abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192279134


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

  donderdag 26 maart 2020 @ 06:34:32 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192279143
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:24 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

USA is echt fucked.

Mensen daar gaan niet naar ziekenhuizen o.i.d. wanneer ze zich ziek voelen want ze zijn bang voor de godsgruwelijke hoge rekeningen.
Ik vermoed dat de statistieken er daar ook wat anders uit gaan zien, met meer jongere doden dan in andere landen. Misschien niet eens alleen vanwege het zorgstelsel, maar ook vanwege de vele mensen met overgewicht.
pi_192279145
Tja 3 weken IC. 50% kans dat je overleeft en ben jij of je nabestaanden failliet van de rekening.
.
  donderdag 26 maart 2020 @ 06:42:45 #4
22565 asco
Los in deze tent
pi_192279160
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 02:38 schreef Gehrman het volgende: [..] Lekkere jaren 90 classics.
Blij dat ik toen tiener en twintiger ben geweest...

Heb toch ook met de jonkies te doen nu. Ben je 16/17/18 word je ff een hele lente/zomer door de neus geboord.
pi_192279178
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:34 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik vermoed dat de statistieken er daar ook wat anders uit gaan zien, met meer jongere doden dan in andere landen. Misschien niet eens alleen vanwege het zorgstelsel, maar ook vanwege de vele mensen met overgewicht.
en Trump wilt het land weer opstarten met pasen....iedereen weer aan het werk.
wat een complete idioot.

wij hadden plannen om er dit najaar heen te gaan maar voorlopig gaan we echt niet
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192279214
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:42 schreef asco het volgende:

[..]

Blij dat ik toen tiener en twintiger ben geweest...

Heb toch ook met de jonkies te doen nu. Ben je 16/17/18 word je ff een hele lente/zomer door de neus geboord.
Oeh die hoor ik vaak, en de generatie die jong was in de jaren 60 waren toen blij dat ze leefde. Dat toont aan dat je oud en verzuurt bent geraakt. Jammer.
pi_192279222
quote:
Radiologen van het academisch ziekenhuis van Maastricht (MUMC) willen een Chinees algoritme gebruiken voor beslissingen over coronapatiënten, schrijft het Financieele Dagblad. Dit algoritme, ontwikkeld op basis van patiënten in China, kan helpen om snelle keuzes te maken bij de behandeling.

Het algoritme zou op een longfoto kunnen 'zien' of iemand is besmet met het coronavirus, en voorspellen hoe snel de ziekte verergert. Dat helpt radiologen, die nu de foto's beoordelen, bij hun beslissing om een patiënt naar de intensive care te brengen. Het maken van de analyse duurt enkele seconden.
AD

Hemellief, binnen een maand is de beslissing over leven en dood door een computerprogramma veranderd van een dystopische fantasie naar een werkelijke optie

Sorry mijnheer de computer zegt "nee"

rip
pi_192279231
Denk overigens dat Carnaval 2020 wel de geschiedenis ingaat als het duurste feestje ever
pi_192279235
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

AD

Hemellief, binnen een maand is de beslissing over leven en dood door een computerprogramma veranderd van een dystopische fantasie naar een werkelijke optie

Sorry mijnheer de computer zegt "nee"

rip
Nog een keer lezen. De computer gaat gebruikt worden voor diagnostiek. De computer gaat niet beslissen.

quote:
Het algoritme zou op een longfoto kunnen 'zien' of iemand is besmet met het coronavirus, en voorspellen hoe snel de ziekte verergert. Dat helpt radiologen, die nu de foto's beoordelen, bij hun beslissing om een patiënt naar de intensive care te brengen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_192279247
quote:
nee Trump is een pauperlul....hij heeft dat allemaal wegbezuinigd voor die kutmuur van hem
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192279258
Het is hier wel rustig nu. Alle beslissingen zijn wel zo'n beetje genomen en iedereen heeft het geaccepteerd?

Hoop toch niet dat die test van sanquin straks uitwijst dat nog maar 2% van de bevolking ziek is geweest. :'(
pi_192279259
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Denk overigens dat Carnaval 2020 wel de geschiedenis ingaat als het duurste feestje ever
En mensen die t vooraf zeiden werden als doemdenkers weggezet, ik ook :(
pi_192279262
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:51 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

AD

Hemellief, binnen een maand is de beslissing over leven en dood door een computerprogramma veranderd van een dystopische fantasie naar een werkelijke optie

Sorry mijnheer de computer zegt "nee"

rip
Geen programma voor triage, maar één voor optimale behandeling.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192279267
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:55 schreef Predator40 het volgende:

[..]

nee Trump is een pauperlul....hij heeft dat allemaal wegbezuinigd voor die kutmuur van hem
Gelukkig doen we t in NL veel beter, dat geeft wel een rustgevend gevoel.
pi_192279270
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:55 schreef _I het volgende:
Het is hier wel rustig nu. Alle beslissingen zijn wel zo'n beetje genomen en iedereen heeft het geaccepteerd?

Hoop toch niet dat die test van sanquin straks uitwijst dat nog maar 2% van de bevolking ziek is geweest. :'(
5% maximaal.... groepsimmuniteit is er niet zomaar even
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192279274
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

5% maximaal.... groepsimmuniteit is er niet zomaar even
Exact. Lijkt mij toch dat we hier minimaal een jaar mee bezig zijn. Maar goed. Een man mag hoop hebben.
pi_192279283
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:55 schreef _I het volgende:
Het is hier wel rustig nu. Alle beslissingen zijn wel zo'n beetje genomen en iedereen heeft het geaccepteerd?

Hoop toch niet dat die test van sanquin straks uitwijst dat nog maar 2% van de bevolking ziek is geweest. :'(
Mwa:
quote:
Adam Kucharski, a modeler at the London School of Hygiene & Tropical Medicine, says the Oxford group’s new scenario is unlikely. Scientists don’t know exactly how many people develop very mild symptoms or none at all, he says, but data from the Diamond Princess—a cruise ship docked in Yokohama, Japan, for 2 weeks that had a big COVID-19 outbreak—and from repatriation flights and other sources argue against a huge number of asymptomatic cases. “We don't know at the moment, is it 50% asymptomatic or is it 20% or 10%,” he says. “I don't think the question is: Is it 50% asymptomatic or 99.5%.”
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #460 :mask::mask::mask:

Zelfs waar men enkel mensen met symptomen test zijn de meeste tests nog negatief (maw meer gevallen van griep of verkoudheid dan van covid-19).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192279289
quote:
I know. En ik denk dat het hier ook al is sinds vorig jaar herfst, dus heb hoop.
pi_192279293
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa:
[..]
COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #460 :mask::mask::mask:

Zelfs waar men enkel mensen met symptomen test zijn de meeste tests nog negatief (maw meer gevallen van griep of verkoudheid dan van covid-19).
Alleen in Nederland is al uitgebreider getest. Onder zorgpersoneel van ziekenhuizen in Breda en Tilburg. Lijkt me stug dat daar geen juiste conclusies uit kunnen worden getrokken.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192279303
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:57 schreef Predator40 het volgende:

[..]

5% maximaal.... groepsimmuniteit is er niet zomaar even
Wel als het zo besmettelijk is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192279312
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:07 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Alleen in Nederland is al uitgebreider getest. Onder zorgpersoneel van ziekenhuizen in Breda en Tilburg. Lijkt me stug dat daar geen juiste conclusies uit kunnen worden getrokken.
Waarom denk je dat andere landen dat niet gedaan hebben? Ik heb in de buitenlandse pers niets over die Nederlandse tests gelezen, dus verwacht ik ook niet dat over zulke steekproeven in andere landen uitgebreid bericht zou worden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 26 maart 2020 @ 07:14:49 #23
22565 asco
Los in deze tent
pi_192279321
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:49 schreef funnywell het volgende:

[..]

Oeh die hoor ik vaak, en de generatie die jong was in de jaren 60 waren toen blij dat ze leefde. Dat toont aan dat je oud en verzuurt bent geraakt. Jammer.
Ja, want nu is alles tof en te gek om jong te zijn met een geweldig toekomstperspectief. ^O^

En verder doelde ik meer op dit moment, nu met dit virus beste heer Funnywell.
  FOK!fotograaf donderdag 26 maart 2020 @ 07:18:28 #24
842 Zorro
Z
pi_192279338
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Denk overigens dat Carnaval 2020 wel de geschiedenis ingaat als het duurste feestje ever
Nog steeds denken dat het anders niet gebeurd zou zijn :')

Italie, Spanje, Frankrijk, Zwitserland, UK, USA, allemaal fanatieke carnavalsvierders?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zorro op 26-03-2020 07:31:12 ]
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_192279361
Het was er al. Men testte expres niet en wij nu maar denken dat het aan carnaval ligt.
pi_192279365
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:22 schreef _I het volgende:
Het was er al. Men testte expres niet en wij nu maar denken dat het aan carnaval ligt.
Mijn theorie dat Brabant hard getroffen is, is dat mogelijk de mensen na carnaval een verzwakte weerstand hadden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 26 maart 2020 @ 07:25:31 #27
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192279372
quote:
"Wat opvalt bij deze patiënten op de ic, is dat er ontzettend veel druk gezet moet worden bij het beademen om de afstand tussen de longblaasjes en de bloedvaten zo klein mogelijk te houden zodat er voldoende zuurstof in het bloed terechtkomt", legt Seubert uit. Dat is een van de redenen dat patiënten in slaap worden gebracht; deze vorm van behandelen is wakker niet te verdragen.

Aiii

https://www.nu.nl/coronav(...)wel-moet-willen.html
pi_192279377
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mijn theorie dat Brabant hard getroffen is, is dat mogelijk de mensen na carnaval een verzwakte weerstand hadden.
Die eerste man die dood was lag al een week in het ziekenhuis, dus die moet begin februari al besmet zijn geweest, door iemand die daarvoor al besmet was.

Daarnaast heb ik meerdere verhalen gehoord om me heen van mensen die in januari al in het ziekenhuis lagen met dubbele longontstekingen.

Ik denk dat het RIVM die gedachte bij je aangewakkerd heeft, om het eigen falen te verbloemen. Als men al in de tweede week van februari was gaan testen bij huisartsen en op IC's, waren we er al veel eerder achtergekomen.

100% van overtuigd. :Y
pi_192279378
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Denk overigens dat Carnaval 2020 wel de geschiedenis ingaat als het duurste feestje ever
Ook zonder carnaval was het hier in Nederland uiteindelijk ook wel verspreid.
Vergeet ook niet dat het RIVM destijds heel strikt het 'alleen testen als je in het risico gebied was geweest' mantra aanhield.

Een heleboel mensen die alle symptomen hadden, maar niet in Noord-Italië waren geweest, werden om die reden dan ook niet getest. Hooguit pas na lang smeken.
En dan krijg je inderdaad op een gegeven moment vanzelf een nieuwe en ongecontroleerde besmettingshaard.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 26 maart 2020 @ 07:32:53 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192279405
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:26 schreef _I het volgende:

[..]
...

100% van overtuigd. :Y
Net iets minder dan 100% door je verhaal overtuigd door deze opmerking/aanvulling. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192279415

De USA lijkt een heel groot eigen cluster te hebben



Onze besmettingen lijken uit diverse clusters te komen, dus dit kan nooit vanuit 1 persoon in Brabant komen.



Wij hadden dus meerdere "patient 0", waardoor het volgens mij onmogelijk was om het in het begin al in te dammen.
pi_192279419
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:32 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Net iets minder dan 100% door je verhaal overtuigd door deze opmerking/aanvulling. :)
98% is ook een mooie score.
  donderdag 26 maart 2020 @ 07:37:47 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192279432
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:18 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nog steeds denken dat het anders niet gebeurd zou zijn :')

Italie, Spanje, Frankrijk, Zwitserland, UK, USA, allemaal fanatieke carnavalsvierders?
In principe wel, maar het was hier net op tijd afgelast. Anders was de situatie wellicht erger geweest.
pi_192279451
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:55 schreef _I het volgende:
Het is hier wel rustig nu. Alle beslissingen zijn wel zo'n beetje genomen en iedereen heeft het geaccepteerd?

Hoop toch niet dat die test van sanquin straks uitwijst dat nog maar 2% van de bevolking ziek is geweest. :'(
Denk dat het percentage misschien zelfs lager ligt. Groepsimmuniteit duurt rond de 50 jaar op een bevolking van 17 miljoen.
pi_192279458
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:34 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]
De USA lijkt een heel groot eigen cluster te hebben

[ afbeelding ]

Onze besmettingen lijken uit diverse clusters te komen, dus dit kan nooit vanuit 1 persoon in Brabant komen.

[ afbeelding ]

Wij hadden dus meerdere "patient 0", waardoor het volgens mij onmogelijk was om het in het begin al in te dammen.
Interessante post.
pi_192279461
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Denk dat het percentage misschien zelfs lager ligt. Groepsimmuniteit duurt rond de 50 jaar op een bevolking van 17 miljoen.
Is dat een gegeven? Hangt dat ook niet van de snelheid van verspreiden af? Een maand geleden ging het een stuk sneller dan vandaag de dag.

En het lijkt mij ook uit te maken of je na 12 uur besmettelijk bent en zelf pas wat merkt na 6 dagen, of dat je pas besmettelijk bent, nadat je zelf iets merkt.
pi_192279475
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Interessante post.
COR / Nextstrain

Bosbeetle legt het hier een stuk beter uit! Zeker interessant en er is een hoop data bij gekomen de afgelopen dagen.
pi_192279533
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:44 schreef _I het volgende:

[..]

Is dat een gegeven? Hangt dat ook niet van de snelheid van verspreiden af? Een maand geleden ging het een stuk sneller dan vandaag de dag.

En het lijkt mij ook uit te maken of je na 12 uur besmettelijk bent en zelf pas wat merkt na 6 dagen, of dat je pas besmettelijk bent, nadat je zelf iets merkt.
https://fd.nl/economie-po(...)ver-groepsimmuniteit
pi_192279577
quote:
Geen abo, maar neem het zo van je aan.
  Redactie Frontpage donderdag 26 maart 2020 @ 08:01:19 #40
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192279579
BNODesk twitterde op donderdag 26-03-2020 om 04:23:26 Over the past 24 hours, the U.S. reported 14,024 new cases of coronavirus and 265 new deaths, raising the total to 68,347 cases and 1,037 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Gaat wel hard daar, wel relatief gezien nog weinig doden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192279612
Wij zitten dus tussen Italie en Spanje in.

Let op: logaritmische schaal.

https://datagraver.com/ca(...)de-covid-19-pandemic
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_192279616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:01 schreef LTVDK het volgende:
BNODesk twitterde op donderdag 26-03-2020 om 04:23:26 Over the past 24 hours, the U.S. reported 14,024 new cases of coronavirus and 265 new deaths, raising the total to 68,347 cases and 1,037 dead https://t.co/47MXF0XUJ0 reageer retweet
Gaat wel hard daar, wel relatief gezien nog weinig doden.
SPOILER: cross post
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er wel een mildere mutatie is, die -L- en -S-, dan zou dat best eens de verklaring kunnen zijn, want in de US is vooral de -S-. Die milder zou zijn. Ben benieuwd wanneer deze onderzoeken solide zijn en naar buiten komen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:08:03 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_192279631
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:05 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Wij zitten dus tussen Italie en Spanje in.

Let op: logaritmische schaal.

https://datagraver.com/ca(...)de-covid-19-pandemic
[ afbeelding ]
Zegt niet zoveel, gezien de bevolkingsdichtheidsverschillen.
pi_192279632
quote:
Dit gaat heel 2020 duren. Minstens

Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar dit hele jaar zal in het teken staan van Corona. Het virus is er en blijft. AD en The Altlantic spraken met deskundigen in Nederland en de VS en concluderen: bereid je voor op een jaar lang ontberingen.

Het virus verdwijnt deze zomer niet. Sommige deskundige denken/hopen dat het bij heet weer zijn kracht verliest, maar als dat al zo is: het komt terug. Bovendien: China heeft de epidemie mogelijk onder controle. Europa hopelijk rond de zomer. Amerika begint net. Afrika moet nog. En zolang er ergens uitbraken zijn loopt de hele wereld risico.

Groepsimmuniteit hebben we niet in drie maanden opgebouwd. Jaap van Dissel suggereerde dat het mogelijk sneller gaat dan we denken, omdat er ook mensen besmet zijn (geweest) die dat zelf niet merkten, maar dit jaar zal het onvoldoende zijn.

Het zal een jaar worden van beperkingen. Mogelijk kan het op termijn minder streng dan nu, maar waakzaamheid zal geboden blijven. In Duitsland sprak een viroloog de vrees uit dat pas in 2021 weer in volle stadions gevoetbald zou kunnen worden. Hoogleraar medische microbiologie Bert Niesters in het AD: ,,Het zou zeker kunnen, dat is echt niet zo irreëel. Voetbal in lege stadions lijkt me dit najaar wel een optie.”

Het wachten is op een vaccin en dat duurt nog lang, zelfs als het allemaal mee zit.
The Atlantic denkt dat we van deze ramp kunnen leren. “In 2030 verschijnt vanuit het niets SARS-CoV-3. De wereld heeft het in een maand onder controle.”

PS: De gedegen analyse van The Atlantic zit niet achter een betaalmuur en is de moeite waard
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:09:03 #45
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192279640
Intensivist: Denk na of je opname op ic met coronavirus wel moet willen

https://www.nu.nl/coronav(...)wel-moet-willen.html
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:09:16 #46
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192279641
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

No shit.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192279644
COR / ‘Testen, testen, testen’ – alleen als het farmaceut Roche behaagt
quote:
De Zwitserse farmaceut Roche is de reden dat Nederland niet massaal op het coronavirus kan testen. Het bedrijf is marktleider, kan basisvloeistof voor tests niet leveren maar wil het recept ervan niet vrijgeven.
pi_192279646
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Wat vind je zelf van de bron en schrijfstijl, beste?
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:09:56 #49
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192279648
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:05 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Wij zitten dus tussen Italie en Spanje in.

Let op: logaritmische schaal.

https://datagraver.com/ca(...)de-covid-19-pandemic
[ afbeelding ]
Blijft bijzonder de grafiek van Hong Kong te zien.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192279650
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Toch al een beetje waar we rekening mee hielden. Het wordt zo mooi verteld, maar als we echt dit hele jaar zo binnen zitten.. Poah, dan denk ik dat mijn ouders stuk gaan van verdriet. -O-
pi_192279657
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:09 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat vind je zelf van de bron en schrijfstijl, beste?
De atlantic?

Moa.. kun jij het beter?

overigens

quote:
OVER GERARD DRIEHUIS

Gerard Driehuis is econoom, journalist, publicist en ondernemer. Hij was onder meer hoofdredacteur van HP/De Tijd en De Twentsche Courant/Tubantia, en maakte deel uit van de directie van Koninklijke Wegener NV. Hij is medeoprichter van de nieuwssite wel.nl.


[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 08:45:15 ]
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:11:08 #53
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192279663
quote:
Farmaceuten en geld verdienen. Blijkt al heel lang een gouden combinatie te zijn.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192279668
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:09 schreef Caland het volgende:

[..]

No shit.
Ah, een post boordevol inhoud en overwegingen O+

Ik hou van filosofen _O_

Je bent een intellectueel wondertje O+
pi_192279716
Als Jaap denkt dat de R0 nu ongeveer 1 is (en laten we het met hem hopen), dan is dit dus de staat waarin we voorlopig moeten verkeren.

Erbij hopende dat afgelopen weekend niet een negatieve impact had, want anders mogen we ook niet meer naar bos en strand dit jaar.

Holy fudge. Geloof dat de omvang binnen begint te komen in zijn volledigheid.
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:17:24 #56
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192279733
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:11 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ah, een post boordevol inhoud en overwegingen O+

Ik hou van filosofen _O_

Je bent een intellectueel wondertje O+
Ik hoop dat niemand de illusie had dat dit in zijn geheel ging verdwijnen rond de zomer. Je hebt dan alleen de piek al gehad waardoor het normale leven weer op gang is gekomen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192279748
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:17 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik hoop dat niemand de illusie had dat dit in zijn geheel ging verdwijnen rond de zomer. Je hebt dan alleen de piek al gehad waardoor het normale leven weer op gang is gekomen.
bron?

Of is dat jouw eigen expert-analyse

dank u, we zullen het in gedachten houden, ga zo door... lekker bezig

:)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 08:18:51 ]
pi_192279756
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

De atlantic?

Moa.. kun jij het beter?
Dat stuk is niet van de atlantic :)
pi_192279758
Uitstekend blad, The Atlantic. Zoiets ontbreekt in Nederland wel een beetje.
pi_192279760
Ik denk dat er een hele hoop mensen zijn die denkenndat de terrassen vol zitten in de zomer en ze wellicht nog op vakantie kunnen.
Je kan beter een airco aanschaffen.
pi_192279764
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:19 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat stuk is niet van de atlantic :)
de bron is toch echt de atlantic, hij staat onderaan.

:)

Maakt een samenvatting van een andere site de bron minder betrouwbaar? Wat rook jij?
pi_192279769
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
Uitstekend blad, The Atlantic. Zoiets ontbreekt in Nederland wel een beetje.
Godfried vindt het helemaal niets

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 08:20:38 ]
pi_192279778
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:15 schreef _I het volgende:
Als Jaap denkt dat de R0 nu ongeveer 1 is (en laten we het met hem hopen), dan is dit dus de staat waarin we voorlopig moeten verkeren.

Erbij hopende dat afgelopen weekend niet een negatieve impact had, want anders mogen we ook niet meer naar bos en strand dit jaar.

Holy fudge. Geloof dat de omvang binnen begint te komen in zijn volledigheid.
ja bij mij ook steeds meer. zolang er geen vaccin is (en voordat iedereen gevaccineerd is) zullen er maatregelen op- en afgeschaald worden.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192279788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik denk dat er een hele hoop mensen zijn die denkenndat de terrassen vol zitten in de zomer en ze wellicht nog op vakantie kunnen.
Je kan beter een airco aanschaffen.
weet je dat ik ergens nog hoop heb dat ik in de zomer gewoon lekker naar de Costa kan gaan, maar zodra ik er iets langer over nadenk ik grote twijfels krijg erover.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192279795

presentatie RIVM 2e kamer

Dit was overigens de slide waar Jaap bij zei dat hij een afvlakking zag. Dit ging over "schattingen" en "aannames". In de grafiek linksboven verwachten ze dat de R0 nu 1 is. Of eigenlijk al lager, want ze verwachtte al een 1 vlak na het stoppen met handenschudden.

Maar hierbij staat wel;


Ook vreemd is dat de R0 nog hoger was voor carnaval;


De eerste week van februari ziet er uit als de grootste verspreidingsweek. Dit was voor de vakanties en carnaval.

Vandaar dat ik denk dat carnaval maar van kleine invloed was. Je zit de R0 ook eventjes stijgen van 1 naar 2 en weer terug.

Overigens lijkt een R0 van 2 mij een zeer lage inschatting, zeker met een grote asympt. groep. We zullen zien.
pi_192279802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:22 schreef Fukushima het volgende:

[..]

weet je dat ik ergens nog hoop heb dat ik in de zomer gewoon lekker naar de Costa kan gaan, maar zodra ik er iets langer over nadenk ik grote twijfels krijg erover.
Dat zal dan de Corona del Sol zijn ipv de Costa del Sol denk ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192279807
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:20 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Godfried vindt het helemaal niets
Mja, onbekend maakt onbemind ofzo? Of misschien denk hij wel dat het onderdeel uitmaakt van een groot linkse media complot? Aan mensen met rare of slecht gefundeerde meningen geen gebrek natuurlijk.
pi_192279816
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:03 schreef _I het volgende:

[..]

I know. En ik denk dat het hier ook al is sinds vorig jaar herfst, dus heb hoop.
Mwa, dan zou RIVM dat toch veel meer en al langer moeten meten in het afvalwater?,
pi_192279823
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Mja, onbekend maakt onbemind ofzo? Of misschien denk hij wel dat het onderdeel uitmaakt van een groot linkse media complot? Aan mensen met rare of slecht gefundeerde meningen geen gebrek natuurlijk.
Geen idee, hij gaat voornamelijk in op schrijfstijl geloof ik, dus ik denk dat je hem eerder in de hoek van docent Nederlands moet zoeken. Taalgebruik is ook belangrijk, zeker als er verder geen argumenten zijn kan je daar uren over emmeren.

Heerlijk
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:27:25 #70
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192279825
Zwitserland gaat de export van de beschermende middelen aan banden leggen, omdat Frankrijk en Duitsland vrachten met beschermende middelen die bedoeld zijn voor Zwitserland tegenhouden.

Bron: https://www.swissinfo.ch/(...)8BrdylrYNSUHPd0hQNX8

Toch handig hoor in tijd van crisis, één EU, Schengen etc.
pi_192279826
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:26 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Mwa, dan zou RIVM dat toch veel meer en al langer moeten meten in het afvalwater?,
Geen idee of ze er eerder naar gezocht hebben? Is dat onderzoek inzichtelijk?

Het was overigens al wel veel langer bekend dat het virus ook in ontlasting voorkwam.
pi_192279833
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:08 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Interessant artikel, de analyse van The Atlantic zelf. ^O^
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192279836
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:26 schreef _I het volgende:

[..]

Die eerste man die dood was lag al een week in het ziekenhuis, dus die moet begin februari al besmet zijn geweest, door iemand die daarvoor al besmet was.

Daarnaast heb ik meerdere verhalen gehoord om me heen van mensen die in januari al in het ziekenhuis lagen met dubbele longontstekingen.

Ik denk dat het RIVM die gedachte bij je aangewakkerd heeft, om het eigen falen te verbloemen. Als men al in de tweede week van februari was gaan testen bij huisartsen en op IC's, waren we er al veel eerder achtergekomen.

100% van overtuigd. :Y
Ik denk ook dat het er al veel langer is.
Inderdaad heel veel mensen die griep+longontsteking hebben gehad dit seizoen. Ik ken mensen die na twee maanden nog niet van hun hoest af waren.
De eerste dode op de grafiek van het RIVM staat rond 20 februari dus die moet inderdaad veel eerder al zijn besmet.
En er zit natuurlijk ook tijd tussen de patient 0 en wanneer dit door de Chinese wetenschappers werd herkend als een nieuw virus. Kan toch haast niet anders dan dat het toen al flink aan het verspreiden was.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192279842
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:26 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Mwa, dan zou RIVM dat toch veel meer en al langer moeten meten in het afvalwater?,
Ik vind het een beetje non-nieuws eerlijk gezegd. Rioolwater staat nu eenmaal stijf van de pathogenen, dat was altijd al...
pi_192279847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:28 schreef Salina het volgende:

[..]

Interessant artikel, de analyse van The Atlantic zelf. ^O^
Ja vond ik zelf ook wel... daarom vond ik het hier wel passen
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:30:29 #76
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192279851
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:27 schreef kwiwi het volgende:
Zwitserland gaat de export van de beschermende middelen aan banden leggen, omdat Frankrijk en Duitsland vrachten met beschermende middelen die bedoeld zijn voor Zwitserland tegenhouden.

Bron: https://www.swissinfo.ch/(...)8BrdylrYNSUHPd0hQNX8

Toch handig hoor in tijd van crisis, één EU, Schengen etc.
Krijg je er van als je neutraal wilt zijn.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192279891
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:28 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het er al veel langer is.
Inderdaad heel veel mensen die griep+longontsteking hebben gehad dit seizoen. Ik ken mensen die na twee maanden nog niet van hun hoest af waren.
De eerste dode op de grafiek van het RIVM staat rond 20 februari dus die moet inderdaad veel eerder al zijn besmet.
En er zit natuurlijk ook tijd tussen de patient 0 en wanneer dit door de Chinese wetenschappers werd herkend als een nieuw virus. Kan toch haast niet anders dan dat het toen al flink aan het verspreiden was.
Vandaar dat het onderzoek van Sanquin zo interessant is. Hoop dat dat meer inzichten geeft.
pi_192279899
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:03 schreef _I het volgende:

[..]

I know. En ik denk dat het hier ook al is sinds vorig jaar herfst, dus heb hoop.
Waarom denk je dat,? Het virus is toch pas sinds november in china.
pi_192279945
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Waarom denk je dat,? Het virus is toch pas sinds november in china.
Geconstateerd. Dat wil niet zeggen dat het er nog niet rond dwaalde.
pi_192279958
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:34 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Waarom denk je dat,? Het virus is toch pas sinds november in china.
Coronavirus: ‘strange pneumonia’ seen in Lombardy in November, leading Italian doctor says
Virus was circulating ‘before we were aware of the outbreak in China’, says Giuseppe Remuzzi, director of the Mario Negri Institute for Pharmacological Research

Twee kennissen van mijn ouders hebben met een dubbele longontsteking in het ziekenhuis gelegen in januari. Mijn moeder heeft een week of 4 staan blaffen als een zeehond, en heb zelf thuis gelegen met longen die in de brand stonden, koorts en hoesten.

Plus dat men denkt dat het virus al in november in Wuhan was. In deze tijd geloof ik niet dat het eerst twee maanden lokaal is gebleven en pas in januari is uitgewaaid. Maar kan er ook helemaal naast zitten.
pi_192279966
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:27 schreef kwiwi het volgende:
Zwitserland
Zwitserland zit niet bij de EU.
pi_192279968
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:30 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Ja vond ik zelf ook wel... daarom vond ik het hier wel passen
Er staan meer Corona-artikelen op The Atlantic. Vanmiddag/vanavond even lezen.

The 4 Key Reasons the U.S. Is So Behind on Coronavirus Testing
How the Coronavirus Became an American Catastrophe

Alvast even doorheen gescrold. Bureaucratische faal, tekorten, verkeerde beslissingen, falend leiderschap. Erg interessant.

[ Bericht 6% gewijzigd door Salina op 26-03-2020 08:50:36 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_192279976

Kreeg deze op Facebook, denk dat door die snelle mutaties het nog veel erger gaat zijn.
pi_192279980
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:40 schreef _I het volgende:

[..]

Coronavirus: ‘strange pneumonia’ seen in Lombardy in November, leading Italian doctor says
Virus was circulating ‘before we were aware of the outbreak in China’, says Giuseppe Remuzzi, director of the Mario Negri Institute for Pharmacological Research

Twee kennissen van mijn ouders hebben met een dubbele longontsteking in het ziekenhuis gelegen in januari. Mijn moeder heeft een week of 4 staan blaffen als een zeehond, en heb zelf thuis gelegen met longen die in de brand stonden, koorts en hoesten.

Plus dat men denkt dat het virus al in november in Wuhan was. In deze tijd geloof ik niet dat het eerst twee maanden lokaal is gebleven en pas in januari is uitgewaaid. Maar kan er ook helemaal naast zitten.
Klinkt logisch dat het er eerder al zou zijn. Maar een hoop kan natuurkijk ook door de griep komen.
Ik hoop wel dat als er uit dat bloedonderzoek komt dat er veel meer mensen besmet waren dan gedacht je je eigen bloed kan laten testen om te zien of je het hebt gehad of niet.
pi_192279987
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:43 schreef quirina het volgende:

Kreeg deze op Facebook, denk dat door die snelle mutaties het nog veel erger gaat zijn.
Muteren kan ook de andere kant op. Spaanse Griep muteerde in een veel minder schadelijk virus.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192280007
Ik was in januari ook ziek met alle symptomen die op Corona lijken. Keelpijn, hoofdpijn en heel lang een hoest, maar ja het kan ook een hardnekkige kou geweest zijn. Je weet het niet.
Maar ik geloof zeker dat het virus al langer bezig is dan China ons doet geloven.
pi_192280008
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:43 schreef quirina het volgende:

Kreeg deze op Facebook, denk dat door die snelle mutaties het nog veel erger gaat zijn.
https://www.telegraaf.nl/(...)-virus-muteert-amper

Tegenstrijdige berichten. 😀
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192280012
quote:
Het blijft een vreemd verhaal van die te weinig testen. Zeker als we in de vk onderstaande lezen over China.

quote:
https://www.volkskrant.nl/cs-bf06a06c
In heel het land werden medische bedrijven opgedragen om testkits te produceren: vanaf 7 februari lag de productie op 700 duizend tests per dag.
China moet dan toch de hele wereld van testen op dit moment kunnen voorzien.
pi_192280017
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:40 schreef _I het volgende:

[..]

Coronavirus: ‘strange pneumonia’ seen in Lombardy in November, leading Italian doctor says
Virus was circulating ‘before we were aware of the outbreak in China’, says Giuseppe Remuzzi, director of the Mario Negri Institute for Pharmacological Research

Twee kennissen van mijn ouders hebben met een dubbele longontsteking in het ziekenhuis gelegen in januari. Mijn moeder heeft een week of 4 staan blaffen als een zeehond, en heb zelf thuis gelegen met longen die in de brand stonden, koorts en hoesten.

Plus dat men denkt dat het virus al in november in Wuhan was. In deze tijd geloof ik niet dat het eerst twee maanden lokaal is gebleven en pas in januari is uitgewaaid. Maar kan er ook helemaal naast zitten.
Lekker betrouwbare bron ook, de South China Morning Post is eigendom van AliBaba...
pi_192280023
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:46 schreef quirina het volgende:
Ik was in januari ook ziek met alle symptomen die op Corona lijken. Keelpijn, hoofdpijn en heel lang een hoest, maar ja het kan ook een hardnekkige kou geweest zijn. Je weet het niet.
Maar ik geloof zeker dat het virus al langer bezig is dan China ons doet geloven.
Zou Deelder dan de eerste BN-er zijn geweest?

Dat was toch ook longontsteking en pats boem weg...

Nou goed... met al die pep blijven er voldoende alternatieve opties over... maar toch
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:48:38 #91
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192280031
Gaat nu iedereen die dit jaar even heeft gehoest claimen dat hij of zij misschien wel corona heeft gehad?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 08:48:51 #92
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192280033
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:46 schreef Felixa het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)-virus-muteert-amper

Tegenstrijdige berichten. 😀
Altijd goede bronnen telegraaf en TRT youtube filmpje. _O-
Gelukkig wordt er genoeg wetenschappelijke literatuur overgeschreven nu.
pi_192280047
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:30 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Krijg je er van als je neutraal wilt zijn.
Nee. Onderling gebeurd dat ook. Belgie had ook beslag gelegd op een hoop goederen die eigenlijk voor andere eu landen waren.

Europese samenwerking, mn reet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192280055
Kijk, als het eerder was zou je een toename moeten zien in het aantal opnames met longontsteking tov van vorige jaren.
pi_192280060
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Onderling gebeurd dat ook. Belgie had ook beslag gelegd op een hoop goederen die eigenlijk voor andere eu landen waren.

Europese samenwerking, mn reet.
Daar mag inderdaad wel een streep door hierna. Enige voordeel os migrantenprobleem opgelost en soevereiniteit terug.
pi_192280078
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het blijft een vreemd verhaal van die te weinig testen. Zeker als we in de vk onderstaande lezen over China.
[..]

China moet dan toch de hele wereld van testen op dit moment kunnen voorzien.
Andere apparatuur en reagents?
China houdt wel bijna alle sin eigen land qua productie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_192280079
https://www.scmp.com/news(...)t-positive-later-say

quote:
About 3 to 10 per cent of patients who recovered from Covid-19 tested positive again after being discharged from hospital, doctors in Wuhan have found.
Researchers around the world are trying to determine whether recovered patients can still infect people with the coronavirus that causes the disease and if they have developed antibodies offering them immunity to the disease.
Doctors from Tongji hospital in the city, where the disease was first identified, told state broadcaster CCTV that they have found no evidence that these patients who again tested positive became infectious , based on close observations of their family members and laboratory tests.
In spite of its relatively small sample size, the Tongji hospital research is especially relevant as China now has far more recovered patients than new confirmed cases.
Best positief nieuws volgens mij. Ze testen dus wel positief, opnieuw, maar zijn niet besmettelijk meer.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 08:53:55 ]
  donderdag 26 maart 2020 @ 08:56:23 #98
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192280108
De SOuth China Morning Post is toch een propaganda krant voor China geworden om mensen uit Hong kong te brainwashen dat China toch niet zo heel erg is? Even wachten met daar alles van over te nemen :)
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192280121
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:56 schreef gniffie het volgende:
De SOuth China Morning Post is toch een propaganda krant voor China geworden om mensen uit Hong kong te brainwashen dat China toch niet zo heel erg is? Even wachten met daar alles van over te nemen :)
Klopt, eigendom van AliBaba, die weer vuistdiep in de Chinese communistische partij zitten.
pi_192280140
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:53 schreef Scrummie2.1 het volgende:
https://www.scmp.com/news(...)t-positive-later-say
[..]

Best positief nieuws volgens mij. Ze testen dus wel positief, opnieuw, maar zijn niet besmettelijk meer.
China heeft gigantische aantallen herstelde patienten en al een tijd nauwelijks nieuwe besmettingen. Ik hoef geen uitgebreide onderzoeken te zien om te geloven dat die groep niet besmettelijk is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192280147
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

China heeft gigantische aantallen herstelde patienten en al een tijd nauwelijks nieuwe besmettingen. Ik hoef geen uitgebreide onderzoeken te zien om te geloven dat die groep niet besmettelijk is.
Dan klik je niet? :')

Jezus gast.
pi_192280166
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:09 schreef kwiwi het volgende:
Intensivist: Denk na of je opname op ic met coronavirus wel moet willen

https://www.nu.nl/coronav(...)wel-moet-willen.html
Nou, wel als je 30 bent en volledig gezond bent
pi_192280169
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:59 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dan klik je niet? :')

Jezus gast.
Dus eens rustig. Ik geef gewoon aan dat ik me geen zorgen maak over herstelde patienten mbt hun besmettelijkheid.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:01:49 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192280173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

China heeft gigantische aantallen herstelde patienten en al een tijd nauwelijks nieuwe besmettingen. Ik hoef geen uitgebreide onderzoeken te zien om te geloven dat die groep niet besmettelijk is.
hoezo gigantisch en zolang ze Wuhan en omtrek in quarantaine houden kan je daar weinig van zeggen
pi_192280183
Die NOS melding :') wat een open deur zeg..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192280189
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

hoezo gigantisch en zolang ze Wuhan en omtrek in quarantaine houden kan je daar weinig van zeggen
Daar gaan ze binnenkort weer terug naar een normale status dus dat merken we snel genoeg.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192280193
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:01 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Nou, wel als je 30 bent en volledig gezond bent
Heb je het artikel gelezen?
pi_192280195
En vergeet niet dat China altijd liegt.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:04:06 #109
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192280202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar gaan ze binnenkort weer terug naar een normale status dus dat merken we snel genoeg.
dus zijn je conclusies voorbarig
pi_192280214
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus zijn je conclusies voorbarig
Ik gaf een mening en geen conclusie. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:05:17 #111
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192280218
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:03 schreef quirina het volgende:
En vergeet niet dat China altijd liegt.
:').
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192280221
België
nieuws StuBru: 'de poltie wil graag weten hoeveel meter iemand van zijn huis mag gaan voor een wandeling, de regels zijn nu erg onduidelijk'

vrij strikt daar...
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192280228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Daar gaan ze binnenkort weer terug naar een normale status dus dat merken we snel genoeg.
dat is inderdaad wel fijn om te zien wat daar gaat gebeuren
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:06:45 #114
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192280235
quote:
En:

quote:
"Een van de dingen die we nu bereid zijn aan te nemen, is dat het virus profiteert van een deel van de afweer zelf", vertelt de intensivist. "Het virus nestelt zich in een bepaald type immuuncel en verspreidt zich zo verder in de longen."
Dus toch dat ADE verhaal? Of wat was de afkorting...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192280292
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kijk, als het eerder was zou je een toename moeten zien in het aantal opnames met longontsteking tov van vorige jaren.
Bovendien zouden hier de artsen toch ook wel aan de bel getrokken hebben als ze een opvallende stijging van het aantal longontstekingen constateerden?
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:11:14 #116
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192280298
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:05 schreef Fukushima het volgende:
België
nieuws StuBru: 'de poltie wil graag weten hoeveel meter iemand van zijn huis mag gaan voor een wandeling, de regels zijn nu erg onduidelijk'

vrij strikt daar...
Haha wat :'). Hoezo maakt de afstand van je huis uit?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Miss 200.000.000! donderdag 26 maart 2020 @ 09:11:50 #117
367000 roos94
pi_192280305
Dit topic gaat duidelijk minder snel, zijn we inmiddels gewend geraakt aan ons Corona leventje? :)
pi_192280317
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:11 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Haha wat :'). Hoezo maakt de afstand van je huis uit?
Misschien dat ze iemand aangehouden hebben die in Brussel woonde en zich bevond in Antwerpen en zei dat hij een wandelingetje maakte oid?
pi_192280318
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:11 schreef roos94 het volgende:
Dit topic gaat duidelijk minder snel, zijn we inmiddels gewend geraakt aan ons Corona leventje? :)
Ik vind het alleen maar fijn haha, minder te lezen tussen het werken door.
pi_192280321
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:06 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

En:
[..]

Dus toch dat ADE verhaal? Of wat was de afkorting...
Dat ADE verhaal ging over herinfecties, dit gaat over dat het virus;


Zat ook in de presentatie gister. Dat bepaalde immuuncellen explosief vermeerderen (grafieken linksboven).
  Miss 200.000.000! donderdag 26 maart 2020 @ 09:13:51 #122
367000 roos94
pi_192280333
quote:
Werkloosheid kan stijgen tot 9,4 procent? Yikes. Dat is erg.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:13:54 #123
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192280334
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Misschien dat ze iemand aangehouden hebben die in Brussel woonde en zich bevond in Antwerpen en zei dat hij een wandelingetje maakte oid?
Zolang je afstand houdt is dat geen probleem toch?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192280343
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:13 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Zolang je afstand houdt is dat geen probleem toch?
Tsja, maar in de lockdown die ze hebben zal dat vast niet de bedoeling zijn.
pi_192280363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:03 schreef Tris het volgende:

[..]

Heb je het artikel gelezen?
Zeker en die intensivist stelde het een stuk genuanceerder dan de post die ik had gequoot. Dus vandaar dat ik op de post reageerde
pi_192280373
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:09 schreef kwiwi het volgende:
Intensivist: Denk na of je opname op ic met coronavirus wel moet willen

https://www.nu.nl/coronav(...)wel-moet-willen.html
Mijn schoonzus werkt in de gezondheidszorg en zij zegt dat heel veel mensen aangeven dat ze niet gereanimeerd willen worden of dat ze niet naar het ziekenhuis bgenra het willen worden wanneer er iets ernstigs speelt met hun gezondheid, dus dit I met name voor dat soort mensen die levensmoe zijn vooral. Voor dit soort mensen is corona natuurlijk een zegen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:16:36 #127
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_192280374
Wat als dit virus nooit meer weg gaat en er andere virussen bijkomen ? Einde horeca tijdperk ? ;(
pi_192280399
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:13 schreef roos94 het volgende:

[..]

Werkloosheid kan stijgen tot 9,4 procent? Yikes. Dat is erg.
Yes
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:18:20 #129
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192280410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:13 schreef roos94 het volgende:

[..]

Werkloosheid kan stijgen tot 9,4 procent? Yikes. Dat is erg.
Maar we willen allemaal weken binnen blijven fuck the economie zolang iedereen maar gered wordt.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:18:39 #130
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192280416
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:16 schreef Flow3r het volgende:
Wat als dit virus nooit meer weg gaat en er andere virussen bijkomen ? Einde horeca tijdperk ? ;(
Wereldoverheersing door Thuisbezorgd _O_
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:18:50 #131
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192280421
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mijn schoonzus werkt in de gezondheidszorg en zij zegt dat heel veel mensen aangeven dat ze niet gereanimeerd willen worden of dat ze niet naar het ziekenhuis bgenra het willen worden wanneer er iets ernstigs speelt met hun gezondheid, dus dit I met name voor dat soort mensen die levensmoe zijn vooral. Voor dit soort mensen is corona natuurlijk een zegen.
Levensmoe is wel heel kort door de bocht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:19:22 #132
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_192280434
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:16 schreef Flow3r het volgende:
Wat als dit virus nooit meer weg gaat en er andere virussen bijkomen ? Einde horeca tijdperk ? ;(
Dan zal ik wat Takeaway aandelen kopen
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_192280437
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:18 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar we willen allemaal weken binnen blijven fuck the economie zolang iedereen maar gered wordt.
De economie is zonder twijfel nog meer fucked als het zorgsysteem instort. Het aantal doden en gewonden wat dan opstapelt zal een veelvoud zijn van alleen coronaslachtoffers, nog los van mensen die niet willen of durven werken.
pi_192280455
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:18 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar we willen allemaal weken binnen blijven fuck the economie zolang iedereen maar gered wordt.
Ik snap dat ook niet.
pi_192280457
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:16 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mijn schoonzus werkt in de gezondheidszorg en zij zegt dat heel veel mensen aangeven dat ze niet gereanimeerd willen worden of dat ze niet naar het ziekenhuis bgenra het willen worden wanneer er iets ernstigs speelt met hun gezondheid, dus dit I met name voor dat soort mensen die levensmoe zijn vooral. Voor dit soort mensen is corona natuurlijk een zegen.
Ik wil ook niet gereanimeerd worden
Maar ik ben niet levensmoe
pi_192280458
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:16 schreef Flow3r het volgende:
Wat als dit virus nooit meer weg gaat en er andere virussen bijkomen ? Einde horeca tijdperk ? ;(
Dan moeten we gewoon het virus zijn gang laten gaan, en verder leven met de mensen die er over een jaar nog zijn. Dan houd je gewoon de mensen met de beste genen over. Zo gaat het al miljarden jaren. O+
pi_192280483
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:20 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Ik wil ook niet gereanimeerd worden
Maar ik ben niet levensmoe
Maar waarom dan niet reanimeren?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:21:59 #138
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192280487
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:03 schreef quirina het volgende:
En vergeet niet dat China altijd liegt.
Daarentegen hebben wij gelukkig een president die altijd de waarheid spreekt.
pi_192280497
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:06 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

En:
[..]

Dus toch dat ADE verhaal? Of wat was de afkorting...
quote:
ll viruses are intracellular parasites. Their only mission in life, if you can call it that, is to use the mechanisms of human cells to make copies of themselves. The tricky task is finding a way into the cells where they can replicate. The novel coronavirus, SARS-CoV-2, isn’t particularly good at that. Research so farsuggests that it sneaks in through a single cellular door: a membrane protein called ACE2.

Angiotensin converting enzyme 2 receptors, or ACE2 receptors for short, are a part of the sympathetic nervous system. Their job is to bind to a hormone (conveniently called the ACE2 hormone) as part of the body’s stress response. The ACE2 hormone plays a role in constricting blood vessels, which raises blood pressure.

The virus that causes Covid-19 can latch onto the ACE2 receptor undetected—likely because of its animal origins. The adaptive immune system—the part that creates antibodies that help identify pathogens quickly—hasn’t had a chance to learn what SARS-CoV-2 looks like yet. This means the virus can use a molecular phishing scam to sneak into the cell.

Once it does, the cell is doomed: SARS-CoV-2 takes control of the cell’s genetic reproduction tools, relentlessly replicates itself, and bursts through the cell wall—the microbial equivalent of blowing up a building and not looking back.

People with diabetes or high blood pressure—who are typically older adults—often take a class of drugs called ACE inhibitors. These drugs limit the constriction of blood vessels and, in doing so, make ACE2 receptors more prevalent throughout the body. Some scientists hypothesize that this is why people with these conditions have much more severe cases of Covid-19.

“The ACE2 receptor is found pretty abundantly through a lot of our organs,” says Panagis Galiatsatos, a pulmonologist at Johns Hopkins Bayview Medical Center. They’re on cells on the tongue, and along our esophagus. They’re on cells in the kidneys and heart, and the end of our gastrointestinal tract—which is why stomach symptoms, like loss of appetite and diarrhea have been observed.

Most worryingly, ACE2 receptors appear on cells in the most delicate part of the lungs: the alveoli. They’re responsible for the vital gas exchange of taking in oxygen and releasing carbon dioxide. Damage to these cells is what causes some of the most common symptoms of the virus, like shortness of breath. Coughing is a result of the lungs trying to expel the infection.

The body isn’t completely defenseless against this novel infection: Even without the initial help of the adaptive immune system, the body’s innate immune system kicks in within hours of a novel infection. Cells that are infected send out distress signals that alert others to the viral invader. The innate immune system can start to contain the virus by eliminating infected cells, telling the adaptive immune system to kick into gear, and even creating fevers to try to cook it off.

That immune response may also play a role in the mild nature of most infections. “Everyone is at risk,” of getting Covid-19, says Erin Sorrell, a microbiologist at Georgetown University who studies emerging infectious diseases. People who are younger may have a better innate immune response that prevents them from getting sick, or a balanced innate and adaptive response that helps them get rid of symptoms quickly
pi_192280530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:20 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Ik snap dat ook niet.
Simpel, als we niet binnen blijven en het virus zijn gang laten gaan stort de economie ook in. En daarmee ook de gezondheidszorg.
Zou jij ernstig ziek willen zijn in de situatie dat de gehele economie en gezondheidszorg in elkaar is gestort?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_192280560
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Daarentegen hebben wij gelukkig een president die altijd de waarheid spreekt.
Wij hebben geen president.
pi_192280585
quote:
8.31
In het Amphia Ziekenhuis in Breda zijn de afgelopen 24 uur vier mensen overleden aan het coronavirus. Er worden nu 83 coronapatiënten verzorgd, negen meer dan woensdag. Van hen liggen er tien op de intensive care. Woensdag waren dit er nog elf. De voorbije 24 uur zijn tien patiënten bij wie het coronavirus was ontdekt uit het Bredase ziekenhuis ontslagen
Bron Omroep Brabant

Los van het feit dat 4 sterfgevallen natuurlijk vreselijk is, maar de druk op de IC lijkt daar de laatste dagen vrij stabiel te zijn. Weet alleen niet hoeveel patiënten er verplaatst zijn dan...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192280590
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:25 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Wij hebben geen president.
Gelukkig niet, laat staan gelukkig geen liegende.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:27:58 #144
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_192280595
Hoe is het met Amerika? wanneer word daar de piek verwacht?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:28:31 #145
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192280608
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:18 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Maar we willen allemaal weken binnen blijven fuck the economie zolang iedereen maar gered wordt.
Gelukkig is de economie van Nederland een gesloten systeem en zijn we totaal niet afhankelijk van de rest van de wereld.

Je economie gaat sowieso naar de klote, het is nu alleen de vraag of je daar ook nog eens tienduizenden doden bij wilt hebben.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:28:32 #146
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192280609
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

[..]

Dank, maar nee, het is een specifiek woord. HIV heeft 't ook. Nu aan 't werk, zoek straks wel. Maar als dat het geval blijkt te zijn :N
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:28:45 #147
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192280613
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Bron Omroep Brabant

Los van het feit dat 4 sterfgevallen natuurlijk vreselijk is, maar de druk op de IC lijkt daar de laatste dagen vrij stabiel te zijn. Weet alleen niet hoeveel patiënten er verplaatst zijn dan...
Ik denk dat ze daar heel actief verspreid hebben, aangezien Amphia wel een van de drukste ziekenhuizen is geweest de afgelopen tijd.
Maar in ieder geval goed om te zien dat het relatief stabiel blijft.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2020 @ 09:29:21 #148
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192280625
quote:
15s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:27 schreef junkiesietze het volgende:
Hoe is het met Amerika? wanneer word daar de piek verwacht?
Ze zijn daar al lekker aan het pieken met het aantal besmettingen, maar je kan d'r over anderhalve week / twee weken iets zinnigers over zeggen. (en ook dat is weer relatief want de verspreiding is nogal breed over het land heen ook in de periode)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Miss 200.000.000! donderdag 26 maart 2020 @ 09:29:38 #149
367000 roos94
pi_192280627
Ik heb nu online les en het is een vreemde gewaarwording. Wel lekker dat je om 9 uur les hebt en om 5 voor 9 uit je bed kan rollen ^O^
pi_192280630
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:15 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Zeker en die intensivist stelde het een stuk genuanceerder dan de post die ik had gequoot. Dus vandaar dat ik op de post reageerde
Het artikel gaat over 'oudere' mensen en het gevolg van de zware behandeling, of men dat wel wil.
Nergens lees ik iets over een 30 jaar gezond iemand.
Of bedoel je te zeggen dat je als 30-jarige meer recht hebt op de beschikbare IC-plek?
pi_192280632
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:28 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar heel actief verspreid hebben, aangezien Amphia wel een van de drukste ziekenhuizen is geweest de afgelopen tijd.
Maar in ieder geval goed om te zien dat het relatief stabiel blijft.
Ja dat denk ik ook, aan de andere kant lijken de nieuwe meldingen in Brabant de laatste dagen sowieso wel vrij stabiel te blijven tussen pak 'm beet 150/180 meldingen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:30:15 #152
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_192280635
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:29 schreef roos94 het volgende:
Ik heb nu online les en het is een vreemde gewaarwording. Wel lekker dat je om 9 uur les hebt en om 5 voor 9 uit je bed kan rollen ^O^
Je kan er ook in blijven liggen toch
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:31:01 #153
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192280651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook, aan de andere kant lijken de nieuwe meldingen in Brabant de laatste dagen sowieso wel vrij stabiel te blijven tussen pak 'm beet 150/180 meldingen...
Lijkt alsof de verspreiding zich vooral buiten Brabant nu af gaat spelen. Wellicht dat de bezetting over een tijdje dan omgedraaid is en dat Brabant de andere provincies kan ondersteunen.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192280654
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:25 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Wij hebben geen president.
Mark Rutte is gewoon Minister-President hoor.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_192280656
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

[..]

quote:
Therefore, virus might directly bind to such ACE2 positive cells and damage the kidney and testicular tissue of patients. Our results indicate that renal function evaluation and special care should be performed in 2019-nCoV patients during clinical work, because of the kidney damage caused by virus and antiviral drugs with certain renal toxicity. In addition, due to the potential pathogenicity of the virus to testicular tissues, clinicians should pay attention to the risk of testicular lesions in patients during hospitalization and later clinical follow-up, especially the assessment and appropriate intervention in young patients' fertility.
Bron

Bron is nog niet peer-reviewed en had het ook al eerder gepost. Hoop dat men hier ook op checkt. Zeker als het veel mannen betreft die in het ziekenhuis komen. Wie weet heeft prostaat/testis er iets mee te maken. Hoop niet dat het blijvende schade achter laat en mannen viriel maakt.
pi_192280676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:25 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Wij hebben geen president.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:31 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Mark Rutte is gewoon Minister-President hoor.
Ah, is inderdaad niet helemaal hetzelfde.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_192280697
Ik ben nu wel benieuwd, wanneer corona bindt aan ace2 receptoren. Is dat icm goed/slecht imuumsysteem het verschil tussen mild en doodziek?

Zo ja, wat verlaagt/verhoogt ace2 receptoren in je lichaam?
Dat icm weerstand verhogen helpt misschien ziekenhuisopnames te voorkomen?
pi_192280722
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Daarentegen hebben wij gelukkig een president die altijd de waarheid spreekt.
We zijn gelukkig niet volledig afhankelijk van wat de premier zegt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_192280723
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:31 schreef _I het volgende:

[..]

[..]

Bron

Bron is nog niet peer-reviewed en had het ook al eerder gepost. Hoop dat men hier ook op checkt. Zeker als het veel mannen betreft die in het ziekenhuis komen. Wie weet heeft prostaat/testis er iets mee te maken. Hoop niet dat het blijvende schade achter laat en mannen viriel maakt.
:o de laatste baby werd in 2023 feestelijk onthaald...
pi_192280730
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:31 schreef _I het volgende:

[..]


[..]

Bron

Bron is nog niet peer-reviewed en had het ook al eerder gepost. Hoop dat men hier ook op checkt. Zeker als het veel mannen betreft die in het ziekenhuis komen. Wie weet heeft prostaat/testis er iets mee te maken. Hoop niet dat het blijvende schade achter laat en mannen viriel maakt.
Ik ben een complete leek op dit gebied maar vind het wel interessant.
Hoe meer er duidelijk wordt hoe beter het te behandelen is.
Het lijkt bv ook in Italië een rol te spelen als je kijkt naar hun statistieken.
pi_192280734
The results indicate that ACE2 is predominantly enriched in spermatogonia, Leydig and Sertoli cells. Gene ontology analyses indicate that GO categories associated with viral reproduction and transmission are highly enriched in ACE2-positive spermatogonia while male gamete generation related terms are down-regulated. Cell-cell junction and immunity related GO terms are increased in ACE2-positive Leydig and Sertoli cells, but mitochondria and reproduction related GO terms are decreased. These findings provide evidence that human testes are a potential target of SARS-CoV-2 infection which may have significant impact on our understanding of the pathophysiology of this rapidly spreading disease.

Bron

Nog 1. Nogmaals, heb hier verder nog niets over gehoord, maar hoop dat onze specialisten hier ook op checken.
pi_192280747
Ik blijf braaf mijn solgar multivitamientjes slikken.
pi_192280756
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

:o de laatste baby werd in 2023 feestelijk onthaald...
Wel van demense. Kinderen krijgen is voor de elite. :'(
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:39:08 #164
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192280759
quote:
De Belgische viroloog Marc Van Ranst ziet dat in zijn land nu jongeren op de ic-afdelingen liggen die deelnamen aan de zogenaamd 'lockdownparty's' van vrijdag 13 maart. De feestgangers namen het er de avond voor België in lockdown ging nog een keer goed van. Nu liggen meerdere van hen aan de beademing.

,,Dit is geen computerspel. Hier gaan mensen echt dood'', zegt de expert van koninklijke universiteit Leuven. Volgens hem is de noodzaak van de maatregelen bij sommige groepen nog niet doorgedrongen. ,,We bereiken sommige groepen nog onvoldoende met onze communicatie'', aldus Van Ranst. ,,Jongeren zijn zo'n groep''.

,,We moeten hen nog veel uitleggen''. De communicatie richting jongeren mag volgens de viroloog een stuk 'afschrikwekkender'. ,,Bij de jongeren die nu in de ic-bedden liggen en kunstmatig worden beademd zijn er een aantal bij die nauw betrokken waren bij de lockdownparty’s. Dat moet gezegd worden.''
AD

Super fijn, van die feestjes.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:39:30 #165
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192280764
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:36 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

:o de laatste baby werd in 2023 feestelijk onthaald...
Children of Men...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:39:55 #166
62913 Blik
The one and Only!
pi_192280771
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:05 schreef Fukushima het volgende:
België
nieuws StuBru: 'de poltie wil graag weten hoeveel meter iemand van zijn huis mag gaan voor een wandeling, de regels zijn nu erg onduidelijk'

vrij strikt daar...
Belgen zijn sowieso een beetje vreemd. Die gooien stranden en bossen dicht, terwijl je gewoon de toegangswegen dicht moet gooien. Er is helemaal niks mis met een wandeling maken over het strand, mits het niet te druk is en er genoeg afstand bewaard wordt. De manier van de Belgen zorgt ervoor dat zelfs de locals niet meer gebruik kunnen maken van hun strand/bos. Opgesloten worden in je huis wordt niemand blij en gezond van, dus dat moet je ook niet willen denk ik
pi_192280774
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:37 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik ben een complete leek op dit gebied maar vind het wel interessant.
Hoe meer er duidelijk wordt hoe beter het te behandelen is.
Het lijkt bv ook in Italië een rol te spelen als je kijkt naar hun statistieken.
En wat gebeurt er als je wel zwanger wordt van iemand die ziek is geweest.

Evolutie aan het werk. :7
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:40:20 #168
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192280777
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:37 schreef _I het volgende:
The results indicate that ACE2 is predominantly enriched in spermatogonia, Leydig and Sertoli cells. Gene ontology analyses indicate that GO categories associated with viral reproduction and transmission are highly enriched in ACE2-positive spermatogonia while male gamete generation related terms are down-regulated. Cell-cell junction and immunity related GO terms are increased in ACE2-positive Leydig and Sertoli cells, but mitochondria and reproduction related GO terms are decreased. These findings provide evidence that human testes are a potential target of SARS-CoV-2 infection which may have significant impact on our understanding of the pathophysiology of this rapidly spreading disease.

Bron

Nog 1. Nogmaals, heb hier verder nog niets over gehoord, maar hoop dat onze specialisten hier ook op checken.
De volgende SOA in de homogemeenschap?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192280779
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

AD

Super fijn, van die feestjes.
In Suriname pakken ze tenminste tequilaparties hard aan.
pi_192280782
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

AD

Super fijn, van die feestjes.
Goeie propaganda, geloof er alleen weinig van
pi_192280794
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:40 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

De volgende SOA in de homogemeenschap?
Gekke conclusie. Maar ok.
pi_192280795
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

China heeft gigantische aantallen herstelde patienten en al een tijd nauwelijks nieuwe besmettingen. Ik hoef geen uitgebreide onderzoeken te zien om te geloven dat die groep niet besmettelijk is.
Nee men zit nog gewoon binnen in Wuhan, over 14 dagen gaan we t zien, mogen ze weer buitenspelen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:42:17 #173
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192280801
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:40 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Goeie propaganda, geloof er alleen weinig van
Ok.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192280811
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

AD

Super fijn, van die feestjes.
"Moet gezegd worden" ook. Zet anders even mensen tegen elkaar op en geef mensen persoonlijk de schuld van hun ziekte. Is toch best gek!?
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:43:01 #175
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192280816
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

[..]

ANTIBODY-DEPENDENT ENHANCEMENT

Die term zocht ik. Niet per se in caps, maar goed, geplakt is geplakt. Was blijkbaar al langer bekend dat Sars-2 dat heeft / doet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192280817
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:43 schreef quirina het volgende:

Kreeg deze op Facebook, denk dat door die snelle mutaties het nog veel erger gaat zijn.
Virussen muteren meestal naar een minder gevaarlijke variant.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:43:23 #177
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192280822
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:41 schreef _I het volgende:

[..]

Gekke conclusie. Maar ok.
Coronaballen ;(
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192280830
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

AD

Super fijn, van die feestjes.
Je bereikt ze wel maar ze luisteren niet. Maar waar zijn die ouders dan? Die mogen ook wel aangesproken worden.
pi_192280841
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

China heeft gigantische aantallen herstelde patienten en al een tijd nauwelijks nieuwe besmettingen. Ik hoef geen uitgebreide onderzoeken te zien om te geloven dat die groep niet besmettelijk is.
Wuhan zit in een extreme lockdown, Dus je kunt nog niet echt conclusies trekken. Pas als alles na 8 april weer op gang komt weten we meer m
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_192280842
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:43 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Coronaballen ;(
Als je het zo zegt, klinkt het best gezellig.
pi_192280846
quote:
8s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:22 schreef _I het volgende:
Het was er al. Men testte expres niet en wij nu maar denken dat het aan carnaval ligt.
Lees je eigen tekst eens, ik snap de logica niet. Dus door carnaval is het virus ontstaan of hoe moet ik t zien. Dus in een biertje heeft dat virus zicht ontwikkeld. Of hoe, ik niet begrijpen.

Carnavaal heeft t gewoon makkelijk verder verspreid, thats it. Wat is daar onlogisch aan. Leg t me uit, ik wil de logica in je hersenen begrijpen echt waar.
pi_192280856
quote:
11s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:53 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Denk overigens dat Carnaval 2020 wel de geschiedenis ingaat als het duurste feestje ever
Zucht... dat eeuwige gezeik over carnaval... :')

Dit was hoe dan ook gebeurd, accepteer het nou maar.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2020 @ 09:47:08 #183
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192280868
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:46 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Zucht... dat eeuwige gezeik over carnaval... :')

Dit was hoe dan ook gebeurd, accepteer het nou maar.
Zeker, de verspreiding is alleen rapper gegaan zo.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:48:43 #184
3542 Gia
User under construction
pi_192280886
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 00:37 schreef Stray_cat het volgende: Zeker zijn er voordelen maar wat zijn we bereid in te leveren? Privacy? Het begint met telefoongegevens en het eindigt met alles weten van iedereen. Maakt mij niet uit (alhoewel) maar waar zijn de grenzen?
Mijn man heeft een laptop en telefoon van het werk om thuis te werken. Levert dus geen privacy in.
pi_192280926
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:47 schreef D_A het volgende:

[..]

Zeker, de verspreiding is alleen rapper gegaan zo.
Dan was de lockdown en verspreiding en ander maatregelen ook een paar dagen later gestart waardoor je netto hetzelfde probleem blijft houden.
pi_192280929
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:45 schreef funnywell het volgende:

[..]

Lees je eigen tekst eens, ik snap de logica niet. Dus door carnaval is het virus ontstaan of hoe moet ik t zien. Dus in een biertje heeft dat virus zicht ontwikkeld. Of hoe, ik niet begrijpen.

Carnavaal heeft t gewoon makkelijk verder verspreid, thats it. Wat is daar onlogisch aan. Leg t me uit, ik wil de logica in je hersenen begrijpen echt waar.
Haha. Als het virus hier al was voor carnaval, en men niet wilde testen vanwege de criteria, (je moest uit China of Italie komen), dan is het logisch dat wij denken dat het samenhangt met carnaval en het eerste geval uit Loon op Zand.

Carnaval was misschien wel een verspreider, maar onze besmettingen komen niet uit 1 bron. Het zijn diverse introducties geweest. Zie slide uit presentatie gisteren. Alle kleurtjes zijn de verschillende introducties en hun verspreiding; grijs is onbekend en vooralsnog een cluster in NL.


Het heeft dus niet zoveel met carnaval te maken, misschien een tijdelijke boost, maar daarvoor is de afkomst te divers.
pi_192280978
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:45 schreef funnywell het volgende:

[..]

Lees je eigen tekst eens, ik snap de logica niet. Dus door carnaval is het virus ontstaan of hoe moet ik t zien. Dus in een biertje heeft dat virus zicht ontwikkeld. Of hoe, ik niet begrijpen.

Carnavaal heeft t gewoon makkelijk verder verspreid, thats it. Wat is daar onlogisch aan. Leg t me uit, ik wil de logica in je hersenen begrijpen echt waar.
_O-
pi_192280985
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:18 schreef Caland het volgende:

[..]

Levensmoe is wel heel kort door de bocht.
Mwah datvgeldt well voor veel van die oudjes waar zij mee werkt.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:20 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]

Ik wil ook niet gereanimeerd worden
Maar ik ben niet levensmoe
Why is that?

Will je wel aan de beademing mocht je ziek worden van de virus?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192280988


-C- is het punt carnaval. Dat gaf een kleine snelle opleving, maar de bulk lag al daarvoor en erna.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:56:59 #190
3542 Gia
User under construction
pi_192280998
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:31 schreef _I het volgende:

[..]


[..]

Bron

Bron is nog niet peer-reviewed en had het ook al eerder gepost. Hoop dat men hier ook op checkt. Zeker als het veel mannen betreft die in het ziekenhuis komen. Wie weet heeft prostaat/testis er iets mee te maken. Hoop niet dat het blijvende schade achter laat en mannen viriel maakt.
Je bedoelt 'steriel'.
Viriel zijn ouwe mannetjes die em nog omhoog krijgen. Viriele oud mannetje, zegt men dan.
pi_192281012
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:39 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Children of Men...
Meesterlijke film. Die one shot scène _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192281013
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Je bedoelt 'steriel'.
Viriel zijn ouwe mannetjes die em nog omhoog krijgen. Viriele oud mannetje, zegt men dan.
Haha, ja dat idd. :@
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:58:24 #193
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192281020
Waarom is het opeens zo rustig hier? Is iedereen verdwenen door het positieve nieuws van het RIVM gisteren?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:58:28 #194
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192281021
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 06:56 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Geen programma voor triage, maar één voor optimale behandeling.
sarcasme? want het heet een triage tent
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:59:35 #195
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_192281035
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:43 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Virussen muteren meestal naar een minder gevaarlijke variant.
Hoezo is dat eigenlijk zo? Je zou toch verwachten dat zo'n virus muteert om zo effectief mogelijk te zijn.
Oh.
pi_192281037
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:58 schreef Zeroku het volgende:
Waarom is het opeens zo rustig hier? Is iedereen verdwenen door het positieve nieuws van het RIVM gisteren?
Onzekerheid is weg
pi_192281052
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

sarcasme? want het heet een triage tent
Dat computerprogramma heet triage tent?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192281054
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:58 schreef Zeroku het volgende:
Waarom is het opeens zo rustig hier? Is iedereen verdwenen door het positieve nieuws van het RIVM gisteren?
Is er een hoop nieuws te bespreken dan?
pi_192281057
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hoezo is dat eigenlijk zo? Je zou toch verwachten dat zo'n virus muteert om zo effectief mogelijk te zijn.
Mutaties zijn niet gepland, het is iets dat gebeurt. En meestal is een afwijking minder goed. Zeker in het geval van simpele dingen als virussen.
pi_192281064
StuBru: 'we gaan er vanuit dat de scholen dicht blijven tot de zomervakantie'

-O-
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192281070
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:01 schreef Fukushima het volgende:
StuBru: 'we gaan er vanuit dat de scholen dicht blijven tot de zomervakantie'

-O-
joh
pi_192281077
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Hoezo is dat eigenlijk zo? Je zou toch verwachten dat zo'n virus muteert om zo effectief mogelijk te zijn.
Het is ook niet zo. Een virus muteert. Niet specifiek naar links of rechts.

Maar als er een dodelijke en een milde variant zou zijn, dan heeft de milde variant over het algemeen meer kans op verspreiding. Zieke mensen blijven thuis, mensen met een verkoudheid verspreiden veel meer.

Het is dus eerder een aanname op het feit dat virussen die de host doden het zichzelf moeilijker maken.
pi_192281087
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:01 schreef Adames het volgende:

[..]

joh
zie je dat hier ook gebeuren?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192281090
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:01 schreef Fukushima het volgende:
StuBru: 'we gaan er vanuit dat de scholen dicht blijven tot de zomervakantie'

-O-
Maar welk jaar? Spannend.
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:02:10 #205
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192281092
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:39 schreef Zeroku het volgende:

[..]

AD

Super fijn, van die feestjes.
quote:
Sinds april 2009 verscheen Van Ranst uitgebreid in de media in artikelen met betrekking tot de Mexicaanse griep. Door zijn plotse bekendheid werd hij ook gevraagd voor het tv-programma De Slimste Mens ter Wereld, waaraan hij deelnam in de uitzending van dinsdag 29 december 2009, maar direct strandde.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Marc_Van_Ranst

Wel iemand die zichzelf graag hoort spreken/preken.
Maar denk dat ie hier wel een punt heeft.

Leken moet niet zo verlangen naar "1 held die alles begrijpt".
Die zijn nogal zeldzaam.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192281095
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:58 schreef Zeroku het volgende:
Waarom is het opeens zo rustig hier? Is iedereen verdwenen door het positieve nieuws van het RIVM gisteren?
Corona nieuws moeheid? Niks mis mee natuurlijk ;)

Overigens juich ik nog niet totdat het is gebleken dat onze ICs de zieken allemaal aankunnen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:02:30 #207
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192281102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:01 schreef Fukushima het volgende:
StuBru: 'we gaan er vanuit dat de scholen dicht blijven tot de zomervakantie'

-O-
Ik verwacht de vlaggen en tassen deze week al aan de masten dan.

Helaas geen afstudeerfeestjes.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192281103
Binnen 1 dag overleden aan het Corona virus. :'(

Dick van der Ploeg, een aangrijpend verhaal in de Volkskrant.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_192281114
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:02 schreef Fukushima het volgende:

[..]

zie je dat hier ook gebeuren?
Ja. Dat was juist de reden om het in eerste instantie niet te sluiten. Als je er eenmaal voor kiest, dan moet het al heel goed lopen wil je voor de zomer weer open kunnen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2020 @ 10:03:08 #210
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192281121
Vooral goede discussies, argumenten, verhalen hier hedendaags. ^O^
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192281122
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:58 schreef _I het volgende:

[..]

Haha, ja dat idd. :@
Shit... ik dacht dat je echt viriel bedoelde ;( sta ik net al die mandjes af te likken
pi_192281135
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Shit... ik dacht dat je echt viriel bedoelde ;( sta ik net al die mandjes af te likken
Onderschat niet de kracht van de placebo.

Hoop op exponentiele groei voor je. *)
pi_192281141
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:52 schreef _I het volgende:

[..]

Haha. Als het virus hier al was voor carnaval, en men niet wilde testen vanwege de criteria, (je moest uit China of Italie komen), dan is het logisch dat wij denken dat het samenhangt met carnaval en het eerste geval uit Loon op Zand.

Carnaval was misschien wel een verspreider, maar onze besmettingen komen niet uit 1 bron. Het zijn diverse introducties geweest. Zie slide uit presentatie gisteren. Alle kleurtjes zijn de verschillende introducties en hun verspreiding; grijs is onbekend en vooralsnog een cluster in NL.
[ afbeelding ]

Het heeft dus niet zoveel met carnaval te maken, misschien een tijdelijke boost, maar daarvoor is de afkomst te divers.
Goede uitleg! Ja mijn gevoel zegt ook al wel dat het virus in ieder geval in milde vorm al enige tijd voor carnaval in ons land moet zijn geweest...

Ik ben vooral heel nieuwsgierig nu naar de resultaten van Sanquin bijvoorbeeld, waaruit hopelijk blijkt dat veel mensen het al gehad hebben zonder dat ze het hebben geweten bijvoorbeeld...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192281161
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:02 schreef Montagui het volgende:
Binnen 1 dag overleden aan het Corona virus. :'(

Dick van der Ploeg, een aangrijpend verhaal in de Volkskrant.
Lieve hont
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:06:52 #215
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192281177
quote:
12s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:02 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Marc_Van_Ranst

Wel iemand die zichzelf graag hoort spreken/preken.
Maar denk dat ie hier wel een punt heeft.

Leken moet niet zo verlangen naar "1 held die alles begrijpt".
Die zijn nogal zeldzaam.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192281180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:02 schreef Montagui het volgende:
Binnen 1 dag overleden aan het Corona virus. :'(

Dick van der Ploeg, een aangrijpend verhaal in de Volkskrant.
Ik lees het. Blijft erg, maar het is dus een man van 87 die al 3 keer per week aan de nierdialyse lag en een enorme historie aan gezondsheidsklachten had.
Dan nog is het extreem snel.
pi_192281185
https://www.ad.nl/politie(...)aatregelen~aa6acfbe/

Als oppositie voeren niet meer op de inhoud kan, dan maar op de vorm van communicatie. Snap niet dat je daar nog een punt van moet maken als Rutte zelf ook al heeft aangegeven dat het de volgende keer wat scherper kan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192281188
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:03 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Shit... ik dacht dat je echt viriel bedoelde ;( sta ik net al die mandjes af te likken
Gatver, hou eens op met likke!
pi_192281189
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:04 schreef _I het volgende:

[..]

Onderschat niet de kracht van de placebo.

Hoop op exponentiele groei voor je. *)
:@ mijn vrouw ook

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:07 schreef -river- het volgende:

[..]

Gatver, hou eens op met likke!
:o

ik zie dat ze op FOK! zit :o

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 10:08:27 ]
pi_192281196
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:52 schreef _I het volgende:

[..]

Haha. Als het virus hier al was voor carnaval, en men niet wilde testen vanwege de criteria, (je moest uit China of Italie komen), dan is het logisch dat wij denken dat het samenhangt met carnaval en het eerste geval uit Loon op Zand.

Carnaval was misschien wel een verspreider, maar onze besmettingen komen niet uit 1 bron. Het zijn diverse introducties geweest. Zie slide uit presentatie gisteren. Alle kleurtjes zijn de verschillende introducties en hun verspreiding; grijs is onbekend en vooralsnog een cluster in NL.
[ afbeelding ]

Het heeft dus niet zoveel met carnaval te maken, misschien een tijdelijke boost, maar daarvoor is de afkomst te divers.
Tuurlijk, al met de eerste mensen die terug werden gehaald, of die in december in die hoek zijn geweest of wie dan ook. Er valt niks daarover te zeggen. Precies zoals met de normale griep.
pi_192281204
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:07 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

:@ mijn vrouw ook
[..]

:o

ik zie dat ze op FOK! zit :o
:@
pi_192281208
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:02 schreef Montagui het volgende:
Binnen 1 dag overleden aan het Corona virus. :'(

Dick van der Ploeg, een aangrijpend verhaal in de Volkskrant.
https://www.volkskrant.nl(...)evenlustig~b1bf5b6c/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192281209
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:07 schreef TheVulture het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)aatregelen~aa6acfbe/

Als oppositie voeren niet meer op de inhoud kan, dan maar op de vorm van communicatie. Snap niet dat je daar nog een punt van moet maken als Rutte zelf ook al heeft aangegeven dat het de volgende keer wat scherper kan.
Dit.

Hij is op de vingers getikt, en gaf aan dat het beter kon. En door!

Beter maakt men zich nu druk om andere zaken.
pi_192281212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:04 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Goede uitleg! Ja mijn gevoel zegt ook al wel dat het virus in ieder geval in milde vorm al enige tijd voor carnaval in ons land moet zijn geweest...

Ik ben vooral heel nieuwsgierig nu naar de resultaten van Sanquin bijvoorbeeld, waaruit hopelijk blijkt dat veel mensen het al gehad hebben zonder dat ze het hebben geweten bijvoorbeeld...
Of Belgie, Duitsland. Het zit natuurlijk overal en we reizen zoveel. Als mensen pas overlijden tussen dag 12-20, en de eerste patient is overleden half feb, zonder reisgeschiedenis, dan kan het haast niet anders.

En eens. Nog 3 weken wachten. :)
pi_192281227
Ik las net in vraag wat je wilt dat de mensen die aan de beademing komen zeer grote kans hebben op overlijden. Ik vraag mijzelf steeds de vraag of ik wel aan die beademing zou willen als dat het geval is.
pi_192281250
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:08 schreef funnywell het volgende:

[..]

Tuurlijk, al met de eerste mensen die terug werden gehaald, of die in december in die hoek zijn geweest of wie dan ook. Er valt niks daarover te zeggen. Precies zoals met de normale griep.
Exact. Veel minder SARS, meer griep qua verspreiding. Fijn dat je logica uit de chaos kon halen. 8-)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2020 @ 10:12:14 #227
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192281255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:10 schreef -river- het volgende:
Ik las net in vraag wat je wilt dat de mensen die aan de beademing komen zeer grote kans hebben op overlijden. Ik vraag mijzelf steeds de vraag of ik wel aan die beademing zou willen als dat het geval is.
Dat wordt dan ook besproken met familie of de patiënt zelf hier in NL :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192281260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:10 schreef -river- het volgende:
Ik las net in vraag wat je wilt dat de mensen die aan de beademing komen zeer grote kans hebben op overlijden. Ik vraag mijzelf steeds de vraag of ik wel aan die beademing zou willen als dat het geval is.
Zit vast een groot verschil tussen overlevingskans per leeftijdscategorie.
pi_192281265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:02 schreef Montagui het volgende:
Binnen 1 dag overleden aan het Corona virus. :'(

Dick van der Ploeg, een aangrijpend verhaal in de Volkskrant.
dit maakt die nummers elke dag opeens heel anders.... :'(
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192281282


c_/
pi_192281285
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zit vast een groot verschil tussen overlevingskans per leeftijdscategorie.
Ik ben jong maar heb wel onderliggende gezondheidsklachten sinds een paar maanden. Ik denk dat als ik mocht kiezen tussen verzuipen in mijn eigen longvocht of een spuitje, ik het laatste kies.
pi_192281291
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:10 schreef -river- het volgende:
Ik las net in vraag wat je wilt dat de mensen die aan de beademing komen zeer grote kans hebben op overlijden. Ik vraag mijzelf steeds de vraag of ik wel aan die beademing zou willen als dat het geval is.
Van de eerste 196 patienten op IC in GB overleefde meer dan 50%
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192281292
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:58 schreef Zeroku het volgende:
Waarom is het opeens zo rustig hier? Is iedereen verdwenen door het positieve nieuws van het RIVM gisteren?
Het begint wel een beetje 'normaal' te worden natuurlijk. Iedereen zit met het hoofd bij dinsdag en de komende cruciale weken denk ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:14:53 #234
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192281297
quote:
4s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:13 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]

c_/
https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html

Rutte zit alweer grinnikend klaar.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192281305
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:14 schreef Zeroku het volgende:

[..]

https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html

Rutte zit alweer grinnikend klaar.
Die moet ook vroeg weg.
pi_192281313
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het begint wel een beetje 'normaal' te worden natuurlijk. Iedereen zit met het hoofd bij dinsdag en de komende cruciale weken denk ik.
hier hetzelfde en inmiddels moet ik echt wat rapporten/prognose's uitwerken voor werk ipv hier maar rondhangen ;)
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2020 @ 10:16:32 #237
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192281323
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:14 schreef Zeroku het volgende:

[..]

https://nos.nl/livestream/npo-politiek.html

Rutte zit alweer grinnikend klaar.
Die maakt ook wel lange dagen zo, maar eerlijk is eerlijk hij stond er gisteren ook nog wel weer fris bij. Dus prima geschikt voor de job.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192281325
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:15 schreef Fukushima het volgende:

[..]

hier hetzelfde en inmiddels moet ik echt wat rapporten/prognose's uitwerken voor werk ipv hier maar rondhangen ;)
Mwa, merk dat ik op het werk niet heel veel productiever word, mede ingegeven door steeds verder inzakkende handel en maatregelen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192281332
Vandaag halen we 500.000 besmettingen (globaal)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192281333
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:52 schreef _I het volgende:

[..]

Haha. Als het virus hier al was voor carnaval, en men niet wilde testen vanwege de criteria, (je moest uit China of Italie komen), dan is het logisch dat wij denken dat het samenhangt met carnaval en het eerste geval uit Loon op Zand.

Carnaval was misschien wel een verspreider, maar onze besmettingen komen niet uit 1 bron. Het zijn diverse introducties geweest. Zie slide uit presentatie gisteren. Alle kleurtjes zijn de verschillende introducties en hun verspreiding; grijs is onbekend en vooralsnog een cluster in NL.
[ afbeelding ]

Het heeft dus niet zoveel met carnaval te maken, misschien een tijdelijke boost, maar daarvoor is de afkomst te divers.
Link naar de presentatie?
pi_192281334
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:16 schreef D_A het volgende:

[..]

Die maakt ook wel lange dagen zo, maar eerlijk is eerlijk hij stond er gisteren ook nog wel weer fris bij. Dus prima geschikt voor de job.
Wat dat betreft heeft hij denk ik geluk dat hij geen gezin heeft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192281338
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:17 schreef Chia het volgende:

[..]

Link naar de presentatie?
hier
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:17:55 #243
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_192281341
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:02 schreef Montagui het volgende:
Binnen 1 dag overleden aan het Corona virus. :'(

Dick van der Ploeg, een aangrijpend verhaal in de Volkskrant.
Bizar wel, ineens binnen een paar uur van nog gewoon gezond naar flinke koorts en geen energie meer voor iets.
Oh.
pi_192281346
Even een hoeraatje voor de netwerken van Nederland. Livestream, video conferences, Netflix. Het werkt allemaal als een zonnetje.
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:18:14 #245
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192281349
quote:
6s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:16 schreef D_A het volgende:

[..]

Die maakt ook wel lange dagen zo, maar eerlijk is eerlijk hij stond er gisteren ook nog wel weer fris bij. Dus prima geschikt voor de job.
In het algemeen wel. Het kabinet maakt nu natuurlijk wel flink lange dagen. Krijgen ze uiteraard ook een mooi salaris voor, maar toch knap dat ze het allemaal zo trekken.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:18:18 #246
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192281350
quote:
Pff te heftig hoor. Van mij mogen de doden nu nog cijfers blijven, hoe trek je het anders
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192281360
quote:
87 zou er voor tekenen.
pi_192281366
Hoelaat begint het debat?
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:19:06 #249
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192281372
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:18 schreef Minimunt het volgende:
Hoelaat begint het debat?
Nu :P.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192281378
Nu
pi_192281383
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:56 schreef _I het volgende:
[ afbeelding ]

-C- is het punt carnaval. Dat gaf een kleine snelle opleving, maar de bulk lag al daarvoor en erna.
Die hele grafiek is geen klap waard.

Zolang er grote groepen besmette personen buiten de statistieken blijven vanwege het testbeleid kun je helemaal niet een betrouwbaar plaatje schetsen.

Het is niet meer dan een schatting op basis van incomplete data uit een verkeerd gekozen populatie.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192281394
Wij hebben wel een goede voorzitter niet ;P!
pi_192281395
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2020 08:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Mja, onbekend maakt onbemind ofzo? Of misschien denk hij wel dat het onderdeel uitmaakt van een groot linkse media complot? Aan mensen met rare of slecht gefundeerde meningen geen gebrek natuurlijk.
niks tegen de atlantic hoor :')

Ik vind de bron, welingelichte kringen, niet echt jottem. Inclusief de schrijfstijl. 'Heet' weer..kleutertaaltje.

Het maakt wel degelijk uit wie de samenvatting maakt. Dat zijn juist de mensen die voor jou een interpretatie maken van de kille data.
pi_192281398
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Die hele grafiek is geen klap waard.

Zolang er grote groepen besmette personen buiten de statistieken blijven vanwege het testbeleid kun je helemaal niet een betrouwbaar plaatje schetsen.

Het is niet meer dan een schatting op basis van incomplete data uit een verkeerd gekozen populatie.
En toch zegt het wel wat. Zelfs met al die onzekerheid. Er zit natuurlijk wel een basis onder.
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:21:26 #255
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_192281408
quote:
Er staat toch wel in het artikel dat hij genoeg onder de leden had.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_192281410
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan was de lockdown en verspreiding en ander maatregelen ook een paar dagen later gestart waardoor je netto hetzelfde probleem blijft houden.
Je begrijpt denk ik niet zoveel van carnaval, dat gedrag zie je t hele jaar nergens. Met 100en man in een te kleine kroeg, rug tegen rug. Te hoesten en te proesten, iedereen is geil iedereen zit aan iedereen alles kan en als t afgelopen is ligt half vierend carnaval met de griep en kater op bed. Prima, maar die brandhaard Brabant is er echt niet voor niks. En zonder dat carnaval hadden we nu niet zo een brandhaard gehad. Italie heeft die brandhaard omdat we daar massaal op wintersport gaan, in Frankrijk is het ook de hoek tegen t skiegebied aan. En als alles gewoon in lockdown was gegaan toen we eenmaal de eerste gevallen hadden. Ja kan men roepen ja je legt t openbare leven toch niet plat voor een griepje. Maarja waarom niet, beter dan nu we allemaal fucked zijn
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:22:38 #257
256666 leeell
I know you're lonely
pi_192281433
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:02 schreef Montagui het volgende:
Binnen 1 dag overleden aan het Corona virus. :'(

Dick van der Ploeg, een aangrijpend verhaal in de Volkskrant.
Met 100 dingen onder de leden
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_192281440
Mooie dood wel, weinig leed.
pi_192281451
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:02 schreef Montagui het volgende:
Binnen 1 dag overleden aan het Corona virus. :'(

Dick van der Ploeg, een aangrijpend verhaal in de Volkskrant.
Die berichten zag ik al vanuit China binnen 24 uur, maarja dat was fakenews toen. Op facebook werd t zelfs weggehaald als er zulke berichten voorbij kwamen haha.
pi_192281466
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:23 schreef funnywell het volgende:

[..]

Die berichten zag ik al vanuit China binnen 24 uur, maarja dat was fakenews toen. Op facebook werd t zelfs weggehaald als er zulke berichten voorbij kwamen haha.
WOW GOED ZEG
pi_192281473
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:21 schreef funnywell het volgende:

[..]

Je begrijpt denk ik niet zoveel van carnaval, dat gedrag zie je t hele jaar nergens. Met 100en man in een te kleine kroeg, rug tegen rug. Te hoesten en te proesten, iedereen is geil iedereen zit aan iedereen alles kan en als t afgelopen is ligt half vierend carnaval met de griep en kater op bed. Prima, maar die brandhaard Brabant is er echt niet voor niks. En zonder dat carnaval hadden we nu niet zo een brandhaard gehad. Italie heeft die brandhaard omdat we daar massaal op wintersport gaan, in Frankrijk is het ook de hoek tegen t skiegebied aan. En als alles gewoon in lockdown was gegaan toen we eenmaal de eerste gevallen hadden. Ja kan men roepen ja je legt t openbare leven toch niet plat voor een griepje. Maarja waarom niet, beter dan nu we allemaal fucked zijn
Als je toen was begonnen met uitgebreid testen en tracing, had je alleen gezinnen hoeven te isoleren. Die lockdown had toen nog helemaal geen toegevoegde waarde. Dan had je als enige land alles moeten sluiten.
pi_192281491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:10 schreef -river- het volgende:
Ik las net in vraag wat je wilt dat de mensen die aan de beademing komen zeer grote kans hebben op overlijden. Ik vraag mijzelf steeds de vraag of ik wel aan die beademing zou willen als dat het geval is.
Ook zonder beademing, want die beademing is nodig. Zonder kunnen je eigen longen het niet meer. Maar het is een lijdensweg, ze houden je in coma. Want de pijn is ondraaglijk om mechanisch geintubeerd beademd te worden. Meeste IC verblijven zijn een paar dagen, met dit een paar weken. Ga je de rest van je leven impact van hebben.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 26 maart 2020 @ 10:25:33 #263
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_192281496
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:24 schreef aTypisch het volgende:

[..]

WOW GOED ZEG
Rustagh :*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_192281498
Wat praat Geert zachtjes en rustig. Fijn!
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:27:00 #265
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192281523
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat computerprogramma heet triage tent?
nee, daar wat de pc in staat
pi_192281527
De regels zijn aangescherpt, want mensen houden zich niet aan de 1,5 meter.

Zo, das een snelle oorzaak-gevolgtrekking.
pi_192281528
Arib: Zitten kutmarokkaan!
pi_192281529
geef die tosti's die niet afstand houden gewoon een celstraf van een week.
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:27:20 #269
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_192281533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:21 schreef funnywell het volgende:

[..]

Je begrijpt denk ik niet zoveel van carnaval, dat gedrag zie je t hele jaar nergens. Met 100en man in een te kleine kroeg, rug tegen rug. Te hoesten en te proesten, iedereen is geil iedereen zit aan iedereen alles kan en als t afgelopen is ligt half vierend carnaval met de griep en kater op bed. Prima, maar die brandhaard Brabant is er echt niet voor niks. En zonder dat carnaval hadden we nu niet zo een brandhaard gehad. Italie heeft die brandhaard omdat we daar massaal op wintersport gaan, in Frankrijk is het ook de hoek tegen t skiegebied aan. En als alles gewoon in lockdown was gegaan toen we eenmaal de eerste gevallen hadden. Ja kan men roepen ja je legt t openbare leven toch niet plat voor een griepje. Maarja waarom niet, beter dan nu we allemaal fucked zijn
1e corona geval was de 27e. Paar dagen na carnaval
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_192281534
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:23 schreef Jed1Gam het volgende:
Mooie dood wel, weinig leed.
Ik zou er ook voor tekenen. Maar omdat je zo plots gebeurt is het extra pijnlijk voor de familie.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192281537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:27 schreef Silverdigger2 het volgende:
geef die tosti's die niet afstand houden gewoon een celstraf van een week.
Er staan duizend gevangenissen leeg?
pi_192281546
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:27 schreef Nober het volgende:

[..]

Er staan duizend gevangenissen leeg?
Gooi ze op vlieland, camera's erbij en een soort battle royale
pi_192281547
Zaterdag is het al America First (qua aantallen geregistreerde besmettingen).
pi_192281563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:17 schreef crystal_meth het volgende:
Vandaag halen we 500.000 gemeten besmettingen (globaal)
Zo, even iets aangepast.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_192281569
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:28 schreef Silverdigger2 het volgende:

[..]

Gooi ze op vlieland, camera's erbij en een soort battle royale
ja daaag! Die zijn nog mooi virusvrij (er is nog niemand getest / positief getest). Laten we dat zo houden. We hebben hier in het mooie noorden al last van coronatoerisme vanuit het zuiden :r :r :r :r :r :r :r
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192281570
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:28 schreef ZwangerPetro het volgende:
Zaterdag is het al America First (qua aantallen geregistreerde besmettingen).
Dus jij gelooft de cijfers van China?
pi_192281579
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:28 schreef ZwangerPetro het volgende:
Zaterdag is het al America First (qua aantallen geregistreerde besmettingen).
Ik denk morgen al.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192281591
Gezien het vele testen in Amerika staan ze bij de volgende update al op '1'
pi_192281593
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:29 schreef Nober het volgende:

[..]

Dus jij gelooft de cijfers van China?
Ik zeg toch: qua geregistreerde besmettingen?
pi_192281606
quote:
De artsen vragen of hij in geval van nood gereanimeerd wil worden, zegt Jacqueline. ‘Altijd als hij in het ziekenhuis kwam, kreeg hij die vraag. Hij zei altijd ja. Dus nu ook. Hij wilde door, hij wilde híér blijven.’ Leo: ‘Hij was heel levenslustig.’

Jacqueline: ‘Maar de arts vroeg of hij zich realiseerde wat dat betekende. Kijk, eigenlijk was reanimatie of beademing in zijn toestand - met zijn gezondheidsproblemen - geen optie meer. Na wekenlang op de intensive care zou hij geen kwaliteit van leven meer hebben gehad. Hij had nog best een paar jaar door kunnen leven, maar dit coronavirus had zó plotseling en zó agressief toegeslagen, dat hij niet meer te redden was.’
Men doet wel echt veel moeite om ouderen uit de IC te houden. In GB overleeft meer dan 50% (van IC patienten), in China overleefde bijna 80% van de patienten ouder dan 80 jaar, maar in Nederland lijkt men ze systematisch op te geven.
Benieuwd wat men zal doen mocht uiteindelijk blijken dat in Nederland veel meer patienten uit die leeftijdsgroep gestorven zijn dan in andere landen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 maart 2020 @ 10:32:58 #281
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_192281622
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Men doet wel echt veel moeite om ouderen uit de IC te houden. In GB overleeft meer dan 50%, in China overleefde bijna 80% van de patienten ouder dan 80 jaar, maar in Nederland lijkt men ze systematisch op te geven.
Benieuwd wat men zal doen mocht uiteindelijk blijken dat in Nederland veel meer patienten uit die leeftijdsgroep gestorven zijn dan in andere landen.
Maar op welke manier overleven ze? Is het niet zo dat kwaliteit van leven hier sterker weegt dat kwantiteit van geleefde jaren?
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:33:05 #282
62913 Blik
The one and Only!
pi_192281624
Die eeuwige discussie over carnaval...
pi_192281632
Heeft Wilders al commentaar gegeven op het beleid van z'n held Trump?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:35:11 #284
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192281662
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:33 schreef crystal_meth het volgende:
Heeft Wilders al commentaar gegeven op het beleid van z'n held Trump?
Nog weinig over gehoord. Vooral nog geblaat tot nu toe.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192281676
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:33 schreef crystal_meth het volgende:
Heeft Wilders al commentaar gegeven op het beleid van z'n held Trump?
Waarom zou Trump zijn held zijn?
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:36:05 #286
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_192281680
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:29 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja daaag! Die zijn nog mooi virusvrij (er is nog niemand getest / positief getest). Laten we dat zo houden. We hebben hier in het mooie noorden al last van coronatoerisme vanuit het zuiden :r :r :r :r :r :r :r
Wij hebben in ons gezellige Brabant elk jaar last van het Carnavalstoerisme. Wij vragen ook al jaren om weg te blijven. Dan loopt het hier niet zo vol en wordt Carnaval gevierd zoals bedoeld. Zonder het hoeren en snoeren wat hier zo vaak benoemd wordt, want dat is dus niet de bedoeling van Carnaval.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_192281690
Anderhalve met..... nouja, 't zal wel een oude opname zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_192281718
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:33 schreef Blik het volgende:
Die eeuwige discussie over carnaval...
Ja vermoeiend en allemaal mosterd na de maaltijd - 'toen' dachten we nog en masse dat het allemaal reuze mee zou gaan vallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192281741
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:32 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Maar op welke manier overleven ze? Is het niet zo dat kwaliteit van leven hier sterker weegt dat kwantiteit van geleefde jaren?
"Na wekenlang op de intensive care zou hij geen kwaliteit van leven meer hebben gehad."
Ik zou eerst de studies en cijfers willen zien die dat ondersteunen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192281753
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:40 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

"Na wekenlang op de intensive care zou hij geen kwaliteit van leven meer hebben gehad."
Ik zou eerst de studies en cijfers willen zien die dat ondersteunen.
Het is niet relevant wat jij wil of vindt en des te meer wat de experts op dit gebied vinden.
pi_192281757
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:35 schreef Nober het volgende:

[..]

Waarom zou Trump zijn held zijn?
Hij was gastspreker in de VS een tijd geleden, zei daar dat Trump geen impeachment maar een Nobelprijs verdiende te krijgen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192281779
Zouden ze ook niet die kapjes op de microfoon moeten wassen / vervangen?
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:44:32 #293
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_192281786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:44 schreef Silverdigger2 het volgende:
Zouden ze ook niet die kapjes op de microfoon moeten wassen / vervangen?
die spugen je toch niet in je gezicht, en ik zie ze er ook niet aan likken...
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_192281788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:21 schreef funnywell het volgende:

[..]

Je begrijpt denk ik niet zoveel van carnaval, dat gedrag zie je t hele jaar nergens. Met 100en man in een te kleine kroeg, rug tegen rug. Te hoesten en te proesten, iedereen is geil iedereen zit aan iedereen alles kan en als t afgelopen is ligt half vierend carnaval met de griep en kater op bed. Prima, maar die brandhaard Brabant is er echt niet voor niks. En zonder dat carnaval hadden we nu niet zo een brandhaard gehad. Italie heeft die brandhaard omdat we daar massaal op wintersport gaan, in Frankrijk is het ook de hoek tegen t skiegebied aan. En als alles gewoon in lockdown was gegaan toen we eenmaal de eerste gevallen hadden. Ja kan men roepen ja je legt t openbare leven toch niet plat voor een griepje. Maarja waarom niet, beter dan nu we allemaal fucked zijn
Geef me één voorbeeld van een land dat op tijd in lock-down is gegaan, en waarvan we hebben kunnen vaststellen dat door die lock-down verspreiding volledig is tegengegaan.
pi_192281798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:42 schreef influcted het volgende:

[..]

Het is niet relevant wat jij wil of vindt en des te meer wat de experts op dit gebied vinden.
De Nederlandse experts, of de experts in andere landen? Ik neem aan dat die laatsten meer ervaring met zulke gevallen hebben, aangezien het in Nederland veel minder gedaan wordt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192281805
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:36 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Wij hebben in ons gezellige Brabant elk jaar last van het Carnavalstoerisme. Wij vragen ook al jaren om weg te blijven. Dan loopt het hier niet zo vol en wordt Carnaval gevierd zoals bedoeld. Zonder het hoeren en snoeren wat hier zo vaak benoemd wordt, want dat is dus niet de bedoeling van Carnaval.
mij zul je er niet zien :P Maar met zn allen carnaval vieren in tijden dat er geen virus rondgaat, is iets anders dan vluchten naar een relatief veiligere plek ivm virusuitbraak. Daar doelde ik op. Als alles weer voorbij is , kom dan maar de toerist uithangen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192281811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:44 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Geef me één voorbeeld van een land dat op tijd in lock-down is gegaan, en waarvan we hebben kunnen vaststellen dat door die lock-down verspreiding volledig is tegengegaan.
geen een, er valt ook niks tegen te doen. Maar laten we dat dan tenminste erkennen ipv te roepen dat we flatten the curve hebben bereikt en we t allemaal zo geweldig doen.
pi_192281818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:33 schreef Blik het volgende:
Die eeuwige discussie over carnaval...
Dat gaat de friet patat discussie voor de komende jaren worden. _O-
  donderdag 26 maart 2020 @ 10:47:33 #299
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_192281834
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:45 schreef Apotheose het volgende:

[..]

mij zul je er niet zien :P Maar met zn allen carnaval vieren in tijden dat er geen virus rondgaat, is iets anders dan vluchten naar een relatief veiligere plek ivm virusuitbraak. Daar doelde ik op. Als alles weer voorbij is , kom dan maar de toerist uithangen.
Buiten de Carnaval om zijn jullie ook van harte welkom hoor 😬
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_192281841
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:44 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Geef me één voorbeeld van een land dat op tijd in lock-down is gegaan, en waarvan we hebben kunnen vaststellen dat door die lock-down verspreiding volledig is tegengegaan.
Hong kong?
pi_192281843
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:45 schreef funnywell het volgende:

[..]

geen een, er valt ook niks tegen te doen. Maar laten we dat dan tenminste erkennen ipv te roepen dat we flatten the curve hebben bereikt en we t allemaal zo geweldig doen.
Een maand geleden hadden we de eerst besmetting (27-2) en reeds 4 weken later lijken er positieve signalen te ontstaan (flinke slag om de arm). Al met al denk ik dat we niet heel slecht doen, mits we de IC capaciteit kunnen opschroeven en daarmee veel doden kunnen voorkomen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')