Wat is er nou weer mis met wat data? Dan weten we ten minste waar het om gaat. Of lul je liever gewoon wat in de ruimte?quote:Op zondag 29 maart 2020 13:13 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Kyran en Voss geilen op cijfers. Dus dat hou je niet tegen.
Nee maar manipuleren wel de pers, en persvrijheid bestaat al heel lang niet meer. Daarom ook zoveel deugdheid tegenwoordig.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de overheid schrijft geen krantenartikelen.
dat het 1 vaak samengaat met het ander is geen discrmininatie. Ze kijken echt alleen naar chronishe ziektes, zoals ze eigenlijk al jaren doen.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
De facto komt het daar natuurlijk wel op neer. Hardop uitspreken durft niemand.
Dat komt omdat deze oudere groep mensen diabetes hebben en of hart en vaatziektes. Overgewicht zelf is het ding niet maar die ziektes bij oudere die met zich mee brengen omdat ze overgewicht hebbenquote:Op zondag 29 maart 2020 13:10 schreef Jano9 het volgende:
[..]
In het UMCG hebben bijna alle IC corona patiënten overgewicht volgens het hoofd daar.
Sensatie speelt in op angst. Angst is goed voor de kijkcijfers, want we gaan er allemaal aan is de gedachte van de media.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:10 schreef funnywell het volgende:
[..]
Die nep bange sfeer creeert de overheid met van die domme artikelen Net als op de website van regiobladen. Mag je fietsen door de binnenstad? Mag je muziek na 23.000 aan hebben? ALlemaal van die domme artikelen die doen alsof wij mensen stompzinnig zijn. Ik mis nog eentje, mag je kakken midden op straat. Heb daar gewoon t antwoord niet op
Omdat ''we'' toch iets minder liberaal blijken te zijn dan we ons voorstelden (en dan veralgemeniseer ik even).quote:Op zondag 29 maart 2020 13:10 schreef funnywell het volgende:
[..]
Die nep bange sfeer creeert de overheid met van die domme artikelen Net als op de website van regiobladen. Mag je fietsen door de binnenstad? Mag je muziek na 23.000 aan hebben? ALlemaal van die domme artikelen die doen alsof wij mensen stompzinnig zijn. Ik mis nog eentje, mag je kakken midden op straat. Heb daar gewoon t antwoord niet op
Heeft nog niet 1 krant gezegd.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:14 schreef Newone82 het volgende:
[..]
want we gaan er allemaal aan is de gedachte van de media.
Nou, vertel het ons dan? Als het fout is hoor ik het graag dan kan ik het aanpassen en/of verwijderen. Dit helpt niemand.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:09 schreef Longcat. het volgende:
[..]Een keer raden wat er mis is met deze conclusie
Dat bedoel de media aangestuurd door de overheid. Persvrijheid is jaren geleden al om zeep geholpen. Daarom kun je, buiten geenstijl en fok nergens meer je mening geven. Vroeger kon dat ook bij de regionale bladen, maar die zijn allemaal van dezelfde club. bd,trabantie,ed, ad. Allemaal dezelfde meukquote:Op zondag 29 maart 2020 13:12 schreef kol7680 het volgende:
[..]
En de media doet er vrolijk aan mee. Ons massaal bang maken, want dat scoort zo lekker.
Hier kan je het verloop in de tijd bekijken (land kiezen, grafiek kiezen, en met muispointer over de grafiek gaan om de dagcijfers te zien).quote:Op zondag 29 maart 2020 13:10 schreef AToontje87 het volgende:
Weet iemand zo wanneer de eerste besmetting/overlijden in België was ten opzichte van Nederland? Was dit eerder of later?
Ik ben namelijk wel even benieuwd naar de cijfers. België loopt namelijk steeds te klagen over de Nederlandse aanpak, maar ik heb de indruk dat het in België zelf niet veel beter gaat (aantal gevallen per x aantal inwoners).
De relatie tussen Covid-19 klachten en overgewicht gaan ze nu nog onderzoeken.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:14 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Dat komt omdat deze oudere groep mensen diabetes hebben en of hart en vaatziektes. Overgewicht zelf is het ding niet maar die ziektes bij oudere die met zich mee brengen
Nee hoor. Jij misschien, maar dat probleem zou ik eerder bij jezelf zoeken (en al helemaal niet projecteren op een hele bevolkingsgroep).quote:Op zondag 29 maart 2020 13:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Als je de overdreven media aandacht checkt denk je dat wel.
Slecht nieuws scoort gewoon goed.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
quote:Reconstructie van EU-videotop toont geruzie van Rutte met Zuid-Europa
Bert van Slooten
redacteur Brussel
Ga naar het Twitter account van Bert van Slooten
De EU-top via videoverbinding is deze week in grote ruziesfeer verlopen. Verwijten over het steunen van de Europese economieën in de coronacrisis vlogen, via het beeldscherm, over en weer. Daarbij stonden Italië en Spanje tegenover Nederland en Duitsland. Dat blijkt uit een reconstructie die door de Spaanse krant El País is gemaakt en die door andere diplomaten wordt bevestigd.
Premier Rutte legt tijdens de vergadering aan de Italiaanse premier Conte uit dat Nederland niet van plan is om de pot met geld uit het Europees Stabilisatie Mechanisme (ESM) zonder enige voorwaarde beschikbaar te stellen. De Italiaan wordt vervolgens boos en spreekt harde woorden over het gebrek aan solidariteit. Italië wil boter bij de vis en meteen extra geld. Hij wordt gesteund door de Spaanse premier Pedro Sánchez.
Vage tekst
Dan wordt de vergadering geschorst en probeert de voorzitter van de Raad, de Belg Charles Michel een compromis te formuleren. Hij vraagt: "Hebben we een akkoord, Pedro?" Sánchez zegt vervolgens: "Nee Charles. Dit is onaanvaardbaar. Ik kan deze vage tekst niet accepteren."
De vage tekst kwam er vooral door premier Rutte. Hij wilde zo weinig mogelijk toezeggingen doen. Of een vage tekst of helemaal geen tekst, zo liet hij de andere leiders weten. Op dat moment greep bondskanselier Merkel in. Ze deed via een telefoonlijn mee aan de vergadering en de premiers zagen alleen haar foto in beeld. "Pedro, we kunnen niet verder gaan. We hebben al veel toegegeven."
Grot vol slangen
Die houding van Duitsland en Nederland leidde tot felle kritiek. Nederland wordt koppig, drammerig en gevaarlijk genoemd. Vooral in Italië is er felle kritiek op de opstelling van premier Rutte en eerder al minister Hoekstra van Financiën.
In veel Italiaanse kranten staat dat Noord-Europa de omvang van de ramp niet begrijpt. De zuinigheid van Nederland is op dit moment ongelofelijk wreed, zo luidt het commentaar in een van de kranten. Oppositieleider Salvini nam al afscheid van de EU. "Dit is geen Unie, maar een grot vol slangen en jakhalzen."
De hardste woorden komen uit Portugal. "Weerzinwekkend, gevoelloos en absoluut niet acceptabel", zo vatte premier Costa zijn gevoelens na afloop van top samen. En vanuit Spanje klinkt de roep aan Nederland om nu verantwoordelijkheid te nemen en niet overal 'nee' tegen te zeggen.
Ongelukken voorkomen
De Spaanse minister voor Europese zaken Gonzáles: "Het gaat niet om eerste of tweede klas kaartjes, we varen op een ijsberg af en dan moeten we de burgers niet in de steek laten." Tijdens een speciale persconferentie dit weekend zei premier Sanchez dat het coronavirus zich niks aantrekt van grenzen en dat we dus samen moeten optrekken.
Van de kritiek trekt het Nederlandse kabinet zich niet zoveel aan. Niemand is uiteindelijk weggelopen, er is een oplossing gevonden. Premier Rutte: "Het leek er even op dat we er niet uit zouden komen. Maar door het debat voor ons uit te schuiven hebben we ongelukken voorkomen."
Het hele land ligt plat en je vindt het overdreven dat de media daar aandacht aan schenkt?quote:Op zondag 29 maart 2020 13:16 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, dat is de microbioom.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:16 schreef Jano9 het volgende:
De relatie tussen Covid-19 klachten en overgewicht gaan ze nu nog onderzoeken.
Het gaat er meer om dat er slechts delen van data wordt bestudeerd die in het eigen straatje past. Data waaruit ook positieve conclusies getrokken kunnen worden, worden geheel genegeerd.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat is er nou weer mis met wat data? Dan weten we ten minste waar het om gaat. Of lul je liever gewoon wat in de ruimte?
Hoe meer antwoorden op 'domme' vragen er gepubliceerd worden, hoe minder mensen er daarmee naar ziekenhuizen e.d. bellen om die te stellen, en hoe meer tijd die mensen heben om de echte patiënten aan de lijn te krijgen... Het heeft wel zo zijn nut, en blijkbaar is er behoefte aan.. Mensen in ziekenhuizen zitten hele dagen aan de telefoon dat soort vragen te beantwoorden, terwijl ze ook nuttigere dingen kunnen doen.. alle beetjes helpen, hoe stom ook in andermans ogen.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:10 schreef funnywell het volgende:
[..]
"Fuck Geld" is wel makkelijker te roepen voor degenen die nog een baan met een vast contract hebben. Er zijn straks massa's gezinnen die niet meer weten hoe ze de komende maanden rond moeten komen. Dan gaat het niet meer om de vraag of je nog die leuke vakantie kunt betalen, maar of je straks nog de huur/hypotheek kunt betalen.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Echt hoor.....we hebben nog geen maand maatregelen en de meeste zitten net 2 weekjes thuis en men begint al te roepen dat we maar honderdduizenden doden moeten accepteren omdat alles zo ellendig is.![]()
Fuck off, ik ben blij dat ik nog 2 oma's in goede gezondheid heb en dat wil ik graag nog jaren zo houden. En ook mijn nichtje van in de 20 met 1 nier en een slecht hart hoop ik nog oud te zien worden en de zoon van een ander nichtje met zwakke longen wens ik een lang en gezond leven toe.
En daar heb ik graag een jaar thuiszitten en een hoop geld voor over. Fuck geld en thuis zitten kan je ook leuk maken.
Op worldometers staat in het tabelletje de eerste besmetting, Belgie had al begin februari de eerste besmettingquote:Op zondag 29 maart 2020 13:10 schreef AToontje87 het volgende:
Weet iemand zo wanneer de eerste besmetting/overlijden in België was ten opzichte van Nederland? Was dit eerder of later?
Ik ben namelijk wel even benieuwd naar de cijfers. België loopt namelijk steeds te klagen over de Nederlandse aanpak, maar ik heb de indruk dat het in België zelf niet veel beter gaat (aantal gevallen per x aantal inwoners).
Leef je uit zou ik zeggen.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat er slechts delen van data wordt bestudeerd die in het eigen straatje past. Data waaruit ook positieve conclusies getrokken kunnen worden, worden geheel genegeerd.
Kijk eens een avondje NPO 1. Alles gaat over Corona. Zelfs al wekenlang over een consumentenprorgramma als Kassa. Gisteravond was van 19.00 uur tot 23.00 uur bijna alleen maar Corona nieuws. Ze kunnen het beter Corona tv noemen.quote:Op zondag 29 maart 2020 13:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij misschien, maar dat probleem zou ik eerder bij jezelf zoeken (en al helemaal niet projecteren op een hele bevolkingsgroep).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |