Was laatst boodschappen wezen doen met m'n telefoon in m'n hand. Ik kom thuis, handen wassen en pak daarna weer m'n telefoon. Ik vraag me af hoeveel nut al dat handen wassen zo nog heeft.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het virus kan een tijd functioneel blijven op oppervlakten ja. Vooral RVS en zo schijnen het goed te doen.
Niet nee.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Was laatst boodschappen wezen doen met m'n telefoon in m'n hand. Ik kom thuis, handen wassen en pak daarna weer m'n telefoon. Ik vraag me af hoeveel nut al dat handen wassen zo nog heeft.
Mwa er is qua symptomen ook een relatief complement van griep in corona.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:31 schreef Apotheose het volgende:
[..]
de symptomen kunnen ook griep zijn. En dat heerst momenteel ook weer meende ik.
Koop dan van dat spul waarmee je je telefoon (scherm) mee schoon maakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Was laatst boodschappen wezen doen met m'n telefoon in m'n hand. Ik kom thuis, handen wassen en pak daarna weer m'n telefoon. Ik vraag me af hoeveel nut al dat handen wassen zo nog heeft.
Jij had een boodschappenlijstje van moeders de vrouw over de email gehad?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik doe het ook vaak met een screenshot van m'n vriendin, zo gek is dat niet..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij had een boodschappenlijstje van moeders de vrouw over de email gehad?
het verschil is minimaal , alleen als je pijn in je keel en ademhalings problemen heb dan kan je er wel van uit gaan dat je de Herd immuniteit aan het opbouwen bentquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa er is qua symptomen ook een relatief complement van griep in corona.
Telefoon ook even ontsmetten danquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Terecht.. überhaupt dat ze daar zo lang over hebben moeten nadenken..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:39 schreef NaturalScience het volgende:
Olympische spelen definitief uitgesteld tot 2021....
https://nos.nl/artikel/23(...)pelen-naar-2021.html
Daar schijnt je telefoon niet zo goed tegen te kunnen. Zit een beschermlaagje op.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:37 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Koop dan van dat spul waarmee je je telefoon (scherm) mee schoon maakt.
Behalve dat. De koelingen en vriezers hebben ook deuren of van die schuifdingen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:37 schreef HulkHeld het volgende:
Goed wel dat alles wordt ontsmet. Afgelopen zaterdag liep ik de supermarkt in met een winkelwagen, toen ik het karretje had gepakt dacht ik: wtf doe ik eigenlijk met dit ding en blote handen?
Nog niet heel lang geleden was het vrij logisch om een beslissing nog even uit te stellen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:39 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Terecht.. überhaupt dat ze daar zo lang over hebben moeten nadenken..
Ik denk dat je het ook moet combineren met de afwezigheid van stereotype griepverschijnselen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:38 schreef RAVW het volgende:
[..]
het verschil is minimaal , alleen als je pijn in je keel en ademhalings problemen heb dan kan je er wel van uit gaan dat je de Herd immuniteit aan het opbouwen bent
valt mee bij de start van de Formule 1 stonden mensen al in de rijen om naar binnen te gaan .... en toen werd het pas afgelastquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:39 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik gebruik een boodschappenlijstje app.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij had een boodschappenlijstje van moeders de vrouw over de email gehad?
Dit ja. Hier ook met de handvaten in het appartementencomplex hier.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:40 schreef Tris het volgende:
[..]
Behalve dat. De koelingen en vriezers hebben ook deuren of van die schuifdingen.
Ik probeer het zoveel mogelijk met mijn hand in mijn mouwen of elleboog te doen.
Op het werk moeten we dat standaard al doen (voor überhaupt corona er was). Dus RIP scherm.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:40 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Daar schijnt je telefoon niet zo goed tegen te kunnen. Zit een beschermlaagje op.
Boodschappen doen met een lijstje, of dat nou een briefje of op een schermpje is, klinkt behoorlijk normaalquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:38 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Ik doe het ook vaak met een screenshot van m'n vriendin, zo gek is dat niet..
Oké dit klinkt wel een beetje raar.. haha
Toen wisten we nog niet zoveel als dat we nu van het virus weten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
valt mee bij de start van de Formule 1 stonden mensen al in de rijen om naar binnen te gaan .... en toen werd het pas afgelast
zo doe ik het ook en dan bij thuis komst gelijk die trui of overhemd in de was mandquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:40 schreef Tris het volgende:
[..]
Behalve dat. De koelingen en vriezers hebben ook deuren of van die schuifdingen.
Ik probeer het zoveel mogelijk met mijn hand in mijn mouwen of elleboog te doen.
Doelde meer het screenshot en vriendinquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Boodschappen doen met een lijstje, of dat nou een briefje of op een schermpje is, klinkt behoorlijk normaal
Wat een gelul, het zou pas eind juli zijn. Het is nou niet zo dat de tijd aan het dringen wasquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:39 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
En waardering uit te spreken over de open grenzen binnen de EU.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:42 schreef maily het volgende:
Wat zijn waren we toch ontzettend verwend .... met alle reismogelijkheden en evenementen ...
En nu met zijn allen pas op de plaats maken om moeder natuur lucht te geven.
is inderdaad meer iets om in KPD te delen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:42 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Doelde meer het screenshot en vriendin![]()
van en voor USAquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:42 schreef Felixa het volgende:
Ford Will Work With 3M And GE To Make Respirators, Ventilators And N95 Masks
https://www.forbes.com/si(...)-masks/#711006443dc2
Als ik mijn handen heb gewassen pak ik een keukenpapiertje en veeg daar de deurklinken en telefoon mee af. Begint bijna routine te worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:41 schreef RAVW het volgende:
[..]
zo doe ik het ook en dan bij thuis komst gelijk die trui of overhemd in de was mand
Als alles in rap tempo wordt gecancelled, de luchtvaart nog minimaal 3 maanden nodig heeft om enigszins op gang te komen indien het virus weg is, je dan denkt dat een fucking OS nog kan worden georganiseerd.. ja echt gelul ja!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:43 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Wat een gelul, het zou pas eind juli zijn. Het is nou niet zo dat de tijd aan het dringen was
Maar waar houdt het dan op? Je zou dan ook je gezicht moeten wassen, schoenen ontsmetten, boodschappentas, boodschappen, alles...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:44 schreef Tris het volgende:
[..]
Als ik mijn handen heb gewassen pak ik een keukenpapiertje en veeg daar de deurklinken en telefoon mee af. Begint bijna routine te worden.
Niets met 'moeder natuur lucht geven' te maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:42 schreef maily het volgende:
Wat zijn waren we toch ontzettend verwend .... met alle reismogelijkheden en evenementen ...
je kan ook nog zo lekker trainen nuquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:44 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Als alles in rap tempo wordt gecancelled, de luchtvaart nog minimaal 3 maanden nodig heeft om enigszins op gang te komen indien het virus weg is, je dan denkt dat een fucking OS nog kan worden georganiseerd.. ja echt gelul ja!
Dat is nu juist 1 vd veroorzakers.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:43 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En waardering uit te spreken over de open grenzen binnen de EU.
Ook dat inderdaad.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:45 schreef Fukushima het volgende:
[..]
je kan ook nog zo lekker trainen nu
LOL dat doe ik dus ookquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:44 schreef Tris het volgende:
[..]
Als ik mijn handen heb gewassen pak ik een keukenpapiertje en veeg daar de deurklinken en telefoon mee af. Begint bijna routine te worden.
Je ziet toch hoe de natuur opknapt als we minder reizen/meer thuiswerken?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:45 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Niets met 'moeder natuur lucht geven' te maken.
Er zijn miljoenen virussen, altijd al geweest en ze zullen er ook lang na ons zijn.
beetje het zelfde effect als met Rutte die bij GEEN HAND GEVEN AAN ELKAAR , daar na even snel een handje gafquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vond deze wel leuk.
[ afbeelding ]
Dat heeft niets met dat virus te maken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:48 schreef maily het volgende:
[..]
Je ziet toch hoe de natuur opknapt als we minder reizen/meer thuiswerken?
Al wekenlang om 14.00, waarom zou het vandaag anders zijn?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:45 schreef Sunri5e het volgende:
Zeer benieuwd naar de cijfers! 14;00 uur weer?
Het aloude "do as I say, not as I do"quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik vond deze wel leuk.
[ afbeelding ]
Indirect wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:48 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat heeft niets met dat virus te maken.
Met nog het verschil dat dat een puur automatisme is. Hier heb je vooraf nog over na kunnen denken hoe het te organiseren.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:48 schreef RAVW het volgende:
[..]
beetje het zelfde effect als met Rutte die bij GEEN HAND GEVEN AAN ELKAAR , daar na even snel een handje gaf
We gaan straks alles inhalenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:42 schreef maily het volgende:
Eergister: 14.14.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:49 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Al wekenlang om 14.00, waarom zou het vandaag anders zijn?
Benieuwd naar de doden en IC-plekken. De rest is niet relevant.
Klopt, en ongetwijfeld zal ik, net als anderen, wel ergens de mist ingaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:45 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Maar waar houdt het dan op? Je zou dan ook je gezicht moeten wassen, schoenen ontsmetten, boodschappentas, boodschappen, alles...
maar het gevolg van ..quote:
Dan liep de lunch wat uit. Hoe moeten wij nu dan weten of het om 14.00 is? Of 14.15.quote:
twitter:ValaAfshar twitterde op maandag 23-03-2020 om 13:27:00Iceland, which is able to test its entire population, found half of those who tested positive had no coronavirus symptoms: https://t.co/T3mIi8U3y9 https://t.co/j2YcmTV4B8 reageer retweet
Ga je dat serieus riskerenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:51 schreef Pumpalov het volgende:
Rond 18:00 m'n eerste sociale contact in 12 dagen lockdown
Wandeling met een paar biertjes met een maat. Uiteraard met afstand
hebben ze iedereen getestquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
twitter:ValaAfshar twitterde op maandag 23-03-2020 om 13:27:00Iceland, which is able to test its entire population, found half of those who tested positive had no coronavirus symptoms: https://t.co/T3mIi8U3y9 https://t.co/j2YcmTV4B8 reageer retweet
IJsland
Ja, dat is wel lekker een voordeel aan zo'n afgezonderd eilandje. Dit kunnen dit soort dingen prima op de hele bevolking uitvoeren.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
IJsland
quote:
Doe je ook objecten ontsmetten of enkel je handen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:51 schreef crystal_meth het volgende:
M'n jarenlange ervaring met chemische reacties en giftige dampen komt nu van pas. Heb tijdens het winkelen enkel geademd op plaatsen waar de laatste dertig seconden geen klant was geweest... Slechts één keer het parfum van een andere klant geroken.
Thuis meteen m'n handen ontsmet, maar blijkbaar heb ik de waterstofperoxide niet voldoende verdund, vingers en handpalm zijn wit (capillary embolism, zuurstofbelletjes in de haarvaten)...
Biertjes ook op afstand? Ontsmettingsmiddel?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:51 schreef Pumpalov het volgende:
Wandeling met een maat en een paar biertjes. Uiteraard met afstand
Hoe kan dat nou? Het RIVM heeft duidelijk gezegd dat je alleen besmettelijk bent als je symptomen vertoont.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
IJsland
Of alle breaking news alerts van RTLnieuws enz.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:52 schreef RAVW het volgende:
wachten op de cijfers hoeft je niet , die komen vanzelf wel .. dan kan je ze altijd nog lezen
quote:Halsema: 'We zullen moeten handhaven maar dat doe ik met gezonde tegenzin'
https://www.at5.nl/artike(...)met-gezonde-tegenzin
Dat zullen ze over een paar weken ook wel aan gaan geven, na voortschrijdend inzicht.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Het RIVM heeft duidelijk gezegd dat je alleen besmettelijk bent als je symptomen vertoont.
Goed nieuwsquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
IJsland
Ja man, 340.000 inwoners, met een beetje coördinatie prima te doen! Paar jaar terug zat 1% van de populatie in de Amsterdam Arena bij Nederland - IJsland.quote:
Hij zit al 12 dagen thuis, ikzelf zit al 12 dagen thuis. In supermarkten ben ik dichter langs mensen moeten lopen dan hij en ik zullen zijn.quote:
Dat is hetzelfde als een voetbalwedstrijd achteraf terugkijken ipv livequote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:52 schreef RAVW het volgende:
wachten op de cijfers hoeft je niet , die komen vanzelf wel .. dan kan je ze altijd nog lezen
Die is ook weg als de situatie weer normaal is. Zelfs de grachtengordelmensjes zullen wel inzien dat ze niet helemaal 100% isquote:
https://www.icelandreview(...)o-shortage-of-swabs/quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:54 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja man, 340.000 inwoners, met een beetje coördinatie prima te doen! Paar jaar terug zat 1% van de populatie in de Amsterdam Arena bij Nederland - IJsland.
IJsland is altijd al te gek geweestquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
IJsland
Dat is niet veel anders dan je normale leven toch?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:51 schreef Pumpalov het volgende:
Wandeling met een maat en een paar biertjes. Uiteraard met afstand
maar 1800 mensen getest door tekorten aan testmateriaal... ja...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:55 schreef Morri2 het volgende:
[..]
IJsland is altijd al te gek geweestTopland. Als ik de mogelijkheden had, zou ik willen wonen.
Ooit was het 13uquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:51 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Dan liep de lunch wat uit. Hoe moeten wij nu dan weten of het om 14.00 is? Of 14.15.
Sowieso dat wachten op de cijfers
en 2:quote:
Heb al de boodschappen ontsmet voor ik ze naar m'n ouders bracht. Misschien overdreven, maar better safe than sorry.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Doe je ook objecten ontsmetten of enkel je handen?
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:54 schreef Newone82 het volgende:
Ook zo wandeling maken met mijn ouders, na 11 dagen al niet gezien zo. Wordt weer eens tijd.
ja zo iets :-) er zijn wel belangrijkere dingen in je leven dan de hele tijd te F5enquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:55 schreef 19FR08 het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als een voetbalwedstrijd achteraf terugkijken ipv live
Ze hebben 1800 tests uitgevoerdquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja ze hebben 350.000 inwoners of zo.
Ah okayquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
https://www.icelandreview(...)o-shortage-of-swabs/
Ben je serieus? Wat een onzin, je mag gewoon nog naar buiten (in NL dan) als je maar afstand houd.quote:
mag ik met je mee? huisje boompje beestje enzo?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:55 schreef Morri2 het volgende:
[..]
IJsland is altijd al te gek geweestTopland. Als ik de mogelijkheden had, zou ik willen wonen.
Altijd grappig, mensen die je op basis van een profiel op fok denken te kennen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:39 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
check al die makke lammetjes reageren
Called it!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:51 schreef Bosbeetle het volgende:
IJsland
je bent gewoon een man waarschijnlijkquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Altijd grappig, mensen die je op basis van een profiel op fok denken te kennen.
Daar moeten ze eens mee kappen ja, met dat gehype. Er sterven 150.000 mensen per jaar in NL dus ruim 400 per dag. Roepen ze ook niet 4 x per dag om.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:56 schreef butz0rs het volgende:
4e NOS push van vandaag. Zo ook weer één voor het aantal overledenen. Een keer is het wel genoeg
De mensen die positief getest zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:56 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
en 2:
Zijn er meer stille #COVID ー 19- strooiers dan we dachten? IJsland, dat zijn hele populatie kan testen, ontdekte dat de helft van degenen die positief testten geen #coronavirus- symptomen had.
De helft van wat?
Blijkt niet waar dus.quote:
Nu nog excuses van het RIVM voor hun fake newsquote:
De mortaliteit is vandaag wel verdubbeld.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:54 schreef -0- het volgende:
[..]
Goed nieuws![]()
Je ziet daar een mortaliteit van 0.2% tot nu toe. Lijkt er dus wel op dat als je alles test en je houdt je zorgcapaciteit op orde dat het sterftepercentage niet extreem hoog is.
De helft van de mensen die ze getest hebben en die corona hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:56 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
en 2:
Zijn er meer stille #COVID ー 19- strooiers dan we dachten? IJsland, dat zijn hele populatie kan testen, ontdekte dat de helft van degenen die positief testten geen #coronavirus- symptomen had.
De helft van wat?
is staat toch in die tweet IS ABLE TOquote:
en hoeveel zijn dat er?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De mensen die positief getest zijn.
1800quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:00 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
en hoeveel zijn dat er?
de helft van 10?
Afgrijselijk. Koud, leeg, afgelegen, donker. Brrrr.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:58 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
mag ik met je mee? huisje boompje beestje enzo?
Dat ik denk dat er veel meer mensen dan dat wij denken / doorhebben besmet zijn omdat een groter deel dan die geschatte 80% geen/weinig/milde klachten heeft.quote:
Onzin. Ze hebben maar iets van 10.000 mensen getest en nu lopen ze op het eind van hun testcapaciteit.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:56 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ja ze hebben 350.000 inwoners of zo.
Het gemiddelde natuurlijke habitat van een fokkerquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Afgrijselijk. Koud, leeg, afgelegen, donker. Brrrr.
Ik neem aan dat ze wel al behoorlijk wat mensen getest hebben om die conclusie te trekken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:00 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
en hoeveel zijn dat er?
de helft van 10?
Dat denkt zelfs het RIVMquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ik denk dat er veel meer mensen dan dat wij denken / doorhebben besmet zijn omdat een groter deel dan die geschatte 80% geen/weinig/milde klachten heeft.
Gisteren toevallig nog gepost hier en ook gezegd dat ik er geen bron voor had, maar gewoon onderbuikgevoelens + wat kansberekening logica.
Meteen website platquote:
Ik ben dan ook geen gemiddelde fokker, gelukkig.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het gemiddelde natuurlijke habitat van een fokker
Is alleen Corona niet genoegquote:
Blijft bizar wel ja. De één heeft letterlijk nergens last van en de ander..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat ik denk dat er veel meer mensen dan dat wij denken / doorhebben besmet zijn omdat een groter deel dan die geschatte 80% geen/weinig/milde klachten heeft.
Gisteren toevallig nog gepost hier en ook gezegd dat ik er geen bron voor had, maar gewoon onderbuikgevoelens + wat kansberekening logica.
Is dat niet hetzelfde als Rob Jetten en Jesse Klaver over te halen op PVV te stemmen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nu nog excuses van het RIVM voor hun fake news
Als je begrijpend las dan zie je ook die conclusie die ze er dus onterecht achter plakken... stukje fakish nieuwsquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
is staat toch in die tweet IS ABLE TO
Mensen kunnen echt niet begrijpend lezen hier. Tering he.
Buiten de schatting van x5/x6 van het RIVM is wat ik bedoel, dus nog veel hoger.quote:
Godverquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:01 schreef butz0rs het volgende:
Goed nieuws van het RIVM!!!
https://www.rivm.nl/nieuw(...)tienten-in-nederland
quote:63 patiënten overleden, 811 nieuwe patiënten, in totaal 5560 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 811 mensen positief getest op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Daarmee komt het totaal aantal positief geteste mensen op 5560. Onder hen zijn 1495 mensen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest).
63 patiënten zijn sinds de vorige update gemeld als overleden aan COVID-19. Er zijn in totaal 276 mensen gemeld als overleden aan de ziekte. De leeftijd van de overledenen ligt tussen de 55 en 97 jaar.
De meeste positief geteste mensen wonen in de provincie Noord Brabant, namelijk 1739 personen. Daarna zijn de meeste positief geteste mensen gemeld in Zuid-Holland (758) en Noord-Holland (740).
Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt, maar vooral patiënten die zo ziek zijn dat ze in het ziekenhuis opgenomen worden en zorgverleners.
Het aantal gemelde patiënten en overleden patiënten kan per dag verschillen om verschillende redenen. Zo zien we dat overleden patiënten niet altijd op dezelfde dag gemeld worden. Dat de aantallen per dag schommelen zegt nog niets over het effect van de maatregelen die sinds half maart ingesteld zijn. Naar verwachting zal dat effect pas eind deze week of begin volgende week te zien zijn.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:01 schreef butz0rs het volgende:
Goed nieuws van het RIVM!!!
https://www.rivm.nl/nieuw(...)tienten-in-nederland
Heerlijk.. afgezonderd zonder rekening te houden met voorgeprogrammeerde mensen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:00 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Afgrijselijk. Koud, leeg, afgelegen, donker. Brrrr.
55 is jonger dan hiervoor en 97 ouder. Het virus verbreed z'n doelgroepquote:
Vooral deze aanvulling van het RIVM is van belang. Goed ook dat ze die toevoegen.quote:Het aantal gemelde patiënten en overleden patiënten kan per dag verschillen om verschillende redenen. Zo zien we dat overleden patiënten niet altijd op dezelfde dag gemeld worden. Dat de aantallen per dag schommelen zegt nog niets over het effect van de maatregelen die sinds half maart ingesteld zijn. Naar verwachting zal dat effect pas eind deze week of begin volgende week te zien zijn.
Was te verwachten natuurlijk, die 'daling' van gisteren was het zondagseffect.quote:
we zijn nog maar NET begonnen met deze lockdown. Dus nog strengere maatregelen en boetes etc.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:04 schreef superniger het volgende:
Dit is niet goed.
Tijd voor een volledige lockdown.
huh? volgens sommigen begon toch de afvlakking ?quote:
quote:14-mrt 959 - 19,28%
15-mrt 1135 - 18,35%
16-mrt 1413 - 24,49%
17-mrt 1705 - 20,67%
18-mrt 2051 - 20,29%
19-mrt 2460 - 19,94%
20-mrt 2994 - 21,70%
21-mrt 3631 - 21,28%
22-mrt 4204 - 15,78%
23-mrt 4749 - 12,96%
24-mrt 5560 - 17,08%
Er is nog geen lockdown.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:05 schreef Apotheose het volgende:
[..]
we zijn nog maar NET begonnen met deze lockdown. Dus nog strengere maatregelen en boetes etc.
In Zuid Holland wordt je alleen getest als je rijp genoeg bent om opgenomen te worden. Benauwdheid en andere ziekteverschijnselen? Jammer. Thuis afwachten in isolatie totdat het over is.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:04 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
En niet iedereen wordt getest..
Yolo schijt aan alles mentaliteitquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:06 schreef ondeugend het volgende:
We lijken het echt veel slechter te doen als onze buurlanden
Kan iemand dat verklaren?
Als er 1 flink gezin besmet is krijg je dat al in zo'n kleine gemeente.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:07 schreef AToontje87 het volgende:
WTF is er in Alphen-Chaam gebeurd? 150 besmettingen per 100.000 opeens.
wil je dan 24/7 binnen moeten blijven? Mag echt hopen dat het niet daarheen gaat... Buiten zijn is juist goed! Frisse lucht, zonneschijn... Rondje lopen... Maar ja, massaal hutjemutje op het strand is niet goed neequote:
Is maar net wat je definitie is van een lockdown. Amper verschil tussen de lockdowns binnen Europa momenteel; alleen wil iedereen het anders noemen.quote:
De verwachting was sowieso dat het effect van de maatregelen van een week geleden pas vanaf eind deze week zichtbaar zou worden, dus wat betreft zijn de hogere cijfers geen echte verrassing.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Net als gister toen 2 dagen positief nieuws nog niet zoveel betekende, nu ook; 1 dag negatief nieuws kan ook nog alle kanten op.
Morgen dus afwachten.
Wel. Rutte noemde het een 'intelligente lockdown'.quote:
Er zijn inmiddels wereldwijd ruim 103.000 man van Covid-19 hersteld. Doordat láng niet alle gevallen geregistreerd worden ligt het werkelijk aantal herstelden véél hoger!quote:
Dit is wel minder dan gister?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:06 schreef Kyran het volgende:
Aantal patiënten opgenomen (geweest)
Do 12-03: 86
Vr 13-03: 115 +33%
Za 14-03: 136 +18%
Zo 15-03: 162 +19%
Ma 16-03: 205 +27%
Di 17-03: 314 +53%
Wo 18-03: 408 +30%
Do 19-03: 489 +20%
Vr 20-03: 643 +31%
Za 21-03: 836 +30%
Zo 22-03: 988 +18%
Ma 23-03: 1230 +25%
Di 24-03: 1495 +22%
Misschien een Corona Party geweest.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:08 schreef -0- het volgende:
[..]
Als er 1 flink gezin besmet is krijg je dat al in zo'n kleine gemeente.
Wil je 500.000+ doden?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:08 schreef Apotheose het volgende:
wil je dan 24/7 binnen moeten blijven?
NL houdt niet aan de regelsquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:06 schreef ondeugend het volgende:
Aantal opgenomen mensen +22%, meestal stijgt IC ongeveer met zelfde percentage (iets lager vaak).quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:08 schreef Markesh het volgende:
Hoe zit het nu met de bezetting op de IC's? Volgens mij begint het nu vol te raken
Dat effect zien we pas eind volgende week.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:09 schreef butz0rs het volgende:
De stijging van het aantal opgenomen patiënten wordt minder, de maatregelen van vorige week lijken effect te hebben.
quote:Het aantal gemelde patiënten en overleden patiënten kan per dag verschillen om verschillende redenen. Zo zien we dat overleden patiënten niet altijd op dezelfde dag gemeld worden. Dat de aantallen per dag schommelen zegt nog niets over het effect van de maatregelen die sinds half maart ingesteld zijn. Naar verwachting zal dat effect pas eind deze week of begin volgende week te zien zijn.
Precies, het zal de komende dagen nog stijgen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:09 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De verwachting was sowieso dat het effect van de maatregelen van een week geleden pas vanaf eind deze week zichtbaar zou worden, dus wat betreft zijn de hogere cijfers geen echte verrassing.
alsof deze mensen afgelopen weekend ziek zijn geworden en naar de IC zijn gegaan. Deze zijn waarschijnlijk al 2 tot 3 weken ziek geweest...quote:
Het aantal gemelde patiënten en overleden patiënten kan per dag verschillen om verschillende redenen. Zo zien we dat overleden patiënten niet altijd op dezelfde dag gemeld worden.quote:
Belangrijkste van alles. Al dat geschreeuw nu hoe erg het allemaal is...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:04 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Vooral deze aanvulling van het RIVM is van belang. Goed ook dat ze die toevoegen.
Nietwaar. 55 was gisteren al. Iemand uit Limburg.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
55 is jonger dan hiervoor en 97 ouder. Het virus verbreed z'n doelgroep
De Jansens van de Kerkstraat hebben 6 kinderen, die zijn met het hele gezin besmet. Ze staan in het dorp ook wel bekend als de acht van Chaam.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:08 schreef -0- het volgende:
[..]
Als er 1 flink gezin besmet is krijg je dat al in zo'n kleine gemeente.
Lockdown in Wuhan wordt opgeheven over 2 wekenquote:
Intelligent.......quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wel. Rutte noemde het een 'intelligente lockdown'.
Mooi zou ik het niet noemen. We zitten in zo'n donkere periode dat mensen naar goed nieuws snakken. Wat een drama.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:10 schreef Sapstengel het volgende:
Iedereen gisteren "de piek is voorbij de horeca kan weer open".
Ja goed idee, je baseren op één dag. Zoals vandaag mooi weer het tegendeel bewijst..
Er wordt sowieso veel te weinig getest, dus veel milde gevallen worden niet eens opgemerkt. De ergste cases worden gemeld. Als andere landen meer testen betekent het dus dat die ook meer milde gevallen mee nemen in berekeningen. Hier dus niet. Logisch dat het aantal doden dan wat hoger ligt.quote:
trek dit even 14 dagen lang door.....dan ga je wel schrikkenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Niks aan de hand. Procentuele stijging zit netjes binnen de grenzen.
Eigenlijk zeggen ze hiermee dat ze het dus niet weten, wat mij redelijk vreemd lijkt aangezien je toch wilt weten of het beleid wel of niet effect sorteert.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:04 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Vooral deze aanvulling van het RIVM is van belang. Goed ook dat ze die toevoegen.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Jansens van de Kerkstraat hebben 6 kinderen, die zijn met het hele gezin besmet. Ze staan in het dorp ook wel bekend als de acht van Chaam.
Hier. Niks spannends gebeurd hoor. Gewoon nog altijd in lijn der verwachting.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:06 schreef TheRacingElf het volgende:
Waar zijn nu die mensen die hier gister aan het juichen waren of Jaapgod en Ruttegod aan the roepen waren?
Dit soort is het gevaarlijkst.quote:
quote:
zolang het niemand is van mijn dierbarenquote:
Ja, valt mij mee om eerlijk tezijn. Had +30/35 verwacht als ik naar vorige week kijk. Hopelijk blijft het rond deze getallen de komende week dan zouden wij het precies redden met IC capaciteit, maar piek is er nog niet (ook volgens RIVM).quote:
Daar valt pas eind van de week (dat staat er ook gewoon) voorzichtig iets nuttigs over te melden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Eigenlijk zeggen ze hiermee dat ze het dus niet weten, wat mij redelijk vreemd lijkt aangezien je toch wilt weten of het beleid wel of niet effect sorteert.
Hoopte eigenlijk dat dit nu wel wat rapper zou gaan afvlakken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:06 schreef Kyran het volgende:
Intelligente lockdown, dat is toch schermvergrendeling door met je ogen te knipperen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:09 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Wel. Rutte noemde het een 'intelligente lockdown'.
Helaas kan zelfs het RIVM niet in de toekomst kijken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:12 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Eigenlijk zeggen ze hiermee dat ze het dus niet weten, wat mij redelijk vreemd lijkt aangezien je toch wilt weten of het beleid wel of niet effect sorteert.
In China werden de aantallen toch pas na 3 weken lockdown opeens significant lager?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:06 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Net als gister toen 2 dagen positief nieuws nog niet zoveel betekende, nu ook; 1 dag negatief nieuws kan ook nog alle kanten op.
Morgen dus afwachten.
Nu doe je zelf precies hetzelfde. Je gebruikt ook één dag data.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:10 schreef Sapstengel het volgende:
Iedereen gisteren "de piek is voorbij de horeca kan weer open".
Ja goed idee, je baseren op één dag. Zoals vandaag mooi weer het tegendeel bewijst..
Dit.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:12 schreef BlauweTijger het volgende:
Er zijn niet voor niks gister nieuwe maatregelen genomen he. Dat zorgt er voor dat er nooit meer 63 doden vallen op 1 dag. Echter merken we dit pas over een paar weken..
Einde van de week moet kantelpunt worden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoopte eigenlijk dat dit nu wel wat rapper zou gaan afvlakken.
Gebeurt niet. Gaat vanzelf dalen dalijk als de maatregelen daadwerkelijk effect hebben. Daar is t nu te vroeg voor. Piek bovendien nog niet bereikt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
trek dit even 14 dagen lang door.....dan ga je wel schrikken
Op dit moment de belangrijkste data, aangezien het aangeeft dat er te weinig getest wordt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:06 schreef Kyran het volgende:
Wat dacht je van het feit dat hier in België er amper een auto meer over straat rijdt, de grenzen geblokkeerd zijn naar Nederland, elk bedrijf dat geen 1.5m afstand kan garanderen van overheidswege gesloten wordt? Er zit niemand in het OV, vrijwel iedereen houdt zich aan de maximum twee personen op straat en 1,5m afstand bij passerende mensen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:06 schreef ondeugend het volgende:
Nee klopt, maar ik moet bekennen dat ik na gister toch wel zoiets had 'ow, zou het dan toch sneller goed gaan komen dan ik verwacht?'.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:09 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De verwachting was sowieso dat het effect van de maatregelen van een week geleden pas vanaf eind deze week zichtbaar zou worden, dus wat betreft zijn de hogere cijfers geen echte verrassing.
Vanavond om een uur of 7 is daar weer een update over van de NVIC.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:08 schreef Markesh het volgende:
Hoe zit het nu met de bezetting op de IC's? Volgens mij begint het nu vol te raken
Dit soort worst-case 'iedereen gaat dood' tabelletjes horen hier mijn inziens niet thuis.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op dit moment de belangrijkste data, aangezien het aangeeft dat er te weinig getest wordt.
Voor degenen die zich afvragen wat 20% groei gemiddeld zou doen als de maatregelen 0,0 effect zouden hebben:
[ afbeelding ]
En nogmaals: dit is als de groei 20% per dag blijft, laten we hopen dat het daalt vanwege de maatregelen.
Ook bij 5-10% groei hebben we volgende week al een giga probleem?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op dit moment de belangrijkste data, aangezien het aangeeft dat er te weinig getest wordt.
Voor degenen die zich afvragen wat 20% groei gemiddeld zou doen als de maatregelen 0,0 effect zouden hebben:
[ afbeelding ]
En nogmaals: dit is als de groei 20% per dag blijft, laten we hopen dat het daalt vanwege de maatregelen.
Hoezo? Het aantal loopt de hele week al op, met uitzondering van gisteren.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu doe je zelf precies hetzelfde. Je gebruikt ook één dag data.
I see what you did there. Zou zijn slogan moeten wordenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Gebeurt niet. Gaat vanzelf dalen dalijk als de maatregelen daadwerkelijk effect hebben. Daar is t nu te vroeg voor. Piek bovendien nog niet bereikt.
Dus. Nog altijd.
RutteGod![]()
Perfecte timing. -->Mark my words <--. Groepsimmuniteit. Het toverwoord.
Gebeurd ook nergens natuurlijk. Wat ik zie is 50 tot 100% in het begin, dan een week 30%, dan een paar weken 20% en dan 10%.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Procentueel is dat niet het geval.
Och...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Mijn Brabantse oom (80+) is zojuist positief getest op Corona, na de afgelopen 3 dagen zwaar ziek te zijn geworden en uiteindelijk een zeer gemene longontsteking te ontwikkelen. Gisteravond naar de IC gebracht (Brabants ziekenhuis, geen idee welke precies). Verwachting is dat hij binnen 1 a 2 dagen zal te komen overlijden. Hij had al wel een uitgebreide medische geschiedenis, maar niets aan zijn luchtwegen. Ligt nog wel aan de beademing, als onderdeel van palliatieve zorg.
Hij is zwaar verstandelijk gehandicapt, en de enige menselijke connecties die hij heeft zijn met zijn broers en zussen. Het breekt oprecht mijn hart dat die nu niet bij hem kunnen zijn. Ik hoop zo dat hij niet al te bang is, maar vrees het ergste.
En als iemand weet hoe je een enorm stoïcijnse / emotioneel incompetente vader troost, mag je het ook zeggen. Ik heb die man in 32 jaar nog nooit 'ik voel me ...' horen zeggen.
Pfoe. Heftig ditquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Mijn Brabantse oom (80+) is zojuist positief getest op Corona, na de afgelopen 3 dagen zwaar ziek te zijn geworden en uiteindelijk een zeer gemene longontsteking te ontwikkelen. Gisteravond naar de IC gebracht (Brabants ziekenhuis, geen idee welke precies). Verwachting is dat hij binnen 1 a 2 dagen zal te komen overlijden. Hij had al wel een uitgebreide medische geschiedenis, maar niets aan zijn luchtwegen. Ligt nog wel aan de beademing, als onderdeel van palliatieve zorg.
Hij is zwaar verstandelijk gehandicapt, en de enige menselijke connecties die hij heeft zijn met zijn broers en zussen. Het breekt oprecht mijn hart dat die nu niet bij hem kunnen zijn. Ik hoop zo dat hij niet al te bang is, maar vrees het ergste.
En als iemand weet hoe je een enorm stoïcijnse / emotioneel incompetente vader troost, mag je het ook zeggen. Ik heb die man in 32 jaar nog nooit 'ik voel me ...' horen zeggen.
Zelfs mijn taalkundigheid is geinfecteerdquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:06 schreef ondeugend het volgende:
Sterkte..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Ja... dit is puur even voor degenen die niet begrijpen wat "% groei" betekent over een langere periode...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ook bij 5-10% groei hebben we volgende week al een giga probleem?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit misschien even een spoiler gezien probeer zijn situatie.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Hier is al onderzoek naar gedaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:09 schreef D_A het volgende:
Hoeveelheid doden is waarschijnlijk hoger omdat we hier in NL vrij progressief zijn en mensen niet onnodig op de IC leggen in tegenstelling met bijvoorbeeld Duitsland. (Duitsland doet geen post-mortem testen dus mist heel veel doden en heeft geen centraal overzicht van alle doden) dus vergelijkingen gaan vaak niet op.
Hier in NL is vrij normaal om te bespreken wat de vervolg stappen zijn (met patiënt of familie)
Sterkte.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
0,3% vd bevolking positief getest. 0,008% opgenomen. 0,001% overleden.quote:
Wat een vervelend nieuws, sterkte.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Hoe denk je dat de wegen / het OV hier er uit zien?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:14 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat dacht je van het feit dat hier in België er amper een auto meer over straat rijdt, de grenzen geblokkeerd zijn naar Nederland, elk bedrijf dat geen 1.5m afstand kan garanderen van overheidswege gesloten wordt? Er zit niemand in het OV, vrijwel iedereen houdt zich aan de maximum twee personen op straat en 1,5m afstand bij passerende mensen.
Ja meer testen is echt noodzakelijk. Zou hier graag ook drive-through testlocaties willen net zoals in Murica.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:16 schreef speknek het volgende:
Alle landen die het goed doen testen veel meer dan wij. Mensen word verteld dat het vast maar verkoudheid is en ze niet zo moeten aanstellen en gaan toch maar naar buiten.
Alhoewel er ook wel wat voor te zeggen valt dat meer ouderen bij ons überhaupt niet naar de IC gaan en dus eerder overlijden. Als je e verhalen van Italië leest dat doodgaan inhoudt dat je langzaam pijnlijk verdrinkt met een zak over je hoofd terwijl je niemand mag zien of spreken zou ik bij tachtig misschien ook wel denken van laat mij maar thuis sterven.
Ja en dit zijn er 60 bovenop dat aantal. Kom op niet zo kortzichtig.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:18 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Iedere normale dag sterven er in NL zo'n 400 mensen.
Wat? Met een incubatietijd van wel 28 dagen zijn het zeker de 'weekenaso's' van EERGISTEREN geweest die hiervoor gezorgd hebben?quote:
Dat.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:18 schreef -0- het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de wegen / het OV hier er uit zien?
Zit vrijwel niemand in hoor, ik zie hier alleen maar lege bussen langsrijden. Treinbezetting was 5% van die van een normale werkdag. Files zijn er niet en iedereen die ik ken werkt thuis.
Hier in de stad zie ik ook vrijwel iedereen alleen of met gezinsleden over straat lopen en even de berm in gaan als je elkaar moet passeren.
Uitzonderingen heb je altijd, maar die zijn er ook in Belgie. Kijk maar naar de Belgen die massaal in Nederland kwamen shoppen vorige week.
Dit soort opmerkingen zijn ook niet meer serieus te nemen. Wordt elke dag wel een keer geroepen. Pure sensatie drang.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
We zijn fucked. Volgende week Italiaanse toestanden.
Sterkte!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Da's natuurlijk ook niet helemaal waar.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:18 schreef D_A het volgende:
[..]
Ja en dit zijn er 60 bovenop dat aantal. Kom op niet zo kortzichtig.
Uiteindelijk is testen op antistoffen denk ik belangrijker. Dan kun je ook zien of mensen het virus doorgemaakt hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ja meer testen is echt noodzakelijk. Zou hier graag ook drive-through testlocaties willen net zoals in Murica.
Duitsland doet geen testen na het sterven maar toch wel voor of tijdens de IC opname lijkt mij?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:09 schreef D_A het volgende:
Hoeveelheid doden is waarschijnlijk hoger omdat we hier in NL vrij progressief zijn en mensen niet onnodig op de IC leggen in tegenstelling met bijvoorbeeld Duitsland. (Duitsland doet geen post-mortem testen dus mist heel veel doden en heeft geen centraal overzicht van alle doden) dus vergelijkingen gaan vaak niet op.
Hier in NL is vrij normaal om te bespreken wat de vervolg stappen zijn (met patiënt of familie)
De fabrikant van de test roept juist uit minder te testen. Vanmorgen op het AD.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ja meer testen is echt noodzakelijk. Zou hier graag ook drive-through testlocaties willen net zoals in Murica.
Wat verdrietig zeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Ja die van afgelopen zondag zijn hier verantwoordelijk voor. Want fuck 2 weken incubatietijd en zo maar lekker schreeuwen op internet.quote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:19 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Wat? Met een incubatietijd van wel 28 dagen zijn het zeker de 'weekenaso's' van EERGISTEREN geweest die hiervoor gezorgd hebben?
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:16 schreef speknek het volgende:
Alle landen die het goed doen testen veel meer dan wij. Mensen wordt verteld dat het vast maar verkoudheid is en ze niet zo moeten aanstellen en gaan toch maar naar buiten.
Alhoewel er ook wel wat voor te zeggen valt dat meer ouderen bij ons überhaupt niet naar de IC gaan en dus eerder overlijden. Als je de verhalen van Italië leestIk neem aan dat die palliatieve fase wel met een dormicum mag?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit misschien even een spoiler gezien probeer zijn situatie.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
Nee maar dat genuanceer de hele tijd is ook niet perse nodig. Daarnaast zijn doden natuurlijk verschrikkelijk maar het probleem is vooral nu dat de zorg onder druk komt te staan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Da's natuurlijk ook niet helemaal waar.
Eens hoor. En zelfs dan zijn we terug bij af, want het virus is dan niet opeens weg.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gebeurd ook nergens natuurlijk. Wat ik zie is 50 tot 100% in het begin, dan een week 30%, dan een paar weken 20% en dan 10%.
Echter is zelfs 0% (dus evenveel cases als de dag ervoor) niet goed genoeg als er nog steeds elke dag honderden cases zijn...
Voor je alles weer open kan gooien zullen we toch echt eerst dichter bij de 0 nieuwe cases moeten zitten
De aantallen geven een vertekend beeld. Ik zag onderzoek uit IJsland waar schijnbaar iedereen getest is, daar had ruim 50% van de positief geteste mensen geen flauw idee van het feit dat ze corona hadden; geen symptomen. Maar die kunnen dus wel ouderen/zwakken aansteken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:17 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
0,3% vd bevolking positief getest. 0,008% opgenomen. 0,001% overleden.
Voor jou dan ook nog maar een keertje:quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:18 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Iedere normale dag sterven er in NL zo'n 400 mensen.
Sterkte zeg, wat naarquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Ja maar dat is sinds pas pas. Dat effect zal je nu nog niet eens zien denk ikquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:14 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat dacht je van het feit dat hier in België er amper een auto meer over straat rijdt, de grenzen geblokkeerd zijn naar Nederland, elk bedrijf dat geen 1.5m afstand kan garanderen van overheidswege gesloten wordt? Er zit niemand in het OV, vrijwel iedereen houdt zich aan de maximum twee personen op straat en 1,5m afstand bij passerende mensen.
Net zo min als het geschreeuw hoe erg het allemaal wel niet is.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:21 schreef D_A het volgende:
[..]
Nee maar dat genuanceer de hele tijd is ook niet perse nodig.
Ontzettend zwaar dit. Heel veel sterkte. Als het enige troost is, ik denk niet dat hij nu bang is omdat ze hem slapend houden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Ach, wat triestquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Veel sterkte.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Heel veel sterkte de komende tijdquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Waar staan die absolute aantallen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:22 schreef StateOfMind het volgende:
Amsterdam gaat wel hard nu (250) tov Tilburg (211) en Breda (167).
Nijmegen stijgt ook hard en staat nu 93 op de 8e plaats, net boven Uden.
Vermoedelijk is het hier al veel uitgebreider aanwezig dan in Duitsland. Bovendien zijn Duitsers sowieso wat afstandelijker en teruggetrokken dan Nederlanders. En ik weet niet hoe bij hun de vakantie vielen, maar in Nederland speelt dat wel een rol, vermoed ik.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
We hebben dubbel zoveel doden als Duitsland met 6 keer zo weinig cases. Redelijk bizar verschil. Zal wel zitten in het feit dat Duitsland veel meer test, maar zelfs dan...
Dat zou alsnog beteken dat wij meer cases hebben dan Duitsland. Kan me niet voorstellen.
sowieso in het kaartje van NL op rivm.nlquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waar staan die absolute aantallen?
Pff, sterkte manquote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Die zijn per 100.000 inwoners. Ik bedoel de totale aantallen per gemeente.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:24 schreef Apotheose het volgende:
[..]
sowieso in het kaartje van NL op rivm.nl
gemiddeld 8-10 dus het zijn de bouwmarkt aso's geweestquote:
En Nederland doet wel post-mortem testen bij mensen die geen geen bevestigde gevallen waren? Bron?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:09 schreef D_A het volgende:
Toch werd er hier sneller harder maatregelen genomen. Hier is elk bedrijf gesloten waar mensen geen afstand kunnen houden. In Nederland niet. Ik denk dat daar een enorm verschil al in zit. Ook richting de mensen, die (hoe onzinnige het ook is) wellicht iets hebben van, ja maar ik mag ook op m'n werk bij elkaar zitten, hoezo niet in het weekend.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:18 schreef -0- het volgende:
[..]
Hoe denk je dat de wegen / het OV hier er uit zien?
Zit vrijwel niemand in hoor, ik zie hier alleen maar lege bussen langsrijden. Treinbezetting was 5% van die van een normale werkdag. Files zijn er niet en iedereen die ik ken werkt thuis.
Hier in de stad zie ik ook vrijwel iedereen alleen of met gezinsleden over straat lopen en even de berm in gaan als je elkaar moet passeren.
Uitzonderingen heb je altijd, maar die zijn er ook in Belgie. Kijk maar naar de Belgen die massaal in Nederland kwamen shoppen vorige week.
Nee dat is niet zo maar te zeggen:quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:18 schreef D_A het volgende:
[..]
Ja en dit zijn er 60 bovenop dat aantal. Kom op niet zo kortzichtig.
quote:‘Een ernstige onderste luchtweginfectie is de finale ziekte voor vele ouderen. Waardoor deze wordt veroorzaakt, doet er dan eigenlijk niet toe’, schrijft de Rotterdamse medisch-ethicus Erwin Kompanje, die Osler op zijn weblog citeert. ‘Dit aspect wordt momenteel bij het ronkend weergeven van de dagelijkse sterfte aan covid-19 weggelaten. Daarin wordt gesteld dat elke covid-19-dode er een teveel is. Iets wat ik bij de duizenden griepdoden nooit zie of hoor.’
Dit past in een langere trend en is bovendien conform de verwachting van deskundigen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nu doe je zelf precies hetzelfde. Je gebruikt ook één dag data.
Je ziet dat in Duitsland het dodental ook wel begint op te lopen nu. In Duitsland houden ze mensen gewoon veel langer (onnodig) in leven. Daarnaast zijn het misschien meer jongeren in Duitsland die het hebben opgelopen. Zeker in Brabant en Limburg zullen alle oudjes gewoon bij het carnaval zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
We hebben dubbel zoveel doden als Duitsland met 6 keer zo weinig cases. Redelijk bizar verschil. Zal wel zitten in het feit dat Duitsland veel meer test, maar zelfs dan...
Dat zou alsnog beteken dat wij meer cases hebben dan Duitsland. Kan me niet voorstellen.
Vanaf de kaart kan je de CSV downloaden, daar staan absolute aantallen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 14:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die zijn per 100.000 inwoners. Ik bedoel de totale aantallen per gemeente.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |