abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 maart 2020 @ 13:14:11 #101
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192335692
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:13 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Kyran en Voss geilen op cijfers. Dus dat hou je niet tegen.
Wat is er nou weer mis met wat data? Dan weten we ten minste waar het om gaat. Of lul je liever gewoon wat in de ruimte?
pi_192335693
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

de overheid schrijft geen krantenartikelen.
Nee maar manipuleren wel de pers, en persvrijheid bestaat al heel lang niet meer. Daarom ook zoveel deugdheid tegenwoordig.
pi_192335694
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:12 schreef Confetti het volgende:

[..]

De facto komt het daar natuurlijk wel op neer. Hardop uitspreken durft niemand.
dat het 1 vaak samengaat met het ander is geen discrmininatie. Ze kijken echt alleen naar chronishe ziektes, zoals ze eigenlijk al jaren doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192335695
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:10 schreef Jano9 het volgende:

[..]

In het UMCG hebben bijna alle IC corona patiënten overgewicht volgens het hoofd daar.
Dat komt omdat deze oudere groep mensen diabetes hebben en of hart en vaatziektes. Overgewicht zelf is het ding niet maar die ziektes bij oudere die met zich mee brengen omdat ze overgewicht hebben
pi_192335697
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:10 schreef funnywell het volgende:

[..]

Die nep bange sfeer creeert de overheid met van die domme artikelen Net als op de website van regiobladen. Mag je fietsen door de binnenstad? Mag je muziek na 23.000 aan hebben? ALlemaal van die domme artikelen die doen alsof wij mensen stompzinnig zijn. Ik mis nog eentje, mag je kakken midden op straat. Heb daar gewoon t antwoord niet op
Sensatie speelt in op angst. Angst is goed voor de kijkcijfers, want we gaan er allemaal aan is de gedachte van de media.
pi_192335702
quote:

[..]

Die nep bange sfeer creeert de overheid met van die domme artikelen Net als op de website van regiobladen. Mag je fietsen door de binnenstad? Mag je muziek na 23.000 aan hebben? ALlemaal van die domme artikelen die doen alsof wij mensen stompzinnig zijn. Ik mis nog eentje, mag je kakken midden op straat. Heb daar gewoon t antwoord niet op
Omdat ''we'' toch iets minder liberaal blijken te zijn dan we ons voorstelden (en dan veralgemeniseer ik even).

Als Grapperhaus de regeltjes ietwat onduidelijk uitlegt, zijn er toch opvallend veel mensen die daar geen boodschap uit kunnen destilleren, terwijl de strekking normaal gesproken meer dan duidelijk is.

Maar nee, dan willen velen opeens als een klein kind dat alles helemaal ingekaderd wordt, zodat ze zich er als een trapleuning aan vast kunnen houden.

Eigenlijk redelijk verbazingwekkend als je het mij vraagt.
pi_192335710
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:14 schreef Newone82 het volgende:

[..]

want we gaan er allemaal aan is de gedachte van de media.
Heeft nog niet 1 krant gezegd.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 13:15:47 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192335715
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:09 schreef Longcat. het volgende:

[..]

:') Een keer raden wat er mis is met deze conclusie
Nou, vertel het ons dan? Als het fout is hoor ik het graag dan kan ik het aanpassen en/of verwijderen. Dit helpt niemand.
pi_192335718
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:12 schreef kol7680 het volgende:

[..]

En de media doet er vrolijk aan mee. Ons massaal bang maken, want dat scoort zo lekker.
Dat bedoel de media aangestuurd door de overheid. Persvrijheid is jaren geleden al om zeep geholpen. Daarom kun je, buiten geenstijl en fok nergens meer je mening geven. Vroeger kon dat ook bij de regionale bladen, maar die zijn allemaal van dezelfde club. bd,trabantie,ed, ad. Allemaal dezelfde meuk
pi_192335722
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:15 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Heeft nog niet 1 krant gezegd.
Als je de overdreven media aandacht checkt denk je dat wel.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:16:32 #111
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192335723
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:10 schreef AToontje87 het volgende:
Weet iemand zo wanneer de eerste besmetting/overlijden in België was ten opzichte van Nederland? Was dit eerder of later?

Ik ben namelijk wel even benieuwd naar de cijfers. België loopt namelijk steeds te klagen over de Nederlandse aanpak, maar ik heb de indruk dat het in België zelf niet veel beter gaat (aantal gevallen per x aantal inwoners).
Hier kan je het verloop in de tijd bekijken (land kiezen, grafiek kiezen, en met muispointer over de grafiek gaan om de dagcijfers te zien).

https://corona-scanner.com/
are we infinite or am I alone
pi_192335727
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:14 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Dat komt omdat deze oudere groep mensen diabetes hebben en of hart en vaatziektes. Overgewicht zelf is het ding niet maar die ziektes bij oudere die met zich mee brengen
De relatie tussen Covid-19 klachten en overgewicht gaan ze nu nog onderzoeken.

Gommers vermoedt dat dat te maken heeft met hun "zware borstkas, waardoor je al moeilijker kan ademen".

https://www.nu.nl/coronav(...)met-overgewicht.html
pi_192335733
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:16 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee hoor. Jij misschien, maar dat probleem zou ik eerder bij jezelf zoeken (en al helemaal niet projecteren op een hele bevolkingsgroep).
pi_192335737
quote:

[..]

Slecht nieuws scoort gewoon goed.
Net zoals die 16 jarige jongen die op de IC lag, de hele week las je berichten over hem.
Nu die weer thuis is en het een stuk beter gaat hoor je er bijna niks over
pi_192335746
https://www.gelderlander.(...)on-betalen~a1e376ca/

WTF :') Die kut belgen zijn helemaal de weg kwijt sinds de crisis. Houd die grens maar dicht.
pi_192335761
Interessant artikel.

https://nos.nl/artikel/23(...)met-zuid-europa.html

quote:
Reconstructie van EU-videotop toont geruzie van Rutte met Zuid-Europa

Bert van Slooten
redacteur Brussel
Ga naar het Twitter account van Bert van Slooten
De EU-top via videoverbinding is deze week in grote ruziesfeer verlopen. Verwijten over het steunen van de Europese economieën in de coronacrisis vlogen, via het beeldscherm, over en weer. Daarbij stonden Italië en Spanje tegenover Nederland en Duitsland. Dat blijkt uit een reconstructie die door de Spaanse krant El País is gemaakt en die door andere diplomaten wordt bevestigd.

Premier Rutte legt tijdens de vergadering aan de Italiaanse premier Conte uit dat Nederland niet van plan is om de pot met geld uit het Europees Stabilisatie Mechanisme (ESM) zonder enige voorwaarde beschikbaar te stellen. De Italiaan wordt vervolgens boos en spreekt harde woorden over het gebrek aan solidariteit. Italië wil boter bij de vis en meteen extra geld. Hij wordt gesteund door de Spaanse premier Pedro Sánchez.

Vage tekst
Dan wordt de vergadering geschorst en probeert de voorzitter van de Raad, de Belg Charles Michel een compromis te formuleren. Hij vraagt: "Hebben we een akkoord, Pedro?" Sánchez zegt vervolgens: "Nee Charles. Dit is onaanvaardbaar. Ik kan deze vage tekst niet accepteren."

De vage tekst kwam er vooral door premier Rutte. Hij wilde zo weinig mogelijk toezeggingen doen. Of een vage tekst of helemaal geen tekst, zo liet hij de andere leiders weten. Op dat moment greep bondskanselier Merkel in. Ze deed via een telefoonlijn mee aan de vergadering en de premiers zagen alleen haar foto in beeld. "Pedro, we kunnen niet verder gaan. We hebben al veel toegegeven."

Grot vol slangen
Die houding van Duitsland en Nederland leidde tot felle kritiek. Nederland wordt koppig, drammerig en gevaarlijk genoemd. Vooral in Italië is er felle kritiek op de opstelling van premier Rutte en eerder al minister Hoekstra van Financiën.

In veel Italiaanse kranten staat dat Noord-Europa de omvang van de ramp niet begrijpt. De zuinigheid van Nederland is op dit moment ongelofelijk wreed, zo luidt het commentaar in een van de kranten. Oppositieleider Salvini nam al afscheid van de EU. "Dit is geen Unie, maar een grot vol slangen en jakhalzen."

De hardste woorden komen uit Portugal. "Weerzinwekkend, gevoelloos en absoluut niet acceptabel", zo vatte premier Costa zijn gevoelens na afloop van top samen. En vanuit Spanje klinkt de roep aan Nederland om nu verantwoordelijkheid te nemen en niet overal 'nee' tegen te zeggen.

Ongelukken voorkomen
De Spaanse minister voor Europese zaken Gonzáles: "Het gaat niet om eerste of tweede klas kaartjes, we varen op een ijsberg af en dan moeten we de burgers niet in de steek laten." Tijdens een speciale persconferentie dit weekend zei premier Sanchez dat het coronavirus zich niks aantrekt van grenzen en dat we dus samen moeten optrekken.

Van de kritiek trekt het Nederlandse kabinet zich niet zoveel aan. Niemand is uiteindelijk weggelopen, er is een oplossing gevonden. Premier Rutte: "Het leek er even op dat we er niet uit zouden komen. Maar door het debat voor ons uit te schuiven hebben we ongelukken voorkomen."
  zondag 29 maart 2020 @ 13:18:57 #117
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192335762
quote:

[..]

Het hele land ligt plat en je vindt het overdreven dat de media daar aandacht aan schenkt?
pi_192335766
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:16 schreef Jano9 het volgende:

De relatie tussen Covid-19 klachten en overgewicht gaan ze nu nog onderzoeken.
Dat is niet nodig, dat is de microbioom.

Mensen met overgewicht hebben een afwijkende darmflora, dus verminderde weerstand, het spreekt voor zich eigenlijk.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:19:12 #119
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192335767
quote:
5s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:14 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat is er nou weer mis met wat data? Dan weten we ten minste waar het om gaat. Of lul je liever gewoon wat in de ruimte?
Het gaat er meer om dat er slechts delen van data wordt bestudeerd die in het eigen straatje past. Data waaruit ook positieve conclusies getrokken kunnen worden, worden geheel genegeerd.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 29 maart 2020 @ 13:19:24 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192335769
quote:

[..]

Hoe meer antwoorden op 'domme' vragen er gepubliceerd worden, hoe minder mensen er daarmee naar ziekenhuizen e.d. bellen om die te stellen, en hoe meer tijd die mensen heben om de echte patiënten aan de lijn te krijgen... Het heeft wel zo zijn nut, en blijkbaar is er behoefte aan.. Mensen in ziekenhuizen zitten hele dagen aan de telefoon dat soort vragen te beantwoorden, terwijl ze ook nuttigere dingen kunnen doen.. alle beetjes helpen, hoe stom ook in andermans ogen.
De boel is zwaar overbelast op álle fronten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 29 maart 2020 @ 13:19:24 #121
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_192335770
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Echt hoor.....we hebben nog geen maand maatregelen en de meeste zitten net 2 weekjes thuis en men begint al te roepen dat we maar honderdduizenden doden moeten accepteren omdat alles zo ellendig is. :N

Fuck off, ik ben blij dat ik nog 2 oma's in goede gezondheid heb en dat wil ik graag nog jaren zo houden. En ook mijn nichtje van in de 20 met 1 nier en een slecht hart hoop ik nog oud te zien worden en de zoon van een ander nichtje met zwakke longen wens ik een lang en gezond leven toe.

En daar heb ik graag een jaar thuiszitten en een hoop geld voor over. Fuck geld en thuis zitten kan je ook leuk maken.
"Fuck Geld" is wel makkelijker te roepen voor degenen die nog een baan met een vast contract hebben. Er zijn straks massa's gezinnen die niet meer weten hoe ze de komende maanden rond moeten komen. Dan gaat het niet meer om de vraag of je nog die leuke vakantie kunt betalen, maar of je straks nog de huur/hypotheek kunt betalen.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:20:04 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_192335780
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:10 schreef AToontje87 het volgende:
Weet iemand zo wanneer de eerste besmetting/overlijden in België was ten opzichte van Nederland? Was dit eerder of later?

Ik ben namelijk wel even benieuwd naar de cijfers. België loopt namelijk steeds te klagen over de Nederlandse aanpak, maar ik heb de indruk dat het in België zelf niet veel beter gaat (aantal gevallen per x aantal inwoners).
Op worldometers staat in het tabelletje de eerste besmetting, Belgie had al begin februari de eerste besmetting
  zondag 29 maart 2020 @ 13:20:05 #123
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_192335781
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat er slechts delen van data wordt bestudeerd die in het eigen straatje past. Data waaruit ook positieve conclusies getrokken kunnen worden, worden geheel genegeerd.
Leef je uit zou ik zeggen.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:20:15 #124
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_192335782

In de VR China begint het leven weer. O+

Even een positief berichtje tussendoor, dacht ik zo.
pi_192335792
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nee hoor. Jij misschien, maar dat probleem zou ik eerder bij jezelf zoeken (en al helemaal niet projecteren op een hele bevolkingsgroep).
Kijk eens een avondje NPO 1. Alles gaat over Corona. Zelfs al wekenlang over een consumentenprorgramma als Kassa. Gisteravond was van 19.00 uur tot 23.00 uur bijna alleen maar Corona nieuws. Ze kunnen het beter Corona tv noemen.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:21:07 #126
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192335799
quote:
Puike opstelling ^O^
Wij laten maar weer eens zien dat wij de echte boekhouders van Europa te zijn. Wij zijn nog zuiniger dan de Duitsers _O_
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192335804
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Laten we even wachten voor we juichen tot alle restricties in WUhan worden opgeheven. Als t daar werkt dan weten we genoeg.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:22:04 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192335816
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:20 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Ja lekker met zo´n potsierlijke lap voor je bakkes :|W
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192335832
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:18 schreef Confetti het volgende:
https://www.gelderlander.(...)on-betalen~a1e376ca/

WTF :') Die kut belgen zijn helemaal de weg kwijt sinds de crisis. Houd die grens maar dicht.
Ik moest hier stiekem wel om lachen, hoewel het natuurlijk diep triest is.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:22:44 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_192335833
quote:

De besmettingen beginnen ook weer op te lopen...
pi_192335834
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:20 schreef Zeroku het volgende:

Ah, fijn dat we hier een expert hebben.
Ik heb zo'n beetje alle boeken over de microbioom gelezen die er zijn, het zijn nog redelijk nieuwe inzichten

Mensen met overgewicht hebben zonder uitzondering een afwijkende darmflora die veel meer energie uit voedsel halen dan de gevarieerde darmflora bij slanke mensen doet.

Dat brengt ook met zich mee een slechtere weerstand, deze kennis is gewoon beschikbaar.
pi_192335836
Vergeet straks niet dat de zomertijd is ingegaan.
Dus of ze komen een uurtje later met de cijfers, of het gaat over de laatste 23 uur en zeggen de cijfers nog minder dan normaal.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:22:54 #133
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_192335839
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Puike opstelling ^O^
Wij laten maar weer eens zien dat wij de echte boekhouders van Europa te zijn. Wij zijn nog zuiniger dan de Duitsers _O_
Het ESM is opgericht om grote schokken in de economie op te kunnen vangen. Als deze situatie daar niet onder valt dan weet ik het ook niet meer. Een te harde opstelling van Nederland lijkt mij niet verstandig.

Eurobonds moeten we wel afhouden wat mij betreft.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 13:22:58 #134
416575 crew  Evenstar
pi_192335841
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:20 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Kijk eens een avondje NPO 1. Alles gaat over Corona. Zelfs al wekenlang over een consumentenprorgramma als Kassa. Gisteravond was van 19.00 uur tot 23.00 uur bijna alleen maar Corona nieuws. Ze kunnen het beter Corona tv noemen.
Jij snapt toch ook wel dat het aanpakken van dit virus valt of staat met wat jij en ik doen? Als de burgers niet geinformeerd zijn en geen idee hebben wat de problemen zijn dan gaat het nooit goedkomen.

Het is niet alsof alle zenders 24/7 coronanieuws aan het uitzenden zijn. Er is een crisis gaande, er vallen wereldwijd duizenden doden per dag, economie gaat onderuit, sociale leven staat zo goed als stil en dan ga je de media verwijten dat ze er teveel aandacht aan besteden?

Kom op zeg ....
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 13:23:05 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192335842
quote:
Landen die de EU uitkotsen zijn boos omdat ze geen gratis geld krijgen van de EU.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192335843
quote:

[..]

Als je dit daadwerkelijk vreemd vind, geef ik het verder wel op hoor met je.
pi_192335848
quote:

[..]

Klopt helemaal.NPO mag zich schamen met hun zogenaamd onafhankelijke verslaggeving.Een tegengeluid wordt nooit uitgenodigt.Walgelijk.
pi_192335866
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:23 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Klopt helemaal.NPO mag zich schamen met hun zogenaamd onafhankelijke verslaggeving.Een tegengeluid wordt nooit uitgenodigt.Walgelijk.
Wat zou jij een tegengeluid vinden?
pi_192335880
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:22 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Het ESM is opgericht om grote schokken in de economie op te kunnen vangen. Als deze situatie daar niet onder valt dan weet ik het ook niet meer. Een te harde opstelling van Nederland lijkt mij niet verstandig.

Zuid-Europa wil een lening zonder enkele voorwaarden. Dus eigenlijk geen ESM-lening maar een gekke henkie-lening, zonder rente of voorwaarden.
pi_192335881
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

consumptie voor levens zoals Trump wil en die president van brazilie, of va wit-rusland....
  zondag 29 maart 2020 @ 13:25:31 #141
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192335883
quote:

[..]

Klopt, en zover ik weet is de insteek vanuit het noorden dat het geld onder voorwaarden wordt verstrekt (hervormingen etc), en tevens onderzoeken waarom de zuid-europese landen altijd een begrotingstekort hebben. Zodat bij calamiteiten zoals deze, de landen weerbaarder zijn.

Lijkt mij juist ontzettend nobel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 29 maart 2020 @ 13:25:31 #142
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192335884
Hoeveel plekken zijn er eigenlijk nu nog vrij op de IC's?
Zijn bijna vol toch?
pi_192335887
quote:

[..]

het ESM was volgens mij opgericht voor financiele crisesen voor banken.
pi_192335888
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

consumptie voor levens zoals Trump wil en die president van brazilie, of va wit-rusland....
Ah, je wil totaal idioten (op Trump na, die het helemaal niet aanpakt zoals jij zegt dat hij doet) op TV. Succes man.
pi_192335891
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:24 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Nodig deze mensen eens uit bv. om te beginnen: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200327_04904906

En https://www.gelderlander.(...)meer-doden~a0f0aa10/
pi_192335893
Kon hem net even niet vinden, maar dit bedoelde ik. Ook een eng verhaal hoor.

https://www.ad.nl/oss/zie(...)onaverhaal~a45a60b1/
  zondag 29 maart 2020 @ 13:26:18 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192335902
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:23 schreef kol7680 het volgende:

[..]

De media is bezig met een offensief om iedereen ervan te doordringen dat Corona serious shit is, dan ga je natuurlijk niet mensen aan het woord laten die de boel bagatelliseren, lijkt me logisch.. het is juist de bedoeling dat we de mensen wakker krijgen die nog steeds met hun kop in hun achterwerk in het park rondlopen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192335905
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit o.a.

https://www.gelderlander.(...)meer-doden~a0f0aa10/
pi_192335916
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:23 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Landen die de EU uitkotsen zijn boos omdat ze geen gratis geld krijgen van de EU.
Was het maar gratis geld. Het is geld dat opgehoest wordt door de nettobetalers, zoals Nederland.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zondag 29 maart 2020 @ 13:28:18 #150
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192335924
Alle mensen die nu Zuid-Korea inkomen moeten in quarantaine.

Een Duitste student ging gewoon uit (in Korea) terwijl hij koorts had en moest hoesten.

Fever, cough and other symptoms started emerging on March 26. He received a virus test the day. He was supposed to stay at home until the outcome was announced, but he ignored this, visiting a coffee shop and two bars in Jangjeon-dong and the school cafeteria.

http://m.koreatimes.co.kr/pages/article.asp?newsIdx=286989

:|W
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192335925
quote:
7s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De media is bezig met een offensief om iedereen ervan te doordringen dat Corona serious shit is, dan ga je natuurlijk niet mensen aan het woord laten die de boel bagatelliseren, lijkt me logisch.. het is juist de bedoeling dat we de mensen wakker krijgen die nog steeds met hun kop in hun achterwerk in het park rondlopen.
Wat is bagetaliseren aan dit:

Dat die overheid daar niet toe in staat is, verwijt Helsloot onder meer de media. ,,Media geven geen ‘body count’ als een griepepidemie is, of een koude winter of een hete zomermaand waarbij drieduizend mensen sterven.’’

Daarnaast kijken bijvoorbeeld specialisten van de intensive care ic ,,vooral naar dat deel waar zij verstand van hebben, waar ze met ziel en zaligheid hun best voor doen. Zij agenderen dat in de media: het is echt niet zo dat de overheid zelf is begonnen met klagen over een tekort aan ic-bedden.’’

?
  zondag 29 maart 2020 @ 13:28:22 #152
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192335926
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:57 schreef Momo het volgende:
RedactieD8 twitterde op zondag 29-03-2020 om 12:49:49 53-jarige man uit Rijswijk zwaargewond na laffe mishandeling Laan van Wateringse Veld Den Haag

Bekijk het item in onze app of via de website: https://t.co/QqJqGNKDMj https://t.co/WKV2hzhxJx reageer retweet
Dit soort mormels is ook het volk wat schijt heeft aan afstand houden/geen groepsvorming.
Zo lang dit met een taakstrafje bestraft blijft worden gaat dit niet veranderen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 13:29:32 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_192335939
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Alle mensen die nu Zuid-Korea inkomen moeten in quarantaine.

Een Duitste student ging gewoon uit (in Korea) terwijl hij koorts had en moest hoesten.

Fever, cough and other symptoms started emerging on March 26. He received a virus test the day. He was supposed to stay at home until the outcome was announced, but he ignored this, visiting a coffee shop and two bars in Jangjeon-dong and the school cafeteria.

http://m.koreatimes.co.kr/pages/article.asp?newsIdx=286989

:|W
Gevangenisstraf is wel op zijn plaats, wat een mongool :r
Niet beledigend bedoeld richting echte Mongolen overigens.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_192335946
quote:
Echt hoor.....we hebben nog geen maand maatregelen en de meeste zitten net 2 weekjes thuis en men begint al te roepen dat we maar honderdduizenden doden moeten accepteren omdat alles zo ellendig is. :N

Fuck off, ik ben blij dat ik nog 2 oma's in goede gezondheid heb en dat wil ik graag nog jaren zo houden. En ook mijn nichtje van in de 20 met 1 nier en een slecht hart hoop ik nog oud te zien worden en de zoon van een ander nichtje met zwakke longen wens ik een lang en gezond leven toe.

En daar heb ik graag een jaar thuiszitten en een hoop geld voor over. Fuck geld en thuis zitten kan je ook leuk maken.
Dit dus!!!! Zó met je eens!
pi_192335950
Update RIVM is er al. 132 nieuwe doden, 529 nieuwe ziekenhuisopnames, 1104 nieuwe bevestigde gevallen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192335954
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:25 schreef Vault-Boy het volgende:
Kon hem net even niet vinden, maar dit bedoelde ik. Ook een eng verhaal hoor.

https://www.ad.nl/oss/zie(...)onaverhaal~a45a60b1/
Ad is echt een kutkrant. Altijd van die sensatiezuchte clickbait titels/artikels.

Hun hele missie is zoveel mogelijk negatieve shit de wereld inslingeren omdat mensen het toch lezen.
pi_192335959
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:30 schreef Mortaxx het volgende:
Update RIVM is er al. 132 nieuwe doden, 529 nieuwe ziekenhuisopnames, 1104 nieuwe bevestigde gevallen
Allemachtig :{
pi_192335968
Jesus man worden er maar steeds meer nu. Fucking hell zeg.
  Redactie Frontpage zondag 29 maart 2020 @ 13:31:27 #159
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192335970
quote:
Waar staan die, zie het op de site niet staan?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192335972
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ad is echt een kutkrant. Altijd van die sensatiezuchte clickbait titels/artikels.

Hun hele missie is zoveel mogelijk negatieve shit de wereld inslingeren omdat mensen het toch lezen.
Clicks=views=geld.
pi_192335973
quote:
Waar staat dat??
pi_192335977
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:31 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Waar staan die, zie het op de site niet staan?
https://www.rivm.nl/sites(...)rapport_20200329.pdf
pi_192335987
quote:
En dat is dan maar tot 10:00 uur.. Niet best.
pi_192335989
quote:
Verlenging en verscherping maatregelen in 3,2,1..
pi_192336002
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:29 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Dit dus!!!! Zó met je eens!
Dus jij denkt dat dit met een jaartje weer opgelost is? In 3 kwartalen is straks 5 jaar groei volledig verdampt.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192336005
Dat moest haast wel nu. Lijkt alleen maar meer te worden de laatste paar dagen ;(
pi_192336006
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:32 schreef kilon het volgende:

[..]

Iedere update is tot 10:00
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192336010
Aantal opnames van 454 naar 529. Dat is iets van 15%, niet veel afwijkend van de verwachtingen. Of het is minder omdat steeds meer mensen geweigerd worden. Ik vraag me namelijk af hoe het zit met de non-IC capaciteit. Die krijgt nu toch ook rare klappen.
pi_192336013
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:19 schreef Breekfast het volgende:

[..]

"Fuck Geld" is wel makkelijker te roepen voor degenen die nog een baan met een vast contract hebben. Er zijn straks massa's gezinnen die niet meer weten hoe ze de komende maanden rond moeten komen. Dan gaat het niet meer om de vraag of je nog die leuke vakantie kunt betalen, maar of je straks nog de huur/hypotheek kunt betalen.
Het scenario wat jij schetst is totaal niet aan de orde. Ja, er zullen veel mensen hun baan kwijtraken en sommige zijn dat al. Ook zullen veel bedrijven omvallen. Voor bijna iedereen geld dat het loon doorbetaald word, er een compensatieregeling is of WW. En als dat er niet is dan kan je altijd een uitkering krijgen. En ik zeg bijna iedereen. Er zullen vast ook enkelingen zijn die op termijn de hypotheek niet meer te betalen is. Daar zou nog enkele maatregelen voor gemaakt moeten worden.

Maar die nummers vallen in het niet bij de aantallen extra doden die er gaan vallen als je alles open gooit. Pas als dit vele jaren zou gaan duren dan word het financieel onhaalbaar en moet er mogelijk pijnlijke beslissingen gemaakt worden. Nu hebben we het nog over een krimpende economie van 2 of 5 of 10%.

Een half jaar zonder geroep om alles open te gooien moet iedere burger de medische wereld gunnen. In die tijd worden er enorme aantallen extra bedden, beademingsapparatuur en andere maatregelen gecreeerd waarmee aantoonbaar duizenden levens gespaard worden. Als alles dan nog zonder einde in zicht is praten we verder. Ga niet na 2 weekjes binnen zitten roepen dat we tienduizenden levens moeten op gaan offeren voor de economie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192336014
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:32 schreef kilon het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Het is elke dag tot 10:00.
pi_192336016
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat dit met een jaartje weer opgelost is? In 3 kwartalen is straks 5 jaar groei volledig verdampt.
Inderdaad. Dit virus verdwijnt niet 1,2,3.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:34:23 #172
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192336018
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:28 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Wat is bagetaliseren aan dit:

Dat die overheid daar niet toe in staat is, verwijt Helsloot onder meer de media. ,,Media geven geen ‘body count’ als een griepepidemie is, of een koude winter of een hete zomermaand waarbij drieduizend mensen sterven.’’

Daarnaast kijken bijvoorbeeld specialisten van de intensive care ic ,,vooral naar dat deel waar zij verstand van hebben, waar ze met ziel en zaligheid hun best voor doen. Zij agenderen dat in de media: het is echt niet zo dat de overheid zelf is begonnen met klagen over een tekort aan ic-bedden.’’

?
Echt geen idee waar je heen wilt met dat selectieve warverhaal.. media heeft hun eigen agenda, en 90% van wat ze publiceren is vaak duimzuigerij of aangedikt tot moddervette koppen. clicks pay the bills.

Ik denk sowieso dat als je als mediapartij momenteel afzwakkende berichten gaat rondstrooien, je al heel snel te maken krijgt met een publieke opinie waar je niet gelukkig van wordt.. Gelukkig staan die neuzen nog aardig dezelfde kant op.
pi_192336024
Ik word depressief van al die getallen.
pi_192336035
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Iedere update is tot 10:00
Oh, ik dacht later omdat de update altijd om 2 uur kwam. Dan heb ik niks gezegd.
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 maart 2020 @ 13:35:54 #175
416575 crew  Evenstar
pi_192336044
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 +33%
Za 14-03: 136 +18%
Zo 15-03: 162 +19%
Ma 16-03: 205 +27%
Di 17-03: 314 +53%
Wo 18-03: 408 +30%
Do 19-03: 489 +20%
Vr 20-03: 643 +31%
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Wo 25-03: 1836 +23%
Do 26-03: 2151 +17%
Vr 27-03: 2500 +16%
Za 28-03: 2954 +18%
Zo 29-03: 3483 +18%

Positief: Groei blijft nu al vier dagen ongeveer gelijk

Negatief: Het gaat nog steeds veel te snel
  zondag 29 maart 2020 @ 13:36:13 #176
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192336049
quote:

Helemaal mee eens.
_O_
  zondag 29 maart 2020 @ 13:36:59 #177
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192336058
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:33 schreef Multatilu het volgende:

[..]

groei van wat? De beurs? Ik weet niet hoe het in NL is, maar in de VS was dat toch al een opgeblazen gedoe van bedrijven die massaal hun eigen aandelen kochten de afgelopen jaren.

De beurs maakt het alleen maar uit of bedrijven een bailout krijgen, verder niks, of er nou miljoenen ontslagen worden of niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192336060
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:36 schreef Markesh het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
_O_
Dus je bent het eens met fuck geld?
pi_192336062
Naast Limburg en Brabant, ook relatief veel nieuwe opnames in Gelderland, Noord-Holland en Zuid-Holland. ;(
pi_192336073
quote:

[..]

Ze zouden beter 1 regulier en 1 commercieel kanaal volledig voor alle Corona programma’s kunnen gebruiken en de rest voor vertier dan kun je bepalen wanneer je wel/niet Corona nieuws wil zien, maar is er ook keuze voor niet-Corona.
Mijn moeder van 87 heeft alleen de tv en echt veel valt er nu niet te kijken...
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_192336075
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:37 schreef _I het volgende:
We gaan het meemaken met Brazilie.
Waarom?
  zondag 29 maart 2020 @ 13:38:20 #182
12221 Tijn