Bij Kruidvat hier hebben ze nog zat toiletpapier, en nog in de aanbieding ook.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Er moeten mensen zijn met jaarvoorraden aan toiletpapier. Terwijl wij graag een pak willen kopen voor de komende week maar dat dus niet kunnen want er is nergens meer voorraad (5 winkels afgeweest)
We drukken gewon geld bij stiekemquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:30 schreef kol7680 het volgende:
Las dit op tweakers forum, en geef deze schrijver zo gelijk:
Ik begin me wel steeds meer zorgen te maken over onze economie. Hoe werkt onze verzorgingsstaat over een jaar als we nu maanden de economie stilleggen met de gisteravond aangekondigde maatregelen?
Onder invloed van social media en media duikelen overheden over elkaar heen om aan hun burgers te laten zien hoe streng ze zijn. "En dat buurland is niet streng genoeg!" Tegen welke prijs? Wie gaan de belastingen en daarmee oa de gezondheidszorg betalen als er straks honderdduizenden mensen thuis zitten en duizenden bedrijven failliet gaan? En als de economische maatregelen wel blijken te werken om werkloosheid en faillissementen tegen te gaan, kunnen we de belastingen die zeker verhoogd moeten gaan worden dan wel betalen?
In een gemiddeld jaar overlijden er zo'n 150.000 mensen, waarvan 10.000 (vooral) ouderen aan de griep. Bij COVID-19 zien we dat het allergrootste deel van de doden al ziek was en gemiddeld 82 jaar, dit zouden er dan eenmalig wel tot 80.000 kunnen worden. Maar door de ziektes en leeftijden van deze mensen zitten deze voor een groot deel al in de normale jaarlijkse 150.000 sterfgevallen.
Natuurlijk zeer schrijnend voor de nabestaanden van deze mensen, maar de kans was groot geweest dat ze binnen enkele jaren alsnog zouden zijn overleden aan hun andere ziektes of ouderdom. En hoe fijn hebben deze ouderen het uberhaupt als ze eerst een paar maanden thuis opgesloten zitten en dan na een bezoekje aan de supermarkt alsnog het virus krijgen en overlijden, zonder dat hun familie op bezoek mag komen?
Waarom vindt er geen democratisch debat plaats hierover? En je ziet dat onze overheden steeds beter worden in het handhaven van deze regels over afstand houden en dergelijke. Rode QR-codes in China, een quarantaine app in Polen, een app die bijhoudt of er niemand binnen 2 meter van je is geweest in Singapore, ANPR camera's op de Belgische grens. Reken maar dat dit allemaal goed gedocumenteerd wordt. Wanneer worden deze draaiboeken de volgende keer uit de kast gepakt? Als er een normale griepgolf door het land raast? Als er een regering aan de macht komt die het begrip democratie en vrijheid net iets anders uitlegt?
Ik hoop dat we in het land, maar vooral in de Tweede Kamer deze vragen gaan stellen en maatregelen daarna nog eens overwegen.
Er vallen ook doden door de griep minus 30 jaar. Dat zijn de uitzonderlijke gevallen. Zal bij Corona niet anders zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je wil dus beweren dat dat niet gaat gebeuren als je het virus zijn gang laat gaan?
Ok, dan valt er inderdaad weinig te discusseren.
In Italie is het al een tijdje propvol op de IC maar nog steeds zijn het 60 plussers van wat ik heb vernomen?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je wil dus beweren dat dat niet gaat gebeuren als je het virus zijn gang laat gaan?
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Moet je es een keer de noodtoestand invoeren zodat je wat meer IC bed kan plaatsen.
Met noodtoestand, geen bureaucratie. Kan je sneller apparaten kopen, ziekenhuispersoneel snel opleiding geven. Tada, zo gaat het in oorlogstijd, zo kan het ook in vredestijd.
Had 'm nog niet gezien hier, dus altijd welkom.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:53 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Don't worry.
Heeft hij niet zelf gedaan maar van internet gebruikt.
Ook dan komt je IC vol te liggen met mensen onder de 50 en gaan er dus mensen dood die onder de 50 zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je kan ervoor kiezen Corona niet te behandelen. Dan gaan vooral oude mensen dood. Dit zal voor de economie de beste oplossing zijn.
Wel vrij luguber. Maar uiteindelijk is het wel degelijk de trade-off hoeveel economische schade je wil hebben voor een x aantal weken stijging van de gemiddelde levensverwachting in Nederland.
Typische Republikein. Elke uitspraak over de toekomst is volledige speculatie als het hem niet uitkomt en bovendien god bepaalt het toch wel.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:53 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is de kwaliteit van de EMU.quote:
Klopt. 99% van de doden is 60+.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:54 schreef Doublepain het volgende:
[..]
In Italie is het al een tijdje propvol op de IC maar nog steeds zijn het 60 plussers van wat ik heb vernomen?
Veel landen doen dat ook ja.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:54 schreef gniffie het volgende:
[..]Jij hebt als enige op de wereld het licht gezien begrijp ik? AL die landen zijn maar aan het aanklooien met hun IC capaciteit
Hier een verdeling van de leeftijden:quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
50% van de patiënten op de IC zijn < 50 jaar. Als de IC's vol komen te liggen met allemaal patiënten van onder de 50 kan je ook geen patiënten van onder de 50 meer opnemen, dus die gaan dan dood. Als je IC nodig hebt en krijgt het niet ga je dood, zo simpel is het. Je komt niet op een IC te liggen omdat je daar zin in hebt of voor kiest.
Is hetzelfde met het rare effect van het instellen van zwaardere beperkingen. Hele volksstammen denken nu dat de nieuwe regels betekenen dat ze op 7 april weer gewoon naar kantoor, café en restaurant kunnen gaan.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Wat dat betreft heb ik ook geen idee waarom dit continu herhaald moet blijven worden. Beetje gelijk als dat "Ja, warmer/vochtiger weer verlaagt de kans op verspreiding, nee, dat betekent niet dat het na de eerste de beste hittegolf maar verdwenen is".
Dat roep je al een tijdje, maar heb je de cijfers leeftijden uit Italie en Spanje waar het al een tijdje een chaos is?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:54 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ook dan komt je IC vol te liggen met mensen onder de 50 en gaan er dus mensen dood die onder de 50 zijn.
ah er is weer een nieuwe trol onder een steen vandaan gekropen !quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:52 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat moeten mensen eens gaan omarmen idd.
Wc papier is op bij bol als ik nu kijk.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:55 schreef Blik het volgende:
Waarom mensen hun wc-ppier niet gewoon via een bol.com bestellen is me echt een raadsel. Ik koop daar al mijn eerste levensbehoeftes behalve eten (wc-papier, wasmiddel, vaatwastabletten, kattengrind, schoonmaakmiddel, etc.)
Duitsersquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef Ven1972 het volgende:
Duitse ziekenhuizen nemen Italiaanse IC-patiënten over las ik op AD. Zo werk je samen met zijn allen in Europa waar het ook kan. Waarom zouden Nederlandse ziekenhuizen ook paar buitenlandse patiënten over kunnen nemen zoals Spaanse of Italiaan?
Die afstanden zijn bijna niet te overbruggen vanuit Spanje en Italië als er nood aan de man is.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef Ven1972 het volgende:
Duitse ziekenhuizen nemen Italiaanse IC-patiënten over las ik op AD. Zo werk je samen met zijn allen in Europa waar het ook kan. Waarom zouden Nederlandse ziekenhuizen ook paar buitenlandse patiënten over kunnen nemen zoals Spaanse of Italiaan?
Duitsland ligt iets dichtbij Italie dan Nederland bij Spanje.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef Ven1972 het volgende:
Wij dreigen zelf al in de problemen te komen qua IC-capaciteit, dus voorlopig moeten we onze saahmhorigheid maar even laten varen....quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef Ven1972 het volgende:
Maar met corona is de kans veel groter dat je als een jong iemand aan overlijdt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:45 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Dat is heel uitzonderlijk. Er sterven ook mensen van 18 jaar aan de griep bv. Bron: https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-heel-uitzonderlijk
Heb je ook gelezen hoeveel? "Minimaal 6" stond er bij..quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef Ven1972 het volgende:
Dit soort opmerkingen vind ik altijd maar wat raar hoor. Er gaan elke dag mensen dood. Ook regelmatig vanwege economische standpunten. Hoe je het ook wendt of keert...economie is ook gewoon een factor. Vind het een beetje hypocriet dat mensen nu opeens aangevallen worden omdat ze economische standpunten benoemen....puur omdat er mensen dood gaan aan Corona. Iedere dood is er een te veel, en het is goed dat de overheid er dicht op zit vanwege de zorg, maar wel raar dat er even vergeten word dat er jaarlijks sowieso enorm veel mensen dood gaan; ook omdat er soms gekozen moet worden tussen een economische factor en een leven. En dan hoor je er vrijwel niemand over. Dit soort opmerkingen die jij plaatst vind ik kanslozer dan de mensen die ook stil staan bij de economie. Onze toekomst. Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn; niet meteen nodig om zo'n aanval te doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Prima. Dan ben jij het leven ook niet waard.
Dat komt natuurlijk ook doordat de SARS-doden en ebola-doden vooral in China en Afrika vielen, waardoor wij altijd dachten dat wij met al onze bestuurlijke kennis en technologie redelijk veilig waren voor dat soort uitbraken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ding is vooral dat we meteen hard maatregelen moeten nemen. Direct bij de eerste case (of eigenlijk nog ervoor).
Maar dat kan niet omdat dan de meeste mensen niet snappen waar de ophef om is.
Dus MOET het eerst erger worden, omdat mensen dan pas de ernst ervan in zien. Dat is zo vreselijk irritant. We konden toch al in China zien wat er aan zat te komen. Maar dat was allemaal een ver-van-mijn-bed show ofzo.
Heb de cijfers van Italië en Spanje niet, maar wel bronnen in Nederland waar het nu om gaat. Bevestigd door Diederik Gommers, de voorzitter van de NVIC.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat roep je al een tijdje, maar heb je de cijfers leeftijden uit Italie en Spanje waar het al een tijdje een chaos is?
Benieuwd of je theorie klopt
Als je deze mensen geen IC bed kan geven komen ze te overlijden. Simpel. Daar kan gewoon niet eens een discussie over gevoerd worden.quote:Volgens de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) liggen er 96 coronapatiënten op de intensive care, verspreid door Nederland. Voorzitter van de NVIC Diederik Gommers bevestigt dat de meerderheid van deze groep een leeftijd van onder de 50 heeft.
Iets groter dan met griep, maar nog altijd klein.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:57 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar met corona is de kans veel groter dat je als een jong iemand aan overlijdt.
Ik zie echt tientallen opties voor wc-papier bij bol.comquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wc papier is op bij bol als ik nu kijk.
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:47 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zo slecht gesteld ja?Had ik van Nederland niet verwacht.
Ik volg het al bijna vanaf het begin en ik heb ook veel mensen mij verbaast zien aan kijken maak je niet druk ... te horen gekregen ...quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ding is vooral dat we meteen hard maatregelen moeten nemen. Direct bij de eerste case (of eigenlijk nog ervoor).
Maar dat kan niet omdat dan de meeste mensen niet snappen waar de ophef om is.
Dus MOET het eerst erger worden, omdat mensen dan pas de ernst ervan in zien. Dat is zo vreselijk irritant. We konden toch al in China zien wat er aan zat te komen. Maar dat was allemaal een ver-van-mijn-bed show ofzo.
Waar heb je Rutte dat in godsnaam horen zeggen ?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
[..]
Ik volg het al bijna vanaf het begin en ik heb ook veel mensen mij verbaast zien aan kijken maak je niet druk ... te horen gekregen ...
maar de overheid had dit toen het is China was , al veel meer in het nieuws moeten brengen en laten zien wat de gevolgen kunnen zijn als het hier heen komt , en dat mensen voorzorg maatregels moeten nemen voor het geval dat
Maar niet op een maandag avond komen op Tv en zeggen dat er verwacht word dat er 300.000 mensen komen te overlijden en dat we aan groeps immuun willen gaan doen ...... Hoe krijg je het land overstuur en in de stress![]()
![]()
![]()
Das ook zo. Dus eigenlijk is het the same old, same old. Zaken moeten eerst erger worden voordat mensen de te nemen maatregelen snappen. Gaat ook nog gebeuren met klimaatsverandering.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:59 schreef RAVW het volgende:
[..]
[..]
Ik volg het al bijna vanaf het begin en ik heb ook veel mensen mij verbaast zien aan kijken maak je niet druk ... te horen gekregen ...
maar de overheid had dit toen het is China was , al veel meer in het nieuws moeten brengen en laten zien wat de gevolgen kunnen zijn als het hier heen komt , en dat mensen voorzorg maatregels moeten nemen voor het geval dat
Maar niet op een maandag avond komen op Tv en zeggen dat er verwacht word dat er 300.000 mensen komen te overlijden en dat we aan groeps immuun willen gaan doen ...... Hoe krijg je het land overstuur en in de stress![]()
![]()
![]()
Ja dat kan ook gewoon politiek zijn zodat mensen beter aan de regels houden, net als dat campagne met al die filmpjes.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb de cijfers van Italië en Spanje niet, maar wel bronnen in Nederland waar het nu om gaat. Bevestigd door Diederik Gommers, de voorzitter van de NVIC.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ienten-bedden-longen
[..]
Als je deze mensen geen IC bed kan geven komen ze te overlijden. Simpel. Daar kan gewoon niet eens een discussie over gevoerd worden.
hij heeft het een keer in een persco gezegt vorige week.....quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waar heb je Rutte dat in godsnaam horen zeggen ?
Helft van de mensen op de ic zijn ouder de 50. Omdat ook zo met griep?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Iets groter dan met griep, maar nog altijd klein.
er zijn nog steeds mensen die zo denkenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hilarisch wel, hoe op social media dit afgedaan werd als een griepje voor maanden.
Ik zei al tegen mensen, china maakt zijn eigen economie niet zomaar kapot. Maar nee het is maar een griepje.
En nu opeens sinds 2 weken roepen mensen eindelijk voor strengere maatregelenAls het aan overheden lag was er nog steeds niks gebeurd nu.
Denk je dat er cijfermatige onderbouwing nodig is voor de keuze van een arts om een patiënt aan de beademing te leggen? Iemand krijgt een slang in zijn keel gefrot omdat hij anders dood gaat. Als iemand beademing nodig heeft en het niet krijgt gaat hij dood.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat roep je al een tijdje, maar heb je de cijfers leeftijden uit Italie en Spanje waar het al een tijdje een chaos is?
Welke?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hij heeft het een keer in een persco gezegt vorige week.....
Daar klopt vrij weinig van. Van de ziekenhuisopnames is 11% onder de 50 (135 van de 1227). Valt gewoon hier te lezen: https://www.rivm.nl/docum(...)land-23-maart-2020-0quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef Doublepain het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)30.32.ProductPageUrlquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:57 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wc papier is op bij bol als ik nu kijk.
Deze alinea zit vol van on- en halve waarheden en aannames.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:30 schreef kol7680 het volgende:
Las dit op tweakers forum, en geef deze schrijver zo gelijk:
In een gemiddeld jaar overlijden er zo'n 150.000 mensen, waarvan 10.000 (vooral) ouderen aan de griep. Bij COVID-19 zien we dat het allergrootste deel van de doden al ziek was en gemiddeld 82 jaar, dit zouden er dan eenmalig wel tot 80.000 kunnen worden. Maar door de ziektes en leeftijden van deze mensen zitten deze voor een groot deel al in de normale jaarlijkse 150.000 sterfgevallen.
Dat weet ik niet, wat ik wel vind is dat het merkwaardig is dat we als overheid zo slecht voorbereid waren. Compleet verrast, zowel in de communicatie naar buiten, als naar binnen toe qua materiaal en materieel.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:59 schreef RAVW het volgende:
Bron?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:57 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Maar met corona is de kans veel groter dat je als een jong iemand aan overlijdt.
Dat zeg ik helemaal nietquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Denk je dat er cijfermatige onderbouwing nodig is voor de keuze van een arts om een patiënt aan de beademing te leggen? Iemand krijgt een slang in zijn keel gefrot omdat hij anders dood gaat. Als iemand beademing nodig heeft en het niet krijgt gaat hij dood.
De Duitsers hebben extreem veel meer bedden beschikbaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef Ven1972 het volgende:
Oude data. Als 11% van de ziekenhuisopnames onder de 50% is, lijkt het me extreem sterk dat meer dan de helft van de IC-opnames onder de 50 is. Gommers zegt in dat artikel zelf nota bene dat het komt doordat vooral jonge mensen carnaval vieren.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:58 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb de cijfers van Italië en Spanje niet, maar wel bronnen in Nederland waar het nu om gaat. Bevestigd door Diederik Gommers, de voorzitter van de NVIC.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ienten-bedden-longen
[..]
Als je deze mensen geen IC bed kan geven komen ze te overlijden. Simpel. Daar kan gewoon niet eens een discussie over gevoerd worden.
Ziekenhuisopname en IC zijn twee verschillende zaken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daar klopt vrij weinig van. Van de ziekenhuisopnames is 11% onder de 50 (135 van de 1227). Valt gewoon hier te lezen: https://www.rivm.nl/docum(...)land-23-maart-2020-0
Lekker de duurste listing pakken die ertussen staat? Er staan werkelijk tientallen opties tussenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/p/(...)30.32.ProductPageUrl
Dat was het garpje.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Lekker de duurste listing pakken die ertussen staat? Er staan werkelijk tientallen opties tussen
Dan doen ze nu dus niet, ze zijn niet achterlijk, dat zijn die figuren aan wie we deze lockdown te danken hebben.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:43 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ook in het ziekenhuis gaan mensen vaak van te voren al dood, en worden ze alleen klinisch wakker gehouden voor de nabestaanden terwijl de dokter al weet dat ze het niet gaan redden.
Inderdaad. Op zich was dit te verwachten en het verloop voorspelbaar. Enige wat we kunnen hopen is dat we ervan gaan leren.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, wat ik wel vind is dat het merkwaardig is dat we als overheid zo slecht voorbereid waren. Compleet verrast, zowel in de communicatie naar buiten als materiaal en materieel.
Of ze nou meteen in januari hadden moeten gaan roepen dat het zwaar zou worden, nee lijkt me niet.
Het is alleen verontrustend dat ze het ook echt absoluut niet door hadden
3 en een half mondkapje... dat was het wel zo ongeveer...
Aziaten ?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:04 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb op straat ook echt niemand met een mondkapje zien lopen.. wie kopen al deze dingen?
Na 14:00 nieuwe cijfers.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:05 schreef HulkHeld het volgende:
Zijn er al cijfers bekend van het aantal besmettingen + mensen op IC ten opzichte van gister?
Hollandse nuchterheid?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:04 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb op straat ook echt niemand met een mondkapje zien lopen.. wie kopen al deze dingen?
ik lees steeds 'we moeten uitbreiden want anders is er niet genoeg'. En dan hebben we het over NL mensen. Dus denk dat dat het antwoord isquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:56 schreef Ven1972 het volgende:
Het zou kunnen dat van de mensen onder de 50 een extreem hoog percentage op de IC belandt, en van de mensen boven de 50 niet. Als 100% van de mensen die onder de 50 zijn die in het ziekenhuis worden opgenomen op de IC belandt, dan moet 89% van de mensen boven de 50 het ziekenhuis verlaten zonder op te IC te liggen. Lijkt jou dat realistisch?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:03 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ziekenhuisopname en IC zijn twee verschillende zaken.
Besmettingen rond 14 uur, IC tussen 18 en 19 uurquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:05 schreef HulkHeld het volgende:
Zijn er al cijfers bekend van het aantal besmettingen + mensen op IC ten opzichte van gister?
ff opgeteld qua ziekenhuisopnamesquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Daar klopt vrij weinig van. Van de ziekenhuisopnames is 11% onder de 50 (135 van de 1227). Valt gewoon hier te lezen: https://www.rivm.nl/docum(...)land-23-maart-2020-0
Dan zouden we volgens jou al op code zwart zitten.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan doen ze nu dus niet, ze zijn niet achterlijk, dat zijn die figuren aan wie we deze lockdown te danken hebben.
Ja, maar dan nog komen dus <50 op de IC. Als je helemaal geen maatregelen zou treffen en gewoon door zou gaan met het leven en alleen <50 jarigen op de IC zou opnemen zou je IC nog steeds vol komen te liggen. Dan duurt het misschien geen 4 weken, maar 4 maanden.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Oude data. Als 11% van de ziekenhuisopnames onder de 50% is, lijkt het me extreem sterk dat meer dan de helft van de IC-opnames onder de 50 is. Gommers zegt in dat artikel zelf nota bene dat het komt doordat vooral jonge mensen carnaval vieren.
Helemaal gek.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:07 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik zag vanmorgen een mondkapje in de winkel. Ook nog met kek zebraprintje..
Damn.. bizarre aantallenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:07 schreef Idisrom het volgende:
Spanje komt met de 514 doden van vandaag totaal op 2.696 doden.
In dit tempo wordt morgen Hubei ingehaald, en overmorgen heel China.
Gedeeltelijk eens, maar stel je eens voor dat je honderdduizenden mondkapjes, 2000 IC-beademingsaparatuur etc had aangeschaft en dat er dan vervolgens geen uitbraak was gekomen, dan zijn we in NL ook wel weer van die zeikerds dat er kamervragen worden gesteld over de investeringquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:02 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, wat ik wel vind is dat het merkwaardig is dat we als overheid zo slecht voorbereid waren. Compleet verrast, zowel in de communicatie naar buiten, als naar binnen toe qua materiaal en materieel.
Of ze nou meteen in januari hadden moeten gaan roepen dat het zwaar zou worden, nee lijkt me niet.
Het is alleen verontrustend dat ze het ook echt absoluut niet door hadden
3 en een half mondkapje... dat was het wel zo ongeveer...
Het gaat in dezen niet om wat jij aanneemt of realistisch vindt. Cijfers liegen niet. Eventueel kan je nog beargumenteren dat er meer oudere mensen zijn die ervoor passen op de IC opgenomen te worden aangezien ze wekenlang beademing plus daarbij komende herstelperiode toch niet zullen overleven.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat van de mensen onder de 50 een extreem hoog percentage op de IC belandt, en van de mensen boven de 50 niet. Als 100% van de mensen die onder de 50 zijn die in het ziekenhuis worden opgenomen op de IC belandt, dan moet 89% van de mensen boven de 50 het ziekenhuis verlaten zonder op te IC te liggen. Lijkt jou dat realistisch?
Omdat mensen normaal schijten in de baas z'n tijd maar nu thuis zitten.....quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:32 schreef RAVW het volgende:
[..]
Puur omdat als er een Niest , er gelijk 100 andere inde shit zitten
Niemand denkt zo hoop ik, maar het verhaal van jongeren klopt gewoon nietquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog komen dus <50 op de IC. Als je helemaal geen maatregelen zou treffen en gewoon door zou gaan met het leven en alleen <50 jarigen op de IC zou opnemen zou je IC nog steeds vol komen te liggen. Dan duurt het misschien geen 4 weken, maar 4 maanden.
Uberhaupt is het belachelijk dat wij gewoon iedereen boven de 50 zo maar zouden kunnen afschrijven, of boven de 60 of boven de 70 .....
Ik snap niet hoe iemand zo kan denken.
benieuwd naar de cijfers uit NL vanmiddagquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:07 schreef Idisrom het volgende:
Spanje komt met de 514 doden van vandaag totaal op 2.696 doden.
In dit tempo wordt morgen Hubei ingehaald, en overmorgen heel China.
Mijn gevoel zegt nog steeds wel dat we maar het topje van de ijsberg weten van het aantal Chinese slachtoffers die er daadwerkelijk zijn gevallen....quote:
Precies. Jongere mensen zullen vaker herstellen zonder IC, terwijl oudere mensen wellicht relatief vaker worden opgegeven zonder dat ze op de IC belanden. Realistisch lijkt me om aan te nemen dat van beide groepen eenzelfde percentage op de IC belandt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:06 schreef Doublepain het volgende:
[..]
ff opgeteld qua ziekenhuisopnames
Onder de 50 (dus 49 en jonger): 135
erboven: 1095
Zo kan ik ook sjoemelen
Lul niet. Dat is nooit gezegd.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hij heeft het een keer in een persco gezegt vorige week.....
Ik heb al meerdere mensen met mondkapjes zien lopen. Dat zouden er veel meer zijn als je mondkapjes kon kopen nu ga ik van uit.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:04 schreef junkiesietze het volgende:
Je denkt dat er wordt gesjoemeld en informatie wordt achtergehouden vanuit China?quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Mijn gevoel zegt nog steeds wel dat we maar het topje van de ijsberg weten van het aantal Chinese slachtoffers die er daadwerkelijk zijn gevallen....
Zou zomaar hiermee te maken kunnen hebben. https://www.parool.nl/nie(...)F%2Fwww.google.nl%2Fquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gedeeltelijk eens, maar stel je eens voor dat je honderdduizenden mondkapjes, 2000 IC-beademingsaparatuur etc had aangeschaft en dat er dan vervolgens geen uitbraak was gekomen, dan zijn we in NL ook wel weer van die zeikerds dat er kamervragen worden gesteld over de investering
Ja je had misschien iets meer kunnen doen, maar da's altijd acheraf lullen. Goed leerpunt lijkt me in ieder geval wel dat je niet van het buitenland afhankelijk wil zijn voor dit soort hulpmiddelen en apparatuur.
Je landgenoten ook hoor.quote:
Alleen zullen de IC's nog steeds wel overvol raken, met name door ouderen. Daar zal helaas niks aan veranderen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:09 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Precies. Jongere mensen zullen vaker herstellen zonder IC, terwijl oudere mensen wellicht relatief vaker worden opgegeven zonder dat ze op de IC belanden. Realistisch lijkt me om aan te nemen dat van beide groepen eenzelfde percentage op de IC belandt.
In ieder geval niet 100% van de mensen onder de 50 en 11% van de mensen boven de 50 - wat nodig zou zijn om Kyrans stelling te laten kloppen.
Als ik zie hoe jongeren van 25 en jonger, en de groep rond 55 zich totaal niet aan de richtlijnen houdt zou ik liever die opa van 82 willen redden dan zo'n asociaal persoonquote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:57 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Natuurlijk en die gevallen ga je nooit voorkomen. Het gaat juist om de situaties waar patiënten nog wel te redden zijn, maar niet gered kúnnen worden door gebrek aan zorg.. En naar die situatie ga je toe als je geen maatregelen neemt.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:54 schreef kol7680 het volgende:
[..]
Er vallen ook doden door de griep minus 30 jaar. Dat zijn de uitzonderlijke gevallen. Zal bij Corona niet anders zijn.
Mensen die nog enkele jaren te leven hebben afschrijven omdat ze toch wel dood zouden gaan is onmenselijk en eenieder die dat niet begrijpt is wat mij betreft af voor de rest van zijn leven.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 12:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen vind ik altijd maar wat raar hoor. Er gaan elke dag mensen dood. Ook regelmatig vanwege economische standpunten. Hoe je het ook wendt of keert...economie is ook gewoon een factor. Vind het een beetje hypocriet dat mensen nu opeens aangevallen worden omdat ze economische standpunten benoemen....puur omdat er mensen dood gaan aan Corona. Iedere dood is er een te veel, en het is goed dat de overheid er dicht op zit vanwege de zorg, maar wel raar dat er even vergeten word dat er jaarlijks sowieso enorm veel mensen dood gaan; ook omdat er soms gekozen moet worden tussen een economische factor en een leven. En dan hoor je er vrijwel niemand over. Dit soort opmerkingen die jij plaatst vind ik kanslozer dan de mensen die ook stil staan bij de economie. Onze toekomst. Je hoeft het niet met iedereen eens te zijn; niet meteen nodig om zo'n aanval te doen.
Yup,op advies van Ab Osterhaus toch ook, die er later zelf lekker aan verdiend bleek te hebbenquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:10 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou zomaar hiermee te maken kunnen hebben. https://www.parool.nl/nie(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Die fout willen ze natuurlijk geen tweede keer maken.
Het is een afweging die in de gezondheidszorg constant gemaakt wordt, ook al voor Corona. Hoeveel economische waarde heeft het verlengen van het mensenleven met een jaar? In discussies wordt bijvoorbeeld vaak 100.000 ¤ per verwachte levensjaarverlenging aangehouden. Kan je naar vinden, is het ook, maar dat is gewoon de realiteit als je niet onbeperkt geld beschikbaar hebt om mensenlevens te rekken.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar dan nog komen dus <50 op de IC. Als je helemaal geen maatregelen zou treffen en gewoon door zou gaan met het leven en alleen <50 jarigen op de IC zou opnemen zou je IC nog steeds vol komen te liggen. Dan duurt het misschien geen 4 weken, maar 4 maanden.
Uberhaupt is het belachelijk dat wij gewoon iedereen boven de 50 zo maar zouden kunnen afschrijven, of boven de 60 of boven de 70 .....
Mee eens, over het algemeen vraag ik me ook gewoon af hoe lang het nog duurt voor we nieuwsberichten gaan krijgen met 'Nederlanders nog altijd massaal op straat in groepen'.. zo veel mensen hebben echt schijt of zijn/doen net alsof ze onwetend zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als ik zie hoe jongeren van 25 en jonger, en de groep rond 55 zich totaal niet aan de richtlijnen houdt zou ik liever die opa van 82 willen redden dan zo'n asociaal persoon
Dat zijn vaak mensen die geen enkel benul hebben wat die mensen voor ons hebben bewerkstelligd zodat wij ons leven kunnen leven zoals wij nu doen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mensen die nog enkele jaren te leven hebben afschrijven omdat ze toch wel dood zouden gaan is onmenselijk en eenieder die dat niet begrijpt is wat mij betreft af voor de rest van zijn leven.
Daar begon de discussie dus mee. Mijn post ging over het feit dat ook flink wat mensen onder de 50 zouden komen te overlijden als de IC's vol komen te zitten in het geval dat er helemaal GEEN maatregelen genomen zouden zijn.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:08 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Niemand denkt zo hoop ik, maar het verhaal van jongeren klopt gewoon niet
Er wordt bovendien voorbijgegaan aan de druk van IC opnames voor corona op de reguliere zorg.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:07 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik ben vrijdag zo'n beetje met de laatste vlucht naar Nederland gegaan.quote:
Ik zie anders opvallend veel ouderen buiten, volgens mij is de helft te dement om überhaupt een inschatting te maken van de gevaren waaraan ze zichzelf blootstellen.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Als ik zie hoe jongeren van 25 en jonger, en de groep rond 55 zich totaal niet aan de richtlijnen houdt zou ik liever die opa van 82 willen redden dan zo'n asociaal persoon
Dat vind ik wel interessant, aangezien mij opvalt (LET OP LOKALE ANEKDOTE) dat de ouderen juist lakser met de regels zijn dan jongeren die wel afstand houden, netjes wachten itt ouderen die kuchend en al langs je lopen, supermarkt medewerker lastig valt omdat ze een app niet kan installeren voor een beetje kortingquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:10 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:08 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het gaat in dezen niet om wat jij aanneemt of realistisch vindt. Cijfers liegen niet. Eventueel kan je nog beargumenteren dat er meer oudere mensen zijn die ervoor passen op de IC opgenomen te worden aangezien ze wekenlang beademing plus daarbij komende herstelperiode toch niet zullen overleven.
Er valt mij weinig op... ik ben thuis.quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:12 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat vind ik wel interessant, aangezien mij opvalt (LET OP LOKALE ANEKDOTE) dat de ouderen juist lakser met de regels zijn dan jongeren die wel afstand houden, netjes wachten itt ouderen die kuchend en al langs je lopen, supermarkt medewerker lastig valt omdat ze een app niet kan installeren voor een beetje korting
Juist niet dus, denk eerder dat het probleem toch bij de ouderen ligt in dit gevalquote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:12 schreef Kyran het volgende:
[..]
Daar begon de discussie dus mee. Mijn post ging over het feit dat ook flink wat mensen onder de 50 zouden komen te overlijden als de IC's vol komen te zitten in het geval dat er helemaal GEEN maatregelen genomen zouden zijn.
Lastig in te schatten, maar ik sluit het niet geheel uit. Het blijft een apart regime....quote:Op dinsdag 24 maart 2020 13:10 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Je denkt dat er wordt gesjoemeld en informatie wordt achtergehouden vanuit China?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |