abonnement Unibet Coolblue
pi_192247737
Sterkte probeer!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:22:29 #277
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192247738
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:14 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Wat dacht je van het feit dat hier in België er amper een auto meer over straat rijdt, de grenzen geblokkeerd zijn naar Nederland, elk bedrijf dat geen 1.5m afstand kan garanderen van overheidswege gesloten wordt? Er zit niemand in het OV, vrijwel iedereen houdt zich aan de maximum twee personen op straat en 1,5m afstand bij passerende mensen.
Ja maar dat is sinds pas pas. Dat effect zal je nu nog niet eens zien denk ik
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192247741
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:21 schreef D_A het volgende:

[..]

Nee maar dat genuanceer de hele tijd is ook niet perse nodig.
Net zo min als het geschreeuw hoe erg het allemaal wel niet is.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192247745
Amsterdam gaat wel hard nu (250) tov Tilburg (211) en Breda (167).
Nijmegen stijgt ook hard en staat nu 93 op de 8e plaats, net boven Uden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192247752
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Mijn Brabantse oom (80+) is zojuist positief getest op Corona, na de afgelopen 3 dagen zwaar ziek te zijn geworden en uiteindelijk een zeer gemene longontsteking te ontwikkelen. Gisteravond naar de IC gebracht (Brabants ziekenhuis, geen idee welke precies). Verwachting is dat hij binnen 1 a 2 dagen zal te komen overlijden. Hij had al wel een uitgebreide medische geschiedenis, maar niets aan zijn luchtwegen. Ligt nog wel aan de beademing, als onderdeel van palliatieve zorg.

Hij is zwaar verstandelijk gehandicapt, en de enige menselijke connecties die hij heeft zijn met zijn broers en zussen. Het breekt oprecht mijn hart dat die nu niet bij hem kunnen zijn. Ik hoop zo dat hij niet al te bang is, maar vrees het ergste.

En als iemand weet hoe je een enorm stoïcijnse / emotioneel incompetente vader troost, mag je het ook zeggen. Ik heb die man in 32 jaar nog nooit 'ik voel me ...' horen zeggen.
Ontzettend zwaar dit. Heel veel sterkte. Als het enige troost is, ik denk niet dat hij nu bang is omdat ze hem slapend houden.
Go hard or go home
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 maart 2020 @ 14:23:52 #281
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_192247763
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Mijn Brabantse oom (80+) is zojuist positief getest op Corona, na de afgelopen 3 dagen zwaar ziek te zijn geworden en uiteindelijk een zeer gemene longontsteking te ontwikkelen. Gisteravond naar de IC gebracht (Brabants ziekenhuis, geen idee welke precies). Verwachting is dat hij binnen 1 a 2 dagen zal te komen overlijden. Hij had al wel een uitgebreide medische geschiedenis, maar niets aan zijn luchtwegen. Ligt nog wel aan de beademing, als onderdeel van palliatieve zorg.

Hij is zwaar verstandelijk gehandicapt, en de enige menselijke connecties die hij heeft zijn met zijn broers en zussen. Het breekt oprecht mijn hart dat die nu niet bij hem kunnen zijn. Ik hoop zo dat hij niet al te bang is, maar vrees het ergste.

En als iemand weet hoe je een enorm stoïcijnse / emotioneel incompetente vader troost, mag je het ook zeggen. Ik heb die man in 32 jaar nog nooit 'ik voel me ...' horen zeggen.
Ach, wat triest ;( Heel veel sterkte :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_192247767
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Mijn Brabantse oom (80+) is zojuist positief getest op Corona, na de afgelopen 3 dagen zwaar ziek te zijn geworden en uiteindelijk een zeer gemene longontsteking te ontwikkelen. Gisteravond naar de IC gebracht (Brabants ziekenhuis, geen idee welke precies). Verwachting is dat hij binnen 1 a 2 dagen zal te komen overlijden. Hij had al wel een uitgebreide medische geschiedenis, maar niets aan zijn luchtwegen. Ligt nog wel aan de beademing, als onderdeel van palliatieve zorg.

Hij is zwaar verstandelijk gehandicapt, en de enige menselijke connecties die hij heeft zijn met zijn broers en zussen. Het breekt oprecht mijn hart dat die nu niet bij hem kunnen zijn. Ik hoop zo dat hij niet al te bang is, maar vrees het ergste.

En als iemand weet hoe je een enorm stoïcijnse / emotioneel incompetente vader troost, mag je het ook zeggen. Ik heb die man in 32 jaar nog nooit 'ik voel me ...' horen zeggen.
Veel sterkte.

Dit soort verhalen zullen we de komende tijd steeds vaker gaan horen en dan hoop ik dat het bij mensen toch een beetje begint te dagen wat voor impact het heeft. Ja, oude mensen sterven, maar niet bij mensen kunnen om afscheid te nemen of zelfs de partners (die ook corona kunnen dragen) van de stervende fysiek bij te staan is wel erg schrijnend.
pi_192247769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Mijn Brabantse oom (80+) is zojuist positief getest op Corona, na de afgelopen 3 dagen zwaar ziek te zijn geworden en uiteindelijk een zeer gemene longontsteking te ontwikkelen. Gisteravond naar de IC gebracht (Brabants ziekenhuis, geen idee welke precies). Verwachting is dat hij binnen 1 a 2 dagen zal te komen overlijden. Hij had al wel een uitgebreide medische geschiedenis, maar niets aan zijn luchtwegen. Ligt nog wel aan de beademing, als onderdeel van palliatieve zorg.

Hij is zwaar verstandelijk gehandicapt, en de enige menselijke connecties die hij heeft zijn met zijn broers en zussen. Het breekt oprecht mijn hart dat die nu niet bij hem kunnen zijn. Ik hoop zo dat hij niet al te bang is, maar vrees het ergste.

En als iemand weet hoe je een enorm stoïcijnse / emotioneel incompetente vader troost, mag je het ook zeggen. Ik heb die man in 32 jaar nog nooit 'ik voel me ...' horen zeggen.
Heel veel sterkte de komende tijd ;(
pi_192247771
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:22 schreef StateOfMind het volgende:
Amsterdam gaat wel hard nu (250) tov Tilburg (211) en Breda (167).
Nijmegen stijgt ook hard en staat nu 93 op de 8e plaats, net boven Uden.
Waar staan die absolute aantallen?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 24 maart 2020 @ 14:24:26 #285
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_192247773
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
We hebben dubbel zoveel doden als Duitsland met 6 keer zo weinig cases. Redelijk bizar verschil. Zal wel zitten in het feit dat Duitsland veel meer test, maar zelfs dan...

Dat zou alsnog beteken dat wij meer cases hebben dan Duitsland. Kan me niet voorstellen.
Vermoedelijk is het hier al veel uitgebreider aanwezig dan in Duitsland. Bovendien zijn Duitsers sowieso wat afstandelijker en teruggetrokken dan Nederlanders. En ik weet niet hoe bij hun de vakantie vielen, maar in Nederland speelt dat wel een rol, vermoed ik.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:24:42 #286
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192247774
Twee weken geleden was de horeca nog open. We gaan echt nog wel een aantal dagen omhoog hoor.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_192247775
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waar staan die absolute aantallen?
sowieso in het kaartje van NL op rivm.nl
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192247780
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
Mijn Brabantse oom (80+) is zojuist positief getest op Corona, na de afgelopen 3 dagen zwaar ziek te zijn geworden en uiteindelijk een zeer gemene longontsteking te ontwikkelen. Gisteravond naar de IC gebracht (Brabants ziekenhuis, geen idee welke precies). Verwachting is dat hij binnen 1 a 2 dagen zal te komen overlijden. Hij had al wel een uitgebreide medische geschiedenis, maar niets aan zijn luchtwegen. Ligt nog wel aan de beademing, als onderdeel van palliatieve zorg.

Hij is zwaar verstandelijk gehandicapt, en de enige menselijke connecties die hij heeft zijn met zijn broers en zussen. Het breekt oprecht mijn hart dat die nu niet bij hem kunnen zijn. Ik hoop zo dat hij niet al te bang is, maar vrees het ergste.

En als iemand weet hoe je een enorm stoïcijnse / emotioneel incompetente vader troost, mag je het ook zeggen. Ik heb die man in 32 jaar nog nooit 'ik voel me ...' horen zeggen.
Pff, sterkte man :'( ;)
pi_192247787
De golf boven de rivieren begint nu denk ik pas echt goed... Brabant blijft met 181 nieuwe meldingen redelijk stabiel...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_192247788
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:24 schreef Apotheose het volgende:

[..]

sowieso in het kaartje van NL op rivm.nl
Die zijn per 100.000 inwoners. Ik bedoel de totale aantallen per gemeente.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:25:39 #291
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_192247789
Weet niet of dit al gepost is hier, maar for the record.

https://joop.bnnvara.nl/n(...)in-paniek-over-virus

"Ik heb dat deze middag nog gehoord van mijn Nederlandse collega tijdens een conference call met Europese collega’s ministers van Financiën, die zei, toch met een lichte paniek in zijn stem: Nederland zit exact op de curves van Italië en van Spanje. Dus hun strategie van wat zij toen noemden group immunization, we gaan de mensen wel met elkaar laten interageren, het is toch gebleken dat dat misschien toch niet de juiste keuze was."
pi_192247791
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:20 schreef Apotheose het volgende:
meende 14 hooguit
[..]

gemiddeld 8-10 dus het zijn de bouwmarkt aso's geweest
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:25:51 #293
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192247794
Als je dit plaatje ziet zou je begin april wel een daling mogen verwachten:
2000 light years from home
pi_192247795
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:09 schreef D_A het volgende:
Hoeveelheid doden is waarschijnlijk hoger omdat we hier in NL vrij progressief zijn en mensen niet onnodig op de IC leggen in tegenstelling met bijvoorbeeld Duitsland. (Duitsland doet geen post-mortem testen dus mist heel veel doden en heeft geen centraal overzicht van alle doden) dus vergelijkingen gaan vaak niet op.

Hier in NL is vrij normaal om te bespreken wat de vervolg stappen zijn (met patiënt of familie)
En Nederland doet wel post-mortem testen bij mensen die geen geen bevestigde gevallen waren? Bron?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:25:57 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192247798
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:18 schreef -0- het volgende:

[..]

Hoe denk je dat de wegen / het OV hier er uit zien?
Zit vrijwel niemand in hoor, ik zie hier alleen maar lege bussen langsrijden. Treinbezetting was 5% van die van een normale werkdag. Files zijn er niet en iedereen die ik ken werkt thuis.
Hier in de stad zie ik ook vrijwel iedereen alleen of met gezinsleden over straat lopen en even de berm in gaan als je elkaar moet passeren.

Uitzonderingen heb je altijd, maar die zijn er ook in Belgie. Kijk maar naar de Belgen die massaal in Nederland kwamen shoppen vorige week.
Toch werd er hier sneller harder maatregelen genomen. Hier is elk bedrijf gesloten waar mensen geen afstand kunnen houden. In Nederland niet. Ik denk dat daar een enorm verschil al in zit. Ook richting de mensen, die (hoe onzinnige het ook is) wellicht iets hebben van, ja maar ik mag ook op m'n werk bij elkaar zitten, hoezo niet in het weekend.
pi_192247800
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:18 schreef D_A het volgende:

[..]

Ja en dit zijn er 60 bovenop dat aantal. Kom op niet zo kortzichtig.
Nee dat is niet zo maar te zeggen:

quote:
‘Een ernstige onderste luchtweginfectie is de finale ziekte voor vele ouderen. Waardoor deze wordt veroorzaakt, doet er dan eigenlijk niet toe’, schrijft de Rotterdamse medisch-ethicus Erwin Kompanje, die Osler op zijn weblog citeert. ‘Dit aspect wordt momenteel bij het ronkend weergeven van de dagelijkse sterfte aan covid-19 weggelaten. Daarin wordt gesteld dat elke covid-19-dode er een teveel is. Iets wat ik bij de duizenden griepdoden nooit zie of hoor.’
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:26:16 #298
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_192247801
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nu doe je zelf precies hetzelfde. Je gebruikt ook één dag data.
Dit past in een langere trend en is bovendien conform de verwachting van deskundigen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:26:18 #299
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192247802
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
We hebben dubbel zoveel doden als Duitsland met 6 keer zo weinig cases. Redelijk bizar verschil. Zal wel zitten in het feit dat Duitsland veel meer test, maar zelfs dan...

Dat zou alsnog beteken dat wij meer cases hebben dan Duitsland. Kan me niet voorstellen.
Je ziet dat in Duitsland het dodental ook wel begint op te lopen nu. In Duitsland houden ze mensen gewoon veel langer (onnodig) in leven. Daarnaast zijn het misschien meer jongeren in Duitsland die het hebben opgelopen. Zeker in Brabant en Limburg zullen alle oudjes gewoon bij het carnaval zijn geweest.
pi_192247806
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die zijn per 100.000 inwoners. Ik bedoel de totale aantallen per gemeente.
Vanaf de kaart kan je de CSV downloaden, daar staan absolute aantallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')