Uitstekende tussenoplossing. Die mensen kunnen rustig opknappen, VD Valk heeft betaald werk en de ziekenhuizen en hun personeel worden ontlast.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Herstellende patiënten. Te ziek voor thuis, maar niet ziek genoeg om een ziekenhuisbed voor bezet te houden.
precies als de berichten uit China dat het heel snel kon gaan, maar toen was t allemaal fakenews.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:20 schreef MQBM het volgende:
Vandaag een bericht in onze burenapp, van een buurman die ambulance verpleegkundige is. Wij wonen in Friesland. Er wordt hier nog steeds vrij luchtig omgegaan in de buurt, met de regels, en hij wou graag waarschuwen. Ik zal wat stukjes quoten uit zijn bericht. Ik ben er in elk geval goed van geschrokken.
" De ziekte is dichterbij dan sommigen denken, en helaas zie ik in de afgelopen dagen een forse toename van corona gerelateerde ambulancezorg en Seh/ ziekenhuis opnames! Soms met een heftig verloop. (Stabiel binnen en in 2o minuten in ademhaling ondersteund en op weg naar de ic)"
" Ook verhalen van collega's die in het weekend met patiënten van Brabant naar het noorden hebben gereden vertellen serieuze verhalen. Van de +/-80 geplande ritten naar het noorden gingen er ongeveer 10 tot 15 door. De overigen bleven in Brabant omdat verwachting was dat ze binnen 48u zouden overlijden!!"
En verder zijn verzoek of ouders de verantwoordelijkheid willen nemen met betrekking tot het buitenspelen van de kinderen en dergelijke. Zelf krijg ik er niet veel van mee omdat wij als gezin al bijna twee weken in quarantaine zitten omdat mijn man het virus heeft.
Hou even in je achterhoofd dat onderliggende 'ziektes' ook dingen als obesitas en verhoogde bloedruk is. Waar ook heel veel Nederlanders mee kampen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:18 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dat zijn de feiten. Zoals:
[..]
https://kompanje.org/2020(...)iend-of-the-elderly/
Duidelijk!quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Heb een animatie van de verspreiding van corona in Nederland in elkaar geflanst.
[ afbeelding ]
COR / [COR-Feedback] Covid-19 #2quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:21 schreef Pumpalov het volgende:
Waarom werd m'n plaatje van de dreigementen weggehaald?Lijkt me toch serieus relevant.
Een deurbeleid kun je beter laten uitvoeren door beveiliging i.p.v. een vakkenvuller voor de deur te zetten met een tellertje. Heeft denk ik weinig te maken met agressie.quote:
Die ging iemand ophalen en wilde niet dat de auto één grote besmettingshaard zou zijnquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:14 schreef ondeugend het volgende:
Ik zag gisteren iemand in de auto een mondkapje om hebben... hij was alleen in die auto.
Jazeker, geen maatregelen nemen is bizar onverantwoord.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Stel we doen helemaal niks om het virus in te dammen, dus echt geen maatregelen.
Stel de IC bedden zijn alleen maar voor mensen onder de 50.
Raken de IC bedden dan op een gegeven moment vol?
Ik woon ook in Friesland en hier is het - volgens RIVM cijfers - redelijk rustig. 42 besmettingen, vergeleken met wel 1000+ in Brabant. Dus dan krijg je sneller het 'ver van je bed show' gevoel. Ik spreek niet over mezelf thoquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:20 schreef MQBM het volgende:
Vandaag een bericht in onze burenapp, van een buurman die ambulance verpleegkundige is. Wij wonen in Friesland. Er wordt hier nog steeds vrij luchtig omgegaan in de buurt, met de regels, en hij wou graag waarschuwen. Ik zal wat stukjes quoten uit zijn bericht. Ik ben er in elk geval goed van geschrokken.
" De ziekte is dichterbij dan sommigen denken, en helaas zie ik in de afgelopen dagen een forse toename van corona gerelateerde ambulancezorg en Seh/ ziekenhuis opnames! Soms met een heftig verloop. (Stabiel binnen en in 2o minuten in ademhaling ondersteund en op weg naar de ic)"
" Ook verhalen van collega's die in het weekend met patiënten van Brabant naar het noorden hebben gereden vertellen serieuze verhalen. Van de +/-80 geplande ritten naar het noorden gingen er ongeveer 10 tot 15 door. De overigen bleven in Brabant omdat verwachting was dat ze binnen 48u zouden overlijden!!"
En verder zijn verzoek of ouders de verantwoordelijkheid willen nemen met betrekking tot het buitenspelen van de kinderen en dergelijke. Zelf krijg ik er niet veel van mee omdat wij als gezin al bijna twee weken in quarantaine zitten omdat mijn man het virus heeft.
Je zegt dat niet over iemand specifiek, maar die afweging wordt altijd gemaakt. Er zijn in Nederland tientallen kinderen (en volwassenen) die doodgaan omdat hun medicijnen te duur zijn en dus niet worden vergoed.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mensen die nog enkele jaren te leven hebben afschrijven omdat ze toch wel dood zouden gaan is onmenselijk en eenieder die dat niet begrijpt is wat mij betreft af voor de rest van zijn leven.
Dat zou kunnen idd.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:22 schreef the-eye het volgende:
[..]
Die ging iemand ophalen en wilde niet dat de auto één grote besmettingshaard zou zijn
Dat is het enige wat ik wilde zeggen, maar het werd uit verband getrokken door mensen die mijn eerste posts niet hadden gelezen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Jazeker, geen maatregelen nemen is bizar onverantwoord.
Ik zeg alleen dat het een afweging is. Krimp van de Duitse economie voorzien van 7 tot 20 procent. Die impact is ook gigantisch.
Minder metro's in de dienstregeling.quote:
Ze hebben het aantal metro's dat rijdt gedecimeerd uit kostenoverwegingen.quote:
Klopt. Maar het zijn wel onderliggende problemen. En kijk dan alsnog naar de cijfers.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:21 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Hou even in je achterhoofd dat onderliggende 'ziektes' ook dingen als obesitas en verhoogde bloedruk is. Waar ook heel veel Nederlanders mee kampen.
Spitsuur.quote:
Die cijfers kloppen dus niet, ga ik maar van uit, als ik dat bericht van mijn buurman zo lees. Mijn man is bijvoorbeeld ook niet getest, maar heeft volgens de huisarts echt zeker weten het virus. Zo zullen er veel meer rondlopen en thuiszitten hier gok ik...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:24 schreef Apotheose het volgende:
[..]
Ik woon ook in Friesland en hier is het - volgens RIVM cijfers - redelijk rustig. 42 besmettingen, vergeleken met wel 1000+ in Brabant. Dus dan krijg je sneller het 'ver van je bed show' gevoel. Ik spreek niet over mezelf tho
want dan is je leven voorbij ofzo?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:26 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is het enige wat ik wilde zeggen, maar het werd uit verband getrokken door mensen die mijn eerste posts niet hadden gelezen.
Je kan dus absoluut niet aan de zijlijn gaan staan en toekijken, want dan gaan onnodig veel mensen (ook jongere mensen) overlijden
Er moet een balans gevonden worden tussen ingrijpen en het virus zijn gang laten gaan en daar wordt nu naar gezocht.
Je kan gewoon niet zeggen "sorry, maar alles boven de 60 jaar gaan we niet helpen, dikke pech" en ondertussen nul maatregelen treffen, want dan gaan de mensen onder de 60 alsnog dood.
Een werkelijk waardeloze burgemeester. Hij heeft de dienstregeling aangepast, er rijdt om de 20 min een metro ipv om de 5 ofzo.quote:
aankomende weken gaan het aantal besmettingen nog exploderen in de UK en de US ....dat is zekerquote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:27 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ze hebben problemen met het metrisch stelsel en snappen 1,5 meter niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |