

Vrijdag of zaterdag weer op het gemakje lopen :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192633380
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:01 schreef heywoodu het volgende:
10km gelopen, met afwisselend 1km rustig en 1km flink doortrekken. Dat viel niet mee, zoals ook wel de bedoeling is natuurlijk, maar ik ben blij met het oplopende tempo van de snelle kilometers: 5:18, 5:12, 5:08, 5:00, 4:32. Na zo'n kilometer mijn rustige tempo weer bereiken blijf ik erg lastig vinden, maar met vijf rustige kilometers allemaal rond de 6:10 is dat schijnbaar prima gelukt.

Vrijdag of zaterdag weer op het gemakje lopen :)
Intervalletjes vind ik altijd heerlijk. Lekker kapot gaan in die sprintjes en uithijgen in je rustmomenten daarna.
Merk dat m'n conditie vooral door intervaltrainingen sterk is toegenomen.
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 april 2020 @ 17:39:10 #204
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192633538
quote:
7s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:27 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Intervalletjes vind ik altijd heerlijk. Lekker kapot gaan in die sprintjes en uithijgen in je rustmomenten daarna.
Merk dat m'n conditie vooral door intervaltrainingen sterk is toegenomen.
Ik dacht tijdens de snelle stukken meerdere keren aan jouw woorden, dat het zo lekker is om de longen uit je lijf te lopen. Gelijk daarna concludeerde ik dat je onzin praatte en dat er niks lekker aan was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door heywoodu op 15-04-2020 17:44:45 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 april 2020 @ 19:56:04 #205
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192636204
quote:
Het zal jullie niet verbazen, maar helaas hebben wij het besluit moeten nemen om de tiende editie van de Marathon Amersfoort definitief af te gelasten. Ook na 1 juni blijft de kans op overdragen van het Coronavirus aanwezig, zeker bij een groot sportevenement als de Marathon Amersfoort waar veel mensen samenkomen en samen sporten. Het annuleren van ons sportevenement is dan ook de enige verantwoorde beslissing.

Nieuwe datum: zondag 13 juni 2021
Verplaatsen naar het najaar is helaas niet mogelijk omdat dit ook met grote onzekerheid zou zijn omgeven. Het past bovendien niet in de evenementenkalender van onze stad. Heel jammer want ons team was flink op stoom en het aantal inschrijvingen voor deze jubileumeditie liep boven verwachting. Ongetwijfeld is de belangstelling flink aangewakkerd met de aankondiging van een nieuw 21 km parcours door de wijken Nieuwland en Vathorst. Ook zagen we weer veel inschrijvingen van deelnemers afkomstig uit het buitenland. Het is niet anders, dit jaar geen tiende Marathon Amersfoort. Onze jubileumeditie zal nu worden georganiseerd op zondag 13 juni 2021.

Voor de deelnemers die zich al hebben ingeschreven en hebben betaald zoeken wij nu naar een passende oplossing. Over enkele weken hopen wij hier meer duidelijkheid over te kunnen geven. Graag ontmoeten wij jullie als sportiviteit weer een gezamenlijke activiteit is, bijvoorbeeld tijdens een van onze zondagse ParkRuns in en om de stad. En uiteraard ben je van harte uitgenodigd om deel te nemen aan onze tiende editie in 2021.
Blijf gezond, blijf sporten.

Helaasch, maar dat zat er natuurlijk aan te komen. Wéér een halve marathon in m'n uppie }:|
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192636758
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 14:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb het parcours verkend voor mijn Corona virtual 5km en ik kwam onderweg nog 2 bekende hardloopFokkers tegen! Uiteraard even gesocialiseerd op veilige afstand.
Ha, dat was grappig, echt heel toevallig. Wie weet zie ik je er nog wel vaker. :)

En je liep prima, hoor. Goede tred.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:01 schreef heywoodu het volgende:
10km gelopen, met afwisselend 1km rustig en 1km flink doortrekken. Dat viel niet mee, zoals ook wel de bedoeling is natuurlijk, maar ik ben blij met het oplopende tempo van de snelle kilometers: 5:18, 5:12, 5:08, 5:00, 4:32. Na zo'n kilometer mijn rustige tempo weer bereiken blijf ik erg lastig vinden, maar met vijf rustige kilometers allemaal rond de 6:10 is dat schijnbaar prima gelukt.

Vrijdag of zaterdag weer op het gemakje lopen :)
Mooie progressie!
  woensdag 15 april 2020 @ 20:21:37 #207
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192636775
Oldskool hardloopfoto om te vieren dat de 25km duurloop zo fijn was :D



[ Bericht 46% gewijzigd door YUR op 15-04-2020 20:27:04 ]
F means you're fucked
pi_192637093
@Cynic mede-survivaller!
Mis je de touwen ook zo?
pi_192637165
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:35 schreef Tele6 het volgende:
Hé @:Cynic mede-survivaller!
Mis je de touwen ook zo?
Nogal, maar we hebben het 1 en ander in de tuin opgehangen. En zodra het belastinggeld er is komt er een combi van 10x4 in de voortuin.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 15 april 2020 @ 20:40:09 #210
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192637199
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:21 schreef YUR het volgende:
Oldskool hardloopfoto om te vieren dat de 25km duurloop zo fijn was :D

[ afbeelding ]
Is dat zo'n rugtas met water? Die zoek ik ook nog, 20+ kilometer zonder water lukt me zonder ergens last van te hebben, maar een slokje zo nu en dan zou wel fijn zijn :+ (zeker als het warmer wordt)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 15 april 2020 @ 20:42:39 #211
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192637254
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Is dat zo'n rugtas met water? Die zoek ik ook nog, 20+ kilometer zonder water lukt me zonder ergens last van te hebben, maar een slokje zo nu en dan zou wel fijn zijn :+ (zeker als het warmer wordt)
Best verstandig hoor :Y

Ik gebruik er eentje met twee softflasks aan de voorkant. Je hebt ze ook met een grote waterzak. Het ligt een beetje aan de persoonlijke voorkeur.
Ik heb voor deze gekozen omdat ik dan 1 kan vullen met water en een kan vullen met electrolyten. En als ik tijdens een lange trail moet bijvullen, hoef ik niet mijn hele rugzak af te doen en mijn waterzak tevoorschijn te toveren...maar gewoon simpelweg de flesjes bij te vullen.
En bij kortere loopjes kan ik ook gewoon 1 flesje meenemen. Het voordeel van zo'n racevest is dat ie ook echt als een vest zit...je hebt er helemaal geen last van
F means you're fucked
pi_192637274
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:38 schreef Cynic het volgende:

[..]

Nogal, maar we hebben het 1 en ander in de tuin opgehangen. En zodra het belastinggeld er is komt er een combi van 10x4 in de voortuin.
Oh, daar boffen jullie dan mee, met een tuin. O+ O+ Ik heb niet eens een balkonnetje ;(
Ik ga nu maar iedere keer naar het bos en lekker over onverharde paadjes denderen. Dat is nog iets :s)
  woensdag 15 april 2020 @ 21:15:35 #213
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_192637895
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:42 schreef YUR het volgende:

[..]

Best verstandig hoor :Y

Ik gebruik er eentje met twee softflasks aan de voorkant. Je hebt ze ook met een grote waterzak. Het ligt een beetje aan de persoonlijke voorkeur.
Ik heb voor deze gekozen omdat ik dan 1 kan vullen met water en een kan vullen met electrolyten. En als ik tijdens een lange trail moet bijvullen, hoef ik niet mijn hele rugzak af te doen en mijn waterzak tevoorschijn te toveren...maar gewoon simpelweg de flesjes bij te vullen.
En bij kortere loopjes kan ik ook gewoon 1 flesje meenemen. Het voordeel van zo'n racevest is dat ie ook echt als een vest zit...je hebt er helemaal geen last van
een verdere bijkomstigheid van flasks aan de voorkant vind ik dat je een beter overzicht heb op hoeveel je precies drink.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 15 april 2020 @ 21:16:54 #214
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192637928
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

een verdere bijkomstigheid van flasks aan de voorkant vind ik dat je een beter overzicht heb op hoeveel je precies drink.
Goede toevoeging, thanks :Y
F means you're fucked
pi_192641358
Ik ga ook weer eens dit volgen. Heb afgelopen maart de cpc loop nog gelopen (achteraf is t gek dat die nog doorging) in 4:34 min/km gemiddeld. Sinds de lockdown merk ik dat ik maar wat meer ga lopen om toch maar wat te doen te hebben en ik zie dat het op zich wel sneller gaat (record was gem 4:19 op 6,8km rondje) , maar ik ben benieuwd hoe ik dit kan verbeteren
Is t gewoon een kwestie van vaak lopen en steeda wat sneller
Of (en dat zal t wel zijn), meer interval? En hoe kan ik zo'n interval een beetje opbouwen? Ik heb wel een hartslagmeter en horloge maar loop eigenlijk alleen met Runkeeper op mn telefoon.


Ik weet niet of t realistisch is (31jr, reserve 5e klasse voetballer, 1m90 en 86kg) maar ik zou een 4:16 ofzo op een 10km echt een vet doel vinden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192644990
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 17:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik dacht tijdens de snelle stukken meerdere keren aan jouw woorden, dat het zo lekker is om de longen uit je lijf te lopen. Gelijk daarna concludeerde ik dat je onzin praatte en dat er niks lekker aan was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- mooi dit

Vanavond weer een rondje trailen door het bos :) nu al zin in
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 16 april 2020 @ 10:27:12 #217
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192645055
Net mijn nieuwe asfaltstampers ontvangen. Lang leve de Asics Paas-sale *O*
F means you're fucked
pi_192645088
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:37 schreef kalinhos het volgende:
Ik ga ook weer eens dit volgen. Heb afgelopen maart de cpc loop nog gelopen (achteraf is t gek dat die nog doorging) in 4:34 min/km gemiddeld. Sinds de lockdown merk ik dat ik maar wat meer ga lopen om toch maar wat te doen te hebben en ik zie dat het op zich wel sneller gaat (record was gem 4:19 op 6,8km rondje) , maar ik ben benieuwd hoe ik dit kan verbeteren
Is t gewoon een kwestie van vaak lopen en steeda wat sneller
Of (en dat zal t wel zijn), meer interval? En hoe kan ik zo'n interval een beetje opbouwen? Ik heb wel een hartslagmeter en horloge maar loop eigenlijk alleen met Runkeeper op mn telefoon.

Ik weet niet of t realistisch is (31jr, reserve 5e klasse voetballer, 1m90 en 86kg) maar ik zou een 4:16 ofzo op een 10km echt een vet doel vinden.
Kun je trainingen instellen in je horloge? Probeer dan eens een training in te stellen met: inlopen (+- 15 min), dan 10x40 sec hard 40 sec rust, dan uitlopen. Dat bouw na een paar keer deze training uit naar 20 of 25x. Het gaat erom dat je niet volle bak gaat in de intervallen maar op gevoel lekker versnellen, en dat je de laatste nog net zo hard kunt doen als de eerste . De 40 sec rustig loop je gewoon door op stevig duurloop tempo.

Omdat het korte intervallen zijn met weinig rust, is dit een hele goede training om je VO2max te verhogen. Je loopt dan (bij 10x) ongeveer een kwartiertje rondom je omslagpunt, maar ik zou onderweg niet teveel op je hartslag letten. Als het goed gaat en je komt tot 25, lukt dat je dan zelfs een halfuur. Daarmee is het een goede specifieke prikkel voor 10km.
Is een niet te belastende training waar je geen atletiekbaan of zo voor nodig hebt. Die zou ik in ieder geval 1x per week doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192646609
Even over die zware trainingen van sommigen. Eigenlijk wordt er geadviseerd om in deze tijd juist niet te zwaar te trainen.
Op de website van de AtletiekUnie staat dit:

Train niet te zwaar
Je immuunsysteem houdt ziekteverwekkers op afstand. Wanneer je je lichaam zwaar belast, heeft dat effect op het immuunsysteem en word je vatbaarder voor virussen. Nu het coronavirus in de lucht hangt, kun je extreme inspanning (zoals een lange duurloop of pittige intervaltraining) dus het beste vermijden. Lichte activiteit heeft daarentegen een positieve invloed op de werking van je immuunsysteem. Je hartslag kan een goede indicatie geven over de intensiteit van een training.


https://www.hardlopen.nl/(...)-corona-en-hardlopen

Ikzelf gebruik dit advies natuurlijk maar al te graag om de kantjes eraf te lopen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zwabberhark op 16-04-2020 12:09:53 ]
pi_192647370
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:04 schreef Zwabberhark het volgende:
Even over die zware trainingen van sommigen. Eigenlijk wordt er geadviseerd om in deze tijd juist niet te zwaar te trainen.
Op de website van de AtletiekUnie staat dit:

Train niet te zwaar
Je immuunsysteem houdt ziekteverwekkers op afstand. Wanneer je je lichaam zwaar belast, heeft dat effect op het immuunsysteem en word je vatbaarder voor virussen. Nu het coronavirus in de lucht hangt, kun je extreme inspanning (zoals een lange duurloop of pittige intervaltraining) dus het beste vermijden. Lichte activiteit heeft daarentegen een positieve invloed op de werking van je immuunsysteem. Je hartslag kan een goede indicatie geven over de intensiteit van een training.


https://www.hardlopen.nl/(...)-corona-en-hardlopen

Ikzelf gebruik dit advies natuurlijk maar al te graag om de kantjes eraf te lopen.
Nog meer dan anders, weet niet of ik dat wel kan.
pi_192649398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 12:04 schreef Zwabberhark het volgende:
Even over die zware trainingen van sommigen. Eigenlijk wordt er geadviseerd om in deze tijd juist niet te zwaar te trainen.
Op de website van de AtletiekUnie staat dit:

Train niet te zwaar
Je immuunsysteem houdt ziekteverwekkers op afstand. Wanneer je je lichaam zwaar belast, heeft dat effect op het immuunsysteem en word je vatbaarder voor virussen. Nu het coronavirus in de lucht hangt, kun je extreme inspanning (zoals een lange duurloop of pittige intervaltraining) dus het beste vermijden. Lichte activiteit heeft daarentegen een positieve invloed op de werking van je immuunsysteem. Je hartslag kan een goede indicatie geven over de intensiteit van een training.


https://www.hardlopen.nl/(...)-corona-en-hardlopen

Ikzelf gebruik dit advies natuurlijk maar al te graag om de kantjes eraf te lopen.
Daar heb ik toevallig gisteren een heel stuk over zitten lezen; dit tweetje en de rest vd draad of het YouTube filmpje als je tijd hebt:

Mijn trainer zei ook al; het ligt genuanceerder. Als jij gewend bent om 3x per week zwaar te trainen kan je lichaam dat aan en is het waarschijnlijk zelfs goed om je hoge weerstand te onderhouden. Alleen moet je niet nu ineens gekke dingen gaan doen die je anders nooit doet. En weet dat je met een klein deel van je normale training al een heel groot deel van je conditie en kracht kunt vasthouden, en dat het juist een goed moment is om je lichaam te laten herstellen en aan zwakke plekken te werken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192650129
Ja, het zal voor de lopers die zware trainingen gewend zijn inderdaad anders liggen. De toplopers van mijn club verteren een duurloop van 30 km beter dan ik, die voelen zich na afloop net zo fit als dat ik me voel na een klein rondje van 6 km op wandeltempo.

Ik denk dat het gewoon zaak is om goed naar je lichaam te luisteren en als je merkt dat je na een training de rest van de dag weinig waard bent, je te veel gedaan hebt in dit Coronatijdperk.
pi_192651086
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Ja, het zal voor de lopers die zware trainingen gewend zijn inderdaad anders liggen. De toplopers van mijn club verteren een duurloop van 30 km beter dan ik, die voelen zich na afloop net zo fit als dat ik me voel na een klein rondje van 6 km op wandeltempo.

Ik denk dat het gewoon zaak is om goed naar je lichaam te luisteren en als je merkt dat je na een training de rest van de dag weinig waard bent, je te veel gedaan hebt in dit Coronatijdperk.
Op zich inderdaad wel een goed punt waar ik minder over heb nagedacht. Ik wil vooral echt fit blijven, mede omdat de sportschool dicht is waar ik mezelf normaal flink uitdaag. Ik ben dus geneigd om dat nu meer te verschuiven naar hardlopen.

Ik vind het moeilijk om mezelf daarin in te houden, want het achteraf gevoel is zo lekker als je hard hebt gesport.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_192651362
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 15:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Ja, het zal voor de lopers die zware trainingen gewend zijn inderdaad anders liggen. De toplopers van mijn club verteren een duurloop van 30 km beter dan ik, die voelen zich na afloop net zo fit als dat ik me voel na een klein rondje van 6 km op wandeltempo.

Ik denk dat het gewoon zaak is om goed naar je lichaam te luisteren en als je merkt dat je na een training de rest van de dag weinig waard bent, je te veel gedaan hebt in dit Coronatijdperk.
Dat klinkt een beetje als een standaardzondag na een zware duintraining ;)

Nu red ik zware trainingen sowieso niet echt in m’n eentje, dus dat scheelt.
  donderdag 16 april 2020 @ 17:49:53 #225
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192651730
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:59 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Op zich inderdaad wel een goed punt waar ik minder over heb nagedacht. Ik wil vooral echt fit blijven, mede omdat de sportschool dicht is waar ik mezelf normaal flink uitdaag. Ik ben dus geneigd om dat nu meer te verschuiven naar hardlopen.

Ik vind het moeilijk om mezelf daarin in te houden, want het achteraf gevoel is zo lekker als je hard hebt gesport.
Er zijn toch nog genoeg alternatieven qua training? Je kunt jezelf flink uitdagen met bodyweight oefeningen natuurlijk
F means you're fucked
pi_192652522
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 16:59 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Op zich inderdaad wel een goed punt waar ik minder over heb nagedacht. Ik wil vooral echt fit blijven, mede omdat de sportschool dicht is waar ik mezelf normaal flink uitdaag. Ik ben dus geneigd om dat nu meer te verschuiven naar hardlopen.

Ik vind het moeilijk om mezelf daarin in te houden, want het achteraf gevoel is zo lekker als je hard hebt gesport.
Mijn sportschool blijft me online uitdagen en ik merk dat ik dat ook nodig heb om de benen (en rest) heel te houden. Verder krijg ik met hardlopen de smaak van 'rustig' te pakken. In mijn eentje ga ik sowieso zelden tot het gaatje. Alleen tijdens een wedstrijd loop ik mezelf wel eens voorbij en dat kan inderdaad nadelige invloed hebben op het afweersysteem. Maar het hoeft niet zo nodig... ga ervan uit dat het hard lopen 'vanzelf' wel weer komt, zoals het vorig jaar ook ineens aan kwam waaien :s)
pi_192652540
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 17:49 schreef YUR het volgende:

[..]

Er zijn toch nog genoeg alternatieven qua training? Je kunt jezelf flink uitdagen met bodyweight oefeningen natuurlijk
Klopt, die doe ik ook. Maar je laat jezelf in je woonkamer toch niet zo lekker gaan als in de gym :P
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_192652746
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:46 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Klopt, die doe ik ook. Maar je laat jezelf in je woonkamer toch niet zo lekker gaan als in de gym :P
Ja, ik mis wel de gedeelde smart van een groepsles. ;) En het voelt nog steeds onwennig thuis.
  donderdag 16 april 2020 @ 18:58:43 #229
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192652763
quote:
7s.gif Op donderdag 16 april 2020 18:46 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Klopt, die doe ik ook. Maar je laat jezelf in je woonkamer toch niet zo lekker gaan als in de gym :P
Oh nou...daar heb ik geen last van iig. Zet je er overheen en ga gewoon knallen. Geen gemiep.

:P
F means you're fucked
  Moderator donderdag 16 april 2020 @ 20:44:03 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_192655024
Ik mis het zwemmen in het zwembad ;( sta zowat op het punt om in open water te gaan zwemmen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_192655038
Mensen, wie heeft er zin om een Corono-Ekiden te houden? Het idee is om een aantal teams van 6 mensen te formeren die ongeveer gelijkwaardig qua niveau zijn. Verder is het dan zoals de Ekiden in Rotterdam: 2 mensen lopen de 5, 2 lopen de 10 en eentje de 7,2 km.

Iedereen loopt zijn of haar etappe in haar of zijn eigen leefgebied op een moment dat het hem of haar schikt. Een logje (want niet gelogd is niet gelopen) zonder al te grote GPS-fuckups telt als bewijs. De tijden van een team tellen we op.

Na afloop gaat iedereen onder zijn of haar partytent BBQ'en in/op zijn of haar tuin/balkon.

Nu de hamvraag (voor mensen die geen vlees eten: de tofuvraag): wie vindt dit een leuk idee?
  Moderator donderdag 16 april 2020 @ 20:48:39 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_192655107
Ik mag niet BBQ'en op m'n balkon
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_192655209
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:44 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen, wie heeft er zin om een Corono-Ekiden te houden? Het idee is om een aantal teams van 6 mensen te formeren die ongeveer gelijkwaardig qua niveau zijn. Verder is het dan zoals de Ekiden in Rotterdam: 2 mensen lopen de 5, 2 lopen de 10 en eentje de 7,2 km.

Iedereen loopt zijn of haar etappe in haar of zijn eigen leefgebied op een moment dat het hem of haar schikt. Een logje (want niet gelogd is niet gelopen) zonder al te grote GPS-fuckups telt als bewijs. De tijden van een team tellen we op.

Na afloop gaat iedereen onder zijn of haar partytent BBQ'en in/op zijn of haar tuin/balkon.

Nu de hamvraag (voor mensen die geen vlees eten: de tofuvraag): wie vindt dit een leuk idee?
Hahaha epic idee! :D Ik doe wel mee.
pi_192655359
Yeah, leuk! Ik doe mee.
In zeer slechte vorm, maar wel goed om weer te gaan trainen voor iets meer snelheid. En hopen dat de kilo's ook verdwijnen.

En: T-shirt maat XS. Ik heb geen partytent, met of zonder dopje.
Ik wil wel de 7,2 weer doen. Eventueel ook dubbelen als er iemand niet komt opdagen of wordt aangefietst.
Richttijd geef ik nog even niet op. Eerst wat meer trainen. :D

[ Bericht 27% gewijzigd door wyccie op 16-04-2020 21:08:10 ]
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 16 april 2020 @ 21:16:29 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192655642
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:44 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen, wie heeft er zin om een Corono-Ekiden te houden? Het idee is om een aantal teams van 6 mensen te formeren die ongeveer gelijkwaardig qua niveau zijn. Verder is het dan zoals de Ekiden in Rotterdam: 2 mensen lopen de 5, 2 lopen de 10 en eentje de 7,2 km.

Iedereen loopt zijn of haar etappe in haar of zijn eigen leefgebied op een moment dat het hem of haar schikt. Een logje (want niet gelogd is niet gelopen) zonder al te grote GPS-fuckups telt als bewijs. De tijden van een team tellen we op.

Na afloop gaat iedereen onder zijn of haar partytent BBQ'en in/op zijn of haar tuin/balkon.

Nu de hamvraag (voor mensen die geen vlees eten: de tofuvraag): wie vindt dit een leuk idee?
Even beter lezen zo, maar dit klinkt tof. Goed voor ons FOK!kers ook, want zo hoef je niemand te ontmoeten :7
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192656001
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:44 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen, wie heeft er zin om een Corono-Ekiden te houden? Het idee is om een aantal teams van 6 mensen te formeren die ongeveer gelijkwaardig qua niveau zijn. Verder is het dan zoals de Ekiden in Rotterdam: 2 mensen lopen de 5, 2 lopen de 10 en eentje de 7,2 km.

Iedereen loopt zijn of haar etappe in haar of zijn eigen leefgebied op een moment dat het hem of haar schikt. Een logje (want niet gelogd is niet gelopen) zonder al te grote GPS-fuckups telt als bewijs. De tijden van een team tellen we op.

Na afloop gaat iedereen onder zijn of haar partytent BBQ'en in/op zijn of haar tuin/balkon.

Nu de hamvraag (voor mensen die geen vlees eten: de tofuvraag): wie vindt dit een leuk idee?
Ja leuk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 16 april 2020 @ 21:39:10 #237
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_192656068
Leuk! Ik neem wat lekkers mee :D
pi_192656074
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:44 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen, wie heeft er zin om een Corono-Ekiden te houden? Het idee is om een aantal teams van 6 mensen te formeren die ongeveer gelijkwaardig qua niveau zijn. Verder is het dan zoals de Ekiden in Rotterdam: 2 mensen lopen de 5, 2 lopen de 10 en eentje de 7,2 km.

Iedereen loopt zijn of haar etappe in haar of zijn eigen leefgebied op een moment dat het hem of haar schikt. Een logje (want niet gelogd is niet gelopen) zonder al te grote GPS-fuckups telt als bewijs. De tijden van een team tellen we op.

Na afloop gaat iedereen onder zijn of haar partytent BBQ'en in/op zijn of haar tuin/balkon.

Nu de hamvraag (voor mensen die geen vlees eten: de tofuvraag): wie vindt dit een leuk idee?
:D Leuk!
pi_192656088
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:44 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen, wie heeft er zin om een Corono-Ekiden te houden? Het idee is om een aantal teams van 6 mensen te formeren die ongeveer gelijkwaardig qua niveau zijn. Verder is het dan zoals de Ekiden in Rotterdam: 2 mensen lopen de 5, 2 lopen de 10 en eentje de 7,2 km.

Iedereen loopt zijn of haar etappe in haar of zijn eigen leefgebied op een moment dat het hem of haar schikt. Een logje (want niet gelogd is niet gelopen) zonder al te grote GPS-fuckups telt als bewijs. De tijden van een team tellen we op.

Na afloop gaat iedereen onder zijn of haar partytent BBQ'en in/op zijn of haar tuin/balkon.

Nu de hamvraag (voor mensen die geen vlees eten: de tofuvraag): wie vindt dit een leuk idee?
Leuk idee!
pi_192656142
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:44 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen, wie heeft er zin om een Corono-Ekiden te houden? Het idee is om een aantal teams van 6 mensen te formeren die ongeveer gelijkwaardig qua niveau zijn. Verder is het dan zoals de Ekiden in Rotterdam: 2 mensen lopen de 5, 2 lopen de 10 en eentje de 7,2 km.

Iedereen loopt zijn of haar etappe in haar of zijn eigen leefgebied op een moment dat het hem of haar schikt. Een logje (want niet gelogd is niet gelopen) zonder al te grote GPS-fuckups telt als bewijs. De tijden van een team tellen we op.

Na afloop gaat iedereen onder zijn of haar partytent BBQ'en in/op zijn of haar tuin/balkon.

Nu de hamvraag (voor mensen die geen vlees eten: de tofuvraag): wie vindt dit een leuk idee?
:W
Count me in, 5K graag. :D

Ik zag dat je mij 2 topics geleden ook al genoemd had, maar ik leef ook nog :)
Eigenlijk door het Corona-virus meer tijd om hard te lopen, dus de laatste 4 weken het weer wat opgepakt.
Zondag de 18km aangetikt voor het eerst in weet ik veel... Tussendoor natuurlijk nog wat segmentjes (terug)gepakt en het gaat weer steeds lekkerder lopen. Nu kijken of ik het ook daadwerkelijk volhoud, want als het weer even wat drukker wordt is het al snel weer lastig. Scheelt dat we richting het mooie weer gaan. :P
pi_192656190
Als ik in hetzelfde team mag als Jero, doe ik mee! (Ik kan nog geen 5km, maar Jero loopt wel een afstand dubbel :) )
pi_192656243
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 21:47 schreef pijll het volgende:
Als ik in hetzelfde team mag als Jero, doe ik mee! (Ik kan nog geen 5km, maar Jero loopt wel een afstand dubbel :) )
o|O
Deze keer nog niet :P .
  Redactie Sport donderdag 16 april 2020 @ 21:51:09 #243
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_192656263
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Even beter lezen zo, maar dit klinkt tof. Goed voor ons FOK!kers ook, want zo hoef je niemand te ontmoeten :7
Stel je aan joh. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 16 april 2020 @ 21:55:42 #244
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192656325
Ik doe alleen mee als @Swetsenegger ook meedoet
F means you're fucked
pi_192656513
Leuk idee, die Ekiden!
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 16 april 2020 @ 22:17:45 #246
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192656531
quote:
10s.gif Op donderdag 16 april 2020 21:51 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Stel je aan joh. _O-
Meld je aan joh >:)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 16 april 2020 @ 22:19:31 #247
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192656550
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:44 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen, wie heeft er zin om een Corono-Ekiden te houden? Het idee is om een aantal teams van 6 mensen te formeren die ongeveer gelijkwaardig qua niveau zijn. Verder is het dan zoals de Ekiden in Rotterdam: 2 mensen lopen de 5, 2 lopen de 10 en eentje de 7,2 km.
Ik ben benieuwd of ze de olympische marathon óók gaan inkorten naar 37,2km, dan zie ik wel wereldrecords sneuvelen! :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192656598
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 20:44 schreef Zwabberhark het volgende:
Mensen, wie heeft er zin om een Corono-Ekiden te houden? Het idee is om een aantal teams van 6 mensen te formeren die ongeveer gelijkwaardig qua niveau zijn. Verder is het dan zoals de Ekiden in Rotterdam: 2 mensen lopen de 5, 2 lopen de 10 en eentje de 7,2 km.

Iedereen loopt zijn of haar etappe in haar of zijn eigen leefgebied op een moment dat het hem of haar schikt. Een logje (want niet gelogd is niet gelopen) zonder al te grote GPS-fuckups telt als bewijs. De tijden van een team tellen we op.

Na afloop gaat iedereen onder zijn of haar partytent BBQ'en in/op zijn of haar tuin/balkon.

Nu de hamvraag (voor mensen die geen vlees eten: de tofuvraag): wie vindt dit een leuk idee?
Ja, die stok achter de deur om weer eens te gaan trainen heb ik wel nodig.
De afgelopen maanden vooral druk geweest met verhuizen en alle activiteiten die daar bij komen kijken (uitzoeken spullen, regelmatige ritjes naar de stort met zooi, de rest in verhuisdozen stoppen, verhuizen en nu staat er nog een keuken te wachten op installatie. Dat laatste hoef ik gelukkig niet zelf te doen, dat maakt de kans dat de opstalverzekering moet uitkeren vanwege een gaslek of kortsluiting een stuk kleiner). Dus dat hardlopen is al maanden niets meer en het eerste doel is pas de Freedom Trail na de zomer. Ben jij ook beschikbaar, zodat we eindelijk een perfecte tzatziki-overdracht kunnen doen?
pi_192656821
In Spanje wordt zondag een 'indoor marathon' gelopen, waarvan de hoeveelheid stappen (tussen 10 en 14 uur) wordt omgezet in een bijdrage voor het rode kruis. (Wil best meedoen, maar eh... stiekem buiten is misschien niet solidair?)

Leuk idee, die Ekiden.
pi_192656859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 21:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Even beter lezen zo, maar dit klinkt tof. Goed voor ons FOK!kers ook, want zo hoef je niemand te ontmoeten :7
'Zijn jullie van het internet?'
:D
pi_192656883
Go nerds! *O*
pi_192659633
Leuk!
pi_192659866
Yep! Doe ook wel weer een keertje mee dan! Leuk!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192662250
Wel zo veilig, hebben we ook geen fietsongelukken.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_192662530
Volgens mij hebben we al 18 deelnemers, dat zijn 3 teams. Nu al de succesvolste editie sinds 2014.

Zwabberhark
mosselmossel
hatsaflats
Jero_nimo, 5 km
diesnelle
McTwente
Cynic
YUR
Swetseneger
DeLuna
pijll, 5 km deels wandelend
Remco
Crientj
Quoi, 5 km wandelend
La_Tramposa
heywoodu
wyccie, 7,2 km
GotC

Wil iedere deelnemer een voorkeur voor een afstand aangeven en ook een verwachte tijd?
pi_192662568
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 22:24 schreef McTwente het volgende:
Ben jij ook beschikbaar, zodat we eindelijk een perfecte tzatziki-overdracht kunnen doen?
Ik heb een voorkeur voor de 10 km, dus als jij de 5 km voor mij loopt gaan we dan eindelijk de perfecte tzatziki-overdracht doen!

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 22:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of ze de olympische marathon óók gaan inkorten naar 37,2km, dan zie ik wel wereldrecords sneuvelen! :)
:D
Scherp! 3x5 km dus.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 21:55 schreef YUR het volgende:
Ik doe alleen mee als @:Swetsenegger ook meedoet
Hij staat op de lijst. Benieuwd wanneer hij daar achterkomt.
pi_192662583
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:58 schreef Zwabberhark het volgende:
Wil iedere deelnemer een voorkeur voor een afstand aangeven en ook een verwachte tijd?
Afstand maakt mij niet zo veel uit. Ik verwacht ongeveer rond 19.00 uur 's avonds te lopen ^^
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192662636
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:58 schreef Zwabberhark het volgende:
Volgens mij hebben we al 18 deelnemers, dat zijn 3 teams. Nu al de succesvolste editie sinds 2014.

Zwabberhark
mosselmossel
hatsaflats
Jero_nimo, 5 km
diesnelle
McTwente
Cynic
YUR
Swetseneger
DeLuna
pijll, 5 km deels wandelend
Remco
Crientj
Quoi, 5 km wandelend
La_Tramposa
heywoodu
wyccie, 7,2 km
GotC

Wil iedere deelnemer een voorkeur voor een afstand aangeven en ook een verwachte tijd?
Had je al een datum genoemd?
Ik ga iig zaterdag de 25e de Corona virtual 5km doen en afhankelijk van hoe dat gaat weet ik meer over welke afstand en tijd haalbaar is :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 april 2020 @ 11:15:47 #259
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192662816
5 of 10 maakt me weinig uit, 7.2 moet ook kunnen alleen liever niet O-)

Ik zet in op 26 of 56 minuten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192662834
Voor mij liefst 5, 10 voelt op het moment nog veel te ver.
Ik hoop dat 20 minuten er nog in zit.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Moderator vrijdag 17 april 2020 @ 11:17:24 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_192662845
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 10:58 schreef Zwabberhark het volgende:
Volgens mij hebben we al 18 deelnemers, dat zijn 3 teams. Nu al de succesvolste editie sinds 2014.

Zwabberhark
mosselmossel
hatsaflats
Jero_nimo, 5 km
diesnelle
McTwente
Cynic
YUR
Swetseneger
DeLuna
pijll, 5 km deels wandelend
Remco
Crientj
Quoi, 5 km wandelend
La_Tramposa
heywoodu
wyccie, 7,2 km
GotC

Wil iedere deelnemer een voorkeur voor een afstand aangeven en ook een verwachte tijd?
Schrijf mij ook maar op voor 5km. Ik kom wel terug van een blessure, dus snel ben ik niet (zal zelfs een beetje wandelen tussendoor). Maar als dat geen probleem is, doe ik mee!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_192662882
Ik vind wel dat iedereen met een zelfgemaakte hakuna matata om de borst moet lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_192663178
Wat is precies de bedoeling van een Ekiden? Ik ken het concept niet :@
Wellicht wil ik ook meedoen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_192663240
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:36 schreef Neo-Mullen het volgende:
Wat is precies de bedoeling van een Ekiden? Ik ken het concept niet :@
Wellicht wil ik ook meedoen.
Een estafette marathon, die wordt verdeeld in de afstanden die Zwabber noemde. Alle tijden worden opgeteld en het snelste team wint. De hakuna/haikiri/tzatziki is een lintje zoals je vroeger bij gymles had, die moet je doorgeven. En al het andere geneuzel is inside humor van eerdere edities..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192663287
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een estafette marathon, die wordt verdeeld in de afstanden die Zwabber noemde. Alle tijden worden opgeteld en het snelste team wint. De hakuna/haikiri/tzatziki is een lintje zoals je vroeger bij gymles had, die moet je doorgeven. En al het andere geneuzel is inside humor van eerdere edities..
:D

I like en wil meedoen! Ik vind de 10k een mooie afstand met een verwachtingstijd van 47m00s :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_192663407
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Had je al een datum genoemd?
Ik ga iig zaterdag de 25e de Corona virtual 5km doen en afhankelijk van hoe dat gaat weet ik meer over welke afstand en tijd haalbaar is :)
Nee, geen specifieke datum. Ik dacht eraan om in overleg met een deadline te komen waarop iedereen zijn afstand afgelegd moet hebben. Dus iedereen heeft dan een periode waarin hij/zij zijn/haar afstand kan doen.

Dit natuurlijk in verband met vakanties en zo :')
pi_192664041
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:00 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik heb een voorkeur voor de 10 km, dus als jij de 5 km voor mij loopt gaan we dan eindelijk de perfecte tzatziki-overdracht doen!

Deal! 5 km voor mij dus, lijkt me ook wel even prima op dit moment. De vorm is heel ver te zoeken, dus ik houd het op 28 minuten.
pi_192664047
Weekje niet gelopen 6 dagen vrij gehad :@ Even weer opgestart met 8km fris windje nog wel
Ik zwaai naar dieren.
pi_192664165
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:18 schreef mosselmossel het volgende:
Ik vind wel dat iedereen met een zelfgemaakte hakuna matata om de borst moet lopen.
Niet om de borst maar voor de mond natuurlijk.
pi_192664877

De Corona Ekiden is een estafettemarathon waarbij teams bestaande uit 6 deelnemers, gelukkig zonder elkaar in het echt te hoeven zien, een marathon afleggen.

De marathon bestaat uit 6 etappes, te weten 5, 10, 5, 10, 5 en 7,195 km. Ieder teamlid neemt een etappe voor zijn of haar rekening. Deze etappe mag op een zelfgekozen moment in een zelfgekozen omgeving afgelegd worden. Er is wel een deadline waarop iedereen klaar moet zijn, maar deze is op dit moment nog niet bekend.

Bonuspunten krijgen deelnemers die hun etappe op hun balkon of in hun trieste vinextuintje afleggen. Het GPS-logje ziet er dan uit als ontploft schaamhaar.

De prijs voor het winnende team zal zeer gewild zijn en is een rol wc-papier. In het verleden zijn er hardlopers geweest die er graag één gehad zouden hebben tijdens een wedstrijd, maar daar zijn geen foto's van.

Aanmelden kan in dit topic. Geef hierbij op welke afstand je het liefst wil lopen (ook als het niet uitmaakt) en daarbij een richttijd, zodat we teams enigszins gelijkwaardig kunnen samenstellen. Ben je 1,5x welvarender geworden qua postuur sinds je laatste marathon of verzamel je hernia's: doe gewoon mee en wandel desnoods 5 km.

De onderstaande deelnemers kunnen niet meer terug:

Zwabberhark, 10 km, 55:00
mosselmossel, maakt niet uit, om 19:00 's avonds
hatsaflats
Jero_nimo, 5 km
diesnelle
McTwente, 5 km, 28:00
Cynic
YUR
Swetseneger
DeLuna
pijll, 5 km deels wandelend
Remco
Crientj
Quoi, 5 km wandelend
La_Tramposa
heywoodu, 5 of 10 km, 26:00 of 56:00
wyccie, 7,2 km
GotC
Cynic, 5 km
Guppy, 5 km
Neo-Mullen, 10 km, 47:00
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:07:40 #271
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192664913
_O_

Ons trieste Vinex-tuintje ;(
F means you're fucked
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 april 2020 @ 13:08:44 #272
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192664932
Wel een goede tuin, geen Vinex. Dan de weg maar op.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:10:56 #273
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192664968
Ehehehe, 10km door m'n achtertuin. Alleen als ik de richting af mag wisselen. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192665004
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:05 schreef Zwabberhark het volgende:
[ afbeelding ]

De onderstaande deelnemers kunnen niet meer terug:

Oh... :? haha. Ik zei alleen dat ik het een leuk idee vond :) Maar meedoen lijkt me ook leuk, ik zal me er eens in verdiepen. Afstand maakt niet zoveel uit.
pi_192665117
Leuk! Ik doe ook graag mee als dat nog kan! 5km (28min) of 10km (59min)...ja ben niet zo snel :')
pi_192665290
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:39 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een estafette marathon, die wordt verdeeld in de afstanden die Zwabber noemde. Alle tijden worden opgeteld en het snelste team wint. De hakuna/haikiri/tzatziki is een lintje zoals je vroeger bij gymles had, die moet je doorgeven. En al het andere geneuzel is inside humor van eerdere edities..
Maar als ik t optel kom ik op 37,2... Dan mis je nog een stukkie toch?
quote:
2 mensen lopen de 5, 2 lopen de 10 en eentje de 7,2 km.
Ik wil de 10 wel doen als er nog plek is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_192665331
In de oorspronkelijke tekst stond een foutje, het zijn 3 etappes van 5.
Je kunt zeker nog meedoen, hoe meer deelnemers, hoe meer teams, hoe beter.
pi_192665392
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:13 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Oh... :? haha. Ik zei alleen dat ik het een leuk idee vond :) Maar meedoen lijkt me ook leuk, ik zal me er eens in verdiepen. Afstand maakt niet zoveel uit.
Zwabber hosselt gewoon drie teams bij elkaar ^O^
pi_192665563
Ik sta er inmiddels 2x tussen, da's me net wat te fanatiek hoor.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_192665564
Zwabber, noteer mij maar voor 32 minuten. Ik zie wel of dat gaat lukken :)

Dat zou mijn langzaamste "wedstrijd" ooit worden. (Als je me een etappe van 5km toebedeelt. Voor de 10km is het een best wel snelle tijd.)
  vrijdag 17 april 2020 @ 13:41:33 #281
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_192665581
Zet mij er maar op voor een 7,2. Tijd, geen idee. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_192666206
Ik denk dat hier door de tuin wel 120 meter mogelijk is, de lockdown marathon zou een serieuze optie zijn als ik daar getraind voor was :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_192666227
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 14:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat hier door de tuin wel 120 meter mogelijk is, de lockdown marathon zou een serieuze optie zijn als ik daar getraind voor was :P
Ja, lijkt mij ook wel leuk maar past niet echt goed mijn doel om wat meer met snelheid bezig te gaan
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 17 april 2020 @ 14:27:42 #284
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192666257
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:18 schreef MorganLeFay het volgende:
Leuk! Ik doe ook graag mee als dat nog kan! 5km (28min) of 10km (59min)...ja ben niet zo snel :')
Gelukkig maakt het niks uit of je snel of langzaam bent (en wat langzaam is is ook maar relatief natuurlijk) :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192666417
Doe maar 5 of 7,2. 5 in 24 ofzo (in m’n eentje in de eventuele warmte is geen succesvolle combinatie). 7,2 in 35?
  Forum Admin vrijdag 17 april 2020 @ 15:05:09 #286
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_192666936
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:40 schreef pijll het volgende:
Zwabber, noteer mij maar voor 32 minuten. Ik zie wel of dat gaat lukken :)

Dat zou mijn langzaamste "wedstrijd" ooit worden. (Als je me een etappe van 5km toebedeelt. Voor de 10km is het een best wel snelle tijd.)
Ik vond het al pijlsnel voor een 10k :D
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_192667076
Ik mis nog mensen als @Guard en @Bonobo11, ik ga ervan uit dat zij ook meedoen eigenlijk. En leeft @Devv nog? @Daywalk3r @Mr.B @streamnl @DeeBee @MaleDuck @Maraca @RobertoCarlos @motorbloempje

[ Bericht 4% gewijzigd door Zwabberhark op 17-04-2020 15:21:00 ]
pi_192667393
Ik heb een balkon van 2,5 bij 4m
Dit wordt een succes!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_192667866
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:12 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik mis nog mensen als @:Guard en @:Bonobo11, ik ga ervan uit dat zij ook meedoen eigenlijk. En leeft @:Devv nog? @:Daywalk3r @:Mr.B @:streamnl @:DeeBee @:MaleDuck @:Maraca @:RobertoCarlos @:motorbloempje
Echt niet, ik toch zeker niet mijn eigen tuin in de fik steken met de BBQ?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_192668845
Noteer mij maar voor 5km. Tijd, 32 minuten en een beetje.
pi_192669142
Doe mij maar 5km 21 minuten of 10km 43 minuten.
  vrijdag 17 april 2020 @ 17:42:41 #292
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_192669656
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:12 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik mis nog mensen als @:Guard en @:Bonobo11, ik ga ervan uit dat zij ook meedoen eigenlijk. En leeft @:Devv nog? @:Daywalk3r @:Mr.B @:streamnl @:DeeBee @:MaleDuck @:Maraca @:RobertoCarlos @:motorbloempje
*O*

Doe maar 5km en 29 minuten.

Edit: zie dat McTwente 28 minuten heeft. Doe maar 27:59

[ Bericht 4% gewijzigd door Maraca op 17-04-2020 17:59:17 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 17 april 2020 @ 18:54:57 #293
3878 Vork
Manisch creatief
pi_192671173
Vooruit, ik doe ook mee. 5km lijkt me voorlopig wel meer dan genoeg.
  vrijdag 17 april 2020 @ 19:03:24 #294
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_192671379
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 15:54 schreef Guard het volgende:

[..]

Echt niet, ik toch zeker niet mijn eigen tuin in de fik steken met de BBQ?
:D
F means you're fucked
pi_192671739
Leuk idee, Zwabber!

Ik wil ook wel meedoen. Voorkeur voor een 10km (circa 40 minuten), eventueel is een 5in circa 20 minuten ook goed.

BBQ zie ik als optioneel, Guard.

En die partytent wordt ook niks, ik mis volgens mij een onderdeel...
pi_192672478
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2020 17:42 schreef Maraca het volgende:

[..]

*O*

Doe maar 5km en 29 minuten.

Edit: zie dat McTwente 28 minuten heeft. Doe maar 27:59
:D >:)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_192674023
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 19:21 schreef indepoeier het volgende:
En die partytent wordt ook niks, ik mis volgens mij een onderdeel...
o|O
pi_192674116
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2020 13:28 schreef Zwabberhark het volgende:
In de oorspronkelijke tekst stond een foutje, het zijn 3 etappes van 5.
Je kunt zeker nog meedoen, hoe meer deelnemers, hoe meer teams, hoe beter.
Leuk zeg! Voor mij het liefst een 5km (22min)
pi_192674405
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 april 2020 11:18 schreef mosselmossel het volgende:
Ik vind wel dat iedereen met een zelfgemaakte hakuna matata om de borst moet lopen.
Ik heb een tijd dit shirt gehad:



So close..
pi_192674549
Had jij nou altijd al een Corona-avatar, hats?
pi_192674551
Next.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')